|
|||||||
בג"ץ 1115/19 - גיאהב אבו אלקיעאן ואח' נ' מנכ"ל רשות לפיתוח והתיישבות הבדואי בנגב ואח'
בג"ץ 1115/19 נ ג ד 1. מנכ"ל רשות לפיתוח והתיישבות הבדואי בנגב 2. הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב 3. שר החקלאות בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק כבוד השופט י' עמית כבוד השופט נ' סולברג כבוד השופטת י' וילנר עתירה למתן צווים על תנאי וצווי ביניים בשם העותרים: בשם המשיבים: עו"ד פנחס גורט
השופט י' עמית: 1. בעתירה זו נתבקשנו להורות למשיבים ליתן טעם מדוע לא תחולקנה קרקעות למפוני הפזורה הבדואית אום אל-חיראן "לפי אמות מידה שוויוניות, וללא ביצוע הפליה מגדרית", וכן להורות למשיבים למסור לעותרים מידע הנוגע להקצאת הקרקעות למפוני הפזורה.
2. העותרים הם תושבי אום אל-חיראן, אשר נדרשו לפנות את שטח מגוריהם בעקבות ההחלטה להקים באזור את היישוב חירן (טענותיהם של תושבי הפזורה כנגד הפינוי נדחו ברע"א 3094/11 אבו אלקיעאן נ' מדינת ישראל (5.5.2015)). כעולה מן העתירה, נושא הפיצוי למפוני הפזורה הוסדר בשלושה מסמכים נפרדים:
(-) החלטה 1383 מטעם מועצת מקרקעי ישראל, אשר פורסמה בשנת 2014 ולפיה רשות מקרקעי ישראל (להלן: רמ"י) תהא רשאית להקצות מגרש חלופי לחלק מהמשפחות שיתפנו מהפזורה.
(-) הסכם מסגרת שנחתם ביום 8.4.2018 בין תושבי הפזורה לבין הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב (להלן: הרשות לפיתוח). בהסכם זה הוסדרה הקצאת מגרשים למפוני הפזורה בהתאם להחלטה 1383, ונקבע כי גם חלק מהתושבים שאינם זכאים למגרש לפי החלטה 1383 יהיו זכאים לרכוש מגרש בשכונה 12 במועצה המקומית חורה. עוד נקבע כי תושבי הפזורה יוחתמו על הסכמי פינוי פרטניים.
(-) הסכם נוסף, שנחתם באותו יום בו נחתם הסכם המסגרת, בין רשות הפיתוח לבין חלק מתושבי אום אל-חיראן (ובהם העותרים). ההסכם הנוסף הקנה לתושבים אלו זכויות נוספות על האמור בהסכם המסגרת, אך העותרים ציינו כי לא קראו את ההסכם הנוסף ולא ניתן להם עותק ממנו.
3. לטענת העותרים, בהמשך התברר להם כי "חלוקת הקרקעות
על בסיס החלטה 1383 מתבצעת באופן שאינו שוויוני מגדרית" בכל הנוגע לקטינים
...
|
אינדקס עו"ד בתקדין |
||||||||||||||||||||||||||
|