תוכן עניינים
טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 11), התשפ"ב-2022 (תיקון), התשפ"ד-2023
1. תיקון סעיף 1
צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 11), התשפ"ב-2022 (תיקון), התשפ"ד-2023
מאז שנת 2013 חלות ברציפות הוראות שעה הקובעות טבלה של זיכויים שקליים, המגיעים עד 2400 ש"ח לרכב, הניתנים במקרים בהם מיובאים כלי רכב עם אבזור בטיחות, ובהתאם לרמת האבזור. הוראת השעה האחרונה בעניין זה היא צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 11), התשפ"ב-2022, אשר עתידה לפקוע בסוף שנת 2023.
בצו זה מוצע להאריך את הוראת השעה עד סוף שנת 2026, וזאת לאור ההצלחה הרבה של שיטת התמריצים המיסויים, אשר הביאה לגידול ניכר בהיקפי השימוש במערכות בטיחות מצילות חיים.
כאמור, תמריצי המס ניתנים בהתאם לרמת האבזור הבטיחותי, אשר נקבעה לכל דגם רכב על-ידי משרד התחבורה. מדי פעם משרד התחבורה, בשיתוף עם רשות המסים, מעדכן את שיטת החישוב של רמת האבזור הבטיחותי, תוך מתן דגש למערכות אקטיביות, אשר ביכולתן לא רק להתריע בפני סכנה אלא גם להתערב בנהיגה בעת הצורך.
יצוין כי ההטבה מוצעת במסגרת הוראת שעה ולא בהוראת קבע, לאור קצב ההתפתחות המהיר של תחום האבזור הבטיחותי וטכנולוגיות נסיעה ממוחשבות.
טיוטת צו מטעם משרד האוצר:
טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 11), התשפ"ב-2022 (תיקון), התשפ"ד-2023
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 3 ו-5 לפקודת תעריף המכס והפטורים, 1937[1], לפי סעיף 1 לחוק מסי מכס ובלו (שינוי התעריף), התש"ט-1949[2], ולפי סעיף 3 לחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב-1952[3], אני מצווה לאמור: |
|
|
|
|
|
1. |
בסעיף 1 לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 11), התשפ"ב-2022[4], במקום "י"ט בטבת התשפ"ד (31 בדצמבר 2023)" יבוא "כ"א בטבת התשפ"ז (31 בדצמבר 2026)". |
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
(חמ 3-1906-ת1)
__________________
בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר
מאז שנת 2013 חלות ברציפות הוראות שעה הקובעות טבלה של זיכויים שקליים, המגיעים עד 2400 ש"ח לרכב, הניתנים במקרים בהם מיובאים כלי רכב עם אבזור בטיחות, ובהתאם לרמת האבזור. הוראת השעה האחרונה בעניין זה היא צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 11), התשפ"ב-2022, אשר עתידה לפקוע בסוף שנת 2023.
בצו זה מוצע להאריך את הוראת השעה עד סוף שנת 2026, וזאת לאור ההצלחה הרבה של שיטת התמריצים המיסויים, אשר הביאה לגידול ניכר בהיקפי השימוש במערכות בטיחות מצילות חיים.
כאמור, תמריצי המס ניתנים בהתאם לרמת האבזור הבטיחותי, אשר נקבעה לכל דגם רכב על-ידי משרד התחבורה. מדי פעם משרד התחבורה, בשיתוף עם רשות המסים, מעדכן את שיטת החישוב של רמת האבזור הבטיחותי, תוך מתן דגש למערכות אקטיביות, אשר ביכולתן לא רק להתריע בפני סכנה אלא גם להתערב בנהיגה בעת הצורך.
יצוין כי ההטבה מוצעת במסגרת הוראת שעה ולא בהוראת קבע, לאור קצב ההתפתחות המהיר של תחום האבזור הבטיחותי וטכנולוגיות נסיעה ממוחשבות.
הפסד הכנסות המדינה ממסים צפוי לעמוד על 100 מיליון שקלים חדשים.