תאריך תצוגה: 06/08/2008
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
פרק ב': תשדירי פרסומת ותשדירי שירות
סימן א': היקף תשדירי הפרסומת
2. שעות שידור פרסומת וקדימונים
4. משך תשדיר פרסומת
5. מספר תשדירי פרסומת למוצר או שירות אחד
6. הגבלת מכירת זמן שידור
7. תשדיר פרסומת של בעל רישיון
8. ימים בלא תשדירי פרסומת
סימן ב': שיבוץ מקבץ פרסומת
9. שמירת שלמות התכנית
10. מספר מקבצי הפרסומת
11. אירועים בשידור ישיר
12. תכניות בלא מקבץ פרסומת
13. מהדורת חדשות ופריצת שידור
14. שיבוץ הולם
סימן ג': הפרדת תשדירי פרסומת מן התכניות
15. זיהוי תשדיר פרסומת ומקבץ פרסומת
16. הפרדה בתכניות לילדים
17. הפרדה בתכניות לקטינים
18. הפרדת תשדיר פרסומת המציג דמות מתכנית
19. הוראות הפרדה נוספות
פרק ג': מישדרי חסות
20. סייגים לחסות
21. מישדרים שאינם בני חסות
22. הפרדת החסות מתשדירי הפרסומת
23. הודעות חסות
24. חסות במהלך מופע
25. חסות בשידור קליפ
26. חסות בשם תכנית
27. שיבוץ הודעות חסות
27א. הגדרות
27ב. סייג לתחולה
27ג. עצמאות שיקול הדעת המערכתי
27ד. תכניות שבהן אין לשלב תוכן פרסומי
27ה. מוצרים האסורים בפרסום
27ו. אתיקה
27ז. אופן שילוב התוכן הפרסומי
27ח. שיבוץ התוכן הפרסומי
27ט. גילוי נאות
27י. צפיה בקורתית
27יא. תחולה על מידע נלווה
27יב. פיקוח דיווח וסמכויות נוספות
27יג. הכנסה שנתקבלה משילוב תוכן פרסומי במישדרים
פרק ד': אתיקה בפרסומת
סימן א': עקרונות כלליים
28. הגדרות
29. הגינות בקבלת תשדירי פרסומת לשידור
30. התאמה להוראות כל דין
31. פגיעה בכבוד האדם
32. פרסומת אמת
33. פגיעה בפרטיות
34. פרסומת סמויה, פרסומת בלתי מודעת ופרסומת אגב
סימן ב': הגבלות על תשדירי פרסומת
35. פרסומת דתית
36. מסר השנוי במחלוקת ציבורית
37. פרסומת הכוללת שידור מהכנסת
38. הופעה במדים רשמיים
39. תשדיר פרסומת המפנה לתכנית
40. מוצרים ושירותים האסורים בפרסום
41. מין בתשדירי פרסומת
42. אלימות ופניה לרגש הפחד
43. התנהגות העלולה להזיק
44. הגרלות, תחרויות ופרסים
45. שיווק ישיר
46. שירות הניתן באמצעות טלפון
47. משקאות אלכוהוליים
סימן ג': הטעיה
48. הטעיה
49. עדות והמלצה
50. דעות קדומות
51. המעטת ערך אחרים
52. השוואות
53. מחירים
54. שימוש במונח "חדש"
55. אחריות למוצר או לשירות
56. מוצר או שירות חינם
57. מתנה
סימן ד': תשדירי פרסומת וקטינים
58. תשדירי פרסומת המכוונים לקטינים
59. השתתפות קטינים בתשדירי פרסומת
סימן ה': תשדירי פרסומת בעניני בריאות
60. חוות דעת ואישור מוקדם
61. תשדירי בריאות
62. מזון בריאותי
63. תוספות דיאטטיות, ויטמינים ומינרלים
64. תשדירי פרסומת לחיטוב הגוף
סימן ו': תשדירי פרסומת בעניני צדקה
65. הגדרות
66. אופי המפרסם
67. דרישת מידע
68. סגנון תשדירי הפרסומת
סימן ז': תשדירי פרסומת בנושאים כספיים
69. תשדירי פרסומת בנושאים כספיים
סימן ח': שפת תשדירי הפרסומת וצורתם
70. שפת תשדירי הפרסומת
71. כותרות
72. עוצמת קול
פרק ה': הפניה לאתר אינטרנט
73. כללי
74. אופן ההפניה
75. הפניה מתכנית
76. הפניה מתכנית ילדים
77. הפניה למוצר או לשירות
78. הפניה במישדר חסות
79. החלת הוראות
פרק ו': מידע מסחרי נלווה
80. הגדרות
81. החלת הוראות
82. הצגת מידע מסחרי נלווה
83. סימון מידע מסחרי נלווה
84. הפניה מתוך שידורים שאינם פרסומות
85. הצגה משולבת
86. הפניה אל שידורי הערוץ
87. סימן ההפניה
88. הוראות הפרדה והבחנה נוספות
89. הגבלת הצגת מידע מסחרי נלווה
90. הגנת הפרטיות
91. רכישה
פרק ז': שונות
92. דיווח
93. שמירת תשדירים ומסירתם
94. סמכויות נוספות

כללי התקשורת (בזק ושידורים) (תשדירי פרסומת, תשדירי שירות והודעות חסות בשידורי ערוץ ייעודי), התשס"ד-2004 1

בתוקף סמכותה לפי סעיפים 6ה(5), ו–6לד1(ו) ו–(ז) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן - החוק), ובתוקף סמכותה לפי סעיף 4א(ד)(1) לחוק סיווג, סימון ואיסור שידורים מזיקים, התשס"א-2001 (להלן - חוק סיווג וסימון), קובעת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין שנתמנתה לפי החוק (להלן - המועצה), כללים אלה:
1.   
"יומן חדשות" - תכנית חדשות הכוללת סקירה מורחבת של אירועי החדשות, לרבות בדרך של סיקור חי, כתבות, ראיונות ופרשנויות;
"ילד" - מי שגילו פחות מ–14 שנים;
"מבוגר" - מי שאינו קטין;
"מהדורת חדשות" - תכנית חדשות המוגשת מן האולפן, העשויה לכלול גם כתבות מצולמות ודיווחים, לרבות בדרך של סיקור חי מזירת האירוע, לרבות מבזק חדשות, תקציר ועדכון חדשות;
"מילואה" (Filler) - מישדר קצר המשודר במרווח זמן שבין שתי תכניות;
"מישדר" - יחידת שידורים בעלת תוכן והיקף ידועים ובמתכונת הערוכה לשידור;
"מישדר חסות" - מישדר שלצורך הפקתו או שידורו קיבל בעל הרישיון, או מי מטעמו, מימון מלא או חלקי, בכסף או בשווה כסף, מגורם חוץ (להלן - נותן החסות), תמורת הודעת חסות;
"מקבץ פרסומת" - תשדיר פרסומת, תשדיר שירות או קדימון, אחד או יותר המשודרים ברצף;
"סימן הפניה" - סימן על המרקע המיידע את הצופה בדבר האפשרות לצפות בשידור נוסף או אחר מזה המשודר על המרקע, באמצעות הקשה על ציוד הקצה;
"פריצת שידור" - תכנית חדשות מיוחדת, המשודרת תוך קטיעה של רצף התכניות המתוכנן;
"פרסומת" - מסר אשר יש בו כדי לקדם, במישרין או בעקיפין, מוצר, שירות, עסק או כל ענין מסחרי אחר, בין בתמורה ובין בלעדיה;
"פרסומת אגב" - פרסומת המופיעה לכאורה כבדרך אגב, בקול, בתמונה ובכל דרך אחרת, לרבות אזכור או מופע שמו של אדם, מוצר, שירות או עסק או שמם המסחרי;
"פרסומת בלתי מודעת" - פרסומת המשודרת לצופים בלא שיהיו מודעים לכך באופן מלא, לרבות בתמונות חטופות, בהבזקים או בדרך תת–ספית;
"פרסומת סמויה" - פרסומת המשולבת במישדר בקול או בתמונה או בכל דרך אחרת, הנחזית להיות חלק ממנו באופן שצופה סביר עלול שלא לזהות כי יש בה פרסום למוצר או שירות, או שיש בה כדי לקדמם, לרבות שילוב שם מותג, או סמל של מוצר, שירות, עסק או כל ענין מסחרי אחר;
"קדימון" ו "קדימון צולב" - כהגדרתם בסעיף 6לד1(ז)(3) לחוק;
"קטין" - מי שגילו פחות מ–18 שנים;
"קליפ" (קליט) - מישדר טלוויזיוני של כמה דקות המציג יצירה מוסיקלית אחת;
"שעת שידור" - 60 דקות שתחילתן בשעה תמימה וסיומן בשעה התמימה שלאחריה;
"תכנית" - מישדר, למעט תשדיר פרסומת, תשדיר שירות, קדימון או מילואה;
"תכנית בעניני היום" (Current Affairs) - תכנית בנושאים ואירועים שדווחו בשידורי החדשות, או שעלו במסגרת הדיון הציבורי;
"תכנית חדשות" - תכנית המוקדשת בעיקרה לסיקור אירועים בעלי ערך חדשותי שאירעו בישראל או מחוץ לה, סמוך למועד השידור או במהלכו, יומן חדשות, מהדורת חדשות ופריצת שידור;
"תשדיר פרסומת" - מישדר פרסומת אשר בעדו נתקבלה או צפויה להתקבל תמורה כלשהי, במישרין או בעקיפין, לרבות קדימון צולב, ולענין פרק ב' - לרבות תשדיר שירות;
"תשדיר שירות" - מישדר שמטרתו מתן שירות לציבור, בדרך של מתן מידע או הדרכה בנושאים או שירותים הניתנים לטובת הציבור, ואשר אין בו כדי לקדם ואינו מיועד לקדם ענין מסחרי של גוף כלשהו.
2.   
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
(1) יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כמשמעו בחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התשכ"ג-1963, מתחילת טקס פתיחת יום הזיכרון עד סיום טקס פתיחת יום העצמאות כמשמעותו בחוק יום העצמאות, התש"ט-1949;
(2) יום הזיכרון לשואה ולגבורה, במשמעו בחוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התשי"ט-1959, מתחילת טקס פתיחת יום הזיכרון עד השעה 20:00 למחרת;
(3) ט' באב משעה 20:00 בערב ט' באב עד לשעת סיום הצום למחרת.
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
(ב) בלי לגרוע מהאמור בסעיף קטן (א) ובכפוף להוראות חוק סיווג וסימון והכללים שהותקנו לפי סעיף בו (להלן - כללי הסיווג), תשדירי פרסומת הכוללים ביטויים חזותיים, מילוליים או קוליים של אלימות, של מין או של אכזריות, לא ישודרו -
(1) במהלך תכנית המיועדת או מופנית לילדים או במהלך מקבץ פרסומת הצמוד לתכנית כאמור;
(2) בין השעות 14:30 עד 21:00 בימי חול, ובין השעות 6:00 עד 21:00 בימי שבת ומועד.
(ג) במהלך תכנית המיועדת או מופנית לילדים או במהלך מקבץ פרסומת הצמוד לתכנית כאמור, לא ישודרו תשדירי פרסומת אשר תוכנם אינו מתאים לצפיה לגילאי 14 שנים ומטה, על פי המאפיינים הקבועים בלוח ב' בתוספת לתקנות סיווג, סימון ואיסור שידורים מזיקים, התשס"ג-2002 (להלן - תקנות הסיווג); ואולם במהלך תכנית המיועדת או מופנית למי שגילו פחות משמונה שנים או במהלך מקבץ פרסומת הצמוד לתכנית כאמור, לא ישודרו תשדירי פרסומת אשר תוכנם אינו מתאים לצפיה לגילאי שמונה שנים ומטה, על פי המאפיינים הקבועים בלוח ב' האמור (להלן - לוח ב').
17.   
18.   
19.   
20.   
(5) הודעת החסות מציינת מוצר או שירות שפרסומם נאסר בכללים אלה או שנותן החסות הוא מי שעיסוקו העיקרי ייצור או מכירה של מוצר או שירות כאמור;
(6) הודעת החסות מציינת מוצר או שירות שהוצג במישדר החסות או שנותן החסות הוא מי שעיסוקו העיקרי ייצור או מכירה של מוצר או שירות כאמור.
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   

(תיקון התשס"ו)
27א.   
27ב.   
27ג.   
27ד.   
27ה.   
27ו.   
27ז.   
27ח.   
27ט.   
27י.   
27יא.   
27יב.   
27יג.   
28.   
29.   
30.   
31.   
32.   
33.   
34.   
35.   
36.   
37.   
38.   
39.   
40.   
41.   
42.   
43.   
44.   
45.   
46.   
47.   
48.   
49.   
50.   
51.   
52.   
53.   
(1) המחיר המוצג הינו המחיר המלא לצרכן, לרבות מס ערך מוסף כמשמעותו בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1976; בתשדיר פרסומת למוצר או שירות שיש בהם רכיב, מוצר או שירות הדרושים להפעלה או הנתונים לבחירה, לרבות אריזה, הובלה, התקנה, ביטוח וכיוצא באלה, ואשר ניתנים תמורת תוספת למחיר, יודגש דבר תוספת המחיר וכן שיעורה;
(2) לגבי מבצעי מכירות וכיוצא באלה, מוגדרת התקופה שבה תקף המחיר המוצג;
(3) בתשדיר פרסומת המציע קניה בתשלומים של מוצר או שירות מצוין שיעור הריבית הגלומה בתשלומים או הנוספת עליהם ומספר התשלומים.
54.   
55.   
56.   
57.   
58.   
בלי לגרוע מהוראות תקנות הגנת הצרכן (פרסומת המכוונת לקטינים), התשנ"א-1991, והוראות כל דין אחר, בעל רישיון לא ישדר תשדיר פרסומת המכוון לקטינים -
(1) שיש בו משום עידוד קטינים למעשים לא ראויים או לא בטוחים;
(2) שיש בו משום ניצול לרעה של עובדת היותם של קטינים נוחים לשכנוע יותר ממבוגרים;
(3) שהוא בנושאים המוזכרים בסעיפים 44, 46, 64 ו–65.
59.   
(א) בלי לגרוע מתקנות עבודת הנוער (העבדת ילד בהופעה או בפרסומת), התשנ"ט-1999, והוראות כל דין אחר, בעל רישיון לא ישדר תשדיר פרסומת שבו מופיעים קטינים בהופעה שאינה ראויה לקטינים, או שיש בו משום פגיעה בכבודם של קטינים או ניצולם בכל דרך שהיא.
(ב) בעל רישיון יקבל מהמפרסם את כל האישורים הנדרשים לפי כל דין והוראות רשות מוסמכת להשתתפות קטין בתשדיר פרסומת.
60.   
61.   
62.   
63.   
64.   
65.   
66.   
67.   
68.   
69.   
70.   
71.   
72.   
73.   
74.   
75.   
76.   
77.   
78.   
79.   
80.   
81.   
82.   
83.   
84.   
85.   
86.   
87.   
88.   
89.   
90.   
91.   
92.   
93.   
94.   
[1.] ק"ת 6328, התשס"ד (5.7.2004), עמ' 776.
תיקונים:ק"ת 6487, התשס"ו (28.5.2006), עמ' 822;
ק"ת 6544, התשס"ז (12.12.2006), עמ' 379. תחילת תוקפו של התיקון - רטרואקטיבית מיום 9.3.2006;
ק"ת 6699, התשס"ח (6.8.2008), עמ' 1196.
[2.] פרק ג'1 וסעיפים 27א-27יג חלים בתקופה שמיום 28.5.2006 ועד 30.6.2006.

מפת מסמך

פרק א': הגדרות
1. הגדרות
פרק ב': תשדירי פרסומת ותשדירי שירות
סימן א': היקף תשדירי הפרסומת
2. שעות שידור פרסומת וקדימונים
4. משך תשדיר פרסומת
5. מספר תשדירי פרסומת למוצר או שירות אחד
6. הגבלת מכירת זמן שידור
7. תשדיר פרסומת של בעל רישיון
8. ימים בלא תשדירי פרסומת
סימן ב': שיבוץ מקבץ פרסומת
9. שמירת שלמות התכנית
10. מספר מקבצי הפרסומת
11. אירועים בשידור ישיר
12. תכניות בלא מקבץ פרסומת
13. מהדורת חדשות ופריצת שידור
14. שיבוץ הולם
סימן ג': הפרדת תשדירי פרסומת מן התכניות
15. זיהוי תשדיר פרסומת ומקבץ פרסומת
16. הפרדה בתכניות לילדים
17. הפרדה בתכניות לקטינים
18. הפרדת תשדיר פרסומת המציג דמות מתכנית
19. הוראות הפרדה נוספות
פרק ג': מישדרי חסות
20. סייגים לחסות
21. מישדרים שאינם בני חסות
22. הפרדת החסות מתשדירי הפרסומת
23. הודעות חסות
24. חסות במהלך מופע
25. חסות בשידור קליפ
26. חסות בשם תכנית
27. שיבוץ הודעות חסות
פרק ג'1 : תוכן פרסומי2
27א. הגדרות
27ב. סייג לתחולה
27ג. עצמאות שיקול הדעת המערכתי
27ד. תכניות שבהן אין לשלב תוכן פרסומי
27ה. מוצרים האסורים בפרסום
27ו. אתיקה
27ז. אופן שילוב התוכן הפרסומי
27ח. שיבוץ התוכן הפרסומי
27ט. גילוי נאות
27י. צפיה בקורתית
27יא. תחולה על מידע נלווה
27יב. פיקוח דיווח וסמכויות נוספות
27יג. הכנסה שנתקבלה משילוב תוכן פרסומי במישדרים
פרק ד': אתיקה בפרסומת
סימן א': עקרונות כלליים
28. הגדרות
29. הגינות בקבלת תשדירי פרסומת לשידור
30. התאמה להוראות כל דין
31. פגיעה בכבוד האדם
32. פרסומת אמת
33. פגיעה בפרטיות
34. פרסומת סמויה, פרסומת בלתי מודעת ופרסומת אגב
סימן ב': הגבלות על תשדירי פרסומת
35. פרסומת דתית
36. מסר השנוי במחלוקת ציבורית
37. פרסומת הכוללת שידור מהכנסת
38. הופעה במדים רשמיים
39. תשדיר פרסומת המפנה לתכנית
40. מוצרים ושירותים האסורים בפרסום
41. מין בתשדירי פרסומת
42. אלימות ופניה לרגש הפחד
43. התנהגות העלולה להזיק
44. הגרלות, תחרויות ופרסים
45. שיווק ישיר
46. שירות הניתן באמצעות טלפון
47. משקאות אלכוהוליים
סימן ג': הטעיה
48. הטעיה
49. עדות והמלצה
50. דעות קדומות
51. המעטת ערך אחרים
52. השוואות
53. מחירים
54. שימוש במונח "חדש"
55. אחריות למוצר או לשירות
56. מוצר או שירות חינם
57. מתנה
סימן ד': תשדירי פרסומת וקטינים
58. תשדירי פרסומת המכוונים לקטינים
59. השתתפות קטינים בתשדירי פרסומת
סימן ה': תשדירי פרסומת בעניני בריאות
60. חוות דעת ואישור מוקדם
61. תשדירי בריאות
62. מזון בריאותי
63. תוספות דיאטטיות, ויטמינים ומינרלים
64. תשדירי פרסומת לחיטוב הגוף
סימן ו': תשדירי פרסומת בעניני צדקה
65. הגדרות
66. אופי המפרסם
67. דרישת מידע
68. סגנון תשדירי הפרסומת
סימן ז': תשדירי פרסומת בנושאים כספיים
69. תשדירי פרסומת בנושאים כספיים
סימן ח': שפת תשדירי הפרסומת וצורתם
70. שפת תשדירי הפרסומת
71. כותרות
72. עוצמת קול
פרק ה': הפניה לאתר אינטרנט
73. כללי
74. אופן ההפניה
75. הפניה מתכנית
76. הפניה מתכנית ילדים
77. הפניה למוצר או לשירות
78. הפניה במישדר חסות
79. החלת הוראות
פרק ו': מידע מסחרי נלווה
80. הגדרות
81. החלת הוראות
82. הצגת מידע מסחרי נלווה
83. סימון מידע מסחרי נלווה
84. הפניה מתוך שידורים שאינם פרסומות
85. הצגה משולבת
86. הפניה אל שידורי הערוץ
87. סימן ההפניה
88. הוראות הפרדה והבחנה נוספות
89. הגבלת הצגת מידע מסחרי נלווה
90. הגנת הפרטיות
91. רכישה
פרק ז': שונות
92. דיווח
93. שמירת תשדירים ומסירתם
94. סמכויות נוספות