שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חידוש: מהיום תוכלו לקבל מידע מ-250 רשויות באתר אינטרנט מרכזי

חדשות

חידוש: מהיום תוכלו לקבל מידע מ-250 רשויות באתר אינטרנט מרכזי, צילום: אתר חופש המידע. צילום מסך
חידוש: מהיום תוכלו לקבל מידע מ-250 רשויות באתר אינטרנט מרכזי
20/01/2014, מערכת תקדין

בקשות שנענו בחיוב, ואינן כוללות מידע אישי, יועלו למאגר התשובות באתר ויאפשרו לכל אזרח להיחשף למידע שהתבקש מהרשויות שונות. בנוסף, יכלול האתר מידע בסיסי על החוק הקיים, ובאמצעותו יוכל הגולש ללמוד מהם הצעדים הנדרשים להגשת בקשת חופש מידע ומי הן הרשויות הציבוריות אשר מפרסמות את מירב המידע באתר. בקרוב: גם אפליקציה לניידים

באיחור קל היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים, ויחידת ממשל זמין ממטה התקשוב השיקו את האתר המרכזי לחופש המידע. האתר הוקם בהתאם להחלטת ממשלה כדי להנגיש את חוק חופש המידע לציבור הרחב ולהקל על המבקשים להגיש בקשות חופש מידע למשרדי הממשלה השונים.

דובר משרד המשפטים מוסר כי "היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים פועלת להגביר את רמת השקיפות הממשלתית בכלל ואת יישום חוק חופש המידע בפרט, בין היתר על ידי הפחתת החסמים בפני המבקשים לממש את זכותם לקבלת מידע".

האתר המרכזי מרכז 250 רשויות אליהם ניתן לפנות בבקשה דרך האתר. הרשימה הזאת תורחב ותעודכן כל העת. כמו כן, בקשות שנענו בחיוב, ואינן כוללות מידע אישי, יועלו למאגר התשובות באתר ויאפשרו לכל אזרח להיחשף למידע שהתבקש מהרשויות שונות.

בנוסף, יכלול האתר מידע בסיסי על החוק הקיים, ובאמצעותו יוכל הגולש ללמוד מהם הצעדים הנדרשים להגשת בקשת חופש מידע ומי הן הרשויות הציבוריות אשר מפרסמות את מירב המידע באתר.

בשלב השני של האתר, אשר יועלה בעוד מספר חודשים, יותאם האתר לגלישה דרך הטלפון הנייד, יכלול אלפון עם פרטיהם של הממונים על חופש המידע בכלל הרשויות הציבוריות ויציג דו"חות סטטיסטיים ויזואליים הנוגעים ליישום החוק ברשויות הציבוריות.

לבני: "זו שקיפות אמיתית שתאפשר ביקורת ציבורית"

"אין תועלת בחופש מידע ובשקיפות אם הם נעשים באופן לא נגיש ותחת מעטה ביורוקרטיה – וכעת, הנטל הזה יוקל משמעותית", אמרה שרת המשפטים ציפי לבני. "בשילוב ההפחתה הדרמטית באגרות חופש המידע, יהפוך בקרוב תהליך קבלת המידע לתהליך פשוט וקל, בדיוק כפי שהוא אמור להיות במדינה דמוקרטית. זו שקיפות אמיתית, שתאפשר ביקורת ציבורית על הרשויות הציבוריות – ביקורת שמהווה תרופת מנע לשחיתות ולניצול לרעה של כוח ומעמד, ובכך גם מובילה להגברת אמון הציבור במערכות השלטוניות"

ד"ר גיא רוטקופף, המנכ"ל היוצא של משרד המשפטים אמר כי "הגברת השקיפות השלטונית קשורה בקשר הדוק עם דרישת הציבור למידע. האתר המרכזי לחופש המידע שפותח על ידי משרד משפטים וממשל זמין, נועד להקל על ציבור המבקשים, אך בד בבד להוות פלטפורמה מרכזית בה יועלה מידע אשר נמסר בעקבות עניין של הציבור בו. באופן זה לא רק שיגבר המידע הנגיש לציבור, אלא יהיה בידנו "נייר לקמוס" מרכזי שיאפשר לנו להכיר את העדפות הציבור".

עו"ד רבקי דב"ש, ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, הסבירה כי "בשעה טובה הושק האתר המרכזי עליו שקדה היחידה בחודשים האחרונים בשיתוף עם ממשל זמין. אנו מקווים שמעבר לתועלות המידיות שבאתר זה, המידע שיועלה בו יאתגר את כלל הרשויות בחשיבה ובהבנה של השינוי המתרחש לנגד ענינו בתחום השקיפות המתרחש, בין היתר, בזכות הטכנולוגיה המאפשרת לנו להקל בקשר בין הרשויות לציבור".

אופיר בן-אבי, מנהל ממשל זמין, מסר כי "כחלק בלתי נפרד מקידום השירותים לציבור, שם לו ממשל זמין למטרה לקדם את השקיפות השלטונית לאזרח ואת שיתוף הציבור. במסגרת שיתוף הפעולה הפורה עם היחידה לחופש המידע הוקם אתר אינטרנט המבוסס קוד פתוח ומשלב בתוכו כלים טכנולוגיים המאפשרים את השיח שבין הממשל והאזרח. שירות זה מצטרף לקשת רחבה של שירותים ממשלתיים מקוונים קיימים וכן שירותים נוספים שיושקו בעתיד הקרוב".

יש כתובת לביקורת על חופש המידע

יצוין כי חוק חופש המידע מעגן את זכותו של כל אזרח ותושב לקבל מידע המצוי בידי רשות ציבורית. היחידה הממשלתית לחופש המידע הוקמה בפועל ביוני 2012 מכוח החלטת ממשלה, וזאת על מנת להגביר את יישומו של חוק חופש המידע בפרט ואת השקיפות השלטונית בכלל. היחידה מהווה מוקד ידע מקצועי בתחומי חופש המידע ותפעל מתוך השירות הציבורי, להנחיה, להדרכה, לבקרה ולהגברת הפצת המידע היזום.

ליחידה ניתנה הסמכות לברר תלונות על משרדי הממשלה ויחידות הסמך בעניינים מסוימים (אי-פרסום דו"ח שנתי, אי פרסום מידע יזום, אי מתן מענה, דחיית בקשה ללא נימוק ודרך חישוב אגרות חופש מידע) ולהורות על תיקון ליקויים שעלו בפעילותם של משרדי ממשלה ויחידות סמך.

מערך ממשל זמין בתקשוב הממשלתי שבמשרד האוצר. ממשל זמין יוזם, מפתח ומתפעל תשתיות ופתרונות טכנולוגים מאובטחים לגופי הממשלה, במטרה להנגיש את שירותי הממשלה לאזרחים ועסקים ולשם חיבור המשרדים לשירותים מקוונים

לינק קישור לאתר:

 

http://foi.gov.il/

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:135
קומיט וכל טופס במתנה