תקנות בריאות העם (אמות מידה לחלוקת סכום נוסף), התשפ"ג-2022 1 בתוקף סמכותי לפי סעיף 33 לפקודת בריאות העם, 1940, (להלן - הפקודה) לאחר שנטלתי לעצמי את הסמכות לפי סעיף 34 לחוק–יסוד: הממשלה, אני מתקין תקנות אלה: |
| 1. |
| 2. |
| 3. |
| 4. |
| 5. |
| 6. |
| 7. |
| 8. |
| 9. |
| 10. |
| 11. |
| 12. |
| 13. |
| 14. |
| 15. |
| 16. |
| 17. |
| 18. |
| 19. |
| 20. |
| 21. |
| 22. |
| 23. |
| 24. |
| 25. |
| 26. |
| 27. |
| 28. |
| 29. (ב) בית חולים המעוניין להגדיל את מספר בוגרי ההכשרה המעשית לפי הוראות פרק זה, יגיש תוכנית להגדלת מספר בוגרי ההכשרה המעשית לאגף בתוך חודש מיום פרסום תקנות בריאות העם (אמות מידה לחלוקת סכום נוסף) (תיקון), התשפ"ד-2023. (ג) האגף ידרג את התוכניות כאמור בתקנת משנה (ב) לפי מספר המשתתפים בכל תוכנית מהגבוה לנמוך כדי לקבוע כמה תוכניות ניתן לתקצב במסגרת מספר המשתתפים השנתית הנדרשת לפי החלטת האגף לאותה שנה, ויודיע לכל בית חולים האם התוכנית שהוא הגיש אושרה והיא תתוקצב. (ד) בית חולים שקיבל את אישור האגף לביצוע תוכנית להגדלת מספר בוגרי ההכשרה המעשית, יתוקצב לפי החישוב להלן: (1) לעניין הכשרת כמות משתתפים מעל לנתוני הבסיס עד לשני משתתפים מעל לנורמה העתידית - יתוקצב בית החולים בסכום של 15,000 שקלים חדשים בעד כל משתתף כאמור אשר השלים את התוכנית במלואה, ובסכום יחסי בעד משתתף שהשלים חלק מהתוכנית לפי מספר החודשים שהוא השלים בפועל; (2) יתרת התקציב שתיוותר לאחר החלוקה כאמור בפסקה (1) תחולק לבית חולים שהכשיר מעל לשני משתתפים מעל הנורמה העתידית - באופן שווה בין המשתתפים הנוספים כאמור, בסכום יחסי בעד כל משתתף שהשלים חלק מהתוכנית לפי מספר החודשים שהוא השלים בפועל ולפי חלקו היחסי של כל בית חולים מהיתרה כאמור. |
| 29א. 2 (תיקון התשפ"ד) נוסף על האמור בתקנה 29, יתוקצבו בתי החולים שביצעו הכשרה מעשית שהחלה בחודש נובמבר 2022, ובלבד שבית החולים הגיש לאגף תוכנית להגדלת מספר בוגרי ההכשרה המעשית להכשרה מעשית שתחל בחודש נובמבר 2023, לפי המפורט להלן: (1) מחצית מהתקציב המיועד לשנת 2023 יחולק באופן שווה בין כל בתי החולים; (2) יתרת התקציב לאחר חלוקה כאמור בפסקה (1) תחולק בין בתי החולים בחלוקה יחסית לפי מספר המשתתפים שהוכשרו בשנת 2023 לפי נתוני הבסיס. |
| 30. 3 (תיקון התשפ"ד) בפרק זה - |
| 31. 3 (תיקון התשפ"ד) (א) סך כל התקצוב הנוסף לפי פרק זה לשנת 2023 יהיה 15 מיליון שקלים חדשים. (ב) בית חולים שרכש טכנולוגיות קרדיאליות, יתוקצב בעד רכישת הטכנולוגיות ובעד רכישת אביזר רפואי הנדרש לצורך ביצוע ההליך הרפואי באמצעות הטכנולוגיות, ובלבד שהתקיימו בעניינו כל האלה: (1) בית החולים עשה שימוש בטכנולוגיות הקרדיאליות לצורך טיפול בחולים במסגרת הליכים הכלולים בסל שירותי הבריאות הציבורי בלבד; (2) בית החולים הגיש דיווח כאמור בתקנה 23; (3) בית החולים הציג אסמכתאות לרכישה, וכן אישור על הרכישה חתום בידי מנהל הרכש בבית החולים. |
| 32. 3 (תיקון התשפ"ד) בית החולים ידווח למשרד בתום שנת 2023 דיווח החתום בידי סגן מנהל הכספים של בית החולים הכולל את כל האלה: (1) מספר ההליכים הרפואיים שנעשו ברבעון באמצעות כל אחת מהטכנולוגיות הקרדיאליות שנרכשו, ובהתפלגות לפי קופות החולים שבהן מבוטחים המטופלים שבהם בוצעו ההליכים האמורים; (2) דיווח על נתונים קליניים של אבחנה ושל תוצאות ההליך כמפורט בתוספת השנייה, באופן דיגיטלי כפי שיפרסם המשרד באתר האינטרנט שלו. |
| 33. 4 (תיקון התשפ"ד) בפרק זה - |
| 34. 4 (תיקון התשפ"ד) סכום נוסף לפי פרק זה יחולק לבית חולים שמתקיימים בו התנאים האלה: (1) התוכניות שבוצעו לפי פרק זה הוגשו לאישור יחידת הסייבר במשרד הבריאות בליווי חתימת מנהל בית החולים, ולפיה הוא מתחייב על ביצוע התוכנית לפי דרישות המשרד; (2) קיים חיבור של כלל מערכות האבטחה בבית החולים למרכז הסייבר של משרד הבריאות טרם תחילת ביצוע התוכניות; (3) בית החולים הסכים להתקין סנסור ניטור של מערך הסייבר לזיהוי סטיות שעלולות להיות התקפות ברשת. |
| 35. 4 (תיקון התשפ"ד) תקצוב נוסף בסכום כולל של 169 מיליון שקלים חדשים בשנים 2023 ו–2024 יחדיו, לבית חולים בעד שיפור רמת ההגנה ברשת בית החולים ושילוב טכנולוגיית סגמנטציה רשתית, בהתאם לכמות השרתים הווירטואליים הקיימים בבית החולים והרישוי המלא הנדרש בו, ובלבד שהתקיימו כל אלה: (1) בית החולים הגיש ליחידת הסייבר במשרד הבריאות תוכנית לביצוע סגמנטציה רשתית, והיחידה אישרה את התוכנית; (2) בית החולים הציג ליחידת הסייבר אסמכתאות על הרכש שבוצע ושאושר מראש במסגרת אישור התוכנית, לצורך יישומה. |
| 36. 4 (תיקון התשפ"ד) תקצוב נוסף בסכום כולל של 19.2 מיליון שקלים חדשים יחולק בשנים 2023 ו–2024 יחדיו, לבית חולים בעד הטמעת טכנולוגיית XDR , בהתאם לכמות השרתים, תחנות הקצה והמשתמשים הפעילים בבית החולים והרישוי המלא הנדרש בו, ובלבד שהתקיימו כל אלה: (1) בית החולים הגיש ליחידת הסייבר במשרד הבריאות תוכנית להטמעת טכנולוגיית XDR , והיחידה אישרה את התוכנית; (2) בית החולים הציג ליחידת הסייבר אסמכתאות על הרכש שבוצע ושאושר מראש במסגרת אישור התוכנית, לצורך יישום התוכנית; (3) בית החולים הקצה 150 שעות לפחות לצורך הטמעה של המערכת, לרבות באמצעות הדרכות. |
| 37. 5 (תיקון התשפ"ד) תקצוב נוסף בסך של 585,000 שקלים חדשים בכל אחת מהשנים 2023 ו–2024, יחולק לבית חולים בעד ביצוע תוכנית לתיקון ליקויי אבטחת מידע שהוגשה ליחידת הסייבר במשרד הבריאות ושמשרד הבריאות אישר אותה. |
| 38. 5 (תיקון התשפ"ד) (א) תקצוב נוסף יחולק לבית חולים בעד ביצוע הכשרות לממונה פרטיות, ממונה אבטחת מידע ומיישמי הסייבר בבית החולים, לפי החישוב המפורט להלן, ובלבד שיחידת הסייבר במשרד הבריאות אישרה את ההכשרות מראש: (1) 7,020 שקלים חדשים בעד ביצוע הכשרה לממונה פרטיות אחד בכל בית חולים; (2) 14,040 שקלים חדשים בעד ביצוע הכשרה לממונה אבטחת מידע אחד בכל בית חולים; (3) 7,020 שקלים חדשים בעד ביצוע הכשרה לעד שלושה מיישמי סייבר בכל בית חולים. (ב) סכום נוסף כאמור בתקנת משנה (א) יחולק לבית חולים רק אם בית החולים העמיד מקורות מימון עצמאיים להשלמת יתרת עלות ההכשרות. |
| 39. 6 (תיקון התשפ"ד) לכל בית חולים שביצע פעילות כאמור בתקנה 38, יחולק סכום תקצוב נוסף בסך 70,200 שקלים חדשים בעד ביצוע מבדק סקר סיכונים שאישרה יחידת הסייבר במשרד הבריאות, ובלבד שבית החולים הציג אסמכתאות על הזמנת הסקר. |
| 40. |
| 41. 7 [תיקונים: התשפ"ד (מס' 2), (מס' 4)] סך כל התקצוב הנוסף לפי פרק זה יהיה 22,000,000 שקלים חדשים. |
| 42. |
| 43. 9 [תיקונים: התשפ"ד (מס' 2), (מס' 4)] (א) לבית חולים שמעביר קורס הכנה להתמחות, יחולק סכום תקצוב נוסף לפי חישוב כאמור בתקנת משנה (ב), ובלבד שהתקיימו בו כל אלה: (1) מספר המשתתפים הרשומים בקורס ההכנה להתמחות אינו נמוך מ-15 משתתפים ולעניין קורס למשתתפים לפני סטאז', אינו נמוך מ–9 משתתפים; (2) משרד הבריאות אישר את גובה דמי ההשתתפות העצמית שגובה בית החולים מכל משתתף; (3) קורס קצר יכלול סכום של 200 עד 450 שעות לימוד; קורס ארוך יכלול 450 שעות לימוד לפחות. (ב) תקצוב נוסף כאמור בתקנת משנה (א) יהיה בסכום כולל של 1,300,000 שקלים חדשים לקורס קצר, ובסכום כולל של 3,200,000 שקלים חדשים לקורס ארוך, ויחולק לכל בית חולים שמעביר קורס הכנה להתמחות, לפי החישוב הזה: (1) סכום התקצוב הנוסף יחולק בעד 15 המשתתפים הראשונים, בחלוקה שווה בין בתי החולים, אך לא יותר מ–30,000 שקלים חדשים בעד כל משתתף בקורס קצר, ולא יותר מ–50,000 שקלים חדשים בעד כל משתתף בקורס ארוך; (2) אחרי תקצוב כאמור בפסקה (1), ואם ייוותר תקציב לחלוקה, תחולק יתרת התקציב לכל בית חולים, בחלוקה שווה בין בתי החולים, בעד המשתתפים שלא ניתן תקצוב לגביהם לפי פסקה (1), עד לסכום של 30,000 שקלים חדשים בעד כל משתתף בקורס קצר, ועד לסכום של 50,000 שקלים חדשים למשתתפים בקורס ארוך. (ג) בעד כל משתתף שבית חולים קיבל תקצוב בעדו, ולא השתתף השתתפות מלאה בקורס, המנהל רשאי לקזז סכום כספי בגובה 10% מהסכום הממוצע שחולק בעד משתתף בקורס בבית החולים האמור. (ד) בעד כל משתתף שבית חולים קיבל תקצוב בעדו, שלא עבר בהצלחה את מבחן הסיום, המנהל רשאי לקזז סכום כספי בגובה 10% מהסכום הממוצע שחולק בעד משתתף בקורס בבית החולים האמור. |
| 44. |
| 45. |
| 45א. 10 [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] לבית חולים המעסיק, או המבקש להעסיק, מתמחה או מומחה צעיר שהתקבל להשתתף בתוכנית כוכבים, יחולק סכום תקצוב נוסף בעד העסקת המתמחה באופן הזה: (1) 50,000 שקלים חדשים יחולקו בעד כל מתמחה או מתמחה עתידי שהתקבל לתוכנית כוכבים, ובלבד שבית החולים התחייב לאפשר למתמחה להשתתף בכל הפעילויות הנדרשות כחלק מתוכנית כוכבים; (2) נוסף על האמור בפסקה (1), סכום של 400,000 שקלים חדשים יחולק בעד כל מתמחה או מתמחה עתידי שהתקבל לתוכנית כוכבים, ובלבד שבית החולים התחייב לשלם למתמחה מלגה בסכום זה, לפי כללי התוכנית; (3) אם נפסקת העסקה של מתמחה בבית החולים, או השתתפותו של מתמחה בתוכנית כוכבים, שחולק בעדו תקצוב כאמור, יקוזז החלק היחסי בתקצוב. |
| 45ב. 10 [תיקונים: התשפ"ד (מס' 2), (מס' 4)] (א) סכום תקצוב נוסף בסכום של עד 320,000 שקלים חדשים לרופא, או עד 457,000 שקלים חדשים לרופא אם לתוכנית התקבלו פחות מ–10 משתתפים, יחולק בחלוקה שווה בין בתי החולים המעסיקים רופא שהוא מומחה צעיר או רופא שהוא מתמחה בכיר שהתקבל לתוכנית "מבריא", ובלבד שבית החולים התחייב למתן זמן מוגן למחקר לרופא לפי הוראות התוכנית, לפי השלבים האלה: (1) בשלב ראשון יחולק סכום תקצוב נוסף בעד רופאים המשתתפים בתוכנית "מבריא" בבתי חולים בפריפריה הגאוגרפית; (2) לאחר תקצוב כאמור בפסקה (1) ואם ייוותר תקציב לחלוקה, תחולק יתרת התקציב בחלוקה שווה בין שאר בתי החולים המעסיקים רופאים המשתתפים בתוכנית כאמור בתקנת משנה (א). (ב) הופסקה העסקתו של המתמחה אשר ניתן תקצוב בעדו בבית החולים, או השתתפותו של המתמחה בתוכנית "מבריא", יקוזז החלק היחסי בתקצוב. |
| 46. |
| 47. |
| 48. |
| 49. |
| 50. |
| 51. |
| 52. 11 [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] סך כל התקצוב לפי פרק זה יהיה 30 מיליון שקלים חדשים. |
| 53. |
| 54. |
| 55. |
| 56. |
| 57. |
[תיקון התשפ"ד (מס' 2)] |
| 58. |
| 59. |
| 60. |
| 61. |
| 61א. |
| 62. |
| 63. |
| 64. |
| 65. |
| 66. |
| 67. 13 [תיקון התשפ"ד (מס' 3)] סכום התקצוב הנוסף לפי פרק זה יהיה בסכום כולל של 81 מיליון שקלים חדשים, ויחולק לבית החולים בתנאי שיתקיימו כל אלה: (1) בית החולים מדווח דיווח תקין של ניתוחים בממשק אשפוזים כפי שמשרד הבריאות הורה לו; (2) בית החולים מבצע פעילות לפי פרק י' לתקנות אלה. |
| 68. |
| 69. |
| 70. [תיקונים: התשפ"ד (מס' 3), (מס' 4)] (תקנות 16 ו–18)
|
|
(תיקון התשפ"ד) (תקנה 32(2)) נתונים לדיווח בשימוש בטכנולוגיות לקיצוב לב אלחוטי, קיצוב חדר ימין בלב או קיצוב עלייתי חדרי 1. תאריך ביצוע ההליך. 2. המטופלים שבהם בוצע ההליך, בציון מספר סידורי, שנת לידה של כל מטופל וקופת החולים המבטחת, בלא ציון שמם או מספר הזהות שלהם. 3. ההתוויה המתאימה לביצוע ההליך, מבין ארבע ההתוויות האלה: א. אנטומיה ורידית בעייתית (תתי-התוויות: חסימה ורידית; אנומליה של כלי הדם; חולי דיאליזה עם שאנטים; אזור של הקרנות בית טיפול לסרטן); א. שימור אנטומיה (תתי-התוויות: חסימה ורידית; אנומליה של כלי הדם; חולי דיאליזה עם שאנטים; אזור של הקרנות בית טיפול לסרטן); ג. סיכון גבוה לזיהום (חולי דיאליזה; חולים לאחר הוצאת מכשיר CIED בשל זיהום בעבר; אנדוקרדיטיס בעבר; מטופלים אונקולוגיים; חולים עם מערכת חיסונית מוחלשת); ד. סיכון גבוה לתזוזה של אלקטרודות קוצב רגיל (תת-התוויה של TWIDDLER SYNDROME בעבר, או תת-התוויה אחרת). 4. מחלות רקע של המטופל כגון: סוכרת, אי-ספיקת כליות, גידול, דמנציה וכיוצא באלה. 5. דגם הטכנולוגיה שבה בוצע ההליך. 6. תוצאה קלינית. 7. סיבוכים בטווח הקצר, בין השאר מבין הסיבוכים האלה: א. קרע דופן הלב; ב. קרע של כלי הדם; ג. הפרעת קצב; ד. דום לב; ה. תסחיף ריאתי (PE - pulmonary embolism ); ו. תזוזת הקוצב לאחר ההכנסה עקב בעיית עיגון; ז. התנתקות הקוצב בזמן הפעולה. נתונים לדיווח בשימוש בטכנולוגיות למניעת שבץ 1. תאריך ביצוע ההליך. 2. המטופלים שבהם בוצע ההליך, בציון מספר סידורי, שנת לידה של כל מטופל וקופת החולים המבטחת, בלא ציון שמם או מספר הזהות שלהם. 3. דרגת אי-ספיקת המסתם האאורטלי. 4. גורמי סיכון לשבץ מוחי (CVA - cerebrovascular attack ) לפי כל הקריטריונים של (TASK3 )Transcatheter Aortic Valve Replacement In-Hospital Stroke ) במצב אי-ספיקה קשה של המסתם האאורטלי (יש למלא רק אם דרגת אי-ספיקת המסתם האאורטלי מוגדרת קשה), ובהתאם לגורמי הסיכון האלה: א. אירוע מוחי בעבר; ב. אי-ספיקת כליות קריאטינין > 1.5 מ"ג %; ג. מחלת כלי דם פריפריים. 5. תוצאה קלינית. 6. סיבוכים בטווח הקצר, בין השאר מבין הסיבוכים האלה: א. שבץ מוחי; ב. סיבוך טכני, כגון שבר של אביזר; ג. נזק לכלי הדם; ד. אחר. נתונים לדיווח בשימוש בטכנולוגיות לתמיכה לבבית בצנתורי לב 1. תאריך ביצוע ההליך. 2. המטופלים שבהם בוצע ההליך, בציון מספר סידורי, שנת לידה של כל מטופל וקופת החולים המבטחת. 3. ההתוויה המתאימה לביצוע ההליך, מבין שתי ההתוויות האלה: א. תמיכה לבבית בחולה עם הלם לבבי שהתקבל לביצוע צנתור לב טיפולי או הלם לבבי שאירע תוך כדי צנתור הלב הטיפולי. ב. כהכנה לקראת צנתור לב טיפולי מורכב, מתוכנן, בחולה עם מקטע פליטה מתחת ל–30% ואנטומיה כלילית מורכבת, הנובע ממחלה רב-כלית או עורק שמאלי ראשי לא מוגן או כלי דם אחרון שנותר. 4. דגם הטכנולוגיה שבה בוצע ההליך. 5. תוצאה קלינית. 6. סיבוכים, מבין הסיבוכים האלה: א. דימום המצריך עירוי דם; ב. נזק לכלי הדם; ג. המוליזה בתוך יממה עקב מיקום לא נכון של המשאבה; ד. המוליזה בתוך יממה עקב מהירות גבוהה מדי של זרימת דם. |
[תיקון התשפ"ד (מס' 2)] (תקנה 60) תחומי ההכשרות: (1) קורס טריאז'; (2) קורס סדציה; (3) הכשרות אולטרסאונד ליד מיטת החולה - Point of care US בישראל; (4) הכשרות צוותים בנושא פגיעה מינית; (5) הכשרות צוותים בנושא התעללות בחסרי ישע; (6) סימולציה ברפואה דחופה; (7) סדנת טרנספורט; (8) מיומנויות תקשורת; (9) הכשרות בנושא נפגעי טראומה; (10) הערכה וטיפול בכאב. כ' בחשוון התשפ"ג (14 בנובמבר 2022) ניצן הורוביץ שר הבריאות |