תוכן עניינים
ב. מטרת החוק המוצע, הצורך בו, עיקרי הוראותיו והשפעתו על הדין הקיים
ג. השפעת תזכיר החוק המוצע על התקציב ועל התקן המנהלי של המשרד היוזם, משרדים אחרים ורשויות אחרות
ד. להלן נוסח תזכיר החוק המוצע ודברי הסבר -
תזכיר חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023, פרק ___ : התחדשות עירונית (חלק א')
תזכיר זה מיישם את החלטות הממשלה מיום 23 בפברואר 2023, והוא צפוי לעלות על סדר יומה של ועדת השרים המיוחדת לעניין התכנית הכלכלית לשנים 2023 ו-2024, לאחר המועד האחרון למתן הערות הציבור.
חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023, פרק ___: התחדשות עירונית (חלק א').
לשם התמודדות עם משבר הדיור ויצירת אלפי יחידות דיור בטווח הקצר, מוצע לחדש את הוראת השעה שנקבעה, במסגרת תיקון 117 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965, בסעיף 147(י) לחוק, לעניין מתן הקלה לפיצול דירה צמודת קרקע קיימת, למשך שנתיים מיום כניסתו של תיקון חקיקה זה לתוקף. בנוסף, מוצע לאפשר במסגרת הקלה כאמור, לאשר גם תוספת שטחי בניה לצורך הוספת יחידת דיור, בהיקף של עד 45 מ"ר, והכל כמפורט בנוסח הצעת החוק ובדברי ההסבר.
תיקון חוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965.
אין.
אין.
תזכיר חוק מטעם משרד האוצר:
תזכיר חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023, פרק ___: התחדשות עירונית (חלק א')
פרק ___: התחדשות עירונית (חלק א')
|
1. |
בתקופה של שנתיים מיום תחילתו של חוק זה, יקראו את סעיף 147 לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965[1], כך שאחרי סעיף קטן (ט) יבוא (בפרק זה – הוראת השעה): |
||||
|
|
|
"(י) |
(1) |
ועדה מקומית תיתן הקלה לתוספת דירות למגורים במגרש, ולתוספת שטח כולל מותר לבניה לצורך תוספת הדירות כאמור, מהמספר המרבי של דירות המגורים ושל השטח הכולל המותר לבנייה במגרש על פי הוראות התכנית החלה על המגרש, בדרך של פיצול דירה קיימת לדירה אחת נוספת או בדרך של הוספת דירה אחת נוספת לכל דירה שקיימת במגרש (בסעיף קטן זה – הדירה הנוספת), אף אם נקבע בתכנית כי סטייה מהוראות התכנית כאמור לעניין זה תהיה סטייה ניכרת, בהתקיים כל אלה: |
|
|
|
|
|
|
(א) |
בדרך של פיצול דירה קיימת – הדירה שלגביה מתבקשת ההקלה היא דירה צמודת קרקע, ובדרך של הוספת דירה – קיימת במגרש שלגביו מבוקשת ההקלה דירה צמודת קרקע; |
|
|
|
|
|
(ב) |
בדרך של פיצול דירה קיימת – שטחה של הדירה שלגביה מתבקשת ההקלה הוא 120 מ"ר לפחות; |
|
|
|
|
|
(ג) |
שטחה של דירת המגורים שתיווסף, מעבר למותר לפי תכנית, למעט שטח מדרגות גישה למפלס, לא יפחת מ-45 מ"ר והיא תכלול מטבח, שירותים וכניסה נפרדים; |
|
|
|
|
|
(ד) |
השטח הכולל המותר לבניה, שייווסף לפי סעיף קטן זה, לצורך כל דירה נוספת, לא יעלה על 45 מ"ר, והוא ישמש לצורך הדירה הנוספת בלבד; |
|
|
|
|
|
(ה) |
התכנית כאמור נכנסה לתוקף לפני יום טו' באב התשע"ז (7 באוגוסט 2017); |
|
|
|
|
|
(ו) |
במועד הגשתה, הבקשה להקלה אינה חורגת מהמגבלה שנקבעה בהחלטת הוועדה המקומית כאמור בפסקה (2), ככל שנקבעה; לא החליטה הוועדה המקומית על קביעת מגבלה כאמור בפסקה (2), תינתן ההקלה אם לא הוכח להנחת דעתה של הוועדה המקומית, לפי חוות דעת מהנדס הוועדה שהוצגה לפניה בכתב, אם הוצגה, כי מוסדות הציבור, השטחים הפתוחים, התשתיות ושטחי החניה אינם נותנים מענה לצרכים הנובעים מהגדלת מספר דירות המגורים או מהגדלת השטח הכולל המותר לבנייה; |
|
|
|
|
|
(ז) |
לא הוגשה התנגדות לבקשה להקלה לפי סעיף 149, ואם הוגשה התנגדות כאמור – הוכח להנחת דעתה של הוועדה המקומית כי אין במתן הקלה לפי סעיף קטן זה כדי לגרום לפגיעה בלתי סבירה במי שהגיש התנגדות כאמור. על אף האמור, לענין תוספת שטח כולל מותר לבניה לפי פסקת משנה (ד), רשאית הועדה המקומית שלא לאשר את התוספת, כולה או חלקה, אף אם לא הוגשה התנגדות. |
|
|
|
|
|
(ח) |
המגרש לא נמצא במתחם השפעה, כהגדרתו בחוק רכבת תחתית (מטרו), התשפ"ב – 2021. |
|
|
|
|
(2) |
ועדה מקומית רשאית לקבוע, לאחר שהוצגה לפניה חוות דעת בכתב של מהנדס הוועדה, את מספר דירות המגורים המרבי שהיא תתיר לפצל או להוסיף לפי הוראות סעיף קטן זה בתחום מרחב התכנון שלה כולו או חלקו, בהתחשב במוסדות הציבור, השטחים הפתוחים, התשתיות ושטחי החניה הקיימים בכל אזור במרחב התכנון, ובלבד שהמספר האמור לא יפחת מ־20% ממספר הדירות צמודות הקרקע שבתחומה; החלטת הוועדה המקומית כאמור תפורסם באתר האינטרנט שלה והודעה על כך תפורסם בעיתון; הרואה את עצמו נפגע על ידי החלטה כאמור שקבעה ועדה מקומית, רשאי לערור לוועדת הערר בתוך שלושים ימים מיום פרסומה. |
|
|
|
|
|
(3) ( |
ביישוב שנקבעה לגביו מגבלת כמות במחוז הצפון או במחוז הדרום, לא יובאו בחשבון מגבלת הכמות דירות מגורים שניתנה לגביהן הקלה לפי סעיף קטן זה, בשיעור של עד 15% מהיקף יחידות הדיור שנקבעה במגבלת הכמות, ולעניין פסקה (2), לא תהיה מגבלה ביישוב כאמור, אף אם אינו במחוז הצפון או במחוז הדרום, על מספר דירות המגורים המזערי שוועדה מקומית רשאית להתיר לפצל או להוסיף בתחום היישוב. בפסקת משנה זו – "מגבלת כמות" – מגבלה על היקף יחידות הדיור בתכנית מיתאר ארצית משולבת לבנייה, לפיתוח ולשימור (תמ"א 35). |
|
|
|
|
|
(4) |
דירת מגורים שנוספה בשל ההקלה תשמש להשכרה בלבד או למגורי קרוב, כהגדרתו בתוספת השלישית, בלא העברת הבעלות בה לאותו קרוב, ולא יינתן לגביה היתר לשימוש חורג לשימוש שאינו למגורים; החליטה הוועדה המקומית על מתן ההקלה, לא יינתן היתר אלא אם כן נרשמה הערה, לבקשת יושב ראש הוועדה המקומית, שלפיה ייעוד יחידת הדיור נושא ההקלה הוא להשכרה או למגורי קרוב, בלבד. |
|
|
|
|
|
(5) |
ניתנה הקלה לתוספת דירות למגורים מהמספר המרבי של דירות המגורים המותר לבנייה על המגרש לפי סעיף קטן (א), תופחת תוספת זו משיעור תוספת דירות המגורים שיש לתת לפי סעיף קטן זה. |
|
|
|
|
|
(6) |
תוספת דירות מגורים שניתנה בהקלה לפי סעיף קטן זה תופחת משיעור תוספת דירות המגורים המרבי שאפשר לתת לפי הוראות סעיף זה. |
|
|
|
|
|
(7) |
היתה בקשת ההקלה לפי סעיף קטן זה לתוספת דירת מגורים ששטחה אינו עולה על 60 מ"ר, לא תתנה הוועדה המקומית את מתן ההקלה בהתקנת מקומות חניה נוספים במספר הנדרש לפי דין בתחום המגרש נושא ההקלה, כולם או חלקם, ואולם הוועדה המקומית רשאית לחייב את מבקש ההקלה להשתתף בהתקנתו של מקום חניה אחד בחניון ציבורי באזור המגרש נושא ההקלה, בסכום שיקבע שמאי מטעם מוסד התכנון, ויחולו לעניין זה הוראת סעיף 158א3, בשינויים המחויבים. |
|
|
|
|
|
(8) |
על אף האמור בהוראות לפי חוק זה או בתכנית החלה על המגרש, בהקלה בדרך של פיצול כאמור בסעיף קטן זה תתיר הוועדה המקומית את שינוי השימוש בשטח של הדירה, שנועד לשמש כשטח שירות למרתף או למחסן על פי תכנית, או שהוסף כשטח שירות כאמור לפי הוראות חוק זה, לשימוש כשטח למטרה עיקרית של מגורים, ובלבד שסך השטח ששינוי כאמור יותר בו לא יעלה על 60 מ"ר, ומתוכו שטח המחסן שיותר שינוי השימוש בו לא יעלה על 7.5 מ"ר. |
|
|
|
|
|
(9) |
על אף האמור בסעיף 145, ביטול הפיצול שאושר מכוח סעיף קטן זה, והחזרת המצב לקדמותו, פטורים מהיתר, כאמור בסעיף 145ג, ויחולו לעניין זה הוראות סעיף 145ג(ב). |
|
|
|
|
|
(10) |
על אף האמור בתוספת השלישית, על השבחה במקרקעין בשל מתן הקלה כאמור בסעיף קטן זה, למעט השבחה בשל התרת שינוי השימוש בשטח מרתף או מחסן כאמור בפסקה (8) או השבחה בשל תוספת שטחי בניה לפי פסקה (1)(ד), תחול חובת תשלום היטל השבחה בשיעור של שלושים וארבעה אחוזים מההשבחה (בפסקה זו - היטל מופחת); מחצית ההיטל המופחת תשולם בעת קבלת ההיתר שלא היה ניתן לתתו אלמלא מתן ההקלה ויתרת ההיטל המופחת תשולם בעת מימוש זכויות במקרקעין כמשמעותו בפסקה (3) להגדרה "מימוש זכויות" שבתוספת השלישית, לאחר מתן ההקלה. |
|
|
|
|
|
(11) |
על אף האמור בכל דין, היתה הדירה שלגביה מתבקשת ההקלה במקרקעי ישראל, לא תידרש הסכמת רשות מקרקעי ישראל למתן ההקלה לפי סעיף קטן זה, ולא ייגבה על ידי רשות מקרקעי ישראל כל תשלום בשל מתן ההקלה כאמור. |
|
|
|
|
|
(12) |
על אף האמור בכל דין, רשות מוסמכת לא תתנה מתן הקלה כאמור בסעיף קטן זה בהקמת מקלט, לרבות מרחב מוגן בדירת המגורים שתיווסף בשל ההקלה, ואולם אם קיים מרחב מוגן בדירה הקיימת ערב מתן ההקלה, רשאית הרשות המוסמכת להתנות את מתן ההקלה בבניית שיפורי מיגון באחד מחדרי דירת המגורים שתיווסף; בפסקה זו, "מקלט" ו"רשות מוסמכת" - כהגדרתם בסעיף 11 לחוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-[2]1951. |
|
|
|
|
|
(13) |
בסעיף קטן זה - "דירה צמודת קרקע" - דירה על מגרש שלפי ייעודו מיועד לבניית ארבע דירות לדונם לכל היותר, ואשר מעליה או מתחתיה אין דירה נוספת; "דירת מגורים" - מערכת חדרים או תאים שנועדה לשמש יחידה שלמה ונפרדת למגורים בלבד; "שטח דירת מגורים" - השטח הכולל המותר לבנייה של דירת מגורים, לרבות שטחו של מרחב מוגן.". |
|
|
2. |
(א) |
ועדה מקומית שהוראת השעה חלות על מרחב התכנון שלה, תדווח לשר הפנים, לפי דרישתו, על יישומה של הוראת השעה, ובכלל זה על מספר בקשות ההקלה שהוגשו לה לפי הוראת השעה ומספר הבקשות כאמור שאושרו. |
|||
|
(ב) |
שר הפנים ידווח לוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, מדי שנה החל ביום תחילתה של הוראת השעה, על יישום הוראת השעה, ובכלל זה על מספר בקשות ההקלה שהוגשו לכל ועדה מקומית בשנה שקדמה לדיווח ומספר הבקשות כאמור שאושרו באותה שנה. |
||||
כללי
משבר הדיור בישראל נובע בחלקו בשל קשיחות צד ההיצע, ובהתאם לכך מאמצי הממשלה ממוקדים בפתרונות שונים להגדלת ההיצע, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. הגדלת ההיצע במתחמי בניה רוויה מתרחשת באמצעות התחדשות עירונית– תכניות פינוי בינוי ותמ"א 38. מנגנונים אלו של התחדשות עירונית אינם מותאמים למתחמים של בניה צמודת קרקע.
בשנת 2017 תוקן סעיף 147(י) לחוק העיקרי (במסגרת תיקון 117 לחוק העיקרי), כהוראת שעה, בנוגע להקלה בדרך של פיצול דירה צמודת קרקע קיימת, לדירה נוספת. הוראה זו פקעה ביום 15 בפברואר 2023 ובמסגרתה ניתנו מאות בודדות בלבד של היתרי בניה.
בכדי להגדיל את היצע הדיור בטווח הזמן הקרוב, באמצעות הוספת יחידות דיור במתחמי בניה צמודת קרקע, מוצע לחדש את הוראות השעה הנזכרת לעיל, למשך שנתיים, תוך הגדלת התמריץ לשימוש בכלי זה על ידי מתן תוספת זכויות בניה עבור תוספת יחידת הדיור וזאת בהמשך לטיוטת החוק שאושרה בהחלטה חק/ 812 של ועדת השרים לעניני חקיקה מיום 2 ביוני 2022.
לסעיף 1 –
לפסקה (י)(1)
מוצע לקבוע כי, ככלל, ועדה מקומית תהיה חייבת לתת הקלה של תוספת דירות למגורים, בדרך של פיצול או הוספת דירה צמודת קרקע לדירה אחת נוספת ,תוספת של יחידת דיור אחת לכל דירה קיימת, ואף לאפשר לשם כך תוספת שטחי בניה. זאת בכפוף להתקיימות תנאים שונים כמפורט בתזכיר החוק. יובהר, כי אין מניעה, לשלב ולאשר דירה נוספת, אשר חלק משטחה יהיה בדרך של פיצול הדירה הקיימת וחלק משטחה יאושר כתוספת שטחי בניה בהקלה לפי סעיף זה.
לפסקה (י)(1)(א)
על מנת לוודא שתוספות הדירות יינתנו רק במגרשים שאינם בבניה רוויה – מוצע לקבוע תנאי לפיו הקלות לפי תיקון זה יינתנו רק לדירות צמודות קרקע.
לפסקה (י)(1)(ב)
על מנת לוודא שהדירה, לגביה מבוקשת הקלה על דרך של פיצול, מאפשרת ביצוע פיצול אשר בסופו יוכלו להיווצר שתי יחידות דיור עצמאיות, מוצע לקבוע כתנאי שגודלה של הדירה הקיימת יהיה לכל הפחות 120 מ"ר.
לפסקה (י)(1)(ג)
על מנת שיחידת הדיור אשר תיווסף תשמש כיחידת דיור עצמאית, אשר איננה תלויה ביחידת הדיור הקיימת, מוצע לקבוע תנאי לפיו שטחה לא יפחת מ- 45 מ"ר והיא תכלול רכיבים כגון מטבח ושירותים וכן כניסה עצמאית.
לפסקה (י)(1)(ד)
מוצע לקבוע שכל תוספת זכויות בניה לפי סעיף זה תיועד אך ורק לצורך הדירה הנוספת. זאת על מנת לוודא שההקלה אכן נדרשת על מנת להוסיף יחידות דיור לשוק הדירות להשכרה ולא מנוצלת לצרכים אחרים.
לפסקה (י)(1)(ה)
ההקלה תחול על תכניות שנכנסו לתוקף לפני יום 7 באוגוסט 2017, כלומר טרם תחולת הוראת השעה הקודמת בנושא. ההנחה היא כי בתכניות שאושרו לאחר מכן מוסד התכנון לקח בחשבון את נושא פיצול הדירה, והחיל זאת בתכנית ככל וסבר כי הדבר נכון מבחינה תכנונית.
לפסקה (י)(1)(ו)
על מנת לאפשר וויסות של כמות יחידות דיור אשר יתווספו בעקבות ההקלה בסעיף זה, מוצע שלא לאפשר לאשר תכניות החורגות ממגבלה שתוכל לקבוע הוועדה לפי סעיף 2. לחלופין, אם לא נקבעה מגבלה, אם חוות דעת מהנדס הוועדה שהוצגה לוועדה הניחה את דעתה של הוועדה שהתשתיות ומוסדות הציבור השונים, כמפורט בסעיף, לא נותנים מענה מספק לתוספת האוכלוסייה הנובעת מהגדלת מספר יחידות הדיור ושטחי הבניה לא תאושר ההקלה.
לפסקה (י)(1)(ז)
מוצע כי הקלה לפי סעיף זה לא תאושר אם הוגשה התנגדות ולא הונחה דעתה של הוועדה המקומית שההקלה המבוקשת לא פוגעת באופן בלתי סביר בבעלים או במחזיקים בקרקע או בבניין הגובלים בקרקע או בבניין שלגביהם התבקשה ההקלה ההתנגדות. כן מוצע לשמור על שיקול דעתה של הוועדה שלא לאשר הקלה בדרך של מתן תוספת בניה, גם אם לא הוגשה התנגדות, שכן הקלה בדרך זו עלולה להיות פוגענית יותר לעומת הקלה על דרך של פיצול.
לפסקה (י)(1)(ח)
לאור ההסדרים הייחודיים החלים על מתחמי השפעה של המטרו, שמטרתם יצירת בינוי אינטנסיבי במתחמי ההשפעה, מוצע להחריג מקרקעין שנתונים להסדרה ייחודית זו מתחולת חוק זה וזאת על מנת שלא ליצור התנגשות בין מטרות ההסדרים השונים ולאפשר קידום יעיל ומיטבי של האזור סובב תחנות המטרו.
לפסקה (י)(2)
מוצע לאפשר לוועדה מקומית לקבוע את מספר דירות המגורים מקסימלי שהיא תתיר לפצל או להוסיף לפי הוראות סעיף קטן זה בתחום מרחב התכנון שלה, בהתחשב במוסדות הציבור, השטחים הפתוחים, התשתיות ושטחי החניה הקיימים בתחומה, אולם מספר זה יעמוד לכל הפחות על 20 אחוזים ממספר הדירות צמודות הקרקע שבתחומה. על החלטה זו ניתן יהיה להגיש ערר לוועדת ערר המחוזית.
לפסקה (י)(3)
מוצע לקבוע כי ככל ותתווסף יחידת דיור בהקלה לפי סעיף קטן זה ביישוב שנקבעה לגביו מגבלה בתכנית מיתאר ארצית משולבת לבנייה, לפיתוח ולשימור (תמ"א 35), התוספת תובא בחשבון לעניין המגבלה על היקף יחידות הדיור למעט תוספת של עד 15% מהשיעור שנקבע בתמ"א כאמור במחוזות צפון ודרום.
כמו כן, בכל יישוב שנקבעה לגביו מגבלה כאמור, אף אם אינו במחוז הצפון או הדרום, לא תהיה מגבלה על מספר דירות המגורים המזערי שוועדה מקומית רשאית להתיר לפצל או להוסיף בתחום היישוב בהתאם להוראות סעיף 147(י)(2).
לפסקה (י)(4)
בכדי שלא לשנות את תמהיל הבעלויות במגרש, דירות המגורים שיתווספו כתוצאה מהקלה זו יישארו בבעלות בעלי דירת המגורים ממנה פוצלה היחידה הנוספת ויושכרו או ישמשו למגורי קרובים בלבד.
לפסקאות (י)(5)- (6)
ממספר דירות המגורים המרבי שניתן להוסיף לפי סעיף קטן זה יש להפחית דירות שנוספו בהקלה לפי סעיף 147 (א) וזאת על מנת לשמור על איזון במספר היחידות הכולל אשר יתווסף באמצעות הקלות אלו למקרקעין. בדומה לכך, כל תוספת יחידות דיור שניתנה לפי סעיף קטן 147(י) תורד מכמות הדירות המרבית שניתן לאשר בהקלה לפי סעיף 147.
לפסקה (י)(7)
ככל ששטח הדירה שתיווסף לפי סעיף קטן זה יהיה פחות מ- 60 מ"ר, כך שמספר הנפשות בדירה הנוספת צפוי להיות קטן, מתן ההקלה לא תותנה בהוספת מקומות חניה, אבל ניתן יהיה להתנות את מתן ההקלה בהשתתפות הוספת מקום חניה בחניון ציבורי.
לפסקה (י)(8)
במסגרת הקלה זו הוועדה תתיר שינוי ייעוד של שטחים שייועדו לשמש כמחסן או שטח שירות לשימוש למטרות מגורים בתנאי שהשטח המרבים שייעודו יושנה לא יעלה על 60 מ"ר ושטח מחסן מתוכו לא יעלה על 7.5 מ"ר.
לפסקה (י)(9)
על מנת שלא להרתיע את בעלי הדירות מלפצל את הדירות מחשש שמא לא יוכלו להחזיר את המצב לקדמותו מוצע לאפשר את החזרת המצב לקדמותו באמצעות הליך של פטור מהיתר בהתאם להנחיות בסעיף 145ג(ב).
לפסקה (י)(10)
על השבחה במקרקעין בשל מתן הקלה ליצירת יחידת דיור נוספת במגרש לפי סעיף קטן זה יוטל היטל השבחה מופחת בשיעור של שלושים וארבעה אחוזים מההשבחה אשר ישולם בחציו בעת קבלת ההיתר ובחציו בעת מימוש הזכות. על אף האמור, במקרים בהם ההשבחה נוצרה כתוצאה מהקלה המאפשרת תוספת שטחי בניה או מהקלה המאפשרת שינוי ייעוד שטחי מחסן וכדומה כמפורט בהצעה, יחול היטל מלא השבחה מלא בשיעור של 50%.
לפסקה (י)(11)
על מנת לאפשר הוספת דירות רבות ככל האפשר בהליך מהיר ככל האפשר מוצע לקבוע כי לא תידרש הסכמת רשות מקרקעי ישראל וכן לא יידרש תשלום על ידה בגין הקלה לפי סעיף זה.
לפסקה (י)(12)
בכדי להימנע ממצב בו בעלי דירות צמודות קרקע, אשר אין בדירתם מרחב מוגן יימנעו מפניה למסלול הקלה זה עקב החשש שתוטל עליהם חובה לבנות מרחב מוגן – מוצע להחריג דירות מגורים שתיווספו לפי הליך זה מהחובה להקמת מרחב מוגן דירתי. חריג לכלל זה יהיו מקרים בהם קיים מרחב מוגן דירתי בדירה שלגביה מבוקשת ההקלה והרשות המוסמכת מצאה לנכון להתנות את מתן ההקלה בשיפור מיגון באחד מחדרי הדירה שמתווספת.
לפסקה (י)(13)
מוצע להחיל את הוראות חוק זה רק על דירות צמודות קרקע אשר אין מעליהן או מתחתיהן דירות נוספות וזאת על מנת לאפשר מתן הקלות אשר אין חשש כי ייצרו פגיעה משמעותית בזכויות של בעלי מקרקעין אחרים.
לסעיף 2
על מנת לאפשר בחינת של יעילות הוראת השעה המוצעת ואפשרות לדיון מושכל בהשפעותיו בעתיד מוצע לקבוע חובות דיווח כמפורט בהצעת החוק.