תאריך תצוגה: 29/01/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. מטרות
2. יישום המטרות
פרק ב': המועצה הציבורית
3. מועצה ציבורית
4. תפקידי המועצה הציבורית
5. החלת דינים
6. סדרי עבודת המועצה
7. גמול והחזר הוצאות
8. תקופת כהונה, פקיעת כהונה והעברה מכהונה
9. ניגוד עניינים
10. תוקף פעולות
פרק ג': יום מרן הרב עובדיה יוסף
11. יום מרן הרב עובדיה יוסף
פרק ד': פעולות חינוכיות-ערכיות ומלגות
12. פעולות חינוכיות-ערכיות
13. מלגות
פרק ה': תקציב, תמיכות והקמת מרכז הנצחה
14. תקציב ותמיכות
15. הקמת מרכז הנצחה
פרק ו': הוראות שונות
16. ביצוע ותקנות
17. דיווח לכנסת

חוק להנצחת זכרו של מרן הרב עובדיה יוסף, התשפ"ה-2025 1

1.   
2.   
3.   
(2) נציג הרבנות הראשית לישראל כמשמעותה בחוק הרבנות הראשית לישראל, התש"ם-1980, שייבחר מקרב עובדי הרבנות הראשית לישראל או מקרב חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל כמשמעותה בחוק האמור, והכול לאחר התייעצות עם מועצת הרבנות הראשית לישראל;
(3) ארבעה נציגי ציבור שאינם עובדי המדינה ואינם עובדי רשות מקומית, שהם בעלי ידע, מומחיות, ניסיון או השכלה משמעותיים בקשר לפועלו, מורשתו או הנצחתו של מרן הרב עובדיה יוסף;
(4) שני נציגי עיריית ירושלים לפי המלצת ראש העירייה, שהסמכות למנותם תחל לאחר הקמת מרכז ההנצחה לפי סעיף 15.
(ב) השר, באישור המועצה הציבורית, ימנה את יושב ראש המועצה מקרב חברי המועצה הציבורית; המועצה הציבורית, באישור השר, תמנה את ממלא מקומו של היושב ראש מקרב חבריה.
(ג) לכל הפחות ארבעה מחברי המועצה המנויים בסעיף קטן (א)(1) עד (3) יהיו נשים; לכל הפחות אחד מחברי המועצה המנויים בסעיף קטן (א)(4) יהיה אישה.
4.   
(3) לייעץ לשר לעניין קביעת מבחנים לתמיכה במוסדות ציבור כאמור בסעיף לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 (בחוק זה - חוק יסודות התקציב), לשם קידום מטרותיו של חוק זה; מבחני תמיכה לפי פסקה זו ייקבעו בהתחשב במבחני תמיכה כלליים להנצחת רבנים ראשיים לישראל, אם קיימים, ובלבד שמבחני התמיכה לא יאפשרו כפל תמיכה במוסד ציבור.
5.   
6.   
7.   
8.   
(ד) חבר המועצה הציבורית יחדל לכהן לפני תום תקופת כהונתו בהתקיים אחד מאלה:
(1) הוא התפטר במסירת כתב התפטרות לשר;
(2) הוא חדל להיות עובד המשרד הממשלתי או נציג הגוף שהוא מייצג במועצה הציבורית, ואם הוא נציג ציבור - הוא התמנה לעובד המדינה או לעובד או חבר מועצה של גוף המיוצג במועצה הציבורית.
(ה) התקיימה נסיבה מהנסיבות כמפורט להלן לגבי חבר המועצה הציבורית, יעבירו השר מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה ובסמוך למועד התקיימות הנסיבה, בהודעה בכתב:
(1) הוא הורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לשמש חבר המועצה הציבורית כאמור בהוראות סעיף קטן (ג);
(2) חדל להתקיים בו תנאי מהתנאים הדרושים לכהונתו כחבר המועצה הציבורית;
(3) נבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו.
(ו) השר, לאחר התייעצות עם יושב ראש המועצה הציבורית, רשאי להעביר את חבר המועצה הציבורית מכהונתו לפני תום תקופת כהונתו בהתקיים אחד מאלה:
(1) הוא נעדר בלא סיבה מוצדקת משלוש ישיבות רצופות של המועצה הציבורית;
(2) הוגשו נגדו כתב אישום או קובלנה בעבירה כאמור בסעיף קטן (ג) וטרם ניתן מתן פסק דין סופי בעניינו.
(ז) השר לא יפסיק את כהונתו של חבר המועצה הציבורית לפי סעיפים קטנים (ה) או (ו) אלא לאחר שנתן לו הזדמנות לטעון את טענותיו לעניין זה.
(ח) הפסיק חבר המועצה הציבורית לכהן לפי הוראות סעיף זה, יפעל השר למינוי חבר אחר במקומו בהקדם האפשרי.
9.   
"טיפול" - לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה או עיסוק בנושא מחוץ לדיון;
"ניגוד עניינים", של חבר המועצה הציבורית - ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו במועצה ובין עניין אישי או תפקיד אחר, שלו או של קרובו;
"קרוב", של חבר המועצה הציבורית - כל אחד מאלה:
(1) בן משפחה של חבר המועצה הציבורית;
(2) אדם שלחבר המועצה הציבורית יש עניין במצבו הכלכלי;
(3) תאגיד שחבר המועצה הציבורית, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם בעלי עניין בו;
(4) גוף שחבר המועצה הציבורית, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם מנהלים או עובדים אחראים בו.
(ב) לא ימונה לחבר המועצה הציבורית ולא יכהן כחבר כאמור מי שבשל כהונתו יימצא, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים אשר ימנע ממנו למלא את עיקר תפקידו במועצה הציבורית.
(ג) חבר המועצה הציבורית לא יטפל במסגרת תפקידו בנושא שהטיפול בו יגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים.
(ד) נודע לחבר המועצה הציבורית כי הוא עלול להימצא במצב של ניגוד עניינים כאמור בסעיפים קטנים (ב) או (ג), יודיע על כך בהקדם האפשרי ליושב ראש המועצה הציבורית; היה חבר המועצה הציבורית האמור היושב ראש - יודיע על כך לשר.
(ה) על אף האמור בסעיף זה, חבר המועצה הציבורית שמונה לפי סעיף 3(א)(4) רשאי להביא בחשבון גם את ענייניו של הגוף שהוא נציגו, ככל שהם קשורים לתפקידי המועצה הציבורית, ולא יראו אותו כמי שנמצא במצב של ניגוד עניינים בשל כך בלבד.
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
(א) השתתפות אוצר המדינה בהפעלתו של חוק זה, לרבות תקציב המלגות לפי סעיף 13 והתקציב לתמיכה במוסדות ציבור לפי סעיף קטן 1(ב), תיקבע בחוק התקציב השנתי כמשמעותו בחוק יסודות התקציב.
(ב) מתן תמיכות לפי חוק זה ייעשה על פי מבחנים לתמיכה במוסדות ציבור כאמור בסעיף 4(3) שיקבע השר, לאחר התייעצות עם המועצה הציבורית, בהתחשב במבחני תמיכה כלליים להנצחת רבנים ראשיים לישראל, אם קיימים, ובלבד שלא יתאפשר כפל תמיכה במוסד ציבור.
15.   
(א) בכפוף להוראות כל דין, עיריית ירושלים רשאית להקים בתחומה תאגיד עירוני כמשמעותו בסעיף 249א לפקודת העיריות, שישמש מרכז להנצחת מורשתו ופועלו של מרן הרב עובדיה יוסף; המרכז יהיה פתוח לציבור ויפעל להגשמת מטרות חוק זה.
(ב) המרכז יהיה גוף מבוקר כמשמעותו בחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב].
(ג) הקמת המרכז, החזקתו ופעילותו השוטפת ימומנו, בין השאר, מכספי תרומות ומהכנסות אחרות של המרכז.
16.   
17.   
[1.] ס"ח 3362, התשפ"ה (29.1.2025), עמ' 256.

מפת מסמך

פרק א': מטרות החוק ויישומן
1. מטרות
2. יישום המטרות
פרק ב': המועצה הציבורית
3. מועצה ציבורית
4. תפקידי המועצה הציבורית
5. החלת דינים
6. סדרי עבודת המועצה
7. גמול והחזר הוצאות
8. תקופת כהונה, פקיעת כהונה והעברה מכהונה
9. ניגוד עניינים
10. תוקף פעולות
פרק ג': יום מרן הרב עובדיה יוסף
11. יום מרן הרב עובדיה יוסף
פרק ד': פעולות חינוכיות-ערכיות ומלגות
12. פעולות חינוכיות-ערכיות
13. מלגות
פרק ה': תקציב, תמיכות והקמת מרכז הנצחה
14. תקציב ותמיכות
15. הקמת מרכז הנצחה
פרק ו': הוראות שונות
16. ביצוע ותקנות
17. דיווח לכנסת