תאריך תצוגה: 22/06/2025

מבחני תמיכה בסל תרבות עירוני (סל"ע)
לפי הוראת תכ"ם מס' 6.2 (תמיכות מתקציב המדינה בגופים אחרים)



א.  מטרות התמיכה

1.  קידום פעילות תרבות באמצעות הרשויות המקומיות מתוך ראיית התרבות כאמצעי לחיזוק הקהילתיות ותוך דגש על חיזוק התרבות והאמנות המקומית;

2.  הגדלה והנגשה של ההיצע התרבותי והגברת החשיפה לאמנות ותרבות;

3.  עידוד אירועי תרבות ויוזמות בתחום התרבות והאמנות ובכלל זה, סיוע בייסוד פעילויות ארוכות טווח בדגש על מטרות ותחומים ייחודיים אותם מבקש המשרד לקדם;

4.  מימוש החלטות ממשלה לטובת צמצום פערים וחיזוק התרבות והאמנות המקומית ;

 

ב. הגדרות

 במבחנים אלה –

 "אמנים ויוצרים" – מי שעוסקים ביצירה בתחומי התרבות והאמנות, באופן מקצועי או כחובבים;

"אמן ותיק" – אדם העוסק באחד מתחומי התרבות הנתמכים בארץ גילו מעל 60, עיקר עיסוקו במשך תקופת פעילותו היה בעיסוקו האמנותי, הוא אזרח מדינת ישראל ותושב קבוע בה במשך זמן פעילותו;

"אמנויות הבמה" – יצירה בתחומי התרבות והאמנות, לרבות מוסיקה, מחול ותיאטרון, המבוצעת בפני קהל;

"המינהל" - מינהל התרבות שבמשרד;

"המשרד" – משרד התרבות והספורט;

"הנוהל" - נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה ולדיון בהן[1], שהתקין שר האוצר;

"אזור עדיפות לאומית" - אזורי העדיפות הלאומית כהגדרתם בהחלטת ממשלה מס' 1371 מיום 10.04.2022 או מכוח כל החלטת ממשלה אשר קובעת רשות או אזור מסוים כאזור עדיפות לאומית, ונקבע במסגרתה כי יוקצה לאותה רשות סכום לצורך פעילות תרבות בהתאם למבחן זה;

רשימת החלטות הממשלה שעניינן עדיפות לאומית בתחום התרבות תפורסם על ידי המחלקה  באתר המשרד;

"מדד הפריפריאליות" - מדד פריפריאליות של רשויות מקומיות 2020 שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2022, כפי שיעודכן מעת לעת;

"מועצה אזורית פריפריאלית" - מועצה אזורית הנמנית על אשכולות 1 ו-2 על פי מדד  הפריפריאליות;

"נתוני מספר תושבים של הרשויות המקומיות" – לפי מדד חברתי כלכלי 2021 של הרשויות מקומיות, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2024, כפי שיעודכן מעת לעת;

"סיווג הלמ"ס" (במבחן זה: "מדד חברתי כלכלי") - מדד חברתי כלכלי  לשנת 2021 של הרשויות מקומיות, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2024, כפי שיעודכן מעת לעת;

בכל מקום במבחנים אלה שבו מתייחסים למספר תושבים ברשות, למדד הפריפריאליות או לסיווג הלמ"ס של רשות, הנתון יחושב לפי הנתונים העדכניים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הידועים ביום פרסום הקול הקורא להגשת בקשות לתמיכה לפי מבחנים אלה. חל לאחר הפרסום שינוי במספר התושבים ברשות או בסיווג הלמ"ס של הרשות, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לא ישפיע שינוי כאמור על זכאותה של רשות להיתמך או על גובה התמיכה בה, באותה שנת תמיכה.

"עלות הפעילות" –ההוצאות הישירות המשמשות לביצוע הפעילות הנתמכת. עלות הפעילות לא כוללת הוצאות בשווה כסף;

"פעילות תרבות" או "הפעילות הנתמכת" – במבחן זה, מופע, מקבץ מופעים, אירוע, יוזמת תרבות ואמנות  המבוצעים בפני קהל על ידי אמנים ויוצרים בתחומי תרבות ואמנות הנכללים בתקנות מינהל התרבות ובכללם: אמנות פלסטית, תרבות ואמנות בקהילה, אמנויות הבמה, מוזיקה, מחול, מורשת, תרבות ערבית דרוזית וצ'רקסית, תרבות חרדית, תאטרון, קולנוע  וספרות;

"רשות" – רשות מקומית; יובהר, שהפעילות שבגינה ניתנת תמיכה לפי מבחני תמיכה אלה תבוצע אך ורק על ידי הרשות שמקבלת את התמיכה לכך. אין באמור כדי למנוע מרשות להסתייע בנותני שירותים או בספקים חיצוניים שתעסיק הרשות. מובהר,  כי ההתקשרות בין הרשות לגוף אחר לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת היא באחריות הרשות, מחייבת הסכם התקשרות חתום וכפופה להוראות כל דין, ואין בה כדי להפחית מאחריות הרשות ומחובתה לעמוד בכל התנאים הקבועים במבחנים אלה.

"רשות שתושביה פונו" – במבחן זה, רשות שנכללה בהחלטות ממשלה בדבר ביצוע פינוי אוכלוסייה כפי שפורסמו מעת לעת;;

"שנת התמיכה" – במבחנים אלה, פרק הזמן שבין ה-1 בינואר ועד ה-30 באוקטובר, בשנה קלנדרית שעבורה מבוקשת התמיכה לפי מבחנים אלה;

משק סגור" – הפרדה חשבונאית מוחלטת בין הפעילות מושא הבקשה לתמיכה לבין פעילות אחרת של המוסד,   לרבות לעניין הנהלת החשבונות;

 

במסגרת מבחן זה ייתמכו  יוזמות ואירועי תרבות;

  התמיכה תינתן לכל רשות המקיימת אירועי תרבות ויוזמות בתחומי התרבות  והאמנות, בהתאם  לזכאותה ולעמידתה בהוראות מבחנים אלה;

תמיכה ברצועת היוזמות תינתן ליוזמות חדשות וליוזמות ממשיכות שהחלו בארבע השנים הקלנדריות שקדמו לשנה בעדה מבוקשת התמיכה.

יוזמות חדשות יאושרו במידה שוועדת התמיכות סברה, לפי המלצת המחלקה המקצועית לאחר שבחנה את תכנית העבודה שהגישה הרשות, כי ישנה הסתברות גבוהה לכך שהפעילות בבקשת התמיכה יכולה להיות בעלת אופי מתמשך ולהתקיים לאורך זמן.

           

ג. עקרונות לחלוקת תקציב התמיכה

1.  בשלב הראשון, יוקצה תקציב עבור מימוש החלטות ממשלה המתייחסות לתמיכה במסגרת מבחן זה ותקפות לשנה הקלנדרית לגביה מתפרסם הקול הקורא להגשת בקשות תמיכה.   רשות שזכאית לתוספת תקציב מכוח החלטת ממשלה כאמור, תוכל לקבל סכום שלא יעלה על  פי 3 מהסכום המקסימלי שהיה עומד לזכותה מכוח כללי החלוקה במבחן זה  ללא החלטת הממשלה המזכה, או עד  300,000 ₪ - הגבוה מביניהם.

2.  יתרת התקציב תוקצה  לאירועי תרבות ויוזמות בהתאם לשלבים המתוארים בסעיף ו' (כללי חלוקת התמיכה). 

3.  לא ייתמכו לפי מבחנים אלה פעילויות הנתמכות על פי מבחני תמיכה אחרים של המשרד או המתוקצבות בדרך אחרת ע"י המשרד או נתמכות או מתוקצבות על-ידי משרד ממשלתי או מקור ציבורי אחר;

4.  כמו כן, הפעילויות הבאות לא ייתמכו במסגרת מבחני תמיכה אלה:

(א) פעילות שוטפת של גופים או הרכבים בתחומי אמנויות הבמה הנתמכים בתקנות אחרות במינהל תרבות;

(ב) חוגים;

5.   דוח ביצוע סופי:

(א) רשות תגיש דוח ביצוע סופי לא יאוחר מחודש מיום סיום הפעילות האחרונה ובכל מקרה לא יאוחר מיום 16.11 בשנת התמיכה.

 

(ב) רשות שתבקש לקיים את הפעילות הנתמכת במהלך חודש אוקטובר בשנת התמיכה, תגיש במהלך אוקטובר דוח ביצוע עד חודש ספטמבר ותחזית לחודש אוקטובר, לפי הנוסח שקבע מינהל תרבות ויפורסם באתר המשרד, כשהוא חתום על ידי ראש הרשות והגזבר, את דוח הביצוע הסופי והמעודכן תגיש הרשות  עד ליום 1.12 לכל המאוחר;

 

הדוח  יכלול דיווח ענייני וכספי ויוגש בהתאם להנחיות המינהל. דוח הביצוע הסופי המאושר ייחתם בידי ראש הרשות וגזבר הרשות. ככל שגזבר הרשות אינו רו"ח, יצורף אישור רו"ח של הרשות או רו"ח מטעמה.

 רשות שלא תגיש במועד דוח ביצוע סופי מאושר, יופחת סכום התמיכה הסופי המגיע לה בשיעור הבא:

 איחור

שיעור הפחתה בגינו

עד 7 ימים

10%

8 עד 14 ימים

15%

15 יום איחור  ואילך - שלילת התמיכה מכוח מבחנים אלה.

 

הסתבר למינהל, לרבות מבדיקת דו"ח הביצוע, כי רשות לא קיימה את תכנית העבודה שאושרה במלואה או כי לא התקיימו תנאי המבחן או כי עלויות הפעילות בפועל פחתו מהעלויות שנכללו בתכנית העבודה שעל פיהם אושרה התמיכה, תופחת התמיכה הסופית בהתאם להוראת תכ"ם 6.2.0.4 (לרבות בדרך של השבת כספים או קיזוז, לפי החלטת ועדת התמיכות).

 

6.  שכר מפיק לא יעלה על 15% מהוצאות הפעילות. במקרה של תשלום שכר הפקה על ידי הרשות שיעלה על 15% לא יוכר היקף ההוצאה שמעבר ל15%  במסגרת ההוצאות המוכרות.

7.  על אף האמור בסעיף ה', החליטה הממשלה לקבוע יישוב או אזור מסוים כאזור עדיפות לאומית, וקבעה במסגרת ההחלטה כי יוקצה לאותה רשות סכום לצורך פעילות תרבות בהתאם למבחן זה, תהיה אותה רשות זכאית לקבלו בנוסף על זכאותה לפי מודל סל תרבות עירוני ובכפוף להוראות סעיף ג'1 . לצורך זה, על הרשות להגיש בקשת תמיכה אחת נוספת; על בקשה נוספת זו לעמוד בפני עצמה בכל התנאים לקבלת תמיכה לפי מבחנים אלה.  

8.  רשות תגיש בקשה אחת שבה תחלק את התקציב העומד לרשותה בהתאם לכללי מבחן זה (למעט רשויות שזכאיות גם מכוח עדיפות לאומית ונדרשות כאמור בסעיף 7 להגיש בקשה נוספת). הבקשה ניתנת לשינוי ובלבד שתעמוד בכל תנאי המבחן וכלליו.

9.  אישור התמיכות מתוקף המבחן מותנה בזמינות תקציבית.

10.  ככלל, ביצוע הפעילות הנתמכת לפי מבחן זה  אפשרי עד  יום 31.10 בכל שנת תמיכה  לגביה התפרסם קול קורא להגשת בקשות לפי מבחן זה;

11.  למען הסר ספק, תשלום התמיכות הוא בהתאם להוראת התכ"ם 6.2.2 ולהוראות מבחן זה.

 

ד. תנאי סף כלליים לקבלת התמיכה לפי מבחנים אלה 

לתמיכה לפי מבחנים אלה זכאית רשות העומדת בכל תנאי הסף הבאים, אי עמידה בתנאי מתנאי סף אלה משמעה ביטול הזכאות לתמיכה;

תשומת לבכם, נוסף על תנאי הסף הכלליים על הבקשה לעמוד גם בתנאים הספציפיים בכל רצועה.

(א) הרשות הגישה למינהל, עד למועד שייקבע, בקשה לתמיכה הכוללת תכנית עבודה לשנת התמיכה לביצוע הפעילויות הנכללות בתחומי התמיכה לפי מבחנים אלה ולשנים נוספות כנדרש, חתומה ע"י ראש הרשות וגזבר הרשות, והבקשה או חלקה אושרה על ידי המינהל;

הבקשה תכלול את כל תחומי הפעילות של הרשות,  שבגינם מבוקשת התמיכה על פי מבחנים אלה ותקציב מפורט לפעילות האמורה, בהתאם להנחיות המינהל והרשות מחויבת לבצע את התכנית;

המינהל, בהחלטה מנומקת, רשאי להכיר רק בחלק מהתקציב שהוצג בבקשה. לעניין זה, יובהר כי לא יוכרו עלויות בשווה כסף.

(ב) הרשות הגישה למינהל כל מידע, נתון או מסמך שהתבקש בקשר לבקשתה לתמיכה לפי מבחנים אלה; בלי לגרוע מכלליות האמור, הרשות תתעד את הפעילות נשוא התמיכה לפי מבחנים אלה ותגיש תיעוד זה לפי דרישת המינהל.

(ג)  הרשות עושה שימוש בכספי התמיכה רק למטרה שלשמה ניתנה;

(ד) תקציבה של הפעילות שבעדה מבוקשת התמיכה מנוהל כמשק סגור;

(ה) תמיכה לפי מבחנים אלה תינתן אך ורק בעד הוצאות משתנות ייעודיות,  שהוציאה הרשות עבור הפעילות נשוא הבקשה לתמיכה; לא תינתן תמיכה בעד הוצאות בשווה-כסף או הוצאות קבועות של הרשות, לרבות הוצאות הנוגעות להעסקת עובדי הרשות או שימוש במתקני הרשות או רכישת ציוד מכל סוג;

(ו) על הרשות לשמור תיעוד חוץ של הוצאותיה, ובכלל זה הוצאות שבוצעו לצורך הפעילות הנתמכת על ידי נותני שירותים או ספקים חיצוניים שהרשות התקשרה עימם בהסכם כנדרש לביצוע הפעילות הנתמכת, לרבות חשבוניות, קבלות ואמצעי תשלום לכלל ההוצאות הנתמכות במסגרת ביצוע הפעילות הנתמכת. במקרה הצורך ועל פי שיקול דעת, יהיה חשב המשרד רשאי לדרוש העתק נאמן למקור של חשבונית מס וכן קבלה, בצירוף הצהרת מורשי החתימה של הגוף המאושרת על ידי רואה החשבון של הגוף, לפיה ההוצאה המפורטת בחשבונית ובקבלה, שולמה ונפרעה בפועל. וכן, כי ההוצאה המפורטת בחשבונית ובקבלה לא נדרשה מכל גורם תומך אחר;

(ז)  החל ממועד אישור הבקשה לתמיכה על ידי וועדת התמיכות, על הרשות לכלול בפרסומיה את סמליל (לוגו) המשרד ולצידו יצוין "במסגרת תמיכת משרד התרבות והספורט בפעילות תרבות לרשויות";

(ח)  הרשות צירפה לבקשת התמיכה כתב התחייבות חתום על ידי ראש הרשות וגזבר הרשות בהתאם להוראת תכ"ם 6.2.0.2;

(ט)  הרשות עמדה בחובת המימון המשלים כאמור בסעיף ה(3);

(י) לא ניתן להגיש לתמיכה לפי מבחנים אלה :

(1) אירועים שנערכים  בערב וביום הזיכרון, ביום העצמאות וביום שלאחר יום העצמאות;

(2)  אירועים שמתקיימים בתאריכים כ"ד -כ"ה בתשרי ובתאריך 7 באוקטובר וזאת בהתאם לתאריכים הקבועים בהחלטת הממשלה 1525, 

 

נוסף על תנאי הסף שפורטו בחלק ג', על הבקשה לעמוד גם בתנאים הכלליים והספציפיים לתמיכה המפורטים בפרק זה;

 

ה (1)  "אירועי תרבות"-

תחום זה מיועד  לסיוע בקיום פעולות תרבות כהגדרתן במבחן זה.

תנאים כלליים לתמיכה ברצועה זו:

     

א.  רשות רשאית  לגבות דמי השתתפות או כניסה לאירועי התרבות ולמופעים במסגרת יוזמה; אסורה גבייה ממשתתפים ביוזמה;

ב.  אירועים ומופעים יתקיימו בתחומי הרשות המגישה את הבקשות; על אף האמור, רשות רשאית, תוך עדכון בכתב למחלקה המקצועית, לקיים מופעים באולם או מתחם מתאים למופעים הנמצא בתחומה של רשות אחרת.

ג. בעת קיום פעילות במסגרת רצועה זו, הרשות רשאית לשכור את שירותיו של מפיק מקצועי (בהסכם חתום); עלות שכר הפקה המוכרת לתמיכה לא תעלה על 15% מהוצאות הפעילות. במקרה של תשלום שכר הפקה שיעלה על 15% לא יוכר היקף ההוצאה שמעבר ל-15% לצורך חישוב התמיכה.

ד.  לא יוכרו הוצאת למופע של אמן אשר יעלו על 70,000 ₪ (כולל מע"מ); בחרה הרשות לשלם שכר גבוה יותר, לא יוכר הסכום שמעבר לשכר המקסימלי במסגרת התקציב הכולל לחישוב התמיכה.

ה.  למען הסר ספק, התמיכה המאושרת מתוקף מבחנים אלו היא עבור פעילות נתמכת שמאושרת בשנת התמיכה בלבד.

 

 

ה(2) - תנאים ספציפיים לפעילות שהיא "אירועי תרבות":

א. אירועים המיועדים למשפחות ייערכו בימים או שעות שלא מתקיימים בהם לימודים.

ב. אורך אירוע תרבות בתמיכת המשרד בתחום זה לא יפחת מ-60 דקות.

ג.  מופע אחד לפחות יכלול לפחות אמן ותיק אחד מרכזי .

ד. מופע אחד לפחות  יכלול אישה או נשים כאומניות מרכזיות.

תשומת ליבכם לטבלה בסעיף ה(4) לעניין אי עמידה בתנאים ספציפיים אלה.

 

ה(3)    יוזמות -בתחומי אמנויות הבמה, האמנות הפלסטית, האמנות החזותית או הקולנוע והקמת   הרכבים בתחומי אמנויות הבמה,

רצועת תמיכה זו מיועדת לסיוע בקיום יוזמה המיועדת לקהל הרחב או לקבוצה מסוימת, שמשתתפים בה אמנים או יוצרים (לדוגמא, פסטיבל, גלריית רחוב, תערוכות מתחלפות, מיצג וידאו ארט, הפקות סרטי קולנוע חובבים וכדומה).  

רשות רשאית להגיש את אותה בקשת יוזמה למשך תקופה של עד חמש שנים. למען הסר ספק, התמיכה המאושרת מתוקף מבחנים אלו הינה בגין הפעילות הנתמכת שמתקיימת בשנת התמיכה בלבד ואין בהגשת תכנית עבודה עתידית משום התחייבות של המשרד לאישור תמיכה בשנת התמיכה או בשנים הבאות.

 

ה(4) טבלת הפחתות בשל אי עמידה בתנאים הבאים:

  אי עמידה בתנאי מהתנאים הבאים בביצוע פעילות ברצועת אירועי תרבות ויוזמות, יגרור הפחתה בהתאם לשיעור המפורט לצדו, במצטבר:

התנאי

מהי אי עמידה בו

ההפחתה מסכום התמיכה שמגיע לרשות

אירוע אחד לפחות  יכלול אמן ותיק כאמן מרכזי

אין אירוע כזה

10%

אירוע אחד לפחות  יכלול אמנית אחת לפחות כאמנית מרכזית  

אין אירוע כזה

10%

שכר מפיק מקצועי לא יעלה על 15%

שכר המפיק גבוה מ-15% מהוצאות הפעילות

סכום מעל 15% לא יוכר לצורך חישוב התמיכה

שכר אמן או יוצר למופע אחד – במסגרת אירועי תרבות או מופעים ביוזמה -  לא יעלה על 70,000 ₪ כולל מע"מ

שכר האמן למופע גבוה מ-70,000 ש"ח

סכום מעל 70,000 ₪ לא יוכר לצורך חישוב התמיכה

פרסום יכלול סמליל וכיתוב: פעילות בתמיכת משרד התרבות והספורט

פרסום לא כולל סמליל או כיתוב

קיזוז 10%

 

 

ו.  כללי חלוקת תקציב התמיכה;

חלוקת התקציב שיוקצה  למימוש הפעילות הנתמכת  בין כלל הרשויות שיימצאו  זכאיות בהתאם לתנאי המבחן תתבצע באופן המפורט להלן:

שלב ראשון (מקדם רשותי)-

 ייבחן מספר התושבים ברשות לפי התחשיב הבא:

1.  רשויות עם מספר התושבים הקטן מ 15,000 תושבים יקבלו מקדם 15,000 (גודל מינימאלי לרשות).

2.  רשויות עם מספר התושבים הגדול מ 50,000 תושבים יקבלו מקדם 50,000 (גודל מקסימאלי לרשות).

3.  רשויות שמספר התושבים שלהן הינו בין 15,000 ל 50,000, יקבלו מקדם כך שממספר התושבים יופחת 15,000 (גודל מינימאלי לרשות). לדוגמא, אם מספר התושבים הינו 17,230, הרשות תקבל מקדם של 2,230.

שלב שני (מקדם רשותי יחסי)

 יערך חישוב כך שהתוצאה שהתקבלה בשלב הראשון תחולק ב 15,000 (גודל מינימאלי לרשות).

 

 

 

שלב שלישי (מקדם רשותי ראשוני)

 רשות  שקיבלה בשלב הראשון (מקדם רשות) 15,000 - תקבל מקדם 1. בכל מקרה אחר, יבוצע תחשיב כדלקמן – לכל רשות זכאית יחושב החלק היחסי שלה מהניקוד שקיבלה בשלב השני ביחס לכלל הציונים שקיבלו כלל הרשויות בשלב השני., ותוצאה זאת תוכפל במספר הרשויות הזכאיות לתמיכה.  ולבסוף, לתוצאה זאת יתווסף מקדם 1;

שלב רביעי

יינתן לכל רשות זכאית ניקוד לפי סיווגה  במדד החברתי-כלכלי ומדד הפריפריאליות שלה, לפי הטבלה הבאה:

אשכול חברתי

ניקוד - אשכול חברתי

אשכול גאוגרפי

ניקוד - אשכול גאוגרפי

1

8

1

8

2

8

2

8

3

8

3

8

4

7

4

7

5

7

5

6

6

5

5R

6

7

5

6

5

8

4

7

5

9

2

8

4

10

1

9

2

10

1

 

שלב חמישי

הניקוד שקיבלה הרשות בשלב הרביעי  יוכפל במשקלות, כך שלאשכול חברתי יינתן משקל של 70% ולאשכול גיאוגרפי יינתן משקל 30%.

לאחר מכן יחוברו התוצאות של שני המשקולות יחד.

שלב שישי

 תוכפל התוצאה שהתקבלה בשלב החמישי בתוצאה שהתקבלה בשלב השלישי.

שלב שביעי

כל רשות שנמצאת באזור עדיפות לאומית, התוצאה שהתקבלה בשלב השישי תוכפל במקדם 1.5.

שלב שמיני

יחושב השיעור היחסי לציון שהתקבל לכל רשות בשלב הקודם ביחס לסך הציונים של הרשויות הזכאיות.

שלב  תשיעי

  יחולק תקציב התקנה בהתאם לתוצאה שהתקבלה בשלב הקודם.

לצד האמור,  לרשויות שסיווג הלמ"ס שלהן הוא 1-8 סכום הזכאות המינימאלי לרשות לא יפחת מסך של 70,000 ₪ והסכום המקסימאלי לא יעלה על  300,000 ₪.

לבסוף, בכפוף לגובה הבקשה ולתקרת הסכום המקסימאלי, הסכומים שיוותרו כתוצאה מפעולה זאת יחולקו בין כל הרשויות הזכאיות באופן יחסי, ועד ל 300,000 ₪ לרשות, ועד לניצול מלוא התקציב.

 

על אף האמור בסעיף זה

רשויות באשכול חברתי 9 יקבלו סכום קבוע של 90% מהסכום המינימלי שהוא 70,000 ₪, כלומר, 63,000 ₪

רשויות באשכול חברתי 10 יקבלו סכום קבוע של 80% מהסכום המינימלי שהוא 70,000 ₪, כלומר, 56,000 ₪

 

שלב  עשירי

יערך חישוב כך שרשות תקבל לא יותר מ 120% ביחס לשנה קודמת ולא פחות מ 80% משנה קודמת.

שלב  אחד עשר

 בו יערך חישוב כך שרשויות באשכול חברתי 10 יקבלו  ₪ 56,000, רשויות באשכול חברתי 9 יקבלו 63,000 ₪ , ורשויות באשכול 1-8 יקבלו את מה שהתקבל בשלב הקודם אך לא פחות מ 70,000 ולא יותר מ 300,000 ₪.

יתרת התקציב שתישאר בסיום שלב זה  תתחלק באופן יחסי בין כל הרשויות באשכול חברתי 1-8 עד למקסימום 300,000 ₪ לרשות ועד לניצול מלוא התקציב.

 

ז  מימון משלים;

הרשות מתחייבת להציג מקורות מימון משלימים, ממקורותיה (במבחן זה, לרבות הכנסות מגבייה עבור הפעילות הנתמכת במבחנים אלה) או ממקורות שאינם ציבוריים,  שלא יפחתו מהמפורט לעיל:

אשכול בדירוג למ"ס

שיעור מימון משלים

1-3

10%

4-5

15%

6-7

20%

8

25%

9

30%

10

35%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ח. ועדת התמיכות וסמכויותיה

  1. ועדת התמיכות של מינהל תרבות, שמונתה לפי סעיף 8(א) לנוהל היא הרשות המוסמכת היחידה לאשר תמיכה לפי מבחני תמיכה אלה.
  2. סעיפי המבחן יחולו הן לעניין ביצוע הפעילות הנתמכת והן לעניין הוצאת כספי התמיכה. בין היתר, רשאים מינהל התרבות וועדת התמיכות לדרוש מרשות המבקשת תמיכה מידע או מסמך, אף בנוסף על האמור במפורש במבחני תמיכה אלה, כפי שיראו לנכון לצורך הדיון בבקשה והפיקוח על הוצאת כספי התמיכה, לרבות חשבוניות, קבלות או כל תיעוד אחר של אמצעי תשלום, ומסירת המידע והמסמכים הדרושים יהוו תנאי לקבלת התמיכה לפי מבחנים אלה.
  3. וועדת התמיכות רשאית להקטין, לעכב או להפסיק את מתן התמיכה ולפעול בהתאם להנחיות הוראות התכ"ם בסעיף 6.2 – " תמיכות מתקציב המדינה וגופים אחרים".

 

ט. תחילה

א. תחילתם של מבחנים אלו ביום חתימתם;

ב. רשות, שתושביה פונו, רשאית לקיים את הפעילות בתחומי המתקן או הרשות אליה פונו תושביה באופן יזום מטעם גורמי רשות החירום הלאומית או הרשות המקומית.

ג. ניתן יהיה להגיש בקשה לתמיכה בביצוע יוזמה שהיא תערוכה או  הנצחת אירועי 7 באוקטובר   – מבלי שיידרש לכך אופי מתמשך בהתאם להגדרות יוזמה.

י. הוראת שעה

 בשנת 2025 בלבד ניתן להגיש בקשות לתמיכה עבור פעילות שהתקיימה החל מיום 1.1.2025;

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                            תאריך עברי –תשפ"ה                 _________________                                                             תאריך לועזי – 00.00.2025

    כפיר כהן,  מנכ"ל                                                                                                      

                                               



[1]  הנוהל פורסם בי"פ 6558, כ"ג באדר התשע"ג (5.3.2013), עמ' 3172; תיקון לנוהל פורסם בי"פ 6605, עמ' 5152; תיקון לנוהל פורסם בי"פ 6668, עמ' 472; תיקון לנוהל פורסם בי"פ 6908, עמ' 658