תאריך תצוגה: 14/11/2017

תזכיר חוק

 

א. שם החוק המוצע

חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, התשס"ו-2006 (תיקון מס' 2), התשע"ח -2017

ב.  מטרת החוק המוצע והצורך בו

חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הוראת שעה), התשס"ו – 2006 (להלן – החוק) נחקק בעקבות החלטת הממשלה מיום י' בתמוז התשס"ה (17 ביולי 2005) מספר 3917 בדבר תכנית לאומית רב-שנתית לבטיחות בדרכים. החוק נחקק לתקופה של שש שנים וכלל אפשרות להאריכו בחמש שנים נוספות, ובצו מיום 5.5.2013 (ק"ת התשע"ג, עמ' 1128),  הוארך תוקפו עד ליום י"ג טבת תשע"ח (31 דצמבר 2017). החוק בנוסחו כיום אינו מאפשר להאריכו לתקופות נוספות.

בימים אלו שוקד משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לגיבוש בדרכים (להלן – הרשות), על גיבוש מתווה לעתידה של הרשות באופן שיאפשר לה לפעול בצורה המיטבית להשגת היעד של שיפור הבטיחות בדרכים והפחתת תאונות הדרכים. על מנת לאפשר להשלים את התהליך, מבלי להשמיט את העוגן המשפטי להמשך פעילות הרשות, קיים צורך להאריך את תוקף החוק במתכונתו הנוכחית לפרק זמן קצר נוסף.

ג. עיקרי החוק המוצע

יוארך תוקף החוק, עד ליום י"ז בתמוז התשע"ח (30 ביוני 2017).

 

(סעיף 1 לחוק המוצע)

ד.  השפעת החוק המוצע על החוק הקיים

בחוק הרשות הלאומית  לבטיחות בדרכים (הוראת שעה), התשע"ו-2006, יתוקן סעיף 45.

ה. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה, על תקנים במשרדי הממשלה ועל ההיבט המנהלי

 

לא רלבנטי.

ו. נוסח החוק המוצע:

הצעת חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, התשס"ו-2006 (תיקון מס' 2), התשע"ח-2017

 

 

 

תיקון סעיף 45

1.  

בחוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הוראת שעה), התשס"ו-2006[1] (להלן – החוק), בסעיף 45, בסופו יבוא:

 

 

 

"(ד)     על אף האמור בסעיף זה, חוק זה יעמוד בתוקפו עד יום י"ז בתמוז התשע"ח (30 ביוני 2018)."

תחילה

2.  

תחילתו של חוק זה ביום י"ד בטבת התשע"ח (1 בינואר 2018).

 

דברי הסבר

 

סעיף 1 חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הוראת שעה), התשס"ו-2006 נחקק לתקופה של שש שנים וכלל אפשרות להאריכו בחמש שנים נוספות; בצו מיום 5.5.2013 הוארך תוקפו כאמור כך שהוא עתיד לפקוע ביום 31 דצמבר 2017. החוק בנוסחו כיום אינו מאפשר להאריכו לתקופות נוספות.

בימים אלו שוקד משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לגיבוש בדרכים, על גיבוש מתווה לעתידה של הרשות באופן שיאפשר לה לפעול בצורה המיטבית להשגת היעד של שיפור הבטיחות בדרכים והפחתת תאונות. על מנת לאפשר להשלים את התהליך, מבלי לסגור את הרשות, קיים צורך להאריך את תוקף החוק במתכונתו הנוכחית.

לפיכך מוצע להאריך את תוקף החוק עד ליום 30 ביוני 2018.

 

סעיף 2 מוצע כי הארכת תוקף החוק כאמור תיכנס לתוקפה ביום 1 בינואר 2018.



[1] ס"ח התשס"ו, עמ' 347; ק"ת התשע"ג, עמ' 1128.