צו עקרונות האסדרה (הארכת התקופה לפרסום אסדרה שאינה טעונה פרסום ברשומות), התשפ"ד-2024
דחייה בשישה חודשים של המועד שנקבע בחוק לפרסום במאגר האסדרה של אסדרה קיימת שאינה טעונה פרסום ברשומות, נוכח צורך בזמן היערכות נוסף לשם כך.
טיוטת צו מטעם משרד ראש הממשלה:
טיוטת צו עקרונות האסדרה (הארכת התקופה לפרסום אסדרה שאינה טעונה פרסום ברשומות), התשפ"ד-2024
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 45(ב) לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021[1] (להלן – החוק), אני מצווה לאמור: |
|
|
|
|
|
|
1. |
התקופה האמורה בסעיף 45(ב) לחוק לעניין פרסום אסדרה קיימת שאינה טעונה פרסום ברשומות, לפי הוראות סעיף 37 לחוק, תוארך בשישה חודשים. |
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
[תאריך עברי] ([תאריך לועזי])
(חמ _____-3)
__________________
בנימין נתניהו
ראש הממשלה
דברי הסבר
סעיף 37 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021 (להלן – החוק), מחייב כל מאסדר ותאגיד ציבורי לפרסם את כלל האסדרה הקיימת שנקבעה בתחומו במאגר אסדרה אחוד, שעליו תודיע רשות האסדרה (להלן – מאגר האסדרה).
הקמת מאגר האסדרה נחלקת לפי החוק לשני שלבים:
א. בשלב ראשון, חלה החובה לפרסם במאגר רק אסדרה קיימת הטעונה פרסום ברשומות, היינו אסדרה שממילא התפרסמה כבר ברשומות. לגבי השלב הראשון, קובע סעיף 44(4) לחוק כי תחילתו היא ביום 1 ביוני 2022, ומועד זה נדחה, לפי הוראות הסעיף האמור, בצו של ראש הממשלה בשתי תקופות נוספות של שישה חודשים כל אחת, באופן שתחילת השלב הראשון היתה ביום 1 ביוני 2023.
ב. בשלב שני, חלה החובה לפרסם במאגר גם אסדרה קיימת שאינה טעונה פרסום ברשומות. לגבי השלב השני, קובע סעיף 45(ב) לחוק כי הוא ייעשה עד תום שנה מהמועד שנקבע לקיום השלב הראשון, כלומר עד ליום 1 ביוני 2024. עוד קובע סעיף 45(ב) לחוק, כי ראש הממשלה רשאי, בצו, להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן זה בתקופות נוספות שלא יעלו על שישה חודשים כל אחת.
השלב השני הוא מורכב לביצוע, ומשמעויותיו רבות יותר: ראשית, מבחינת המאסדרים והתאגידים הציבוריים, שעליהם לאתר את כל פרטי האסדרה הקיימת שבתחומי אחריותם, גם אלה שלא פורסמו באופן מסודר, ואף כאלה שכלל לא פורסמו לציבור, כולל פרטי אסדרה ישנים שעדיין בתוקף. כבר ממיפוי ראשוני ניתן להעריך כי ישנם מאות פריטים במשרדים ובתאגידים שונים אשר נדרש להעביר לפורמט דיגיטלי על מנת שייכנסו למאגר, דבר אשר מאריך את עבודת המשרדים במספר שבועות. שנית, מבחינת רשות האסדרה - הפונקציות הנדרשות מהתשתית הטכנולוגית שתשמש חלק זה של מאגר האסדרה, הן מורכבות ורבות יותר, באופן שיאפשר מעקב והצגה הן של פרטי האסדרה שבתוקף והן של גרסאות קודמות שלהם. בניית התשתית דורשת גם סנכרון עם שותפים טכנולוגיים רבים, ובפרט עם שותפינו בממשלה בהקמת המאגר - משרד המשפטים, אשר לוח הזמנים שלו לפיתוח מערכותיו לא מאפשר עמידה בתאריכים הקובעים בחוק כיום לעליית המאגר. כך גם רצוי שיהיה תיאום עם מאגר החקיקה הלאומי שמנוהל בכנסת (אף הוא בשיתוף עם משרד המשפטים). כמו כן, בין המאסדרים שנדרשים לפי החוק לפרסם פרטי אסדרה במאגר, יש גם תאגידים ציבוריים שאינם חלק מן הממשלה ואינם מתואמים עם מערך הדיגיטל הממשלתי, ומוטל עלינו לבנות עבורם פתרונות טכנולוגיים ייחודיים.
נוכח מורכבות הדברים כמתואר לעיל, כמו גם נוכח הנסיבות הבטחוניות הקשות במהלך החודשים האחרונים - טרם הושלמה הקמת השלב השני של המאגר, ומוצע כעת לדחות את המועד להשלמתה בשישה חודשים.