שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עורכי הדין בקליפורניה שוקלת לאסור על יחסי מין בין עורכי דין ולקוחותיהם

חדשות

לשכת עורכי הדין בקליפורניה שוקלת לאסור על יחסי מין בין עורכי דין ולקוחותיהם  , צילום: צילום:  thinkstock
לשכת עורכי הדין בקליפורניה שוקלת לאסור על יחסי מין בין עורכי דין ולקוחותיהם
11/12/2016, ליאור שדמי שפיצר

האיסור הכולל הוא חלק מעדכון כללי האתיקה של הלשכה הגדולה ביותר בארה"ב, במטרה להגביר את אמון הציבור במקצוע. תומכי האיסור טוענים כי היחסים בין עורך הדין לבין לקוחו הם מטבעם בלתי שוויוניים, כך שכל הסכמה ליחסי מין עשויה להיות מלאכותית. המתנגדים, מוחים מנגד על החדירה הלא מוצדקת לפרטיותם

לשכת עורכי הדין בקליפורניה מתקנת את כללי האתיקה לעורכי הדין לראשונה מזה 30 שנה, וכוללת בהם איסור על עורכי דין לקיים קשר מיני עם לקוחות, כך מדווחת סוכנות הידיעות האמריקאית AP. עד היום אסרה הלשכה הגדולה ביותר בארה"ב על עורכי הדין לכפות יחסי מין על לקוח או לדרוש מין בתמורה לייצוג משפטי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

תומכי האיסור הכולל טוענים כי היחסים בין עורך הדין לבין לקוחו הם מטבעם בלתי שוויוניים, כך שכל הסכמה ליחסי מין עשויה להיות מלאכותית. מנגד, טוענים עורכי דין כי מדובר בחדירה לא מוצדקת לפרטיותם.

האיסור הנוכחי הוא חלק משינוי כולל של כללי האתיקה, שעודכנו לאחרונה בשנת 1987, על פי מטרות שהציב בית המשפט העליון של קליפורניה. זאת, במטרה להגביר את אמון הציבור במקצוע עריכת הדין ולהבטיח הגנה נאותה. הסנקציה על הפרת כללי האתיקה יכולה לנוע מגינוי ועד לשלילת רישיון עריכת הדין.

האיסור על יחסי מין בין עורך דין ולקוח עורר חילוקי דעות בוועדה האמונה על שינוי כללי האתיקה, אף שהוא קיים ב-17 מדינות אחרות בארה"ב ותואם את המדיניות שהתוותה לשכת עורכי הדין האמריקאית (ABA), המחריגה בין היתר יחסים שקדמו ליחסי עורך דין לקוח. אחד מחברי הועדה, עו"ד דניאל איטון, אמר בישיבתה האחרונה כי הכלל הקיים לגבי יחסי מין אינו אפקטיבי, והצביע לראייה על היעדר האכיפה נגד עורכי דין. על פי הנתונים שהוצגו, בתקופה שמספטמבר 1992 ועד ינואר 2010 חקרה לשכת עורכי הדין בקליפורניה 205 תלונות בלבד על התנהגות מינית שאינה הולמת על פי האיסור הקיים, ונקטה סנקציות משמעתיות רק במקרה אחד בלבד.

"אין ראיות אמפיריות או אפילו מקרים אמינים המראים כי האיסור המוצע נדרש כדי להגן על הציבור או כדי להסדיר את מקצוע עריכת הדין", אומר עו"ד ג'יימס האם, חבר נוסף בוועדה שהתנגד להצעה. "תומכי האיסור המוחלט אינם יכולים להסביר מדוע עורכי דין אינם רשאים לקיים יחסי מין עם אדם בוגר, אינטליגנטי, בהסכמה ובהיעדר כל תמורה, כפייה, הפחדה או השפעה בלתי הוגנת".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:249
קומיט וכל טופס במתנה