כללי מועצת תאגיד השידור הישראלי (שידור פרסומות, הודעות חסות ותשדירים לשירות הציבור), התשפ"א-2021 1 בתוקף סמכותה לפי סעיפים 69(ב), 70(ב), 71, 72(ד), 77 ו–78(ב) לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 (להלן - החוק), ובהתייעצות עם המנהל הכללי של תאגיד השידור הישראלי לעניין סעיף 7, פרק ג' למעט סימן ה', פרק ה' למעט סעיפים 45 עד 49, 57 ו–58, וסעיפים 63 ו-64 לכללים אלה, קובעת מועצת תאגיד השידור הישראלי כללים אלה: |
| 1. "שעת שידור" - 60 הדקות שבין שעה תמימה לשעה התמימה שלאחריה; "תוכנית" - כל תוכן שמשודר בטלוויזיה או ברדיו שמפעיל התאגיד, לרבות מישדרי ספורט ומישדרים בשידור חי, ולמעט קדימון או תשדירי פרסום; "תשדיר פרסום" - תשדיר לשירות הציבור, פרסומת או הודעת חסות. |
| 2. |
| 3. |
| 4. |
| 5. |
| 6. |
| 7. |
| 8. |
| 9. (7) התנהגות העלולה לעודד אלימות, עבריינות או שימוש בסמים מסוכנים או המציגה התנהגות כאמור באור חיובי; (25) הגרלות, תחרויות או מבצעי פרסים כלשהם, למעט אלה המותרים לפי סעיפים 230 ו–231 לחוק העונשין, התשל"ז-1977; (26) משקאות אלכוהוליים, באופן המקשר בין שתייה לנהיגה או לפעולה או לשימוש במכשיר בעל פוטנציאל סיכון או המציע תחרות או מבצעי פרסים בקשר לשתייה, או המציג שתייה בלתי מבוקרת; (27) ענייני כספים, לרבות בענייני בנקאות, ביטוח, השקעות כספים וכיוצא באלה, אלא אם כן הגוף המפרסם הוא גוף מוכר שהגורם הרשמי המפקח על הפעילות באותו ענף אישר, או שהוא בעל רישיון כנדרש לפי כל דין. |
| 10. |
| 11. תשדיר פרסום לא יכלול דבר המהווה הטעיה, לרבות הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן והתקנות לפיו; כהטעיה יראו, בין השאר, תשדיר פרסום הכולל טענה, תיאור או הדגמה שיש בהם משום הטעיה מפורשת או מרומזת, לגבי מוצר או שירות המתפרסם או לגבי התאמתו למטרה המומלצת, לרבות הגזמה לגבי איכותו או אי-מתן הבהרה לגבי מגבלות או תכונות חשובות של המוצר או השירות. |
| 12. |
| 13. |
| 14. |
| 15. |
| 16. |
| 17. |
| 18. |
| 19. |
| 20. |
| 21. (3) לגבי התכשירים הרפואיים, התקבל אישור המנהל הכללי של משרד הבריאות, כאמור בתקנה 28(ב)(2) לתקנות הרוקחים (תכשירים), התשמ"ו-1986; (4) תשדיר הפרסום לתכשירים רפואיים יכלול את הערות משרד הבריאות הנוגעות לתכשיר; (5) תשדיר הפרסום אינו כולל שימוש במילים, ביטויים או המחשות הטוענים או הרומזים לריפוי מחלה או התמכרות, למעט בדבר הקלת הסימפטומים של מחלה או התמכרות. |
| 22. |
| 23. בלי לגרוע מהוראות תקנות בריאות הציבור (מזון) (איסור ייחוס סגולת ריפוי למצרך מזון), התשל"ח-1978, והוראות כל דין אחר, לא ישודר תשדיר פרסום למזון שנטען שהוא בריא, אלא אם כן העביר המזמין ביסוס רפואי לנטען. |
| 24. |
| 25. |
| 26. |
| 27. |
| 28. |
| 29. בלי לגרוע מתקנות הגנת הצרכן (פרסומת ודרכי שיווק המכוונים לקטינים), התשנ"א-1991, בתשדיר פרסום או במקבץ פרסום המשודר במהלך תוכנית המיועדת או המופנית לילדים או במהלך מקבץ פרסום הצמוד לתוכנית כאמור, במסגרת שידורי הערוץ המרכזי או בערוץ הטלוויזיה לילדים ולנוער, לא ישודר תשדיר פרסום למוצרים או לנושאים המפורטים להלן, אלא אם כן המנהל הכללי אישר את השידור בהחלטה מנומקת בכתב, בשים לב לתוכנם, לקהל היעד של התוכנית שבמהלכה או במהלך מקבץ הפרסום הצמוד לה מבקשים לשדרם, ולשעת שידורם: (1) שיש בו משום עידוד קטינים למעשים לא ראויים או לא בטוחים; (2) הכולל ביטוי חזותי, מילולי או קולי של אלימות, של מין או של אכזריות; (3) שיש בו עניין העלול לגרום לחרדה או למצוקה אצל ילדים, או שאינו מתאים מבחינה אחרת לגילם, לרבות בשל נגיעה מפורשת לנושאי מין; (4) קדימון לתוכניות המתאימות למבוגרים בלבד. |
| 30. |
| 31. |
| 32. |
| 33. |
| 34. |
| 35. |
| 36. |
| 37. |
| 38. |
| 39. |
| 40. |
| 41. |
| 42. |
| 43. |
| 44. |
| 45. |
| 46. |
| 47. |
| 48. |
| 49. |
| 50. (1) יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כמשמעותו בסעיף 2 לחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התשכ"ג-1963, מתחילת טקס פתיחת יום הזיכרון עד סיום טקס פתיחת יום העצמאות כמשמעותו בחוק יום העצמאות, התש"ט-1949; (2) יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כמשמעותו בסעיף 1 לחוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התשי"ט-1959, מתחילת טקס פתיחת יום הזיכרון עד השעה 20:00 למוחרת; (3) ט' באב משעה 20:00 בערב ט' באב עד שעת סיום הצום למוחרת. (ב) על אף האמור בסעיף זה, ועדת הפיקוח על תשדיר פרסום רשאית להתיר שידור תשדיר פרסום במועדים הנקובים בסעיף זה, במקרים שבהם מתקיימים התנאים האלה: (1) המפרסם הוא גוף ציבורי או מוסד ללא כוונת רווח; (2) תוכן תשדיר הפרסום עולה בקנה אחד עם אופיו הייחודי של המועד שבו הוא צפוי להיות משודר ועם אופי השידורים בו; (3) אין בתשדיר הפרסום כדי לקדם מוצרים מסחריים. |
| 51. |
| 52. |
| 53. |
| 54. |
| 55. |
| 56. |
| 57. |
| 58. |
| 59. (א) תשדיר פרסום המיועד לשידור בטלוויזיה יוגש לתאגיד כשהוא כולל כתוביות כמשמען בחוק שידורי טלוויזיה (כתוביות ושפת סימנים), התשס"ה-2005. (ב) כותרות נעות, נחות או מוקרנות הכלולות בתשדיר פרסום המשודר בטלוויזיה, יהיו ברורות וקריאות ויוקרנו במשך הזמן הדרוש לצופה ממוצע כדי לקוראן. (ג) בכתוביות שבתשדיר פרסום בטלוויזיה יתקיימו גם תנאים אלה: (1) צבע האותיות יהיה ניגודי לרקע שעליו הן מופיעות; (2) גובה האותיות לא יפחת מגובה אות של 18 פיקסלים; לעניין זה, "פיקסל" - ברזולוציה של מסך טלוויזיה; (3) המרווח בין השורות יהיה גדול מהמרווח בין המילים; (4) הכתוביות ישודרו במהלך התשדיר למשך הזמן הדרוש לצופה סביר לקריאתן, ולא פחות מ–5 שניות רצופות. |
| 60. |
| 61. |
| 62. |
| 63. |
| 64. |
| 65. |
| 66. |