| 1. | הגדרות |
| 2. | קביעת שיוך |
| 3. | שיוך של נזקק בגיר |
| 4. | שיוך של נזקק קטין |
| 5. | שיוך של נזקק שאינו תלוי |
| 6. | שיוכו של נזקק תלוי |
| 7. | התערבות באופן מיידי |
| 8. | מקרים חריגים |
| 9. | החזר הוצאות והכרעת ממונה |
| 10. | ביטול |
| 11. | תחילה |
| 12. | תחולה |
| 13. | אי–תחולה |
| תוספת ראשונה | |
| תוספת שנייה2 |
תקנות שירותי הסעד (כללי השתייכות), התשפ"ד-2023 1 בתוקף סמכותי לפי סעיף 13(א) לחוק שירותי הסעד, התשי"ח-1958 (להלן - חוק שירותי הסעד), אני מתקין תקנות אלה: |
| 1. |
| 2. (ג) מצאה מחלקה לשירותים חברתיים כי מענו הרשום של נזקק שפנה אליה או אשר נתנה לו שירותים סוציאליים, הוא ברשות מקומית אחרת, תברר עימו אם הוא מתגורר בפועל בתחומה ואם כן תפנה אותו לעדכון מענו הרשום כדי שתוכל לתת לו שירותים סוציאליים בהתאם לתקנות אלה, ותסייע לו ככל האפשר, לפי סעיף 2ב לחוק שירותי הסעד, לביצוע העדכון כאמור; מצאה המחלקה לשירותים חברתיים, כי נזקק אינו מתגורר בפועל בתחום הרשות המקומית שבה היא פועלת, תפנה אותו, באמצעות טופס 1 שבתוספת השנייה, לקבלת השירות הסוציאלי במחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית בהתאם לשיוכו לפי תקנות 3 עד 6; סברה הרשות המקומית שאליה הופנה הנזקק כאמור כי אין לשייך את הנזקק אליה, תפנה באמצעות טופס 2א שבתוספת השנייה בתוך 30 ימים מהיום שבו קיבלה את הפנייה הראשונית, להכרעת הממונה המחוזי או הממונה בהתאם לתקנה 9(ב) או (ג), לפי העניין. |
| 3. |
| 4. |
| 5. |
| 6. (ב) בהכרעתו לפי תקנת משנה (א)(3), יבחן הממונה, בין השאר, את הנתונים כמפורט בתקנה 4(ב) בשינויים המחויבים לעניין נזקק תלוי ובשינוי זה: במקום האמור בפסקה (5) לתקנה 4(ב) האמורה יקראו: "מינויו של אפוטרופוס לנזקק התלוי, מינויו של תומך בקבלת החלטות לנזקק התלוי לפי סעיף 67ב לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב-1962 (להלן - חוק הכשרות), או מיופה כוח לנזקק התלוי שמונה בייפוי כוח מתמשך בתוקף; לעניין זה, (ג) אם לא התקיימה לגבי נזקק תלוי חלופה מהחלופות שבתקנת משנה (א), יינתן לו שירות סוציאלי בידי המחלקה לשירותים חברתיים של הרשות המקומית שבתחומה הוא מתגורר בפועל, והמשרד יישא בהוצאות השירות הסוציאלי האמור. (ד) שויך נזקק תלוי לרשות מקומית לפי אחת החלופות שבתקנת משנה (א) (בתקנה זו - הרשות המקומית הראשונה), והושם במסגרת חוץ-ביתית, וההורה או ההורים שלו, לפי העניין, שינו את מענם הרשום למען רשום המצוי בתחומי רשות מקומית אחרת (בתקנה זו - הרשות המקומית המקבלת), תודיע הרשות המקומית הראשונה לרשות המקומית המקבלת, על העברת התיק ממנה, באמצעות טופס 4 שבתוספת השנייה, הנזקק התלוי ישויך לרשות המקומית המקבלת והשירות הסוציאלי לנזקק התלוי יינתן בידי הרשות המקומית המקבלת, ב–1 בחודש שלאחר חלוף 45 ימים ממועד משלוח ההודעה מהרשות המקומית הראשונה או מהיום שבו פנה מי מההורים אל הרשות המקומית המקבלת; ובלבד שאם הובא העניין להכרעת הממונה או הממונה המחוזי לפי תקנה 9 - הממונה או הממונה המחוזי, לפי העניין, לא קבע כי יש להשאיר את התיק אצל הרשות המקומית הראשונה. |
| 7. |
| 8. (ב) על אף האמור בתקנה 4(ג), החליטה ועדת תכנון טיפול והערכה, כי יש לפתוח בהליכי אימוץ ביחס לנזקק שהוא קטין, והוריו או הורהו, לפי העניין, שינו את מענם הרשום, לא יועבר הטיפול בעניינו לרשות המקומית שבתחומה מצוי המען הרשום החדש אלא באישור הממונה, לאחר התייעצות עם עובד סוציאלי ראשי כאמור בסעיף 36(ב) לחוק אימוץ ילדים, התשמ"א-1981; בפסקה זו, (ג) על אף האמור בתקנה 2(א) - (1) נזקק אשר שהה במסגרת ציבורית לתקופה העולה על 15 שנים ברציפות, ונמצא כי הוא זקוק להשמה במסגרת חוץ-ביתית לאחר שהייתו במסגרת הציבורית כאמור, יינתן לו שירות סוציאלי בידי המחלקה לשירותים חברתיים של הרשות המקומית לפי המקום שבו היה מענו הרשום במשך שלושים ושישה חודשים או יותר, במצטבר, במהלך חמש השנים שקדמו לתחילת שהותו במסגרת הציבורית; ואולם אם לא מתקיים במענו הרשום התנאי של משך התקופה כאמור, יינתן לנזקק שירות סוציאלי בידי הרשות המקומית שבתחומה נמצא מענו הרשום האחרון קודם לכניסתו למסגרת הציבורית; המשרד יישא בהוצאות החזקתו במסגרת האמורה; (2) נזקק אשר שהה במסגרת ציבורית לתקופה של עד 15 שנים, ונמצא כי הוא זקוק להשמה במסגרת חוץ-ביתית לאחר שהייתו במסגרת הציבורית כאמור, יינתן לו שירות סוציאלי בהתאם לתנאים המנויים בתקנות 5 ו–6, לפי העניין, ותקופת השהות במסגרת הציבורית לא תילקח בחישוב לפי תקנות אלה. (ד) על אף האמור בתקנות 3 עד 6 - (1) במקרים חריגים, הממונה יהיה רשאי לקבוע כי יינתן לנזקק שירות סוציאלי במקום מגוריו בפועל, בלא הפנייתו לשינוי מענו הרשום לצורך מתן שירותים סוציאליים בהתאם לתקנות האמורות; קבע הממונה כאמור, תיתן הרשות המקומית אשר בתחומה מתגורר בפועל הנזקק, שירות סוציאלי לנזקק, והמשרד יישא בהוצאות השירות הסוציאלי האמור; (2) במקרים שבהם נזקק מתגורר ברשות מקומית שבתחומה מצוי מענו הרשום, אך יש צורך שיקבל שירות סוציאלי ברשות מקומית אחרת בשל סיכון שייגרם לנזקק אם יקבל שירות ברשות המקומית שבה נמצא מענו הרשום, יודיע על כך הנזקק לממונה, והממונה יורה למחלקה לשירותים חברתיים ברשות מקומית אחרת לתת לנזקק את השירות הסוציאלי והמשרד יישא בהוצאות השירות הסוציאלי האמור; (3) עובד רשות מקומית שבתחומה מצוי מענו הרשום, הנזקק לשירות סוציאלי, אך מתוך רצון להגן על פרטיותו הוא אינו מעוניין לקבלו מהמחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית שבה הוא עובד ובה גם מצוי מענו הרשום, יודיע על כך העובד לממונה והממונה יורה למחלקה לשירותים חברתיים אחרת ברשות המקומית האמורה או לרשות מקומית אחרת לתת לעובד הנזקק את השירות הסוציאלי והמשרד יישא בהוצאות השירות הסוציאלי האמור, ואם הורה הממונה כאמור לרשות מקומית אחרת - ייעשה הדבר בלא יידוע הרשות המקומית שממנה הגיע העובד. (4) על אף האמור בפסקאות (1) עד (3), במקרה של צורך בחיסיון כתובת, קרי במקרה שנזקק מטופל במקום שבו הוא מתגורר בפועל אבל מענו הרשום הוא ברשות מקומית אחרת, והוא אינו משנה את מענו הרשום משום שייגרם לו סיכון מעצם שינוי הכתובת, יודיע על כך הנזקק לממונה והממונה יורה למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית אשר בתחומה מתגורר בפועל הנזקק לתת לנזקק שירות סוציאלי והיא גם תישא בהוצאות השירות הסוציאלי האמור. |
| 9. |
| 10. תקנות שירותי הסעד (טיפול בנזקקים), התשמ"ו-1986 - בטלות. |
| 11. |
| 12. |
| 13. ח' בטבת התשפ"ד (20 בדצמבר 2023) יעקב מרגי שר הרווחה והביטחון החברתי |