תאריך תצוגה: 03/09/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. מטרה
2. הגדרות
פרק ב': רישום במרשם
3. המרשם
4. פרטי רישום וצירוף מסמכים נדרשים
5. סירוב לרשום במרשם
6. הגשת מסמכים נוספים
7. תעודת רישום
8. עדכון פרטים
9. הוספה והסרה של סוג שירות בזק מהרישום
10. עדכון פרטים וסוגי שירותים כבקשת רישום חדשה
11. תוקף הרישום
12. חידוש רישום
פרק ג': אספקת שירות בזק
סימן א': כללי
13. אספקת שירות בזק
14. חובת דיווח
15. מתן שירות באמצעות אחר
סימן ב': תקינות וסדירות שירות הבזק
16. שירות תקין, רציף וסדיר ופעילות הוגנת
17. חובת עמידה בתקנים
18. רמת שירותי בזק
19. בקרה וניטור של רשת בזק
20. הקצאת כתובת בפרוטוקול IPV6
פרק ד': הוראות צרכניות
סימן א': כללי
21. תחולת פרק ד'
22. מסירת מידע והודעות
23. מתן שירות למנוי מבוגר
24. אי–הפליה
25. שמירה ותיעוד של מסמכים והקלטות
26. חובת העמדת מידע
27. העברה או גילוי של מידע המהווה פגיעה בפרטיות
סימן ב': הסכם ההתקשרות והודעות למנוי
28. הסכם התקשרות ועיקרי התקשרות
29. בחירה וחסימה של שירותים שיקבל המנוי
30. אספקת שירות לפי הסכמה מפורשת
31. שינוי בתנאי השירות
32. הודעה בדבר ניצול מכסת שירות או חבילת שירות
33. שירות נדידה בין-לאומית
34. ניתוק משירות בשל חוב
( ניתוק משירות בשל חוב
35. חשבון סיום התקשרות
סימן ג': הפסקת שירות
36. הפסקה זמנית בשירות לבקשת מנוי
37. הפסקה זמנית בשירות בשל פעולות תחזוקה
38. ניתוק שירות וסיום התקשרות לבקשת מנוי
39. ניתוק שירות גישה לאינטרנט למנוי רדום
40. תשלום יחסי
41. ביטול שירות לכלל המנויים
42. ניתוק שירות
סימן ד': תשלומים
43. גביית תשלום מנוי
43א. תשלום באמצעות הוראת קבע
44. פרטים בחשבונית
45. תשלום בעד כרטיס חכם
46. תלונה בשל חיוב יתר
סימן ה': יצירת קשר עם ספק מורשה
47. דרכי יצירת קשר עם ספק מורשה
48. פניית לקוח לספק מורשה
49. מוקד פניות
50. נציב פניות
סימן ו': שירות סינון
51. מתן שירות סינון
סימן ז': חסימת נדידה בין–לאומית
52. חסימת שירות נדידה בין–לאומית בישראל ממדינה שכנה
סימן ח': ציוד קצה
53. מכירה או השכרה של ציוד קצה בידי ספק מורשה
54. חסימת ציוד קצה רט"ן בשל גנבה או אובדן
פרק ה': הוראות כלכליות ושמירה על התחרות בתחום הבזק
סימן א': כללי
55. איסור פגיעה בתחרות
56. דיווח חשבונאי
סימן ב': העברת החזקה של אמצעי שליטה
57. העברת החזקה של אמצעי שליטה בספק נייח גדול
58. העברת החזקה של אמצעי שליטה בספק טלפוניה ניידת גדול
59. העברת החזקה של אמצעי שליטה נסחר
60. העברת החזקה של אמצעי שליטה בספק מורשה המספק שירות גישה לאינטרנט
61. חישוב החזקה בעקיפין
פרק ו': שירות טלפוניה ושימוש בתדרים
סימן א': מספור וניתוב שיחות בין–לאומיות
62. תחולת סימן א'
63. פעולה על פי תוכנית מספור
64. שמירת מספר טלפון בסיום התקשרות
65. שיחות חינם
66. חיוב לפי משך זמן השיחה
67. שירות פרימיום
68. שיחות בין–לאומיות יוצאות
69. שיחות בין–לאומיות נכנסות
69א. חסימת שיחות זדוניות שמקורן מחוץ לישראל
69ב. חסימת שיחות זדוניות שמקורן בתוך ישראל
70. ניתוק מספר רדום משירות טלפוניה
70א הפסקת מתן שירות באמצעות טכנולוגיות ישנות
סימן ב': שימוש בתדרים
71. שמירת הוראות לפי הפקודה
פרק ז': הוראות בנושאי ביטחון ושלום הציבור
סימן א': כללי
72. גישה למוקד חירום
73 זיהוי שיחות למוקדי חירום ציבוריים
74. הודעת מסר אישי
75. קישור לרשות הפלסטינית
פרק ח': תחילה והוראות אחרות
75א. בחינה לפי חוק עקרונות האסדרה
76. תחילה
77. סייג לתחולה
78. הוראת מעבר
79. הוראת שעה
תוספת ראשונה
תוספת שנייה

תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (היתר כללי למתן שירותי בזק), התשפ"ג-2022 1

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 4א1(ג), 4א2(א), 4ט ו–53ג לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן - החוק) ולעניין תקנה 75א - בתוקף סמכותי לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021, אני מתקין תקנות אלה:
1.   
2.   
"חיוב יתר" - חיוב שנגבה ממנוי בניגוד להוראות כל דין;
"כרטיס חכם" - מיתקן או התקן בציוד קצה המשמש לזיהוי ודאי של ציוד הקצה, לרבות כרטיס SIM והתקן e-SIM ;
"לקוח" - מנוי או משתמש קצה;
"מבקש" - המבקש כמשמעותו בסעיף 4א1(ב) לחוק;
"מדינה שכנה" - ירדן או מצרים;
"מוקד פניות" - מוקד לטיפול בפניות של לקוחות הספק המורשה;
"מזהה מספר הטלפון של המנוי הקורא" - CLI ( Calling Line Identity ), שדה המזהה את מספר הטלפון של המנוי המתקשר או השולח מסרון, בין שהוא מורכב מספרות, אותיות לטיניות או רווחים;
"מחזור חיוב" - תקופת זמן מחזורית, שמשכה הוא מסוים, שבמהלכה מסופקים למנוי שירותי בזק, שבעדם הוא משלם בחשבונית;
"מיזוג" - כהגדרתו בחוק החברות;
"המנהל" - לרבות מי שהשר או המנהל אצל לו את סמכותו;
"מנוי מבוגר" - מנוי שגילו 65 שנים לפחות;
"מנוי עסקי" - מנוי שהוא אחד מאלה:
(1) תאגיד;
(2) משרד ממשלתי או יחידת סמך שלו;
(3) עוסק מורשה כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975, למעט עוסק פטור כהגדרתו בחוק האמור;
(4) גוף שהוקם לפי חוק;
"מנוי פרטי" - מנוי שאינו מנוי עסקי;
"מנוי רדום" - מנוי שלא עשה שימוש בשירות גישה לאינטרנט במשך שישה חודשים רצופים לפחות;
"מספר בתשלום מראש" - מספר טלפון בתבנית לשימוש כמספר רדיו טלפון נייד (רט"ן) לפי תוכנית המספור שהוקצה לשימושו של מנוי שמשויך לחבילת תשלום מראש ( Pre-paid );
"מספר טלפון ישראלי נייח" - מספר טלפון בתבנית לשימוש כמספר גאוגרפי או כמספר ארצי או כמספר טלפון לשירותים ארציים לפי תוכנית המספור;
"מספר רדום" - מספר טלפון בתבנית לשימוש כמספר רט"ן לפי תוכנית המספור שהוקצה לשימושו של מנוי שהוא אחד מאלה:
(1) מספר שהשימוש בו לא הוגבל לתקופה קצובה בהסכם ההתקשרות שחלים בו כל אלה:
(א) במשך שישה חודשים לפחות לא נעשה בו שימוש באף אחד מהאופנים האלה:
(1) הוצאת שיחת טלפון;
(2) קבלת שיחת טלפון, לרבות אם השיחה לא נענתה בפועל ולמעט שיחה שהתקבלה באמצעות תא קולי;
(3) שליחה או קבלה של מסרון;
(4) גישה לרשת האינטרנט;
(ב) המנוי אינו משלם לספק המורשה תשלום קבוע כלשהו בעד השימוש בו;
(2) מספר שהשימוש בו הוגבל לתקופה קצובה בהסכם ההתקשרות שחלים בו כל אלה:
(1) הוא מספר בתשלום מראש;
(2) לא נעשה בו שימוש באחד או יותר מהאופנים המתוארים בפסקה (1)(א) במהלך 30 הימים שלאחר סיום תקופת השימוש כאמור בהסכם ההתקשרות;
"מסר אישי" - הודעה, התרעה או הנחיה קצרה שמטרתה להבטיח שמירה על ביטחון המדינה או שלום הציבור, הנשלחת באמצעות נציג מערכת הביטחון ובאופן מיידי וממוקד ללקוחות שברשותם ציוד קצה רט"ן התומך בשימוש בטכנולוגיית cell broadcast ;
"מסר בזק חסום" - מסר בזק שהוא שיחת טלפון, הודעה, תקשורת נתונים או קישורים, שלא ניתן להשלים את העברתו ברשת הבזק מייד עם מתן העברת הפקודה האלקטרונית להקמת הקשר עקב אי-זמינות משאבים של רשת הבזק או משאבים לקישור בין רשת הבזק למערכות אחרות;
"מסר בזק נופל" - כל אחד מאלה:
(1) שיחה שהופסקה שלא ביוזמת המנוי יוזם השיחה, הקישור או מקבל השיחה;
(2) תקשורת נתונים או קישורים שהעברתם הופסקה שלא ביוזמת המנוי יוזם או מקבל התקשורת;
"מערכת הרישום" - מערכת מקוונת שבאמצעותה ניתן להירשם במרשם ולעדכנו לפי תקנות אלה;
"משתמש קצה" - יחיד המקבל שירות בזק מכוח הסכם התקשרות, בין שהתקשר עם הספק המורשה באופן ישיר ובין שאחר התקשר עם הספק המורשה למענו, ובלבד שאינו מספק שירות בזק לאחר;
"המשרד" - משרד התקשורת;
"נציב פניות" - בעל תפקיד אצל ספק מורשה שמוסמך מטעם הספק המורשה לברר תלונות של לקוחות;
"נציג מערכת הביטחון" - נציג של משרד הביטחון או של צבא ההגנה לישראל - פיקוד העורף, שהוסמך מטעם כל אחד מהם להפעיל מערכת מסר אישי;
"ספק בין–לאומי" - ספק מורשה המספק שירות בין–לאומי;
"ספק טלפוניה ניידת גדול" - ספק מורשה המספק שירות טלפוניה ניידת באמצעות אחר ל–200,000 משתמשי קצה, לכל הפחות;
"ספק נייח גדול" - ספק מורשה המספק שירות בזק על גבי רשת מתקדמת ל–50,000 משתמשי קצה, לכל הפחות;
"פעולת תחזוקה" - פעולה חיונית של תחזוקה או הקמה של רשת בזק;
"ציוד קצה רט"ן" - ציוד קצה המשמש לקבלת שירות בזק באמצעות מערכת רדיו טלפון נייד;
"קבוצה" - קבוצה של מנויים או לקוחות, לפי העניין, שהם יחידים שיש במאפייניהם טעם סביר המצדיק את אבחנתם מקבוצת לקוחות אחרת;
"קידומת חיוג" - קבוצת ספרות בתחילת מספר הטלפון המשמשת לצורך זיהוי כללי של יעד השיחה, כגון אזור חיוג או רשת של ספק מורשה;
"הרשות הפלסטינית" - המועצה כהגדרתה בתקנות שעת חירום (יהודה והשומרון - שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), התשכ"ח-1967, כפי שהוארך תוקפן ותוקן נוסחן בחוק;
"שיחה אל מוקד חירום" - שיחה מאת מנוי של ספק מורשה אל מוקד טלפוני שהוא אחד מאלה:
(1) משטרת ישראל (מספר מקוצר - 100);
(2) מגן דוד אדום (מספר מקוצר - 101);
(3) מכבי אש (מספר מקוצר - 102);
(4) פיקוד העורף (מספר מקוצר - 104);
(5) המוקד הלאומי להגנה על ילדים ברשת (מספר מקוצר - 105);
"שיחת גוביינה" - שיחה המשולמת בידי מקבל השיחה, לאחר אישור קבלת השיחה;
"שירות בין–לאומי" - שירות טלפוניה בין ישראל לבין מקומות מחוץ לישראל;
"שירות טלפוניה ניידת" - שירות טלפוניה הניתן באמצעות רשת בזק שהיא מערכת רדיו טלפון נייד;
"שירות טלפוניה ניידת באמצעות אחר" - שירות טלפוניה ניידת הניתן באמצעות רשת בזק של ספק מורשה אחר ( Mobile Virtual Network Operator - MVNO );
"שירות נדידה בין–לאומית" - שירות טלפוניה ניידת הניתן מחוץ לישראל באמצעות מערכת רט"ן של ספק שירות טלפוניה ניידת זר, ללקוח של ספק מורשה המספק שירות טלפוניה ניידת;
"שירות למנוי עסקי בינוני-גדול" - שירות בזק הניתן למנוי עסקי במאפיינים שהספק המורשה אינו נותן למנוי פרטי והוא אחד מאלה:
(1) שירות בזק נייח הניתן למנוי בשלושה מיקומים גאוגרפיים שונים לפחות;
(2) שירות טלפוניה ניידת הניתן למנוי לקישור עשרה משתמשי קצה מוגדרים לפחות;
"שירות פרימיום" - שירות שמתקיימים בו כל אלה:
(1) הוא שירות של אספקת תוכן, באמצעות שירות טלפוניה;
(2) התשלום בעד השירות נגבה על ידי הספק המורשה בהתאם להיקף השימוש בשירות הטלפוניה שבאמצעותו הוא ניתן;
"שירות בתשלום מראש" 2 - שירות בזק שלקוח שילם בעדו טרם אספקתו ( Pre-paid ) למעט שירות בזק המשולם באמצעות הוראת קבע לחיוב חשבון הבנק;
"תושב ישראל" - מי שמחזיק אשרה ורישיון בני תוקף, לפי סעיף 2(א)(3) או (4) לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב-1952;
"תיול פנימי" - כהגדרתו בסעיף 4ח לחוק;
"תוכנית הנדסית" - תיאור מילולי תמציתי ותיאור סכמתי של מבנה רשת הבזק שבאמצעותה מספק הספק המורשה שירות, שכוללת -
(1) תיאור מילולי של רכיבי המערכת בשכבות הליבה, האיסוף (אגרגציה) והגישה;
(2) תיאור מילולי של אופן הפעלת מיתקני הבזק, ובכלל כך חיבור וקישור הרשת לספק מורשה אחר;
(3) תיאור מילולי של הטכנולוגיה שבה ייעשה שימוש, לרבות מערכות הבקרה, ניהול וניטור;
(4) תרשים סכמטי של מבנה הרשת בשכבות הליבה, האיסוף (אגריגציה) והגישה;
(5) תיאור מילולי של שימוש מתוכנן בתדרי רדיו;
"תוכנית מספור" - כהגדרתה בסעיף 5א לחוק;
"תקנות האגרות" - תקנות לקביעת אגרות בעד רישום במרשם שהותקנו מכוח סעיף 4ג(א)(1) לחוק.
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
29.   
30.   
31.   
32.   
(א1)3 בהודעה כאמור בתקנת משנה (א) הנשלחת למנוי המשלם באמצעות הוראת קבע לחיוב חשבון הבנק בטרם קבלת השירות כאמור בתקנה 43א(ב), הספק המורשה, אם בחר לגבות תשלום בעד חריגה באמצעות תשלום מראש לפי תקנה 43א(ג), יציין גם כי כדי לחרוג ממכסת השירות או מחבילת השירותים נדרש המנוי לרכוש באמצעות תשלום מראש מכסת שירות נוספת או חבילת שירות נוספת.
(ב) תקנת משנה (א) לא תחול על ניצול מכסה של שירות או חבילת שירותים שמספק ספק מורשה המספק למנוי שירות בתשלום מראש, ובלבד שספק מורשה יאפשר ללקוח להתעדכן בכל עת, בלא תשלום נוסף, בדבר יתרת המכסה או שיעור ניצול המכסה של השירות או חבילת השירותים שבעדם שילם, ויודיע לו במועד שבו תנוצל המכסה במלואה או יעשה שימוש בכלל השירותים שבעדם שילם.
(ג) בהודעה על ניצול מלא, במסגרת שירותי נדידה בין–לאומית לפי תקנת משנה (א)(2), יודיע הספק המורשה על התעריפים שיחולו בעד קבלת השירות בסיום ניצול מכסת השימוש בשירות או בחבילת השירותים, ואם ההודעה היא לעניין שירותי נדידה בין–לאומית תהיה ההודעה ערוכה, בין השאר, לפי תקנה 33(ד).
33.   
34.   (   
ניתוק משירות בשל חוב
א) ספק מורשה לא יפסיק לספק שירות בזק למנוי בשל אי-תשלום חוב בעד מתן שירות הבזק, אלא בכפוף לכל אלה:
(1) הספק המורשה שלח למנוי הודעת חיוב בכתב במתכונת למשלוח הודעה מיידית וזאת לאחר שהמנוי לא העביר תשלום בעד אספקת שירות הבזק;
(2) הספק המורשה הודיע למנוי כי בכוונתו לנתק אותו מקבלת שירות הבזק בתוך שלושים ימי עבודה מיום הודעת החיוב אם לא העביר תשלום בעד שירות הבזק שקיבל.
(ב) ספק מורשה לא ישלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ולא יתחיל בהליך משפטי, בטרם חלפו ארבעה עשר ימים מיום שליחת הודעת החיוב כאמור בתקנת משנה (א)(1).
35.   
36.   
37.   
38.   
(ב) על ניתוק לפי תקנת משנה (א) יחולו ההוראות האלה:
(1) ניתוק יתבצע לא יאוחר מיום העבודה שלאחר יום ההודעה של המנוי מהמועד שבו ביקש לקוח לבצע את הניתוק ואם ביקש מועד עתידי, מאוחר מיום העבודה שלאחר יום ההודעה, יתבצע הניתוק במועד שציין המנוי; לאחר ביצוע הניתוק תישלח ללקוח הודעה מיידית על השלמת הניתוק או סיום ההתקשרות, לפי העניין;
(2) ספק מורשה לא יגבה מהמנוי תשלום בעד הניתוק;
(3) ספק מורשה יתעד במערכות המידע שלו את הודעת המנוי והמועד שבו בוצעה בקשת המנוי.
39.   
40.   
41.   
42.   
43.   
43א. 4
תשלום באמצעות הוראת קבע

[תיקון התשפ"ה (מס' 3), (מס' 4)]
(א) ספק מורשה לא יגבה ממנוי פרטי עמלה בעד תשלום החשבונית כאמור בתקנה 44, באמצעות הוראת קבע לחיוב חשבון הבנק (בתקנה זו - הוראת קבע).
(ב) ספק מורשה רשאי לדרוש ממנוי המשלם באמצעות הוראת קבע כי תשלום כאמור יבוצע בטרם קבלת השירות, בהתאם למחזורי החיוב המוצעים למנוייו.
(ג) ספק מורשה שדרש ממנוי כי תשלום יבוצע בטרם קבלת השירות לפי תקנת משנה (ב), יגבה תשלום בעד חריגה ממכסה של שירות או חבילת שירותים שרכש מנוי המשלם באמצעות הוראת קבע, רק לאחר ניצול מאה אחוזים ממכסת הצריכה של השירות או חבילת השירותים; הספק המורשה רשאי לגבות את התשלום בעד חריגה כאמור באמצעות תשלום מראש בעד מכסת שירות נוספת או חבילת שירות נוספת, וזאת בהתאם לתעריפים הקבועים בהסכם ההתקשרות ובמסמך עיקרי ההתקשרות שנערכו לפי תקנה 28.
(ד) חיוב החשבונית למנוי פרטי המשלם באמצעות הוראת קבע, שספק מורשה דרש ממנו לפי תקנת משנה (ב) לעבור למתכונת של תשלום בטרם קבלת השירות, יבוצע באופן מדורג, בשלוש פעימות שוות של הקדמת מועד חיוב, המתפרשות על פני שלושה מחזורי חיוב, כך שבמחזור החיוב השלישי שלאחר הדרישה כאמור, החיוב יבוצע במועד החיוב המעודכן שקבע הספק המורשה, שיחול מאותו מחזור חיוב ואילך; מועד החיוב המעודכן שיקבע הספק המורשה לפי תקנת משנה זו יהיה בטרם קבלת השירות לעניין אותו מחזור חיוב ולכל המוקדם 5 ימים לפני מועד תחילת קבלת השירות כאמור.
(ה) הוראות תקנה 34 יחולו, בשינויים המחויבים, גם על אי-תשלום חשבונית באמצעות הוראת קבע לגבי מנוי שספק מורשה דרש ממנו שהתשלום יבוצע בטרם קבלת השירות לפי תקנת משנה (ב).
44.   
ספק מורשה יעביר למנוי, חשבונית שבה פירוט התשלומים שנדרש המנוי לשלם כשהם כוללים מס ערך מוסף החל על העסקה לפי חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975 לכל הפחות; החשבונית תכלול פירוט מדויק, תמציתי ומובן בדבר כלל רכיבי התשלום הנדרש, לפי סוגי שירותים ובעד כל הטובין, שלגביהם נדרש התשלום.
45.   
46.   
47.   
48.   
49.   
(ו) על אף האמור בתקנת משנה (ה), ולפי סעיף 18ב(א1)(4) לחוק הגנת הצרכן, משך ההמתנה לקבלת מענה אנושי במוקד הפניות יכול לעלות על פרק הזמן האמור, ובלבד שיתקיימו התנאים האלה:
(1) מספר השיחות שבהן משך ההמתנה עולה על פרק הזמן האמור, הוא לכל היותר עשרים אחוזים מכלל הפניות בשבועיים רצופים;
(2) משך ההמתנה הממוצע באותם שבועיים רצופים אינו עולה על שמונה דקות;
(3) לעניין פסקאות (1) ו–(2) לא יובאו בחשבון שיחות שהתנתקו שלא ביוזמת המתקשר.
(ז) ספק מורשה יפרסם באתר האינטרנט שלו את שעות הפעילות של מוקד הפניות ואת אופן הפנייה אליו.
50.   
51.   
52.   
53.   
54.   
55.   
56.   
57.   
58.   
59.   
60.   
61.   
62.   
63.   
64.   
(ב) ספק מורשה לא יגבה כל תשלום בעד האמור בתקנות משנה (א) או (א1), לפי העניין.
(ג) ביקש לקוח כאמור בתקנת משנה (א) לקבל את מספר הטלפון הקודם שלו וטרם חלפו תשעים ימי עבודה מסיום ההתקשרות, יקצה הספק המורשה ללקוח את מספרו הקודם.
65.   
66.   
67.   
68.   
69.   
69א.   
69ב.   
70.   
70א   
(1) ביום שישי, לא יאוחר מ-21 ימים ממועד פרסום תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (היתר כללי למתן שירותי בזק) (תיקון מס' 4), התשפ"ד-2024, מודעה שבה יודיע לציבור על הפסקת החיבור של ציוד ישן לרשת, וזאת אם לא כבר פרסם מודעה כאמור;
(2) ביום ח' בכסלו התשפ"ו (28 בנובמבר 2025), או ביום שישי הקרוב ביותר לתאריך המוקדם בשלושים ימים ממועד הפסקת השירות בפועל, לפי המוקדם, מודעה שבה יודיע לציבור על הפסקת פעילות הרשת בטכנולוגיה ישנה והשירותים הניתנים למנויים באמצעותה.
71.   
72.   
73   
74.   
75.   
75א.   

[תיקונים: התשפ"ד (מס' 3), (מס' 5), התשפ"ה (מס' 3), (מס' 4)]
(א) בחינה ראשונה לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021 של תקנה 67 כנוסחה בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (היתר כללי למתן שירותי בזק) (תיקון מס' 3), התשפ"ד-2024, תתבצע בתום חמש שנים מיום תחילתה.
(ב) בחינה ראשונה לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021, של תקנה 32 ותקנה 33 כנוסחן בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (היתר כללי למתן שירותי בזק) (תיקון מס' 5), התשפ"ד-2024, תתבצע בתום חמש שנים מיום תחילתן.
(ג) בחינה ראשונה לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021, של תקנה 69א ותקנה 69ב כנוסחן בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (היתר כללי למתן שירותי בזק) (תיקון מס' 6), התשפ"ד-2024, תתבצע בתום שנה מיום תחילתן.
(ד) בחינה ראשונה לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021, של תקנה 64 כנוסחה בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (היתר כללי למתן שירותי בזק) (תיקון), התשפ"ה-2024, תתבצע בתום חמש שנים מיום תחילתה.
(ה)5 בחינה ראשונה לפי סעיף 24 לחוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021, של תקנות 32(א1) ו-43א כנוסחן בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (היתר כללי למתן שירותי בזק) (תיקון מס' 2), התשפ"ה-2025, תתבצע בתום חמש שנים ממועד תחילתן של תקנות אלה.
76.   
77. 6
סייג לתחולה

[תיקונים: התשפ"ד (מס' 5), התשפ"ה, התשפ"ה (מס' 3), (מס' 4)]
(א) תקנות אלה למעט תקנה 33 לא יחולו על בעל רישיון בזק למעט תקנות 32(א1), 43א, 69א ו-69ב.
(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), תקנה 64 תחול על בעלי רישיון לאספקת שירותי טלפוניה ניידת לפי סעיף 2(ב)(1) לחוק.
78.   
79. 7
הוראת שעה
(בוטלה).
(ב) לגבי שירות טלפוניה קווית ושירות טלפוניה ניידת - האם נדרשת הקצאת טווח מספור? כן/לא;
(ג) לגבי שירות אחר (11(ה)) - כתובת מיקומן של מערכות הליבה: ___________________________;
(13) אופן התחברות רשת הבזק אל רשתות בזק של ספקים מורשים אחרים: ________________________

 
טור א'
התחום
טור ב'
המערכות
טור ג'
התקנים וארגוני התקינה הנוגעים בדבר
(6)
מערכות תקשורת נייחות
ניהול ובקרה
ITU-T, IETF, IEEE OSI/NM
(7)
מערכות תקשורת נייחות
גישה
ITU-T
(8)
מערכות תקשורת נייחות
קישור רשתות בזק
ITU-T, Broadband Forum
(9)
מערכות תקשורת נייחות
מיתוג ומספור
ITU-T, IEEE ComSoc
(10)
תשתית תמסורת
כבלים
EuroDOCSI, CableLabs, SCTE, Docsis
(11)
תשתית תמסורת
סיבים אופטיים
FOA, Fiber Broadband Association, FTTH Council, OIF
(12)
תשתית תמסורת
ADSL
ITU-T, Broadband Forum
(13)
תשתית תמסורת
תמסורת לוויינית
IEEE, ETSI
(14)
תשתית תמסורת
Ethernet
IEEE, MEF
(15)
תשתית תמסורת
פס רחב (כללי)
Broadband Forum
(16)
מערכות ענן
מחשוב ענן (Cloud (Computing
NIST, ITU-T, ENISA, OMG, ATIS, CIF
(17)
מערכות ענן
גישה לענן - אבטחה
IEEE, NIST, ENISA, CSA
(18)
מערכות ענן
ניהול תשתיות ענן
DMTF, OSGi, OSM (ETSI)
(19)
שירותים וגישה לאינטרנט
תקשורת IP
IETF, IEEE, איגוד האינטרנט הישראלי
(20)
שירותים וגישה לאינטרנט
אפליקציות ושירותי אינטרנט
IRTF
(21)
גיבוי
גיבוי
IEEE, SNIA
(22)
שרידות
שרידות
IEC, ITU-T, IEEE
(23)
סנכרון שעונים
סנכרון שעונים
IEEE
[1.] ק"ת 10346, התשפ"ג (2.10.2022), עמ' 30.
תיקונים:ק"ת 10459, התשפ"ג (28.12.2022), עמ' 664;
ק"ת 10601, התשפ"ג (28.3.2023), עמ' 1164 [התשפ"ג (מס' 2)];
ק"ת 10803, התשפ"ד (28.9.2023), עמ' 62;
ק"ת 10938, התשפ"ד (30.11.2023), עמ' 698 [התשפ"ד (מס' 2)];
ק"ת 11187, התשפ"ד (4.3.2024), עמ' 1858 [התשפ"ד (מס' 3)];
ק"ת 11200, התשפ"ד (11.3.2024), עמ' 1912 [התשפ"ד (מס' 4)];
ק"ת 11458, התשפ"ד (15.9.2024), עמ' 3562 ו–3564 [התשפ"ד (מס' 5)];
ק"ת 11571, התשפ"ה (2.12.2024), עמ' 344 (ת"ט בק"ת 12033, התשפ"ה, עמ' 2546);
ק"ת 11710, התשפ"ה (13.1.2025), עמ' 988 [התשפ"ה (מס' 2)];
ק"ת 11852, התשפ"ה (8.5.2025), עמ' 1650 [התשפ"ה (מס' 3)];
ק"ת 12004, התשפ"ה (6.8.2025), עמ' 2376 [התשפ"ה (מס' 4)].
[2.] תחילת הסיפא להגדרה "שירות בתשלום מראש", החל במילים "למעט שירות..." - ביום 8.11.25 [תיקון התשפ"ה (מס' 4)].
[3.] תחילת תוקפה של תקנת משנה 32(א1) ביום 8.11.25 [תיקון התשפ"ה (מס' 4)].
[4.] תחילת תוקפה של תקנה 43א ביום 8.11.25 [תיקון התשפ"ה (מס' 4)].
[5.] תחילת תוקפה של תקנה (ה) ביום 8.11.25 [תיקון התשפ"ה (מס' 4)].
[6.] עד יום 8.11.25, בתקנה 77(א) במקום "למעט תקנות 32(א1), 43א, 69א ו–69ב", בא: "למעט תקנות 69א ו-69ב" [תיקון התשפ"ה (מס' 4)].
[7.] תקנה 79 מכילה הוראת שעה ל"תקופת המעבר", אשר הסתיימה ב–1.1.2023, ועל כן הושמטה כאן.

מפת מסמך

פרק א': מטרה והגדרות
1. מטרה
2. הגדרות
פרק ב': רישום במרשם
3. המרשם
4. פרטי רישום וצירוף מסמכים נדרשים
5. סירוב לרשום במרשם
6. הגשת מסמכים נוספים
7. תעודת רישום
8. עדכון פרטים
9. הוספה והסרה של סוג שירות בזק מהרישום
10. עדכון פרטים וסוגי שירותים כבקשת רישום חדשה
11. תוקף הרישום
12. חידוש רישום
פרק ג': אספקת שירות בזק
סימן א': כללי
13. אספקת שירות בזק
14. חובת דיווח
15. מתן שירות באמצעות אחר
סימן ב': תקינות וסדירות שירות הבזק
16. שירות תקין, רציף וסדיר ופעילות הוגנת
17. חובת עמידה בתקנים
18. רמת שירותי בזק
19. בקרה וניטור של רשת בזק
20. הקצאת כתובת בפרוטוקול IPV6
פרק ד': הוראות צרכניות
סימן א': כללי
21. תחולת פרק ד'
22. מסירת מידע והודעות
23. מתן שירות למנוי מבוגר
24. אי–הפליה
25. שמירה ותיעוד של מסמכים והקלטות
26. חובת העמדת מידע
27. העברה או גילוי של מידע המהווה פגיעה בפרטיות
סימן ב': הסכם ההתקשרות והודעות למנוי
28. הסכם התקשרות ועיקרי התקשרות
29. בחירה וחסימה של שירותים שיקבל המנוי
30. אספקת שירות לפי הסכמה מפורשת
31. שינוי בתנאי השירות
32. הודעה בדבר ניצול מכסת שירות או חבילת שירות
33. שירות נדידה בין-לאומית
34. ניתוק משירות בשל חוב
( ניתוק משירות בשל חוב
35. חשבון סיום התקשרות
סימן ג': הפסקת שירות
36. הפסקה זמנית בשירות לבקשת מנוי
37. הפסקה זמנית בשירות בשל פעולות תחזוקה
38. ניתוק שירות וסיום התקשרות לבקשת מנוי
39. ניתוק שירות גישה לאינטרנט למנוי רדום
40. תשלום יחסי
41. ביטול שירות לכלל המנויים
42. ניתוק שירות
סימן ד': תשלומים
43. גביית תשלום מנוי
43א. תשלום באמצעות הוראת קבע
44. פרטים בחשבונית
45. תשלום בעד כרטיס חכם
46. תלונה בשל חיוב יתר
סימן ה': יצירת קשר עם ספק מורשה
47. דרכי יצירת קשר עם ספק מורשה
48. פניית לקוח לספק מורשה
49. מוקד פניות
50. נציב פניות
סימן ו': שירות סינון
51. מתן שירות סינון
סימן ז': חסימת נדידה בין–לאומית
52. חסימת שירות נדידה בין–לאומית בישראל ממדינה שכנה
סימן ח': ציוד קצה
53. מכירה או השכרה של ציוד קצה בידי ספק מורשה
54. חסימת ציוד קצה רט"ן בשל גנבה או אובדן
פרק ה': הוראות כלכליות ושמירה על התחרות בתחום הבזק
סימן א': כללי
55. איסור פגיעה בתחרות
56. דיווח חשבונאי
סימן ב': העברת החזקה של אמצעי שליטה
57. העברת החזקה של אמצעי שליטה בספק נייח גדול
58. העברת החזקה של אמצעי שליטה בספק טלפוניה ניידת גדול
59. העברת החזקה של אמצעי שליטה נסחר
60. העברת החזקה של אמצעי שליטה בספק מורשה המספק שירות גישה לאינטרנט
61. חישוב החזקה בעקיפין
פרק ו': שירות טלפוניה ושימוש בתדרים
סימן א': מספור וניתוב שיחות בין–לאומיות
62. תחולת סימן א'
63. פעולה על פי תוכנית מספור
64. שמירת מספר טלפון בסיום התקשרות
65. שיחות חינם
66. חיוב לפי משך זמן השיחה
67. שירות פרימיום
68. שיחות בין–לאומיות יוצאות
69. שיחות בין–לאומיות נכנסות
69א. חסימת שיחות זדוניות שמקורן מחוץ לישראל
69ב. חסימת שיחות זדוניות שמקורן בתוך ישראל
70. ניתוק מספר רדום משירות טלפוניה
70א הפסקת מתן שירות באמצעות טכנולוגיות ישנות
סימן ב': שימוש בתדרים
71. שמירת הוראות לפי הפקודה
פרק ז': הוראות בנושאי ביטחון ושלום הציבור
סימן א': כללי
72. גישה למוקד חירום
73 זיהוי שיחות למוקדי חירום ציבוריים
74. הודעת מסר אישי
75. קישור לרשות הפלסטינית
פרק ח': תחילה והוראות אחרות
75א. בחינה לפי חוק עקרונות האסדרה
76. תחילה
77. סייג לתחולה
78. הוראת מעבר
79. הוראת שעה
תוספת ראשונה
תוספת שנייה