תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א)(תיקון), התשע"ח-2018
מטרת התקנות לקבוע את התשלום המרבי אשר רשאית "בזק", החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("בזק") לדרוש ממפעיל פנים ארצי שאינו בעל רישיון כללי ייחודי בעד שימוש בתשתית הפסיבית שלה, וזאת בהתאם להוראת סעיף 5(י) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982, וכן את התשלום המרבי אשר רשאית הוט טלקום ש.מ. לדרוש ממפעיל פנים ארצי שאינו בעל רישיון כללי ייחודי עבור בעד שימוש בתשתית הפסיבית שלה.
טיוטת תקנות מטעם משרד התקשורת:
טיוטת תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א) (תיקון), התשע"ח-2018
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 5(ב), (ב1), (ו), (י), ו-59 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, ובהסכמת שר האוצר, אני מתקין תקנות אלה: |
|
תיקון תקנה 3 |
1. |
בתקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א), התשע"ה-2014 (להלן - התקנות העיקריות) בתקנה 3, אחרי סעיף קטן (א) יבוא: |
|
|
|
"(א1) התשלום המרבי שחברת "בזק" רשאית לדרוש ממפ"א ומבעל רישיון מפ"א תשתית בעד שירות גישה לתשתית פסיבית שהיא נותנת לפי הוראות סעיף 5(י) לחוק התקשורת, יחושב על פי רכיב התשלום לפי אות ההיכר "פ", כשהוא מוכפל לפי יחידות המדידה המפורטות בלוח שבתוספת הראשונה;" |
|
תיקון תקנה 3א |
2. |
בתקנה 3א לתקנות העיקריות, אחרי סעיף קטן (א) יבוא: |
|
|
|
"(א1) התשלום המרבי ש"הוט" רשאית לדרוש ממפ"א ומבעל רישיון מפ"א תשתית בעד שירות גישה לתשתית פסיבית שהיא נותנת לפי הוראות סעיף 5(י) לחוק התקשורת, יחושב על פי רכיב התשלום לפי אות ההיכר "פ", כשהוא מוכפל פי יחידות המדידה המפורטות בלוח שבתוספת הראשונה;" |
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
[_____] (_____)
(חמ _____-3)
__________________
איוב קרא
שר התקשורת
דברי הסבר
סעיף 5(י)(1) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 ("החוק") כפי שתוקן במסגרת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2017 ו- 2018), התשע"ז-2016 קובע כי מפעיל פנים ארצי ייתן למפעיל פנים ארצי אחר שימוש בתשתית הפסיבית שלו. כן נקבע בסעיף זה כי על הסדרת שימוש כאמור יחולו הוראות סעיפים 5(א)- (ה) בשינויים המחויבים בסעיף קטן (ו) לחוק.
בתקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א), התשע"ה-2014 ("תקנות השימוש") נקבע כי "בזק", החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("חברת בזק") והוט טלקום שותפות מוגבלת ("הוט") חייבות לתת לבעל רישיון כללי ייחודי שימוש בתשתית הפסיבית של כל אחת מהן.
סעיף 5(י)(1) לחוק מרחיב, הלכה למעשה את החובה של חברת בזק והוט לתת שימוש בתשתית הפסיבית, כך שהיא תחול על כל מפעיל פנים ארצי (המוגדר בסעיף 5(י)(7) כבעל רישיון כללי למתן שירותי בזק פנים ארציים נייחים) ולא רק על בעל רישיון כללי ייחודי.
סעיף 5(י)(2) לחוק קובע כי על שר התקשורת לקבוע, בהסכמת שר האוצר, את התשלומים בעד שימוש בתשתית פסיבית של בזק שישלם מפעיל פנים ארצי אחר שאינו בעל רישיון כללי ייחודי.
התשלומים המומלצים מתבססים על המלצת מינהל כלכלה במשרד התקשורת ("המשרד").
לתקנה 1
מוצע לקבוע כי התשלום המרבי שרשאית חברת בזק לדרוש ממפעיל פנים ארצי שאינו בעל רישיון כללי ייחודי, בעד שירות גישה לתשתית הפסיבית שלה, יהיה זהה לתשלום שרשאית חברת בזק לדרוש בעד שירות זה מבעל רישיון כללי ייחודי, בהתאם לתקנות השימוש.
מינהל כלכלה במשרד התקשורת סבור כי קיימת הצדקה לקבוע עבור שירות גישה לתשתית הפסיבית שנותנת חברת בזק לבעל רישיון מפ"א תשלום זהה לתשלום הקבוע כיום בתקנות השימוש עבור שירות גישה לתשתית פסיבית שנותנת בזק לבעל רישיון כללי ייחודי, וזאת נוכח העובדה כי עלות מתן השירות על ידי חברת בזק אינה תלויה בסוג בעל הרישיון המקבל את השירות ולאור כך שקביעת תעריף כאמור יוצרת את התמריצים הרצויים.
לתקנה 2
מוצע לקבוע כי התשלום המרבי שרשאית הוט לדרוש ממפעיל פנים ארצי שאינו בעל רישיון כללי ייחודי, בעד שירות גישה לתשתית הפסיבית שלה, יהיה זהה לתשלום שרשאית הוט לדרוש בעד שירות זה מבעל רישיון כללי ייחודי, בהתאם לתקנות השימוש.
מינהל כלכלה במשרד התקשורת סבור כי קיימת הצדקה לקבוע עבור שירות גישה לתשתית הפסיבית שנותנת הוט לבעל רישיון מפ"א תשלום זהה לתשלום הקבוע כיום בתקנות השימוש עבור שירות גישה לתשתית פסיבית שנותנת הוט לבעל רישיון כללי ייחודי, וזאת נוכח העובדה כי עלות מתן השירות על ידי הוט בזק אינה תלויה בסוג בעל הרישיון המקבל את השירות ולאור כך שקביעת תעריף כאמור יוצרת את התמריצים הרצויים.