תקנות חינוך חינם לילדים חולים (תוכנית חינוך לתלמידים מאושפזים ולתלמידים חולים), התשפ"ה-2025 1 בתוקף סמכותי לפי סעיף 2 לחוק חינוך חינם לילדים חולים, התשס"א-2001 (להלן - החוק), בהתייעצות עם ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה: |
| 1. |
| 2. |
| 3. |
| 4. (1) מסמך רשמי מרופא המאשר כי הילד הוא ילד חולה כהגדרתו בחוק, חתום על ידי הרופא בצירוף מספר הרישיון שלו (להלן - אישור רופא); (2) טופס התחייבות הורים והסכמתם להעברת מידע, כמפורט בתוספת הראשונה, חתום בידי הורי התלמיד החולה, אשר יכלול את אלה: (א) פרטים אישיים מזהים של התלמיד החולה, של ההורים שעימם הוא מתגורר ופרטי מוסד החינוך; (ב) פרטים לגבי הבגיר המלווה, בצירוף העתק תעודה מזהה שלו, וכן התחייבות ההורים לעדכן בדבר שינוי זהות הבגיר המלווה ולצרף את פרטיו ותעודה מזהה; (ג) הסכמת ההורים שעימם מתגורר התלמיד לקיום מפגשים עימו בביתו לשם מתן חינוך לפי תקנות אלה; (ד) התחייבות ההורים לעמוד בתנאים המפורטים בתקנה 3; (ה) התחייבות ההורים לעדכן בדבר שינוי במצבו הרפואי של הילד שיש בו להשפיע על מתן חינוך לפי תקנות אלה, ולצרף, לפי הצורך, מסמך רפואי מתאים; (ו) הסכמה להעברת מידע חינוכי נדרש כמפורט בתקנה 6(א), חתום בידי ההורים; (ז) עדכון בדבר החלטות שיפוטיות בעניין ביקור סדיר, חינוך ביתי, משמורת הורית והחלטות שיפוטיות אחרות, ובלבד שיש להן השפעה על מתן החינוך לתלמיד החולה בביתו לפי תקנות אלה. |
| 5. (א) הוגשה בקשה למתן חינוך לתלמיד חולה בביתו, תקבע היחידה אם הבקשה הוגשה בהתאם להוראות החוק ולהוראות תקנות אלה ותמסור להורים את החלטתה בתוך 7 ימים מיום הגשת בקשה שהיא תקינה לפי תקנה 4; נמצא כי הבקשה לא הוגשה כאמור או שהתלמיד אינו זכאי למתן חינוך בביתו, תימסר להורים החלטה מנומקת בכתב בתוך 7 ימים מיום הגשת הבקשה; הורה רשאי לבקש שההחלטה תימסר לו בדואר אלקטרוני או בפקסימיליה. (ב) היחידה או מי מטעמה רשאים לבקש מההורים הבהרות או מידע נוסף ביחס למסמכים שצורפו לבקשה או לדרוש מסמכים נוספים. (ג) הסתיימה תקופת תוכנית הלימודים לפי תקנה 10(ב), על הורים המבקשים להמשיך את מתן החינוך לפי תקנות אלה להגיש בקשה חדשה בליווי מסמכים מעודכנים לפי תקנה 4. |
| 6. (5) פירוט שירותים נוספים הניתנים לתלמיד הזכאי לכך לפי חוק חינוך מיוחד, שירותים הנדרשים לתלמיד החולה הלומד בחינוך הרגיל, וכן התאמות נגישות הניתנות לתלמיד לפי התוכנית החינוכית, ובכלל זה תוכנית חינוכית יחידנית (תח"י) ותוכנית לימודים אישית (תל"א) כמשמעותן בחוק חינוך מיוחד; (6) דגשים לעניין דרכי שמירת הקשר של התלמיד החולה עם מוסד החינוך. (ב) אחרי קבלת הפרטים כאמור בתקנת משנה (א), תקבע היחידה את הרכב הצוות החינוכי המתאים לצורך מתן תוכנית הלימודים. (ג) היחידה, בשיתוף מנהל מוסד החינוך, הורי התלמיד החולה וככל הניתן גם בשיתוף התלמיד החולה בהתאם לגילו ולמידת בגרותו, תקבע את תוכנית הלימודים, בהתבסס על הפרטים שנמסרו לפי תקנת משנה (א), והיא תכלול, בין השאר, את אלה: (1) פירוט של מספר שעות ההוראה בחלוקה לפי מקצועות הלימוד ונושאי ההוראה ושל שעות טיפול, לפי העניין, ולעניין תלמיד הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים - גם של שעות התמיכה לצורך סיוע לפי העניין, ולאחר שהובאה בחשבון הזכאות שנקבעה לתלמיד לשירותי חינוך מיוחדים, ובשינויים המחויבים; (2) פרטי הצוות החינוכי והגורם המרכז של תוכנית הלימודים מטעם היחידה; (3) התייחסות ודגשים ביחס לדרכי שמירת הקשר של התלמיד החולה עם מוסד החינוך, המעקב השוטף אחר ביצוע תוכנית הלימודים והחזרה של התלמיד החולה ללימודים סדירים בבית הספר, לפי הצורך; (4) יעדים לימודיים, חינוכיים, תרבותיים, רגשיים וחברתיים לתקופת תוכנית הלימודים. (ד) תלמיד חולה בביתו יהיה זכאי למספר שעות מתן חינוך, ובכלל זה שעות הוראה, שעות טיפול ושעות תמיכה לצורך סיוע, כפי שנקבע בתוכנית הלימודים ולפי תקנה 8 וכמפורט בתוספת השנייה; על אף האמור, רשאי מנהל היחידה, בהחלטה מנומקת שתתקבל בהסכמת מנהל מוסד החינוך, ולאחר שניתנה להורי התלמיד הזדמנות להשמיע את עמדתם, לקבוע מספר שעות קטן יותר, אם שוכנע כי קיימות נסיבות המצדיקות זאת. (ה) פירוט תוכנית הלימודים בהתאם להוראות תקנת משנה (ג) יישמר ביחידה ועותק שלו יישלח למנהל מוסד החינוך, לתלמיד ולהוריו. |
| 7. (ד) חינוך לפי תוכנית הלימודים יינתן במהלך תקופת הלימודים לפי מועדי הלימודים ולוח החופשות הנהוגים במוסד החינוך ובסוג הכיתה שבהם התלמיד החולה רשום ומשובץ, ועל פי לוח החופשות שקבע המשרד לאותה שנת הלימודים; על אף האמור, המשרד יהיה רשאי לתת חינוך כאמור גם בתקופת חופשה מהלימודים שלגביה קבע המשרד קריטריונים במסגרת תוכנית חינוכית תוספתית, כמשמעותם בתקנה 6א(א)(1)(ב) לתקנות הקייטנות (קייטנה פטורה מרישיון), התשע"ב-2011. (ה) על אף האמור בתקנת משנה (ד), מנהל היחידה או מי מטעמו יהיה רשאי, במקרים חריגים ובנסיבות העניין, לאשר מתן שעות הוראה או שעות תמיכה לצורך סיוע או שעות טיפול במהלך חופשה מהלימודים במוסד החינוך, הכול לפי בקשת ההורים שהוגשה ליחידה באמצעות אתר האינטרנט של המשרד או, במידת הצורך, באמצעות פקסימיליה, דואר אלקטרוני, הדואר או בהגשה פיזית לידי המפקח על תחום תלמידים חולים בלשכה המחוזית של המשרד. |
| 8. (ב) היקף השעות השבועיות, ובכלל זה שעות הוראה ושעות טיפול כפי שייקבע בתוכנית הלימודים, שיינתנו לתלמיד חולה הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים, ובכלל זה הרשום בכיתת חינוך מיוחד במוסד חינוך רגיל או הלומד בשילוב עם זכאות לסל אישי לפי חוק חינוך מיוחד, יהיה כמפורט בטור ב' לתוספת השנייה בהתאם לדרגת הכיתה שבה רשום התלמיד, ולפי הוראות תקנה 6; נוסף על כך, היקף שעות תמיכה שבועיות לצורך סיוע לתלמיד כאמור יהיה כמפורט בטור ג' לתוספת השנייה, בהתאם לדרגת הכיתה שבה רשום התלמיד החולה ולפי הוראות תקנה 6. (ג) בעניינו של תלמיד חולה כאמור בתקנת משנה (ב), היחידה רשאית לאשר המרה של שעות תמיכה לצורך סיוע בשעות הוראה ולהפך; בטרם מתן אישור כאמור, על היחידה להיוועץ בצוות החינוכי המלמד את התלמיד וכן, במידת הצורך, במנהל מוסד החינוך או מי מטעמו. (ד) מנהל היחידה או מי מטעמו רשאי לאשר לתלמיד חולה בביתו שהוריו הגישו בעניינו מסמכים המעידים כי הוא נזקק לשירותי סיעוד, תוספת של עד 10 שעות תמיכה לצורך סיוע בשבוע; מנהל מוסד חינוך או מי מטעמו רשאי להגיש בקשה בעבור התלמיד החולה בהסכמת הוריו. |
| 9. |
| 10. |
| 11. |
| 12. |
| 13. |
| 14. (4) פירוט שירותים נוספים הניתנים לתלמיד הזכאי לכך לפי חוק חינוך מיוחד או הנדרשים לתלמיד וכן התאמות נגישות הניתנות לתלמיד לפי כל דין, ובכלל זה תוכנית חינוכית יחידנית (תח"י) ותוכנית לימודים אישית (תל"א) כמשמעותן בחוק חינוך מיוחד; (5) דגשים לעניין דרכי שמירת הקשר של התלמיד עם מוסד החינוך. (ד) לאחר קבלת הפרטים כאמור בתקנת משנה (ג), מנהל המסגרת החינוכית בבית החולים או מי מטעמו יכין, בכתב, תוכנית חינוכית אישית המותאמת לתלמיד המאושפז בהתאם למאפייניו ולצרכיו, בהתאם לפרטים שהועברו לגביו כאמור בתקנת משנה (ג), אם התקבלו, ובשיתוף התלמיד והוריו, לפי העניין. (ה) העתק התוכנית החינוכית האישית יימסר להורי התלמיד המאושפז; התוכנית תעודכן בהתאם למצבו ולצרכיו של התלמיד. (ו) התוכנית החינוכית האישית כאמור תכלול, בין השאר, את אלה: (1) התייחסות ודגשים לגבי דרכי שמירת הקשר של התלמיד המאושפז עם מוסד החינוך, המעקב השוטף אחר ביצוע תוכנית הלימודים והחזרה של התלמיד החולה ללימודים סדירים בבית הספר, לפי הצורך; (2) יעדים לימודיים, חינוכיים, רגשיים וחברתיים לתקופת תוכנית הלימודים. |
| 15. |
| 16. |
| 17. נבקש להביא לידיעתכם כי מתן חינוך בבית התלמיד החולה הוא בהתאם לחוק חינוך חינם לילדים חולים, התשס"א-2001, ונוסף על כך, מותנה בהסכמתכם, הורי התלמיד המתגוררים עם התלמיד, ובאישורכם לגבי כלל הסעיפים האלה: פרטים אישיים: אנו, הורי התלמיד/ה ___________________ מס' זהות _____________ הרשות המקומית שבה התלמיד/ה מתגורר/ת _________________ הרשות המקומית שבה התלמיד/ה לומד/ת ____________ כתובת מגורים ______________________________ שם מוסד החינוך: __________________ שם מנהל/ת בית הספר: _______________ טלפון מנהל/ת בית הספר: ________________ שם מחנכ/ת הכיתה/גננ/ת: ________________ טלפון מחנכ/ת הכיתה/גננ/ת: ______________ 1. אנו מאשרים את השתתפות ילדנו במסגרת מתן חינוך לפי חוק חינוך חינם לילדים חולים, התשס"א-2001, והתקנות מכוחו, ובכלל זה מתן חינוך בביתנו ושיעורים מקוונים, לפי העניין, וכן כניסת צוותי הוראה/ טיפול/ סיוע לביתנו, כפי שייקבע בתוכנית הלימודים האישית. 2. אנו מודעים לכך שהמענה בביתנו יינתן במהלך תקופת תוכנית הלימודים כפי שנקבע לילדנו ותוקף אישור זה יחול בהתאם למשך כל התקופה כאמור. 3. אנו מתחייבים כי על הצוות החינוכי או המסייע לא יוטל כל תפקיד החורג מתוכנית הלימודים, וכי אנו ההורים אמונים לדאוג לכל צרכיו של ילדנו החולה בביתו (דוגמת מתן טיפול תרופתי, טיפול רפואי וכל נושא אחר שאינו מתחייב מתוכנית הלימודים). 4. אנו מתחייבים כי אנו נהיה נוכחים או שתהיה נוכחות מבוגר מטעמנו לכל אורך מפגשי ההוראה, הטיפול או הסיוע המתקיימים בביתנו. ידוע לנו כי לא נשתתף באופן פעיל בשיעור אלא אם כן הדבר נקבע כחלק מתוכנית הלימודים בתיאום עם הצוות החינוכי. א. אישור נוכחות בגיר מלווה (אין חובה למלא אם ההורה הוא הנוכח): אנו מאשרים כי שירותי ההוראה, הטיפול או הסיוע לילדנו בביתנו בהתאם לתוכנית הלימודים, יתקיימו שלא בנוכחותנו, אלא מתחילתו ועד סופו של המפגש יהיה נוכח מטעמנו אדם בגיר אחר (מעל גיל 18) שאלה פרטיו: שם פרטי: __________ שם משפחה: _____________ מס' זהות: _____________ (יש לצרף תצלום של תעודת הזהות של האדם הבגיר). ב. אנו מייפים את כוחו של האדם הבגיר שפרטיו מופיעים לעיל, לחתום ולאשר בסופו של כל מפגש את קיומו של המפגש על גבי טופס הדיווח החודשי של הצוות החינוכי. ג. ידוע לנו שאין בייפוי הכוח האמור כדי לפטור אותנו מלוודא שהמפגשים אכן התקיימו כסדרם, לצורך עמידה בתוכנית הלימודים שנקבעה לילדנו. ד. אנו מתחייבים לעדכן את המשרד על כל שינוי ביחס לבגיר המלווה. 5. אנו מתחייבים לחתום ולאשר בסופו של כל מפגש את קיומו של המפגש על גבי טופס הדיווח החודשי של הצוות החינוכי. 6. אנו מתחייבים לעדכן את המשרד בדבר שינוי במצבו הרפואי של ילדנו שיש בו כדי להשפיע על מתן חינוך, ולצרף, לפי הצורך, מסמך רפואי מתאים. 7. אנו מצהירים בזה כי (יש לסמן V בריבוע או לפרט בשורות המיועדות): [] לא ידוע לנו על החלטות שיפוטיות בעניין ביקור סדיר, חינוך ביתי, משמורת הורית והחלטות שיפוטיות אחרות, ובלבד שיש להן השפעה על מתן חינוך לתלמיד החולה בביתו. אם יש החלטות שיפוטיות כאמור לעיל, נא לפרט:_______________________________________________________________ ________________________________ ________________________________ 8. אישור העברת מידע: אנו מאשרים להעביר מידע חינוכי רלוונטי הנדרש מצוות המוסד החינוכי שבו לומד ילדנו לידי נציגי היחידה האחראית על יישום חוק חינוך חינם לילדי חולים במשרד החינוך, וכן לצוות החינוכי שילמד את התלמיד בביתו; לעניין זה, 9. המידע יועבר אך ורק אם הוא נדרש לצורך גיבוש או מתן חינוך בבית התלמיד. 10. אנו מסכימים כי משרד החינוך או מי מטעמו יפנה אלינו לצורך בקשת הבהרות או מידע נוסף ביחס למסמכים שצורפו לבקשתנו למתן חינוך לפי חוק חינוך חינם לילדים חולים, וכן לצורך דרישת מסמכים נוספים לפי העניין. תוקפו של טופס זה מוגבל לתקופת מתן החינוך לפי תוכנית הלימודים אם תיקבע, והוא יפוג בתום תקופה זו. במידת הצורך, ייחתם טופס חדש לצורך גיבוש תוכנית לימודים חדשה. על החתום: שם ההורה ___________________________ מס' זהות ______________________ חתימה __________________________ תאריך: _____________ שם ההורה ___________________________ מס' זהות ______________________ חתימה __________________________ תאריך: ____________ • דרושה חתימת ההורה עימו הילד מתגורר. • אם התלמיד הוא בגיר - הטופס ייחתם בידיו (בטופס יוכנסו השינויים המחויבים).
|