תאריך תצוגה: 03/02/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. אמות מידה לאיסור חסימת חיוג למוקדי חירום
3. איסור חסימת חיוג למוקדי חירום נוספים
4. פרסום רשימת מוקדי חירום באתר האינטרנט של המשרד
5. הגשת בקשה
6. עדכון פרטים במערכות הספק המורשה
7. הסרה מהרשימה
8. בחינה לפי חוק עקרונות האסדרה
9. תחילה

תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (איסור חסימת חיוג למוקדי חירום וסיוע לעזרה ראשונה פיזית או נפשית), התשפ"ה-2025 1

בתוקף סמכותי לפי סעיף 51ג1(ו)(5) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן - החוק), ולעניין תקנה 8 - לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021, ולאחר התייעצות עם שר הבריאות ושר הרווחה והביטחון החברתי ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:
 
1.   
"נושא משרה" - כהגדרתו בחוק החברות, התשנ"ט-1999, למעט דירקטור;
"סטז'ר" - כמשמעותו בפרק ב'1 לפקודת הרופאים;
"עובד סוציאלי" - כהגדרתו בחוק העובדים הסוציאליים, התשנ"ו-1996;
"פסיכולוג" - כהגדרתו בחוק הפסיכולוגים, התשל"ז-1977;
"קופת חולים" - כהגדרתה בחוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד-1994;
"רופא" - בעל רישיון לעסוק ברפואה לפי פקודת הרופאים.
2.   
(ב) מספר הטלפון של מוקד החירום משמש באופן בלעדי למתן סיוע ועזרה ראשונה פיזית או נפשית;
(ג) המענה שניתן במוקד החירום הוא מענה אנושי בלבד, למעט לעניין שימוש בנתב שיחות;
(ד) המענה במוקד החירום ניתן 6 שעות ביממה לפחות, בין ברצף ובין שלא ברצף, בימים ראשון עד חמישי לפחות;
(ה) בכל שעות פעילות מוקד החירום, איש מקצוע טיפולי אחראי על מתן המענה במוקד, בנוכחות במוקד החירום או מרחוק;
(2) בעת הגשת הבקשה כאמור בתקנה 5, או בשנים עשר החודשים שקדמו להגשת הבקשה כאמור, הייתה התקשרות בתוקף בין משרד ממשרדי הממשלה ובין הגוף המפעיל מוקד חירום, או שהגוף האמור קיבל תמיכה ממשרד ממשלתי כאמור לפי סעיף לחוק יסודות התקציב, או בדרך אחרת, בהיקף שנתי כולל של 250,000 שקלים חדשים לפחות, הכוללת גם הפעלת מענה אנושי במוקד האמור, ומתקיימות במוקד האמור פסקאות משנה (1)(ב), (ג) ו–(ה);
(3) המענה במוקד החירום ניתן 24 שעות ביממה, חמישה ימים בשבוע לפחות, ומתקיימות במוקד האמור פסקאות משנה (1)(ב), (ג) ו–(ה).
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
משרד התקשורת יבצע בחינה ראשונה של תקנות אלה לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021, בתום חמש שנים מיום תחילתן.
9.   
[1.] ק"ת 11743, התשפ"ה (3.2.2025), עמ' 1144.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. אמות מידה לאיסור חסימת חיוג למוקדי חירום
3. איסור חסימת חיוג למוקדי חירום נוספים
4. פרסום רשימת מוקדי חירום באתר האינטרנט של המשרד
5. הגשת בקשה
6. עדכון פרטים במערכות הספק המורשה
7. הסרה מהרשימה
8. בחינה לפי חוק עקרונות האסדרה
9. תחילה