שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד רשת קפה לנדוור: לא מעסיקים גברים בתפקידי מלצרות

חדשות

בקשה לייצוגית נגד רשת קפה לנדוור: לא מעסיקים גברים בתפקידי מלצרות, צילום: צילום: istock
בקשה לייצוגית נגד רשת קפה לנדוור: לא מעסיקים גברים בתפקידי מלצרות
25/04/2013, עו"ד אנה נודל

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסכום של 24 מיליון שקל טוען המבקש, סטודנט בן 25 מתל אביב, כי הרשת מפלה לרעה גברים בקבלה לעבודה ומעסיקה רק נשים בעבודות מלצרות

בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת בתי הקפה לנדוור הוגשה אתמול (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. המבקש, מאור ישעיהו, סטודנט בן 25 מתל אביב, טוען כי הרשת מפלה לרעה גברים בקבלה לעבודה כמלצרים. ישעיהו ביקש לעבוד כמלצר בסניף הרשת ברחוב אבן גבירול בתל אביב, אך לטענתו הובהר לו כי הרשת מעסיקה רק נשים בעבודת מלצרות.

ישעיהו צירף לכתב התביעה הקלטות של מנהלי בית הקפה שבהן אמרו "אנחנו לא מעסיקים בנים למשרות מלצרות". זאת, בעוד שבמודעת הדרושים לסניף אחר של בית הקפה הנמצא בשדרות רוטשילד נכתב בפירוש כי המשרה מיועדת לנשים בלבד.

המבקש טוען באמצעות עו"ד נועם לאור כי "התנהגות הנתבעת שפוסלת את מועמדותו של התובע הייצוגי לעבודה כמלצר על הסף, אך ורק בשל מינו, מבלי לבחון את כישוריו ואת ניסיונו בתחום, או כל נסיבה רלוונטית אחרת, גרמה לו נזקים הכרוכים הן בביטול זמנו, הפסד שכר כמו גם פגיעה שאינה ממונית, לרבות עלבון ועגמת נפש רבה".

התובע מבקש לייצג בתביעה גברים שהציגו מועמדות לעבודה כמלצר ברשת קפה לנדוור, אך מועמדותם נדחתה מחמת מינם בשלוש השנים שקדמו להגשת התביעה. התובע מבקש לפסוק לכל חבר בקבוצה פיצוי של 1,600 שקל ומעריך כי מדובר ב-3,276 איש. סכום התביעה הועמד על 24 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה