חדשות משפטיות

דף הבית > פסקי דין > בג"ץ 4475/19 - ארגון עמק שווה נ' ממשלת ישראל ואח'
חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 1,701,140 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.
בג"ץ 4475/19 - ארגון עמק שווה נ' ממשלת ישראל ואח'

בג"ץ 4475/19

ארגון עמק שווה

נ ג ד

1. ממשלת ישראל

2. שר התיירות

3. היועץ המשפטי לממשלה

4. הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות

5. הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י)

6. עיריית ירושלים

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

[07.07.2019]

כבוד השופטת ע' ברון

כבוד השופטת י' וילנר

כבוד השופט ע' גרוסקופף

עתירה למתן צו על תנאי

בשם העותר:

עו"ד איתי מק

 

פסק-דין

 

השופטת ע' ברון:

1. במסגרת העתירה שלפנינו מבוקש כי נורה לממשלת ישראל (המשיבה 1; להלן: הממשלה) להימנע מלדון ולאשר את תכנית הרכבל בעיר העתיקה בירושלים (תת"ל 86) (להלן: תכנית הרכבל), וזאת עד לאחר קיום הבחירות לכנסת ה-22 וכינון ממשלה חדשה. לטענת העותר, מאחר שמדובר ב"תכנית חריגה ובעלת רגישות יוצאת דופן בהיבטים שונים", ובהינתן שתכנית הרכבל אינה מהווה צורך חיוני דחוף לציבור - לממשלת מעבר אין סמכות לדון בה, לא כל שכן לאשר אותה.

העתירה הוגשה על רקע החלטת הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (המשיבה 4) מיום 3.6.2019 להעביר את תכנית הרכבל לאישור הממשלה, בכפוף לתיקונים קלים; ומשפניות של העותר בנושא למשיבים 4-1 מימים 4.6.2019 ו-23.6.2019 טרם קיבלו מענה.

2. דין העתירה להידחות על הסף אף בלא להידרש לתגובת המשיבים, בהיותה מוקדמת. הלכה מושרשת היא שבית משפט זה אינו נדרש לעתירות המוגשות לפני שהרשות המוסמכת קיבלה החלטה לגופו של העניין הנדון(בג"ץ 2451/19 ‏מיאביבים 2010 בע"מנ' הרשותהממשלתיתלמיםולביוב, פסקה 4 (22.5.5019)); וכאלה הם פני הדברים בענייננו, בנסיבות שבהן לפי הנמסרטרם התקבלה החלטהעל ידי הממשלה בנוגע לתכנית הרכבל(ראו והשוו:בג"ץ 2402/18 המועצההאזוריתדרוםהשרוןנ' שרהפנים, פסקה 5 (23.7.2018)).

דומה כי העתירה לוקה אף במישור מיצוי ההליכים, גם אם מטעם זה לבדו לא היינו דוחים את העתירה. העותר הגיש את העתירה פחות מ-30 יום לאחר שפנה למשיבים 4-1 לראשונה בנושא, ובנסיבות העניין נראה כי לא ניתנה להם שהות סבירה להשיב אם בכוונת הממשלה לדון בתכנית הרכבל בתקופה זו אם לאו (ראו: דפנה ברק-ארז משפט מינהליכרך ד - משפט מינהלי דיוני, 352-348 (2017)).

3. בהינתן האמור, העתירה נדחית. למען הסר ספק יצוין כי אין בדחיית העתירה משום הבעת עמדה בשאלה אם ממשלת מעבר רשאית לדון ולאשר את תכנית הרכבל, אף לא ביחס לטענות שהועלו כלפי תכנית הרכבל גופה.

משלא נתבקשה תגובה לעתירה, אין צו להוצאות.

ניתן היום, ‏ד' בתמוז התשע"ט (‏7.7.2019).



2019: ינואר | פברואר | מרץ | אפריל | מאי | יוני | יולי | אוגוסט | ספטמבר | אוקטובר | נובמבר | דצמבר
2018: ינואר | פברואר | מרץ | אפריל | מאי | יוני | יולי | אוגוסט | ספטמבר | אוקטובר | נובמבר | דצמבר

אינדקס עו"ד בתקדין

כפיר חקירות
פלילי
חוקרים פרטיים
צפה בפרופיל
עוז צמח משרד עורכי דין
אזרחי
הוצאה לפועל
מקרקעין
צפה בפרופיל