| 1. לעניין נזק עקיף באזור המיוחד שאירע בתקופה שמיום כ"ח באייר התשפ"א (10 במאי 2021) עד יום י' בסיוון התשפ"א (21 במאי 2021) (להלן - תקופת ההכרזה), יראו כאילו בתקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף), התשל"ג-1973 (להלן - התקנות העיקריות) - (1) בתקנה 1 - (א) במקום ההגדרה "שווי של נזק עקיף" נאמר: ""אזור מיוחד" - האזור אשר מסומן במפה אשר צורפה להכרזה על מצב מיוחד בעורף שניתנה ביום כ"ח באייר התשפ"א (10 במאי 2021), והכולל את האזורים המפורטים בתוספת להכרזה האמורה, המוכרז בזה יישוב ספר בתקופת ההכרזה; "הוראה על סגירת מוסד חינוך" - הוראה של פיקוד העורף על סגירת מוסד חינוך ברשות מקומית באזור מיוחד, שניתנה בתקופת ההכרזה; "חוק מיסוי מקרקעין" - חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963; "חוק מס ערך מוסף" - חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975; "מוסד ציבורי זכאי" - מוסד ציבורי כהגדרתו בסעיף 9(2)(ב) לפקודה, שמתקיימים בו שני אלה: (1) שליש לפחות מהכנסתו בשנת המס 2019, כפי שדווחה בדוח שהגיש לפי סעיף 131 לפקודה, לא הייתה מתמיכה לפי סעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, מתמיכה מאת רשות מקומית, או מתרומות ((להלן - תמיכות ותרומות); (2) עיקר הכנסתו בשנת המס 2019 כפי שדווחה בדוח שהגיש לפי סעיף 131 לפקודה, שלא מתמיכות ותרומות, הייתה ממכירת שירותים או מוצרים באופן שוטף ובמהלך רוב חודשי השנה; "מחזור עסקאות" - מחזור עסקאות כמשמעותו בחוק מס ערך מוסף, למעט כל אחד מאלה: (2) מכר טובין או מתן שירות מאת בעל מניות בחברה או שותף בשותפות לחברה שהוא בעל מניות בה או לשותפות שהוא שותף בה, לפי העניין; (3) פיצוי ששולם לפי החוק; "מס תשומות" - כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף; "שווי של נזק עקיף" - אחד מאלה, לפי בחירת הניזוק, ובלבד שנגרם כתוצאה מנזק מלחמה, מחמת אי–אפשרות לנצל נכסים כתוצאה ממלחמה או מחמת הפסקת פעילות כתוצאה ממלחמה: (1) מסלול שכר עבודה; לעניין זה - "יום היעדרות בשל המצב הביטחוני" - יום שבו לא עבד עובד בעבודתו אצל ניזוק בכל מקום שהוא בשל המצב הביטחוני, למעט יום שבו נעדר בשל מחלה, שהייה בבידוד כהגדרתו בפרק ו'1 לחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020, תאונה, חופשה שנתית, מילואים, או בשבת ובחג וביום שישי - למעט מי שעובד באופן רגיל בימים אלה, ואם העובד אינו מתגורר באזור שבין 0 ל–7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, ובלבד שמתקיים בו גם אחד מאלה: (1) הוא נעדר מעבודתו עקב הוראה על סגירת מוסד החינוך שבו העובד מועסק או בשל איסור על התקהלות; (2) הוא אדם עם מוגבלות כהגדרתו בסעיף 5 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998, או שהוא הורה של אדם כאמור, שנעדר מעבודתו לצורך השגחה עליו (בפסקה זו - ההורה), ובלבד שמתקיימים לגבי האדם עם המוגבלות שני אלה: (א) מוגבלותו ידועה למעסיק, או שהוא או ההורה, לפי העניין, המציא למעסיק אישור או תיעוד רפואי המעיד עליה; (ב) הוא אינו יכול להגיע למקום העבודה או לשהות בו משום שמוגבלותו או מוגבלות ילדו שעליו הוא משגיח, לפי העניין, מונעת ממנו לפעול לפי הנחיות פיקוד העורף בתקופת ההכרזה; והכול בתנאי שמתקיימים התנאים הקבועים בפסקה (3)(א) ו–(ב), בשינויים המחויבים; (3) הוא נעדר מעבודתו לצורך השגחה על ילדו, הנמצא עימו, עקב הוראה על סגירת מוסדות חינוך במקום מגוריו, המצוי באזור המיוחד, או עקב סגירת מוסד החינוך שבו לומד או שוהה הילד, ובלבד שמוסד החינוך מצוי באזור המיוחד, והכול ובלבד שאין במקום העבודה של העובד או של בן זוגו מסגרת נאותה להשגחה על הילד, ומתקיים אחד מאלה: (א) הילד נמצא בהחזקתו הבלעדית של העובד או שהעובד הוא הורה עצמאי של הילד; (ב) בן זוגו של העובד הוא עובד או עובד עצמאי, ולא נעדר מעבודתו, מעסקו או מעיסוקו במשלח ידו, לצורך השגחה על הילד, ואם בן הזוג אינו עובד או עובד עצמאי - נבצר ממנו להשגיח על הילד; הוראות פסקה זו יחולו לגבי עובד שהוא אומן, ואולם ההיעדרות של עובד כאמור תיחשב כיום היעדרות רק אם לא ניתן פיצוי לפי פסקה זו בעד אותו יום בשל יום היעדרות של הורהו של הילד, לפי העניין, לצורך השגחה על אותו ילד; לעניין זה - "אומן" - הורה במשפחה שאושרה בידי מי ששר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים הסמיכו לכך לשמש כמשפחת אומנה; "הורה עצמאי", "ילד", "מוסד חינוך" - כהגדרתם בחוק הגנה על עובדים בשעת חירום, התשס"ו-2006; "מסלול שכר עבודה" - (1) לגבי ניזוק שאינו ניזוק המפורט בפסקאות (2) ו–(3) - 430 שקלים חדשים לכל יום עבודה ששולם על ידי המעסיק בעד יום היעדרות של העובד בשל המצב הביטחוני (להלן בהגדרה זו - שווי הנזק); (2) לגבי ניזוק שהוא קיבוץ - שווי הנזק, מוכפל בסך כל ימי ההיעדרות בשל המצב הביטחוני ששולמו לעובד שאינו חבר קיבוץ, בתוספת שווי הנזק מוכפל בסך כל ימי ההיעדרות בשל המצב הביטחוני של חברי הקיבוץ העובדים בתעשייה, במסחר, בשירותים, בחקלאות או בתיירות בקיבוץ, ולמעט חברי הקיבוץ העוסקים במתן שירותים לחברי הקיבוץ עצמם; (3) לגבי ניזוק שהוא מוסד ציבורי זכאי - השיעור המתקבל מחלוקת סכום הכנסתו לשנת הבסיס, כפי שדווחה בדוח שהגיש לפי סעיף 131 לפקודה, שלא מתמיכות ותרומות, בסכום הכנסתו האמורה, כולל תמיכות ותרומות, מוכפל בשווי הנזק ששילם בעד יום היעדרות של העובד בשל המצב הביטחוני; לעניין זה, "שנת הבסיס" - כהגדרתה בפסקה (2) להגדרה "שווי של נזק עקיף"; (4) לגבי ניזוק שהכנסתו היא מעסק או ממשלח יד לפי סעיף 2(1) לפקודה (להלן - עובד עצמאי) שעובד במוסד חינוך ונעדר מעבודתו עקב הוראה על סגירת מוסד החינוך שבו הוא עובד ומחזורו נפגע בשל היעדרות זו - שווי הנזק מוכפל במספר ימי ההיעדרות של העובד העצמאי בשל המצב הביטחוני; לא עבד העובד האמור בחלק מיום העבודה, יהיה הנזק החלק היחסי משווי הנזק שיחסו לכלל שווי הנזק הוא כיחס מספר השעות שבהן לא עבד העובד כאמור, לסך כל שעות העבודה הרגילות ביום של אותו עובד, ובלבד שמספר השעות שבהן לא עבד העובד גבוה משעה אחת; לעובד המועסק במשרה חלקית, יהיה הנזק החלק היחסי משווי הנזק שיחסו לכלל שווי הנזק הוא כיחס מספר שעות העבודה הרגילות ביום של אותו עובד, לסך כל שעות העבודה במשרה מלאה; (2) מסלול מחזורים, ובלבד שהנזק אירע באזור המסומן במפה והכולל את היישובים ברשימה, הכול כמפורט בתוספת השנייה, לעניין זה - "הכנסה בחודש מאי 2021" - (1) לגבי ניזוק שהוא מוסד ציבורי זכאי - סכום ההכנסה בחודש מאי 2021 שאושר לעניין זה בידי רואה חשבון או יועץ מס, ממכירת שירותים או מוצרים שהתמורה בשלהם מתקבלת ממתן השירות או הספקת המוצר בפועל בחודש מאי 2021; (2) לגבי ניזוק שבשנת 2021 הוא עוסק פטור כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף - סכום ההכנסה בחודש מאי 2021 שאושר לעניין זה בידי רואה חשבון או יועץ מס, בניכוי הכנסה שחל עליה חלק ה' לפקודה או חוק מיסוי מקרקעין; "הכנסה בשנת הבסיס" - (1) לגבי ניזוק שהוא מוסד ציבורי זכאי - סכום ההכנסה בשנת הבסיס כפי שדווחה בדוח שהגיש המוסד הציבורי הזכאי לפי סעיף 131 לפקודה, שהתקבלה ממכירת שירותים או מוצרים שהתמורה בשלהם מתקבלת באופן שוטף ובמהלך רוב חודשי השנה, מחולק במספר חודשי הפעילות בשנת הבסיס ומוכפל ב–12; (2) לגבי ניזוק שבשנת הבסיס הוא עוסק פטור כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף ולגבי ניזוק הרשום כעוסק אחד עם עוסק אחר לפי סעיף 56 לחוק מס ערך מוסף - סכום ההכנסה בשנת הבסיס כפי שדווחה בדוח שהגיש הניזוק לפי סעיף 131 לפקודה, בניכוי הכנסה שחל עליה חלק ה' לפקודה או חוק מיסוי מקרקעין, מחולק במספר חודשי הפעילות בשנת הבסיס ומוכפל ב–12; "הפרש המחזורים" - ההפרש החיובי שבין מחזור עסקאותיו של הניזוק בתקופת הבסיס לבין מחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות; ואם היה מחזור עסקאותיו של הניזוק כולל פעילות מכמה סניפים, יופחתו ממנו מחזורי העסקאות של הסניפים שאינם כלולים באזור המיוחד, ואם היה הניזוק רשום כעוסק אחד עם עוסק אחר לפי סעיף 56 לחוק מס ערך מוסף, יופחת מהמחזור המאוחד מחזורו של העוסק האחר; "מחזור עסקאות בתקופת הבסיס" - (1) לגבי ניזוק, למעט ניזוק המפורט בפסקאות (2) עד (5) - (א) לגבי ניזוק המדווח על עסקאותיו בשיטה חד–חודשית - מחזור עסקאותיו של הניזוק בחודש מאי 2019 כפי שדווח לרשות המסים בישראל עד יום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020); (ב) לגבי ניזוק המדווח על מחזור עסקאותיו בשיטה דו–חודשית - מחזור עסקאותיו של הניזוק בחודשים מאי ויוני 2019 כפי שדווח לרשות המסים בישראל עד יום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020); (2) לגבי ניזוק שפתח את עסקו בתקופה שמיום ח' באייר התש"ף (2 במאי 2020) עד יום י"ח באייר התשפ"א (30 באפריל 2021), והודיע לרשות המסים בישראל על פתיחת עסקו עד יום י"ח באייר התשפ"א (30 באפריל 2021) - מחזור עסקאותיו מיום תחילת הפעילות עד סוף חודש אפריל 2021 כפי שדווח לרשות המסים מחולק במספר חודשי הפעילות, ואם היה הניזוק כאמור מדווח על מחזור עסקאותיו בשיטה דו–חודשית - מחולק במספר חודשי הפעילות ומוכפל ב–2; (3) לגבי ניזוק שפתח את עסקו בתקופה שמיום כ"ז בניסן התשע"ט (2 במאי 2019) עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020), והודיע לרשות המסים בישראל על פתיחת עסקו עד יום ד' באדר התש"ף (29 בפברואר 2020) - מחזור עסקאותיו מיום תחילת הפעילות עד סוף חודש פברואר 2020 כפי שדווח לרשות המסים מחולק במספר חודשי הפעילות, ואם היה הניזוק כאמור מדווח על מחזור עסקאותיו בשיטה דו–חודשית - מחולק במספר חודשי הפעילות ומוכפל ב–2; (4) לגבי ניזוק שפתח את עסקו בתקופה שמיום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020) עד יום ו' באייר התש"ף (30 באפריל 2020) ומדווח בשיטה חד–חודשית - מחזור עסקאותיו של הניזוק בחודש מאי 2020 כפי שדווח לרשות המסים; (5) לגבי ניזוק שפתח את עסקו בתקופה שמיום ה' באדר התש"ף (1 במרס 2020) עד יום ו' באייר התש"ף (30 באפריל 2020) ומדווח בשיטה דו–חודשית - מחזור עסקאותיו של הניזוק בחודשים מאי ויוני 2020 כפי שדווח לרשות המסים; "מחזור עסקאות בתקופת הזכאות" - (1) לגבי ניזוק המדווח בשיטה חד–חודשית - מחזור עסקאותיו של הניזוק בחודש מאי 2021 כפי שדווח לרשות המסים בישראל; (2) לגבי ניזוק המדווח בשיטה דו–חודשית - מחזור עסקאותיו של הניזוק בחודשים מאי ויוני 2021 כפי שדווח לרשות המסים בישראל; (3) שינה הניזוק את שיטת הדיווח שלו מהשיטה שבה דיווח לגבי מחזור עסקאותיו בתקופה שהובאה בחשבון לצורך חישוב מחזור עסקאות בתקופת הבסיס, תיחשב שיטת הדיווח בכל מקרה שיטת דיווח דו–חודשית; ובלבד, שלגבי ניזוק כאמור שחלה עליו תקנה 7(א)(6) לתקנות מס ערך מוסף, התשל"ו-1976, יהיה מחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות לפי העניין, המחזור שהיה מדווח אילולא חלה עליו התקנה האמורה; "מחזור עסקאות בשנת הבסיס" - מחזור עסקאות כפי שדווח לרשות המסים בישראל על פי דין לגבי שנת הבסיס, מחולק במספר חודשי הפעילות בשנת הבסיס ומוכפל ב–12; "מסלול מחזורים" - (1) לגבי ניזוק שאינו ניזוק המפורט בפסקה (2) - סכום הפרש המחזורים מוכפל במשלים ההוצאה הנחסכת; (2) לגבי ניזוק שהוא מוסד ציבורי זכאי ולגבי ניזוק שבאחת או יותר משנות המס 2019 עד 2021, הוא עוסק פטור כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף - ההפרש החיובי שבין ההכנסה בשנת הבסיס מחולקת ב–12, לבין סכום הכנסתו בחודש מאי 2021, מוכפל במשלים ההוצאה הנחסכת; והכול לא יותר מ–1,500,000 שקלים חדשים, ובלבד שבכל מקרה שילם שכר לעובדיו בעד יום היעדרות בשל המצב הביטחוני; "משלים ההוצאה הנחסכת" - התוצאה המתקבלת מהפחתת שיעור ההוצאה הנחסכת, לפי העניין, מ–1, ובלבד שאם היא נמוכה מאפס היא תיחשב כאפס, ולגבי מי שעיסוקו במסחר סיטונאי או קמעונאי בדלק - לא יותר מ–7.5%; או שיעור אחר שקבע המנהל במקרים שבהם שוכנע כי שיעור ההוצאה הנחסכת אינו משקף את ההוצאות שנחסכות במקרה של אי–הפעלת עסק מסוג עיסוקו של הניזוק; "סכום הוצאות השכר הנחסכות" - סכום השכר הקובע לתקופת הזכאות בעבור כלל העובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום, שפוטרו או שעבודתם הופסקה בדרך אחרת, מוכפל במספר הקובע, לפי העניין; לעניין זה, "המספר הקובע" - (1) לגבי ניזוק שהוא עוסק המדווח על מחזור עסקאותיו בשיטה דו–חודשית - 6; (2) לגבי ניזוק אחר - 12; "סכום השכר הקובע לתקופת הזכאות" - אחד מאלה, לפי העניין, ובלבד שהוא סכום חיובי - (1) לגבי ניזוק כאמור בפסקאות (1), (4) או (5) להגדרת "מחזור עסקאות בתקופת הבסיס" - סכום השווה לשכר העבודה ששולם בתקופה שהובאה בחשבון לצורך חישוב מחזור עסקאות בתקופת הבסיס כפי שדווח לרשות המסים בטופס 0102, בהפחתת השכר כאמור אשר שולם בתקופה שהובאה בחשבון לצורך חישוב מחזור העסקאות בתקופת הזכאות, והתוצאה המתקבלת מוכפלת ב–1.25; (2) לגבי ניזוק כאמור בפסקאות (2) או (3) להגדרת "מחזור עסקאות בתקופת הבסיס" - סכום השווה לשכר העבודה הממוצע בתקופת הבסיס כפי שדווח לרשות המסים בטופס 0102, בהפחתת השכר כאמור אשר שולם בתקופה שהובאה בחשבון לצורך חישוב מחזור העסקאות בתקופת הזכאות, והתוצאה המתקבלת מוכפלת ב–1.25; לעניין זה, "שכר העבודה הממוצע בתקופת הבסיס" - שכר העבודה ששולם בתקופה שהובאה בחשבון לצורך חישוב מחזור עסקאות בתקופת הבסיס, מחולק במספר חודשי הפעילות שלו באותה תקופה, ואם היה הניזוק כאמור מדווח על מחזור עסקאותיו בשיטה דו–חודשית - מחולק במספר חודשי הפעילות ומוכפל ב–2; (3) לגבי ניזוק שהוא מוסד ציבורי זכאי - סכום השווה לשכר העבודה השנתי הממוצע בתקופת הבסיס כפי שדווח לרשות המסים בטופס 0102, בהפחתת השכר כאמור אשר שולם בתקופה שהובאה בחשבון לצורך חישוב מחזור העסקאות בתקופת הזכאות, והתוצאה המתקבלת מוכפלת ב–1.25; לעניין זה, "שכר העבודה השנתי הממוצע בתקופת הבסיס" - שכר העבודה ששולם בשנת הבסיס, מחולק במספר חודשי הפעילות שלו באותה תקופה; "שיעור ההוצאה הנחסכת" - (1) לגבי ניזוק שאינו ניזוק המפורט בפסקאות (2) עד (4) - סך כל התשומות השוטפות בשנת הבסיס, מחולק במחזור העסקאות של הניזוק בשנת הבסיס ומוכפל ב–0.85 ובתוספת סכום הוצאות השכר הנחסכות מחולק במחזור העסקאות של הניזוק בתקופה האמורה; (2) לגבי ניזוק שהוא מוסד ציבורי זכאי - ההוצאות הקשורות למכירות בשנת הבסיס, מחולק בסך הכנסתו בשנת הבסיס, ובתוספת סכום הוצאות השכר הנחסכות מחולק בסכום ההכנסה בשנת הבסיס; לעניין זה, "ההוצאות הקשורות למכירות בשנת הבסיס" - סך כל ההוצאות הקשורות למכירת שירותים או מוצרים המסופקים באופן שוטף ובמהלך רוב חודשי השנה שהוצאו בשנת הבסיס, מחולק במספר חודשי הפעילות בשנת הבסיס ומוכפל ב–12; (3) לגבי ניזוק שבאחת או יותר מהשנים 2019 עד 2021 הוא עוסק פטור כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף - סך כל התשומות שהיה מדווח לרשות המסים בישראל בשל שנת הבסיס, למעט תשומות ציוד כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף, והכול אילולא היה עוסק פטור כאמור, מחולק בסכום הכנסתו בשנת הבסיס ומוכפל ב–0.85; (4) לגבי ניזוק הרשום כעוסק אחד עם עוסק אחר לפי הוראות סעיף 56 לחוק מס ערך מוסף - סך התשומות שהיה מדווח לרשות המסים בישראל בשל שנת הבסיס, למעט תשומות ציוד כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף, והכול אילולא היה רשום כעוסק אחד עם עוסק אחר, מחולק בסכום הכנסתו בשנת הבסיס ומוכפל ב–0.85, ובתוספת סכום הוצאות השכר הנחסכות מחולק במחזור העסקאות של הניזוק בתקופה האמורה; "שנת הבסיס" - אחת מאלה לפי העניין: (1) למוסד או לעוסק שלא מפורט בפסקאות (2) ו–(3) - שנת 2019; (2) למוסד או לעוסק שהחל לפעול לראשונה בשנת 2020 - שנת 2020; (3) למוסד או לעוסק שהחל לפעול לראשונה בשנת 2021 - התקופה שמהמועד שהחל לפעול לראשונה ועד סוף חודש אפריל 2021; "תשומות שוטפות" - סך כל התשומות, שנוכה בשלהן מס תשומות בהתאם לחוק מס ערך מוסף, כפי שדווח לרשות המסים בישראל באמצעות דוח תקופתי לפי סעיף 67 או 67א לחוק מס ערך מוסף, לפי העניין, לרבות תשומות החייבות בשיעור מס ערך מוסף אפס, ולרבות הוצאות שדווחו בדוח לפי סעיף 131 לפקודה שאינן תשומות, ולמעט אלה: (1) תשומות של חברה או שותפות בשל רכישת טובין או קבלת שירות מבעל מניות באותה חברה או שותף באותה שותפות, לפי העניין; (2) תשומות ציוד, כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף; "תשומות שוטפות בשנת הבסיס" - סך התשומות השוטפות כפי שדווח לרשות המסים בישראל בשנת הבסיס, מחולק במספר חודשי הפעילות בשנת הבסיס ומוכפל ב–12; (3) מסלול חקלאות, ובלבד שהנזק אירע באזור המסומן במפה והכולל את היישובים ברשימה, הכול כמפורט בתוספת השנייה, ושהניזוק שילם את שכר העבודה היומי לעובדו בעד יום היעדרות בשל המצב הביטחוני; לעניין זה - "יום היעדרות בשל המצב הביטחוני" - כהגדרתו בפסקה (1); ו"שכר העבודה היומי" - כהגדרתו בפסקה (4) להגדרה "שווי של נזק עקיף", כנוסחה ערב תחילתן של תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (הוראת שעה), התשפ"א-2021; "מסלול חקלאות" - אחד מאלה, לפי העניין: (1) לגבי ניזוק חקלאי שיש לו גידולים בשטחים חקלאיים בטווח שבין 0 ל–7 קילומטרים מרצועת עזה או ביישוב ספר שהוכרז ככזה ערב תחילתן של תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (הוראת שעה), התשפ"א-2021 - סכום של 4,031 שקלים חדשים מוכפל במספר העובדים של הניזוק המועסקים בשטחים האמורים; (2) לגבי ניזוק חקלאי שיש לו גידולים בשטחים בטווח העולה על 7 קילומטרים מרצועת עזה אך אינו עולה על 20 קילומטרים מרצועת עזה - סכום של 3,225 שקלים חדשים מוכפל במספר העובדים של הניזוק המועסקים בשטחים האמורים; (3) לגבי ניזוק חקלאי שיש לו גידולים בשטחים חקלאיים בטווח העולה על 20 קילומטרים מרצועת עזה אך אינו עולה על 40 קילומטרים מרצועת עזה - סכום של 1,935 שקלים חדשים מוכפל במספר העובדים של הניזוק המועסקים בשטחים האמורים;"; (ב) בהגדרה "ניזוק", בסופה נאמר "ולעניין ההגדרה "שווי של נזק עקיף", למעט מי שעסקו אינו מצוי באזור המיוחד, ואולם לעניין פסקה (1) בהגדרה האמורה - לרבות מי שעסקו אינו מצוי באזור המיוחד ובלבד שהתקיים בעובדו שנעדר התנאי האמור בפסקאות (2) או (3) בהגדרה "יום היעדרות בשל המצב הביטחוני" או שהוא מתגורר באזור שבין 0 ל–7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה"; (2) בתקנה 4, אחרי "החלטה אחרת" נאמר "לעניין זה, "מס" - סכום אשר רואים אותו כחוב מס לפי חוק קיזוז מסים, התש"ם-1980"; (3) בתקנה 5 - (א) במקום תקנת משנה (ב) בא: "(ב) תביעה לפיצויים תוגש למנהל באופן מקוון החל מיום ז' באב התשפ"א (16 ביולי 2021); המנהל רשאי לדחות את מועד התחילה להגשת תביעה כאמור אם מתקיימות סיבות שבשלהן לא ניתן להגיש את התביעה בטופס מקוון החל מאותו מועד; הודעה בדבר מועד התחילה החדש תפורסם מראש ברשומות ובאתר האינטרנט של רשות המסים. (ב1) ניזוק רשאי להגיש למנהל תביעה לפיצויים בתוך 90 ימים מהמועד האמור בתקנת משנה (ב)."; (ב) בתקנת משנה (ג), במקום "(א) ו–(ב)" יבוא "(א) ו–(ב1)"; (4) בתקנה 8 - (א) אחרי תקנת משנה (ב) נאמר: "(ב1) לא הודיע המנהל לניזוק על החלטתו לפי תקנת משנה (א) בתוך 45 ימים מיום הגשת התביעה, תשולם לניזוק מקדמה בשיעור של 50% מסכום הפיצויים המגיע לניזוק להנחת דעתו של המנהל; במניין התקופה לא יובא בחשבון פרק הזמן שבו הניזוק לא מסר למנהל פרטים, הבהרות וידיעות שהמנהל דרש למסור לו. (ב2) דחה המנהל את התביעה או דחה את אופן החישוב של הפיצוי על ידי הניזוק לפי המסלול שבחר - ינמק המנהל את החלטתו בכתב."; (ב) במקום תקנת משנה (ד) נאמר: "(ד) לסכום הפיצויים המשולמים לפי תקנת משנה (ג) ייווספו הפרשי הצמדה וריבית החל מיום הגשת התביעה לפיצויים עד יום התשלום."; (5) בתוספת - (א) במקום הכותרת, נאמר "תוספת ראשונה"; (ב) בפרט 2, במקום "משווי הנזק" נאמר "משווי של נזק עקיף"; (6) אחרי התוספת הראשונה נאמר: (תקנה 1 - פסקאות (2) ו–(3) להגדרה "שווי של נזק עקיף")
7
|
| 2. (א) תקנות אלה לא יחולו על ניזוק שהוא אחד מאלה: (1) המדינה; (3) חברה ממשלתית כהגדרתה בחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975; (4) קופת חולים; (5) מוסד ציבורי, כהגדרתו בסעיף 9(2)(ב) לפקודה, למעט אם הוא מוסד ציבורי זכאי; (6) ניזוק שדיווח לרשות המסים בישראל על סגירת עסקו, לפני תחילת תקופת ההכרזה; (7) ניזוק שעסקו לא היה פעיל לפני תחילת תקופת ההכרזה; לעניין זה, יראו ניזוק כמי שעסקו לא היה פעיל אם הוא לא הגיש לרשות המסים בישראל שניים מתוך שלושת הדוחות האחרונים שהיה חייב בהגשתם לפי חוק מס ערך מוסף, בשל התקופה שלפני תחילת תקופת ההכרזה, אלא אם כן הוכיח הניזוק, להנחת דעתו של המנהל, שעסקו היה פעיל; (8) ניזוק שהגיש תביעה לפיצויים בשל נזק שאירע באזור המסומן במפה והכולל את היישובים ברשימה, הכול כמפורט בתוספת השנייה לתקנות העיקריות, כנוסחה בתקנות אלה, שהגיש תביעה למענק לפי פרק ו' לחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020, בעד התקופה הקבועה בפסקה (7) להגדרה "תקופת הזכאות" שבסעיף 7 לאותו חוק, ובלבד שנמצא זכאי למענק כאמור; (9) ניזוק שהוא או בעל שליטה בו, הגיש תביעה למענק לפי פרק ג3 לחוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח-2007, בעד תקופת הזכאות הקבועה בפסקה (7) לסעיף 18כד לאותו חוק, ובלבד שנמצא זכאי למענק כאמור. (ב) פסקה (1) בהגדרה "שווי של נזק עקיף", כנוסחה בתקנה 1(1)(א) לתקנות אלה, לא תחול על ניזוק שלא הגיש לפקיד השומה דין וחשבון בטופס 102 בשל חודשים מאי או יוני 2021, הכול לפי תקנות מס הכנסה (ניכוי ממשכורת ומשכר עבודה), התשנ"ג-1993. (ג) פסקה (2) בהגדרה "שווי של נזק עקיף", כנוסחה בתקנה 1(1)(א) לתקנות אלה, לא תחול על ניזוק שמתקיים בו אחד מאלה: (1) הוא מוסד כספי כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף; (2) הוא קופת גמל כהגדרתה בפקודה; (3) הוא קרן נאמנות כהגדרתה בסעיף 88 לפקודה; (4) הוא חבר בורסה כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968; (5) הוא קבלן כוח אדם כהגדרתו בחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו-1996; (7) ניזוק שעיסוקו בחקלאות; (8) ניזוק שעיסוקו במכירת זכות במקרקעין המהווה מלאי עסקי בידו או שבשנת המס 2020 או 2021 חל בחישוב הכנסתו סעיף 8א לפקודה; (9) הניזוק לא שילם את שכר העבודה היומי לעובדו בעד יום היעדרות בשל המצב הביטחוני; לעניין זה - "יום היעדרות בשל המצב הביטחוני" - כהגדרתו בפסקה (1) להגדרה "שווי של נזק עקיף", כנוסחה בתקנה 1(1)(א) לתקנות אלה; "שכר העבודה היומי" - כהגדרתו בפסקה (4) להגדרת "שווי של נזק עקיף" בתקנות העיקריות. |
| 3. (א) אין באמור בתקנות אלה כדי לפגוע בזכאותו של ניזוק ביישוב או באזור שהוכרז יישוב ספר ערב תחילתן של תקנות אלה, והוא רשאי לבחור בין פיצוי לפי תקנות אלה לבין פיצוי לפי התקנות העיקריות כנוסחן ערב התקנת תקנות אלה. (ב) לגבי נזק שאירע באזור שבטווח של עד שבעה קילומטרים מגבול רצועת עזה ובאזור התעשייה הדרומי של העיר אשקלון, יהיה רשאי ניזוק באזור כאמור לבחור בין פיצוי לפי תקנות אלה לבין פיצוי לפי התקנות העיקריות כנוסחן ערב התקנת תקנות אלה. (ג) לעניין נזק עקיף באזור המיוחד שאירע בתקופת ההכרזה, בחר ניזוק בפיצוי לפי התקנות העיקריות, יחולו עליו התקנות העיקריות כנוסחן ערב התקנת תקנות אלה, בשינויים אלה: (א) בפסקה (2) - (1) בפסקת משנה (ג), המילים "ובלבד שהנזק נגרם עקב הפסקת ייצור של למעלה מ–24 שעות" - נמחקו; (2) בכל מקום, המילים "ובלבד שהנזק נגרם עקב הפסקת פעילות של למעלה מ–24 שעות" - נמחקו; (ב) בפסקה (3), המילים "ובלבד שהנזק נגרם עקב הפסקת פעילות של למעלה משבוע" - נמחקו. ל' בסיוון התשפ"א (10 ביוני 2021) ישראל כ"ץ שר האוצר |