שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברות פרטיות יחויבו לתת גישה למידע אישי דיגיטלי - כתוב, מוקלט או מצולם

חדשות

חברות פרטיות יחויבו לתת גישה למידע אישי דיגיטלי - כתוב, מוקלט או מצולם, צילום: הנחיות רמו"ט - במשרד המשפטים
חברות פרטיות יחויבו לתת גישה למידע אישי דיגיטלי - כתוב, מוקלט או מצולם
30/01/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

בשורה של ממש בתחום. כל גורם השומר מידע, אם מטעמים הקבועים בחוק, ואם למטרות מסחריות שונות, מחויב לאפשר לכל אדם גישה למידע האישי אודותיו, באופן מהיר ונוח. בימינו ישנם אמצעים טכנולוגים שונים המאפשרים העברת המידע באופן נגיש ומתקדם, ויש להימנע מבירוקרטיות שעלולות להערים קשים על אזרח מלמצות את זכותו אומרים ברמו"ט

במסגרת  דיון מיוחד אשר התקיים היום (ב), בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת לציון יום הגנת הפרטיות הבינ"ל, הוצגה הנחיה חדשה של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים: המחייבת שיתוף במידע פנימי של חברות מסחריות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי ההנחיה החדשה , כל גורם השומר מידע אישי דיגיטלי – כתוב, מוקלט או מצולם, בין אם מטעמים הקבועים בחוק, ובין אם למטרות מסחריות שונות, מחויב לאפשר לכל אדם גישה למידע האישי אודותיו, באופן מהיר ונוח. בימינו ישנם אמצעים טכנולוגים שונים מאפשרים העברת המידע באופן נגיש ומתקדם, ולכן ההנחיה אף מדגישה כי יש להימנע מבירוקרטיות שעלולות להערים קשים על אזרח מלמצות את זכותו. עוד נקבע בהנחיה החדשה, כי במקרה של הפרת הדגשים שנכללים בהנחיה זו, רמו"ט תוכל להפעיל את סמכויות האכיפה שלה ובהתאם למקרה וממצאיו, ואף להטיל קנסות. ההנחיה תחול תוך 60 יום, על מנת לאפשר לגורמים שונים במשק להיערך בהתאם.

במשרד המשפטים מסבירים, כי במציאות הטכנולוגית המודרנית, גופים רבים אוספים מידע אודות לקוחותיהם, ושומרים אותו באופן דיגיטלי כשיחות טלפוניות מוקלטות, תכתובות צ'אט, שיחות המצולמות בוידאו ועוד. הנחיה חדשה של רמו"ט מבקשת לחדד כי שמירת מידע גם באופן דיגיטלי, כפופה לכל חובות חוק הגנת הפרטיות, ובין היתר לסעיף 13, המגדיר את זכות העיון של כל אדם למידע השמור אודותיו. ראש רמו"ט, אלון בכר, הציג הבוקר את ההנחיה בדיון מיוחד של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשותו ח"כ אורי מקלב, לציון יום הגנת הפרטיות הבינלאומי.

מטרתה של הנחיה מסבירים ברמו"ט הינה להבהיר לציבור את זכותו לעיין במידע אודותיו גם כאשר המידע אגור כשיחות טלפוניות מוקלטות, תכתובות צ'אט, שיחות המצולמות בוידאו וכיו"ב, אשר נשמרו באופן דיגיטלי ע"י בתי עסק או גופים אחרים הנותנים שירות לציבור ואת האופן בו מפרש הרשם הממונה לצורך הפעלת סמכויותיו למימוש זכות העיון במידע דיגיטלי.

עוד עולה מההנחיה החדשה כי הוראות החוק חלות על כלל סוגי המידע הדיגיטלי, תוך התמקדות בתחולת הוראות החוק העוסק בזכות העיון במידע. הרקע לדברים מסבירים במשרד המשפטים הינו, כי במהלך השנים ולאור ההתפתחות הטכנולוגית, במקרים רבים אוספים גופים מידע על לקוחותיהם ושומרים מידע זה באופן דיגיטלי. לעיתים שמירת המידע על ידי הגופים נדרשת מכוח חוק או הנחיות רגולטוריות, ולעיתים מבקשים הגופים לשמור את המידע לצרכיהם העסקיים כגון למטרות אימות עסקה או לשם שיפור השירות של נציגיהם. שמירת המידע הדיגיטלי כפופה לכל החובות הקבועות בחוק, ובכללן זכות העיון של כל אדם על המידע אודותיו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:102
קומיט וכל טופס במתנה