שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 20 שנות מאסר על הריגת אדם שנהג בפראות לצלילי מוסיקה רועמת

חדשות

20 שנות מאסר על הריגת אדם שנהג בפראות לצלילי מוסיקה רועמת, צילום: השופט יוסף אלרון. צילום: באדיבות דוברות בתי המשפט
20 שנות מאסר על הריגת אדם שנהג בפראות לצלילי מוסיקה רועמת
03/10/2013, עו"ד לילך דניאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 20 שנות מאסר על הצעיר מופיד אבו מוך שהודה והורשע בהריגת אדם בשל נהיגה פראית והשמעת מוסיקה בקול רם. אבו מוך קבע עם חברו פגישה עם המנוח, במהלכה ירה לעברו באקדח והרגו. הנשיא יוסף אלרון עמד על התוצאה הקטלנית שנגרמה ולצורך בהרתעת הציבור מהתופעה הנפוצה של פיתרון סכסוכים בנשק חם, וחייב את הנאשם לפצות את עזבון המנוח בסך 150 אלף שקל

הרכב השופטים בראשות הנשיא החדש של בית המשפט המחוזי בחיפה, יוסף אלרון, גזר 20 שנות מאסר על הצעיר מופיד אבו מוך, מהישוב באקה אל גרביה, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הריגה, חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נשק. אבו מוך גם חויב בתשלומי פיצויים לעיזבון המנוח בסך של 150 אלף שקל.

נרצח על השמעת מוזיקה בקולי קולות

על פי עובדות כתב האישום בהן הודה אבו מוך, נהג המנוח ברכבו בפראות והשמיע מוסיקה בקולי קולות, דבר שהכעיס מאוד את אבו מוך ואת ארוסה של אחותו. השניים תיאמו פגישה עם המנוח כדי לתקוף אותו, ולשם כך הצטייד אבו מוך באקדח ותחמושת ללא ידיעת חברו.

משהגיע המנוח למקום המפגש וירד מרכבו, התפרצה קטטה בין המנוח לחברו של אבו מוך, עד שבשלב מסוים שלף הנאשם את נשקו והחל לירות לעבר אחד מחבריו של המנוח. בהמשך, הצטרף אבו מוך לקטטה וירה קליע שחדר לראש המנוח וגרם למותו.

בהסדר הטיעון הומרה העבירה שבה הואשם אבו מוך מרצח להריגה, והוצג מתחם עונש הולם שבין 17 ל-24 שנות מאסר. עוד הוסכם כי הצדדים יעתרו להשתת מאסר על תנאי ולפסיקת פיצויים לטובת משפחת המנוח בהתאם לשיקול דעת בית המשפט.

קצה נפשנו מזמינות הנשק החם

בפתח דבריו קבע הרכב השופטים כי שלושת העבירות בהן הורשע אבו מוך מהוות חלק מתוכנית עבריינית אחת שבוצעה באותה מסגרת זמן, ולכן יש לקבוע מתחם ענישה לאירוע כולו. עוד עמדו השופטים על חומרת מעשיו של הנאשם, אשר הובילו לטרגדיה האיומה שהסתיימה במות המנוח, שפגע קשות במשפחתו הגרעינית והמורחבת.

עוד הדגיש בית המשפט המחוזי את החומרה בעבירות הנוספות שבהן הורשע אבו מוך – חבלה בכוונה מחמירה ועבירות הנשק, בפרט לאור התופעה הנרחבת לפיה עבריינים מחזיקים בנשק חם ומשתמשים בו כדי לפגוע ביריביהם ולאור שורת פסקי הדין בהם קבע בית המשפט העליון כי הגיעה השעה להחמיר בענישה בגין עבירות בנשק.

"זמינותו של נשק חם המוחזק באופן בלתי חוקי הפכה זה מכבר לרעה חולה", נכתב בגזר הדין. "נפשו של הציבור קצה במצב שבו עבריינים מחזיקים בנשק חם ומשתמשים בו כדי לפגוע ביריביהם. דומה שכיום אין עוד צורך להכביר מילים באשר לחומרתן הרבה של עבירות בנשק והמקרה שלפנינו יוכיח: סכסוך פעוט הביא לכך שהנאשם נטל נשק המוחזק שלא כדין נשא והוביל אותו, השתמש בו בפועל והמית את המנוח (באורח נס לא נפגע גם חבר המנוח עמאד מן הירי שביצע הנאשם לעברו)".

לאור האמור, קיבל בית המשפט את מתחם הענישה עליו הסכימו הצדדים והעמידו בין 17 ל-24 שנות מאסר. לדעת בית המשפט, אין מקום לחרוג ממתחם זה שכן שאלת שיקום אינה עומדת על הפרק, ולאור האמור בתסקיר שרות המבחן ועברו הפלילי של הנאשם, לא נראה שיש חשש למסוכנות בעתיד.

בקביעת העונש בתוך מתחם זה התחשב בית המשפט לקולא בכך שהנאשם נטל אחריות למעשיו, הביע צער וחרטה גם כלפי משפחת המנוח, ועד לאירועי כתב האישום חי חיים נורמטיביים. עוד התחשב בעברו הנקי יחסית, אולם מנגד התחשב גם בצורך בהרתעת הרבים מפני ביצוע עבירות מסוג זה.

אשר על כן, גזר בית המשפט על אבו מוך 20 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי, ותשלום פיצוי למשפחת ועיזבון המנוח בסך 150 אלף שקל.

 

(תפ"ח 8398-05-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:151
קומיט וכל טופס במתנה