שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מלכודת דבש: 18 חודשי מאסר למדריך ירי שהטריד מינית 3 שוטרות בנשקייה

חדשות

מלכודת דבש: 18 חודשי מאסר למדריך ירי שהטריד מינית 3 שוטרות בנשקייה, צילום: מדריך ירי במשטרה, צילום: דוברות
מלכודת דבש: 18 חודשי מאסר למדריך ירי שהטריד מינית 3 שוטרות בנשקייה
23/12/2013, עו"ד אורי ישראל פז

השופטת נאוה בכור התירה לפרסם את גזר דינו של השוטר, ששמו נאסר בפרסום, שבנוסף גם יפצה כל אחת משלוש המתלוננות בסך אלפיים שקלים ונקנס באלפיים שקלים נוספים. במספר הזדמנויות ניצל השוטר את מרותו ואת הקרבה הפיזית הנדרשת למילוי תפקידו כמדריך ירי כדי לבצע מעשים מבזים ומשפילים בשוטרות בשירות חובה שצעירות ממנו בשנים רבות. מגזר הדין עולה עוד כי "מדובר בחיזור כושל מצד הנאשם, מלכודת דבש בה נפל"

בית משפט השלום בכפר סבא התיר לפרסום גזר דינו של שוטר ששירת כנשק בשירות קבע בבית הספר לכושר מבצעי של המשטרה, והורשע בעבירות של מעשה מגונה בשלושה אישומים שונים ובהטרדה מינית.

השופטת נאוה בכור גזרה על השוטר 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר מותנה של 10 חודשים, פיצוי לכל אחת משלוש המתלוננות בסך אלפיים שקלים וקנס כספי בסך אלפיים שקלים נוספים.

על פי כתב האישום, בין יתר תפקידיו התבקש השוטר מעת לעת להעביר שיעורי תגבור בירי לחניכי קורסים בבית הספר לכושר מבצעי של משטרת ישראל. במספר הזדמנויות, ניצל השוטר את מרותו ואת הקרבה הפיזית הנדרשת לביצוע תפקידו כמדריך ירי, כדי לבצע מעשים מגונים בשוטרות בשירות חובה שצעירות ממנו בשנים רבות.

מעשים שלהם ממד של השפלה וביזוי קשים

מדריך הירי המואשם, שהוא נשוי ואב לילדים, לא לקח אחריות על מעשיו. לכן השופטת בכור החליטה שלא להקל בעונשו, "בעיקר מקום בו מדובר בעבירות מין בהן נאלצות המתלוננות להעיד על דוכן העדים".

משמיעת הראיות ומהתסקיר עלה הרושם כי מדובר באדם הנוקט במעשים ובאמירות מיניות כלפי סובביו כדבר שבשגרה. לכן קבעה השופטת בכור כי "כאשר מדובר בנאשם בעל דפוסי התנהגות בעייתיים, ללא לקיחת אחריות, כשאין מדובר במעידה חד-פעמית אלא באורח חיים, ועברו לא נקי – עקרון הגמול מקבל בכורה".

בגזר הדין התייחסה השופטת בכור לחומרת מעשיו של השוטר-המדריך: "מעשיו של הנאשם מכוערים, מבישים וחמורים, שעניינם מסכת הטרדות ומעשים מגונים אשר בוצעו בחיילות צעירות בשירות חובה, במסגרתה נהג הנאשם בכוחניות, התבטא בביטויים מיניים בוטים, ולא חדל ממעשיו גם כאשר התנגדו החיילות בצורה כזו או אחרת למעשיו".

בית המשפט השלום קבע בגזר הדין כי "בהתנהגותו פגע הנאשם בשלמות גופן ונפשן של המתלוננת, בכבודן ובאוטונומיה שלהן על גופן, כאשר לעבירות אלה ממד של השפלה וביזוי קשים. העובדה כי המעשים בוצעו במסגרת צבאית משטרתית, כלפי חניכות בקורס, פוגעת אף בערכי המערכת הצבאית, האמון ותחושת הביטחון שהצבא והמשטרה מחויבים להבטיח למשרתים בשורותיהם, ומניעת ניצולם של יחסי מרות במסגרות אלה".

חיזור כושל ונפילה במלכודת דבש

עם זאת, בחינת הנסיבות העלתה בעיני בית המשפט כי מדובר בסיטואציה חברתית מיוחדת לפיה כולם נהגו לשתות קפה בנשקייה, לדבר ולצחוק, ובין היתר "לזרוק" מילים מיניות. "מדובר בהתחברות בה יש התרת רסן, באינטראקציה בין אנשים שנמצאים הרבה זמן ביחד במסגרת קורסים, תגבורים וכיוצא באלה", קבעה השופטת בכור.

אחת המתלוננת אף העידה בבית המשפט במפורש כי הנאשם הוא אדם מיוחד, חברותי, שכולם יושבים וצוחקים ומדברים איתו. "אמנם זו התנהגות שלא צריכה לזכות בפרס", קבעה השופטת בכור, "אך הדינמיקה חשובה – מדובר בחיזור כושל מצד הנאשם, מלכודת דבש בה נפל".

את התיק ניהלו עו"ד איילת רזין בית-אור והמתמחה שירן בן ישראל מהמחלקה לחקירות שוטרים. את הנאשם ייצג בפרשה עו"ד אבי מנצור.

יצוין כי בפרשה זו נאסר לפרסום לא רק שמות המתלוננות וכל פרט העלול לזהותן, כמקובל בפרשות עם נסיבות דומות, אלא אף הוצא איסור פרסום על שמו של השוטר-המדריך וכל פרט העלול לזהותו.

 

ת"פ 10279-08-10

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:250
קומיט וכל טופס במתנה