שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "אנחנו אירופאים, אנחנו עדינים. אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים"

חדשות

"אנחנו אירופאים, אנחנו עדינים. אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים", צילום: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. צילום מסך מתוך הכתבה בחדשות 2.
"אנחנו אירופאים, אנחנו עדינים. אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים"
20/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

אב הבית לשעבר במעון רה"מ מתאר בתביעה שהגיש את מסכת ההשפלות והטרטורים שספג משרה נתניהו ואת עומס העבודה הבלתי אנושי. לראשונה נתבע גם נתניהו אישית כאחראי להתנהלותה של אשתו. משרד רה"מ בתגובה: התביעה סחטנית ומופרכת"

השמועות על יחסה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו לעובדי בית ראש הממשלה צצות ועולות כל כמה שנים, אולם הפעם יש מי שמצביע על ראש הממשלה עצמו כאחראי למסכת ההשפלות והטרטורים של אשתו. בתביעה שהגיש אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה נטען כי במשך 20 חודשי העסקתו הוא "עבד בפרך, יום וליל, כדי לרצות את בני משפחת נתניהו", ואילו מעסיקיו גמלו לו ב"יחס מתנשא ומזלזל, ששיאו בהשתלחויות חסרות רסן מצד אשת ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו, רובן ככולן בידיעת ראש הממשלה ולעיתים על פי דרישתו להיענות לה".

בתביעה שנחשפה לראשונה בחדשות ערוץ 2 אמש טוען התובע, מני נפתלי (35), באמצעות עוה"ד נעמי לנדאו, גיא לנדאו ונאוה פינצו'ק, כי במשך כל תקופת העסקתו נאלץ להתמודד עם עומס לא סביר של עבודה – לעיתים גם 17-18 שעות ביום – ותחלופה בלתי פוסקת של עובדי משק המסרבים לעבוד במחיצת אשת רה"מ, "הדורשת מעובדיה שירותים אישיים יום וליל, מעלה דרישות בלתי סבירות המלוות ביחס מחפיר כלפי העובדים העומדים לשרתה".

התביעה בסכום של 1.1 מיליון שקל מופנית נגד משרד ראש הממשלה, סמנכ"ל נכסים ומבצעים במשרד רה"מ עזרא סיידוף, רעיית ראש הממשלה וכן נגד ראש הממשלה נתניהו עצמו, באופן אישי. בנוסף תובע נפתלי פיצויים בסכך של 100 אלף שקל מנתניהו בגין לשון הרע והוצאת דיבה, בשל דבריו בראיון לערוץ 2 כי הוא פוטר וסולק מעבודתו, בעוד שהוא התפטר.

הוצאות חריגות על עניינים פרטיים

אחת הטענות בתביעה נוגעת לתקציב בית ראש הממשלה שהוצאותיו הגבוהות והחריגות זכו לביקורת ציבורית. לטענת נפתלי, כאחראי על תפעול בית ראש הממשלה הוא נקלע שלא בטובתו לחיכוכים בלתי פוסקים עם הגברת נתניהו בשל חובתו לשמור על מסגרת ההוצאות הביתיות שהוקצבו למעון ראש הממשלה, אל מול רצונותיה הסותרים של הגברת נתניהו להוציא כספי ציבור על עניינים פרטיים. כך, למשל, נטען כי שרה נתניהו דרשה מנפתלי לרכוש עבורה נרות נשמה בעלות של אלפי שקלים מתקציב משק הבית, למרות שהתקציב הוגבל על פי הוראות משרד ראש הממשלה לדברי מאכל בלבד.

במקרה אחר טען כי שרה נתניהו ראתה שיש פרחים לא טריים באגרטל והשליכה אותם בזעם לרצפה כשהיא צועקת שדבר כזה לא יכול לקרות בארמון האליזה".

עוד טען נפתלי כי הוא נאלץ לעבוד מאות שעות נוספות בחודש ולוותר על ימי חופשה, שבתות וחגים, "שבהם עבד ללא לאות וזאת על פי דרישת הגברת נתניהו אשר לא הניחה לו ולמשפחתו". לעיתים קרובות נדרש נפתלי לעמוד לרשות משפחת נתניהו גם בסופי שבוע, כששהו בביתם הפרטי בקיסריה.

על פי התביעה, באחד הימים הביא נפתלי למשפחת נתניהו על פי בקשתם ארוחה לשבת ממלון דן קיסריה, אך ספג קיתונות בשל כך שהמלון סיפק למשפחת נתניהו אוכל רב מידי, לטעמה של הגברת נתניהו, שגערה בו ואמרה: "אנחנו אירופאים, אנחנו עדינים. לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים. אתה מפטם אותנו ואחר כך שמצלמים אותנו בחו"ל אנחנו נראים שמנים".

במקרה אחר העירה שרה נתניהו את נפתלי משנתו בשלוש בבוקר בצעקות על כך שרכש עבור משפחת נתניהו חלב בשקית ולא בקרטון. כשמחה על השעה ועל הדברים הקשים שהוטחו בו, התערב מר נתניהו בשיחה ודרש שהתובע ידאג לעשות כל מה שהגברת נתניהו מבקשת "כדי שהיא תירגע".

יחס של משרת ולא עובד

תביעתו של נפתלי מתייחסת הן ליחס המשפיל שקיבל מבני הזוג נתניהו, שראו בו משרת ולא עובד, והן לשעות העבודה הבלתי אנושיות, עד כדי שלילת חירותו. לטענתו, לאחר שתקופה ארוכה לא ראה את ילדיו, הוא החליט להביאם עמו ביום העצמאות כדי שיהיו בקרבתו במהלך הכנת ארוחת החג, ויעזבו עמו בעת הסעודה. לטענתו, "הדבר לא נשא חן בעיני הגברת נתניהו, שביקשה שהילדים יעזבו מיד את הבית, ואף טרחה להטיח בפני התובע כי 'גם ראש הממשלה לא רואה את הילדים שלו'".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה סחטנית ומופרכת. לדברי מני נפתלי עצמו, עיקר תביעתו נובעת מסירובו של ראש הממשלה לבקשתו לקבל קביעות בתפקידו בבית ראש הממשלה. הדברים הללו אינם מתיישבים עם טענתו על 'הסבל' הנורא שעבר עליו בתפקיד. אם היה לו רע כל כך בבית ראש הממשלה, מדוע ביקש להיות שם באופן קבוע?".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:98
קומיט וכל טופס במתנה