תאריך תצוגה: 02/11/2014
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. פרטי בקשה לתמיכה
3. התחייבות מוסד הציבור הנתמך
4. בקשה לתמיכה בסכום נמוך
5. פרטים ומסמכים נוספים
6. פרסום ומועד להגשת בקשה לתמיכה
7. ריכוז התמיכות
8. ועדת התמיכות
ועדת התמיכות
8א. מסגרת המשך של מוסד שפעילותו הופסקה עקב חוב
9. החלטת ועדת התמיכות ואישורה
10. תמיכה בשל בינוי, פיתוח או תכנון מקרקעין או מבנים
11. תשלום התמיכה
12. פיקוח ובקרה
13. שינוי, עיכוב או הפסקת התמיכה
14. קבלת תמיכה באופן פסול
15. צעדים לגבי תמיכה לפי פעילות שניתנה באופן פסול
16. צעדים לגבי תמיכה לפי מספר משתתפים שניתנה באופן פסול
17. תמיכה שניתנה תוך הטעיה
18. צעדים לגבי סיכול ביקורת
19. גביית כספים ממוסד ציבור נתמך
20. ביקורת מדגמית
21. מידע על תמיכות
22. הוראות וכללים נוספים
23. ביטול
24. תחילה ותחולה
תוספת

נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה ולדיון בהן 1

לפי חוק יסודות התקציב, התשמ”ה1985-
בתוקף סמכותי לפי סעיף 3א(ו) לחוק יסודות התקציב, התשמ”ה-1985 (להלן - החוק), ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, אני קובע נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן, כמפורט להלן:
 
1.   
"דיווח לא נכון” - נתונים שמסר המוסד ושעל פיהם שולמו למוסד כספי תמיכה בעד פעילות מסויימת, כולם או חלקם, או במקרה של פעילות שבוצעה טרם הדיווח, גם אם אושרו כספי תמיכה כאמור וטרם שולמו, התגלו כבלתי נכונים;
"הוצאות הנהלה וכלליות” - כפי שסווגו בהתאם להוראות החשב הכללי;
"הפרשי הצמדה וריבית” - כהגדרתם בחוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ”א-1961;
"ועדת בדיקה” - ועדה שהוקמה לפי סעיף 8(כז);
"ועדה מיוחדת” - ועדה שהוקמה לפי סעיף 8(כה);
"ועדת שעבודים” - ועדה שהוקמה לפי סעיף 2(ו)(12)(ב1);
"ועדת תמיכות” - ועדה שהוקמה לפי סעיף 8;
"החשב הכללי” - החשב הכללי במשרד האוצר או סגנו שהוא הסמיכו לכך;
"המבחנים” - המבחנים שנקבעו לפי סעיף 3א(ה) לחוק;
"מוסד ציבור” או "מוסד” - גוף שאינו מוסד ממוסדות המדינה, הפועל למטרה של חינוך, תרבות, דת, מדע, אמנות, רווחה, בריאות, ספורט או מטרה דומה;
"מנהל כללי” - לרבות מי שממלא בפועל תפקיד דומה;
"מערכת מרכבה” - מערכת ממוחשבת להגשת בקשות לתמיכה באמצעות המרשתת (האינטרנט);
"מקורות עצמיים” - מקורות כספיים שאינם תמיכה ציבורית;
"מקרקעין” - כהגדרתם בחוק המקרקעין, התשכ”ט-1969;
"משרד” - כל משרד ממשרדי הממשלה, לרבות יחידת סמך של משרד כאמור;
"הנוהל הקודם” - נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן;
"עלות מעביד” - עלות השכר הכוללת עבור המעביד, כולל שכר ברוטו וניכויי החובה והרשות שהוא מפריש בגין העסקת העובד;
"שימוש בלתי נאות” - שימוש בכספי תמיכה שהוענקו, כולם או חלקם, שלא לפעילות שלשמה ניתנו הכספים או שלא בהתאם לתנאים ולהתחייבויות שלפיהם ניתנו;
"שכר” - כלל ההכנסות מעבודה לפי פקודת מס הכנסה בתוספת עלות מעביד;
"תמיכה לפי משתתפים” - תמיכה הניתנת בזיקה למשתתפים מסוימים המזוהים על ידי מוסד הציבור ומדווחים על ידו למשרד התומך;
"תמיכה לפי פעילות” - תמיכה שאינה תמיכה לפי משתתפים.
"תמיכה ציבורית” - מקורות כספיים שהם תמיכות או הקצבות מתקציב המדינה, מתקציב תאגיד שהוקם לפי חוק, מתקציב רשות מקומית או מכספי עזבונות לטובת המדינה שאינן במסגרת של רכישת שירותים.
2.   
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
(ו) לא תינתן תמיכה למוסד ציבור בעד סוג פעילות הנתמך, מתוקצב או נרכש בדרך של רכישת שירותים לפי חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992 על ידי אותו משרד או על ידי משרד אחר, לפי תקנה תקציבית אחרת; לעניין סעיף קטן זה,"תמיכה" - למעט כספי עיזבונות שמחלקת הוועדה הציבורית לקביעת יעודם של עיזבונות לטובת המדינה.
8.     
ועדת התמיכות

(תיקון התשע"ה)
(א) בקשות לתמיכות ממשרד יידונו בוועדת תמיכות שימנה בכתב השר הממונה על סעיף התקציב.
(ב) בוועדת התמיכות יהיו שלושה או חמישה חברים, מעובדי המשרד, ובהם חשב המשרד או נציגו וכן היועץ המשפטי של המשרד או נציגו.
(ב1) על אף האמור בסעיף קטן (ב), במקרים שבהם מימון התמיכה נעשה על ידי יותר ממשרד אחד, אפשר שימונו חברים נוספים לוועדת התמיכות מקרב משרד ממשלתי שאינו המשרד הממונה על סעיף התקציב (להלן בסעיף זה - הנציגים הנוספים) אם יושב ראש הוועדה, החשב או נציגו וכן היועץ המשפטי או נציגו ימונו מקרב המשרד הממונה על סעיף התקציב ואם ניתן לנציגים הנוספים כתב מינוי, שייחתם בידי השר הממונה עליהם.
(ג) עמדת היועץ המשפטי, או נציגו בוועדה, תכריע בעניינים משפטיים; עמדת החשב, או נציגו בוועדה, תכריע בעניינים תקציביים.
(ד) ועדת תמיכות תפעל לפי נוהל זה ותביא בחשבון, בשיעור שייקבע במבחנים, ככל שיקבע, את התמיכה בכסף הניתנת למוסד הציבור המבקש ממקורות ציבוריים אחרים; ועדת התמיכות תביא בחשבון את התמיכה בשווה כסף הניתנת למוסד הציבור מתקציב המדינה וממקורות ציבוריים אחרים ככל שנקבעו הוראות לעניין זה במבחנים.
(ה) חשב המשרד או נציגו בוועדת התמיכות יודיע לוועדת התמיכות מהו הסכום שנקבע בסעיף התקציב לתמיכה בכל סוג של מוסדות ציבור, והחלטות הוועדה לא יחרגו מן הסכום האמור.
(ו) הסכום שנקבע בסעיף התקציב יחולק בין מוסדות ציבור הנמנים עם אותו סוג לפי מבחנים שוויוניים, כאמור בסעיף 3א(ד) לחוק; סך כל התמיכות שתאשר ועדת התמיכות מסעיף תקציב, לא יעלה על הסכום הקבוע באותו סעיף תקציב.
(ז) לא יוצא סכום שנקבע בחוק תקציב שנתי לצורך תמיכה במוסד ציבור אלא אם כן הוא מואגד ומקיים את הוראותיו של נוהל זה, ובמידה המתיישבת עם המבחנים, וזאת כאמור בסעיף 3א(ח) לחוק.
(ח) לגבי שיעור התמיכה יחולו ההוראות האלה:
(1) לא תינתן תמיכה למוסד בשיעור העולה על 90% מעלות הפעילות הנתמכת, באותו סוג פעילות, של המוסד אלא אם כן נקבע במבחני התמיכה הנוגעים לענין שיעור נמוך יותר (להלן בסעיף קטן זה - שיעור התמיכה המרבי);
(2) מוסד ציבור נתמך ידרש לממן את הפעילות הנתמכת ממקורותיו העצמיים בשיעור של 10% מעלותה לפחות; מימון של 10% לפחות מעלות הפעילות יהיה במזומן;
(3) לעניין חישוב עלות הפעילות ושיעור המימון העצמי לפי פסקאות משנה (1) ו–(2), עלויות שהן שווה כסף יוכרו בהתקיים שני אלה:
(א) במבחני התמיכה נקבע כי ניתן להכיר בעלויות שהן "שווה כסף”;
(ב) הכנסות או הוצאות של המוסד בשווה כסף מופיעות בדוחות הכספיים של מוסד הציבור;
(3א) נוסף על האמור בפסקה (3), עלות שווי עבודת מתנדבים תוכר בהתקיים גם אלה:
(א) מוסד הציבור ניהל רישום של המתנדבים ושעות עבודתם באופן המאפשר פיקוח ובקרה;
(ב) שווי עבודת המתנדבים לא יהיה גבוה מעלות שכר המינימום;
(3ב) כספי תמיכה יועברו למוסד ציבור רק למול הוצאה כספית שהוציא המוסד בפועל;
(4) התברר למשרד לפי ממצאי ביקורת או בדרך אחרת כי בשנה מסויימת שחלה בתוך חמש השנים שקדמו למועד הידיעה, עלתה תמיכת המדינה על שיעור התמיכה המרבי מעלות הפעילות הנתמכת, ישיב מוסד הציבור למשרד את הסכומים העולים על שיעור התמיכה המרבי מעלות הפעילות האמורה;
(5) התברר למשרד כי תמיכה ביתר כאמור בפסקה (4) ארעה ביותר משנה אחת בתוך חמש שנים כאמור, ישלם מוסד הציבור למשרד סכום השווה לכפל הסכומים העולים על שיעור התמיכה המרבי מעלות הפעילות הסופית ששולמו לו בשנים אלה; בנוסף, כתנאי לקבלת תמיכה באותה שנה, יוכיח המוסד, להנחת דעת ועדת התמיכות, כי ברשותו מקורות עצמיים בשיעור ההפרש שבין שיעור התמיכה המרבי למלוא עלות הפעילות שבעדה הוא מבקש תמיכה, הכוללים 10% מעלות הפעילות במזומן;
(6) תשלום הכספים למשרד לפי סעיף זה יהיו כמפורט בסעיף 19.
(ט) מוסד ציבור הפונה לראשונה לקבלת תמיכה ממשרד ממשלתי יחויב בשנתיים פעילות במימון ממקורות עצמיים, בטרם יותר לו להגיש בקשה לתמיכה ממשלתית; במקרים חריגים ביותר, שעולה בהם צורך לוותר על דרישת הניסיון, ניתן, לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, לוותר על דרישת הניסיון וזאת אם למשרד התומך, מבקש הפטור, אינטרס ציבורי מובהק במתן הפטור; במקרה זה, תובא בחשבון, כשיקול משמעותי, העובדה שהפעילות שבשלה מבוקשת התמיכה התקיימה, בפועל, במשך שנתיים לפחות על–ידי מוסד ציבור, שממנו התפצל מוסד הציבור מבקש התמיכה, ונתמכה בתקופה האמורה כדין על–ידי המדינה. ואולם משרד רשאי לקבוע במבחני התמיכה הנוגעים לענין, כי מוסד ציבור הפונה אליו לראשונה לקבלת תמיכה יחויב בפעילות במימון ממקורות עצמיים למשך תקופה העולה על שנתיים בטרם יותר לו להגיש בקשה לתמיכה מהמשרד.
(י) במוסד ציבור הנתמך לראשונה, לא יעלה היקף התמיכה על כפל עלות הפעילות שבעדה ניתנת התמיכה, ושקיים המוסד בשנה שקדמה לשנה בעדה ניתנת התמיכה; לעניין חריגה מהוראת סעיף קטן זה, יחולו הוראות סעיף קטן (ט) בהתאמות הנדרשות.
(יא) תמיכה במוסד ציבור, תאושר לשנת כספים אחת.
(יב) תמיכה שמפאת אופייה ומהותה מתמשכת באופן רגיל על פני יותר משנת כספים אחת, יכול שתאושר למספר שנים ולא יותר משלוש, ובלבד שבמקרה הצורך קיימת הרשאה להתחייב מתאימה והסכם מתאים בין המשרד התומך והמוסד הנתמך וועדת התמיכות תאשר מדי שנה את החלק היחסי לאותה שנה; התמיכה כאמור לא תחולק מתוך תקציבי תמיכה אחרים.
(יג) לא תשולם תמיכה בעד פעילות שהתקיימה בשנה תקציבית קודמת, אלא באחד מהמקרים האלה:
(1) מטרת התשלום היא העברת כספים שחויבו למוסד ציבור בשנה הקודמת בהתאם להחלטת ועדת התמיכות אך טרם שולמו;
(2) ההיתר לשלם תמיכה בעד פעילות שבוצעה בשנה קודמת נקבע באופן מפורש במבחני התמיכה וניתן לאמת כי הפעילות בוצעה כנדרש;
(3) אי תשלום התמיכה בשנה שבה בוצעה הפעילות נבע לפי קביעת הועדה ממחדל של רשות מרשויות המדינה, והחשב הכללי אישר את התשלום.
(יד) בכל מקרה, חלוקת כספים בשנה עוקבת בעד פעילות של שנה קודמת לפי סעיפים קטנים (יב) ו–(יג) תבוצע לפי מבחני התמיכה שהיו תקפים בשנה הקודמת.
(טו) תמיכה למטרה חד–פעמית (כגון הקמת מבנה) לא תאושר אלא אם כן תשוכנע ועדת התמיכות שקיימים או יושגו ממקורות אחרים האמצעים הכספיים למימוש המטרה כולה.
(טז) תמיכה תינתן בעד פעילות שמוסד הציבור מבקש התמיכה מקיים אותה בעצמו; ואולם יוכל מוסד ציבור לשלם כספים לגורם אחר בעד ביצוע הפעילות הנתמכת בהתקיים אחד מן המקרים האלה:
(1) התשלום מועבר לספק, לצורך רכישת שירותים לביצוע הפעולות הנתמכות, ובלבד שמדובר בשירותים שאינם מהווים החלפה למעשה של מוסד הציבור מגיש הבקשה בביצוע הפעילות הנתמכת, ואשר נצרכים עקב אופיים הטכני או המיומנות המקצועית הכרוכה בהם.
(2) התשלום מועבר למוסד אחר שקיים הסכם לשיתוף פעולה בינו לבין מוסד הציבור מבקש התמיכה לצורך ביצוע הפעילות הנתמכת, וזאת אם לא צוין אחרת במבחן התמיכה; בכל מקרה לא יועבר תשלום כאמור אם המוסד האחר הגיש בקשת תמיכה לאותה פעילות.
(יז) מוסד ציבור המקבל תמיכה לא יעביר כספים לתאגיד אחר, אלא באחד מהמקרים האלה:
(1) המוסד שהעביר את הכספים הוא גוף מנהל של התאגיד מקבל הכספים;
(2) הכספים הועברו מכח הסכם עם תורם;
הוראה זו לא תחול על מוסד ציבור שסך כל כספי התמיכה השנתית של כלל משרדי הממשלה בו לא עולה על 25% ממחזור הכנסותיו באותה שנה;
בסעיף קטן זה, "גוף מנהל” - מוסד ציבור המאגד או מעניק שירותי ניהול לפי הסכם לשני גופים או יותר אשר מטרותיהם הרשומות לפי כל דין דומות או זהות לשלו.
(יח) בכל מקרה, לא יועברו כספים אלא בהתקיים האמור להלן:
(1) לתאגיד שאליו מועברים הכספים אישור על ניהול תקין מאת רשם העמותות או אישור מקביל, ככל שקיים, מאת הרשם הנוגע לעניין;
(2) מוסד הציבור המעביר את הכספים ימסור הודעה לרשות המסים בדבר ההעברה הכספית; העתק מהודעה זו יעביר מוסד הציבור למשרדים התומכים בו;
(3) התאגיד שאליו מועברים הכספים אינו תאגיד עסקי.
(יט) אושרה תמיכה למוסד ציבור והתברר כי מוסד הציבור העביר כספים לתאגיד או גורם אחר שלא במקרים המותרים לפי סעיף קטן (טז) עד (יח), או שהעביר כספים לתאגיד שאין לו אישור ניהול תקין כאמור בסעיף זה או שהוא תאגיד עסקי, יופחתו מהתמיכה המגיעה לו כספים בהיקף הכספים שהועברו; ההפחתה תבוצע בידי המשרד שתמך במוסד בהיקף הגבוה ביותר, לפי אחת מהדרכים הנזכרות בסעיף 19.
(כ) אושרה תמיכה למוסד ציבור והתברר כי מוסד הציבור העביר כספים לתאגיד עסקי בשליטתו, שהוא בעל גרעון מצטבר מעל 15% או שהוא בעל גרעון שוטף מעל 25%, יגרע מהתמיכה שאושרה למוסד הציבור כפל הסכום שהועבר כאמור ולא יותר מסכום התמיכה שאושרה; ההפחתה תבוצע בידי המשרד שתמך במוסד בהיקף הגבוה ביותר, לפי אחת מן הדרכים הנזכרות בסעיף 19.
(כא) על אף האמור בסעיפים קטנים (יז) עד (כ) יוכל מוסד ציבור ליתן הלוואת בעלים לתאגיד שבשליטתו ובלבד שההלוואה תהיה לתקופה הקצרה מחמש שנים, תעוגן בהסכם והחזרה יהיה בדרך של תשלומים כספיים;

לעניין סעיף קטן זה -

"שליטה” - כהגדרתה בחוק ניירות ערך, התשכ”ח-1968;

"תשלומים כספיים” - תשלומים שאינם בשווה כסף.
(כב)2 לא תאושר תמיכה למוסד ציבור אשר בדו”ח הכספי המבוקר האחרון שלו נרשמה, לפי כללי חשבונאות מקובלים, יתרת נכסים נטו לשימוש לפעילויות שלא יועדו, בשיעור של מעל 100% ממחזור הכנסותיו השנתי לפי אותו דו”ח כספי.
(כג) לא תאושר תמיכה למוסד ציבור אשר לפי הדו”ח הכספי המבוקר האחרון שלו גרעונו המצטבר עולה על 50% ממחזור הכנסותיו באותה שנה, על פי אותו דו”ח, אלא אם כן אשרה ועדת התמיכות תוכנית הבראה שהציע; ואולם גוף הנתמך לראשונה לא ייתמך אם גרעונו המצטבר לפי הדוח הכספי האחרון שלו עולה על האמור להלן:
(1) מוסד שמחזור הכנסותיו עלה על 500,000 שקלים חדשים - 30% ממחזור זה;
(2) מוסד שמחזור הכנסותיו נמוך מ–500,000 שקלים חדשים - 50% ממחזור זה.
(כד) לעניין שיעור הוצאות ההנהלה והכלליות של מוסד ציבור נתמך יחולו ההוראות האלה:
(1) שיעור הוצאות ההנהלה והכלליות של מוסד ציבור מתוך מחזור הכנסותיו השנתי כמפורט בטור א’ בטבלה שלהלן לא יעלה על השיעור המרבי של הוצאות הנהלה וכלליות כמפורט בטור ב’ שלצדו:

 
טור א’
טור ב’
 
מחזור ההכנסות השנתי (במיליוני שקלים חדשים)
שיעור שולי מרבי של הוצאות הנהלה וכלליות ממחזור ההכנסות השנתי
 
עד 10
22%
 
מעל 10 עד 25 הבאים
15.5%
 
מעל 25 עד 50 הבאים
10%
 
מעל 50 עד 75 הבאים
8.5%
 
מעל 75 עד 100 הבאים
7.5%
 
מעל 100 הבאים
5%
(2) לעניין זה ייבחן שיעור הוצאות הנהלה וכלליות של המוסד ביחס לשנת הכספים האחרונה שלגביה היה על המוסד להגיש דוח כספי מבוקר וכן בשנת הכספים שבשלה מוגשת הבקשה, לפי התקציב המאושר או הצעת התקציב שלו; מוסד שלא נתמך בשנה קודמת ייבחן שיעור הוצאות הנהלה וכלליות שלו לפי התקציב המאושר או הצעת התקציב שלו לשנת הכספים שבעדה מוגשת הבקשה, במתכונת שיקבע החשב הכללי;
(3) התברר למשרד לפי ממצאי ביקורת, דו”ח כספי מבוקר או בדרך אחרת כי בשנה מסויימת שחלה בתוך שבע השנים שקדמו למועד הידיעה עלה שיעור הוצאות הנהלה וכלליות על האמור, יחולו ההוראות האלה:
(א) הייתה החריגה חד פעמית או שניה בתוך ארבע שנים - תופחת התמיכה בו באותה שנה בסכום החריגה כשהוא מוכפל ב–3, ולא יותר מגובה התמיכה ששולמה לו;
(ב) חרג מוסד ציבור פעם שניה בתוך ארבע שנים - ידרש המוסד, כתנאי לקבלת תמיכה בשנה בעדה מוגשת הבקשה, להוכיח להנחת דעת ועדת התמיכות, כי נקט צעדים שימנעו חריגה נוספת בשנה שבעדה הוא מבקש את התמיכה;
(ג) חרג מוסד ציבור כאמור ביותר משתי שנים בתוך ארבע שנים, תישלל ממנו התמיכה בשנים שבהן חרג: השבת הכספים תהיה לפי האמור בסעיף 19.
(4) לעניין סעיף קטן זה, לגבי מוסד ציבור שמחזור הכנסותיו לפי הדו”ח הכספי המבוקר האחרון שברשותו, אינו עולה על 400,000 שקלים חדשים, לא תחשב עלות שכר המנהל הכללי שלו הנמוך מ–40% ממחזורו, כחלק מהוצאות ההנהלה והכלליות של אותו מוסד ציבור.
(5) שווי עבודת מתנדבים יובא בחשבון לעניין סעיף קטן זה, ובלבד שאינו עולה על שכר מינימום, שמוסד הציבור מנהל רישום של העובדים ושעות עבודתם באופן המאפשר פיקוח ובקרה, וששווי זה כלול בדוחות הכספיים של מוסד הציבור.
(6) החל בשנה העוקבת לשנה שבה יחולקו תמיכות לפי נוהל זה, ואחת לחמש שנים לפחות, יבדוק החשב הכללי את השיעורים המרביים ויפעל לתיקון הנוהל ככל שימצא לנכון.
(כה) לעניין חריגה משיעור הוצאות ההנהלה והכלליות של מוסד ציבור נתמך האמור בסעיף קטן (כד) יחולו ההוראות האלה:
(1) באגף החשב הכללי תוקם וועדה מיוחדת שחבריה יהיו החשב הכללי או נציגו - יושב ראש, ובנוסף לכך סגן החשב הכללי ונציג היועץ המשפטי של משרד האוצר.
(2) הוועדה המיוחדת תהא מוסמכת לאשר בנסיבות מיוחדות, חריגה מהשיעור המרבי של הוצאות הנהלה וכלליות שנקבעו בסעיף קטן (כד), לפי העניין, ביחס למוסד ציבור מסויים, על בסיס בקשה מנומקת שהגיש המשרד הנוגע בדבר;
(3) הבקשה תוגש בתוך ארבעים וחמישה ימים ממועד החלטת ועדת התמיכות הנוגעת לבקשת העמותה לקבלת תמיכה או ממועד החלטת ועדת התמיכות הנוגעת לממצאי ביקורת שנערכה בעמותה, לפי העניין;
(4) הוועדה המיוחדת תיתן את החלטתה בבקשה האמורה בפסקה (2) בתוך 45 ימים מיום קבלת הבקשה, ויפורטו בה הנימוקים לכך;
(5) הוועדה המיוחדת תקבע את סדרי עבודתה.
(כו) לעניין עלות השכר של בעל תפקיד ניהולי במוסד ציבור נתמך יחולו ההוראות האלה:
(1) עלות השכר של ממלא תפקיד ניהולי בהיקף כלשהו (להלן - מנהל) במוסד ציבור נתמך, ובכלל זה עובד עצמאי הנותן שירותים למוסד וקבלן משנה, לא יעלה על 620 אלף שקלים חדשים בשנה (להלן - עלות השכר המרבית); תשלומים בעבור רכיבים סוציאליים המשולמים באופן חד–פעמי ולא כתשלום או הטבה דחויים, לא ייחשבו כחלק מעלות השכר המרבית; עמידה בהוראה זו תיבחן בכל שנה על בסיס נתוני עלויות שכר בשנת הכספים האחרונה שלגביה היה על המוסד להגיש דוח כספי מבוקר וכן בשנת הכספים שבשלה מוגשת הבקשה, לפי התקציב המאושר או להצעת התקציב; מוסד שלא נתמך בשנה קודמת, ייבחנו נתוני השכר שלו לפי התקציב המאושר או להצעת התקציב שלו לשנת הכספים שבעדה מוגשת הבקשה;
(2) התברר על פי דוח נתוני שכר מבוקרים על ידי רואה חשבון כי עלות השכר של מנהל במוסד הציבור עלתה בשנה שבה קיבל המוסד תמיכה, על עלות השכר המרבית, יופחת מסכום התמיכה של מוסד ציבור, בשנה שבה התברר הדבר, סכום החריגה כשהוא מוכפל בחמש, ולא יותר מסכום התמיכה ששולמה למוסד בשנה שבה חרג; ואולם רשאי מוסד ציבור לפנות לוועדת התמיכות בבקשה להחלטה בעניין מנהל או מי שהמוסד עתיד להתקשר עמו בחוזה עבודה שעלות שכרו חורגת או עתידה לחרוג מעלות השכר המרבית וועדת התמיכות מוסמכת לאשר בנסיבות מיוחדות וחריגות שיפורטו, חריגה מעלות השכר המרבית למנהל שנקבע בפסקה זו, ביחס למוסד ציבור מסוים, בהתייעצות עם החשב הכללי;
(3) רכיבי עלות השכר המרבית יהיו בהתאם לרכיבי השכר הנהוגים למנהל בחברה ממשלתית לפי הוראות רשות החברות הממשלתיות; החשב הכללי יפרסם בתקנון כספים ומשק את פירוט רכיבי השכר האמורים;
(4) הוראות סעיף קטן זה יחולו רק על מוסד ציבור -
(א) שסך התמיכה הציבורית בו, בשנה שבה הייתה חריגה, עולה על 25% מתקציבו השנתי או על 5 מליון שקלים חדשים - לפי הנמוך מביניהם;
(ב) ששכר מקבלי השכר בו אינו מפוקח או מוגבל בדרך אחרת, לפי כל דין או נוהל;
(5) ניתן לקבוע במבחן תמיכה עלות שכר בסכום הנמוך מהסכום האמור בפסקה (1).
8א.   
9.   
(ו) אושר תשלום מקדמה מאת המשרד והודע על כך למוסד הציבור המבקש, יתחייב המוסד באמצעות מורשי החתימה שלו, לפני תשלום המקדמה, על גבי טופס שיקבע לצורך זה, כי יחזיר למשרד את המקדמה אם בסופו של דבר לא תאושר התמיכה, בצרוף הפרשי הצמדה וריבית.
(ז) מוסד ציבור הרואה את עצמו נפגע מהחלטת ועדת התמיכות לשנות, לעכב או להפסיק את תמיכתו כאמור בסעיף 13, או מוסד ציבור שוועדת התמיכות החליטה לגביו כי קיבל תמיכה באופן פסול או תוך הטעיה כאמור בסעיפים 14 עד 17, רשאי בתוך 21 ימים מיום קבלת החלטת ועדת התמיכות, לפנות לוועדת התמיכות בדרישה לטעון לפניה את טענותיו, בכתב או בעל פה (להלן - הליך שימוע).
(ח) דחתה ועדת התמיכות את טענותיו של מוסד ציבור בהליך שימוע, רשאי מוסד הציבור לפנות לוועדת הבדיקה בבקשה לבחון את עניינו, ובמידת הצורך להחזירו לוועדת התמיכות לדיון נוסף.
(ט) החשב הכללי רשאי, בהמלצת ועדת הבדיקה, להורות לוועדת התמיכות לקיים דיון בנוגע לפגם שמצא בהחלטה שקיבלה.
10.   
(2) תירשם בפנקס המקרקעין, על פי חוק המקרקעין, התשכ”ט-1969, זיקת הנאה לטובת הציבור במקרקעין או במבנה בקשר לאותה מטרה לתקופה שלא תפחת מ–20 שנים;
(3) תירשם בפנקס המקרקעין, על פי חוק המקרקעין, התשכ”ט-1969, הערת אזהרה לתקופה שלא תפחת מ–20 שנים לפיה לא תיעשה עסקה או התחייבות לעסקה במקרקעין או במבנה;
לעניין פסקאות (2) ו–(3), "בניה, הקמה או שיפוץ של מבנה קיים” - למעט פעולות בינוי שאינן מצריכות היתר בניה לפי כל דין ושעלותן הכוללת למבנה יחיד אינה עולה על 200,000 ש”ח; אלא אם נקבע אחרת במבחני התמיכה הנוגעים לעניין.
(ב) ועדת תמיכות רשאית לפטור בכתב את מוסד הציבור מרישום זיקת הנאה או הערת אזהרה בפנקס המקרקעין, בהתקיים אחד מהמקרים האלה:
(1) אם הוכח להנחת דעתה כי מהותן של זכויות מוסד הציבור במקרקעין אינן מאפשרות רישום כאמור, בהתחשב באמור בתוספת, וכי ניתנו בטחונות אחרים לקיום האמור בסעיף קטן (א)(1);
(2) אם התמיכות המצטברות בעד פעולות בינוי או שיפוץ באותם מקרקעין אינן עולות על רבע ממחיר הרכישה או ההקמה או השיפוץ או על 500,000 שקלים חדשים, הנמוך ביניהם;

כמו כן רשאית ועדת התמיכות, מטעמים מיוחדים שיירשמו, להתיר למוסד לשנות את המטרה הרשומה בזיקת ההנאה או את הרישום בפנקס המקרקעין או למחוק אותם, לפי כל דין; עלה היקף התמיכות הכולל למבנה על 500,000 שקלים חדשים, או שנעשה השינוי בתוך 10 שנים ממועד אישור התמיכה, יעשו שינוי המטרה הרשומה בזיקת ההנאה או שינוי הרישום או מחיקתו כאמור באישור החשב הכללי.
(ג) החליטה ועדת התמיכות לפטור את מוסד הציבור מרישום זיקת הנאה או הערת אזהרה בפנקס המקרקעין, לפי סעיף קטן (ב), תדווח הוועדה על החלטתה לחשב הכללי באופן שיקבע.
(ד) ועדת תמיכות תנהל רישום פיזי וממוחשב כפי שיקבע החשב הכללי לגבי רישום זיקות הנאה או הערות אזהרה או פטור מכך לפי סעיף זה.
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
[1.] י"פ 6558, התשע"ג (5.3.2013), עמ' 3172.
תיקונים:י"פ 6605, התשע"ג (6.6.2013), עמ' 5152;
י"פ 6668, התשע"ד (7.10.2013), עמ' 472;
י"פ 6908, התשע"ה (2.11.2014), עמ' 658. תחילת התיקון ביום 2.11.14, ואולם:
(א)על אף האמור בסעיף 17, החלטת ועדת תמיכות, ועדה מיוחדת או ועדת בדיקה בעניין מסוים, שתתקבל אחרי יום 2.11.2014 אך נוגעת לתקופה שלפני יום זה, תידון לפי הנוהל העיקרי כנוסחו לפני תיקון התשע"ה אם תוצאותיו באותו עניין מקלות עם מוסד הציבור.
(ב)על אף האמור בסעיף 17, החלטת ועדת תמיכות שעניינה שינוי, עיכוב, הפסקה, קיזוז או הפחתה של תמיכה, שהתקבלה לפני יום 2.11.2014 ונוגעת לתקופה שבין 1.1.2014 לבין 2.11.2014, תידון מחדש בוועדת התמיכות לפי הנוהל העיקרי כנוסחו לאחר תיקון התשע"ה אם תוצאותיו באותו עניין מקלות עם מוסד הציבור.
[2.] על פי תיקון התשע"ה - בתקופה שמיום 2.11.2014 עד יום 1.10.2015, בסעיף 8(כב) לנוהל העיקרי -
(1)במקום "לפעילויות שלא יועדו” יקראו "לפעילויות (שיועדו ושלא יועדו)";
(2)בסופו יבוא "ואולם בהתקיים נסיבות מיוחדות רשאית ועדת התמיכות, באישור החשב הכללי, לאשר תמיכה למוסד ציבור אף אם יתרת הנכסים נטו לשימוש לפעילויות (שיועדו ושלא יועדו) עולה על 100% ממחזור הכנסותיו כאמור”.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. פרטי בקשה לתמיכה
3. התחייבות מוסד הציבור הנתמך
4. בקשה לתמיכה בסכום נמוך
5. פרטים ומסמכים נוספים
6. פרסום ומועד להגשת בקשה לתמיכה
7. ריכוז התמיכות
8. ועדת התמיכות
ועדת התמיכות
8א. מסגרת המשך של מוסד שפעילותו הופסקה עקב חוב
9. החלטת ועדת התמיכות ואישורה
10. תמיכה בשל בינוי, פיתוח או תכנון מקרקעין או מבנים
11. תשלום התמיכה
12. פיקוח ובקרה
13. שינוי, עיכוב או הפסקת התמיכה
14. קבלת תמיכה באופן פסול
15. צעדים לגבי תמיכה לפי פעילות שניתנה באופן פסול
16. צעדים לגבי תמיכה לפי מספר משתתפים שניתנה באופן פסול
17. תמיכה שניתנה תוך הטעיה
18. צעדים לגבי סיכול ביקורת
19. גביית כספים ממוסד ציבור נתמך
20. ביקורת מדגמית
21. מידע על תמיכות
22. הוראות וכללים נוספים
23. ביטול
24. תחילה ותחולה
תוספת