תאריך תצוגה: 28/04/2021

טיוטה (21.3.2021)

 

מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של המשרד להגנת הסביבה לארגונים סביבתיים

לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985

בהתאם להוראות סעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985[1] (להלן – החוק), ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה , מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של המשרד להגנת הסביבה (להלן – המשרד) לארגונים סביבתיים, כמפורט להלן:

פרק א': כללי 1

1.                                        כללי 1

2.                                        הגדרות.. 2

3.                                        סוגי הפעילות הנתמכים.. 2

פרק ב': תנאי סף לתמיכה. 4

4.                                        תנאי סף לתמיכה. 4

5.                                        תכנית הפעילות.. 5

פרק ג': אמות מידה לתמיכה. 6

6.                                        אמות מידה לתמיכה. 6

פרק ד': אופן חישוב התמיכה ונהלים.. 14

7.                                        אופן חישוב התמיכה. 14

8.                                        תנאים נוספים.. 14

9.                                        נהלים.. 15

10.                                     תחילה. 15

 

תקנה תקציבית: 26120152

פרק א': כללי

1.  כללי

(א) ועדת התמיכות של המשרד (להלן - הוועדה) תדון במתן תמיכה מתקציב המשרד לארגונים סביבתיים, בהתאם לנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן[2] (להלן - הנוהל) ולפי מבחנים אלה.

(ב)  התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה לפי עקרונות של סבירות ושוויון בין מקבלי התמיכה השונים.

(ג) בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום שוויוני, אחיד, מקצועי וענייני של המבחנים.

(ד)  כל שיקוליה של הוועדה יהיו ענייניים, תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות, ככל שיידרש לפי נסיבות העניין; החלטת הוועדה תהיה מנומקת.

 

2.  הגדרות

במבחנים אלה –

"יהודה והשומרון" - כל מקום הנכלל תחת הגדרת "אזור" שבחוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום )יהודה והשומרון - שיפוט בעבירות ועזרה משפטית התשס"ז-2007[3];

"מוסד ציבור" או "המוסד" - כהגדרתו בסעיף 3א לחוק;

"נושאי תוכן סביבתיים"- אחד מהנושאים שלהלן:

(1)  מניעת פסולת במקור, קידום מחזור והשבה;

(2)  צמצום והפחתת זיהום אוויר הנובע מתחבורה, תעשייה ומקורות ייצור אנרגיה, מניעת שריפות בשטחים פתוחים, וכן קידום תחבורה בת קיימא;

(3)  מניעת סיכונים וחשיפת אוכלוסייה לחומרים מסוכנים, קרינה ורעש;

(4)  שמירה על שטחים פתוחים ועל המגוון הביולוגי;

(5)  שמירה על ניקיון הימים, החופים ומקורות המים בישראל לצורך מניעת זיהומם;

(6)  שינוי אקלים, הפחתת פליטות גזי חממה (מיטיגציה) והסתגלות (אדפטציה), לרבות מעבר לאנרגיות מתחדשות;

(7)  הפחתת השימוש במשאבי טבע, קידום עירוניות, בניה ירוקה, חדשנות סביבתית, קידום כלכלה מעגלית.

3.  סוגי הפעילות הנתמכים ותנאיהם

(א) ארגון פעילויות שמטרתן העשרה והעלאת המודעות בנושאי תוכן סביבתיים בקרב הציבור הרחב באמצעות מגוון כלים כדוגמת סדרת ימי עיון כנסים וכיוצא באלה, אשר מתקיימים בהם התנאים שלהלן:

(1)  הנושא המרכזי בו עוסקת הפעילות הוא נושא תוכן סביבתי אחד או יותר;

(2)  הפעילות הינה אחת מהאלה:

(א) סדרה של ימי עיון, סמינרים, סדנאות וכיוצא באלה, שמתקיימת בשלושה מועדים לפחות; בכל מועד ישתתפו 20 איש לפחות והוא יימשך שעתיים לפחות (120 דקות);

(ב)  כנס שמשתתפים בו 60 איש לפחות ומשכו חמש שעות לפחות (300 דקות);

(3)  הפעילות פתוחה לקהל הרחב;

(4)  הפעילות תפורסם לציבור באמצעות אמצעי התקשורת באופן סביר בנסיבות העניין וטרם קיומה;

(5)  לאחר קיום הפעילות תפורסם תמצית של תכני הפעילות באתר מרשתת (להלן - אינטרנט) הפתוח לציבור הרחב;

(6)  כל כנס או סדרת ימי עיון שמהווה יחידה אחת מבחינה פדגוגית ועניינית, אותו מקיים מוסד הציבור לפי סעיף קטן זה ובעדו הוגשה בקשה לתמיכה, ייחשב לעניין מבחנים אלה כפעילות אחת;

(7)  פעילות לפי סעיף קטן זה, שהיא כנס בינלאומי אשר ארגונו נמשך זמן רב, תחשב כפעילות מתמשכת על פני יותר משנה אחת, כמשמעותה בנוהל.

(ב)  הכשרה, התמקצעות ופיתוח ידע ויכולות ארוכות טווח בנושאי תוכן סביבתיים בקרב מתנדבים ועובדים באמצעות סדרת ימי עיון וכיוצא באלה, שמתקיימים בה התנאים האלה:

(1)  הנושא המרכזי בו עוסקת הפעילות הוא נושא תוכן סביבתי אחד או יותר;

(2)   הפעילות כוללת סדרה של ימי עיון, סמינרים, סדנאות וכיוצא באלה, המתקיימות בשלושה מועדים לפחות; בכל מועד ישתתפו 15 מתנדבים או עובדים לפחות והוא יימשך שעתיים לפחות (120 דקות);

(3)  הפעילות תפורסם בקרב הגופים הרלוונטיים באופן סביר בנסיבות העניין בטרם קיומה;

(4)  לאחר הפעילות תפורסם תמצית של תכני הפעילות באתר אינטרנט הפתוח לציבור הרחב;

(5)  כל סדרה כאמור, אשר מהווה יחידה אחת מבחינה פדגוגית ועניינית, שמקיים מוסד הציבור לפי סעיף זה ואשר הגיש בעדה בקשה לתמיכה תיחשב לעניין מבחנים אלה כפעילות אחת.

(ג) הכשרה מקצועית מתמשכת, היא הכשרה שמתקיימים בה התנאים האלה:

(1)  עניינה של ההכשרה בנושא תוכן סביבתי אחד או יותר;

(2)  משתתפים בהכשרה 15 איש לפחות;

(3)  ההכשרה תמשך 30 שעות לפחות וניתן לחלקה בין מספר מפגשים;

(4)  קיום ההכשרה יובא לידיעת הקהל הרלוונטי זמן סביר בנסיבות העניין  לפני פתיחתה ;

(5)  כל הכשרה שמקיים מוסד הציבור, שמהווה יחידה אחת מבחינה פדגוגית ועניינית, והוגשה בעדה בקשה לתמיכה, תחשב לעניין מבחנים אלה כפעילות אחת;

(6)  הכשרה לפי סעיף קטן זה, שמשכה 100 שעות לפחות, ושמתקיימת במשך 25 שבועות לפחות, תחשב כפעילות שמפאת אופייה ומהותה מתמשכת על פני יותר משנה אחת, כמשמעותה בנוהל.

(ד)  הכנת מחקרים ומסמכים בנושאי תוכן סביבתי, שמתקיימים בהם התנאים האלה:

(1)  המסמך עוסק בנושאי תוכן סביבתי באחד או יותר מהאופנים שלהלן: גיבוש מדיניות, מיפוי וסקירת מגמות, ניתוח נתונים, מדריך או תכנית פעולה, דוח מצב סביבה מקומי;

(2)  אורך המסמך הינו 2000 מילים לפחות;

(3)   המסמך יהיה בשפה העברית, הערבית או האנגלית;

(4)   המסמך יפורסם באתר אינטרנט הפתוח לציבור הרחב;

(5)   המסמך ייכתב בידי איש מקצוע בתחומי איכות הסביבה, שהוא בעל תואר שני לפחות וניסיון בתחומים שבהם עוסק המסמך;

(6)   כל מסמך אשר מוסד הציבור הגיש בעדו בקשה לתמיכה ייחשב לעניין מבחנים אלה כפעילות אחת;

(7)  פעילות לפי סעיף קטן זה, תחשב כפעילות שמפאת אופייה ומהותה מתמשכת על פני יותר משנה אחת, כמשמעותה בנוהל.

(ה) פיתוח תכנית לימודים בנושאי תוכן סביבתי ואמצעים להטמעה וליישום התוכנית, אשר מתקיימים בה כל התנאים האלה:

(1)  פיתוח תכנית לימודים, תכניות העשרה ואמצעים להטמעת התכנים ויישומן בקהלי יעד שונים לרבות בני נוער, משפחות, קשישים, עולים, קהלים מקצועיים, מגזרי מיעוטים וכיוצא באלה;

(2)  אמצעי ההטמעה אפשר שיהיו חזותיים, מוחשיים, ממוחשבים או אחרים והכל בתחום נושאי התוכן הסביבתיים;

(3)  תכנית הלימודים צריכה להיכתב לפי עקרונות פדגוגיים ולכלול למידה חוץ כיתתית או למידה מבוססת מקום;

(4)  כל תכנית לימודים אשר מוסד הציבור הגיש בעדה בקשה לתמיכה, תיחשב לעניין מבחנים אלה כפעילות אחת.

(ו) הקמה של אתר אינטרנט או שיפור של אתר קיים, העוסק בנושאי תוכן סביבתיים, אשר מהווים את עיקר פעילותו של מוסד הציבור ועומדים בתנאים האלה;

(1) אתר האינטרנט ישמש להצגת מידע על נושאי התוכן הסביבתיים בהם עוסקת הפעילות של מוסד הציבור;

(2) אתר האינטרנט יהיה מונגש לבעלי מוגבלויות;

(3) האתר צריך להיות מותאם לרזולוציות משתנות (רספונסיבי) ובעל תאימות לדפדפנים שונים;

(4) כל תכנית להקמה או לשדרוג של אתר אינטרנט שבעדה הגיש מוסד הציבור בקשה לתמיכה, יחשב לעניין מבחנים אלה כפעילות אחת.

פרק ב': תנאי סף לתמיכה

4.  תנאי סף לתמיכה

לתמיכה לפי מבחנים אלה זכאי מוסד, שמתקיימים בו כל תנאי הסף האלה:

(1)  הוא פועל שלא למטרות רווח, מאוגד ורשום כעמותה לפי חוק העמותות, התש"ם-1980[4] או כהקדש ציבורי הרשום אצל רשם ההקדשות לפי חוק הנאמנות, התשל"ט-1979[5] או כחברה לתועלת הציבור הרשומה אצל רשם ההקדשות לפי חוק החברות, התשנ"ט-1999[6] או אגודה עות'מאנית;

(2)  עיקר פעילותו של המוסד היא בנושאי תוכן סביבתיים; לעניין פסקה זו, "עיקר פעילותו" – 80% מתוך מחזור פעילות המוסד לפחות או 5 מיליון שקלים חדשים, לפי הנמוך ביניהם, בהתאם לדוחות הכספיים המבוקרים בכל אחת משתי השנים הראשונות מתוך שלוש השנים שקדמו לשנה שבעדה ניתנת התמיכה ולגבי גוף שהחל פעילותו בשנתיים האחרונות שקדמו לשנה שבעדה מוגשת התמיכה, בהתאם לדוח כספי מבוקר של השנה הראשונה מתוך שתי השנים שקדמו לשנה שבעדה ניתנת תמיכה ובהתאם להצהרה של המוסד לפי נוסח שיקבע המשרד; לצורך עמידה בתנאי זה לא יובאו בחשבון  עלויות  ב"שווה כסף";

(3)  הוא אינו מוסד חינוך פורמלי לתלמידים עד גיל 18, כדוגמת בית ספר או מוסד להשכלה גבוהה ואינו מוכר כתנועת נוער או כארגון נוער;

(4)  הפעילות שבעדה מבוקשת התמיכה אינה חלק מתכנית לימודים פורמלית או מלימודים פורמליים;

(5)  סוג הפעילות שבעדה מבוקשת התמיכה לפי מבחנים אלה אינה מתוקצבת בדרך אחרת מתקציב המדינה;

(6)  הפעילות נגישה לאנשים עם מוגבלויות, למעט פעילות אשר מפאת אופייה לא ניתן להנגישה;

(7)  המוסד הגיש בקשה מלאה, מפורטת ובמועד הנדרש, בהתאם להנחיות שניתנו על ידי המשרד בעת פרסום ההזמנה להגיש בקשות לתמיכה לפי מבחנים אלה, בצירוף כל המסמכים והאישורים הנדרשים כמפורט בנוהל;

(8)  הגוף המבקש הגיש למשרד תכנית מפורטת (להלן – התכנית) של הפעילות או הפעילויות בעדם מבוקשת התמיכה, בהתאם לסעיף 5;

(9)  הגוף המבקש הוא הגורם היוזם את הפעילות והמבצע אותה; רק פעילויות אשר נרשמות בספרי המוסד, ייחשבו כעומדות בתנאי סף זה;

(10) המוסד הסכים בכתב, כי למשרד תהיה זכות לעשות בכל תוצרי הפעילות הנתמכת כל שימוש המקדם את מטרות התמיכה לפי מבחנים אלה, ללא תמורה ותוך אזכור שם המוסד, הכול בכפוף לשיקול דעתו של המשרד;

(11) מוסד המבקש תמיכה לראשונה – המוסד פעל באופן ממשי בנושאי תוכן סביבתיים שבעבורם מבוקשת התמיכה, במשך השנתיים שקדמו להגשת בקשת התמיכה לפחות, ועלות פעילותו של המוסד בתחומי הפעילות הנתמכים לפי מבחנים אלה, בשנה שקדמה למועד הגשת הבקשה, לא פחתה ממחצית עלות הפעילות שבעבורה הוא מבקש תמיכה;

(12) המוסד נמצא זכאי לתמיכה כוללת בסכום מזערי של 50,000 שקלים חדשים לפי מבחנים אלה; לא תינתן תמיכה למוסד יחיד העולה על 20% מהתקציב המצוי בתקנה.

5.  תכנית הפעילות

התכנית תכלול פירוט של עלות הפעילויות המבוקשות, לרבות כלל מקורות המימון שלהן, בהתאם לתבנית שיקבע המשרד, אשר תפורסם באתר האינטרנט של המשרד, לא יאוחר ממועד ההזמנה להגשת בקשות לתמיכה; בנוסף, יפורטו העניינים שלהלן:

(1)  לגבי פעילויות העשרה, העלאת המודעות, הכשרה, התמקצעות ופיתוח קורס, כאמור בסעיפים 3(א) עד (ג)התכנית תכלול –

(א) תכנית מפורטת של הפעילות המתוכננת, לרבות פירוט לוח הזמנים, תכני ההדרכה ורשימת הנושאים שבהם יעסקו הפעילויות;

(ב)  פירוט אנשי המקצוע בתחומי איכות הסביבה שישתתפו בפעילות, לרבות השכלתם וניסיונם בתחומים הרלוונטיים לפעילות;

(ג) מיקום גאוגרפי של הפעילות המתוכננת או של קהל היעד;

(ד)  מספר משתתפים צפוי, לרבות תכנית הכוללת אמצעים לגיוס משתתפים;

(ה) גובה דמי השתתפות בפעילות, ככל שיידרש תשלום מהמשתתפים;

(ו) פעולות הפרסום והשיווק שילוו את הפעילות;

(ז) גופים השותפים בארגון הפעילות ובמימונה;

(2)  לגבי הכנת מסמכים בנושאי תוכן סביבתיים כאמור בסעיף 3(ד), התכנית תכלול -

(א) ראשי פרקים למסמך, כולל פירוט נושאי התוכן המרכזיים בכל פרק;

(ב)  רשימת מקורות או מסד נתונים ראשוני של מקורות לצורך כתיבת המסמך;

(ג) רשימת אנשי המקצוע שיכתבו את המסמך;

(ד)  הסבר בדבר חשיבות המסמך ותרומתו להרחבת הידע הקיים ביחס לנושאי התוכן הסביבתיים;

(3)  לגבי פיתוח תכנית לימודים ואמצעים ליישומה כאמור בסעיף 3(ה), התוכנית תכלול בנוסף לאמור בפסקה (2), גם את אלה:

(א) תכנית ראשונית להטמעה בקרב קהל היעד שבעבורו מיועדת התכנית;

(ב) תכנית ראשונית לאמצעי היישום וההמחשה, וכן לאופן התאמתם לקהל היעד ולנושא הסביבתי שנבחר;

(4)  לגבי הקמת אתר אינטרנט חדש, כאמור בסעיף 3(ו), התוכנית תכלול –

(א) התייחסות לתחזוקתו ועדכונו של אתר האינטרנט במהלך שלוש שנים הבאות, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת עדכון התכנים;

(ב)  התייחסות ליישום פעולות ומתודולוגיות(Search Engine Optimization) SEO, בהקמה ובתחזוקה של האתר;

(ג) התאמת האתר לשלוש מסדות (להלן - פלטפורמות): מחשב, טבלט וסמרטפון, וכן הנגשתו לבעלי מוגבלויות.

פרק ג': אמות מידה לתמיכה

6.  אמות מידה לתמיכה

כל אחת מהפעילויות שבעדן מבקש המוסד תמיכה, שעמדה בכל תנאי הסף, תנוקד בהתאם לאמות מידה אלה:

(1)  פעילויות שמטרתן העשרה והעלאת מודעות בנושאי תוכן סביבתיים בקרב הציבור הרחב, כאמור בסעיף 3(א):

(א) מספר המשתתפים המתוכנן בפעילות המוצעת – יינתנו עד 25 נקודות, בהתאם למדרג שלהלן:

בעבור 60 משתתפים ומעלה יינתנו 15 נקודות; בעבור 100 משתתפים ומעלה יינתנו 20 נקודות; בעבור 200 משתתפים ומעלה יינתנו 25 נקודות;

(ב)  וותק הפעילות של המוסד בנושאי תוכן סביבתיים – יינתנו עד 5 נקודות:

כל שנת פעילות בנושא תוכן סביבתי, אחד לפחות, מעבר לנדרש בתנאי הסף, תזכה את המוסד בנקודה אחת; המוסד יוכל לצבור עד 5 נקודות לפי אמת מידה זו;

(ג) איכות תכנית הפעילות שהוגשה בידי המוסד מבקש התמיכה לפי סעיף 5 – יינתנו עד 8 נקודות:

(1) הוגשה תכנית מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה גבוהה עם התחום המקצועי, ובכלל זה רקע מקצועי מקיף הנוגע לפרטי הפעילות, מטרותיה והשפעתה על קהל היעד - יינתנו 8 נקודות;

(2) הוגשה תכנית מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה בסיסית עם התחום המקצועי, ובכלל זה רקע מקצועי כללי הנוגע לפרטי הפעילות, מטרותיה והשפעתה על קהל היעד – יינתנו 4 נקודות;

(3) הוגשה תכנית מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה נמוכה עם התחום המקצועי, ובכלל זה רקע מקצועי דל הנוגע לפרטי הפעילות, מטרותיה והשפעתה על קהל היעד – יינתנו 0 נקודות;

החלטות הוועדה באמת מידה זו, לגבי כלל הגופים, ינומקו ויועברו כולן לעיונו של מוסד אשר הגיש בקשה לתמיכה ויבקש זאת; בקשת העיון תוגש בתוך 14 יום מהמועד בו קיבל את החלטת הוועדה בדבר בקשתו לתמיכה; החלטות הוועדה יועברו לעיונו בתוך 14 יום נוספים;

(ד)  מידת התאמתם של המרצים לתחומים המקצועיים בהם עוסקת הפעילות – יינתנו עד 10 נקודות:

(1) מידת התאמה גבוהה – המרצים בעלי הכשרה אקדמית מתאימה וגם ארבע שנות ניסיון מקצועי בתחום הפעילות לפחות, מלבד שנות הלימודים – יינתנו 10 נקודות;

(2) מידת התאמה חלקית – המרצים בעלי הכשרה אקדמית מתאימה או בעלי ניסיון מקצועי של ארבע שנים בתחום הפעילות לפחות – יינתנו 5 נקודות;

(3) מידת התאמה מועטה – בשאר המקרים – יינתנו 0 נקודות;

לעניין פסקת משנה זו, "הכשרה אקדמית מתאימה" – תואר ראשון לפחות, בתחומים המקצועיים בהם עוסקת הפעילות ;

 

 

 

(ה) רמת ואיכות יצירת השותפות לצורך ביצוע הפעילות– יינתנו עד 20 נקודות:

(1) המוסד הציג מסמכים המעידים על קיומו של שיתוף פעולה עם יותר משותף אחד מהמגזר הציבורי, המגזר עסקי או מוסד ציבור אחר העומד בתנאים האמורים בסעיפים 4(1) ו-(3), לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה, במסגרת  הגשת הבקשה – יינתנו 20 נקודות;

(2) המוסד הציג מסמכים המעידים על קיומו של שיתוף פעולה עם שותף אחד מהמגזר הציבורי, המגזר עסקי או מוסד ציבור אחר העומד בתנאים האמורים בסעיפים 4(1) ו-(3), לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה, במסגרת  הגשת הבקשה - יינתנו 10 נקודות;

(3) המוסד לא הציג מסמכים המעידים על קיומו של שיתוף פעולה – יינתנו 0 נקודות;

(ו) המיקום הגיאוגרפי של הפעילות - לפי המדד החברתי כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (להלן – הלמ"ס) – יינתנו עד 15 נקודות:

(1) בעבור פעילות המתקיימת בתחום רשויות מקומיות השייכות לאשכולות למ"ס 1 עד 5 - יינתנו 15 נקודות;

(2) בעבור פעילות המתקיימת בתחום רשויות מקומיות השייכות לאשכולות למ"ס 6 עד 10 - יינתנו 7 נקודות;

(3) פעילות המתקיימת הן בתחום רשויות מקומיות כמפורט בפסקת משנה (1) והן ברשויות מקומיות כמפורט בפסקת משנה (2) – תנוקד לפי הניקוד הגבוה מבין האזורים המתאימים, ובלבד ששיעור היקפה היחסי של הפעילות באזור זה עולה על מחצית הפעילות;

(4) בעבור פעילות המתקיימת באופן מקוון בלבד - יינתנו 2 נקודות. 

(5) סך כל הניקוד למוסד לפי אמת מידה זו לא יעלה על 15 נקודות;

(ז)  פריסה גיאוגרפית של פעילות המוסד בנושאי תוכן סביבתי – יינתנו עד 10 נקודות:

(1) בעבור קיום פעילות ממשית מוכחת בשלושה או יותר מתוך שבעת המחוזות שלהלן בהתאם לסיווג משרד הפנים: צפון, חיפה, מרכז, יהודה והשומרון, תל אביב, ירושלים ודרום  (בסעיף זה – המחוזות), המפורסם במרשתת  (קישורית :  המחוזות לפי סיווג של משרד הפנים(, במהלך שלוש השנים האחרונות – יינתנו 10 נקודות;

(2) בעבור קיום פעילות ממשית מוכחת בשניים מתוך שבעת המחוזות במהלך שלוש השנים האחרונות (להוציא שנת 2020) – יינתנו 5 נקודות;

(3) בשאר המקרים – יינתנו 0 נקודות.

 

לצורך אמת מידה זו, לא תילקח בחשבון פעילות באמצעי התקשורת הממוחשבים;

(2)  הכשרה, התמקצעות ופיתוח ידע ויכולות ארוכות טווח בנושאי תוכן סביבתיים, כאמור בסעיף 3(ב):

(א) וותק הפעילות של המוסד בנושאי תוכן סביבתיים – יינתנו עד 5 נקודות:

כל שנת פעילות בנושא תוכן סביבתי, אחד לפחות, מעבר לנדרש בתנאי הסף תזכה את המוסד בשתי נקודות; המוסד יוכל לצבור עד 5 נקודות לפי אמת מידה זו;

(ב)  רמת ואיכות יצירת השותפות לצורך ביצוע הפעילות יינתנו עד 25 נקודות:

(1) המוסד הציג מסמכים המעידים על קיומו של שיתוף פעולה עם שני שותפים ומעלה מהמגזר הציבורי, המגזר עסקי או עם מוסדות ציבור נוספים, לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה, במסגרת  הגשת הבקשה - יינתנו 25 נקודות;

(2) המוסד הציג מסמכים המעידים על קיומו של שיתוף פעולה עם שותף אחד מהמגזר הציבורי, המגזר עסקי או מוסדות ציבור נוספים, לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה, במסגרת  הגשת הבקשה – יינתנו 10 נקודות;

(ג) מידת התאמת המרצים לנושאי התוכן הסביבתיים בהם עוסקת הפעילות – יינתנו עד 20 נקודות:

(1) מידת התאמה גבוהה – המרצים הינם בעלי הכשרה אקדמית מתאימה ובעלי ארבע שנות ניסיון מקצועי בתחום הפעילות לפחות, מלבד שנות הלימודים – יינתנו 20 נקודות;

(2) מידת התאמה חלקית – המרצים הינם בעלי הכשרה אקדמית מתאימה או בעלי ניסיון מקצועי של ארבע שנים בתחום הפעילות לפחות – יינתנו 10 נקודות;

(3) בשאר המקרים – יינתנו 0 נקודות .

לעניין פסקת משנה זו, "הכשרה אקדמית מתאימה" – מרצה בעל תואר ראשון לפחות, בתחומים המקצועיים בהם עסקה הפעילות;

(ד)  מגוון הנציגים של הארגונים הסביבתיים המשתתפים בארגון הפעילות – יינתנו עד 15 נקודות:

(1) בעבור השתתפות מתוכננת של נציגים מארבעה ארגונים סביבתיים ומעלה– יינתנו 15 נקודות;

(2) בעבור השתתפות מתוכננת של נציגים משלושה ארגונים סביבתיים לכל הפחות – יינתנו 10 נקודות;

(3) בשאר המקרים – יינתנו 0 נקודות.

(ה) תוצרי הפעילות – יינתנו עד 20 נקודות:

(1) תוצרי הפעילות ייכתבו במסמך, המרכז את כלל הידע החדש שנקלט במסגרת הפעילות, ויכלול תוכנית פעולה לשימוש עתידי בתוצרי הפעילות – יינתנו 20 נקודות ;

(2) תוצרי הפעילות ייכתבו במסמך המרכז את כלל הידע החדש שנקלט במסגרת הפעילות – יינתנו 5 נקודות;

(ו) איכות תכנית הפעילות שהוגשה בידי המוסד, לפי סעיף 5 – יינתנו עד 8 נקודות:

(1) בעבור תכנית פעילות מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה גבוהה עם התחום המקצועי, לרבות רקע מקצועי מקיף הנוגע לפרטי הפעילות, מטרותיה והשפעתה על קהל היעד - יינתנו 8 נקודות;

(2) בעבור תכנית פעילות מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה בסיסית עם התחום המקצועי, לרבות רקע מקצועי חלקי הנוגע לפרטי הפעילות, מטרותיה והשפעתה על קהל היעד – יינתנו 4 נקודות;

(3) בעבור תכנית מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה נמוכה עם התחום המקצועי, לרבות רקע מקצועי בסיסי הנוגע לפרטי הפעילות, מטרותיה והשפעתה על קהל היעד – יינתנו 0 נקודות;

החלטות הוועדה באמת מידה זו, לגבי כלל הגופים, ינומקו ויועברו כולן לעיונו של מוסד אשר הגיש בקשה לתמיכה ויבקש זאת; בקשת העיון תוגש בתוך 14 יום מהמועד בו קיבל את החלטת הוועדה בדבר בקשתו לתמיכה; החלטות הוועדה יועברו לעיונו בתוך 14 יום נוספים;

(ז) הפריסה הגיאוגרפית של פעילות המוסד בנושאי תוכן סביבתי – יינתנו עד 7 נקודות:

(1)  בעבור קיום פעילות ממשית ומוכחת במהלך שלושת השנים האחרונות, בשלושה מתוך שבעת המחוזות לפחות כמפורט בפסקה (1)(ז)(1) - יינתנו 7 נקודות;

(2) בעבור קיום פעילות ממשית ומוכחת במהלך שלושת השנים האחרונות _(להוציא שנת 2020) בשניים מתוך שבעת המחוזות לפחות – יינתנו 5 נקודות;

(3) בשאר המקרים – יינתנו 0 נקודות.

לצורך אמת מידה זו, לא תילקח בחשבון פעילות באמצעי התקשורת הממוחשבים;

(3)  ביצוע הכשרה מקצועית מתמשכת, כאמור בסעיף 3(ג):

(א) מספר שנות הוותק של המוסד בפעילות בנושאי תוכן סביבתיים – יינתנו עד 5 נקודות:

כל שנת פעילות בנושא תוכן סביבתי אחד לפחות, מעבר לנדרש בתנאי הסף, תזכה את המוסד בנקודה אחת; מוסד יוכל לצבור עד 5 נקודות לפי אמת מידה זו;

(ב)  רמת ואיכות יצירת השותפות לצורך ביצוע הפעילות - יינתנו עד 20 נקודות:

(1) המוסד הציג מסמכים המעידים על קיומו של שיתוף פעולה עם שלושה שותפים ומעלה  מהמגזר הציבורי, המגזר עסקי או עם מוסדות ציבור נוספים, לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה, במסגרת  הגשת הבקשה לתמיכה – יינתנו 20 נקודות;

(2) המוסד המבקש הציג מסמכים המעידים על קיומו של שיתוף פעולה עם שני שותפים מהמגזר הציבורי, המגזר עסקי או עם מוסדות ציבור נוספים רשויות מקומיות, לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה, במסגרת  הגשת הבקשה לתמיכה – יינתנו 15 נקודות;

(3) המוסד המבקש הציג מסמכים המעידים על קיומו של שיתוף פעולה עם שותף אחד מהמגזר הציבורי, המגזר עסקי או עם מוסד ציבור נוסף לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה, במסגרת  הגשת הבקשה – יינתנו 10 נקודות;

(4) בשאר המקרים – 0 נקודות.

(ג) מידת התאמת המרצים לתחומים המקצועיים בהם עוסקת הפעילות – יינתנו עד 20 נקודות:

(1) מידת התאמה גבוהה – המרצים הינם בעלי הכשרה אקדמית מתאימה ובעלי ארבע שנות ניסיון מקצועי בתחום הפעילות לפחות, מלבד שנות הלימודים, לרבות ניסיון בעבודה עם השלטון המקומי – יינתנו 20 נקודות;

(2) מידת התאמה חלקית – המרצים הינם בעלי הכשרה אקדמית מתאימה, או בעלי ניסיון מקצועי של ארבע שנים לפחות, מלבד שנות הלימודים, לרבות ניסיון בעבודה עם השלטון המקומי – יינתנו 10 נקודות;

(3) בשאר המקרים – 0 נקודות.

באמת מידה זו, "הכשרה אקדמית מתאימה" – תואר ראשון לפחות, בתחומים המקצועיים בהם עוסקת הפעילות;

(ד)  משך זמן הפעילות המתוכננת – יינתנו עד 45 נקודות:

בעבור כל שעה מלאה, מעל ל-30 שעות, של העברת תוכן בנושאי תוכן סביבתי במסגרת ההכשרה, תינתן תוספת של נקודה אחת; מוסד יכול לצבור עד 45 נקודות לפי אמת מידה זו;

(ה) איכות תכנית הפעילות שהוגשה בידי המוסד לפי סעיף 5 – יינתנו עד 10 נקודות:

(1) בעבור תכנית מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה גבוהה עם התחום המקצועי, לרבות הסבר מקיף על מבנה הקורס, התכנים שיועברו במסגרתו ומטרותיו– יינתנו 10 נקודות;

(2) בעבור תכנית מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה בסיסית עם התחום המקצועי, לרבות הסבר כללי על מבנה הקורס, התכנים שיועברו במסגרתו ומטרותיו– יינתנו 5 נקודות;

(3) בעבור תכנית המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה נמוכה עם התחום המקצועי, לרבות הסבר דל על מבנה הקורס, התכנים שיועברו במסגרתו ומטרותיו– יינתנו 0 נקודות;

החלטות הוועדה באמת מידה זו, לגבי כלל הגופים, ינומקו ויועברו כולן לעיונו של מוסד אשר הגיש בקשה לתמיכה ויבקש זאת; בקשת העיון תוגש בתוך 14 יום מהמועד בו קיבל את החלטת הוועדה בדבר בקשתו לתמיכה; החלטות הוועדה יועברו לעיונו בתוך 14 יום נוספים;

(4)  פעילות של הכנת מחקרים ומסמכים בנושאי תוכן סביבתי, כאמור בסעיף 3(ד):

(א) איכות תכנית הכנת המסמך שהוגשה בידי המוסד – יינתנו עד 10 נקודות:

(1) בעבור תכנית מקצועית מפורטת המעידה, לדעת המשרד, על הבנה והכרות ברמה גבוהה עם התחום המקצועי, תפיסה חדשנית ומרחיבה על הקיים, לרבות רקע מקיף הנוגע לפרטי המסמך, והסבר הנוגע למבנה המסמך, תכניו, והשפעותיו על איכות הסביבה בישראל – יינתנו 10 נקודות;

(2) בעבור תכנית בעלת רקע מקצועי בסיסי והסבר כללי בנוגע למבנה המסמך, תכניו והשפעותיו על איכות הסביבה בישראל – יינתנו 5 נקודות;

(3) בעבור תכנית שאינה כוללת רקע מקצועי או הסבר מספק, להנחת דעת המשרד – יינתנו 0 נקודות;

החלטות הוועדה באמת מידה זו, לגבי כלל הגופים, ינומקו ויועברו כולן לעיונו של מוסד אשר הגיש בקשה לתמיכה ויבקש זאת; בקשת העיון תוגש בתוך 14 יום מהמועד בו קיבל את החלטת הוועדה בדבר בקשתו לתמיכה; החלטות הוועדה יועברו לעיונו בתוך 14 יום נוספים;

(ב)  השכלה וניסיון של כותבי המסמך – יינתנו עד 25 נקודות:

(1) בעבור כל אחד מכותבי המסמך, שהינו בעל תואר שלישי לפחות, יקבל המוסד 5 נקודות; המוסד יוכל לצבור עד 15 נקודות לפי אמת מידה זו;

(2) בעבור כל אחד מכותבי המסמך, שפרסם בעבר מסמך בכתב עת מקצועי בתחום בו עוסק המסמך, יקבל המוסד 5 נקודות; המוסד יוכל לצבור עד 10 נקודות לפי אמת מידה זו;

(ג) שיתוף פעולה המתקיים במסגרת המחקר – יינתנו עד 20 נקודות:

בעבור כל גורם השותף לביצוע המחקר יקבל המוסד 5 נקודות; מוסד יוכל לצבור עד 20 נקודות לפי אמת מידה זו;

(ד)  חדשנות הנושא בו עוסק המסמך והרחבת הידע הקיים – יינתנו עד 25 נקודות:

(1) הנושא בו עוסק המסמך הינו חדשני או תורם במידה גבוהה להרחבת הידע הקיים בישראל בנושא, לדעת המשרד – יינתנו 25 נקודות;

(2) הנושא בו עוסק המסמך הינו חדשני ברמה בינונית או תורם במידה בינונית להרחבת הידע הקיים בישראל בנושא, לדעת המשרד – יינתנו 10 נקודות;

(3) במקרים אחרים – 0 נקודות .

החלטות הוועדה באמת מידה זו, לגבי כלל הגופים, ינומקו ויועברו כולן לעיונו של מוסד אשר הגיש בקשה לתמיכה ויבקש זאת; בקשת העיון תוגש בתוך 14 יום מהמועד בו קיבל את החלטת הוועדה בדבר בקשתו לתמיכה; החלטות הוועדה יועברו לעיונו בתוך 14 יום נוספים;

(ה) מספר שנות הוותק של המוסד בפעילות בנושאי תוכן סביבתיים – יינתנו עד 5 נקודות:

בעבור כל שנת פעילות אחת בנושא תוכן סביבתי אחד לפחות, מעבר לנדרש בתנאי הסף, יקבל מוסד נקודה אחת; מוסד יוכל לצבור עד 5 נקודות לפי אמת מידה זו;

(5)  פעילויות שמטרתן פיתוח תכנית לימודים בנושאי תוכן סביבתי, כאמור בסעיף 3(ה):

(א) תכנית הלימודים שהוגשה כוללת נושאים של למידה חוץ כיתתית או למידה מבוססת מקום - יינתנו עד 10 נקודות:

(1) בעבור תכנית הכוללת למידה מבוססת מקום וחוץ כיתתית – יינתנו 10 נקודות;

(2) בעבור תכנית הכוללת למידה חוץ כיתתית בלבד - יינתנו 5 נקודות;

(3)  בעבור תכנית הכוללת למידה מבוססת מקום בלבד - יינתנו 5 נקודות;

(4) בעבור תוכנית שאינה כוללת למידה חוץ כיתתית ואינה כוללת למידה מבוססת מקום – יינתנו 0 נקודות;

(ב)  התאמת אמצעי ההטמעה לפדגוגיה חדשנית – יינתנו עד 10 נקודות:

לעניין פסקת משנה זו, "פדגוגיה חדשנית" - הכוללת שלושה מרכיבי ליבה בהוראה : יחסי שותפות בין מורים לתלמידים, משימות למידה מעמיקות המבנות תהליכי למידה לקראת יצירת ידע חדש ושימוש בו וכלים דיגיטליים ומשאבים שמאפשרים תהליכי למידה עמוקים;

(1) מידת התאמה מלאה – בבחירת אמצעי הטמעה ניכרת היכרות מלאה עם כלי יישום חדשניים, לרבות סימולציות, פעילויות אינטראקטיביות וכיוצא בכך – יינתנו 10 נקודות;

(2) מידת התאמה חלקית – בבחירת אמצעי ההטמעה ניכרת היכרות חלקית בלבד עם כלי הטמעה חדשניים כאמור – יינתנו 5 נקודות;

(3) במידה ובחירת אמצעי ההטעמה משקפים חוסר היכרות וחוסר שימוש בכלי התאמה חדשניים - יינתנו 0 נקודות;

(ג) תכנית הלימודים שהוצגה משלבת מגוון רחב של שיטות הוראה ולמידה, כגון למידה חוץ כיתתית, למידה שיתופית, למידה מבוססת פרויקטים, שאלה פורייה, למידה מבוססת חקר – יינתנו עד 10 נקודות:

בעבור כל שיטת הוראה שתוצג במסגרת התכנית יינתנו 2 נקודות; מוסד יוכל לצבור עד 10 נקודות לפי אמת מידה זו;

(ד)  גיוון לשוני – יינתנו עד 5 נקודות:

ניקוד באמת מידה זו, יינתן לתוכנית לימודים והעשרה אשר החומר הכתוב או המושמע הכלול בה מתורגם בהיקף של 75% לפחות, לשפה אחת לפחות שאינה עברית, כמפורט להלן:

(1) החומר מתורגם לשפה הערבית– יינתנו 5 נקודות;

(2) שפה אחרת – יינתנו 2 נקודות ;

(3)  שאר המקרים – יינתנו 0 נקודות;

(ה) הכשרתם המקצועית וניסיונם של מפתחי תכנית הלימודים וההעשרה בתחומים הרלוונטיים לתוכנית – יינתנו עד 10 נקודות :

(1) מפתחי התוכנית הינם בעלי תואר אקדמי בנושאי תוכן סביבתי בהם עוסקת התכנית ובנוסף לכך, הם בעלי ניסיון של 4 שנים לפחות בעיסוק משמעותי בתחום (מלבד שנות הלימודים)- יינתנו 10 נקודות;

(2) מפתחי התוכנית הינם בעלי תואר אקדמי בנושאי תוכן סביבתי בהם עוסקת התוכנית או שהינם בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בעיסוק משמעותי בתחום (מלבד שנות הלימודים) יינתנו 5 נקודות;

(3) בשאר המקרים – יינתנו 0 נקודות;

(ו) ניסיון של מפתחי תכניות לימודים והעשרה בפיתוח המבוסס על עקרונות פדגוגיה חדשנית– יינתנו עד 10 נקודות:

(1) בעבור מפתחי תוכנית בעלי ניסיון קודם של ארבע שנים לפחות, בפיתוח תכניות לימודים והעשרה המתבססות על עקרונות פדגוגיה חדשנית, מלבד שנות לימודיהם - יינתנו 10 נקודות;

(2) בעבור מפתחי תוכנית בעלי ניסיון קודם של שנתיים לפחות, בפיתוח תכניות לימודים והעשרה המתבססות על עקרונות פדגוגיה חדשנית, מלבד שנות לימודיהם – יינתנו 5 נקודות;

(3) בעבור מפתחי תוכנית בעלי ניסיון של פחות משנתיים – יינתנו 0 נקודות;

(ז) קיום שותפות לצורך תכנון וביצוע בפועל– יינתנו עד 10 נקודות:

(1) המוסד הציג מגוון רחב של שותפים שאיתם יצר קשר והחל לבנות את הפעילות במשותף, בטרם להגשת הבקשה – יינתנו 10 נקודות;

(2) המוסד הציג תכנית מפורטת ומקיפה הכוללת שותפים אפשריים אליהם יפנה לאחר קבלת התמיכה – יינתנו 7 נקודות;

(3) התוכנית שהציע המוסד לא כוללת שותפים אפשריים – יינתנו 0 נקודות;

(ח) קיום תכנית שיווק והטמעה לקהל היעד שנבחר ומידת התאמתה– יינתנו עד 10 נקודות:

(1) תכנית השיווק וההטמעה שהציג המוסד, הינה ארצית וכוללת שימוש באמצעי תקשורת ארציים, כגון עיתונות כתובה ארצית, אינטרנט, רדיו או טלוויזיה, וכן הינה מותאמת לקהל היעד, להנחת דעת המשרד - יינתנו 10 נקודות;

(2) תכנית השיווק וההטמעה שהציג המוסד הינה אזורית או מקומית וכוללת שימוש באמצעי תקשורת אזוריים או מקומיים, כגון עיתונות מקומית, שלטי חוצות או תחנות רדיו אזוריות, וכן הינה מותאמת לקהל היעד, להנחת דעת המשרד- יינתנו 5 נקודות;

(3) בשאר המקרים, שאינם עונים על פסקת משנה (1) או (2) – יינתנו 0 נקודות;

(ט) מספר שנות הוותק של המוסד בפעילות בנושאי תוכן סביבתיים - יינתנו עד 5 נקודות:

בעד כל שנת פעילות אחת בנושא תוכן סביבתי אחד לפחות, מעבר לנדרש בתנאי הסף, יקבל המוסד נקודה אחת; מוסד יוכל לצבור עד 5 נקודות לפי אמת מידה זו;

(6)   פעילויות של הקמה או שיפור של אתר אינטרנט, כאמור בסעיף 3(ו):

(א) מספר שנות הוותק של המוסד בפעילות בנושאי תוכן סביבתיים – יינתנו עד 5 נקודות:

בעד כל שנת פעילות אחת בנושא תוכן סביבתי אחד לפחות, מעבר לנדרש בתנאי הסף, יקבל המוסד שתי נקודות; מוסד יוכל לצבור עד 5 נקודות לפי אמת מידה זו;

(ב)  מפרט וגיוון התכנים והרכיבים באתר – יינתנו עד 30 נקודות:

כל אחד מהרכיבים שלהלן, שייכללו בתכנית וישמשו לצורך הצגה של נושאי תוכן סביבתי באתר האינטרנט, יזכה את המוסד ב-6 נקודות; מוסד יוכל לצבור עד 30 נקודות לפי אמת מידה זו:

(1) שילוב מפות ונתונים בפריסה גאוגרפית;

(2) פעילות משחק או למידה אינטראקטיבית;

(3) שילוב אינפוגרפיקות;

(4) מאגר מידע ומנוע לחיפוש וסינון תוצאות;

(5) אמצעי לשיתוף מידע ותקשורת פעילה בידי הקהל הרחב;

(ג) היבטי תכנון ותחזוקה ארוכי טווח של אתר האינטרנט - יינתנו עד 20 נקודות:

כל אחד מהרכיבים שלהלן יזכה את המוסד ב-7 נקודות; מוסד יוכל לצבור עד 20 נקודות לפי אמת מידה זו:

(1) פירוט התכנים שבאתר האינטרנט והתייחסות לעדכון התוכן (טקסט וגרפיקה) בתדירות של אחת לחודש לפחות, למשך 3 השנים הבאות או יותר;

(2) פירוט הכותבים והמפעילים הטכניים של האתר;

(3) פירוט קהל היעד ואופן התאמת האתר לקהל היעד מבחינת תכניו, כליו ורכיביו;

(ד)  קישוריות אתר האינטרנט לרשתות חברתיות במדיה הדיגיטלית – יינתנו עד 20 נקודות:

(1) התכנית כוללת קישוריות של האתר לפעילות המוסד במדיה דיגיטלית פעילה בפייסבוק, וכן קישוריות למדיה חברתית מוכרת נוספת (יוטיוב, אינסטגרם וכיוצא באלה); כל קישורית תזכה את המוסד ב-5 נקודות עד לסכום מרבי של 20 נקודות לפי אמת מידה זו;

(2) התכנית כוללת קישוריות של האתר לפעילות המוסד במדיה דיגיטלית פעילה בפייסבוק בלבד – יינתנו 5 נקודות;

(3) בשאר המקרים – 0 נקודות.

(ה) כוח אדם בהקמה ותפעול אתרי אינטרנט – יינתנו עד 15 נקודות:

(1) המוסד מעסיק איש תוכן ומדיה דיגיטלית אחד לפחות באופן קבוע, והוא בעל ניסיון של שנתיים לפחות בתחום – יינתנו 15 נקודות;

(2) המוסד משתמש בשירותיו שלאיש תוכן ומדיה דיגיטלית אחד לפחות באופן קבוע והוא בעל ניסיון של שנתיים לפחות בתחום – יינתנו 7 נקודות;

(3) בשאר המקרים – 0 נקודות.

(ו) תשתית קיימת של אתר אינטרנט או רשת חברתית פעילה של המוסד- יינתנו עד 10 נקודות:

(1) למוסד קיים אתר אינטרנט ודף פייסבוק – יינתנו 10 נקודות;

(2) למוסד קיים אתר אינטרנט או דף פייסבוק פעיל – יינתנו 5 נקודות.

(3) בשאר המקרים – 0 נקודות.

פרק ד': אופן חישוב התמיכה ונהלים

7.  אופן חישוב התמיכה

  (א)  כל פעילות בעדה ביקש המוסד תמיכה (להלן – פעילות), תבחן בנפרד ותנוקד בהתאם לכל אחת מאמות המידה הנוגעות לאותו סוג פעילות ומפורטות בסעיף 6.

(ב) סך כל התקציב שנקבע בשנה מסוימת לצורך תמיכה במוסדות ציבור לפי אמות מידה אלה, יחולק בין סוגי הפעילויות, כדלהלן:

(1)  בעד פעילות להעשרה והעלאת מודעות בציבור הרחב, כמפורט בסעיף 3(א) - 30%;

(2)  בעד פעילות להכשרה, התמקצעות ופיתוח ידע ויכולות ארוכות טווח, כמפורט בסעיף 3(ב) – 15%;

(3)  בעד קורס הכשרה מקצועית כמפורט בסעיף 3(ג) - 15%;

(4)  בעד הכנת מסמך סביבתי, כמפורט בסעיף 3(ד) – 20%;

(5)  בעד פיתוח תכנית חינוך והדרכה ואמצעים ליישומה, כמפורט בסעיף 3(ה) – 10%;

(6)  בעד אתר אינטרנט, כמפורט בסעיף 3(ו) – 10%.

(ג) התמיכה שתינתן למוסד בעבור פעילות מסוימת, תחושב בהתאם לחלקו היחסי של הניקוד שקיבל המוסד בעבור אותה הפעילות מתוך כלל הניקוד שניתן לכל הבקשות לתמיכה באותו סוג פעילות, ובתנאי שסכום התמיכה למוסד יעמוד על המינימום הקבוע בסעיף 4(12).

8.  תנאים נוספים

  (א)  מוסד רשאי לבקש תמיכה בעד חמשפעילויות פרטניות בלבד, מתוך כלל סוגי הפעילויות המפורטים בסעיף 3, לדוגמה: הבקשה יכולה לכלול בקשה לתמיכה בעבור כנס אחד לפי סעיף 3(א)(2)(ב), קורס הכשרה מקצועי אחד לפי סעיף 3(ג), שני מחקרים לפי סעיף 3(ד) ותוכנית לימודים אחת לפי סעיף 3(ה). דוגמה נוספת: הבקשה יכולה לכלול בקשה לתמיכה בעבור שני כנסים לפי סעיף 3(א)(2)(ב) ושלוש סדרות של ימי עיון לפי סעיף 3(א)(2)(א).

(ב) לא תינתן תמיכה בעד פעילות כנגד המדינה או שיש בה משום סתירה עם מדיניות המשרד בנושא בו היא עוסקת.

(ג) גובה התמיכה שתינתן תהיה הנמוכה מבין אלה:

(1)  מקסימום של 80% מעלותה של כל פעילות;

(2)  העלות שתוכר לצורך קביעת סכום התמיכה המרבי בעבור שעות עבודה, לא יעלו על תעריפי ההתקשרות הקבועים בהוראת תכ"ם בדבר התקשרות עם נותני שירות חיצוניים[7];

(3)  הסכומים המרביים האלה:

(א)  בעבור פעילות יחידה להעשרה והעלאת מודעות בציבור הרחב, כמפורט בסעיף 3(א) - יינתנו 150,000 שקלים חדשים;

(ב) בעבור פעילות יחידה להכשרה, התמקצעות ופיתוח ידע ויכולות ארוכות טווח, כמפורט בסעיף 3(ב) - יינתנו 75,000 שקלים חדשים;

(ג)  בעבור כל קורס הכשרה מקצועית, כמפורט בסעיף 3(ג) - יינתנו 75,000 שקלים חדשים;

(ד) בעבור הכנת מסמך סביבתי, כמפורט בסעיף 3(ד) - יינתנו 75,000 שקלים חדשים לכל היותר;

(ה) בעבור פיתוח תכנית חינוך והדרכה ואמצעים ליישומה, כמפורט בסעיף 3(ה)- יינתנו עד 60,000 שקלים חדשים לכל היותר;

(ו)  בעבור אתר אינטרנט, כמפורט בסעיף 3(ו) - יינתנו עד 40,000 שקלים חדשים לכל היותר.

(ד) ככל שייגבה תשלום בעד השתתפות בפעילות כלשהי שהמוסד מקבל בעבורה תמיכה לפי הליך זה (להלן – תשלומי ההשתתפות), וככל שסך כל תשלומי ההשתתפות יהיה גבוה מעלות הפעילות שלא ממומנת במסגרת הליך זה - הסכום העודף יקוזז מסכום התמיכה;

  (ה) הסכום האמור בסעיף זה לא יכלול כוח אדם מתנדב שמימונו מתקציב המדינה, כגון מורים חיילים, בני שירות לאומי או שנת שירות וכיוצא באלה, וזאת לגבי כל אחת מהפעילויות הנתמכות בנפרד.

(ו)  גובה התקורה שתוכר לתמיכה לא תעלה על 5%.

9.  נהלים

  (א)  בקשות יוגשו בהתאם לטפסים המתאימים של המשרד, המצויים באתר האינטרנט של המשרד, בצירוף כל המסמכים הנדרשים לפי הנוהל.

(ב) כתנאי לקבלת התמיכה, המוסד יעביר דוחות ביצוע תקופתיים בהתאם לדרישות המשרד.

(ג) תשלום התמיכה ייעשה בהתאם לדוחות ביצוע ובכפוף להמצאת חשבוניות, ובלבד שהביצוע יתאם את התוכנית כפי שאושרה במשרד באופן מלא, לרבות בהתאם לניקוד לפי אמות המידה. .

(ד) בכל מסמך שיפיק המוסד בקשר או כתוצר של פעילות שנתמכה לפי מבחנים אלה, יציין המוסד כי הפקתו נעשתה בסיוע המשרד; ככל שהמוסד מבקש לפרסם את סמל המשרד, עליו לקבל אישור מראש ובכתב מטעם המשרד.

  (ה) המוסד ימסור כל נתון, מסמך או מידע שידרוש המשרד בנוגע לבקשת התמיכה מטעם המשרד.

10. תחילה

תחילתם של מבחנים אלה ביום פרסומם.

)

 (803-35-2018-000004) ______________________

                                                                                                                                      גילה גמליאל

השרה להגנת הסביבה

 



[1] ס"ח התשמ"ה, עמ' 60; התשנ"ב, עמ' 34.

[2] י"פ התשע"ג, עמ' 3172 ועמ' 5152; התשע"ד, עמ' 472; התשע"ה, עמ' 658 ועמ' 8220; התשע"ו, עמ' 10192; התשע"ח, עמ' 4406.

[3] ס"ח התשס"ז, עמ' 364.

[4] ס"ח התש"ם, עמ' 210.

[5] ס"ח התשל"ט, עמ' 128.

[6] ס"ח התשנ"ט, עמ' 189.

[7] הוראת תכ"מ מס' 13.9.0.2 https://mof.gov.il/Takam.