תקנות הטיס (דיווח על אירועים בתעופה האזרחית, ניתוחם ומעקב אחריהם), התשפ"ד - 2024
מטרתן של התקנות המוצעות היא למסד שיטה לטיפול בדיווחי חובה ורשות, הן ברמת הארגון התעופתי והן ברמה המדינתית, המבוססת על השיטה שנקבעה בתקנת הדיווחים האירופית, בכפוף להתאמות נדרשות (בפרט בשל כך שהתקנה האירופית קובעת הסדרים הישימים לסוכנות האירופית לבטיחות אווירית (EASA – European Aviation Safety Agency), שמשמשת באירופה הן כרשות המוסמכת ביחס למתכנים ויצרנים אירופיים והן כמי שמרכזת את הדיווחים ברמה האירופית ומפקחת על הרת"אות – הסדרים שאינם ישימים בישראל).
קביעת התקנות המוצעות נדרשת כדי לאפשר יישום שיטתי וסדור בישראל של תפיסת ניהול הבטיחות שמוביל ארגון התעופה האזרחית הבין-לאומית (ICAO – International Civil Aviation Organization), המעוגנת בנספח 19 לאמנת התעופה האזרחית הבינלאומית שנחתמה בשיקגו ב- 7/12/1944 ושישראל צד לה שעניינו ניהול הבטיחות (Safety Management). ניהול הבטיחות מבוסס על איסוף שגרתי של נתונים תפעוליים, במטרה לנטר באופן קבוע את ביצועי הבטיחות הן ברמה המדינתית והן ברמת הארגון התעופתי, לאתר מפגעים פוטנציאליים באופן יזום, ולנקוט צעדי אפחות (mitigation) בעוד מועד. בהתאמה, הפרק החמישי לנספח 19 שכותרתו איסוף נתונים בטיחותיים ומידע בטיחותי, ניתוחם, הגנה עליהם, שיתופם וחילופם ("SAFETY DATA AND SAFETY INFORMATION COLLECTION, ANALYSIS, PROTECTION, SHARING AND EXCHANGE") קובע סטנדרטים שעל כל המדינות שהן צד לאמנה ליישם, שתכליתם להבטיח זמינות מתמשכת של נתונים בטיחותיים ומידע בטיחותי באופן שיתמוך את ניהול הבטיחות הן ברמה המדינתית והן ברמת הארגון התעופתי.
התקנות יאפשרו לישראל לעמוד בהתחייבויותיה לפי אמנת שיקגו ליישם את התקינה הבינ"ל הכלולה בנספח 19 לאמנה, וכן לעמוד בהתחייבויות ישראל לפי הסכם התעופה עם האיחוד האירופי ומדינות האיחוד, להרמוניזציה רגולטורית עם תקנת דיווח האירועים האירופית.
טיוטת תקנות מטעם משרד התחבורה:
טיוטת תקנות הטיס (דיווח על אירועים בתעופה האזרחית, ניתוחם ומעקב אחריהם), התשפ"ד - 2024
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 139, 140 ו- 168(א) לחוק הטיס, התשע"א – 2011[1] (להלן – החוק), על פי הצעת רשות התעופה האזרחית לפי סעיף 168(ב) לחוק, לעניין תקנה 27 – לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, השתפ"ב – 2021[2] ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה: |
||
|
|
|
פרק א': פרשנות ומטרה |
||
|
|
|
|
||
|
הגדרות |
1. |
בתקנה זו - |
||
|
|
|
"אדם" – למעט תאגיד; |
||
|
|
|
"אירוע" - מקרה הנוגע לבטיחות, המסכן כלי טיס או כלי רחיפה או כל אדם שבהם או כל אדם אחר, או העלול לסכן כאמור אם לא יטופל, והכולל בפרט תאונת טיס או תקרית חמורה; |
||
|
|
|
"אמצעי אפחות סיכון", ו- "סיכון בטיחותי" – כהגדרתם בתקנות המנ"ב; |
||
|
|
|
"ארגון תעופתי" – כל אחד מאלה: |
||
|
|
|
|
(1) בעל רישיון להפעלת בית ספר לעובדי טיס, אשר בפעולותיו לפי הרישיון חשוף לסיכונים הקשורים להפעלת כלי טיס; |
|
|
|
|
|
(2) בעל רישיון מדריך טיס המבצע הדרכה אישית כאמור בתקנה 34(2)(ב) לתקנות הרישיונות; |
|
|
|
|
|
(3) בעל רישיון הפעלה אווירית, רישיון להפעלת מכון בדק, רישיון להפעלת יחידת נת"א, רישיון להפעלת שדה תעופה שניתן לפי סעיף 32 לחוק או רישיון יצור; |
|
|
|
|
|
(4) בעל אישור להפעלת מיתקן עזר לטיסה שניתן לפי סעיף 35 לחוק; |
|
|
|
|
|
(5) מחזיק בתעודת סוג, למעט תעודת סוג למוצר מיובא כאמור בתקנה 13 לתקנות התיעוד; |
|
|
|
|
|
(6) מפעיל אווירי בהפעלה כללית, המעסיק, במישרין או בעקיפין, אדם הנדרש לדווח על אירוע לפי תקנה 4 או מקבל שירות בתמורה מאדם כאמור; |
|
|
|
|
"מונחי ADREP" (ADREP Taxonomy) – מונחים מוסכמים שנועדו למיון וסיווג אירועים לפי קטגוריות, המהווים חלק משיטת הדיווח על אירועי בטיחות של ארגון התעופה הבין-לאומי; |
||
|
|
|
"מידע אלמוני" – מידע מדיווח אירוע שהוסרו ממנו נתונים אישיים של המדווח וכל אדם המוזכר בדיווח, וכן כל פרט מידע אחר שגילויו עלול להוביל לגילוי זהות המדווח או כל אדם המוזכר בדיווח, ובכלל זה שם הארגון התעופתי המעורב באירוע; |
||
|
|
|
"מערכת ארגונית לטיפול בדיווחי חובה" – מערכת שמקיים ארגון תעופתי לפי תקנה 6; |
||
|
|
|
" מערכת ארגונית לטיפול בדיווחי רשות" – מערכת שמקיים ארגון תעופתי לפי תקנה 7 ; |
||
|
|
|
"מערכת דיווח" – כל אחת מאלה: |
||
|
|
|
|
(1) מערכת ארגונית לטיפול בדיווחי חובה; |
|
|
|
|
|
(2) מערכת ארגונית לטיפול בדיווחי רשות; |
|
|
|
|
|
(3) מערכת מדינתית לטיפול בדיווחי חובה; |
|
|
|
|
|
(4) מערכת מדינתית לטיפול בדיווחי רשות; |
|
|
|
|
"מערכת מדינתית לטיפול בדיווחי חובה" – מערכת שמקיימת הרשות לפי תקנה 16; |
||
|
|
|
""מערכת מדינתית לטיפול בדיווחי רשות" – מערכת שמקיימת הרשות לפי תקנה 17; |
||
|
|
|
"מפגע" – מצב או עצם העלול לגרום לאחד מאלה: |
||
|
|
|
|
(1) מוות או פציעה לאדם; |
|
|
|
|
|
(2) נזק לציוד או למבנה; |
|
|
|
|
|
(3) אובדן חומר; |
|
|
|
|
|
(4) הפחתת יכולת לבצע תפקיד מוגדר; |
|
|
|
|
"מפקח" – מי שמונה לפי סעיף 94(א) לחוק; |
||
|
|
|
"נתונים אישיים" - כל מידע המתייחס לאדם מזוהה או המאפשר זיהויו של אדם במישרין או בעקיפין, באמצעות הפניה לתיאור מזהה כגון שם, מספר זיהוי, מיקום, מזהה מקוון, או מאפיין פיזי, פיזיולוגי, נפשי, כלכלי תרבותי או חברתי, אחד או יותר; |
||
|
|
|
"צד בעל עניין" - גורם בפועל בתחום תעופתי כאמור בתוספת ומפורט בה; |
||
|
|
|
"שירותי קרקע" - כל שירות המסופק בשדה תעופה או מנחת, ובכלל זה כאשר המפעיל האווירי מספק את השירות לעצמו, הכולל פעילויות הקשורות לבטיחות בתחומי פיקוח קרקעי, שיגור טיסות ובקרת הטענה, טיפול בנוסעים, טיפול בכבודה, טיפול במטען ודואר, ניהול רחבת חנייה לכלי טיס, שירותים לכלי טיס, טיפול בדלקים ושמנים והעמסת הסעדה; |
||
|
|
|
"שירותי תעבורה אווירית" (air traffic service) – כל אחד מאלה : |
||
|
|
|
|
(1) שירות מידע טיסתי (flight information service); |
|
|
|
|
|
(2) שירות הזעקה (alerting service); |
|
|
|
|
|
(3) שירות ייעוץ לתעבורה אווירית (air traffic advisory service); |
|
|
|
|
|
(4) שירות פיקוח על תעבורה אווירית (air traffic control service); |
|
|
|
|
"תאונת טיס", "תקרית חמורה" – כהגדרתן בסעיף 103 לחוק; |
||
|
|
|
"תקנות ההפעלה" – תקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה), התשמ"ב – 1981[3]; |
||
|
|
|
"תקנות מכוני הבדק" – תקנות הטיס (מכוני בדק), התשע"ג –2013[4]; |
||
|
|
|
"תקנות המנ"ב" – תקנות הטיס (מערכת ניהול בטיחות), התשע"ח – 2017[5]. |
||
|
|
|
""תקנות התיעוד" – תקנות הטיס (נהלי תיעוד כלי טיס וחלקיהם), התשל"ז – 1977[6]; |
||
|
|
|
"תקנת דיווח האירועים האירופית" - תקנת הפרלמנט האירופי והמועצה האירופית מס' 376/2014 מיום 3 באפריל 2014, בדבר דיווח, ניתוח ומעקב אחר אירועים בתעופה האזרחית, המתקנת את תקנות הפרלמנט האירופי והמועצה מס' 996/2010[7] כפי עדכונה מעת לעת, בכפוף לתקנה 23; |
||
|
|
|
"תקנת סיווג האירועים האירופית" – תקנה מיישמת של הנציבות האירופית מס' 2015/1018 מיום 29 ביוני 2015, הקובעת רשימה של סיווגי אירועים בתעופה אזרחית שיש לגביהם חובת דיווח לפי תקנת הפרלמנט והמועצה האירופיים מס' 376/2014[8], כפי עדכונה מעת לעת, בכפוף לתקנה 23; הרשות תפרסם באתר האינטרנט שלה קישור לתקנה האמורה וכן תרגום של רשימת סיווג האירועים המפורטת בה; |
||
|
|
|
"תקנת סיווג הסיכון האירופית" - תקנה מואצלת של הנציבות האירופית מס' 2020/2034 מיום 6 באוקטובר 2020, משלימה לתקנת דיווח האירועים האירופית, בדבר תכנית אירופית משותפת לסיווג סיכון[9], כפי עדכונה מעת לעת, בכפוף לתקנה 23; הרשות תפרסם באתר האינטרנט שלה קישור לתקנה האמורה וכן חומר עזר ליישומה; |
||
|
מטרת מערכות דיווח, ומעמדן כמערכת מידע בטיחותי |
2. |
(א) כל מערכת דיווח היא מערכת מידע בטיחותי כהגדרתה בסעיף 139(א) לחוק; נתונים ומידע שנאספו במסגרת מערכת דיווח, שאוחסנו במסד נתונים של מערכת דיווח כאמור, וכן מידע שהופק באמצעות נתונים ומידע כאמור ובכלל זה מידע כאמור בתקנות 11 ו- 12, ייחשבו מידע בטיחותי כהגדרתו באותו סעיף. |
||
|
|
|
(ב) מטרתה הבלעדית של מערכת דיווח היא שמירה על בטיחות התעופה ושיפורה, ואין מטרתה ייחוס אחריות אזרחית, פלילית או משמעתית ל אדם המדווח או הנזכר בדיווח. |
||
|
|
|
פרק ב': דיווחי חובה |
||
|
אירועים שחובה לדווח עליהם |
3. |
אדם כמפורט בתקנה 4 ידווח בהתאם להוראות פרק זה, על אירוע העלול להוות סיכון משמעותי לבטיחות התעופה הכלול באחת מהקטגוריות להלן: |
||
|
|
|
(1) אירוע הקשור להפעלת כלי הטיס, ובכלל זה: |
||
|
|
|
|
(א) אירוע הקשור להתנגשות; |
|
|
|
|
|
(ב) אירוע הקשור להמראה ולנחיתה; |
|
|
|
|
|
(ג) אירוע הקשור לדלק; |
|
|
|
|
|
(ד) אירוע בטיסה; |
|
|
|
|
|
(ה) אירוע הקשור לתקשורת; |
|
|
|
|
|
(ו) אירוע הקשור לפציעה, חירום או מצבים קריטיים אחרים; |
|
|
|
|
|
(ז) אירוע הקשור לאיש צוות ובכלל זה אובדן יכולת (incapacitation) של איש צוות ; |
|
|
|
|
|
(ח) אירוע הקשור לתנאי מזג אוויר; |
|
|
|
|
|
(ט) אירוע הקשור לביטחון; |
|
|
|
|
(2) אירוע הקשור למצב טכני של כלי טיס, לפעולות בדק ותחזוקה קלה בכלי טיס ובכלל זה: |
||
|
|
|
|
(א) פגמים מבניים; |
|
|
|
|
|
(ב) תקלה במערכת; |
|
|
|
|
|
(ג) בעיה בפעולת בדק; |
|
|
|
|
|
(ד) בעיה בהנעה (לרבות במערכות מנוע, מדחף או רוטור) ובעיה במנוע עזר (APU); |
|
|
|
|
(3) אירוע הקשור לשירותי תעבורה אווירית ומיתקני עזר לטיסה ובכלל זה: |
||
|
|
|
|
(א) התנגשות, כמעט התנגשות או פוטנציאל להתנגשות; |
|
|
|
|
|
(ב) אירוע מסוים במיתקן, ציוד או מערכת המשמשים לניהול תעבורה אווירית או שירותי תעבורה אווירית; |
|
|
|
|
|
(ג) אירוע של ניהול תעבורה אווירית או שירותי תעבורה אווירית בו מעורב כלי טיס בעת הפעלתו ; |
|
|
|
|
(4) אירוע הקשור לשדה תעופה, מנחת או שירותי קרקע ובכלל זה: |
||
|
|
|
|
(א) אירוע הקשור לפעילות או מיתקן בשדה תעופה או במנחת; |
|
|
|
|
|
(ב) אירוע הקשור לטיפול בנוסעים, כבודה, דואר או מטען; |
|
|
|
|
|
(ג) אירוע הקשור לשירותי קרקע ושירותים נלווים. |
|
|
4. |
(א) חובת דיווח על אירוע כאמור בתקנה 3 תחול על כל אדם כמפורט להלן: |
|||
|
|
|
|
(1) טייס מפקד של כלי טיס ישראלי, למעט במקרים אלה: |
|
|
|
|
|
|
(א) נבצר מהטייס המפקד כאמור לדווח - חובת הדיווח תחול על איש הצוות הבכיר אחריו בשרשרת הפיקוד בכלי הטיס; |
|
|
|
|
|
(ב) בטיסת הדרכה – חובת הדיווח תחול על מדריך הטיס, אף אם אינו הטייס המפקד; |
|
|
|
|
(2) מפעיל כלי רחיפה; |
|
|
|
|
|
(3) אדם העוסק בתיכון כלי טיס, מנוע או מדחף שלו, שמבוקשת או קיימת לגביו תעודת סוג לפי סעיף 51 לחוק, או בייצור של כלי טיס , מנוע או מדחף שלו או חלק מכלי טיס, הטעון רישוי לפי סעיף 52 לחוק; |
|
|
|
|
|
(4) אדם העוסק בייצור של ציוד תעופתי, שייצורו טעון רישוי לפי סעיף 52 לחוק; |
|
|
|
|
|
(5) אדם העוסק בביצוע פעולות בדק בכלי טיס ישראלי, מנוע או מדחף שלו, או ציוד תעופתי שלו; |
|
|
|
|
|
(6) אדם העוסק בניטור כשירותו האווירית הנמשכת של כלי טיס ישראלי או של כלי טיס כאמור בפסקה (3); |
|
|
|
|
|
(7) אדם החותם על תעודת אחזקה ושחרור של פריט כהגדרתו בתקנות מכוני הבדק, לגבי כלי טיס ישראלי; |
|
|
|
|
|
(8) כל המועסק ביחידת נת"א במתן שירותי תעבורה אווירית; |
|
|
|
|
|
(9) אדם המבצע תפקיד הקשור לניהול הבטיחות של שדה תעופה, ובכלל זה : |
|
|
|
|
|
|
(א) תפעול מבצעי של שדה תעופה; |
|
|
|
|
|
(ב) אחזקה של שדה תעופה; |
|
|
|
|
|
(ג) שירותי הצלה וכיבוי אש בשדה תעופה; |
|
|
|
|
|
(ד) ניהול מפגעים הקשורים לבעלי חיים בשדה התעופה. |
|
|
|
|
(10) מפעיל מנחת כהגדרתו בתקנות הטיס (מנחתים), התשל"ה – 1975 [10]; |
|
|
|
|
|
(11) אדם המבצע תפקיד הקשור בהתקנה, שינוי, תחזוקה, תיקון, שיפוץ, כיול בטיסה או בדיקה של מיתקן עזר לטיסה, או של ציוד תקשורת המשמש יחידת נת"א למתן שירותי תעבורה אווירית; |
|
|
|
|
|
(12) אדם המבצע תפקיד הקשור עם מתן שירותי קרקע לכלי טיס ובכלל זה תדלוק, תכנון טעינת כלי טיס, טעינה ופריקה של כלי טיס, פעולות להפשרת התקרחות וגרירת כלי טיס; |
|
|
|
|
(ב) בתקנה זו - |
||
|
|
|
|
"טייס מפקד" - בכלל זה מי שמשמש מטיס-מפקד של כטב"ם כהגדרתו בתקנות הטיס (הפעלת מערכת כטב"מ קטן), התשפ"ד - 2024; |
|
|
|
|
|
"כלי טיס ישראלי" – לרבות כלי טיס זר הכלול במפרטי הפעלה של בעל רישיון הפעלה אווירית שניתן לפי סעיף 18 לחוק; |
|
|
|
|
|
"כלי רחיפה" – כהגדרתו בתקנות הטיס (כלי רחיפה), התשע"ה – 2015[11] וכן טיסן כהגדרתו בתקנות הטיס (הפעלת טיסן), התשפ"ד - 2024; |
|
|
הוראות לעניין אופן הדיווח |
5. |
אדם שחלה עליו חובת דיווח לפי תקנה 4 - |
||
|
|
|
(1) ידווח על האירוע בתוך 72 שעות מרגע שהיה מודע לאירוע, אלא אם כן נסיבות יוצאות דופן מונעות זאת ממנו; |
||
|
|
|
(2) ידווח על האירוע באמצעות המערכת הארגונית לטיפול בדיווחי חובה שהקים הארגון התעופתי בו הוא מועסק או שהוא נותן לו שירות, ובהיעדר ארגון תעופתי כאמור– באמצעות המערכת המדינתית לטיפול בדיווחי חובה ; לעניין אדם כאמור בתקנה 4(א)(12) - |
||
|
|
|
|
(א) אם שירותי הקרקע ניתנו בשדה תעופה – |
|
|
|
|
|
|
(1) לכלי טיס המופעל על ידי בעל רישיון הפעלה אווירית שניתן מאת המנהל - ידווח באמצעות המערכת הארגונית לטיפול בדיווחי חובה שהקים אותו בעל רישיון הפעלה אווירית; |
|
|
|
|
|
(2) לכלי טיס שאינו מופעל על ידי בעל רישיון הפעלה אווירית שניתן מאת המנהל - ידווח באמצעות המערכת הארגונית לטיפול בדיווחי חובה שהקים בעל הרישיון להפעלת שדה תעופה; |
|
|
|
|
(ב) אם שירותי הקרקע ניתנו לכלי טיס במנחת – ידווח באמצעות המערכת המדינתית לטיפול בדיווחי חובה; |
|
|
|
|
(3) יכלול בדיווח על האירוע, לפחות - |
||
|
|
|
|
(א) את סיווג האירוע כמפורט במערכת הדיווח; |
|
|
|
|
|
(ב) את המידע הנדרש לגביו במערכת הדיווח; |
|
|
|
|
|
(ג) את סיווג הסיכון הבטיחותי של האירוע כמפורט במערכת הדיווח. |
|
|
|
|
פרק ג': טיפול בדיווחי אירועים וניהול המידע – ארגון תעופתי |
||
|
מערכת ארגונית לטיפול בדיווחי חובה |
6. |
(א) ארגון תעופתי יקים ויקיים מערכת ממוחשבת לאיסוף פרטי אירועים שחלה לגביהם חובת דיווח כאמור בתקנה 3, אשר תאפשר לכל המועסק על ידו או מטעמו החייב בדיווח כאמור בתקנה 4, המדווח באמצעות המערכת: |
||
|
|
|
|
(1) לסווג את האירוע בהתאם לנספחים לתקנת סיווג האירועים האירופית; |
|
|
|
|
|
(2) לפרט לגבי האירוע את המידע המפורט בנספח 1 לתקנת דיווח האירועים האירופית; |
|
|
|
|
|
(3) לסווג את הסיכון הבטיחותי של האירוע בהתאם לתקנת סיווג הסיכון האירופית. |
|
|
|
|
(ב) ארגון תעופתי שקיבל דיווח על אירוע במערכת כאמור בתקנת משנה (א)- |
||
|
|
|
|
(1) יוודא כי הוא כולל את כל המידע והסיווגים האמורים בתקנת משנה (א); |
|
|
|
|
|
(2) יבדוק את איכות הנתונים שדווחו, ובכלל זה יוודא תאימות הנתונים והמידע שדווחו לבין הדיווח המאוחסן במאגר הנתונים; |
|
|
|
|
|
(3) יבדוק את סיווג הסיכון הבטיחותי שנכלל בדיווח; |
|
|
|
|
|
(4) יתקן או ישלים את פרטי הדיווח כנדרש; |
|
|
|
|
|
(5) ידווח על פרטיו כאמור בתקנת משנה זו, ללא נתונים אישיים, באמצעות המערכת המדינתית לטיפול בדיווחי חובה, בהקדם האפשרי ולכל היותר בתוך 72 שעות מאז שנודע לו על האירוע. |
|
|
מערכת ארגונית לטיפול בדיווחי רשות |
7. |
(א) ארגון תעופתי יקים ויקיים מערכת שתאפשר איסוף של כל אלה: |
||
|
|
|
|
(1) פרטי אירוע שלא קיימת לגביו חובת דיווח לפי תקנה 3 או שמדווח עליו אדם שאינו חייב בדיווח לפי תקנה 4; |
|
|
|
|
|
(2) מידע אחר הקשור לבטיחות, אשר המדווח סבור כי יש בו כדי להוות מפגע ממשי או אפשרי לבטיחות התעופה. |
|
|
|
|
(ב) המערכת כאמור בתקנת משנה (א) תאפשר למדווח: |
||
|
|
|
|
(1) לפרט לגבי האירוע את המידע המפורט בנספח 1 לתקנת דיווח האירועים האירופית; |
|
|
|
|
|
(2) לסווג את הסיכון הבטיחותי של האירוע בהתאם לתקנת סיווג הסיכון האירופית. |
|
|
|
|
(ג) ארגון תעופתי שקיבל דיווח על אירוע או מידע אחר שנאסף במערכת כאמור בתקנת משנה (א), המהווה או עלול להוות סיכון בטיחותי לתעופה - |
||
|
|
|
|
(1) יוודא כי הוא כולל את כל המידע והסיווגים האמורים בתקנת משנה (ב); |
|
|
|
|
|
(2) יבדוק את איכות הנתונים שדווחו, ובכלל זה יוודא עיקביות הנתונים והמידע; |
|
|
|
|
|
(3) יבדוק את סיווג הסיכון הבטיחותי שנכלל בדיווח; |
|
|
|
|
|
(4) יתקן או ישלים את פרטי הדיווח כנדרש; |
|
|
|
|
|
(5) ידווח את פרטיו כאמור בתקנת משנה זו, ללא נתונים אישיים, תוך שבעה ימים מיום קבלת הדיווח, באמצעות המערכת המדינתית לטיפול בדיווחי רשות. |
|
|
נאמן מערכות הדיווח הארגוניות |
8. |
(א) ארגון תעופתי ימנה מקרב עובדיו נאמן לטיפול באיסוף פרטי אירועים שדווחו במערכות הדיווח הארגוניות, עיבודם ואחסונם, שיהיה עצמאי במילוי תפקידו, וכפוף ישירות למנהל בעל האחריות הכוללת. |
||
|
|
|
(ב) ארגון תעופתי לא ימנה אדם לתפקיד נאמן במקביל לביצוע תפקידים אחרים בארגון, אם תחומי אחריותו בתפקידיו האחרים יוצרים או עלולים ליצור ניגוד עניינים עם תפקידו כנאמן או פוגעים או עלולים לפגוע ביכולתו לשמש בתפקיד נאמן. |
||
|
|
|
(ג) נאמן - |
||
|
|
|
|
(1) אחראי לקיום חובות הארגון התעופתי לפי תקנות 6(ב) ו- 7(ג); |
|
|
|
|
|
(2) יפעל להבטיח כי יקוימו ההוראות לפי פרק ח' לחוק, ולפי תקנות 10, 13 ו- 14 , לעניין ההגבלות על השימוש במידע הצבור במערכות הדיווח הארגוניות ומידע המופק מהן, וההגנות המוענקות למדווח ולכל אדם המוזכר בדיווח. |
|
|
|
|
(ד) על אף האמור בתקנות משנה (א) ו-(ב), המנהל רשאי לאשר לארגון תעופתי קטן, לבקשתו, ובהתחשב במורכבות פעילותו, למנות נאמן שלא מקרב עובדיו, או במקביל לביצוע תפקידים אחרים בארגון, או בשיתוף עם ארגון תעופתי אחר בעל מאפיינים דומים; נאמן שאינו מקרב עובדי הארגון התעופתי ידווח ישירות למנהל בעל האחריות הכוללת של אותו ארגון תעופתי, והאחריות הכוללת לביצוע תפקידי הנאמן כאמור בתקנת משנה (ג), תשמר בידי המנהל בעל האחריות הכוללת. |
||
|
מסד נתונים ארגוני |
9. |
(א) ארגון תעופתי יאחסן דיווחי אירועים על בסיס הפרטים שנאספו במערכות הדיווח הארגוניות, במסד נתונים אחד או יותר, וניתן לשלב באותו מסד נתונים מידע שהתקבל ממערכות דיווח שונות. |
||
|
|
|
(ב) מסד הנתונים כאמור בתקנת משנה (א) יהיה בתבנית המקובלת על המנהל, המאפשרת החלפת מידע, ובעל תאימות למונחי ADREP. |
||
|
סודיות פרטי אירועים ונתונים אישיים |
10. |
ארגון תעופתי יבטיח את כל אלה - |
||
|
|
|
|
(1) סודיות הולמת של פרטי האירועים שאסף לפי פרק זה; |
|
|
|
|
|
(2) כי נתונים אישיים הכלולים בדיווחים שנאספו לפי פרק זה לא יגולו, למעט לאדם שמונה לפי תקנה 8, אלא אם כן הדבר הכרחי לצורך בירור פרטי האירוע המדווח, ובירור זה נערך למטרה כאמור בתקנה 2(ב); |
|
|
|
|
|
(3) כי עיבוד נתונים אישיים הכלולים בדיווחים יהיה רק בהיקף הנחוץ למטרה כאמור בתקנה 2(ב). |
|
|
ניתוח אירועים, זיהוי מפגעים ויישום אמצעי אפחות סיכון |
11. |
(א) ארגון תעופתי יפתח ויקיים תהליך לניתוח והערכה של אירועים הכלולים בדיווחים שנאספו לפי פרק זה, כדי לזהות מפגעים המשויכים לאירועים כאמור. המנהל רשאי לאשר לארגון תעופתי קטן, לבקשתו, ובהתחשב במורכבות פעילותו, לפתח ולקיים תהליך כאמור בשיתוף עם ארגון תעופתי אחר בעל מאפיינים דומים. |
||
|
|
|
(ב) ארגון תעופתי שזיהה מפגע במסגרת תהליך ניתוח אירועים כאמור בתקנת משנה (א), יחליט בדבר הצורך ביישום אמצעי אפחות סיכון לשם שיפור בטיחות התעופה בעקבות המפגע שזוהה כאמור, ויישמו בזמן סביר בהתחשב במאפייני המפגע. |
||
|
|
|
(ג) ארגון תעופתי שהחליט על יישום אמצעי אפחות סיכון כאמור בתקנת משנה (ב) , יפתח ויקיים תהליך לניטור יישום אמצעי האפחות והאפקטיביות שלו. |
||
|
|
|
(ד) ארגון תעופתי יספק למועסקים על ידו או מטעמו, בקביעות, מידע לעניין ניתוח אירועים לגביהם הוא החליט על יישום אמצעי אפחות סיכון כאמור בתקנת משנה (ב), ולעניין ניטור יישום אמצעי האפחות והאפקטיביות שלהם כאמור בתקנת משנה (ג). |
||
|
12. |
||||
|
|
|
|
(1) את התוצאות הראשוניות של הניתוח שביצע כאמור בתקנה 11(א); |
|
|
|
|
|
(2) מידע בדבר אמצעי אפחות סיכון שהחליט על יישומם כאמור בתקנה 11(ב). |
|
|
|
|
(ב) ארגון תעופתי שהעביר למנהל מידע כאמור בתקנת משנה (א), יעביר את התוצאות הסופיות של הניתוח שביצע כאמור בתקנה 11(א), בהקדם האפשרי ולא יאוחר משלושה חודשים מהיום שבו האירוע דווח במערכת דיווח שהוא מקיים לפי פרק זה. |
||
|
|
|
(ג) ארגון תעופתי יעביר למפקח, לפי דרישתו, את התוצאות הראשוניות או הסופיות של הניתוח של כל אירוע שאותו ארגון תעופתי דיווח עליו באמצעות מערכת דיווח שהרשות מקיימת לפי פרק ד', ואשר לא העביר לגביו מידע כאמור בתקנות משנה (א) או (ב). |
||
|
|
|
(ד) סבר המנהל כי אמצעי אפחות סיכון שארגון תעופתי החליט על יישומו אינו מספק או כי אופן יישומו אינו מספק, הוא רשאי להורות לאותו ארגון תעופתי ליישם אמצעי אפחות סיכון נוסף. |
||
|
תרבות צדק בטיחותי (Just culture) |
13. |
ארגון תעופתי, בהתייעצות עם נציגי המועסקים על ידו או מטעמו, יקבע מדיניות וכללים פנים ארגוניים לעניין שימוש במידע שנצבר על ידו במסגרת יישום הוראות פרק זה, שיבטיחו את כל אלה: |
||
|
|
|
(1) כי כל המועסק על ידו או מטעמו לא ייענש בשל פעולה או מחדל שלו או החלטה שקיבל, התואמת את ניסיונו, הכשרתו ונהלי הארגון התעופתי; |
||
|
|
|
(2) כי מעשה, מחדל או החלטה שנעשו בכוונה או בעצימת עיניים, בהתעלם מניסיונו והכשרתו של המועסק על ידו או מטעמו או בהתעלם מנוהלי הארגון התעופתי, יטופלו באופן הולם; |
||
|
|
|
(3) כי כל המועסק על ידו או מטעמו שהגיש תלונה לנאמן המדינתי לפי תקנה 24(א) על שימוש במידע בניגוד למדיניות או לכללים הפנים ארגוניים שנקבעו לפי תקנה זו, לא ייענש על כך. |
||
|
הפצת מידע פנים ארגוני לשיפור הבטיחות |
14. |
ארגון תעופתי יפיץ למועסקים על ידו או מטעמו מידע שנצבר על ידו במסגרת יישום הוראות פרק זה, ובלבד שההפצה היא לשם שיפור בטיחות התעופה, והמידע המופץ אינו כולל נתונים אישיים של המדווח או כל אדם המוזכר בדיווח. |
||
|
תחולה על ארגון תעופתי החייב במנ"ב, ועל מדריך טיס |
15. |
(א) ארגון תעופתי שהוא ספק שירות כהגדרתו בתקנות המנ"ב יקיים את חובותיו לפי פרק זה במסגרת מערכת ניהול הבטיחות שהוא מקיים לפי תקנות המנ"ב, והנאמן לפי תקנה 8 יהיה מנהל הבטיחות שמונה לפי תקנה 7 לתקנות המנ"ב או בעל תפקיד הכפוף אליו, כאמור באותה תקנה. |
||
|
|
|
(ב) לעניין ארגון תעופתי כאמור בפסקה (2) להגדרת "ארגון תעופתי" - |
||
|
|
|
|
(1) על אף האמור בתקנה 8(א) ו- (ב) ובכפוף לתקנה 8(ד) - בעל רישיון מדריך הטיס רשאי למנות עצמו כנאמן; |
|
|
|
|
|
(2) תקנות 13 ו- 14 לא יחולו. |
|
|
|
|
פרק ד': מערכת מדינתית לטיפול בדיווחי חובה ובדיווחי רשות |
||
|
מערכת מדינתית לטיפול בדיווחי חובה |
16. |
(א) הרשות תקים ותקיים מערכת ממוחשבת לאיסוף פרטי אירועים שקיימת לגביהם חובת דיווח כאמור בתקנות 3 ו- 6(ב)(5), אשר תאפשר למדווח: |
||
|
|
|
|
(1) לסווג את האירוע בהתאם לנספחים לתקנת סיווג האירועים האירופית; |
|
|
|
|
|
(2) לפרט לגבי האירוע את המידע המפורט בנספח 1 לתקנת דיווח האירועים האירופית; |
|
|
|
|
|
(3) לסווג את הסיכון הבטיחותי של האירוע בהתאם לתקנת סיווג הסיכון האירופית. |
|
|
|
|
(ב) קיבלה הרשות דיווח על אירוע במערכת כאמור בתקנת משנה (א) - |
||
|
|
|
|
(1) היא תפעל להשלמת מידע חסר ככל הנדרש; |
|
|
|
|
|
(2) תבדוק את סיווג הסיכון הבטיחותי שנכלל בו, ותתקן אותו אם נדרש; |
|
|
|
|
|
(3) תבטיח כי המידע הנשמר במסד הנתונים המדינתי כאמור בתקנה 19 אינו כולל נתונים אישיים של המדווח וכל אדם המוזכר בדיווח. |
|
|
מערכת מדינתית לטיפול בדיווחי רשות |
17. |
(א) הרשות תקים ותקיים מערכת שתאפשר איסוף של כל אלה: |
||
|
|
|
|
(1) פרטי אירוע שלא קיימת לגביו חובת דיווח לפי תקנה 3 או שמדווח עליו אדם שאינו חייב בדיווח לפי תקנה 4; |
|
|
|
|
|
(2) מידע אחר הקשור לבטיחות, אשר המדווח סבור כי יש בו כדי להוות מפגע ממשי או אפשרי לבטיחות התעופה. |
|
|
|
|
(ב) המערכת כאמור בתקנת משנה (א) תאפשר למדווח, ובכלל זה כאמור בתקנה 7(ג)(5): |
||
|
|
|
|
(1) לפרט לגבי האירוע את המידע המפורט בנספח 1 לתקנת דיווח האירועים האירופית; |
|
|
|
|
|
(2) לסווג את הסיכון הבטיחותי של האירוע בהתאם לתקנת סיווג הסיכון האירופית. |
|
|
|
|
(ג) קיבלה הרשות דיווח על אירוע במערכת כאמור בתקנת משנה (א) - |
||
|
|
|
|
(1) תוודא כי הוא כולל את כל המידע והסיווגים האמורים בתקנת משנה (א); |
|
|
|
|
|
(2) תבדוק את סיווג הסיכון הבטיחותי שנכלל בדיווח, ותתקן אותו אם נדרש; |
|
|
|
|
|
(3) תבטיח כי המידע הנשמר במסד הנתונים כאמור בתקנה 19 אינו כולל נתונים אישיים של המדווח וכל אדם המוזכר בדיווח. |
|
|
נאמן מערכות הדיווח המדינתיות |
18. |
(א) המנהל ימנה מקרב עובדי הרשות כוח אדם ייעודי, עצמאי במילוי תפקידו, הכפוף ישירות למנהל (להלן – נאמן מדינתי), לטיפול באיסוף פרטי אירועים שדווחו במערכות המדינתיות לפי פרק זה, עיבודם ואחסונם, וכן לטפל בבקשות לקבלת מידע ממסד הנתונים המדינתי בהתאם להוראות פרק ה'. |
||
|
|
|
(ב) נאמן מדינתי רשאי לדרוש מארגון תעופתי להעביר לעיונו והערותיו את המדיניות והכללים הפנים ארגוניים שקבע אותו ארגון תעופתי לפי תקנה 13, ובכלל זאת בטרם יישומם. |
||
|
מסד נתונים מדינתי |
19. |
(א) הרשות תאחסן את דיווחי אירועים על בסיס הפרטים שנאספו במערכות הדיווח המדינתיות, במסד נתונים מדינתי, שהתקיימו לגביו שני אלה: |
||
|
|
|
|
(1) לא יתועדו בו נתונים אישיים של המדווח וכל אדם המוזכר בדיווח; |
|
|
|
|
|
(2) הוא יאפשר החלפת מידע ויתאים למונחי ADREP. |
|
|
|
|
(ב) הרשות תאחסן במסד הנתונים המדינתי מידע עובדתי ראשוני שנאסף על ידי הרשות לחקירה בטיחותית אודות אירוע בטיחותי, וכן דוח חקירה שפרסם מנהל הרשות לחקירה בטיחותית. |
||
|
|
|
(ג) למנהל הרשות לחקירה בטיחותית תהיה גישה מלאה למסד הנתונים המדינתי לשם ביצוע תפקידי הרשות לחקירה בטיחותית לפי פרק ז' לחוק. |
||
|
|
|
(ד) לרשות תהיה גישה מלאה למסד הנתונים המדינתי לשם ביצוע תפקידיה לפי החוק הקשורים בהבטחת בטיחות התעופה האזרחית. |
||
|
סודיות ושימוש נאות בפרטי אירועים |
20. |
הרשות תבטיח את כל אלה - |
||
|
|
|
|
(1) סודיות הולמת של פרטי האירועים שאספה לפי פרק זה ובכלל זה כי עיבוד נתונים אישיים הכלולים בדיווחים יהיה רק בהיקף הנחוץ למטרה כאמור בתקנה 2(ב); |
|
|
|
|
|
(2) כי נתונים אישיים הכלולים בדיווחים שנאספו לפי פרק זה לא יגולו לאיש, למעט לאדם שמונה לפי תקנה 18, אלא אם כן הדבר הכרחי לצורך בירור פרטי האירוע המדווח, ובירור זה נערך למטרה כאמור בתקנה 2(ב); |
|
|
|
|
פרק ה': מסירת מידע ממסד הנתונים המדינתי |
||
|
מסירת מידע ממסד הנתונים המדינתי – כללי |
21. |
(א) הרשות לא תמסור מידע ממסד הנתונים המדינתי אלא לצד בעל עניין ובהתאם להוראות פרק זה. |
||
|
|
|
(ב) הרשות לא תמסור מידע ממסד הנתונים המדינתי הנוגע לחקירות בטיחות שטרם הושלמו. |
||
|
|
|
(ג) צד בעל עניין המבקש לקבל מידע ממאגר הנתונים המדינתי יגיש לרשות בקשה בטופס הכולל לפחות את הפרטים המנויים בנספח 3 לתקנת דיווח האירועים האירופית. הרשות תפרסם באתר טופס מתאים בעברית ובאנגלית. |
||
|
|
|
(ד) קיבלה הרשות בקשה למידע כאמור, היא לא תמסור מידע כמבוקש אלא כמידע מודפס או באמצעות תקשורת אלקטרונית מאובטחת, ובלבד שמצאה כי נתמלאו כל אלה: |
||
|
|
|
|
(1) הבקשה הוגשה על ידי צד בעל עניין; |
|
|
|
|
|
(2) הבקשה מוצדקת ומעשית, ובכלל זה כי מטרת הבקשה מתאימה למטרת שיפור בטיחות התעופה, ואין מטרתה ייחוס אחריות אזרחית, פלילית או משמעתית לאירועים הכלולים במסד הנתונים המדינתי. |
|
|
|
|
(ה) הרשות רשאית להחליט בדבר היקף המידע שיימסר ורמת הפירוט בהתאם למטרות תקנות אלה, ובלבד שלא תמסור מידע שאינו נדרש ישירות למטרת הבקשה. |
||
|
מסירת מידע שאינו נוגע למבקש ומסירת מידע על בסיס קבוע |
22. |
(א) הרשות לא תמסור למבקש שהוא צד בעל עניין המנוי בחלק ב' לתוספת הראשונה מידע שאינו נוגע לציוד של המבקש, להפעלה התעופתית שלו או לתחום פעילותו. |
||
|
|
|
(ב) הרשות לא תמסור למבקש צד בעל עניין המנוי בחלק א' לתוספת מידע שאינו קשור לציוד שלו, להפעלה התעופתית שלו או לתחום פעילותו, אלא כאחד מאלה: |
||
|
|
|
|
(1) כמידע מצרפי; |
|
|
|
|
|
(2) כמידע אלמוני אף אם אינו מידע מצרפי, ובלבד שהמבקש הגיש בקשה כתובה המצדיקה לדעת הרשות קבלת מידע לא כמידע מצרפי. |
|
|
|
|
(ג) הרשות רשאית לספק לצד בעל עניין המנוי בחלק א' לתוספת, שהגיש בקשה כאמור בתקנה 21, את המידע שהחליטה למסרו לפי אותה תקנה, על בסיס קבוע, אם המידע המבוקש נוגע לציוד של הצד בעל העניין, להפעלה התעופתית שלו או לתחום פעילותו, ובלבד שלא תוענק גישה לכלל תוכן מסד הנתונים המדינתי, והמידע שיימסר יהיה מידע אלמוני בלבד. |
||
|
חובות צד בעל עניין שקיבל מידע |
23. |
קיבל צד בעל עניין מידע ממסד הנתונים המדינתי לפי פרק זה - |
||
|
|
|
|
(1) הוא יעשה במידע שימוש רק למטרה אותה פירט בטופס הבקשה למידע; |
|
|
|
|
|
(2) הוא לא יגלה לאחר את המידע שהתקבל אלא אם כן קיבל את אישור הרשות לכך בכתב, וינקוט בכל האמצעים הנחוצים להבטיח כי המידע שהתקבל יישמר בסוד. |
|
|
|
|
פרק ו': הוראות כלליות |
||
|
תלונות על פגיעה בהגנות |
24. |
(א) עובד של ארגון תעופתי או המועסק על ידו , הטוען כי הארגון התעופתי עשה אחד מאלה, רשאי לפנות לנאמן המדינתי האמור בתקנה 18: |
||
|
|
|
|
(1) השתמש במידע שנצבר במערכת דיווח ארגונית בניגוד לתקנות אלה; |
|
|
|
|
|
(2) לא הבטיח סודיות כאמור בתקנה 10; |
|
|
|
|
|
(3) פעל בניגוד לכללים שנקבעו לפי תקנה 13. |
|
|
|
|
(ב) קיבל הנאמן המדינתי פניה לפי תקנת משנה (א), יעביר את הפניה לארגון התעופתי לקבלת התייחסותו, ויימסור לאותו ארגון תעופתי את חוות דעתו בעניין הפניה ובכלל זה לגבי דרכי פעולה אפשריות, במטרה לקדם את תרבות הבטיחות הארגונית; חוות הדעת כאמור תימסר גם לפונה. |
||
|
|
|
(ג) מי שדיווח לפי תקנות אלה או אדם הכלול בדיווח כאמור, הטוען כי הרשות עשתה אחד מאלה, רשאי לפנות לשר: |
||
|
|
|
|
(1) השתמש במידע שנצבר במערכת דיווח ארגונית בניגוד לתקנות אלה; |
|
|
|
|
|
(2) לא הבטיח סודיות כאמור בתקנה 20. |
|
|
|
|
(ד) קיבל השר פניה לפי תקנת משנה (ג), יעבירה למנהל לקבלת התייחסותו, וימסור למנהל את חוות דעתו בעניין פניה ובכלל זה לגבי דרכי פעולה אפשריות, במטרה לקדם את תרבות הבטיחות המדינתית; חוות הדעת כאמור תימסר גם לפונה. |
||
|
שינויים בתקנות האירופיות |
25. |
שונו נספחים 1 או 3 לתקנת דיווח האירועים האירופית, תקנת סיווג האירועים האירופית או תקנת סיווג הסיכון האירופית - |
||
|
|
|
(1) המנהל יפרסם, ברשומות ובאתר האינטרנט, הודעה לציבור על שינוי אותה תקנה, בציון מספר התקנה ששונתה, מספר התקנה בתקנות אלה המפנה אליה ומועד תחילתו של השינוי בישראל; |
||
|
|
|
(2) מועד התחילה של שינוי כאמור לא יהיה אלא לאחר שחלפו ארבעה עשר ימים לפחות מיום הפרסום האמור בפסקה (1), אלא אם כן הורה המנהל, בהחלטה מנומקת, על תקופה קצרה יותר, ובלבד שזו לא תפחת משלושה ימים מיום הפרסום כאמור; הורה המנהל על תקופה קצרה כאמור, תפורסם הוראתו בפרסום כאמור בפסקה (1). |
||
|
שמירת דינים |
26. |
אין בתקנות אלה כדי לגרוע מחובת דיווח אחרת שנקבעה לפי החוק ובכלל זה -
|
||
|
|
|
|
(1) לרשות לחקירה בטיחותית בתעופה לפי פרק ז' לחוק. |
|
|
|
|
|
(2) למנהל - לפי תקנות 30א ו- 30ב לתקנות ההפעלה, או לפי הפרק השמיני לתקנות התיעוד. |
|
|
בחינה תקופתית |
27. |
הרשות תבצע בחינה ראשונית של תקנות אלה לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021, בתום 5 שנים מיום תחילתן. |
||
|
תחילה |
28. |
תחילתן של תקנות אלה שנה מיום פרסומן. |
||
|
|
|
תוספת (תקנה 1, פרק ה') צד בעל עניין |
||
|
|
|
חלק א' |
||
|
|
|
(1) תיכון וייצור: |
||
|
|
|
|
(א) מתכן או יצרן של כלי טיס כהגדרתו בסעיף 49 לחוק, חלק של כלי טיס וציוד תעופתי, ואגודה של מתכן או יצרן כאמור; |
|
|
|
|
|
(ב) מתכן או יצרן של מיתקן עזר לטיסה או של מערכת המשמשת בהספקת שירותי ניהול תעבורה אווירית ושירותי טיס (ATM/ANS) כמשמעותם בתקנת הנציבות האירופית מס' 2017/373 מיום 1 במרס 2017 הקובעת דרישות משותפות לספקי שירותי תעבורה אווירית/ שירותי טיס ושירותי ניהול רשת נוספים והפיקוח עליהם[12] (להלן- תקנת שירותי הטיס האירופית); |
|
|
|
|
|
(ג) מתכן או יצרן של מערכת או ציוד המשמשים בצד האווירי של שדה התעופה ; בתוספת זו, "הצד האווירי" – התחום בשדה התעופה שהכניסה אליו מותרת רק לאדם העוסק בהפעלת כלי טיס או במתן שירותי קרקע לכלי טיס; |
|
|
|
|
(2) תחזוקה: |
||
|
|
|
|
(א) ארגון המעורב בביצוע פעולות בדק או שינויים בכלי טיס כהגדרתו בסעיף 49 לחוק, ובחלקי כלי טיס וציוד תעופתי; |
|
|
|
|
|
(ב) ארגון המעורב בהתקנה, שינוי, תחזוקה, תיקון ושיפוץ, וכן בדיקות בטיסה של מתקני עזר לטיסה ומתקני שירות תקשורת תעופתית קרקעית; |
|
|
|
|
|
(ג) ארגון המעורב בתחזוקה או שיפוץ של מערכת, רכיב או ציוד המשמשים בצד האווירי של שדה תעופה; |
|
|
|
|
(3) מפעילים: |
||
|
|
|
|
(א) מפעיל אווירי ואגודה של מפעילים אוויריים; |
|
|
|
|
|
(ב) מפעיל שדה תעופה, מפעיל מנחת, ואגודה של מפעילי שדות תעופה או מנחתים; |
|
|
|
|
(4) ספק שירותי ניהול תעבורה אווירית ושירותי טיס (ATM/ANS) כמשמעותם בתקנת שירותי הטיס האירופית; |
||
|
|
|
(5) ספק שירותי שדות תעופה: ארגון המספק שירותי קרקע ובכלל זה - |
||
|
|
|
|
(א) תדלוק כלי טיס; |
|
|
|
|
|
(ב) הכנת רשומון העמסה; לעניין זה, "רשומון העמסה" – כמשמעותו בתקנה 538 לתקנות ההפעלה; |
|
|
|
|
|
(ג) פריקת כלי טיס וטעינתם; |
|
|
|
|
|
(ד) הפשרה ומניעת התקרחות קרקעית לכלי טיס; |
|
|
|
|
|
(ה) גרירת כלי טיס; |
|
|
|
|
|
(ו) שירותי הצלה וכיבוי אש; |
|
|
|
|
|
(ז) שירותי חירום אחרים. |
|
|
|
|
(6) ארגון המספק הדרכה לכוח אדם מקצועי בתחום התעופה; |
||
|
|
|
(7) ארגון של מדינה זרה או מדינות זרות: |
||
|
|
|
|
(א) רשויות תעופה אזרחית ; |
|
|
|
|
|
(ב) רשויות לחקירת אירועים בטיחותיים. |
|
|
|
|
(8) הארגון וארגוני תעופה בינלאומיים אחרים; |
||
|
|
|
(9) מחקר: |
||
|
|
|
|
(א) מעבדות, מרכזי מחקר או גופי מחקר, ציבוריים או פרטיים; |
|
|
|
|
|
(ב) אוניברסיטאות העוסקות במחקר או בלימודי בטיחות תעופה; |
|
|
|
|
חלק ב' |
||
|
|
|
(1) בעל רישיון עובד טיס; |
||
|
|
|
(2) אדם המועסק מטעם ארגון תעופתי בתפקיד הקשור לבטיחות הטיסה. |
||
|
|
|
(3) גופים מקצועיים המייצגים בני אדם כאמור בפרטים (1) ו- (2). |
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
[תאריך עברי] ([תאריך לועזי])
(חמ _____-3)
__________________[חתימה]
[שם מלא של המתקין]
[התפקיד שמכוחו מתקין]
[1] ס"ח התשע"א, עמ' 830.
[2] ס"ח התשפ"ב, עמ' 125.
[3] ק"ת התשמ"ב, עמ' 8, התשפ"ד עמ' 141.
[4] ק"ת התשע"ג עמ' 668, התשפ"ב, עמ' 3102.
[5] ק"ת התשע"ח, עמ' 572.
[6] ק"ת התשל"ז עמ' 1576, התשפ"א עמ' 1534.
[7] REGULATION (EU) No 376/2014 of the European Parliament and of the Council of 3 April 2014 on the reporting, analysis and follow-up of occurrences in civil aviation, amending Regulation (EU) No 996/2010 of the European Parliament and of the Council and repealing Directive 2003/42/EC of the European Parliament and of the Council and Commission Regulations (EC) No 1321/2007 and (EC) No 1330/2007.
[8] Commission Implementing Regulation (EU) 2015/1018 of 29 June 2015 laying down a list classifying occurrences in civil aviation to be mandatorily reported according to Regulation (EU) No 376/2014 of the European Parliament and of the Council.
[9] Commission Delegated Regulation (EU) 2020/2034 of 6 October 2020 supplementing Regulation (EU) No 376/2014 of the European Parliament and of the Council as regards the common European risk classification scheme.
[10] ק"ת התשל"ה, עמ' 1996; התשע"ד, עמ' 1758.
[11] ק"ת התשע"ה, עמ' 1090.
[12] COMMISSION IMPLEMENTING REGULATION (EU) 2017/373 of 1 March 2017 laying down common requirements for providers of air traffic management/air navigation services and other air traffic management network functions and their oversight, repealing Regulation (EC) No 482/2008, Implementing Regulations (EU) No 1034/2011, (EU) No 1035/2011 and (EU) 2016/1377 and amending Regulation (EU) No 677/2011