תאריך תצוגה: 14/11/2022
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. קבלת שירות לפי סדר ההגעה
3. זכאות להקצאת רציף לפי משמרת
4. קדימה בסיסית
פרק ב': פירוט הרציפים
5. רציפים מסחריים
6. פירוט רציפים לפי ייעודם
7. חובה להקצות רציף לפי ייעודו
פרק ג': קדימה בהקצאת רציפים לא מסחריים
8. סייג לתחולה בנמל אילת
9. הקצאת רציפי מכולות
10. הקצאת רציפי מטען כללי וצובר חופנים
11. הקצאת רציף דגון בנמל חיפה
12. הגבלה על שהיית אניית נוסעים בנמל
13. סדר קדימה בהקצאת רציפים בנמל אילת
פרק ד': סדר הכנסה והוצאה של אניות
14. סדר הכנסת אניות בנמלי חיפה ואשדוד
15. סדר הכנסת אניות בנמל אילת
16. סדר הוצאת אניות מנמלי חיפה ואשדוד
17. סדר הוצאת אניות מנמל אילת
18. הסדר בין הכנסת אניות להוצאת אניות
פרק ה': שונות
19. סמכויות מנכ"ל מפעיל
20. השלמת חסר בנוהל התור התפעולי
21. תחילה

כללי רשות הספנות והנמלים (נוהל התור התפעולי בנמלי חיפה, אשדוד ואילת), התשס"ח-2008 1

בתוקף סמכותה לפי סעיף 32(ב) לחוק רשות הספנות והנמלים, התשס"ד-2004 (להלן - החוק), ולפי תקנה 64 לתקנות הנמלים, התשל"א-1971 (להלן - תקנות הנמלים), בהתייעצות עם מפעילי הרציפים לפי תקנה 64(א4) לתקנות הנמלים, קובעת רשות הספנות והנמלים, באישור שר התחבורה והבטיחות בדרכים, את נוהל התור התפעולי בנמלי חיפה, אשרור ואילת, בכללים אלה:
1.   
"אניית מכולה" - אנייה המיועדת או המותאמת להובלת מכולות והמובילה בפועל מכולות;
"אניית מלט" - אנייה המובילה מטען מלט בצובר;
"אניית נוסעים" - אנייה המיועדת לנוסעים המובילה נוסעים, למעט כשהיא מפליגה בספנות חופית כהגדרתה בחוק ספנות חופית (היתר לכלי שיט זר), התשס"ו-2005;
"אניית קלינקר" - אנייה המובילה מטען קלינקר בצובר;
"גלנוע" ו "מטען אחוד" - כהגדרתם בתקנות הנמלים (תשלומים בעד שירותי סווארות), התשס"א-2001;
"המתנה" - משך הזמן, בשעות, שתחילתו במועד ההגעה;
"חברת נמל" - חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד או חברת נמל אילת, לפי העניין;
"חומר מסוכן נוזלי בצובר" - חומר המפורט בפרק השבעה עשר לקוד בדבר בניה וציוד של אניות המובילות כימיקלים מסוכנים בצובר (IBC Code), המופקד לעיון הציבור במשרדי המנהל, או חומר המפורט בפרק התשעה עשר לקוד בדבר בניה וציוד של אניות המובילות גזים נוזליים בצובר (IGC Code), המופקד כאמור, או חומר בעל תכונות דומות שאישר המנהל;
"מועד הגעה" - המועד שבו נתקיימו באנייה כל אלה:
(1) היא נכנסה לתחום הנמל וניתן על כך אישור מאת תצפית הנמל;
(2) חלפו 36 שעות מאז שסוכן האנייה המציא את מלוא המידע כאמור בתקנה 51(א) לתקנות הנמלים;
(3) נתקבלה הודעה מסוכן האנייה כי האנייה מוכנה לעבודה;
"מטען גלנוע" - רכב על גלגליו או מטען על גבי נגרר או משאית שהגיע לנמל ויוצא ממנו על גבי הנגרר או המשאית כאמור;
"מטען מתכלה" - מטען אשר על פי שיקול דעתו של מנכ"ל המפעיל עלולה שהייתו בנמל לגרום לקלקול המטען;
"מכולה" - כהגדרתה בתקנות הנמלים, ולרבות מכולה שאינה רגילה כהגדרתה שם;
"מנכ"ל המפעיל" - לרבות מי שהוא הסמיך לעניין נוהל זה, כולו או מקצתו;
"מפעיל" - כהגדרתו בתקנה 64(א), האחראי להפעלת הרציף שלגביו או לגבי אניות הפוקדות אותו, נתונות בכללים אלה סמכויות להחליט החלטות;
"משפך ירוק" - מיתקן דמוי משפך לפריקת צובר, שמיועד למניעת פיזור אבק הנראה לעין;
"צובר" - מטען בתפזורת המצוי במכלי האנייה או במחסניה;
"צובר חופנים" - מטען צובר המנוטל לאנייה וממנה על ידי מנוף אשר לזרוע שלו מחובר חופן, מדלה או ציוד אחר המותאם לניטול מטעני צובר;
"שטח חברת הנמל" - שטח תפעולי כהגדרתו, לפי העניין, בסעיף 57 לחוק;
"שירותי נמל" - כהגדרתם בחוק.
2.   
3.   
4.   
5.   
(1) בשטח חברת נמל חיפה -
כ–300 מטרים ברציפים 17 עד 18, לפי שיקול דעת מנכ"ל חברת נמל חיפה;
כ–200 מטרים ברציפים 10 עד 12 (רציף המכולות המערבי), לפי שיקול דעת מנכ"ל חברת נמל חיפה;
רציפים 1 ו–2 בקישון בין זקפים 0 עד 16 וכ–350 מטרים ברציפים 1 עד 4 (להלן - רציף כרמל), לפי שיקול דעת מנכ"ל חברת נמל חיפה;
(2) בשטח חברת נמל אשדוד -
רציף 23;
כ–250 מטרים ברציף 9 או ברציף 22 לפי שיקול דעת מנכ"ל חברת נמל אשדוד;
(3) בשטח חברת נמל אילת - כ–200 מטרים מקצהו הדרומי של הרציף;
(4) בשטח התאגיד המורשה חברת אס. איי. פי. ג'י. טרמינל בייפורט (להלן - התאגיד המורשה) - כ–400 מטרים ברציף 6 לפי שיקול דעת מנכ"ל התאגיד המורשה.
(ב) הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו במקרה האמור בתקנה 64(א2) לתקנות הנמלים, שאז יהיו הרציפים מיועדים למכולות, למעט רציפים 1 ו–2 בקישון בין זקפים 0 עד 16, שיהיו מיועדים למטען כללי.
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
(1) מנכ"ל מפעיל או מי שהוא הסמיך לעניין זה, רשאי -
(א) בנסיבות מיוחדות או בלתי צפויות לחרוג מהוראות פרק ג', ובלבד שהחריגה כאמור מקובלת על סוכני האניות הנוגעות בדבר; החריגה ונימוקיה יתועדו ברשומות הנמל;
(ב) לחרוג מהוראות פרק ד' לגבי כלי שיט שמשך כניסתו או יציאתו ארוך ומורכב במיוחד, וכן לגבי אניות מלחמה זרות שכניסתן לנמל או יציאתן ממנו תואמו מראש, ובלבד שהחריגה כאמור מקובלת על סוכני האניות הנוגעות בדבר.
(2) מנכ"ל מפעיל רשאי, במקרים יוצאים מן הכלל ועל פי שיקול דעתו להוציא מרציף מטען כללי אנייה שחל עליה סעיף 10(ב), ולהקצותו לאנייה מקבוצת עדיפות שבסעיף 10(א)(1) או (2).
20.   
21.   

י"ט בתמוז התשס"ח (22 ביולי 2008)


 
נתאשר
אריה רונה
 
שאול מופז
מנהל רשות הספנות והנמלים
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים
 
[1.] ק"ת 6698, התשס"ח (6.8.2008), עמ' 1176.
תיקונים:ק"ת 7078, התשע"ב (18.1.2012), עמ' 629 (כולל שינוי השם);
ק"ת 7967, התשע"ח (20.3.2018), עמ' 1150. תחילת התיקון 90 יום מיום פרסום ההודעה לפי תקנה 64(ד) לתקנות הנמלים בדבר הנוהל המתוקן המאושר;
ק"ת 10398, התשפ"ג (14.11.2022), עמ' 342. תחילת התיקון 90 יום מיום פרסום ההודעה לפי תקנה 64(ד) לתקנות הנמלים בדבר הנוהל המתוקן המאושר.

מפת מסמך

פרק א': פרשנות והוראות כלליות
1. הגדרות
2. קבלת שירות לפי סדר ההגעה
3. זכאות להקצאת רציף לפי משמרת
4. קדימה בסיסית
פרק ב': פירוט הרציפים
5. רציפים מסחריים
6. פירוט רציפים לפי ייעודם
7. חובה להקצות רציף לפי ייעודו
פרק ג': קדימה בהקצאת רציפים לא מסחריים
8. סייג לתחולה בנמל אילת
9. הקצאת רציפי מכולות
10. הקצאת רציפי מטען כללי וצובר חופנים
11. הקצאת רציף דגון בנמל חיפה
12. הגבלה על שהיית אניית נוסעים בנמל
13. סדר קדימה בהקצאת רציפים בנמל אילת
פרק ד': סדר הכנסה והוצאה של אניות
14. סדר הכנסת אניות בנמלי חיפה ואשדוד
15. סדר הכנסת אניות בנמל אילת
16. סדר הוצאת אניות מנמלי חיפה ואשדוד
17. סדר הוצאת אניות מנמל אילת
18. הסדר בין הכנסת אניות להוצאת אניות
פרק ה': שונות
19. סמכויות מנכ"ל מפעיל
20. השלמת חסר בנוהל התור התפעולי
21. תחילה