אישור

חדשות משפטיות

דף הבית > פסקי דין > שר החינוך

נמצאו 2241 מסמכים עבור 'שר החינוך'. מוצגים מסמכים 1 עד 10

חיפוש בתקדין לייט

בתקדין לייט 4,450,550 פסקי דין וכתבות ביזפורטל

ייתכן שתוצאות החיפוש מכילות מסמכים בהם מופיעות המילים שחיפשת בנפרד,
על מנת לחפש את הביטוי המדויק יש לתחום אותו במרכאות. לדוגמא: "מדינת ישראל"
ברשימת התוצאות מוצגים רק חלק מן התווים של פסק הדין/ההחלטה,
אשר מיקומם במסמך תלוי במילות החיפוש שנבחרו, ולא ניתן בהכרח ללמוד מהם על תוצאת ההליך.
על מנת לצפות במסמך המלא, יש לרכוש אותו.

בג"צ 1/20 - אם תרצו - ציונות להיות או לחדול נ' שר החינוך

שר החינוך = שר וגם החינוך
01/06/2020
בג"ץ 1/20 - אם תרצו - ציונות להיות או לחדול, ע"ר נ' שר החינוך ואח'עליון בג"ץ 1/20 אם תרצו - ציונות להיות או לחדול, ע"ר נ ג ד 1. שר החינוך 2. המועצה להשכלה גבוהה 3. האוניברסיטה העברית בירושלים 4. פרופ' עמירם גולדבלום בבית המשפט העליון [01.06.2020] כבוד השופטת ע' ברון בקשה מוסכמת מטעם המשיבים 2-1 להארכת מועד בשם העותרת - עו"ד ערן בן ארי בשם המשיבים 2-1 - עו"ד ליאורה וייס-בנסקי; עו"ד קובי עבדי בשם המשיבה 3 - עו"ד אלירן אוזנה בשם המשיב 4 - עו"ד

רע"פ 7052/18 - מדינת ישראל נ' רפי רותם

שר החינוך = שר וגם החינוך
05/05/2020
בבחינת החלופות האפשריות, ועל אחריותה הלאומית - אחריות המוטלת עליה במסגרת עקרון הפרדת הרשויות - לביצוע התכלית הראויה" (בג"ץ 3477/95 בן-עטייה נ' שר החינוך, התרבות והספורט, פ"ד מט(5) 1, 14-13 (1996)). 37 76. האם נוכל לומר, כי בנסיבות העניין דנן, העמדת רותם לדין לאחר תקופה ארוכה שבה עלב בפקידי ציבור, ולאחר שהפר צווי הרחקה שהוצאו נגדו, איננה נמצאת ב'מתחם המידתיות'? כי איננה סבירה? דומני, כי התשובה לכך היא בשלילה. בטרם החליטה התביעה להגיש נגד רותם

ת"א (חיפה) 887-01-16 - מוסדות חינוך מר אליאס - אעבלין נ' המועצה המקומית אעבלין

שר החינוך = שר וגם החינוך
31/03/2020
מוסדות חינוך לקבל מהמועצה ? ג. האם באפשרות המועצה לקזז אותם סכומים כנגד חוב ארנונה בו חייבת מוסדות חינוך? 8. סעיף 11 לחוק חינוך ממלכתי מסמיך את שר החינוך לקבוע בתקנות "סדרים ותנאים להכרזת מוסדות לא רשמיים כמוסדות חינוך מוכרים, להנהגת תכנית היסוד בהם, להנהלתם, לפיקוח עליהם ולתמיכת המדינה בתקציביהם, אם השר יחליט על התמיכה ובמידה שיחליט". מכוח הסמכות שהוענקה לו התקין השר את תקנות מוסדות מוכרים הקובעות הוראות בדבר הכרה במוסדות חינוך לא רשמיים. 9. לק

עת"מ (חיפה) 7112-04-19 - באסם נג'אר נ' מדינת ישראל/ משרד החקלאות ופיתוח הכפר

שר החינוך = שר וגם החינוך
26/02/2020
14.עתה אבחן את עמידת כל אחד מחמשת העותרים בתנאי הסף ואפנה לפני כן לדרך בה יש לבחון את טענות העותרים כפי שנקבע בג"ץ 6269/12 הנהגת ההורים הארצית נגד שר החינוך (29.4.2015) נקבע כך: "רוחבו של מתחם הסבירות נגזר מכך שעסקינן בהחלטה שבמומחיות מקצועית הנשענת על שיקולים מקצועיים מובהקים...בית משפט זה אינו בא בנעלי הרשות, ובמיוחד כך כשמדובר בהכרעה בסוגיות מקצועיות מובהקות שבהן נהנית הרשות מהידע המקצועי, מהמומחיות ומהניסיון הרלוונטיים לקבלת ההחלטה". ומיותר

עת"מ (חיפה) 12721-08-18 - חליל וחיד בע"מ נ' משרד הכלכלה והתעשיה

שר החינוך = שר וגם החינוך
23/02/2020
היה ראוי. האם דחיית בקשת העותרת חרגה ממתחם הסבירות? 9. בטרם אבחן טענות העותרת אזכיר מושכלות יסוד, כך נקבע בבג"ץ 6269/12 הנהגת ההורים הארצית נגד שר החינוך (29.4.2015). "רוחבו של מתחם הסבירות נגזר מכך שעסקינן בהחלטה שבמומחיות מקצועית הנשענת על שיקולים מקצועיים מובהקים...בית משפט זה אינו בא בנעלי הרשות, ובמיוחד כך כשמדובר בהכרעה בסוגיות מקצועיותמובהקות שבהן נהנית הרשות מהידע המקצועי, מהמומחיות ומהניסיון הרלוונטיים לקבלת ההחלטה". וככל שמדובר בהמלצה

סע"ש (ירושלים) 61297-03-17 - חנה אופנהיימר, נ' מרכז החינוך העצמאי לת"ת ובתי ספר יעקב בארץ

שר החינוך = שר וגם החינוך
13/02/2020
משרד החינוך, או אם היא אומצה מכוח נוהג או הסכמה. 50. עמדה זו מקובלת עלינו והיא אף אושרה בפסיקת בג"צ 8437/99 רשת גני חב"ד בארץ הקודש, עמותה רשומה נ' שר החינוך, פ"ד נד, וכך נוהגים בתי הדין בתביעות המעוררות שאלות דומות, כך שככלל, בתביעות הנוגעות לזכויות שאינן נוגעות להסדרים העוסקים בתשלום "משכורות" (למשל, אופן קביעת השכר ושיעורו), על התובע להוכיח החלה של ההוראה המזכה, בין בהוראה מפורשת או משתמעת בחוק או תקנה, ובין בהסכמה או מכוח נוהג קיים (כך למשל

תא"מ (תל אביב) 5979-04-19 - יעקב הרשיש נ' מה"ט - המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע

שר החינוך = שר וגם החינוך
24/01/2020
להודות בטענות שהועלו בתובענה, עד שיוסדר הנושא על ידי שרי העבודה והחינוך. מהתובענה הייצוגית למד התובע כי לפי סעיף 43 לחוק ההנדסאים, שר העבודה, או שר החינוך, באישור ועדת העבודה של הכנסת, רשאי לקבוע כי הבחינות טעונות תשלום אגרה, את גובה האגרה ואת דרך תשלומה. עוד התברר לתובע כי בתקופה שבה למד במכללה וניגש לבחינות, שר העבודה ושר החינוך לא עשו שימוש בסמכותם לפי חוק ההנדסאים ולא קבעו חובת תשלום אגרה בגין רישום, רישוי, או ביצוע הבחינות. בהתאם לעקרון

עת"מ (ירושלים) 9273-12-18 - מר יהל גיאת נ' שר החינוך

שר החינוך = שר וגם החינוך
15/01/2020
עת"מ (ירושלים) 9273-12-18 - מר יהל גיאת ואח' נ' שר החינוך ואח'מחוזי ירושלים עת"מ (ירושלים) 9273-12-18 1. מר יהל גיאת 2. מר שי פולטהיים 3. מר אביב שרעבי 4. מר אברהם בבאי 5. מר דביר ניסנפובר 6. מר עמיחי זיוון 7. מר ברק יעיש 8. גב' רוית שמעון נ ג ד 1. שר החינוך מנכ"ל משרד החינוך רשות מנהל אכיפה ובקרה - משרד החינוך על ידי י' ברט, עו"ד, מפרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) 4. אולפנת צביה רבבה רשת צביה חינוכית תורנית 6. מועצה אזורית שומרון בית המשפט המחוזי

תו"ב (בני ברק) 29082-11-19 - מדינת ישראל נ' משה ישראל טיקוצקי

שר החינוך = שר וגם החינוך
08/01/2020
רבים לביטול החלטת הרשות. זאת, אף במקרים שבהם מדובר בהחלטות שמקובל שבית המשפט לא יתערב בהן כגון החלטה על זוכים בפרס (ראו בג"ץ 2205/97‏ אדיסו מאסלה נ' שר החינוך והתרבות (1997)). לסקירה מקיפה של סוגיית איסוף הראיות על ידי הרשות בטרם קבלת החלטה ותוצאתו של פגם באיסוף הראיות ראו: דפנה ברק-ארז משפט מנהלי, כרך א (2010), פרק 14.2, עמ' 440-442 והערות השוליים שם. 16. ניתן ללמוד לענייננו בדרך של קל וחומר מסוגיה קרובה שנדונה במקרים רבים בפסיקה. הסוגיה שבה

תא"מ (נצרת) 51354-05-18 - בית ספר נזירות סנט גוזיף נ' עלא גמיל עלאאדין

שר החינוך = שר וגם החינוך
31/12/2019
לא רשמיים, אמנם זכאים הם לעשות כן, אך במקרה זה לא יישמעו בטענת הפליה בנושא של מימון..." (בג"ץ 8437/99‏ רשת גני חב"ד בארץ הקודש, עמותה רשומה נ' שר החינוך (10.7.2000), מפי כב' השופט מ' חשין להלן - בג"ץ גני חב"ד)). 13. מבחינת המעמד או אם תרצו "חופש הפעולה" של בתי הספר השונים, זה הנגזר מסוגיית המימון ומשליך אף על מערכת היחסים שבין בתי הספר להורי התלמידים, הרי ש"בתי-ספר "רשמיים", החוק וחקיקת-המשנה מסדירים את ענייניהם למן המסד ועד הטפחות... שלא (10.7.