שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הממונה על הגבלים עסקיים עוצר את פעילות הכספומטים המשותפת של הבנקים

חדשות

הממונה על הגבלים עסקיים עוצר את פעילות הכספומטים המשותפת של הבנקים, צילום: צילום: יעקב
הממונה על הגבלים עסקיים עוצר את פעילות הכספומטים המשותפת של הבנקים
24/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

פרופ' דיויד גילה הורה אתמול לבנקים הגדולים – לאומי, הפועלים, דיסקונט, הבינלאומי ומזרחי טפחות – להפסיק את שיתוף הפעולה בתחום הכספומטים מחשש לפגיעה בתחרות

הממונה על הגבלים עסקיים פרופ' דיויד גילה הורה אתמול על הפסקת הפעילות המשותפת של הבנקים הגדולים – הפועלים, לאומי, דיסקונט, הבינלאומי ומזרחי טפחות – בתחום הכספומטים. החלטת הממונה באה לאחר בדיקה מעמיקה של השוק, שממנה עלה כי הפעילות המשותפת עלולה לפגוע באופן ממשי בתחרות בתחום הכספומטים בישראל.

פעילותם המשותפת של הבנקים הגדולים בתחום הכספומטים התבצעה עד היום באמצעות חברת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים), המוחזקת ונשלטת על ידי בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי.

הממונה על הגבלים עסקיים הורה לשב"א למכור את כל מכשירי הכספומט שברשותה בהליך מכירה הכפוף לאישורו, במטרה להבטיח פעילות תחרותית של הכספומטים. הממונה האריך בשלב זה את ההיתר הקיים לשב"א לפעול בתחום סליקת כרטיסי האשראי וסליקת הכספומטים בכפוף לשורה של תנאים.

בנוסף, החליט הממונה על הגבלים עסקיים להאריך את הפטור שניתן למס"ב (מרכז סליקה בנקאי") – המערכת המאפשרת העברת כספים בין הבנקים לבין עצמם, כגון תשלום משכורות. הממונה התנה את הפטור בשורה של תנאים שנועדו להבטיח שפעילות מס"ב לא תפגע בתחרות. בין היתר, נאסר על מס"ב לחלק רווחים לבנקים, והיא חויבה להעניק גישה לכל בנק מתחרה, לרבות בנקים קטנים שאינם שותפים במס"ב. על הבנקים נאסר להעביר ביניהם מידע רגיש.

הצעד שננקט בעניין פעילות הכספומטים הוא חלק משורת צעדים שנוקטת רשות הגבלים עסקיים בשנים האחרונות להגברת התחרות בתחום הבנקאות במטרה להפחית את העמלות הנגבות על ידי הבנקים מהציבור.

 

כתבות נוספות בתחום:

 

שוב על הכוונת: רשות ההגבלים העסקיים ביצעה חיפוש במשרדי תנובה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:96
קומיט וכל טופס במתנה