שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 441 עו"ד חדשים הוסמכו: "לשכת עורכי הדין לא איבדה את דרכה"

חדשות

441 עו"ד חדשים הוסמכו: "לשכת עורכי הדין לא איבדה את דרכה", צילום: עו"ד אבי חימי. צילום: יוסי זמיר, דוברות לשכת עורכי הדין
441 עו"ד חדשים הוסמכו: "לשכת עורכי הדין לא איבדה את דרכה"
26/02/2019, עו"ד לילך דניאל

בטקס אמש הוסמכו הנבחנים שעברו בעקבות הורדת ציון המעבר ל-60 וכן אלו שעברו בעקבות העררים שהוגשו על הבחינה האחרונה. עו"ד אבי חימי, יו"ר הלשכה החדש, נשא מסר של פיוס לנבחנים: "אני ער לכך שהכניסה בשערי המקצוע לרבים מכם לוותה בטעם חמוץ; נערוך חשיבה מחודשת ונמצא את האיזון הנכון לכניסה לשערי המקצוע"

בטקס שהתקיים אמש (ב') בבנייני האומה בירושלים, הצטרפו 441 מוסמכים חדשים לרשימת עורכי הדין בישראל. הטקס הפעם לא היה רגיל, שכן דובר בנבחנים שעברו בציון של 60-64 בעקבות הורדת רף ההסמכה, ולא ניגשו לבחינה האחרונה שהתקיימה בדצמבר. לצדם, נכללו גם נבחנים שעברו את הבחינה בעקבות החלטת הוועדה הבוחנת בעררים שהוגשו על מועד דצמבר.

הטקס נערך במעמד נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט אהרן פרקש, שקרא לעורכי הדין החדשים לפעול בדרך גישור ולהימנע מלהעמיס יתר על המידה על בתי המשפט. בטקס נאם גם יו"ר לשכת עורכי הדין הטרי, עו"ד אבי חימי, שרק בשבוע שעבר נבחר להחליף זמנית את היו"ר הפורש אפי נוה. חימי נשא בנאומו מסר של פיוס לנבחנים, על רקע המאבק המתמשך בנושא בחינות הלשכה, וכן התייחס לסערות האחרונות שפקדו את לשכת עורכי הדין.

"המעמד הזה מרגש", פתח עו"ד חימי את נאומו. "גם עבורי זו הפעם הראשונה. פעם ראשונה שאני עומד מולכם כראש הלשכה. אני יודע שעברתם דרך ארוכה. דרך זרועה באתגרים מורכבים. הרגע הזה שייך לכם. מגיע לכם. זו שעתכם היפה".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עוד ביקש עו"ד חימי להתייחס למה שכינה "הפיל שבחדר": "אין זה סוד כי לאחרונה הלשכה שלנו, הלשכה שלכם, עברה טלטלה - אבל הסירו דאגה מלבכם. לשכת עורכי הדין לא איבדה את דרכה ולא את חוסנה".

"יש מי שמנסה לנצל את הסערה שפקדה את לשכת עורכי הדין על מנת להחלישה ולפגוע בה", המשיך עו"ד חימי. "אמת היא – עלינו להפיק לקחים ולתקן את הטעון תיקון. אמת היא – עלינו להשיב את אמון הציבור בלשכה. אבל אני מודיע כאן, לכל מי שמנסה להחליש את עורכי הדין בישראל באמצעות פגיעה בלשכה: זאת לא תהיה. אנו לא נאפשר לשפוך את התינוק עם המים. אכן – את הטעון תיקון נתקן. אכן – את אמון הציבור נפעל להשיב. אבל בשום אופן לא נאפשר לפגוע בציבור עורכי הדין כולו ובשום אופן לא נאפשר לסערה שפקדה אותנו להחליש את מקצוע עריכת הדין ואת לשכת עורכי הדין. חבריי ואני נחושים להחזיר את לשכת עורכי הדין לחוף מבטחים - כך שהיא תהווה גם עבורכם - כפי שהייתה עבורי - בית חם, יציב ותומך, בית איתן. ומעל הכל – בית מקצועי, שמאגד בתוכו חוכמה וידע משפטיים אשר משפרים את איכות המשפט במדינת ישראל".

לסיום התייחס חימי בעקיפין לנושא בחינת ההסמכה ולקשיים שהיא הערימה על המתמחים. "אני ער לכך שהכניסה בשערי המקצוע לרבים מכם לוותה בטעם חמוץ, שלא נאמר טעם מר", אמר. "אני מבטיח לכם כאן היום, שבעקבות הטענות שנשמעו, נערוך חשיבה מחודשת ונמצא את האיזון הנכון לכניסה לשערי המקצוע. משימתנו הייתה ועודנה אחת - שמירה על כבודו ויוקרתו של המקצוע והיכולת של כולנו בסופו של יום להתפרנס בכבוד. יהא זה פרי עמלנו. אני, יחד עם הלשכה כולה מבטיח לעמוד לצדכם. להיות בשבילכם. וללוות אתכם במסע המרתק שלכם בעולם המשפט, בדיוק כמו שהלשכה הייתה עבורי לאורך השנים. בית ואיגוד מקצועי אמיתי".

"מכאן תצאו לדרך חדשה", סיים חימי "דרך רצופה באתגרים ומכשולים. הדין הוא אבן היסוד ואנחנו מחויבים לפעול אך ורק במסגרתו. האמת היא הצדק, וכעורכי דין עליכם לזכור שניצחון עבור הלקוח הוא לא ערך - עשיית הצדק היא ערך. ושלום היא הדרך הטובה ביותר להשיג צדק, מתוך חתירה לדיאלוג ונכונות לפשרה צודקת. זכרו, עורכות ועורכי הדין, המקצוע שלנו דורש, ועוד ידרוש מכם, תעצומות נפש. שמרו על רוח הצדק ותנו לה לשאת אתכם מעלה מעלה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:11
קומיט וכל טופס במתנה