חדשות משפטיות

דף הבית > פסקי דין > ת"צ (תל-אביב-יפו) 2241-10-17 - אירית רובין נ' אל על נתיבי אויר לישראל בעמ, החלטה
חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 4,450,550 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.
פסקי דין – רכישה
עלות המסמך 119 ש"ח
ת"צ (תל-אביב-יפו) 2241-10-17 - אירית רובין נ' אל על נתיבי אויר לישראל בעמ

ת"צ (תל-אביב-יפו) 2241-10-17

אירית רובין

ע"י ב"כ עו"ד איתי רובין

נ ג ד

אל על נתיבי אויר לישראל בעמ

ע"י ב"כ עו"ד חגית בלייברג

בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו

[17.11.2019]

לפני

כבוד השופט דורון חסדאי

החלטה

 

1. בהמשך לדיון שהתקיים ביום 28.10.19 והודעת המשיבה מיום 12.11.19 , מצאתי לנכון לפנות לקבלת עמדת המאסדר/ים במחלוקת מושא הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

2. לטענת המבקשת בקצירת האומר , עניינה של הבקשה בהפרת חוק הגנת הצרכן ודינים נוספים על ידי המשיבה, אשר מוכרת ביודעין לצרכניה כרטיסי טיסה שהם באיכות נחותה מבלי ליתן על כך גילוי מלא בעת המכירה ותוך גביית מחיר "מלא" הזהה לכרטיס טיסה "רגיל", בניגוד להגינות הבסיסית מול צרכניה.

3. כן נטען כי במחלקת התיירים בטיסות המסחריות קיימים בממוצע כמה מאות מושבים. כרטיס הטיסה מגלם בחובו רכישת שירות טיסה וישיבה נוחה במהלכה. מובן שנוחות הישיבה הינה חלק אינהרנטי מחוויית הנסיעה. דא עקא שבתוך כל מאות מושבי המטוס "הרגילים" מסתתרים בכל טיסה שניים-שלושה מושבים שאיכות הישיבה בהם נחותה - אפילו נחותה מאוד - אלו המושבים שלא ניתן להסיט את מסעד הכיסא לאחור נוכח קיר מובנה במטוס שניצב מאחוריהם.

4. לטענת המבקשת, בפועל המשיבה מוכרת את כרטיסי הטיסה שלה בגין כל המושבים באותו מחיר ולא מגלה לצרכן בעת ההתקשרות כי קיימת אפשרות שהנוסע יקבל מושב נחות שכזה באותו מחיר של מושב רגיל אף שהיא יודעת שיכול וייפול בגורלו מושב נחות יותר.

5. לדברי המבקשת היא לקוחה של המשיבה ונוהגת לעשות שימוש בשירותיה ולטוס ליעדים שונים מעת לעת. ביום 21.12.16 טסה המבקשת באחת מטיסות המשיבה מלונדון לתל אביב במחלקת תיירים. את כרטיס הטיסה היא רכשה באמצעות אתר האינטרנט של המשיבה באופן מקוון והיא שילמה תמורתו 2,139.26 ₪. בעת רכישת כרטיס הטיסה לא עלתה בידי המבקשת אפשרות לשריין מושב/כיסא שלא באמצעות תוספת תשלום. בעת שהמבקשת רכשה את כרטיס הטיסה לא הופיע באף אחד משלבי הרכישה, קל וחומר שלא על גבי הכרטיס עצמו, כל גילוי ביחס לאפשרות כי המושב שהיא רוכשת הינו מושב נחות או שונה מכל אחד ואחד מיתר מושבי המטוס ולכן גם המחיר ששילמה היה מחיר "אחיד" לכל המושבים שניתן לרכוש באותה העת במחלקת התיירים ( לפירוט שלבי הזמנת כרטיס הטיסה באופן מקוון - ר' נספח 2 )

...



במסמך זה מוצגים רק 2,500 התווים הראשונים של פסק הדין/ההחלטה, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאות ההליך. על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.

חוקים – רכישה
עלות המסמך 119 ש"ח