שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הנוכל המורשע ארנון לויט הוחזר לישראל לאחר 13 שנה מהימלטות לארה"ב

חדשות

הנוכל המורשע ארנון לויט הוחזר לישראל לאחר 13 שנה מהימלטות לארה"ב, צילום: צילום: Getty images Israel
הנוכל המורשע ארנון לויט הוחזר לישראל לאחר 13 שנה מהימלטות לארה"ב
10/10/2013, עו"ד אורי ישראל פז

לויט נהג לגנוב מכוניות ולמכור אותן, ולאחר מכן שב לגנוב אותן ולמכור אותן בשנית. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו 10 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח, אך במהלך חופשה מהכלא לויט נמלט לארה"ב. בגזר הדין אופיין לויט "רב-אמן בנוכלות ובמעשי מירמה", שפעל ב"מעללים שלא היו מביישים סרט הוליוודי"

האסיר הנמלט ארנון לויט הוחזר היום מארצות-הברית לישראל, כשהוא מלווה בסוכנים אמריקאים. לויט נמלט מישראל לפני כ-13 שנים במהלך חופשה מהכלא.

ביולי 2000 הודה והורשע לויט בביצוען של סדרת עבירות שונות, ביניהן גניבת 15 כלי רכב, זיוף לוחיות רישוי, גניבת כרטיס אשראי, התחזות, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

לויט נהג לגנוב מכוניות ולמכור אותן, ולאחר מכן שב לגנוב אותן ולמכור אותן בשנית. הוא אף פירסם בעיתונים מודעות כי ברצונו למכור כלי רכב אותם גנב. רווחיו מכל רכב שגנב נעו בין 70 ל-100 אלף שקל. סך כל הכספים שגלגל לויט על פי כתב האישום מגיע ל-840 אלף שקל. לויט נתפס רק לאחר ששוטר אשר התחזה לקונה שעונה למודעה בעיתון חשף אותו.

מדובר בהרשעתו השנייה של לויט, שכבר ריצה שלוש וחצי שנים בכלא בשנת 1994 בהאשמות זהות. שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, צבי הכהן, גזר עליו 10 שנות מאסר בפועל, עונש הכולל הפעלת שני מאסרים על-תנאי בגין הרשעות קודמות. "הנאשם הוא רב-אמן בנוכלות ובמעשי מרמה", אפיין את לויט השופט הכהן בגזר הדין, "אשר הונה תמימי דרך שנכרו על דרכו, וביניהם גם קשישים. הוא יותר גרוע ממי שטובל ושרץ בידו... אלה היו מעללים שלא היו מביישים סרט הוליוודי".

השופט הכהן ציין בגזר הדין כי במכתב ששלחה אשתו של לויט לבית המשפט היא טענה כי "הסיבות למעשיו נובעות מהיותו מכור להימורים שבהם הפסיד כספים". אולם השופט הכהן קבע כי לא הובאו כל ראיות לכך.

בנובמבר 2000, כאשר יצא לויט לחופשה חריגה לפי בקשתו, כדי לבקר את אימו שנפצעה בפיגוע בחדרה, הוא ניצל את ההזדמנות ונמלט מישראל. עו"ד עדי גלעד מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, יחד עם חוליית האינטרפול במשטרה בשיתוף פעולה בינלאומי בין משטרות, פעלו לאיתורו ומעצרו.

במרץ 2013 נעצר לויט בארצות הברית על ביצוע עבירות פנימיות (גניבה ושימוש ברכוש גנוב), ונמצא כי עשה שימוש בשם בדוי. עם קבלת ההודעה על איתורו ומעצרו, הגישה ישראל בקשה להסגרתו.

לאחר מיצוי ההליכים הפליליים נגדו בארה"ב, החליטו הרשויות שם, בתיאום עם הרשויות בישראל, לפעול להרחקתו מארצות הברית בהליך מזורז. כאמור, הבוקר הוחזר לויט לישראל בליווי סוכני רשות המכס וההגירה האמריקאית והועבר לרשות שירות בתי הסוהר כדי להמשיך בריצוי יתרת עונשו – 8 שנים ו-10 חודשי מאסר בפועל – לאחר 13 שנים של התחמקות מהדין.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:71
קומיט וכל טופס במתנה