תאריך תצוגה: 09/09/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. תנאי ההפקה
3. גיוון והכללה ברשימת ההתקשרויות
4. הפקה שהופקה בשיתוף פעולה
5. בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע ליוצרים
6. בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע למבצעים
7. בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
8. בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
9. בדיקת קיום דרישת הישראליות בהפקה מזערית
10. רשימת ההתקשרויות וההוצאה השנתית בשלה
11. מועד לשידור
12. מניעת רכישת הפקות מקומיות קנויות מגורם אחד
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית
תוספת רביעית
תוספת חמישית

כללי מועצת תאגיד השידור הישראלי (הפקה מקומית קנויה), התשפ"ד-2024 1

בתוקף סמכותה לפי סעיף 64(ה) לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 (להלן - החוק), קובעת מועצת תאגיד השידור הציבורי הישראלי את הכללים האלה:
 
1.   
"יוצר" - מי שנקבע כיוצר ההפקה, לרבות בעל הרעיון המקורי להפקה, ובלבד ששמו מופיע בסגיר או בפתיח של ההפקה כיוצר;
"המועצה" - לרבות כל ועדת משנה שמינתה לפי סעיף 21 לחוק וכל מי שהסמיכה לעניין כללים אלה, למעט לעניין הסמכות לקביעת הכללים;
"המנהל" - המנהל הכללי או מי שהוא הסמיך לעניין כללים אלה;
"צוות טכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה" - בעלי התפקידים המנויים בפרט 1 לתוספת הראשונה, ובנוגע להפקה מסוימת - בעלי תפקידים נוספים כפי שיחליט המפיק באישור מראש של המנהל;
"צוות ההפקה" - בעלי התפקידים המנויים בתוספת השנייה, ובנוגע להפקה מסוימת - בעלי תפקידים נוספים כפי שיעדכן המפיק באישור מראש של המנהל;
"רשימת ההתקשרויות" - רשימת התקשרויות שיערוך המנהל בכל שנת כספים, של התקשרויות שעניינן הוצאה למימון הפקה ולרכישה של הפקות כמפורט בפרטים 2, 4 ו–5 לתוספת לחוק, לפי מרכיבי ההוצאה והסכומים המפורטים בה ולפי עדכון הסכומים כמפורט בפרט 6 לתוספת האמורה;
"שיתוף פעולה" - שיתוף פעולה עם אחר לגבי הפקה באחד או יותר מאלה: הרעיון, המבנה, התוכן - כולו או חלקו - לרבות המראות והצלילים, מקום הצילום, הזכויות, הביצוע או המימון, למעט הודעת חסות כהגדרתה בסעיף 68 לחוק;
"תוכנית" - יחידת שידורים בסיסית בעלת תוכן והיקף ידועים ומוגדרים, המיועדת לשידור בטלוויזיה, הכוללת רצף של תמונות וקול;
"תוכנית תעודה" - כהגדרתה בפרט 1(1) לתוספת לחוק;
"תאגיד" - תאגיד השידור הישראלי.
2.   
(3) שהמפיק שלה ובעל זיקה אליו חתמו על תצהיר כאמור בסעיף 64(ד) לחוק, בנוסח המופיע בתוספת השלישית; לעניין זה, "בעל זיקה" - כהגדרתו בסעיף לחוק עסקאות גופים ציבוריים, התשל"ו-1976;
(4) שהופקה בתנאים ובתקציבים שיאפשרו רמה ואיכות הולמים, בין השאר, בהתחשב באלה:
(א) התנאים שבהם הופקה התוכנית, בהתחשב בסוג התוכנית, לרבות הזמן שהוקצה להכנתה, הזמן והמקום שהוקצו לצילומה או להקלטתה, והזמן שהוקצה לביצוע גמר הפקתה (post prod u ction );
(ב) להפקתה נעשה שימוש בציוד וידע המתאימים להפקת ההפקה ברמה טכנית ומקצועית נאותה לפי דרישת התאגיד;
(ג) רהיטות הדיבור ותקינות השפה והתרגום, בשים לב לאופי התוכנית.
3.   
4.   
(ב) הפקה שהופקה בשיתוף פעולה תוכר כהוצאה לפי סעיף 64(א) לחוק, במלוא סכום השקעת התאגיד בהפקה ורק ביחס אליו.
(ג) בהפקה שהופקה בשיתוף פעולה, על דרישת הישראליות להתקיים בנוגע לשיעור ההשקעה של התאגיד בהפקה; המנהל יוודא את התקיימות תנאי זה ביחס להפקות שהופקו בשיתוף פעולה; בסעיף קטן זה, "שיעור ההשקעה של התאגיד בהפקה" - סכום ההשקעה של התאגיד חלקי הסכום המושקע בהפקה כולה על ידי כל מממניה .
(ד) המנהל יוודא כי מבין כלל ההפקות שייכללו ברשימת ההתקשרויות בכל שנת כספים, 40% לפחות יהיו הפקות שאינן הפקות שהופקו בשיתוף פעולה עם גורם חיצוני.
(ה) המועצה תהיה רשאית לאשר הפקה בשיתוף פעולה שתביא לחריגה מהמגבלה הקבועה בסעיף קטן (ד), ובלבד שמצאה כי קיים ערך מיוחד בהכללת ההפקה ברשימת ההפקות לאותה שנת כספים, והכול מנימוקים מיוחדים שיפורטו בהחלטתה.
5.   
6.   
(ב) בהפקה שאינה תוכנית תעודה, כהגדרתה בפרט 1(1) לתוספת לחוק, יבחן המנהל את התקיימות דרישת הישראליות בנוגע למבצעים, לפי המפורט להלן:
(1) ניצב לא ייספר כמבצע;
(2) אם ישנם מתחת לעשרה מבצעים בהפקה בכללותה - ייבחן שיעור המבצעים העומדים בדרישת הישראליות בנוגע לכלל המבצעים;
(3) אם ישנם מעל לעשרה מבצעים בהפקה בכללותה - יבחן המנהל את המבצעים העומדים בדרישת הישראליות לפי הנוסחה המפורטת להלן:
(E/F)*40% + (C/D)*25% + (A/B)*35% = שיעור המבצעים הישראלים בהפקה.
לעניין זה -
A - מספר השחקנים הראשיים הישראלים;
B - מספר השחקנים הראשיים בכללותם;
C - מספר שחקני המשנה הישראלים;
D - מספר שחקני המשנה בכללותם;
E - מספר המשתתפים הישראלים;
F - מספר המשתתפים בכללותם.
(ג) בתוכנית תעודה יבחן המנהל את התקיימות דרישת הישראליות בנוגע למבצעים, לפי המפורט להלן:
(1) ניצב לא ייספר כמבצע;
(2) משתתף בקטעי ארכיון לא ייספר כמבצע;
(3) מרואיין וכל אובייקט אחר של תוכנית תעודה לא ייספר כמבצע, גם אם שולמה תמורה בעד השתתפותו בתוכנית;
(4) בתוכנית תעודה שבה מבוצעים תיאור, המחשה או שחזור של אירוע אמיתי שאירע מחוץ לישראל בידי שחקנים, והמנהל או מי מטעמו החליט כי מכיוון שלשם ביצועו האמין נדרשים שחקנים שאינם עומדים בדרישת הישראליות, לא ייספרו שחקני השחזור האמורים;
(5) שיעור המבצעים הישראלים בהפקת תוכנית תעודה הוא מספר המבצעים הישראלים שהשתתפו בהפקה, חלקי מספרם של כלל המבצעים שהשתתפו בהפקה, וכל אחד מהמספרים האמורים בניכוי המבצעים המפורטים בפסקאות (1) עד (4).
7.   -   -   -   -   
בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
המנהל יבחן את התקיימות דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה, לפי הנוסחה שלהלן:

(C/D)*60% + (A/B)*40% = שיעור הצוות הישראלי הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה.

לעניין זה -

A מספר ראשי המחלקות הישראלים לפי פרט 1 לתוספת הראשונה;

B מספר ראשי המחלקות בכללותם לפי פרט 1 לתוספת הראשונה;

C מספר החברים הישראלים בצוות הטכני-הנדסי לפי פרט 2 לתוספת הראשונה שאינם נמנים עם A ;

D מספר החברים בצוות הטכני-הנדסי בכללותו לפי פרט 2 לתוספת הראשונה שאינם נמנים עם B .
8.    -    -    -    -   
בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
המנהל יבחן את התקיימות דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה, לפי הנוסחה והנתונים המפורטים להלן:

(C/D)*60% + (A/B)*40% = שיעור הצוות הישראלי בהפקה בכללותה.

לעניין זה -

A מספר מנהלי המחלקות הישראלים לפי פרט 1 לתוספת השנייה;

B מספר מנהלי המחלקות בכללותם לפי פרט 1 לתוספת השנייה;

C מספר החברים הישראלים בצוות ההפקה לפי פרט 2 לתוספת השנייה שאינם נמנים עם A ;

D מספר החברים בצוות ההפקה בכללותו לפי פרט 2 לתוספת השנייה שאינם נמנים עם B .
9.   
10.   
(ד) אם בדיון כאמור בסעיף קטן (ג) מצאה המועצה כי רשימת התקשרויות לשנת כספים מסוימת כוללת חוזים שביצועם המלא יפחת מההוצאה המחויבת לפי פרטים 2 עד 5 לתוספת לחוק, לפי העניין, באותה שנת כספים, ולא נחתמו חוזים להשלמת ההוצאה בנוגע לאותה השנה - תורה המועצה כי ייחתמו חוזים בעד שנת כספים זו בשנת הכספים העוקבת.
(ה) בנוגע לשנות כספים שהמועצה לא קבעה בעבר כי הושלמה ההוצאה המחויבת השנתית לגביהן - תבחן ותקבע המועצה אם הושלמה ההוצאה כאמור בפועל לעניין אותן השנים.
11.   
12.   
(א) לשם מניעת רכישת הפקות מקומיות קנויות מגורם אחד כאמור בסעיף 64(ב) לחוק, יבדוק המנהל, בנוגע לכל הפקה, כי המפיק שלה הגיש תצהיר של כל בעלי השליטה בו לפי הטופס שבתוספת החמישית; המפיק מתחייב להודיע למנהל על כל שינוי בבעלי השליטה כאמור במהלך העבודה על ההפקה.
(ב) חל שינוי בבעלי השליטה במפיק, במי ששולט בו או בתאגיד בשליטתו במהלך שנת הכספים, באופן שיביא לכך ששיעור הרכישה לפי סעיף קטן (א) עולה על 10% מסכום ההוצאה השנתית המחויבת, לא ירכוש התאגיד מהמפיק באותה שנת כספים הפקות מקומיות קנויות נוספות, ולא יראו ברכישות כאמור שבוצעו עד אותו מועד כהפרה.

א' באלול התשפ"ד (4 בספטמבר 2024)
גיל עומר
יושב ראש מועצת תאגיד השידור הציבורי הישראלי
[1.] ק"ת 11451, התשפ"ד (9.9.2024), עמ' 3512.
[2.] נוסח התצהיר - הושמט ע"י מערכת "דינים".
[3.] נוסח ההצהרה - הושמט ע"י מערכת "דינים".
[4.] נוסח התצהיר - הושמט ע"י מערכת "דינים".

מפת מסמך

1. הגדרות
2. תנאי ההפקה
3. גיוון והכללה ברשימת ההתקשרויות
4. הפקה שהופקה בשיתוף פעולה
5. בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע ליוצרים
6. בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע למבצעים
7. בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה
8. בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
- בדיקת קיום דרישת הישראליות בנוגע לצוות ההפקה
9. בדיקת קיום דרישת הישראליות בהפקה מזערית
10. רשימת ההתקשרויות וההוצאה השנתית בשלה
11. מועד לשידור
12. מניעת רכישת הפקות מקומיות קנויות מגורם אחד
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית
תוספת רביעית
תוספת חמישית