"חיוב יתר" - חיוב שנגבה ממנוי בניגוד להוראות כל דין;
"כרטיס חכם" - מיתקן או התקן בציוד קצה המשמש לזיהוי ודאי של ציוד הקצה, לרבות כרטיס SIM והתקן e-SIM ;
"לקוח" - מנוי או משתמש קצה;
"מבקש" - המבקש כמשמעותו בסעיף 4א1(ב) לחוק;
"מדינה שכנה" - ירדן או מצרים;
"מוקד פניות" - מוקד לטיפול בפניות של לקוחות הספק המורשה;
"מזהה מספר הטלפון של המנוי הקורא" - CLI ( Calling Line Identity ), שדה המזהה את מספר הטלפון של המנוי המתקשר או השולח מסרון, בין שהוא מורכב מספרות, אותיות לטיניות או רווחים;
"מחזור חיוב" - תקופת זמן מחזורית, שמשכה הוא מסוים, שבמהלכה מסופקים למנוי שירותי בזק, שבעדם הוא משלם בחשבונית;
"המנהל" - לרבות מי שהשר או המנהל אצל לו את סמכותו;
"מנוי מבוגר" - מנוי שגילו 65 שנים לפחות;
"מנוי עסקי" - מנוי שהוא אחד מאלה:
(1) תאגיד;
(2) משרד ממשלתי או יחידת סמך שלו;
(3) עוסק מורשה כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975, למעט עוסק פטור כהגדרתו בחוק האמור; (4) גוף שהוקם לפי חוק;
"מנוי פרטי" - מנוי שאינו מנוי עסקי;
"מנוי רדום" - מנוי שלא עשה שימוש בשירות גישה לאינטרנט במשך שישה חודשים רצופים לפחות;
"מספר בתשלום מראש" - מספר טלפון בתבנית לשימוש כמספר רדיו טלפון נייד (רט"ן) לפי תוכנית המספור שהוקצה לשימושו של מנוי שמשויך לחבילת תשלום מראש ( Pre-paid );
"מספר טלפון ישראלי נייח" - מספר טלפון בתבנית לשימוש כמספר גאוגרפי או כמספר ארצי או כמספר טלפון לשירותים ארציים לפי תוכנית המספור;
"מספר רדום" - מספר טלפון בתבנית לשימוש כמספר רט"ן לפי תוכנית המספור שהוקצה לשימושו של מנוי שהוא אחד מאלה:
(1) מספר שהשימוש בו לא הוגבל לתקופה קצובה בהסכם ההתקשרות שחלים בו כל אלה:
(א) במשך שישה חודשים לפחות לא נעשה בו שימוש באף אחד מהאופנים האלה:
(1) הוצאת שיחת טלפון;
(2) קבלת שיחת טלפון, לרבות אם השיחה לא נענתה בפועל ולמעט שיחה שהתקבלה באמצעות תא קולי;
(3) שליחה או קבלה של מסרון;
(4) גישה לרשת האינטרנט;
(ב) המנוי אינו משלם לספק המורשה תשלום קבוע כלשהו בעד השימוש בו;
(2) מספר שהשימוש בו הוגבל לתקופה קצובה בהסכם ההתקשרות שחלים בו כל אלה:
(1) הוא מספר בתשלום מראש;
(2) לא נעשה בו שימוש באחד או יותר מהאופנים המתוארים בפסקה (1)(א) במהלך 30 הימים שלאחר סיום תקופת השימוש כאמור בהסכם ההתקשרות;
"מסר אישי" - הודעה, התרעה או הנחיה קצרה שמטרתה להבטיח שמירה על ביטחון המדינה או שלום הציבור, הנשלחת באמצעות נציג מערכת הביטחון ובאופן מיידי וממוקד ללקוחות שברשותם ציוד קצה רט"ן התומך בשימוש בטכנולוגיית cell broadcast ;
"מסר בזק חסום" - מסר בזק שהוא שיחת טלפון, הודעה, תקשורת נתונים או קישורים, שלא ניתן להשלים את העברתו ברשת הבזק מייד עם מתן העברת הפקודה האלקטרונית להקמת הקשר עקב אי-זמינות משאבים של רשת הבזק או משאבים לקישור בין רשת הבזק למערכות אחרות;
"מסר בזק נופל" - כל אחד מאלה:
(1) שיחה שהופסקה שלא ביוזמת המנוי יוזם השיחה, הקישור או מקבל השיחה;
(2) תקשורת נתונים או קישורים שהעברתם הופסקה שלא ביוזמת המנוי יוזם או מקבל התקשורת;
"מערכת הרישום" - מערכת מקוונת שבאמצעותה ניתן להירשם במרשם ולעדכנו לפי תקנות אלה;
"משתמש קצה" - יחיד המקבל שירות בזק מכוח הסכם התקשרות, בין שהתקשר עם הספק המורשה באופן ישיר ובין שאחר התקשר עם הספק המורשה למענו, ובלבד שאינו מספק שירות בזק לאחר;
"המשרד" - משרד התקשורת;
"נציב פניות" - בעל תפקיד אצל ספק מורשה שמוסמך מטעם הספק המורשה לברר תלונות של לקוחות;
"נציג מערכת הביטחון" - נציג של משרד הביטחון או של צבא ההגנה לישראל - פיקוד העורף, שהוסמך מטעם כל אחד מהם להפעיל מערכת מסר אישי;
"ספק בין–לאומי" - ספק מורשה המספק שירות בין–לאומי;
"ספק טלפוניה ניידת גדול" - ספק מורשה המספק שירות טלפוניה ניידת באמצעות אחר ל–200,000 משתמשי קצה, לכל הפחות;
"ספק נייח גדול" - ספק מורשה המספק שירות בזק על גבי רשת מתקדמת ל–50,000 משתמשי קצה, לכל הפחות;
"פעולת תחזוקה" - פעולה חיונית של תחזוקה או הקמה של רשת בזק;
"ציוד קצה רט"ן" - ציוד קצה המשמש לקבלת שירות בזק באמצעות מערכת רדיו טלפון נייד;
"קבוצה" - קבוצה של מנויים או לקוחות, לפי העניין, שהם יחידים שיש במאפייניהם טעם סביר המצדיק את אבחנתם מקבוצת לקוחות אחרת;
"קידומת חיוג" - קבוצת ספרות בתחילת מספר הטלפון המשמשת לצורך זיהוי כללי של יעד השיחה, כגון אזור חיוג או רשת של ספק מורשה;
"שיחה אל מוקד חירום" - שיחה מאת מנוי של ספק מורשה אל מוקד טלפוני שהוא אחד מאלה:
(1) משטרת ישראל (מספר מקוצר - 100);
(2) מגן דוד אדום (מספר מקוצר - 101);
(3) מכבי אש (מספר מקוצר - 102);
(4) פיקוד העורף (מספר מקוצר - 104);
(5) המוקד הלאומי להגנה על ילדים ברשת (מספר מקוצר - 105);
"שיחת גוביינה" - שיחה המשולמת בידי מקבל השיחה, לאחר אישור קבלת השיחה;
"שירות בין–לאומי" - שירות טלפוניה בין ישראל לבין מקומות מחוץ לישראל;
"שירות טלפוניה ניידת" - שירות טלפוניה הניתן באמצעות רשת בזק שהיא מערכת רדיו טלפון נייד;
"שירות טלפוניה ניידת באמצעות אחר" - שירות טלפוניה ניידת הניתן באמצעות רשת בזק של ספק מורשה אחר ( Mobile Virtual Network Operator - MVNO );
"שירות נדידה בין–לאומית" - שירות טלפוניה ניידת הניתן מחוץ לישראל באמצעות מערכת רט"ן של ספק שירות טלפוניה ניידת זר, ללקוח של ספק מורשה המספק שירות טלפוניה ניידת;
"שירות למנוי עסקי בינוני-גדול" - שירות בזק הניתן למנוי עסקי במאפיינים שהספק המורשה אינו נותן למנוי פרטי והוא אחד מאלה:
(1) שירות בזק נייח הניתן למנוי בשלושה מיקומים גאוגרפיים שונים לפחות;
(2) שירות טלפוניה ניידת הניתן למנוי לקישור עשרה משתמשי קצה מוגדרים לפחות;
"שירות פרימיום" - שירות שמתקיימים בו כל אלה:
(1) הוא שירות של אספקת תוכן, באמצעות שירות טלפוניה;
(2) התשלום בעד השירות נגבה על ידי הספק המורשה בהתאם להיקף השימוש בשירות הטלפוניה שבאמצעותו הוא ניתן;
"שירות בתשלום מראש" 2 - שירות בזק שלקוח שילם בעדו טרם אספקתו ( Pre-paid ) למעט שירות בזק המשולם באמצעות הוראת קבע לחיוב חשבון הבנק; "תיול פנימי" - כהגדרתו בסעיף 4ח לחוק;
"תוכנית הנדסית" - תיאור מילולי תמציתי ותיאור סכמתי של מבנה רשת הבזק שבאמצעותה מספק הספק המורשה שירות, שכוללת -
(1) תיאור מילולי של רכיבי המערכת בשכבות הליבה, האיסוף (אגרגציה) והגישה;
(2) תיאור מילולי של אופן הפעלת מיתקני הבזק, ובכלל כך חיבור וקישור הרשת לספק מורשה אחר;
(3) תיאור מילולי של הטכנולוגיה שבה ייעשה שימוש, לרבות מערכות הבקרה, ניהול וניטור;
(4) תרשים סכמטי של מבנה הרשת בשכבות הליבה, האיסוף (אגריגציה) והגישה;
(5) תיאור מילולי של שימוש מתוכנן בתדרי רדיו;
"תוכנית מספור" - כהגדרתה בסעיף 5א לחוק;
"תקנות האגרות" - תקנות לקביעת אגרות בעד רישום במרשם שהותקנו מכוח סעיף 4ג(א)(1) לחוק.