תאריך תצוגה: 23/02/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. מטרות החוק
2. הגדרות
פרק ב': הסדרת הצבה של כוורות מאוכלסות
סימן א': הצבת כוורות מאוכלסות במקרקעי ציבור
3. איסור הצבת כוורות מאוכלסות במקרקעי ציבור בלא היתר
4. הצבת כוורות מאוכלסות לשם מתן שירותי האבקה
5. כוחו של היתר לעניין זכויות במקרקעין ולעניין חוק ההתיישבות החקלאית
סימן ב': הצבת כוורות מאוכלסות במקרקעין שאינם מקרקעי ציבור
6. הצבת כוורות מאוכלסות במקרקעין שאינם מקרקעי ציבור
פרק ג': הוראות לעניין טיפול בכוורות מאוכלסות
7. טיפול בכוורות מאוכלסות
8. פיצויים בעד נזק
9. סימון כוורות מאוכלסות
10. הזנת דבורים
11. איסור הוספת חומרים לדבש לפני רדייה או במהלכה
פרק ד': ועדת ההיתרים
סימן א': מינוי ועדת ההיתרים וסדרי עבודתה
12. מינוי ועדת ההיתרים
13. סייג למינוי חבר הוועדה
14. תקופת כהונה של נציג ציבור
15. הפסקת כהונה של חבר הוועדה או משקיף
16. תוקף פעולות הוועדה
17. סדרי עבודתה ודיוניה של הוועדה
18. ניגוד עניינים של חבר הוועדה
19. החלת דינים
20. סודיות
סימן ב': קביעת נקודות הצבה
21. קביעה, שינוי או ביטול של נקודות הצבה
סימן ג': היתרים להצבת כוורות מאוכלסות
22. הליך למתן היתרים
23. בקשה למתן היתר
24. מתן היתר והעברתו
25. סייגים למתן היתר
26. סירוב לתת היתר
27. תוקפו של היתר
28. התליה, שינוי או ביטול של היתר
29. פרסום ההיתרים
סימן ד': ועדת ערר
30. ועדת ערר
פרק ה': המועצה להאבקה ודבש
31. תפקידי המועצה
32. מינוי נושאי משרה
33. סייגים לכהונה של חבר במועצת המנהלים של המועצה
34. פקיעת כהונה של חבר במועצת המנהלים של המועצה
35. ניגוד עניינים של חבר האסיפה הכללית או חבר מועצת המנהלים
36. עובדי המועצה
37. תחולת חוקים וכללים לעניין המועצה
38. תוכנית שנתית
39. היטלים
40. הוראות לעניין תקציב המועצה
41. חובות דיווח
42. שינוי מסמכי היסוד
43. פירוק המועצה
44. דין נכסים בפירוק
פרק ו': עונשין וסמכויות פיקוח ואכיפה
45. עונשין
46. הסמכת מפקחים
47. סמכויות פיקוח
48. סמכויות אכיפה
49. תנאים להפעלת סמכויות בשטח ביטחוני
50. זיהוי מפקחים
פרק ז': הוראות שונות
51. ביצוע ותקנות
52. שמירת דינים
53. תיקון חוק העבירות המינהליות - מס' 32
54. תיקון חוק בתי דין מינהליים - מס' 21
55. תיקון חוק בתי משפט לעניינים מינהליים - מס' 149
56. תחילה ותקנות ראשונות
57. הוראות מעבר
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית

חוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה-2025 1

1.   
2.   
"כוורת" - ארגז או כלי קיבול אחר המשמש לגידול דבורים;
"כוורת מאוכלסת" - כוורת שחיה בה משפחה של דבורים;
"המועצה", "המועצה להאבקה ודבש" - חברה לתועלת הציבור ששמה המועצה להאבקה ודבש;
"מחזיק" - מי שרשות מקרקעי ישראל נתנה לו הרשאה להחזיק במקרקעי ציבור;
"מנהל רשות הטבע והגנים" - המנהל כמשמעותו בסעיף 19 לחוק גנים לאומיים;
"מסמכי היסוד" - תזכיר ההתאגדות ותקנון ההתאגדות של המועצה להאבקה ודבש;
"מספר דבוראי" - מספר הדבוראי כפי שקבעה ועדת ההיתרים בהיתר, לפי סעיף 24(א);
"מקרקעי ציבור" - מקרקעי ישראל כמשמעותם בחוק-יסוד: מקרקעי ישראל, ומקרקעין של רשות מקומית, למעט מקום המשמש למגורים והחצר הצמודה למקום המגורים;
"המשרד" - משרד החקלאות וביטחון המזון;
"נקודת הצבה" - מיקום להצבת כוורות מאוכלסות שקבעה ועדת ההיתרים לפי סימן ב' לפרק ד';
"צמח תרבות" - צמח כמפורט בטור א' בתוספת השנייה שנזרע או נשתל בידי אדם;
"קנס מינהלי" - קנס שהוטל לפי חוק העבירות המינהליות, התשמ"ו-1985;
"רשות מקרקעי ישראל" - כמשמעותה בחוק רשות מקרקעי ישראל, התש"ך-1960;
"שטח ביטחוני" - כל אחד מאלה:
(1) מיתקן ביטחוני כהגדרתו בסעיף 159 לחוק התכנון והבנייה;
(2) שטח סגור כמשמעותו בתקנה 125 לתקנות ההגנה (שעת חירום), 1945;
"שירותי האבקה" - שירותי האבקה של צמחי תרבות בשטח גידול חקלאי באמצעות דבורים ;
"השר" - שר החקלאות וביטחון המזון.
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
(2) נציג ציבור שהוא איש סגל אקדמי בכיר במוסד להשכלה גבוהה כמשמעותו בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958, או מי שהיה איש סגל כאמור, והוא בעל השכלה באחד או יותר מהתחומים האלה: חקלאות, כלכלה, סביבה או מדעי החיים, ובלבד שאינו עובד המועצה להאבקה ודבש או ממלא תפקיד.
(ב) (1) השר רשאי להחליט כי המועצה להאבקה ודבש תספק לוועדת ההיתרים את השירותים הנדרשים לפעילותה של הוועדה, כולם או חלקם; ואולם, בכל הנוגע לפעילות ועדת ההיתרים, יפעלו אותם עובדי המועצה המספקים שירותים לוועדה, לפי הוראות הוועדה ובפיקוחה.
(2) החלטה כאמור בפסקה (1) תפורסם באתר האינטרנט של המשרד.
(3) מתן שירותים לוועדת ההיתרים לפי סעיף קטן זה אינו טעון מכרז לפי חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992.
(4) אין בהוראות סעיף קטן זה כדי לגרוע מחובות המועצה למסור מידע ודיווחים לשר ולמשרד לפי הוראות חוק זה.
(ג) (1) השר ימנה את המנהל הכללי של המועצה להאבקה ודבש כמשקיף בוועדה, ובאין מנהל כללי מכהן, או אם נבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו או שמתקיים לגביו סייג למינוי כחבר ועדה לפי חוק זה - נציג של המועצה, לפי המלצה של מועצת המנהלים של המועצה.
(2) משקיף שמונה לפי פסקה (1) יוזמן לכל ישיבות הוועדה והוא רשאי להשתתף בכל ישיבותיה, אולם אין בהיעדרותו מישיבה כדי לפגוע בתוקף פעולותיה של הוועדה או בסמכויותיה.
(3) על משקיף שמונה לפי פסקה (1) יחולו הוראות סעיפים 13, 18, 19 ו-20, בשינויים המחויבים; ואולם על אף האמור בסעיף 18 -
(א) אם הוא עוסק בהצבת כוורות ובייצור דבש הוא רשאי לכהן בתפקידו ולהשתתף בדיוני ועדת ההיתרים ולא יראו אותו כנמצא במצב של ניגוד עניינים בשל כך בלבד, למעט בדיונים הנוגעים במישרין לעניין אישי שלו או של קרובו;
(ב) הוא רשאי להביא בחשבון גם את עניינה של המועצה, ולא יראו אותו כנמצא במצב של ניגוד עניינים בשל כך בלבד.
(ד) התקין השר תקנות לפי סעיף 51(ב)(13) לעניין הכרה בארגון הפועל לקידום עניינם של הדבוראים כארגון יציג, ימנה נציג של ארגון יציג שהוכר כאמור כמשקיף נוסף בוועדה, ויחולו על המשקיף הוראות סעיף קטן (ג)(2) ו–(3).
(ה) הודעה על מינוי חברי הוועדה ומשקיף שמונה לפי סעיף זה תפורסם ברשומות ובאתר האינטרנט של המשרד; באתר כאמור יפורסם גם הרכב הוועדה המכהן.
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
(ב) ועדת ההיתרים תפרסם את החלטותיה בצירוף נימוקים באתר האינטרנט של המשרד, ובלבד שלא תפרסם פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאית היא שלא לפרסם פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור.
(ג) יושב ראש ועדת ההיתרים ימנה עובד המשרד שיהיה אחראי מטעם ועדת ההיתרים לריכוז הטיפול בפניות ציבור בדבר מתן היתרים וקיום ההוראות לפי חוק זה; פרטי העובד שמונה כאמור, הכוללים את שמו, מען משרדו ופרטי ההתקשרות עימו, יפורסמו באתר האינטרנט של המשרד.
18.   
"טיפול" - לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה, או עיסוק בנושא מחוץ לדיון;
"ניגוד עניינים", של חבר הוועדה - ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו בוועדה לבין עניין אישי או תפקיד אחר, שלו או של קרובו;
"קרוב", של חבר הוועדה - כל אחד מאלה:
(1) בן משפחה של חבר הוועדה;
(2) אדם שלחבר הוועדה יש עניין במצבו הכלכלי;
(3) תאגיד שחבר הוועדה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם בעלי עניין בו;
(4) גוף שחבר הוועדה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם מנהלים או עובדים אחראים בו .
(ב) לא ימונה לחבר ועדת ההיתרים ולא יכהן כחבר כאמור מי שבשל כהונתו יימצא, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים אשר ימנע ממנו למלא את עיקר תפקידו בוועדה.
(ג) חבר הוועדה לא יטפל במסגרת תפקידו בנושא שהטיפול בו יגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים.
(ד) נודע לחבר הוועדה כי הוא עלול להימצא במצב של ניגוד עניינים כאמור בסעיפים קטנים (ב) או (ג), יודיע על כך בהקדם האפשרי ליושב ראש הוועדה; היה חבר הוועדה האמור היושב ראש - יודיע על כך לשר.
19.   
20.   
21.   
(2) מקרקעין בניהול קרן קיימת לישראל כמשמעותה בחוק קרן קיימת לישראל, התשי"ד-1953 - ניתן אישור של מנהל קרן קיימת לישראל או של מי שהוא הסמיך לעניין זה;
(3) מקרקעין של רשות מקומית - ניתן אישור של ראש הרשות המקומית או של מי שהוא הסמיך לעניין זה;
(4) שטח ביטחוני או מקרקעין, ששר הביטחון, או עובד המדינה או חייל כמשמעותו בחוק השיפוט הצבאי, התשט"ו-1955, ששר הביטחון הסמיך לעניין זה, הודיע לוועדת ההיתרים כי יש חשש שתיגרם פגיעה בביטחון המדינה בכניסה אליהם - ניתן אישור של נציג שר הביטחון לפי סעיף 7(א)(3) לחוק התכנון והבנייה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הפועלת בשטח המחוז שבו נמצא האזור המיועד לקביעת נקודת ההצבה (בחוק זה - נציג שר הביטחון בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה);
(5) מקרקעין המוחזקים בידי משטרת ישראל או שירות בתי הסוהר - ניתן אישור של השר לביטחון לאומי או מי שהוא הסמיך לעניין זה;
(6) מקרקעי ציבור המוחזקים בידי מחזיק - ניתנה למחזיק הזדמנות לטעון את טענותיו בעניין לפני ועדת ההיתרים; טען המחזיק את טענותיו לפני הוועדה, תמסור לו הוועדה את החלטתה המנומקת לעניין קביעת נקודת הצבה במקרקעין האמורים;
(7) מקרקעי ציבור שאינם מקרקעין כאמור בפסקאות (1) עד (6) - ניתן אישור של מנהל רשות מקרקעי ישראל או מי שהוא הסמיך לעניין זה.
(ד) פנתה ועדת ההיתרים בכתב אל מי מהגורמים המנויים בסעיף קטן (ג) או אל המחזיק, והוא לא העביר התייחסות לפניית הוועדה בתוך 60 ימים, יראו אותו כמי שאישר את קביעת נקודת ההצבה או כאילו קוים הליך לפי סעיף קטן (ג)(6), לפי העניין.
(ה) כל אחד מהגורמים המנויים בסעיף קטן (ג), ובכלל זה המחזיק, רשאים לפנות לוועדת ההיתרים, בבקשה מנומקת בכתב, לשינוי או לביטול נקודת הצבה; ועדת ההיתרים לא תשנה ולא תבטל נקודת הצבה שיש לגביה היתר בתוקף, אלא אם כן הודיעה על כך בכתב בצירוף נימוקיה לבעל ההיתר 30 ימים לפחות לפני קבלת ההחלטה, ונתנה לו הזדמנות לטעון את טענותיו; הוועדה תקבל החלטה בבקשה בתוך 120 ימים מיום שקיבלה את הבקשה, ותשלח את החלטתה לבעל ההיתר ולמבקש השינוי או הביטול.
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
29.   
30.   
31.   
32.   
(א) מינוים של אלה ייעשה לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים כהגדרתה בחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 (בסעיף זה - חוק החברות הממשלתיות), בהרכבה לפי סעיף 60א לחוק האמור, ויחולו לעניין זה הוראות סעיפים 16א, 17, 17א, 18א עד 18ג, 24(ג) ו-37(ג) לחוק החברות הממשלתיות, לפי העניין:
(1) נציגי המדינה במועצת המנהלים;
(2) יושב ראש מועצת המנהלים;
(3) המנהל הכללי.
(ב) החליטה הוועדה לבדיקת מינויים שלא להמליץ על מועמד למשרה מהמשרות האמורות בסעיף קטן (א) שהתקיים בו האמור בסעיף 18ג(א) לחוק החברות הממשלתיות, לא ימונה המועמד למשרה כאמור.
33.   
34.   
35.   
על אף האמור בסעיף 254(א)(1) לחוק החברות, חבר באסיפה הכללית או במועצת המנהלים של המועצה להאבקה ודבש רשאי להביא בחשבון גם את עניינו של הגוף או הציבור שהוא נציגו, ככל שהם קשורים לתפקידי המועצה, ולא יראו אותו כנמצא במצב של ניגוד עניינים בשל כך בלבד.
36.   
37.   
38.   
39.   
40.   
41.   
42.   
(א) נוסף על האמור בסעיף 345ה(ג) לחוק החברות, מסמכי היסוד לא ישונו אלא באישור השר, ולעניין שינוי מטרות המועצה להאבקה ודבש במסמכי היסוד - גם באישור ועדת הכלכלה.
(ב) אין בכוחם של מסמכי היסוד לגרוע מהוראות לפי חוק זה.
43.   
(ב) לא תוגש בקשה לפירוק המועצה להאבקה ודבש בידי בית משפט לפי הוראות סעיף 345יט לחוק החברות בידי המועצה או חבר באסיפה הכללית של המועצה אלא בהסכמת המדינה שתינתן בהחלטת הממשלה; על הגשת בקשה לפירוק המועצה ועל הגשת כל בקשה אחרת במסגרת הליך הפירוק, ימסור המבקש הודעה גם ליועץ המשפטי לממשלה.
(ג) הוגשה לבית המשפט בקשה לפירוק המועצה להאבקה ודבש, לא יורה בית המשפט על הפירוק אלא לאחר שנוכח כי בנסיבות העניין לא ניתן להביא לפעילות תקינה של המועצה או למימוש מטרותיה.
(ד) החליט בית המשפט על פירוק המועצה להאבקה ודבש, רשאית הממשלה להודיע לבית המשפט כי חברה אחרת שהיא חברה לתועלת הציבור תמלא את תפקידי המועצה להאבקה ודבש לפי חוק זה ממועד פירוקה של המועצה; הודיעה הממשלה כאמור, יוקנו לאותה חברה, החל במועד הפירוק, סמכויות המועצה, ויחולו עליה הוראות חוק זה החלות לגבי המועצה, בשינויים המחויבים; הודעה על העברת סמכויות המועצה לחברה אחרת כאמור, ומועד העברתן, תפורסם ברשומות.
44.   
45.   
(1) הציב כוורת מאוכלסת במקרקעי ציבור בלא היתר מאת ועדת ההיתרים או בניגוד לתנאיו, בניגוד להוראות סעיף 3;
(2) הזין דבורים בניגוד להוראות סעיף 10;
(3) הוסיף חומר לדבש לפני רדייתו או במהלכה, בניגוד להוראות סעיף 11.
(ב) מי שעשה אחד מאלה, דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(2) לחוק העונשין, ואם נעברה העבירה בידי תאגיד - כפל הקנס כאמור:
(1) דבוראי שלא דיווח לוועדת ההיתרים, בניגוד להוראות סעיף 4(ג);
(2) בעל היתר שהציב כוורת מאוכלסת שאינה מסומנת בהתאם להוראות לפי סעיף 9.
(ג) נושא משרה בתאגיד חייב לפקח ולעשות כל שניתן למניעת ביצוע עבירות לפי סעיפים קטנים (א) ו–(ב) בידי התאגיד או בידי עובד מעובדיו; המפר חובה זו, דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין.
(ד) נעברה עבירה לפי סעיפים קטנים (א) או (ב) בידי תאגיד או בידי עובד מעובדיו, חזקה היא כי נושא משרה בתאגיד הפר את חובתו לפי סעיף קטן (ג), אלא אם כן הוכיח כי עשה כל שניתן כדי למלא את חובתו.
(ה) בסעיף זה, "נושא משרה בתאגיד" - מנהל פעיל בתאגיד, שותף למעט שותף מוגבל, או בעל תפקיד אחר בתאגיד האחראי מטעם התאגיד על התחום שבו נעברה העבירה.
46.   
47.   
(3) לערוך בדיקות או מדידות וליטול דגימות של חומרים, וכן למסור את המדידות או הדגימות לבדיקת מעבדה, לשמור אותן או לנהוג בהן בדרך אחרת;
(4) להיכנס למקום שיש לו יסוד סביר להניח שנמצאים בו כוורות מאוכלסות, דבורים, כוורות או ציוד לטיפול בכוורות או בדבורים, ובכלל זה ציוד לרדיית דבש, לרבות לכלי רכב כשהוא נייח, ובלבד שלא ייכנס למקום המשמש למגורים אלא על פי צו של בית משפט.
48.   
(2) לתפוס כוורות, ובכלל זה כוורות מאוכלסות, דבש, מסמכים וחפצים הקשורים לעבירה כאמור; על תפיסה לפי פסקה זו יחולו הוראות הפרק הרביעי לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח חדש], התשכ"ט-1969 (להלן - פקודת מעצר וחיפוש), בשינויים המחויבים, והוראות לפי סעיף 51(ב)(7) לחוק זה;
(3) לבקש מבית משפט צו חיפוש לפי סעיף 23 לפקודת מעצר וחיפוש ולבצעו; על חיפוש לפי פסקה זו יחולו הוראות סעיפים 24(א)(1), 26 עד 28 ו-45 לפקודת מעצר וחיפוש, בשינויים המחויבים.
49.   
50.   
51.   
(7) החזקת כוורות מאוכלסות שנתפסו לפי סעיף 48(2), טיפול בהן וביצוע כל פעולה אחרת לגביהן עד לקבלת הוראות בית המשפט לפי הוראות הפרק הרביעי לפקודת מעצר וחיפוש, ובכלל זה נשיאה בהוצאות בשל ביצוע פעולות אלה, בנסיבות המתאימות, לרבות באמצעות קבלת הכנסות ממכירת דבש שהופק מהכוורות לכיסוי הוצאות אלה;
(8) מיפוי נקודות הצבה של כוורות מאוכלסות, וריכוז הנתונים הכלולים בהיתרים וכן מידע נוסף בקשר למקרקעין שניתן להציב בהם כוורות מאוכלסות;
(9) חובות דיווח לוועדת ההיתרים ולמשרד בכל עניין הקשור לקיום ההוראות לפי חוק זה;
(10) חובות תיעוד ושמירת מסמכים ודרכי מסירת הודעות בכל אחד מהנושאים המפורטים בפסקאות (1) עד (9);
(11) המניין החוקי בישיבות ועדת ההיתרים, דרכי עבודתה וסדרי דיוניה, ובכלל זה לעניין קבלת אישורים והתייחסויות לפי סעיפים 21 ו-25 (א) והאופן שבו מי שעלול להיפגע מהחלטתה רשאי לטעון את טענותיו לפניה;
(12) (א) קביעת אגרות בעד שירות שהמשרד נותן לפי חוק זה, ובכלל זה אגרה בעד הגשת בקשה לקבלת אישור או היתר לפי חוק זה ואגרה תקופתית בעד היתר, ובלבד שלא ייווצר כפל בין הרכיבים שכלולים בהיטל כאמור בסעיף 39 ובין הרכיבים שכלולים באגרה, ורשאי השר לקבוע אגרות מופחתות למקבלי היתרים חדשים.
(ב) אגרה לפי פסקה זו יכול שתיקבע לפי מספר נקודות ההצבה ומספר הכוורות המאוכלסות שנקבעו בהיתר.
(ג) על גביית אגרה שנקבעה לפי פסקה זו יחולו הוראות חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשנ"ה-1995;
(13) תנאים לעניין הכרה בארגון הפועל לקידום עניינם של הדבוראים כארגון יציג.
(ג) (1) השר, לאחר התייעצות עם השר להגנת הסביבה, רשאי לשנות, בצו, את התוספת הראשונה; לא נמסרה עמדת השר להגנת הסביבה בתוך 60 ימים מיום פניית השר אליו בעניין, יראו, בתום אותה תקופה, כאילו קוימה עימו חובת ההתייעצות לפי פסקה זו.
(2) השר רשאי לשנות, בצו, את התוספת השנייה ואת התוספת השלישית.
52.   
53.   
בחוק העבירות המינהליות, התשמ"ו-1985, בתוספת הראשונה, בטור א', בסופו יבוא:

"חוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה-2025".
54.   
בחוק בתי דין מינהליים, התשנ"ב-1992, בתוספת הראשונה, בסופה יבוא:

"33. ועדת ערר לפי סעיף 30 לחוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה-2025".
55.   
בחוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000, בתוספת השנייה, בסופה יבוא:

"30. ערעור לפי סעיף 30(ה) לחוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה-2025".
56.   
57.   
(ד) יראו נקודת הצבה שניתן לגביה היתר לפי תקנות הדבורים שעמד בתוקפו ערב יום התחילה, כנקודת הצבה שנקבעה לפי סעיף 21; עד יום התחילה תפרסם ועדת ההיתרים, באתר האינטרנט של המשרד, הודעה בדבר נקודות ההצבה האמורות.
(ה) עד יום התחילה יאשר השר, בצו, את המטרות של המועצה להאבקה ודבש, ובלבד שהן עולות בקנה אחד עם תפקידי המועצה לפי סעיף 31; מטרה שלא תאושר כאמור - בטלה.

[1.] ס"ח 3375, התשפ"ה (23.2.2025), עמ' 316. הצ"ח - ממשלה 1622, התשפ"ג, עמ' 1042.

מפת מסמך

פרק א': מטרה והגדרות
1. מטרות החוק
2. הגדרות
פרק ב': הסדרת הצבה של כוורות מאוכלסות
סימן א': הצבת כוורות מאוכלסות במקרקעי ציבור
3. איסור הצבת כוורות מאוכלסות במקרקעי ציבור בלא היתר
4. הצבת כוורות מאוכלסות לשם מתן שירותי האבקה
5. כוחו של היתר לעניין זכויות במקרקעין ולעניין חוק ההתיישבות החקלאית
סימן ב': הצבת כוורות מאוכלסות במקרקעין שאינם מקרקעי ציבור
6. הצבת כוורות מאוכלסות במקרקעין שאינם מקרקעי ציבור
פרק ג': הוראות לעניין טיפול בכוורות מאוכלסות
7. טיפול בכוורות מאוכלסות
8. פיצויים בעד נזק
9. סימון כוורות מאוכלסות
10. הזנת דבורים
11. איסור הוספת חומרים לדבש לפני רדייה או במהלכה
פרק ד': ועדת ההיתרים
סימן א': מינוי ועדת ההיתרים וסדרי עבודתה
12. מינוי ועדת ההיתרים
13. סייג למינוי חבר הוועדה
14. תקופת כהונה של נציג ציבור
15. הפסקת כהונה של חבר הוועדה או משקיף
16. תוקף פעולות הוועדה
17. סדרי עבודתה ודיוניה של הוועדה
18. ניגוד עניינים של חבר הוועדה
19. החלת דינים
20. סודיות
סימן ב': קביעת נקודות הצבה
21. קביעה, שינוי או ביטול של נקודות הצבה
סימן ג': היתרים להצבת כוורות מאוכלסות
22. הליך למתן היתרים
23. בקשה למתן היתר
24. מתן היתר והעברתו
25. סייגים למתן היתר
26. סירוב לתת היתר
27. תוקפו של היתר
28. התליה, שינוי או ביטול של היתר
29. פרסום ההיתרים
סימן ד': ועדת ערר
30. ועדת ערר
פרק ה': המועצה להאבקה ודבש
31. תפקידי המועצה
32. מינוי נושאי משרה
33. סייגים לכהונה של חבר במועצת המנהלים של המועצה
34. פקיעת כהונה של חבר במועצת המנהלים של המועצה
35. ניגוד עניינים של חבר האסיפה הכללית או חבר מועצת המנהלים
36. עובדי המועצה
37. תחולת חוקים וכללים לעניין המועצה
38. תוכנית שנתית
39. היטלים
40. הוראות לעניין תקציב המועצה
41. חובות דיווח
42. שינוי מסמכי היסוד
43. פירוק המועצה
44. דין נכסים בפירוק
פרק ו': עונשין וסמכויות פיקוח ואכיפה
45. עונשין
46. הסמכת מפקחים
47. סמכויות פיקוח
48. סמכויות אכיפה
49. תנאים להפעלת סמכויות בשטח ביטחוני
50. זיהוי מפקחים
פרק ז': הוראות שונות
51. ביצוע ותקנות
52. שמירת דינים
53. תיקון חוק העבירות המינהליות - מס' 32
54. תיקון חוק בתי דין מינהליים - מס' 21
55. תיקון חוק בתי משפט לעניינים מינהליים - מס' 149
56. תחילה ותקנות ראשונות
57. הוראות מעבר
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית