תאריך תצוגה: 24/06/2021
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
פרק ב': עקרונות יסוד לפרסום בתאגיד
2. פעולה לפי כל דין
3. הוגנות בקבלת תשדירי פרסום לפרסום
4. איסור התערבות של מפרסמים בשידור ובשיבוץ
5. תשדיר פרסום בחינם
6. אישור תשדירי פרסום
7. סירוב לאשר, ביטול או הפסקת שידור
8. השגה
פרק ג': אתיקה
סימן א': איסורים והגבלות על תשדיר פרסום
9. תשדיר פרסום אסור
סימן ב': השוואה ואיסור הטעיה
10. השוואה
11. איסור הטעיה
12. שימוש במדים
13. עדות או המלצה
14. ביסוס טענות
15. הצגת מחירים
16. שימוש במונח "חדש"
17. שימוש במונח "חינם"
18. המעטת ערך
19. איסור הבטחת תעסוקה
20. השתתפות איש תקשורת בתשדיר
סימן ג': תשדירי פרסום שעניינם בריאות, תרופות וטיפולים
21. תשדיר פרסום בענייני בריאות
22. הגבלות על שידור פרסום בתחום הבריאות
23. מזון בריאות
24. תוספים
25. טיפולי הרזיה ועיצוב גוף
סימן ד': הגנה על ילדים ונוער
26. חסויות ופרסים בטלוויזיה לילדים ולנוער
27. שיבוץ בתוכניות המיועדות לילדים ולנוער
28. תשדיר המכוון לקטינים
29. איסורים בתשדירי פרסום לקטינים
30. השתתפות קטינים בתשדירי פרסום
31. אישורים נדרשים להשתתפות קטין
סימן ה': הודעות חסות
32. הגבלות על שידור הודעת חסות
פרק ד': פרסומת סמויה, פרסומת בלתי מודעת או פרסומת אגב
33. שידור פרסומת
34. איסור פרסומת סמויה
35. פרסומת אגב מותרת
36. שם יצרן ויבואן בשידור מופע
37. אזכור שם של נותן פרס
פרק ה': שיבוץ, הפרדה והגבלת זמן שידור
38. זמן שידור מרבי לשידור תשדירי פרסום
39. הפרדה מתוכנית
40. הגבלה מחמירה לזמן שידור
41. הגבלת זמן שידור למפרסם אחד
42. חריגים להגבלת זמן שידור
43. אורך תשדיר פרסום
44. הפסקות ברדיו
45. זמן מרבי לחסות ושם נותן החסות
46. הודעת חסות על רקע שידור בטלוויזיה
47. חסות לפינה
48. הגבלת כמות מקבצים בטלוויזיה
49. מניעת שיבוץ בלתי הולם
50. איסור שיבוץ בימים מסוימים
51. איסור שיבוץ בתוכניות מסוימות
52. שיבוץ תשדיר פרסום לאלכוהול
53. הגבלה לעניין דמויות
54. סימן זיהוי ואות מעבר
55. הסדרי הפרדה מאת המנהל הכללי
56. הסדרי הפרדה של המועצה
57. עוצמת קול בתשדיר פרסום וקדימון
58. עוצמת קול
59. כותרות וכתוביות
60. שפת תשדיר
פרק ו': שונות
61. מקרי חירום בנסיבות חריגות
62. פרסום הכללים
63. תנאים לשידור תשדירי פרסום
64. הפקת תשדיר
65. הפרות
66. סמכות המועצה

כללי מועצת תאגיד השידור הישראלי (שידור פרסומות, הודעות חסות ותשדירים לשירות הציבור), התשפ"א-2021 1

בתוקף סמכותה לפי סעיפים 69(ב), 70(ב), 71, 72(ד), 77 ו–78(ב) לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 (להלן - החוק), ובהתייעצות עם המנהל הכללי של תאגיד השידור הישראלי לעניין סעיף 7, פרק ג' למעט סימן ה', פרק ה' למעט סעיפים 45 עד 49, 57 ו–58, וסעיפים 63 ו-64 לכללים אלה, קובעת מועצת תאגיד השידור הישראלי כללים אלה:
1.   
"הזכיין" - הזוכה במכרז;
"היחידה המסחרית" - כמשמעותה בסעיף 78 לחוק;
"המנהל הכללי" - לרבות מי שהוא הסמיך לעניין כללים אלה, כולם או חלקם, ושהמועצה אישרה;
"המזמין" - חברת מדיה, פרסומאי או מפרסם, שפנו ליחידה המסחרית בהזמנה לפרסם תשדירי פרסום;
"התאגיד" - תאגיד השידור הישראלי;
"ועדת הפיקוח על תשדיר פרסום" - ועדת המשנה לפיקוח על שידור תשדירי פרסום, שמונתה לפי סעיף 76 לחוק;
"מכרז" - המכרז להכנה ולהפקה של תשדירי פרסום ומכירת זמן שידור בעדם, שפרסמה הנהלת התאגיד לפי סעיף 78(ג)(1) לחוק;
"נותן החסות" - גורם המשתתף במימון תוכנית תמורת שידור הודעת חסות;
"מפרסם" - אדם היוזם תשדיר פרסום, למוצר שהוא מספק או לשירות שהוא נותן, העשוי לפרסם את עסקיו או לקדם את מטרותיו, או את מי שמשווק את נושא דבר הפרסומת לאחר;
"מקבץ פרסום" - תשדיר פרסום בודד או מספר תשדירים פרסומיים המשודרים ברצף;
"חברת מדיה" - אדם או תאגיד, לרבות משרד פרסום, הרוכש זמן פרסום בכל סוגי המדיה, ובכלל זה זמן שידור לאחרים או המשווק זמן כאמור לאחרים;
"פרסומאי" - אדם המפיק פרסומת למפרסם ופועל בשמו לפני מי שמחזיק באמצעי פרסום או בעלים של אמצעי פרסום;
"פרסומת" - מסר שיש בו כדי לקדם, במישרין או בעקיפין, מוצר, שירות, אדם, עסק, רעיון, מידע או כל עניין אחר, בתמורה כספית;
"פרסומת אגב" - פרסומת המופיעה כבדרך אגב במהלך תוכנית;
"פרסומת סמויה" - פרסומת המשודרת באופן שצופה סביר עלול שלא לזהות כי יש בה פרסום למוצר או שירות;
"פרסומת בלתי מודעת" - פרסומת המשודרת באופן שבו מועבר מסר פרסומי לצופים, בלי שהם מודעים לכך באופן מלא, בתמונות חטופות או בצורה אחרת;
"שעת שידור" - 60 הדקות שבין שעה תמימה לשעה התמימה שלאחריה;
"תוכנית" - כל תוכן שמשודר בטלוויזיה או ברדיו שמפעיל התאגיד, לרבות מישדרי ספורט ומישדרים בשידור חי, ולמעט קדימון או תשדירי פרסום;
"תשדיר פרסום" - תשדיר לשירות הציבור, פרסומת או הודעת חסות.
2.   
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
(26) משקאות אלכוהוליים, באופן המקשר בין שתייה לנהיגה או לפעולה או לשימוש במכשיר בעל פוטנציאל סיכון או המציע תחרות או מבצעי פרסים בקשר לשתייה, או המציג שתייה בלתי מבוקרת;
(27) ענייני כספים, לרבות בענייני בנקאות, ביטוח, השקעות כספים וכיוצא באלה, אלא אם כן הגוף המפרסם הוא גוף מוכר שהגורם הרשמי המפקח על הפעילות באותו ענף אישר, או שהוא בעל רישיון כנדרש לפי כל דין.
10.   
11.   
תשדיר פרסום לא יכלול דבר המהווה הטעיה, לרבות הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן והתקנות לפיו; כהטעיה יראו, בין השאר, תשדיר פרסום הכולל טענה, תיאור או הדגמה שיש בהם משום הטעיה מפורשת או מרומזת, לגבי מוצר או שירות המתפרסם או לגבי התאמתו למטרה המומלצת, לרבות הגזמה לגבי איכותו או אי-מתן הבהרה לגבי מגבלות או תכונות חשובות של המוצר או השירות.
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
21.   
(4) תשדיר הפרסום לתכשירים רפואיים יכלול את הערות משרד הבריאות הנוגעות לתכשיר;
(5) תשדיר הפרסום אינו כולל שימוש במילים, ביטויים או המחשות הטוענים או הרומזים לריפוי מחלה או התמכרות, למעט בדבר הקלת הסימפטומים של מחלה או התמכרות.
22.   
23.   
בלי לגרוע מהוראות תקנות בריאות הציבור (מזון) (איסור ייחוס סגולת ריפוי למצרך מזון), התשל"ח-1978, והוראות כל דין אחר, לא ישודר תשדיר פרסום למזון שנטען שהוא בריא, אלא אם כן העביר המזמין ביסוס רפואי לנטען.
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
29.   
בלי לגרוע מתקנות הגנת הצרכן (פרסומת ודרכי שיווק המכוונים לקטינים), התשנ"א-1991, בתשדיר פרסום או במקבץ פרסום המשודר במהלך תוכנית המיועדת או המופנית לילדים או במהלך מקבץ פרסום הצמוד לתוכנית כאמור, במסגרת שידורי הערוץ המרכזי או בערוץ הטלוויזיה לילדים ולנוער, לא ישודר תשדיר פרסום למוצרים או לנושאים המפורטים להלן, אלא אם כן המנהל הכללי אישר את השידור בהחלטה מנומקת בכתב, בשים לב לתוכנם, לקהל היעד של התוכנית שבמהלכה או במהלך מקבץ הפרסום הצמוד לה מבקשים לשדרם, ולשעת שידורם:
(1) שיש בו משום עידוד קטינים למעשים לא ראויים או לא בטוחים;
(2) הכולל ביטוי חזותי, מילולי או קולי של אלימות, של מין או של אכזריות;
(3) שיש בו עניין העלול לגרום לחרדה או למצוקה אצל ילדים, או שאינו מתאים מבחינה אחרת לגילם, לרבות בשל נגיעה מפורשת לנושאי מין;
(4) קדימון לתוכניות המתאימות למבוגרים בלבד.
30.   
31.   
32.   
33.   
34.   
35.   
36.   
37.   
38.   
39.   
40.   
41.   
42.   
43.   
44.   
45.   
46.   
47.   
48.   
49.   
50.   
(1) יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כמשמעותו בסעיף 2 לחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התשכ"ג-1963, מתחילת טקס פתיחת יום הזיכרון עד סיום טקס פתיחת יום העצמאות כמשמעותו בחוק יום העצמאות, התש"ט-1949;
(2) יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כמשמעותו בסעיף 1 לחוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התשי"ט-1959, מתחילת טקס פתיחת יום הזיכרון עד השעה 20:00 למוחרת;
(3) ט' באב משעה 20:00 בערב ט' באב עד שעת סיום הצום למוחרת.
(ב) על אף האמור בסעיף זה, ועדת הפיקוח על תשדיר פרסום רשאית להתיר שידור תשדיר פרסום במועדים הנקובים בסעיף זה, במקרים שבהם מתקיימים התנאים האלה:
(1) המפרסם הוא גוף ציבורי או מוסד ללא כוונת רווח;
(2) תוכן תשדיר הפרסום עולה בקנה אחד עם אופיו הייחודי של המועד שבו הוא צפוי להיות משודר ועם אופי השידורים בו;
(3) אין בתשדיר הפרסום כדי לקדם מוצרים מסחריים.
51.   
52.   
53.   
54.   
55.   
56.   
57.   
58.   
59.   
(ב) כותרות נעות, נחות או מוקרנות הכלולות בתשדיר פרסום המשודר בטלוויזיה, יהיו ברורות וקריאות ויוקרנו במשך הזמן הדרוש לצופה ממוצע כדי לקוראן.
(ג) בכתוביות שבתשדיר פרסום בטלוויזיה יתקיימו גם תנאים אלה:
(1) צבע האותיות יהיה ניגודי לרקע שעליו הן מופיעות;
(2) גובה האותיות לא יפחת מגובה אות של 18 פיקסלים; לעניין זה, "פיקסל" - ברזולוציה של מסך טלוויזיה;
(3) המרווח בין השורות יהיה גדול מהמרווח בין המילים;
(4) הכתוביות ישודרו במהלך התשדיר למשך הזמן הדרוש לצופה סביר לקריאתן, ולא פחות מ–5 שניות רצופות.
60.   
61.   
62.   
63.   
64.   
65.   
66.   
[1.] ק"ת 9457, התשפ"א (24.6.2021), עמ' 3450.

מפת מסמך

פרק א': הגדרות
1. הגדרות
פרק ב': עקרונות יסוד לפרסום בתאגיד
2. פעולה לפי כל דין
3. הוגנות בקבלת תשדירי פרסום לפרסום
4. איסור התערבות של מפרסמים בשידור ובשיבוץ
5. תשדיר פרסום בחינם
6. אישור תשדירי פרסום
7. סירוב לאשר, ביטול או הפסקת שידור
8. השגה
פרק ג': אתיקה
סימן א': איסורים והגבלות על תשדיר פרסום
9. תשדיר פרסום אסור
סימן ב': השוואה ואיסור הטעיה
10. השוואה
11. איסור הטעיה
12. שימוש במדים
13. עדות או המלצה
14. ביסוס טענות
15. הצגת מחירים
16. שימוש במונח "חדש"
17. שימוש במונח "חינם"
18. המעטת ערך
19. איסור הבטחת תעסוקה
20. השתתפות איש תקשורת בתשדיר
סימן ג': תשדירי פרסום שעניינם בריאות, תרופות וטיפולים
21. תשדיר פרסום בענייני בריאות
22. הגבלות על שידור פרסום בתחום הבריאות
23. מזון בריאות
24. תוספים
25. טיפולי הרזיה ועיצוב גוף
סימן ד': הגנה על ילדים ונוער
26. חסויות ופרסים בטלוויזיה לילדים ולנוער
27. שיבוץ בתוכניות המיועדות לילדים ולנוער
28. תשדיר המכוון לקטינים
29. איסורים בתשדירי פרסום לקטינים
30. השתתפות קטינים בתשדירי פרסום
31. אישורים נדרשים להשתתפות קטין
סימן ה': הודעות חסות
32. הגבלות על שידור הודעת חסות
פרק ד': פרסומת סמויה, פרסומת בלתי מודעת או פרסומת אגב
33. שידור פרסומת
34. איסור פרסומת סמויה
35. פרסומת אגב מותרת
36. שם יצרן ויבואן בשידור מופע
37. אזכור שם של נותן פרס
פרק ה': שיבוץ, הפרדה והגבלת זמן שידור
38. זמן שידור מרבי לשידור תשדירי פרסום
39. הפרדה מתוכנית
40. הגבלה מחמירה לזמן שידור
41. הגבלת זמן שידור למפרסם אחד
42. חריגים להגבלת זמן שידור
43. אורך תשדיר פרסום
44. הפסקות ברדיו
45. זמן מרבי לחסות ושם נותן החסות
46. הודעת חסות על רקע שידור בטלוויזיה
47. חסות לפינה
48. הגבלת כמות מקבצים בטלוויזיה
49. מניעת שיבוץ בלתי הולם
50. איסור שיבוץ בימים מסוימים
51. איסור שיבוץ בתוכניות מסוימות
52. שיבוץ תשדיר פרסום לאלכוהול
53. הגבלה לעניין דמויות
54. סימן זיהוי ואות מעבר
55. הסדרי הפרדה מאת המנהל הכללי
56. הסדרי הפרדה של המועצה
57. עוצמת קול בתשדיר פרסום וקדימון
58. עוצמת קול
59. כותרות וכתוביות
60. שפת תשדיר
פרק ו': שונות
61. מקרי חירום בנסיבות חריגות
62. פרסום הכללים
63. תנאים לשידור תשדירי פרסום
64. הפקת תשדיר
65. הפרות
66. סמכות המועצה