שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עוה"ד נגד רואי החשבון: אלפים סולקו ממועדון "אקסטרא ממברס"

חדשות

לשכת עוה"ד נגד רואי החשבון: אלפים סולקו ממועדון "אקסטרא ממברס", צילום: pixabay
לשכת עוה"ד נגד רואי החשבון: אלפים סולקו ממועדון "אקסטרא ממברס"
03/04/2019, עו"ד לילך דניאל

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, הורה על הוצאתם לאלתר של אלפי רואי חשבון ממועדון הצרכנות, לאור סירובה של לשכת רוה"ח לעמוד בהתחייבויות כספיות. חימי: "עורכי הדין לא יהיו כספומט של רואי החשבון. לא רוצים - לא צריך". במקביל, אישר הוועד המרכזי לתבוע מלשכת רו"ח גם כמיליון שקלים בגין חובות העבר

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, הורה אמש (ג') על הוצאתם לאלתר של אלפי רואי חשבון ממועדון הצרכנות "EXTRA MEMBERS", לאור סירובה של לשכת רו"ח לעמוד בהתחייבויות כספיות למועדון הצרכנות, המנוהל על ידי לשכת עורכי הדין. המהלך מגיע בתום סדרה של דיונים ולאחר שנשלחו מספר מכתבי התראה ללשכת רואי החשבון ולעומדת בראשה, רו"ח איריס שטרק, בהם הובהר כי עורכי הדין לא ישמשו עבורם כספומט ולא יהוו מקור כלכלי לאור כוחו הכלכלי והצרכני של המועדון.

במקביל, אישר הוועד המרכזי בלשכת עורכי הדין להגיש תביעה בסך מיליון שקלים נגד לשכת רו"ח, בגין חובות העבר הנטענים.

בתגובה לדרישת לשכת עורכי הדין ולמכתבי ההתראה שהוציאה, טענה רו"ח שטרק כי האשם לכאורה במצב הנוכחי הוא נשיאה לשעבר של לשכת רואי החשבון, רו"ח יזהר קנה, ואין היא מחויבת לחובות העבר. בתגובה לכך השיב עו"ד חימי כי "הסכמים יש לכבד" וכי עורכי הדין לא יממנו את רואי החשבון. "המועדון משרת נאמנה את כולם", אמר. "אם לא ישלמו את החוב למועדון, הם לא ייהנו מההטבות. הוריתי לנתק עמם מגע ולהוציא אותם מהמועדון".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עוד הוסיף חימי: "רואי החשבון נהנים מהכוח הכלכלי שלנו. מדובר בהטבה גדולה ומשמעותית. הם נהנים ממועדון צרכנות מצליח שהולך וצובר תאוצה. הם אינם מוכנים לשלם את חלקם היחסי בעלות הפעלת המועדון ולכך לא נסכים. לאחר שליחת מספר התראות וחוסר נכונות לעמוד בהתחייבויות שנקבעו, הוריתי על היפרדות. נמשיך לנהל את המועדון עבור רווחתם של עשרות אלפי עורכי דין ויועצי המס החברים במועדון".

במהלך שנת 2017 הוחלט למתג מחדש את מועדון הצרכנות  "MEMBERS" ולהשיק מועדון חדש בשם "Extra Members", בו חברים עשרות אלפי עורכי הדין בישראל, רואי חשבון ויועצי המס. הרעיון מסביב למיתוג והשקה מחדש היה שדרוג המועדון והשירותים והטבות שהוא מעניק לחבריו. לצורך ניהול המועדון הוחלט שההוצאות יחולקו בין הלשכות באופן יחסי.

נכון לחודש מרץ 2019, ישנם כ- 67,000 חברים במועדון, מתוכם כ- 10,000 חברי לשכת רואי החשבון, וכן כ- 1,000 יועצי מס. ציבור רו"ח החברים במועדון מהווה כ- 15% מכלל החברים וכ- 25% מכלל היקף פעילותו השנתית. מאחר שהמועדון מעניק שירות ל-3 לשכות שונות, הרי שבהתאם להסכם שנחתם בינן לבין חברת ישראכרט, כל לשכה מקבלת ישירות מחברת ישראכרט עמלת סליקה כנגזרת מהיקף הפעילות של חברי אותה לשכה החברים במועדון.  מכאן, ובשים לב להיקף הפעילות של רו"ח במועדון, זכאית לשכת רו"ח לעמלות סליקה לא מבוטלות, אותן היא מקבלת כאמור ישירות לחשבונה. בשנת 2018 עמלות הסליקה להן הייתה זכאית לשכת רו"ח אף גדלו נוכח הגדלת פעילות רו"ח במועדון שהינה תוצר של פעילות המועדון.

בנוסף לעמלות הסליקה, כאמור, כל לשכה מקבלת תקציב עבור פרסום ושיווק של המועדון לכלל חבריה. גם תקציב זה מועבר ישירות לידי כל לשכה על מנת שתפעל לפרסם את המועדון, ההטבות והשירותים שהוא מענק בקרב חבריה.

לשכת עורכי הדין שיגרה מספר מכתבים ללשכת רואי החשבון בהם דרש עו"ד דוד יצחק, יועצה המשפטי, לשלם לאלתר את הכספים מאחר שבפועל לשכת עורכי הדין מפנה את כלל הכספים שהיא מקבלת אגב הפעלת המועדון, ובכלל זה את כל עמלות הסליקה וכן את התקציב השיווק והפרסום, בחזרה לפעילות המועדון ולטובת כלל חברי המועדון. מנגד, לטענת עו"ד יצחק, לשכת רו"ח מותירה ברשותה הן את עמלות הסליקה והן את תקציב הפרסום שבמהותו נועד לפעילות שיווק ופרסום של המועדון ובכך נוצר מצב אבסורד על פיו לשכת עורכי הדין נדרשת לממן את כלל פעילות המועדון, ובכלל זה את הפעילות של רואי החשבון החברים במועדון.

עוד הוסיף עו"ד יצחק במכתבו כי לשכת רו"ח אף נמנעת ממימון הסבסוד של ההטבות שצורכים חבריה, וגם עלות זו מתגלגלת על כתפי לשכת עורכי הדין שבפועל ממנת גם חלק מהסבסוד של ההטבות שמקבלים רו"ח. אשר ללשכת יועצי המס, לטענת עו"ד יצחק, זו ממנת את פעילות המועדון בכל הנוגע לפעילות חבריה.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי הוסיף: "אין כל הגיון במצב דברים שבו לשכת רואי החשבון נהנית מתשלומים משמעותיים מישראכרט בקשר עם פעילות המועדון, ומנגד פוטרת את עצמה מהשתתפות במימון פעילות הסבסוד של הטבות חבריה ואף נמנעת מהשתתפות בהוצאות היחסיות של ניהול והפעלת המועדון. אין כל הצדקה לגלגול עלויות והוצאות הניהול של המועדון על תקציב הלשכה ויועצי המס ואת זה עצרנו היום".

לשכת רואי חשבון מסרה בתגובה: "לשכת רואי החשבון דוחה מכל את טענות לשכת עורכי הדין, על כך שלכאורה הלשכה חייבת בהוצאות ניהול מועדון אקסטרה ממברס, נושא שלא הוסכם בין הצדדים ועולה כדרישה רטרואקטיבית ובלתי מקובלת לחלוטין. צר לנו שבלשכת עורכי הדין, נעשים מהלכים שאינם מכובדים ואינם לגיטימיים, ומפרים את ההבנות והסיכומים של לשכת רואי חשבון עם לשכת עורכי הדין לגבי פעילות המועדון.

אנו מקווים שלא בשל תקופת הבחירות בלשכת עורכי הדין או עקב היוצרות גרענות לא מוסברים במועדון, יש המבקשים לייצר משברים, לצרכי הבחירות או בניסיון למצוא כתובת למיגור הגירעונות.  הסיכום היחיד שהיה בין לשכת רואי חשבון ללשכת עורכי הדין בנושא המועדון הוא על סבסוד פעילויות חברי לשכת רואי חשבון במועדון. ולא מקרי הדבר, שכן המטרה בהצטרפות לשכת רואי החשבון למועדון  הייתה להגדיל את מספר החברים, ולאפשר למועדון ליהנות מהיתרונות לגודל, ובכלל זה לרואי החשבון המצטרפים. רואי החשבון מהווים כיום כ 15% בלבד מסך חברי המועדון. לשכת רואי חשבן אינה שותפה לניהול בפועל של המועדון ולתכניו, המנוהל בלעדית על ידי לשכת עורכי הדין, ואשר חלקים ניכרים מתכניו פתוחים רק לעורכי הדין.

 הדרישה הרטרואקטיבית של לשכת עורכי הדין לשאת בעלויות ניהול משותפות, שלא הוסכמו מראש, אינה מקובלת. יתירה מזאת,  אין שום שקיפות בנתונים הכספיים של  ניהול המועדון ע"י לשכת עורכי הדין, שלא הוצגו כלל ללשכת רואי החשבון. הנושא היחיד עליו הוסכם בין הלשכות, הוא סבסוד עבור פעילויות של חברי לשכת רואי חשבון במועדון. תשלום זה עבור 2017 הועבר במלואו, ולגבי התשלום לגבי  שנת 2018 אנו ממתינים לבירור הנתונים הסופיים, לאור חוסר התאמה שעלתה בסכום לחיוב, שהועבר ע"י לשכת עורכי הדין.

לשכת רואי חשבון נושאת אך ורק בעלויות סבסוד פעילויות חברי המועדון שהינם חברי לשכת רואי חשבון. לפיכך, עמדתה של לשכת רואי חשבון ונשיאת הלשכה רו"ח איריס שטרק היא המשך ישיר להתנהלות שהייתה קיימת בנושא עד כה, גם בתקופת הנשיא שקדם רו"ח יזהר קנה. כל דרישה אחרת היא דרישה רטרואקטיבית, שחורגת מהסיכום בנושא ואינה מקובלת. בהתאם לכך, יש לציין שלא נצברו שום חובות עבר, וכל ניסיון לטעון זאת אין לו כל בסיס".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה