תאריך תצוגה: 02/03/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. היקף המידע שתמסור המשטרה
3. תנאים לשימוש במידע פלילי לצורך התקשרות בחוזה לביצוע עסקה
4. אופן מסירת מידע פלילי לצורך התקשרות בחוזה לביצוע עסקה
5. אמות מידה לשקילת מידע פלילי
6. שמירת סודיות המידע הפלילי
7. תחילה
8. תחולה

תקנות המידע הפלילי ותקנת השבים (מסירת מידע מהמרשם הפלילי לשם התקשרות בחוזה לביצוע עסקה במסגרת מכרז), התשפ"ה-2025 1

בתוקף סמכות שר המשפטים לפי סעיף 14(ג) לחוק המידע הפלילי ותקנת השבים, התשע"ט-2019 (להלן - החוק), בהסכמת שר האוצר ושר הביטחון ובאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לעניין תקנה 2 ותקנה 4, ובתוקף סמכות שר המשפטים והשר לביטחון לאומי לפי סעיף 43(א) לחוק3(א) לחוק לעניין תקנות 1, 3 ו–5 עד 8, מותקנות תקנות אלה:
 
1.   
2.   
(א) היקף המידע שתמסור המשטרה לגוף ציבורי לפי סעיף 14(ג) לחוק יכלול מידע מהמרשם הפלילי לפי סעיף 12 לחוק, ויחולו לעניין זה סעיף 30(א) ו–(ג) לחוק.
(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), לא יימסר מידע מהמרשם הפלילי לפי סעיף 14(ג) על נותן שירות או מבצע עבודה נושא ההתקשרות לגוף ציבורי שאינו זכאי לקבל מידע פלילי לצורך העסקת עובדים.
3.   
(1) נקבע בחיקוק כי נדרש לשקול מידע פלילי במכרז;
(2) התקיימו התנאים המצטברים האלה:
(א) נכללה במסמכי המכרז הוראה ולפיה שקילת המידע הפלילי נדרשת לצורך ההתקשרות ונקבעו העבירות הנוגעות לעניין, סוג פרטי הרישום שיובאו בחשבון לצורך שקילת המידע הפלילי והיקפם, לפי אופיו ומהותו של המכרז ובשים לב לזיקה בין העבר הפלילי של הגורם שלגביו נבחן המידע הפלילי ותפקידו בהתקשרות;
(ב) בעת קבלת ההסכמה למסירת המידע, הובהר לאדם שהמידע עליו כי במקרה של פסילה בשל מידע פלילי הנוגע לבעלי השליטה או נושאי המשרה הנוגעים בדבר בגוף המציע, ובהתקשרות לפי סעיף 14(ג) לחוק גם לנותן שירות או מבצע עבודה נושא ההתקשרות, תימסר למציע הודעה על הפסילה בשל מידע פלילי.
4.   
5.   
(1) חשש לפגיעה משמעותית באיכות השירות או העבודה שאמור להתקבל מהמציע הזוכה ובחובות ואחריות הכרוכות בביצוע ההתקשרות, העולה מהמידע הפלילי;
(2) חשש לפגיעה בהליך ההתקשרות, העולה מהמידע הפלילי;
(3) חשש לפגיעה בשלומו או בביטחונו של אדם, בשלום הציבור או בביטחונו או ברכוש בקשר לביצוע ההתקשרות, העולה מהמידע הפלילי;
(4) חשש לפגיעה בתחרות ובשוויון, שתיגרם כתוצאה מפסילת המציע מהשתתפות במכרז;
(5) חשש לפגיעה בטוהר המידות ובמנהל התקין.
(ב) התקבל מידע פלילי לעניין סעיף 14 ונקבעו בחיקוק אמות מידה לשקילת המידע הפלילי, אין באמור בתקנת משנה (א) כדי לגרוע מחובתו של מקבל המידע לשקול את המידע גם לפי אותו חיקוק.
(ג) קיבל גוף ציבורי מידע פלילי הנוגע למציע במכרז שזכה, בעלי שליטה ונושאי משרה בו או לנותן שירות או מבצע העבודה תוך כדי תקופת ההתקשרות, והמידע הפלילי קשור לאופייה ולמהותה של ההתקשרות עם המציע, יבחן לגבי כל אחד מהמפורטים להלן בהתחשב בשיקולים ובאמות המידה שנקבעו במסמכי המכרז, בסעיף 36 לחוק ובתקנות אלה:
(1) אם להפסיק את ההתקשרות עם המציע;
(2) אם להפסיק את ביצוע העבודה או מתן השירות של מבצע העבודה או נותן השירות בגוף הציבורי עצמו.
6.   
(ב) גוף ציבורי לא ירכז מידע פלילי, או ינהל רשימות של מידע פלילי שהתקבל אצלו על מציעים במכרז, בעלי שליטה ונושאי משרה במציעים וכן בדבר מבצעי עבודה ונותני שירות (להלן בתקנה זו - מציע).
(ג) גוף ציבורי לא יחשוף מידע פלילי על מציע במכרז המצוי בידו, למעט לפני האדם שהמידע עליו.
7.   
8.   
[1.] ק"ת 11769, התשפ"ה (25.2.2025), עמ' 1254.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. היקף המידע שתמסור המשטרה
3. תנאים לשימוש במידע פלילי לצורך התקשרות בחוזה לביצוע עסקה
4. אופן מסירת מידע פלילי לצורך התקשרות בחוזה לביצוע עסקה
5. אמות מידה לשקילת מידע פלילי
6. שמירת סודיות המידע הפלילי
7. תחילה
8. תחולה