כללי אתיקה לרשמי ההוצאה לפועל, התשע"ו-2016 1 בתוקף סמכותי לפי סעיף 3א(ה) לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז-1967 (להלן - החוק), ובהתייעצות עם שרת המשפטים, אני מתקינה בזה כללי אתיקה לרשמי ההוצאה לפועל: מבוא פרק ראשון: הוראות יסוד 1. הגדרות 2. מעמד הכללים 3. תחולת הכללים 4. תכלית הכללים 5. כוח ההכרעה, שלטון החוק והגינות 6. אמונים למדינת ישראל ולחוקיה 7. אי–תלות 8. אי–משוא פנים 9. הליכותיו של רשם ההוצאה לפועל פרק שני: הפעלת סמכויות על פי דין 10. שמירה על כבוד הזולת 11. ניהול דיון 12. פשרה, גישור ובוררות 13. הימנעות מוקדמת משבת בדין 14. מניעה משבת בדין פרק שלישי: רשם ההוצאה לפועל, סביבתו ואורחותיו 15. קשרים חברתיים 16. פעילות פוליטית או מפלגתית 17. הבעת דעה בפומבי 18. איסוף כספים 19. ניצול מעמד 20 . עדות 21. הופעה לפני רשות ציבורית 22. מענה לשאלונים לצורכי מחקר פרק רביעי: ניתוק קשרים עסקיים וכספיים עם מינויו של רשם ההוצאה לפועל 23. מטרת הכללים בפרק ותוחלתם 24. ניתוק יחסים כספיים 25. ועדת השניים 26. הסדר לניתוק יחסים כספיים 27. חתימה על ההסדר 28. הסדר - תנאי למינוי 29 . דיווח 30. יידוע פרק חמישי: רשם ההוצאה לפועל ואמצעי התקשורת 31. מגעים בין רשם ההוצאה לפועל לבין אמצעי התקשורת 32. תגובות לאמצעי תקשורת פרק שישי: ועדת אתיקה 33. ועדת אתיקה לפי הוראת סעיף 3א לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז-1967, רשמי ההוצאה לפועל הם עובדי המדינה, וחלים עליהם הדינים החלים על עובדי המדינה, בכפוף להוראות סעיף זה וסעיפים 3 ו–3ב עד 3ד לחוק. בהיותם עובדי המדינה, כפופים רשמי ההוצאה לפועל להוראות התקשי"ר (תקנון שירות המדינה) (להלן - התקשי"ר), המסדיר את ניהולו של שירות המדינה בתחום משאבי האנוש והמפרט את זכויותיהם וחובותיהם של עובדי המדינה, וכן כפופים הרשמים לכללי האתיקה לעובדי המדינה. עם זאת, מפאת טיב תפקידם, מוטלות על רשמי ההוצאה לפועל חובות נוספות, מיוחדות, שאינן חלות על כלל עובדי המדינה. לרשמים נתונות סמכויות מינהליות כבדות משקל, וסמכויות שיפוטיות ומעין שיפוטיות, וגם לאחר הפרדתם ממערכת בתי המשפט, תפקידם דומה ביותר לתפקיד השופט ורשם בית המשפט. מכאן, שגם לאחר הפרדתם של רשמי ההוצאה לפועל ממערכת בתי המשפט, בהתאם להוראות תיקון 33 לחוק, נורמות ההתנהגות, הקבועות בכללי האתיקה לשופטים, התשס"ז-2007 (להלן - כללי אתיקה לשופטים), מהוות בסיס להדרכת רשם ההוצאה לפועל בדרכו ובאורחותיו, כתוספת על החובות הכלליות הרובצות עליו כעובד המדינה. בשים לב לאמור לעיל, כללי האתיקה לרשמי ההוצאה לפועל, המפורטים במסמך זה, מושתתים בעיקרם על כללי אתיקה לשופטים תוך התאמת כללים אלה למערכת שבה פועל רשם ההוצאה לפועל. נוכח תחולת הוראות התקשי"ר וכללי האתיקה לעובדי המדינה על רשמי ההוצאה לפועל, לא ייוחדו בכללים אלה הוראות החלות ממילא על רשם ההוצאה לפועל בהיותו עובד המדינה. |
| 1. |
| 2. |
| 3. |
| 4. |
| 5. |
| 6. |
| 7. |
| 8. |
| 9. |
| 10. |
| 11. |
| 12. |
| 13. |
| 14. |
| 15. |
| 16. |
| 17. |
| 18. |
| 19. |
| 20. |
| 21. |
| 22. |
| 23. |
| 24. |
| 25. |
| 26. |
| 27. |
| 28. |
| 29. |
| 30. |
| 31. |
| 32. |
| 33. |