| 1. | הגדרות |
| 2. | הכרזה על אינטרסים חיוניים בחברה |
| 3. | מגבלות על החזקה בשליטה או באמצעי שליטה |
| 4. | בקשה לקבלת אישור השרים |
| 5. | רישום ודיווח |
| 6. | מכירת החזקות חורגות |
| 7. | החזקה בלא אישור |
| 8. | תוקף האישור |
| 9. | מסירת מידע |
| 10. | מרכז העסקים וניהול שוטף |
| 11. | שמירת סודיות ואבטחת מידע |
| 12. | הגנה על מערכת ממוחשבת חיונית |
| 13. | רכש תוכנה וחומרה |
| 14. | חובת גילוי מידע |
| 15. | ידע אבטחתי |
| 16. | שינויים במבנה החברה |
| 17. | צווים נוספים |
| 18. | תחולה |
| תוספת |
צו החברות הממשלתיות (הכרזה על אינטרסים חיוניים למדינה בחברת בית הזיקוק לנפט - אשדוד בע"מ), התשס"ו-2006 1 בתוקף סמכותנו לפי פרק ח2 לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 (להלן - החוק), באישור ועדת השרים, בהתייעצות עם שר התשתיות הלאומיות ועם רשות החברות הממשלתיות ולאחר שנתנו לחברת בתי זיקוק לנפט בע"מ (להלן - בז"ן) הזדמנות להשמיע את טענותיה, ובאישור ועדת הכספים של הכנסת לפי סעיף 21א(א) לחוק–יסוד: הכנסת, ולפי סעיף 2(ב) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, אנו מצווים לאמור: |
| 1. |
| 2. |
| 3. (ב) בתאגיד שהוא בעל מונופולין, כמשמעו בסעיף 26 לחוק ההגבלים העסקיים, התשמ"ח-1988, בין אם הוכרז ובין אם לא, בניפוק בהזרמה או באחסון של מוצרי נפט בישראל, אלא אם כן נתקיים אחד מאלה: (1) התאגיד האמור מחזיק בתשתית ניפוק, הזרמה או אחסון לשימוש עצמי בלבד; (2) החליט שר התשתיות הלאומיות והשרים אישרו זאת בכתב ומראש, לאחר שהשתכנעו כי המונופול האמור אינו מהווה תשתית חיונית ומשמעותית למשק הדלק, או שהיותו תשתית חיונית ומשמעותית כאמור היא בתחום מסוים ומוגבל וכי ההחזקות האמורות אינן גורמות לפגיעה של ממש בתחרות במשק הדלק; (4) מדינה עוינת; (5) אזרח או תושב מדינה עוינת; (6) תאגיד שנרשם, התאגד או שמרכז עסקיו במדינה עוינת; (7) תאגיד שהשליטה בו היא בידי אזרח או תושב מדינה עוינת. (ה) האמור בסעיף קטן (ד)(2) ו–(3)(ב) לא יחול על מי שמחזיק 5% או יותר מאמצעי השליטה או שליטה באחד מהמנויים בפסקאות (2) ו–(3)(ב) שבו רק מכוח היותה של החברה עוסקת, או בעלת שליטה או מחזיקה באמצעי שליטה, לפי הענין, בתאגיד העוסק באחד הענינים המנויים בפסקאות האמורות. למען הסר ספק החברה לא תהיה בעלת שליטה ולא תחזיק 5% או יותר מאמצעי השליטה בבז"ן או באחד המנויים בסעיף קטן (ד)(3)(א). (ו) מי שמחזיק שליטה או 5% או יותר מאמצעי השליטה בחברה, יוכל להיות מי שמחזיק שליטה או 5% או יותר מאמצעי השליטה בפי גלילות, במסוף ניפוק אשדוד או במסוף ניפוק ירושלים, אם רכש את אמצעי השליטה בחברה מהמדינה ומבז"ן ואם קיבל אישור השרים לתקופה ובתנאים שקבעו השרים בהתייעצות עם הרשות. (ז) השרים רשאים לסרב ליתן אישור לפי סעיף זה וכן רשאים הם להתנות את האישור בתנאים שהפרתם תהיה עילה לביטולו בידי השרים. (ח) לא יעביר אדם שליטה, או אמצעי שליטה בחברה לאחר, בידעו שהחזקותיו של הנעבר בעקבות ההעברה טעונות אישור לפי החוק או לפי צו זה, כל עוד אין בידי הנעבר אישור לשליטה, או אישור מאת השרים להחזקת אמצעי שליטה כנדרש לפי צו זה; לענין זה, |
| 4. (7) הסכמת המבקש וכל בעל שליטה, דירקטור ונושא משרה בו שהשרים יקבלו מידע על פרטי רישום כאמור בסעיף 2 לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ"א-1981. (ד) על אף האמור בסעיף קטן (ג), תאגיד בנקאי, חברה לנאמנות שהיא בבעלות מלאה של תאגיד בנקאי, קרן פנסיה, מבטח, קופת גמל או חברה מנהלת שמי מהם בעל החזקות או מחזיק בשליטה בשל היותו בעל שעבוד בלבד, אינו נדרש למסור את הפרטים האמורים בפסקאות (4), (6) ו–(7) שבסעיף קטן (ג), אלא אם כן הורו לו השרים לעשות כן; אין בהוראה זו כדי לפטור מי מהגופים האמורים ממסירת כלל הפרטים האמורים, במסגרת בקשה לקבלת אישור למימוש שעבוד. (ה) לענין סעיפים קטנים (ג) ו–(ד) - "חברה מנהלת" - כהגדרתה בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005; "מבטח" - כהגדרתו בחוק הפיקוח על עסקי ביטוח, התשמ"א-1981; "קופת גמל" - כהגדרתה בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005; "קרן פנסיה" - כהגדרתה בחוק קרנות פנסיה (קרנות חדשות) (הוראת שעה), התשנ"ד-1994; "תאגיד בנקאי" - תאגיד שקיבל רישיון לפי חוק הבנקאות (רישוי), התשמ"א-1981, או תאגיד שקיבל רישיון מקביל באחת ממדינות ה–OECD . (ו) על אף האמור בסעיף קטן (ג), השרים רשאים לפטור מוסד השקעות ממסירת פרטים בדבר החזקותיו בתאגיד כלשהו, כמפורט להלן: (1) שיעור החזקותיו בתאגיד כאמור אינו עולה על 10% מסוג כלשהו של אמצעי שליטה באותו תאגיד, ובלבד שהמוסד אינו שולט באותו תאגיד, ושווי שיעור החזקותיו באותו תאגיד אינו עולה על שווי של 10% משווי נכסיו של המוסד; (2) שיעור החזקות מוסד ההשקעות בתאגיד אינו עולה על 25% מסוג כלשהו של אמצעי שליטה באותו תאגיד, ובלבד ששווי שיעור החזקותיו באותו תאגיד אינו עולה על שווי של 10% מנכסיו של המוסד, המוסד אינו שולט באותו תאגיד וכלל החזקות מוסד ההשקעות בתאגידים שלגביהם ניתן פטור מדיווח לפי פסקת משנה זו, במצטבר, אינו עולה על שווי 40% מנכסיו; עלה שווי שיעור החזקותיו של מוסד ההשקעות, במצטבר, על שווי השיעור הקבוע בפסקת משנה זו, לא יחול הפטור האמור ביחס להחזקות מוסד ההשקעות העודפות מעל השיעור האמור; (3) שיעור החזקות מוסד ההשקעות בתאגיד אינו עולה על 49% מסוג כלשהו של אמצעי שליטה באותו תאגיד, ובלבד ששווי שיעור אחזקותיו באותו תאגיד אינו עולה על שווי של 1% מנכסיו של המוסד, המוסד אינו שולט באותו תאגיד וכלל החזקות מוסד ההשקעות בתאגידים שלגביהם ניתן פטור מדיווח לפי פסקת משנה זו, במצטבר, אינו עולה על שווי 40% מנכסיו; עלה שווי שיעור החזקותיו של מוסד ההשקעות, במצטבר, על שווי השיעור הקבוע בפסקת משנה זו, לא יחול הפטור האמור ביחס להחזקות מוסד ההשקעות העודפות מעל השיעור האמור. (ז) פטור ממסירת פרטים לגבי החזקות מוסד השקעות לפי סעיף קטן (ו) יחול כל עוד מתקיימים התנאים האמורים בו והתנאים שקבעו השרים; חדלו להתקיים תנאים אלה - (1) לגבי החזקות מוסד השקעות בתאגיד מסוים - ידווח המוסד על החזקותיו באותו תאגיד בהתאם להוראות צו זה; (2) לגבי מוסד ההשקעות - יחולו עליו הוראות סעיף קטן (ג)(4) ושאר הוראות צו זה. (ח) לענין סעיפים קטנים (ו) ו–(ז) - (1) (2) חישוב שיעורי ההחזקה ייעשה על פי דוחות כספיים מבוקרים של מוסד ההשקעות ערוכים לפי כללי חשבונאות מקובלים ליום 31 בדצמבר של השנה האחרונה שנסתיימה לפני מועד החישוב, ולפי השער היציג של מטבע הדיווח לעומת השקל החדש ליום האמור. (ט) השרים רשאים לפטור אדם ממסירת פרטים לפי סעיף קטן (ג)(4), כולם או חלקם, לרבות לענין פרטי הבקשה שבתוספת ומתכונתה, ורשאים הם להתנות את מתן הפטור בתנאים, ובלבד שראו כי אין במתן הפטור כדי לפגוע באינטרסים החיוניים של המדינה כאמור בסעיף 2. (י) השרים רשאים לדרוש פרטים ומסמכים נוספים על אלה שפורטו בבקשה ועל אלה המנויים בסעיף קטן (ג). (יא) נקבעה מדינה עוינת כאמור בסעיף 1, יביא שר הביטחון את הדבר לידיעת מי שהגיש בקשה לפי סעיפים קטנים (א) ו–(ב). (יב) השרים יודיעו על החלטתם למבקש ולחברה בתוך 60 ימים מהיום שבו קיבל שר האוצר את הבקשה או את הפרטים והמסמכים הנוספים - לפי המאוחר; ואולם, בתום 30 ימים מהיום שבו קיבל שר האוצר את הבקשה או את הפרטים והמסמכים הנוספים, לפי המאוחר, יודיעו השרים למבקש ולחברה על החלטתם או על כך שנדרשת מלוא התקופה של 60 הימים למתן תשובתם. |
| 5. |
| 6. |
| 7. |
| 8. |
| 9. |
| 10. |
| 11. (ב) על אף האמור בכל דין ובכפוף להוראות סעיפים 19(א)(2) ו–36ג(ב) לחוק ניירות ערך ככל שהן חלות על החברה, ועל אף מגבלות, תנאים והוראות שהוטלו עליה, לא יימסר ולא ייחשף מידע מסווג לנושאי משרה בחברה, לבעלי מניות בחברה או לכל גורם אחר, אלא אם כן כוחות הביטחון המוסמכים אישרו את חשיפתם למידע; החברה אינה רשאית למסור לבעל מניה מידע מסווג אם הדבר נוגד את הנחיות הקצין המוסמך. (ג) נושא מסווג יידון בדירקטוריון החברה לאחר תיאום עם ממונה הביטחון בחברה; דירקטור אשר אינו מסווג לא רשאי להשתתף בישיבת דירקטוריון שיידון בה נושא מסווג ולא יהיה רשאי לקבל מידע או לעיין במסמך הנוגע לנושא מסווג כאמור; החברה לא רשאית להעביר לדירקטור שאינו מסווג מידע או מסמך בעניני ביטחון. (ד) האסיפה הכללית לא רשאית ליטול, לאצול, להעביר או להפעיל סמכויות בעניני ביטחון הנתונות לאורגן אחר בחברה. (ה) דיווח או פרסום הנוגעים לעניני ביטחון יהיו בהתאם להסדרי ביטחון מיוחדים שיקבעו כוחות הביטחון המוסמכים, לפי הענין. |
| 12. |
| 13. |
| 14. |
| 15. |
| 16. |
| 17. |
| 18. 10. הסכמת המבקש וכל בעל שליטה, דירקטור ונושא משרה בו על קבלת מידע על פרטי רישום כאמור בסעיף 2 לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ"א-1981, הנוגעים להם ועל אישומים בעבירות פליליות שהוגשו נגדם, למעט עבירות תנועה, וכן מידע נוסף מהמרשם הפלילי, בהתאם לאותו חוק, וכן הסכמתם לקבל מידע כאמור ממדינות שונות ומרשויות שונות בהן. 11. חתימת המבקש: ___________________________ שמות בעלי השליטה (לגבי התאגיד) על ידי המוסמכים לחתום בשמו; שמות החותמים: _____________________________ חתימותיהם: ______________________________________________________ אישור ביום ___________________ הופיעו לפני ____________________ שזיהו את עצמם על ידי ת"ז __________________ ולאחר שהזהרתי אותם כי עליהם לומר את האמת שאם לא כן יהיו צפויים לעונשים הקבועים בחוק, חתמו בפני על תצהירים דלעיל. כן אני מאשר - לגבי תאגיד - כי החותמים מוסמכים לחייב את התאגיד לכל דבר וענין הקשור לבקשה זו. עורך דין ______________________ ז' בתמוז התשס"ו (2 ביולי 2006)
|