תאריך תצוגה: 12/05/2022

טיוטת תקנות

 

א. שם התקנות המוצעות

תקנות חינוך חינם לילדים חולים (תכנית חינוך לילדים מאושפזים וילדים חולים בביתם), תשפ"ב -2022  .

 

 

 

 

ב. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:


 

תקנות חינוך חינם לילדים חולים (תכנית חינוך לילדים מאושפזים ולילדים חולים), התשפ"ב–2022

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 2 ו- 5 לחוק חינוך חינם לילדים חולים, התשס"א– 2001[1] (להלן – החוק), באישור  ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:

 

 

פרק ראשון: הגדרות

הגדרות

1.  

בתקנות אלה –

 

 

"האגף" – האגף  במשרד החינוך האחראי על יישום החוק, כפי שייקבע על ידי המנהל הכללי של משרד החינוך;.

 

 

"חוק חינוך מיוחד" – חוק חינוך מיוחד, התשמ"ח–1988[2];

 

 

"מוסד חינוך " – מוסד החינוך שבו הילד רשום כדין והיה לומד בו לולא מחלתו או אשפוזו;

 

 

"המנהל הכללי" – המנהל הכללי של משרד החינוך;

 

 

"מסגרת חינוכית בבית החולים" – כמשמעותה בסעיף 3 לחוק;

 

 

"מסייע"- אדם המספק שירותי סיוע לתלמיד מטעם רשות חינוך המקומית שבה מתגורר הילד החולה או הבעלות על המוסד החינוכי;

 

 

"מפקח" ו-"מפקח כולל" –כהגדרתם בתקנות חינוך ממלכתי (סדרי הפיקוח), התשי"ז – 1956[3];

 

 

"מפקח ילדים חולים בביתם במחוז" –מפקח כולל שמונה מטעם המחוז לעסוק בתחום ילדים חולים באותו מחוז ובמסגרת התחומים המוטלים עליו מתוקף תפקידו כמפקח במחוז;

 

 

"מתי"א" – כהגדרתו בחוק חינוך מיוחד;

 

 

"עובד אגף אכיפה"- עובד אגף אכיפה ואגף בקרה במינהל רישוי בקרה ואכיפה במשרד החינוך, המבצע פעולות אכיפה או בקרה;

 

 

"הצוות החינוכי"  עובד חינוך או המטפל המלמד את התלמיד החולה בביתו.

 

 

"שירותי חינוך מיוחדים"- שירותי חינוך מיוחדים או שירותים מיוחדים כהגדרתם בחוק חינוך מיוחד;

 

 

"שעת טיפול" – פרק זמן שלא יעלה על 45 דקות שבו יינתן שירות ממקצועות הבריאות, כמשמעותו בחוק חינוך מיוחד, או טיפול באמצעות אמנויות, לילד חולה הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים על פי קביעת ועדה בהתאם לחוק חינוך מיוחד ועל פי תכנית לפי סעיף 19 לחוק חינוך מיוחד;

 

 

"שעת לימוד"– פרק זמן שלא יעלה על 45 דקות שבו יינתנו שירותי חינוך;

 

 

"שעת לימוד מרחוק באמצעים טכנולוגיים" – שעת לימוד בה מתקיים שיעור מקוון שבו עובד חינוך אינו נמצא פיסית עם התלמיד או קבוצת תלמידים מקיים את השיעור בשידור חי ובאופן פעיל; .

 

 

"שעת תמיכה לצורך סיוע" – פרק זמן שלא יעלה על 45 דקות שבו יינתן סיוע ותיווך לצורך למידה: תחומי הדעת הרלבנטיים, הקניית מיומנות תקשורתית או חברתית וכן מיומנויות יסוד להתנהלות עצמאית בחיי היום- יום על ידי מסייע לילד חולה הזכאי לכך, בהתאם למטרות המוגדרות בתכנית החינוך לילד חולה, בלבד ובהנחיית הצוות החינוכי המלמד את התלמיד בביתו;

 

 

"תכנית חינוך לילד חולה" –תכנית הלימודים של הילד החולה בביתו  לפי תקנה 3;

 

 

"תקופת מחלה" –תחילתה של התקופה תחשב מהמועד בו נקבע באישור הרופא המומחה המטפל בילד כי הילד יידרש לשהות בביתו לתקופה רצופה שעולה על 21 ימים או בשל מחלה מתמשכת.

 

 

 

פרק שני: תכנית חינוך לילד חולה

הגשת בקשה לקבלת תכנית  חינוך לילד חולה בביתו

2.  

 

 לצורך קבלת שירותי חינוך, יגישו הורי ילד חולה בביתו בקשה באופן מקוון. על הבקשה המקוונת לכלול את הפרטים והמסמכים הבאים :

 

 

 

(1)  

אישורים רפואיים עדכניים מרופא מומחה, כהגדרתו בסעיף 11א לפקודת המתעסקים ברפואה, 1947, וכן סעיף 17 לפקודת הרופאים [נוסח חדש], תשל"ז-1976, בעל מומחיות רלבנטית, הכוללים התייחסות לתקופת המחלה הצפויה;

 

 

 

(2)   

חתימה על טופס הסכמת ההורים לפי התוספת הראשונה; לקבלת חינוך בביתם ולפיקוח על החינוך שניתן, התחייבות ההורים  כי במהלך המפגשים בביתם יהיה הורה או אדם בגיר אחר נוכח וזמין למשך כל המפגש, ובכלל זה אדם זה יהיה אחראי למתן טיפול רפואי, תרופתי או אחר בהתאם לצרכי התלמיד ועל פי הנחיות הרופא המטפל, וכן התחייבות להעמדת תנאים פיסיים ואמצעי למידה סבירים בבית התלמיד.

 

 

 

(3)   

חתימה על טופס ויתור סודיות חינוכי לפי התוספת השנייה;

תכנית חינוך לילד חולה בביתו

3.  

(א)   

לצורך גיבוש תכנית החינוך, מנהל מוסד החינוך או מי מטעמו יעביר לפי דרישת האגף או מי מטעמו, את פרטי מקצועות הלימוד הנדרשים ללמידה ושנבחרו בהתאם לתכנית הלימודים הנלמדת במוסד החינוכי; דגשים מבחינה לימודית או אחרת, ככל שנדרש, וכן פירוט שירותים נוספים הניתנים לתלמיד הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים.  

 

 

(ב)  

הצוות החינוכי יגבש תכנית חינוך לילד חולה בביתו תוך התייעצות עם הורי התלמיד.; תכנית החינוך תותאם לילד בשים לב לגילו, למצבו הבריאותי והתפקודי, ליכולותיו הלימודיות, למסוגלותו ללימודים, לסוג ואפיון המוגבלות שלו ולתכנית הלימודים במוסד החינוך בו הוא רשום ובכלל זה תכלול את מטרות התכנית ואת כל אלה:

 

 

 

 

 

 

 

(א)  פירוט של מספר שעות הלימוד;

 

 

 

 

(ב) פירוט שעות התמיכה לצורך סיוע לילד זכאי;

 

 

 

 

(ג)  פירוט שעות הטיפול לילד זכאי;

 

 

 

 

(ד) אמצעי הנגשה פרטניים הנדרשים לצורך מתן תכנית חינוך לפי תקנה 18 לתקנות אלה;

 

 

 

 

(ה)  הימים והשעות בהן יינתן חינוך.

 

 

(ג)   

מספר שעות הלימוד, הסיוע והטיפול לא יעלו על מספר השעות המרבי הקבוע בתקנות 4 ו-5.

 

 

(ד)  

שעות תמיכה לצורך סיוע יינתנו רק לילד חולה הזכאי לשירותים מיוחדים ולמטרות הלמידה שנקבעו עבור התלמיד בתחומי הדעת הרלבנטיים, הקניית מיומנות תקשורתית או חברתית וכן מיומנויות יסוד להתנהלות עצמאית בחיי היום- יום. 

 

 

(ה)  

הימים והשעות בהן יינתן חינוך לילד חולה ייקבעו, ככל האפשר, בתיאום עם הורי התלמיד.

הימים ושעות לימוד, שעות תמיכה לצורך סיוע ושעות טיפול לילד חולה, יינתנו לפי מועדי הלימודים ולוח החופשות הנהוגים במוסד החינוך ובסוג הכיתה שבהם התלמיד רשום ומשובץ, ועל פי לוח החופשות שמשרד החינוך מפרסם, מזמן לזמן. מפקח ילדים חולים במחוז יהיה רשאי לאשר מתן חינוך בשעות מאוחרות יותר, במקרים חריגים ומטעמים שירשמו.

 

 

(ז)

על אף האמור בתקנת משנה (ו), מפקח  ילדים חולים במחוז יהיה רשאי במקרים חריגים ומטעמים מיוחדים שירשמו, לאשר שעות לימוד, שעות תמיכה לצורך סיוע ושעות טיפול במהלך חופשת הלימוד ממוסד החינוך.

היקף שעות הלימוד המרבי לילד חולה בביתו הלומד בחינוך הרגיל

4.  

 ההיקף המרבי של שעות לימוד שבועיות שיינתנו לילד חולה הרשום במוסד חינוך רגיל על פי תכנית לימודית  יהיה כמפורט להלן:

 

 

 

(1) בגן ילדים– עד 5 שעות הוראה;

 

 

 

(2) בדרגות כיתה א' עד ו' – עד 7 שעות הוראה;

 

 

 

(3) בדרגות כיתה ז' עד י"ב ללא היבחנות בבחינות בגרות – עד 8 שעות הוראה;

 

 

 

(4) בדרגות כיתה י"א עד י"ב – כולל היבחנות בבחינות בגרות – עד 12 שעות הוראה. 

היקף שעות הלימוד הטיפול והסיוע המרביים לילד חולה בביתו הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים

5.  

(א)  ההיקף המרבי של שעות לימוד שבועיות שיינתנו לילד חולה הרשום במוסד חינוך לחינוך מיוחד או כיתת חינוך מיוחד במוסד חינוך רגיל או הלומד בשילוב עם זכאות לסל אישי על פי תכנית לימודית, יהיה כמפורט להלן:

 

 

 

(1) בגן ילדים– עד 5 שעות הוראה בשבוע + עד  3 שעות טיפול בשבוע + עד 20 שעות תמיכה לצורך סיוע בשבוע;

 

 

 

(2) בדרגות כיתה א' עד ו'- עד 7 שעות הוראה בשבוע + עד 3 שעות טיפול בשבוע + עד 20 שעות תמיכה לצורך סיוע בשבוע;

 

 

 

(3) בדרגות כיתה ז' עד י"ב ללא היבחנות בבחינות בגרות- עד 8 שעות הוראה+ עד 3 שעות טיפול +עד 20 שעות תמיכה לצורך סיוע בשבוע ;

 

 

 

(4) בדרגות כיתה י"א עד י"ב - כולל היבחנות בבחינות בגרות – עד 12 שעות הוראה+ עד 3 שעות טיפול + עד 20 שעות תמיכה לצורך סיוע בשבוע;

 

 

(ב) מפקח  ילדים חולים במחוז רשאי לאשר לתלמידים סיעודיים וסיעודיים מונשמים תוספת של עד 10 שעות תמיכה בשבוע לצורך סיוע.

 

 

(ג)  מפקח  ילדים חולים במחוז רשאי לאשר המרה של שעות סיוע בשעות הוראה או שעות טיפול בשעות הוראה או שעות הוראה בשעות טיפול ובלבד שמספר שעות ההוראה לא יפחת מ-3 שעות הוראה בשבוע.

 

 

(ד) מפקח  ילדים חולים במחוז רשאי לאשר מספר שעות רב יותר בשבוע מסוים או על פני תקופה של מספר שבועות ובלבד שסך השעות במהלך תקופת המחלה לא יעלה על סך השעות המרבי.

תוספת שעות במקרים חריגים ומיוחדים

6.  

ועדת חריגים תהיה רשאית, מטעמים מיוחדים שירשמו ובנסיבות חריגות ומיוחדות, לאחר שהשתכנעה כי מכסת השעות המרבית אינה מספיקה, לאשר תוספת של שעות הוראה מעבר למכסת השעות ההוראה המרביות לפי תקנה 4 או תקנה 5 ובלבד שהיקף השעות הנוסף יהיה עד מחצית ממספר שעות ההוראה המרבי. לעניין סעיף זה – "ועדת חריגים" – ועדה המורכבת ממנהל האגף או מי מטעמו; נציג חשבות המשרד וכן נציג מינהל כלכלה ותקציבים.

תחילת מתן השירותים

7.  

תחילת מתן תכנית חינוך לילד החולה בביתו תהיה, לא יאוחר מ-21 ימים מיום הגשת הבקשה התקינה ובכפוף לאיתור הצוות החינוכי. לעניין זה- "בקשה תקינה" – בקשה המוגשת לפי תקנה 2 הכוללת את כל המסמכים והפרטים המפורטים בתקנה ובכלל זה מסמכים הרפואיים העדכניים המעידים על היעדרות צפויה של מעל 21 יום או בגין מחלה מתמשכת וכן מתן אישור ההורים למתן מענה בביתם.

דרך ותנאים למתן חינוך

8.  

(א)  לא יינתן חינוך לילד חולה בביתו אלא אם כן נוכח וזמין בבית הילד הורה או אדם בגיר אחר שהורשה לכך בכתב ומראש על ידי ההורה, במהלך כל שעות תכנית החינוך, מתחילתן ועד סופן.

 

 

(ב) ההורה או אדם בגיר אחר, יאשרו בחתימתם על טופס הערוך לפי התוספת השלישית את קיום המפגש ומועדו;

 

 

(ג)  החינוך יינתן באופן פיזי בבית הילד.

 

 

(ד) הצוות החינוכי יפעל  אך ורק בהתאם לתכנית החינוך שנקבעה.

 

 

(ה)  המסייע יפעל לפי הנחיית הצוות החינוכי.

 

 

(ו)  לא יינתן חינוך לילד ככל שהורי הילד לא העמידו תנאים ואמצעים סבירים לטובת מתן חינוך בביתם.

 

 

(ז) על אף האמור בתקנת משנה (ג), במקרים בהם קיימים טעמים לכך, כגון טעמים בריאותיים או חברתיים או חינוכיים או ביטחוניים, רשאי הצוות החינוכי, באישור מפקח  ילדים חולים בביתם במחוז, לפרק זמן קבוע או זמני, לתת חינוך מרחוק, באופן מקוון, לילד או לקבוצת ילדים חולים במשותף ושעות הלימוד יכללו במכסת השעות שנקבעה בתכנית החינוך.

 

 

 

פרק שלישי: הצוות החינוכי

הסכמת עובדים לתת חינוך לילד חולה

9.  

עובד חינוך כהגדרתו בחוק פיקוח על בתי ספר, תשכ"ט-1969, מטפל או מסייע המועסק במוסד חינוך כהגדרתו בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949[4],  אשר הביע את הסכמתו לתת חינוך לילד חולה בביתו, יהא רשאי לעשות כן ובלבד שהחינוך ניתן שלא במסגרת משרתו ובשעות המערכת האישית של העובד באותו מוסד וחינוכו של הילד החולה בביתו יעשה בתמורה לתשלום נוסף.

הכשרת הצוות החינוכי

10.   

(א)  הצוות החינוכי הנותן שירותי הוראה ולימוד לילד חולה הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים יהיו בעלי הכשרה מתאימה. ההכשרה תכלול בין היתר את הנושאים הבאים:

 

 

 

(1) דרכי עבודה מותאמות למגוון המוגבלויות השונות;

 

 

 

(2) הכשרה לפי תקנות 88 ו-89 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג–2013[5], למעט הוראות סעיפים 88(א)(3) ו-(ב).

 

 

(ב) הוראות תקנת משנה זו יחולו גם על אנשי הצוות הנותנים לילד סיוע במסגרת שעות תמיכה לצורך סיוע או שירותים ממקצועות הבריאות וטיפול באמצעות אמנויות במסגרת שעות טיפול.

דיווח על מתן חינוך

11.   

(א)  הצוות החינוכי, ידווח על מתן חינוך, בדרך שיורה המשרד, באחת מהדרכים שלהלן:

 

 

 

(1) על גבי טופס הערוך לפי התוספת השלישית המרכז את קיום המפגשים באותו חודש לועזי.

 

 

 

(2) באמצעות יישום (אפליקציה) לגבי כל מפגש ושיעור.

 

 

 

(3) בדרך אחרת שיורה המשרד, מזמן לזמן

 

 

(ב) הדיווח יכלול את פרטי הילד, מקום קיום השיעור או המפגש, מועד השיעור או המפגש, משך השיעור או המפגש וזמן תחילת המפגש וזמן סיום המפגש.

 

 

(ג)  באחריות הצוות החינוכי למסור דיווח בהלימה לתכנית שנקבעה עבור התלמיד על פי מועדי הביצוע בפועל.

 

 

(ד) באחריות הצוות החינוכי לעדכן ולהעביר עדכון בדבר אופן יישום התכנית, מעת ולעת ו/או בהתאם לדרישת האגף או מי מטעמו ו/או דרישת צוות המוסד החינוכי בו לומד התלמיד בשגרה לקראת חזרתו ללימודים סדירים. עדכון זה יכלול בין היתר, מידע בדבר פירוט התכנים שנלמדו, התקדמות התלמיד.

 

 

פרק רביעי: תכנית חינוך לילד מאושפז

זכאות ילד מאושפז

12.   

חינוך לילד המאושפז או ששוהה בבית חולים בשל מחלה מתמשכת במרבית מימי השבוע, יינתן במסגרת החינוכית בבית החולים.

הכנת תכנית חינוך לילד מאושפז

13.   

(א)  מנהל המסגרת החינוכית בבית החולים או מי מטעמו, יכין  תכנית חינוך לכל ילד מאושפז על פי תכנית הלימודים של שכבת הגיל במוסד החינוך, ובהתאם לצרכיו, רמתו ויכולתו הלימודית, התפקודית והבריאותית של הילד המאושפז.

 

 

(ב) לצורך גיבוש תכנית החינוך, מנהל מוסד החינוך או מי מטעמו ימלא לפי דרישת האגף או מי מטעמו, את פרטי מקצועות הלימוד הנדרשים ללמידה ושנבחרו בהתאם לתכנית הלימודים הנלמדת בכיתה; דגשים מבחינה לימודית או אחרת (ככל שישנם), וכן פירוט שירותים נוספים הניתנים לתלמיד הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים.

הסכמת הורים

14.   

מתן המענה לילד המאושפז כפוף להסכמת הוריו, על גבי טופס הסכמה ייעודי לקבלת שירותים אלו עבורם ילדם המאושפז בבית החולים, וכן להסכמתם לקבלת מידע מהמוסד החינוכי בקהילה אודות תפקודו החינוכי של ילדם, הערוך לפי התוספת הרביעית.

 

 

 

פרק חמישי: פיקוח, בקרה ואכיפה

מסירת מידע

15.   

מנהל מסגרת חינוכית בבית חולים או עובד בצוות החינוכי הנותן חינוך בבית ילד, ימסרו למפקח, מפקח הכולל או מפקח ילדים חולים בביתם במחוז (לענין פרק זה- "מפקח") או לעובד אגף אכיפה את תכנית החינוך של ילד חולה או מאושפז, לפי דרישתם וכן מסמכים שהוכנו לצורך התכנית, תוצרים חינוכיים שנוצרו על ידי הילד, דיווחים על ימים ושעות שהתקיימו בהם מפגשים והעתקי אישורי הורים לפי תקנה 8(ב).  

ביקור בשיעור או מפגש

16.   

(א)  מפקח, יהא רשאי לבקר בכל שיעור או מפגש, ובכלל זה בשיעור מקוון  בכדי לפקח על יישום התכנית וכן לבחון את איכות ההוראה, בשים לב להתאמה לגיל הילד החולה ולמצבו הרפואי.

 

 

(ב) עובד אגף אכיפה יהא רשאי לבקר בכל שיעור או מפגש ובכלל זה בשיעור מקוון בכדי לוודא כי חינוך ניתן לילד, במועד ובשעה שנקבעו או דווחו.

 

 

(ג)  ביקור בבית הילד יתקיים בשעות שבהן החינוך ניתן ובתיאום עם ההורים, זולת מקרים מיוחדים בהם קיים צורך מקצועי לקיים ביקור בלא תיאום כאמור.

מתן הוראות

17.   

(א)  מצא מפקח כי ההוראה, הטיפול או הסיוע אינם ניתנים לפי תכנית החינוך או שאינם ניתנים ברמה ובאיכות הנדרשת, רשאי הוא לתת כל הוראה הנדרשת לצורך קיום התכנית ובכלל זה להורות על החלפת הצוות החינוכי, כולו או חלקו, לצורך עמידה בהוראות החוק ותקנות אלה. 

 

 

(ב) בנסיבות חריגות בהן מצא המפקח שלא ממלאים אחר הוראותיו או במקרים שבהם לא אפשרו למפקח לבקר בשיעור או מפגש או לקבל מידע לפי תקנות אלה, יהא רשאי, באישור מנהל האגף, להורות על השהיה זמנית של התכנית במלואה או חלקה. 

 

 

 

פרק שישי: הוראות שונות

הנגשת תכנית לימודית  לתלמיד חולה

18.   

תכנית חינוך לפי תקנה 3 תונגש ותותאם לילד חולה שזכאי לכך לפי תקנה 3(ג)(ד), בהתאם להוראות פרטים (30) עד (35), (37), (39) עד (44), (46), (47), (51) ו- (53) בתוספת השנייה לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמת נגישות פרטנית לתלמיד ולהורה), התשע"ח – 2018[6], בשינויים המחויבים ובהתאם למוגבלותו; האחריות לביצוע ההתאמה וההנגשה כאמור לילד חולה  חלה על הצוות החינוכי, והן יבוצעו ככל שהן נדרשות לפי התכנית החינוך.

שמירת קשר עם ילד חולה או ילד מאושפז

19.   

מנהל מוסד החינוך או מי מטעמו, ישמור,  ככל האפשר, על קשר רציף עם הורי הילד החולה או הילד המאושפז, עם הילד החולה או המאושפז ,  בהסכמת ההורים ולפי הצורך.

תחילה

20.  14. 

תחילתן של תקנות אלה בשנת הלימודים ______ .

 

 

 

 

 

 

 

תוספת ראשונה

תקנה 2(2)

טופס הסכמת הורים לקבלת חינוך לילד חולה בביתו

אישור הורים/ אפוטרופוס למתן מענה חינוכי, סיוע חינוכי וטיפול ממקצועות הבריאות / טיפול באמצעות אומנויות

בבית התלמיד לפי חוק ילדים חולים בביתם

תאריך:_____________

המחוז: __________________________

שם בית הספר: ____________________

 

אנו הורי התלמיד/ה (שם התלמיד/ה) _______ ____________ מספר זהות ____________

שם ההורה/ אפוטרופוס ______________________ מספר זהות___________________

יודעים כי מתן המענה החינוכי בבית התלמיד מותנה בהסכמת הורי התלמיד החולה, ועל כן אנו מאשרים כמפורט להלן: 

 

1.  אנו מאשרים את השתתפות ילדנו במתן מענה חינוכי בביתנו וכן כניסת צוותי הוראה/ סיוע חינוכי/ת/ טיפול לביתנו לצורכי למידה/טיפול ממקצועות הבריאות ו/או טיפול באמצעות אומנויות בלבד, בהתאם לתוכנית החינוכית האישית שתקבע/ נקבעה לילדנו ובהתאם לזכאותם.

 

2.  אנו מתחייבים להקצות מרחב מתאים ללמידה בביתנו הכולל: שולחן, כיסא או כל אמצעי ישיבה ו/או שכיבה המותאם למצבו הבריאותי של התלמיד, כיסא למורה/מטפל/סייע. כמו כן, אנו מתחייבים להעמדת אמצעי למידה מותאמים לתוכנית הלימודים כפי שנקבעו בתכנית האישית: ספרים, מחברות, כלי כתיבה ו/או אמצעי דיגיטלי כפי שנהוג בכיתה או כפי שנבחר על ידינו (אייפד, מחשב)

 

3.  אני מתחייבים כי ננכח לכל אורך מפגשי הלמידה, טיפול ו/או סיוע המתקיימים בבית התלמיד (בכפוף לסעיף 7). ידוע לנו כי לא ניקח חלק פעיל בשיעור אלא אם הדבר נקבע מראש כחלק מהתוכנית בתיאום מחנך/ת הכיתה או מנהל/ת הגן.

 

4.  אנו מאשרים ומתחייבים כי ככל שלאור מצבו הרפואי של התלמיד נדרש מתן טיפול רפואי, תרופתי וכיוצא בזה בהתאם לצורכי התלמיד ועפ"י הנחיות הרופא המטפל בקהילה – הדבר יעשה על ידינו, וכי ידוע לנו כי אין המדובר בתפקיד שמוטל על עובדי ההוראה, סיוע וכיוצא בזה. כמו כן, אנו מתחייבים כי לא יוטל מטעמנו כל תפקיד החורג ממסמך התוכנית החינוכית האישית.

 

5.  אנו מתחייבים לחתום ולאשר בסופו של כל מפגש את קיומו של המפגש בדו"ח החודשי על גבי טופס מתאים, כפי שייקבע משרד החינוך. 

 

6.  אנו מתחייבים להודיע בכתב מוקדם ככל שניתן למשרד החינוך או למי מטעמו על כל שינוי או שיפור במצבו הרפואי של ילדנו ולצרף אישור רפואי מתאים.

 

7.  סעיף רשות - אישור קבלת תמיכה לימודית ללא נוכחות הורה אלא בנוכחות מבוגר אחר (לא חובה למלא/ ניתן למחוק):

 

א. אנו מאשרים ליתן את שירותי הלמידה, טיפול או סיוע לילדנו בביתנו בהתאם לתכנית החינוכית האישית, שלא בנוכחותנו, בתנאי שמתחילתו ועד סופו של המפגש יהיה נוכח מטעמנו אדם בגיר אחר (מעל גיל 18 ) שאלו הם פרטיו:

שם פרטי:__________ שם משפחה_____________ ת"ז_____________ (יש לצרף תצלום ת"ז).

ב.  אנו מייפים את כוחו של האדם הבגיר שפרטיו מופיעים לעיל לחתום ולאשר בסופו של כל מפגש את קיומו של המפגש.

ג.  ידוע לנו, שאין בייפוי הכוח האמור כדי לפטור אותנו מלוודא שהמפגשים אכן התקיימו כסדרם, לצורך עמידה בתכנית החינוכית האישית שנקבעה לילדנו. כמו כן, ידוע לנו כי אנו נידרש לאשר למנהל המוסד החינוכי את קיומם של המפגשים בדו"ח חודשי ועל כך שניתנה תמיכה לימודית כסדרה.

ד.  אנו מתחייבים להודיע בכתב לנציגי מרכז שירות ומידע ארצי על בקשתנו לשינוי או ביטול האישור שניתן לעיל.

 

על החתום,

שם ההורה / אפוטרופוס _______________, ת"ז__________________,

חתימה____________________

 

שם ההורה / אפוטרופוס________________, ת"ז__________________,

חתימה____________________

תאריך _____________________

 

* אם ההורים גרושים או פרודים על פי הקבוע בחוזר המנכ"ל בנושא– נדרשת חתימה של כל אחד מן ההורים

 

תוספת שנייה

תקנה 2(3)

טופס ויתור סודיות חינוכי

אנו, הורי / אפוטרופוסי התלמיד/ה (שם התלמיד/ה) ______________    ת"ז ______________     

1.  מאשרים בזאת להעביר את המידע הנדרש מצוות המוסד החינוכי בו לומד בני/בתי לצורך מתן מענה חינוכי בביתנו על פי חוק חינוך חינם לילדים חולים, תשס"א-2001.

 

2.  המידע יועבר לידי נציגי האגף במשרד החינוך או מי מטעמם, ובכלל זה לצוות החינוך שילמד בבית התלמיד.

 

3.  המידע כולל מידע שהועבר על-ידינו למוסד החינוכי, לרבות: דו"חות, אבחונים, אישורים רפואיים, וכן מידע חינוכי שעומד לרשות המוסד ביחס לתפקודו של בני/ בתי במסגרת החינוכית, ובכלל זה, חוות דעת של הצוות החינוכי / הטיפולי.

 

 

שם ההורה /אפוטרופוס__________________,     ת.ז.__________________, חתימה____________________               תאריך ____________

 

שם ההורה /אפוטרופוס__________________,     ת.ז.__________________, חתימה____________________               תאריך ____________

 

* במידה וההורים גרושים או פרודים - נדרשת חתימת שני ההורים, על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא.     

 

 

תוספת שלישית

תקנה 8(ב), 11(א)(1)

טופס דיווח ואישור על שעות הוראה, סיוע וטיפול שניתנו בפועל לתלמיד חולה הלומד בביתו

 

 

עבור חודש        שנה  ______              

פרטי התלמיד/ה החולה – שם התלמיד/ה : ___________ ת"ז  _________

                                           כתובת : ___________

פרטי הורי התלמיד/ה החולה – שם ההורה: __________  ת"ז __________

                                                    שם ההורה: ________  ת"ז ___________

פרטי איש הצוות החינוכי – שם מלא: _____________ ת"ז ____________

                                                                   מורה      סייע/ת חינוכי/ת      מטפל/ת

 

אנו מאשרים ומצהירים בזאת כי התלמיד הנ"ל קיבל את שעות ההוראה, הסיוע והטיפול במועדים הבאים:

תאריך

מספר שעות   במפגש

  שעת התחלה

שעת סיום

הערות

חתימת הורה/ בגיר על קיום המפגש

 

 

 

 

 

 

סה"כ שעות הוראה/ סיוע לחודש : ________   

סה"כ מפגשים לחודש: __________

פרטים אודות ביטול שיעור באותו יום בו אמור היה להתקיים השיעור בשל מצבו הבריאותי של התלמיד:

 

 

 

* אם בוטל מפגש עם התלמיד/ה מטעם עובד ההוראה או מטעם ההורים- ניתן יהיה להשלים את המפגש בתיאום

  מראש עם הורי התלמיד/ה באותו חודש.

 

חתימת איש הצוות החינוכי : ___________

 תאריך : _____________

 

תוספת רביעית

תקנה 14

טופס הסכמה וויתור סודיות חינוכי – ילדים מאושפזים

 

 

שם המסגרת החינוכית בבית החולים: _________________ המחוז במשרד החינוך_________________

 

אנו הורי / אפוטרופוסי התלמיד/ה (שם התלמיד/ה) _______________________  תעודת זהות התלמיד/ה __________________ שם ההורה/ אפוטרופוס ______________________ מספר זהות___________________

 

יודעים כי מתן המענה החינוכי/ טיפולי לילדנו במסגרת החינוכית בבית החולים מותנה בהסכמת הורי התלמיד, ועל כן אנו מאשרים כמפורט להלן: 

 

1.  אנו מאשרים את השתתפות ילדנו במתן מענה חינוכי/ טיפולי  במסגרת החינוכית בבית החולים בהתאם לתוכנית חינוך שתקבע/ נקבעה לילדנו ובהתאם לזכאותם.

 

2.  אנו מאשרים לצוות החינוכי/טיפולי העובד ישירות עם בני/בתי במסגרת החינוכית בבית החולים למסור מידע שבתחום מומחיותו, לגורמי המקצוע המטפלים בבני/בתי מחוץ למסגרת החינוכית שלעיל, ובכלל זה לקבל מידע מהם.

 

אלה הגורמים (נא לסמן):

o  מסגרות חינוך אחרות

o  גורמי רווחה

o  גורמי בריאות

o  שרות פסיכולוגי חינוכי (שפ"ח)

o  אחר.........................................

 

אני מאשר/ת לצוות המסגרת החינוכית למסור ולקבל מידע שבתחום מומחיותו אודות בננו/בתנו, כמפורט להלן (נא לסמן):

o  מידע לימודי / חינוכי

o  מידע טיפולי

o  מידע אחר .........................................

 

שם ההורה /אפוטרופוס__________________,     ת.ז.__________________, חתימה____________________               תאריך ____________

 

שם ההורה /אפוטרופוס__________________,     ת.ז.__________________, חתימה____________________               תאריך ____________

 

* במידה וההורים גרושים או פרודים - נדרשת חתימת שני ההורים, על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא.

 

 

דברי הסבר

חוק חינוך לילדים חולים, התשס"א-2011, נחקק על מנת להבטיח מתן שירותי חינוך לתלמידים חולים ומאושפזים, הנעדרים מלימודיהם, והלומדים בביתם או במסגרות החינוכיות בבתי החולים. מערכת התמיכה החינוכית הניתנת לתלמידים עליהם חל החוק מבוססת על מטרה מרכזית שעיקרה מאמץ לשמירה על דפוסי חיים ולמידה תקינים ככל הניתן לכל תלמיד.

 

סעיף 1 – הגדרות בתקנות אלו.

 

סעיף 2 – לצורך קבלת שירותי חינוך לילד חולה בביתו, באחריות הוריו להגיש בקשה מתאימה באופן מקוון. הבקשה נדרשת לכלול: אישורים רפואיים עדכניים מרופא מומחה רלבנטי (ובכלל זה רופא משפחה), הכוללים התייחסות לתקופת המחלה הצפויה (ס"ק (1)); חתימה על טופס הסכמת הורים לקבלת חינוך בביתם ולפיקוח על החינוך שניתן הערוך לפי התוספת הראשונה הכולל התחייבות כי במהלך כל המפגשים שיתקיימו בבית הילד ינכח ויהיה זמין ההורה או אדם בגיר אחר. אדם זה יהיה אחראי למתן טיפול רפואי, תרופתי או כל טיפול אחר הנדרש בהתאם לצרכי התלמיד לפי הנחיות הרופא המטפל. כמו כן, נכללת בטופס זה התחייבות ההורים להעמדת תנאים פיסיים ואמצעי למידה סבירים בבית התלמיד (ס"ק (2)); חתימה על טופס ויתור סודיות חינוכי הערוך לפי התוספת הראשונה, המאפשר קבלת והעברת מידע לצוות המוסד החינוכי בו לומד התלמיד (ס"ק (3)).

 

סעיף 3- לצורך גיבוש תכנית החינוך לילד החולה בביתו, מנהל מוסד החינוך בו לומד הילד בשגרה או מי מטעם המנהל, יעבירו באופן מקוון, לפי דרישת האגף במשרד החינוך האחראי על יישום חוק זה או מי מטעמם, את פרטי מקצועות הלימוד הנדרשים ללמידה עבור הילד ושנבחרו בהתאם לתכנית הלימודים הנלמדת במוסד החינוכי דגשים מבחינה לימודית או אחרת, ככל שנדרש, וכן פירוט שירותים נוספים הניתנים לתלמיד הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים. ככל שמדובר בתלמיד הלומד בגן הילדים, יפורטו הנושאים והפעילויות הנדרשים (סעיף 3(א));

                     הצוות החינוכי יגבש את תכנית החינוך לילד החולה בביתו תוך התייעצות עם הורי התלמיד ;  תכנית החינוך תותאם לילד בהתאם לגילו, למצבו הבריאותי והתפקודי, ליכולותיו הלימודיות, למסוגלותו ללימודים, לסוג ואפיון המוגבלות שלו (ככל שישנה) וכן לתכנית הלימודים במוסד החינוך בו התלמיד רשום. התכנית תכול פירוט מטרות וכן את כל הרכיבים הבאים: פירוט מספר שעות הלימודים (סעיף 3(ב)(א)); פירוט שעות התמיכה לצורך סיוע לילד זכאי (סעיף 3(ב)(ב)); אמצעי הנגשה פרטניים הנדרשים לצורך מתן חינוך לפי תקנה 18 לתקנות אלו (סעיף 3(ב)(ד)); הימים והשעות בהן יינתן חינוך ((סעיף 3(ב)(ה)).

התכנית נדרשת להיות מותאמת לאותו תלמיד וכן להיות מתואמת במלואה עם המוסד החינוכי בו התלמיד רשום כדי לשמור על דפוס לימודים תקין ולצמצם פערים לימודיים ככל הניתן, על מנת לאפשר חזרה והשתלבות למסגרת אליה השתייך עם הבראתו.

מספר שעות הלימוד, הסיוע והטיפול לא יעלו על מספרות השעות המירבי הקבוע בתקנות 4 ו-5 לתקנות אלו ((סעיף 3(ג)).

שעות תמיכה לצורך סיוע יינתן רק לילד חולה הזכאי לשירותים מיוחדים. הסיוע נועד למימוש מטרות הלמידה שנקבעו עבור התלמיד בתחומי הדעת הרלבנטיים, הקניית מיומנות תקשורתית או חברתית וכן מיומנויות יסוד להתנהלות עצמאית בחיי היום –יום (סעיף 3(ה)).

הימים והשעות בהן יינתן חינוך לילד חולה, ייקבעו ככל האפשר בתיאום עם הורי התלמיד. זאת, מאחר שמדובר בשירות חינוכי הניתן לתלמיד בביתו, ועל מנת שככל האפשר, השירות יינתן בשעות מתאימות המאפשרות מתן מלוא השירות. הימים ושעות הלימוד, תמיכה לצורך סיוע ושעות טיפול לילד חולה יינתנו לפי מועדי הלימודים ולוח החופשות הנהוגים במוסד החינוך ובסוג הכיתה שבהם התלמיד רשום ומשובץ ועל פי לוח החופשות שמפורסם מעת לעת על ידי המשרד. מפקח  ילדים חולים במחוז יהיה רשאי לאשר מתן חינוך בשעות מאוחרות יותר מהשעה 18:00 בערב, במקרים חריגים ומטעמים שירשמו (סעיף 3(ו)).

על אף האמור בתקנת משנה (ו), מפקח  ילדים חולים במחוז יהיה רשאי במקרים חריגים ומטעמים מיוחדים שיירשמו, לאשר שעות לימוד, שעות תמיכה לצורך סיוע ושעות טיפול במהלך חופשות הלימוד ממוסד החינוך.

 

סעיף 4- ההיקף המרבי של שעות לימוד שבועיות שיינתנו לפי תכנית לימודית לילד חולה הרשום במוסד חינוך רגיל, יעמוד בגן הילדים – עד 5 שעות הוראה; בדרגות כיתה א' ועד ו'- עד 7 שעות הוראה; בדרגות כיתה ז' עד י"ב ללא היבחנות בבחינות בגרות – עד 8 שעות הוראה ובאותן דרגות, עם היבחנות – עד 12 שעות הוראה. היקפי השעות שנקבעו נועדו למצות את היקף השעות המאפשר צמצום הפערים החינוכיים שיכולים להיווצר כתוצאה מהיעדרות התלמיד מהמוסד החינוכי. כל זאת בהתחשב בכך כי ניתנת למידה פרטנית, לאותו תלמיד בלבד, שונה במהותה מלמידה כיתתית בה נלקח בחשבון הצורך בלימוד מספר גדול יותר של תלמידים בקבוצה אחת בו זמנית.

 

סעיף 5- היקף שעות הלימוד, הטיפול והסיוע המרביים לילד חולה בביתו הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים – הרשום במוסד חינוך לחינוך מיוחד או כיתת חינוך מיוחד במוסד חינוך רגיל או לומד בשילוב עם זכאות לסל אישי, יעמוד על : בגן ילדים – עד 5 שעות הוראה, עד 3 שעות טיפול, עד 20 שעות תמיכה לצורך סיוע (סעיף 5(א)(1)).

בדרגת כיתה א' עד ו'- עד 7 שעות הוראה בשבוע, עד 3 שעות טיפול בשבוע , עד 20 שעות תמיכה לצורך סיוע בשבוע (סעיף 5(א)(2);

בדרגות כיתה ז' עד י"ב – היקף השעות נובע מהשאלה האם מדובר בילד חולה הניגש לבחינות הבגרות או לא. מקום בו הילד אינו ניגש לבחינות הבגרות- עד 8 שעות הוראה, עד 3 שעות טיפול ועד 20 שעות תמיכה לצורך סיוע בשבוע. מקום בו הילד ניגש לבחינות בגרות – עד 12 שעות הוראה, עד 3 שעות טיפול ועד 20 שעות תמיכה לצורך סיוע בשבוע (סעיפים 5(א)(3)- (4));

מפקח ילדים חולים במחוז רשאי לאשר לתלמידים סיעודיים וסיעודיים מונשמים תוספת של עד 10 שעות תמיכה בשבוע לצורך סיוע, למשל לצורך תרגול פעולות מוטוריות, הקראת חומרי לימוד וכיוצ"ב (סעיף 5(ב)).

מפקח ילדים חולים במחוז רשאי לאשר המרה של שעות סיוע בשעות הוראה, או שעות טיפול בשעות הוראה או שעות הוראה בשעות טיפול ובלבד שמספר שעות ההוראה לא יפחת מ-3 שעות הוראה בשבוע. בהתאם לצרכי הילד החולה ותפקודו, ייבחן הצורך באישור ההמרה (סעיף 5(ג)).

מפקח  ילדים חולים במחוז רשאי לאשר מספר שעות רב יותר בשבוע מסוים או על פני תקופה של מספר שבועות ובלבד שסך השעות במהלך תקופת המחלה לא יעלה על סך השעות המרבי (סעיף 5(ד)).

 

סעיף 6 – מטעמים מיוחדים שיירשמו ובנסיבות חריגות ומיוחדות, לאחר שהשתכנעה ועדת החריגים המורכבת ממנהל האגף או מי מטעמו; נציג חשבות המשרד וכן נציג מינהל כלכלה ותקציבים כי מכסת השעות המרבית שאושרה לתלמיד אינה מספיקה, הוועדה תהיה רשאית לאשר תוספת של 50% שעות הוראה מעבר למכסת השעות המרבית שבסעיפים 4 או 5 בלבד. 

 

סעיף 7 – תחילת מתן השירות לילד חולה בביתו תהיה לא יאוחר מ-21 ימים מיום הגשת הבקשה התקינה ובכפוף לאיתור הצוות החינוכי. בקשה תקינה הנה בקשה המוגשת לפי תקנה 2 וכוללת את כל המסמכים והפרטים שמפורטים בתקנה, ובכלל זה מסמכים רפואיים עדכניים המעידים על ההיעדרות הצפויה למשך מעל 21 ימים או בגין מחלה מתמשכת, וכן מתן אישור ההורים למתן המענה בביתם והתחייבותם לנכוח ולהעמיד תנאים מתאימים ללמידה.

 

סעיף 8 – תנאי למתן מענה לילד חולה בביתו הנה נוכחות של הורה או אדם בגיר אחר שהורשה לכך על ידי ההורה, באישור שינתן מראש ובכתב. חובת נוכחות זו חלה לכל אורך שעות תכנית החינוך, מתחילתן ועד סופן (סעיף 8(א)). על ההורה או הבגיר לאשר בעצמם ובחתימתם על גבי הטופס הערוך לפי התוספת השנייה, את קיום המפגש ומועדו (סעיף 8(ב)).

ככלל, החינוך יינתן באופן פיזי בבית הילד (סעיף 8(ג)), עם זאת, במקרים בהם קיימים טעמים לכך, כגון טעמים בריאותיים, חברתיים, חינוכיים או ביטחוניים, רשאי הצוות החינוכי באישור מפקח ילדים חולים בביתם במחוז, לפרק זמן קבוע או זמני, לתת חינוך מרחוק- באופן מקוון, לילד או לקבוצת ילדים חולים במשותף ושעות הלימוד יכללו במכסת השעות שנקבעה בתכנית החינוך (סעיף 8(ז)).

על הצוות החינוכי לפעול אך ורק בהתאם לתכנית החינוך שקבעה (סעיף 8(ד)).

על המסייע לפעול לפי הנחיית הצוות החינוכי (סעיף 8(ה)).

ככל שהורי הילד החולה לא העמידו תנאים ואמצעים סבירים לטובת מתן חינוך בביתם, לא ינתן חינוך לילד (סעיף 8(ו)).

 

סעיף 9- עובד חינוך, מטפל או מסייע המועסק במוסד חינוך כהגדרתו בחוק לימוד חובה, אשר הביע הסכמתו לתת חינוך לילד חולה בביתו, יוכל לעשות כן ובלבד שהחינוך ניתן שלא במסגרת משרתו ובשעות המערכת האישית של העובד בהוראה באותו מוסד חינוכי. חינוכו של הילד החולה על ידי עובד כאמור ייעשה בתמורה לתשלום נוסף.

 

סעיף 10 - הצוות החינוכי הנותן שירותי הוראה ולימוד לילד חולה בביתו הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים יהיו בעלי הכשרה מתאימה, אשר תכלול בין היתר : דרכי עבודה מותאמות למגוון המוגבלויות השונות (סעיף 10(א)(1));

הכשרה לפי תקנות 88 ו-89 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג–2013, למעט הוראות סעיפים 88(א)(3) ו-(ב) (סעיף 10(א)(2)). הוראות תקנת משנה זו יחולו גם על אנשי צוות הנותנים לילד סיוע במסגרת שעות תמיכה או בשעות טיפול על ידי מטפלים ממקצועות הבריאות וטיפול באמצעות אמנויות (סעיף 10(ב)).

 

סעיף 11 – הצוות החינוכי הנותן שירותי חינוך, טיפול וסיוע בבית התלמיד ידווחו על מתן חינוך על ידם – לפי קביעת המשרד, באחת מהדרכים הבאות : על גבי טופס הערוך לפי התוספת השלישית, המרכז את קיום המפגשים באותו חודש לועזי. על הטופס להיחתם הן על ידי העובד והן על ידי ההורים או המבוגר שהורשה מטעמם לנכוח בעת מתן המפגשים (סעיף 11 (א)(1)). באמצעות יישום (אפליקציה) לגבי כל מפגש ושיעור (סעיף 11(א)(2)). או בדרך אחרת שיורה המשרד, מזמן לזמן (סעיף 11(א)(3)). על הדיווח הנמסר לכלול את פרטי הילד, מקום קיום השיעור או המפגש, מועדיהם, משך השיעור או המפגש תוך ציון זמן ההתחלה וזמן הסיום (סעיף 11(ב)). באחריות הצוות החינוכי המלמד בבית הילד החולה למסור דיווח בהלימה לתכנית שנקבעה עבור התלמיד וכן לפי מועדי הביצוע על ידם בפועל (סעיף 11(ג)). באחריות הצוות החינוכי המלמד בבית הילד החולה לעדכן ולהעביר עדכון בדבר אופן יישום התכנית, מעת לעת ו/או לפי דרישת האגף או מי מטעמו ו/או דרישת צוות המוסד בו לומד התלמיד בשגרה, לקראת חזרה ללימודים סדירים. על העדכון לכלול בין היתר, מידע בדבר פירוט התכנים שנלמדו וכן בדבר התקדמות התלמיד (סעיף 11(ד)).

 

סעיף 12 - חינוך לילד המאושפז או שוהה בבית חולים בשל מחלה מתמשכת במרבית מימי השבוע, יינתן במסגרת החינוכית הפועלת בבית החולים. מסגרת חינוכית כאמור קיימת רק בבית חולים בו בתעודת הרישום של בית החולים נמצאת מחלקה המיועדת לילדים ובני נוער. כפי הנובע מהגדרת "ילד מאושפז" וכן "מחלה מתמשכת" בסעיף 1 לחוק – תכנית חינוך לילד מאושפז תגובש ככל שהאשפוז צפוי להתרחש בגין מחלה או ליקוי בריאותי המצריכים טיפול בבית חולים, לתקופה העולה על ארבעה שבועות.

עם זאת, ככל שלאור מצבו הרפואי של התלמיד הוא אמור לשהות במהלך תקופת המחלה העולה על 21 יום בביתו למשך מרבית הזמן, וכן להיות מאושפז בבית החולים באופן חלקי בלבד, התלמיד יקבל מענה חינוכי בביתו. במקרה זה, יהא על הוריו להגיש בקשה לקבלת מענה חינוכי בביתו הכוללת את צירוף האישורים והטפסים הנדרשים, ויחולו עליו יתר ההוראות שבתקנות אלו. 

 

סעיף 13 – מנהל המסגרת החינוכית בבית החולים או מי מטעמו, יכין תכנית חינוך לכל ילד מאושפז על פי תכנית הלימודים של שכבת הגיל במוסד החינוך, ובהתאם לצרכיו, רמתו ויכולתו הלימודית, התפקודית והבריאותית של הילד המאושפז (סעיף 13(א)). לצורך גיבוש תכנית זו, מנהל מוסד החינוך בו לומד הילד החולה בשגרה או מי מטעמו, יעביר באופן מקוון לפי דרישת האגף או מי מטעמו, את פרטי מקצועות הלימוד הנדרשים ללמידה ושנבחרו בהתאם לתכנית הלימודים הנלמדת בכיתה; דגשים מבחינה לימודית או אחרת (ככל שישנם) וכן פירוט שירותים נוספים הניתנים לתלמיד הזכאי לשירותי חינוך מיוחדים (סעיף 13(ב)).

 

סעיף 14מתן המענה לילד המאושפז במסגרת החינוכית בבית החולים יינתן לאחר ובכפוף להסכמת הוריו, על גבי טופס הסכמה ייעודי לקבלת שירותים אלו עבורם ילדם המאושפז בבית החולים, וכן להסכמתם לקבלת מידע מהמוסד החינוכי בקהילה אודות תפקודו החינוכי של ילדם, הערוך לפי התוספת הרביעית.

 

סעיף 15- לעניין הפרק החמישי, "מפקח" הנו מפקח, מפקח כולל או מפקח  ילדים חולים במחוז. מנהל מסגרת חינוכית או עובד בצוות החינוכי הנותן חינוך בבית ילד חולה, ימסרו ל"מפקח" או לעובד אגף אכיפה את תכנית החינוך של ילד חולה או מאושפז, לפי דרישת המפקח או עובד אגף אכיפה, וכן מסמכים שהוכנו לצורך התכנית, תוצרים חינוכיים שנוצרו על ידי הילד, דיווחים על ימים ושעות שהתקיימו בהם מפגשים והעתקי אישורי הורים לפי תקנה 7(ב).

 

סעיף 16- מפקח יהא רשאי לבקר בכל שיעור או מפגש המתקיים בבית התלמיד או במסגרת החינוכית בבית החולים, ובכלל זה בשיעור מקוון. זאת, על מנת לפקח על יישום התכנית, וכן לבחון את איכות ההוראה, בשים לב להתאמה לגיל הילד החולה ולמצבו הרפואי (סעיף 16(א)). עובד אגף אכיפה במשרד החינוך יהא רשאי לבקר בכל שיעור או מפגש, ובכלל זה בשיעור מקוון, בכדי לוודא כי חינוך ניתן לילד, במועד ובשעה שנקבעו או דווחו (סעיף 16(ב)). ביקור כאמור בבית התלמיד יתקיים בשעות בהן החינוך ניתן ובתיאום עם הורי התלמיד, אלא אם ישנם מקרים מיוחדים בהם קיים צורך מקצועי לקיים ביקור ללא תיאום (סעיף 16(ג)).

 

סעיף 17- מקום בו מצא המפקח, כי הוראה, טיפול או סיוע אינם ניתנים לילד חולה לפי תכנית החינוך או שאינם ניתנים ברמה ובאיכות הנדרשת, רשאי הוא לתת כל הוראה הנדרשת לצורך קיום התכנית, ובכלל זה להורות על החלפת הצוות החינוכי המלמד את הילד החולה בביתו, כולו או חלקו (סעיף 17(א)). בנסיבות חריגות בהן מצא המפקח שלא ממלאים אחר הוראותיו או אם לא אפשרו למפקח לבקר בשיעור או לקבל מידע לפי תקנות אלה – המפקח יהיה רשאי באישור מנהל האגף להורות על השייה זמנית של התכנית, באופן מלא או חלקי (סעיף 17(ב)).

 

סעיף 18- הנגשת תכנית חינוך לילד חולה שזכאי לכך לפי תקנה 3(ג)(ד), תעשה בהתאם להוראות פרטים (30) עד (35), (37), (39) עד (44), (46), (47), (51) ו- (53) בתוספת השנייה לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמת נגישות פרטנית לתלמיד ולהורה), התשע"ח – 2018, בשינויים המחויבים ובהתאם למוגבלותו; האחריות לביצוע ההתאמה וההנגשה כאמור לילד חולה חלה על הצוות החינוכי המלמד את הילד בביתו, והן יבוצעו ככל שהן נדרשות לפי התכנית החינוך.

 

סעיף 19- מנהל מוסד החינוך או מי מטעמו, ישמור ככל האפשר, על קשר רציף עם הורי הילד החולה או הילד המאושפז, עם הילד החולה או המאושפז ועם גורמים נוספים בקהילה, בהסכמת ההורים ולפי הצורך.

 

סעיף 20- מועד התחילה שנקבע עבור תקנות אלו הוא בשנת הלימודים ....... .

 

 



[1] ס"ח תשס"א  עמ' 128.

[2] ס"ח התשמ"ח, עמ' 114.

[3] ק"ת התשי"ז, עמ' 116.

[4] ס"ח התש"ט, עמ' 287.

[5] ק"ת התשע"ג, עמ' 968.

[6] ק"ת התשע"ח, עמ' 2570.