שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד עמוס והבה: שוברים את קשר השתיקה של הרופאים

חדשות

עו"ד עמוס והבה: שוברים את קשר השתיקה של הרופאים, צילום: עמוס-תמר מלין
עו"ד עמוס והבה: שוברים את קשר השתיקה של הרופאים
02/02/2017, מערכת תקדין

קשר השתיקה של הרופאים הקשורים ברשלנות רפואיות ידוע ומוכר מזה שנים רבות. פורום רופאים אשר הוקמה על ידי ד"ר אודי פרישמן ועו"ד עמוס והבה, שמה לעצמה להילחם בתופעה אסורה זו. לדברי עו"ד והבה, עו"ד העוסקים ברשלנות רפואית עושים מלאכת קודש, דואגים לפיצוי לאנשים אשר נפגעו בצורה קשה ולא פחות חשוב מכך דואגים שהמערכת הרפואית תבדוק את עצמה ותשתפר

עו"ד והבה, אתה באמת מאמין שישנו קשר של שתיקה?

לצערי כן, אני מכיר, באופן אישי, מספר מומחים אשר בשל לחץ של המערכת החליטו להפסיק לכתוב חוות דעת. לשיטתי, המערכת טועה. הרופאים אינם כותבים חוות דעת כנגד המערכת אלא הם כותבים חוות דעת בעד הלקוח.

צריך לזכור, יש כאן בני אדם, אשר באמצע החיים נקלעו למשבר קשה.. אם אנחנו לא נעזור להם לצערי הם יישארו ללא מענה.

אז מה הפתרון לכך שרופאים לא מוכנים לכתוב חוות דעת?

לשמחתי, הפתרון קיים. פורום רופאים מעסיקה ארסנל רופאים מקצועי היודעים לתת מענה לכל מקרה באשר הוא.

לא יהיה מקרה אשר נעשתה בו רשלנות רפואית ולא תוגש תביעה מאחר ולא נמצא רופא אשר יכתוב חוות דעת ולא היה מקרה בו לא תוגש תביעת רשלנות רפואית בעקבות בעיה כספית אשר קיימת ללקוח.

ידוע כי עלות חוות הדעת ברשלנות רפואית גבוה מאוד?

אכן העלויות של חוות הדעת ברשלנות רפואית היא גבוה מאוד. יתרה מכך, ברוב רובם של תיקי הרשלנות הרפואית נדרשות מספר חוות דעת בתיק. בפורום רופאים נתנו פיתרון לבעיה.

ללקוחותינו יש אפשרות לקבל מימון לחוות הדעת ובחלק מהמקרים אפילו ללא ריבית. מימון זה לא פוגע במסגרת האשראי של הלקוח.

איך אתה בוחר את הרופאים לצורך כתיבת חוות דעת?

על מנת לעסוק בתחום חוות הדעת אנו דורשים מהרופאים שלנו מספר דברים חשובים. בראש ובראשונה מקצועיות. מקצועיות היא דבר שאני כמנהל לא מוכן לוותר עליו. דבר שני על המומחה לדעת לכתוב חוות דעת. מדובר באומנות של ממש. צריך לזכור שצריך להסביר לעו"ד והשופטים אשר אינם בקיאים ברזי מקצוע הרפואה את הרפואה על רגל אחת.

דבר אחרון, על המומחה לדעת להעיד. המעמד בבית המשפט הוא מעמד לא פשוט לאף אחד מהצדדים. מומחה טוב יודע להעיד ולהעביר את המסר בצורה הברורה ביותר לשופט.

מדוע לדעתך המערכת לא לוקחת אחריות על האנשים שנפגעו מרשלנות?

לצערי כמו דברים רבים בחיינו גם כאן מדובר באלמנט כלכלי והמון אגו של המערכת. המערכת לא מוכנה להודות בטעויות.

אני כמנהל מוכן תמיד לקבל ביקורת וללמוד ממנה. אני בטוח שאם לכל תביעה שמוגשת היו מתייחסים ברצינות הראויה ולומדים ממנה כולנו הינו נהנים מכך.

תוכל לתת לי דוגמא למקרה בו כתבתם חוות דעת?

בוודאי, עמד לפנינו מקרה של אדם צעיר בעל משפחה אשר בשל רשלנות באבחון כרתו לו את הקיבה. מקרה קשה מאוד. במקרה זה על מנת להוכיח כי אכן התרשל הצוות הרפואי איתרנו את הבדיקות הפתולוגיות השגויות וערכנו להם רביזיה אשר להפתעתנו הרבה גילתה כי לא מדובר כלל בסרטן וכריתת הקיבה נעשה שלא לצורך.

דוגמא נוספת היא גברת צעירה אשר עברה בדיקת פאפ (בדיקה אשר מהווה בדיקת סקר לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם) אשר כביכול יצאה תקינה.

בבדיקה חוזרת של הבדיקה אשר נערכה למנוחה שהתקבלה לאחר מלחמה מצדנו על מנת לקבלה התגלה כי הצוות הרפואי שגה וניתן היה לגלות את הסרטן בשלב מוקדם.

באילו תחומים פורום רופאים כותבת חוות דעת ?

פורום רופאים מחולקת למחלקות בהתאם לתחומי הפעילות: מחלקת איסוף חומר-אשר עוסקת באיתור ואיסוף החומר הרפואי. מחלקת נזיקין וביטוח- עוסקת בחוות דעת לביטוח לאומי, משרד הביטחון, א.א.כ, מחלות קשות, תביעות על פי פוליסות ועוד. מחלקת רשלנות רפואית אשר עוסקת בחוות הדעת בתחום הרשלנות הרפואית.

החלוקה למחלוקת מאפשרת לנו להפוך למקצועניים ביותר.

האם עבודתכם  נגמרת בכתיבת חוות הדעת?

כתיבת חוות הדעת היא רק ראשית הדרך. לאחר כתיבת חוות הדעת אנו מלווים את עורכי הדין לאורך כל ההליך עד לקבלת הפיצוי. כותבים התייחסות לחוות הדעת הנגדית וחוות דעת משלימה במידת הצורך.

מה האני מאמין שלך?

אני מאמין גדול בירידה לפרטים. כמו שאומרים אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. אי אפשר לנצח בתיק רשלנות רפואית מבלי לרדת ולבדוק כל בדיקת מעבדה וכל צילום וכל פרט הכי קטן בחומר הרפואי. זו הדרך היחידה לנצח.

מה הייחוד של פורום רופאים?

בחינה ראשונית ללא תשלום- כל תיק רשלנות רפואית מתחיל מבדיקה ראשונית של התיק. פורום רופאים בוחנת את התיק עבור עורך הדין ללא תשלום. אנחנו מונעים מהלקוחות לזרוק את כספם.

כל המומחים תחת קורת גג אחת- פורום רופאים מאגדת תחת קורת גג אחת את כל המומחים וחוסכת  מעורך הדין ובזבוז זמן מיותר. אנו מאפשרים לעורך הדין לעסוק בעבודה המשפטית.

מערך בקרה-בפורום קיימת מחלקת בקרה אשר בודקת את חוות הדעת של המומחים.

אפשרות למימון חוות דעת-בפורום קיימת אפשרות לקבלת מימון לחוות הדעת ללא ריבית.

 

https://www.facebook.com/פורום-רופאים-חוות-דעת-רפואיות-1578784952406188

http://www.forum-md.co.il/

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה