תאריך תצוגה: 27/07/2022

תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

טיוטת צו הבלו על דלק (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון), התשפ"ב-2022. 3

1.  תיקון סעיף 1. 3

דברי הסבר. 5


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו הבלו על דלק (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 2), התשפ"ב-2022

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, התוספת האמורה  תוקנה באמצעות צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 במסגרתו הופחת הבלו החל על בנזין וסולר, וזאת לצורך הפחתת מחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק בחצי שקל לליטר.

על מנת להקל על יוקר המחיה, מוצע בצו זה לתקן את הוראת השעה האמורה ולהפחית את הבלו החל על בנזין, כך שירד מ- 3,184.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל2,329.61 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת בתקופה שמיום ד' באב התשפ"ב (1 באוגוסט 2022) עד יום ד' באלול התשפ"ב (31 באוגוסט 2022). הפחתה זו תביא לירידה של שקל אחד במחירו של ליטר בנזין ביחס למחירו לפני הוראת השעה האמורה (ולירידה של חצי שקל ביחס למחירו בתחנות הדלק ערב כניסתו של צו זה בתוקף). עוד מוצע כי הבלו יופחת לגובה 3,154.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים, וזאת לתקופה שמיום ה' באלול התשפ"ב (1 בספטמבר 2022) עד יום ט' בשבט התשפ"ג (31 בינואר 2023). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין ועל תערובת דלק, לגביה חל מס קנייה בגובה זהה לבנזין.

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד האוצר:

טיוטת צו הבלו על דלק (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 2), התשפ"ב-2022

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 2 לחוק הבלו על דלק, התשי"ח-1958[1], אני מצווה לאמור:

 

 

 

תיקון סעיף 1

 

בסעיף 1 לצו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022[2], בסעיף קטן (א), בסופו יבוא:

 

 

"(4) בתקופה שמיום ד' באב התשפ"ב (1 באוגוסט 2022) עד יום ד' באלול התשפ"ב (31 באוגוסט 2022) יראו כאילו-

 

 

 

(א)  בפרטים 1 ו-9, במקום האמור בא "2,329.61 שקלים חדשים לכל אלף ליטר";

 

 

 

(ב) בפרט 11, במקום האמור בא "2,087.52 שקלים חדשים לכל אלף ליטר";

 

 

(5) בתקופה שמיום ה' באלול התשפ"ג (1 בספטמבר 2022) עד יום ט' בשבט התשפ"ג (31 בינואר 2023) יראו כאילו-

 

 

 

(א)  בפרטים 1 ו-9, במקום האמור בא "3,154.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטר";

 

 

 

(ב) בפרט 11, במקום האמור בא "2,912.22 שקלים חדשים לכל אלף ליטר".

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

 (חמ 3-764-ת1)

 

__________________

אביגדור ליברמן

שר האוצר

דברי הסבר

תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, התוספת האמורה  תוקנה באמצעות צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 במסגרתו הופחת הבלו החל על בנזין וסולר, וזאת לצורך הפחתת מחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק בחצי שקל לליטר.

על מנת להקל על יוקר המחיה, מוצע בצו זה לתקן את הוראת השעה האמורה ולהפחית את הבלו החל על בנזין, כך שירד מ- 3,184.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל2,329.61 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת בתקופה שמיום ד' באב התשפ"ב (1 באוגוסט 2022) עד יום ד' באלול התשפ"ב (31 באוגוסט 2022). הפחתה זו תביא לירידה של שקל אחד במחירו של ליטר בנזין ביחס למחירו לפני הוראת השעה האמורה (ולירידה של חצי שקל ביחס למחירו בתחנות הדלק ערב כניסתו של צו זה בתוקף). עוד מוצע כי הבלו יופחת לגובה 3,154.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים, וזאת לתקופה שמיום ה' באלול התשפ"ב (1 בספטמבר 2022) עד יום ט' בשבט התשפ"ג (31 בינואר 2023). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין ועל תערובת דלק, לגביה חל מס קנייה בגובה זהה לבנזין.

יובהר כי סכומי הבלו המנויים בצו זה יעודכנו בהתאם למדד ביום ה' באלול התשפ"ג (1 בספטמבר 2022).

יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקודם תיקון מקביל לצורך הפחתת מס הקנייה על הדלקים המיובאים במסגרת תיקון של צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 354 מיליון ש"ח.

 



[1] ס"ח התשי"ח, עמ' 160.

[2] ק"ת-שיעורי מק"ח התשפ"ב, עמ' 210 ועמ' 260.