שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השר לשעבר רפאל פנחסי שוב הורשע בפלילים: עשה שימוש במבנה ללא היתר

חדשות

השר לשעבר רפאל פנחסי שוב הורשע בפלילים: עשה שימוש במבנה ללא היתר, צילום: צילום: istock
השר לשעבר רפאל פנחסי שוב הורשע בפלילים: עשה שימוש במבנה ללא היתר
04/02/2013, עו"ד אנה נודל

רפאל פנחסי, ממייסדי מפלגת ש"ס הורשע בעבירות על חוק התכנון והבנייה. ב-1997 הורשע פנחסי בהעברת כספים שלא כדין ובית המשפט גזר עליו מאסר על תנאי של שנה וקנס

בית משפט השלום לעניינים מקומיים בבני ברק הרשיע את רפאל פנחסי ממפלגת ש"ס בעבירות תכנון ובניה. פנחסי מכהן כיום בתפקיד מזכיר מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס ובעברו היה חבר כנסת, שר וסגן שר מטעם המפלגה.

כתב האישום ייחס לו עבירות של ביצוע עבודת בניה ושימוש בבניין ללא היתר בניגוד לחוק התכנון והבניה. נטען כי פנחסי עשה שימוש ביחידת דיור שנבנתה ללא היתר כדין. במסגרת הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים, הוסכם כי פנחסי יודה בעבירת השימוש בבנייה הלא חוקית, ועבירת הבניה ללא היתר תימחק מכתב האישום. עוד הוסכם כי יינתן צו הפסקת שימוש לאלתר ביחידת הדיור, קנס של 5,000 שקל והתחייבות בסך 20 אלף שקל להימנע מעבירות על החוק לתקופה של שנתיים.

השופט יעקב שקד ציין בהחלטתו כי "עבירות על חוקי התכנון והבניה הוכרו פעמים רבות בבית המשפט העליון כמכת מדינה שיש להילחם בה, במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בעבירה כלכלית באופייה, שנועדה להשיא רווחים לנאשם כתוצאה מהשכרת יחידת הדיור". פנחסי ביקש מבית המשפט להימנע מהרשעתו כדי לא לפגוע בסיכוייו לקבל תפקיד ציבורי. השופט דחה את הבקשה וכתב כי "דמו של הנאשם שבפניי אינו סמוק יותר מדמם של נאשמים אחרים".

זו לא הפעם הראשונה בה פנחסי מסתבך בפלילים. בשנת 1997 הוא הורשע בהעברת כספים שלא כדין ובית המשפט גזר עליו מאסר על תנאי של שנה וקנס. הליך העמדה לדין היה כרוך אז בקשיים. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יוסף חריש ביקש להעמיד את פנחסי לדין בשנת 1993, אך הכנסת לא רצתה להסיר את חסינותו. בג"צ פסק בפסק הדין שזכה לשם הלכת דרעי ופנחסי כי אדם שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך לכהן כחבר ממשלה, שר או סגן שר. בג"צחייב את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל להעביר את דרעי ואת פנחסי מתפקידם.

 

(ת"פ 2070/11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:232
קומיט וכל טופס במתנה