| 1. | הגדרות |
| 2. | הכרזה על אינטרסים חיוניים בחברה |
| 3. | מגבלות על החזקה רכישה והעברה של שליטה, השפעה ניכרת או אמצעי שליטה |
| 4. | בקשה לקבלת אישור השרים |
| 5. | רישום ודיווח |
| 6. | מכירת החזקות חורגות |
| 7. | החזקה בלא אישור |
| 8. | תוקף האישור |
| 9. | מסירת מידע |
| 10. | מרכז העסקים וניהול שוטף |
| 11. | שמירת סודיות ואבטחת מידע |
| 12. | הגנה על מערכת ממוחשבת חיונית |
| 13. | מניעת חבלה |
| 14. | ידע אבטחתי |
| 15. | מינוי משקיף |
| 16. | שינויים במבנה החברה |
| 17. | צווים נוספים |
| 18. | תחולה |
| תוספת | תחולה |
| תוספת |
צו רשות הספנות והנמלים (הכרזה על אינטרסים חיוניים למדינה בחברת נמל אילת בע”מ), התשע”ג-2012 1 בתוקף סמכותנו לפי סעיף 25 לחוק רשות הספנות והנמלים, התשס”ד-2004 (להלן - החוק), ולפי פרק ח2 לחוק החברות הממשלתיות, התשל”ה-1975 (להלן - חוק החברות הממשלתיות), באישור הממשלה, בהתייעצות עם רשות החברות הממשלתיות ולאחר שנתנו לחברת נמל אילת בע”מ (להלן - החברה) הזדמנות להשמיע את טענותיה, ובאישור ועדת הכספים של הכנסת לפי סעיף 21א(א) לחוק–יסוד: הכנסת, ולפי סעיף 2(ב) לחוק העונשין, התשל”ז-1977, אנו מצווים לאמר: |
| 1. |
| 2. |
| 3. (6) לא יעביר אדם שליטה, או אמצעי שליטה בחברה לאחר או יעניק לאחר השפעה ניכרת בחברה, לפי העניין, ביודעו שהחזקותיו או זכויותיו של הנעבר בעקבות ההעברה אסורות לפי פסקה (4) או טעונות אישור לפי פרק ח2 לחוק החברות הממשלתיות או לפי צו זה, כל עוד אין בידי הנעבר אישור לשליטה, או אישור מאת השרים להחזקת השפעה ניכרת או אמצעי שליטה כנדרש לפי צו זה; לעניין זה, (ב) השרים רשאים לסרב ליתן אישור לפי סעיף זה וכן רשאים הם להתנות את האישור בתנאים שהפרתם תהיה עילה לביטולו בידי השרים. |
| 4. (ח) הסכמת המבקש וכל בעל שליטה, דירקטור ונושא משרה בו כי השרים יקבלו מידע על פרטי רישום כאמור בסעיף 2 לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ”א-1981; (4) על אף האמור בפסקה (3), תאגיד בנקאי, חברה לנאמנות שהיא בבעלות מלאה של תאגיד בנקאי, קרן נאמנות, מבטח, קופת גמל או חברה מנהלת שמי מהם מחזיק השפעה ניכרת, אמצעי שליטה או מחזיק בשליטה בשל היותו בעל שעבוד בלבד, אינו נדרש למסור את הפרטים האמורים בפסקה (3)(ד), (ז) ו–(ח), אלא אם כן הורו לו השרים לעשות כן; אין בהוראה זו כדי לפטור מי מהגופים האמורים ממסירת כלל הפרטים האמורים, במסגרת בקשה לקבלת אישור למימוש שעבוד; (5) לעניין פסקאות (3) ו–(4) - (6) על אף האמור בפסקה (3), השרים רשאים לפטור מוסד השקעות ממסירת פרטים בדבר החזקותיו בתאגיד כלשהו, כמפורט להלן: (א) שיעור החזקותיו בתאגיד כאמור אינו עולה על 10% מסוג כלשהו של אמצעי שליטה באותו תאגיד, ובלבד שהמוסד אינו שולט באותו תאגיד, ושווי שיעור החזקותיו באותו תאגיד אינו עולה על שווי של 10% משווי נכסיו של המוסד; (ב) שיעור החזקות מוסד ההשקעות בתאגיד אינו עולה על 25% מסוג כלשהו של אמצעי שליטה באותו תאגיד, ובלבד ששווי שיעור החזקותיו באותו תאגיד אינו עולה על שווי של 10% מנכסיו של המוסד, המוסד אינו שולט באותו התאגיד וכלל החזקות מוסד ההשקעות בתאגידים שלגביהם ניתן פטור מדיווח לפי פסקת משנה זו, במצטבר, אינו עולה על שווי 40% מנכסיו; עלה שווי שיעור החזקותיו של מוסד ההשקעות, במצטבר, על שווי השיעור הקבוע בפסקת משנה זו, לא יחול הפטור האמור ביחס להחזקות מוסד ההשקעות העודפות מעל השיעור האמור; (ג) שיעור החזקות מוסד ההשקעות בתאגיד אינו עולה על 49% מסוג כלשהו של אמצעי שליטה באותו תאגיד, ובלבד ששווי שיעור אחזקותיו באותו תאגיד אינו עולה על שווי של 1% מנכסיו של המוסד, המוסד אינו שולט באותו תאגיד וכלל החזקות מוסד ההשקעות בתאגידים שלגביהם ניתן פטור מדיווח לפי פסקת משנה זו, במצטבר, אינו עולה על שווי 40% מנכסיו; עלה שווי שיעור החזקותיו של מוסד ההשקעות, במצטבר, על שווי השיעור הקבוע בפסקת משנה זו, לא יחול הפטור האמור ביחס להחזקות מוסד ההשקעות העודפות מעל השיעור האמור; (7) פטור ממסירת פרטים לגבי החזקות מוסד השקעות לפי פסקה (6) יחול כל עוד מתקיימים התנאים האמורים בו והתנאים שקבעו השרים; חדלו להתקיים תנאים אלה: (א) לגבי החזקות מוסד השקעות בתאגיד מסוים - ידווח המוסד על החזקותיו באותו תאגיד לפי צו זה; (ב) לגבי מוסד ההשקעות - תחול עליו פסקה (3)(ד) ושאר הוראות צו זה; (8) לעניין פסקאות (6) ו–(7) - חישוב שיעורי ההחזקה ייעשה על פי דוחות כספיים מבוקרים של מוסד ההשקעות ערוכים לפי כללי חשבונאות מקובלים ליום 31 בדצמבר של השנה האחרונה שהסתיימה לפני מועד החישוב, ולפי השער היציג של מטבע הדיווח לעומת השקל החדש ליום האמור; (9) השרים רשאים לפטור אדם ממסירת פרטים לפי פסקה (3)(ד), כולם או חלקם, לרבות לעניין פרטי הבקשה שבתוספת ומתכונתה, ורשאים הם להתנות את מתן הפטור בתנאים, ובלבד שראו כי אין במתן הפטור כדי לפגוע באינטרסים החיוניים של המדינה כאמור בסעיף 2; (10) השרים רשאים לדרוש פרטים ומסמכים נוספים על אלה שפורטו בבקשה ועל אלה המנויים בפסקה (3); (11) נקבעה מדינה עוינת כאמור בסעיף 1, יביא שר הביטחון את הדבר לידיעת מי שהגיש בקשה לפי פסקה (1) או (2); (12) השרים יודיעו על החלטתם למבקש ולחברה בתוך 60 ימים מהיום שבו קיבל שר האוצר את הבקשה, או את הפרטים והמסמכים הנוספים במלואם - לפי המאוחר. |
| 5. (ח) בלי לגרוע מהוראות אחרות בצו זה, נודע למזכיר החברה כי אדם מחזיק החזקות חורגות או נמסרה לו הודעת השרים כי אדם מחזיק החזקות חורגות, לרבות לפי סעיף קטן (ז), ידרוש ממנו מזכיר החברה לפעול בהתאם לנדרש בפרק ח2 לחוק החברות הממשלתיות או בצו זה, וידווח מיד לשרים. (ט) השרים רשאים לפטור מי שקיבל אישור לפי סעיף 4 ממסירת פרטים לפי סעיף זה, כולם או חלקם, ולהתנות את מתן הפטור בתנאים שיקבעו, אם ראו כי אין במתן הפטור כדי לפגוע באינטרסים החיוניים של המדינה המפורטים בסעיף 2. (י) בלי לגרוע מהוראות סעיפים קטנים (א) עד (ז) וסעיף 4, השרים רשאים לדרוש ממי שקיבל אישור לפי סעיף 4 מידע נוסף שנמצא ברשותו בקשר לפרטים שהוא נדרש לגלותם על פי צו זה וההוראות מכוחו. (יא) מקום שלפי צו זה מחויבת החברה לנהל מרשם או לדווח לשרים לגבי פרטים על אודות המחזיקים באמצעי השליטה בה, לרבות שינויים בהחזקותיהם, חייב בעל שליטה, בעל השפעה ניכרת וכל המחזיק 5% או יותר מאמצעי השליטה בחברה להגיש לחברה הודעה לפי הפרטים והמועדים הדרושים לחברה למלא את חובותיה האמורות. (יב) כל דיווח שעל החברה לדווח על פי צו זה יוגש על ידי החברה גם לרשות הספנות והנמלים. |
| 6. (2) נוסף על האמור בכל דין, רשאים השרים או החברה לפנות לבית המשפט כדי שיורה לאותו אדם למכור את החזקותיו החורגות, שימנה כונס נכסים למכירת ההחזקות החורגות, או שייתן כל סעד אחר. (ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), ובלי לגרוע מסמכות השרים לפי סעיף קטן (א)(2), השרים רשאים ליתן לבעל היתר שעבוד, הוראות לעניין סמכויות כונס נכסים שהוא מינה ולקצוב מועדים למכירת ההחזקות החורגות על ידי אותו כונס; בסעיף קטן זה, (ג) לעניין סעיף זה, |
| 7. (א) לעניין החזקות הטעונות את אישור השרים לפי פרק ח2 לחוק החברות הממשלתיות, או סעיף 3(א)(1) או (2) - לא יראו את החזקותיו היחסיות של האחר כטעונות אישור כאמור, אלא אם כן כתוצאה מן האמור הפך האחר להיות שולט בחברה או שחלפה שנה מיום שעלו החזקותיו היחסיות, כאמור; הפך שולט או חלפה שנה מיום שעלו החזקותיו היחסיות ולא קיבל את אישור השרים לפי צו זה, לא יהיה תוקף להפעלת זכות מכוח החלק בהחזקותיו היחסיות שלגביו לא ניתן לו אישור, זולת הזכות להשתתף ברווחי החברה ובמניות הטבה, אלא אם כן קיבל אישור כאמור; (ב) לעניין אחזקות האסורות לפי סעיף 3(א)(4) או (5) - לא יהיה תוקף להפעלת זכות מכוח החלק בהחזקותיו היחסיות האסורות לפי הסעיף האמור, זולת הזכות להשתתף ברווחי החברה ובמניות הטבה; (3) החברה תעשה כמיטב יכולתה למנוע מאדם לפעול מכוח החזקות חורגות, ככל שהללו בידיעתה. |
| 8. |
| 9. |
| 10. |
| 11. (2) על אף האמור בכל דיןו בכפוף לסעיפים 19(א)(2) ו–36ג(ב) לחוק ניירות ערך ככל שהן חלות על החברה, ועל אף מגבלות, תנאים והוראות שהוטלו עליה, לא יימסר ולא ייחשף מידע מסווג לנושאי משרה בחברה, לבעלי מניות בחברה או לכל גורם אחר, אלא אם כן קצין מוסמך אישר את חשיפתם למידע; החברה אינה רשאית למסור לבעל מניה מידע מסווג אם הדבר נוגד את הנחיות הקצין המוסמך; (3) נושא מסווג יידון בדירקטוריון החברה לאחר תיאום עם ממונה הביטחון בחברה; דירקטור אשר אינו מסווג לא רשאי להשתתף בישיבת דירקטוריון שיידון בה נושא מסווג ולא יהיה רשאי לקבל מידע או לעיין במסמך הנוגע לנושא מסווג כאמור; החברה לא רשאית להעביר לדירקטור שאינו מסווג מידע או מסמך בענייני ביטחון; (4) האסיפה הכללית לא רשאית ליטול, לאצול, להעביר או להפעיל סמכויות בענייני ביטחון הנתונות לאורגן אחר בחברה; (5) דיווח או פרסום הנוגעים לענייני ביטחון יהיו בהתאם להסדרי ביטחון מיוחדים שיקבע הקצין המוסמך, לפי העניין; (6) על אף האמור בכל דין ובכפוף להוראות סעיפים 19(א)(2) ו–36ג(ב) לחוק ניירות ערך, ככל שהן חלות על החברה ועל אף מגבלות, תנאים או הוראות שהוטלו עליה, ובכפוף לאמור בפסקה (2), אם נדרשה החברה, על פי דין, לגלות מידע שעל פי קביעת קצין מוסמך יש בחשיפתו סיכון לחשיפת מידע מסווג או נושא מסווג, יחולו ההוראות האלה: (א) המידע יימסר רק לאחר התייעצות, בדיקה ואישור קצין מוסמך; (ב) על פי דרישת קצין מוסמך, תפעל החברה לקבלת פטור כדין מחובת הגילוי; (ג) דיווח או פרסום הנוגעים למידע מסווג יהיו בהתאם להסדרי ביטחון מיוחדים שייקבעו על ידי קצין מוסמך. |
| 12. |
| 13. |
| 14. |
| 15. |
| 16. |
| 17. (א) חדלה החברה לקיים פעילות חיונית כאמור בסעיף 2(1) או (2), או סברו השרים שקיים חשש סביר כי תחדל החברה לקיים פעילות חיונית כאמור, וראו השרים שיש הכרח להבטיח רציפות בפעילות או למנוע שיבוש או הפסקה שלה, רשאים השרים להורות לחברה בצו, בכפוף לאישור הממשלה, ולאחר התייעצות עם רשות החברות הממשלתיות, להמשיך בפעילות לתקופה ובתנאים שיורו ויחול האמור בסעיף 59יד לחוק החברות הממשלתיות. (ב) הוצא צו לפי סעיף קטן (א), והחברה לא מילאה את האמור בו, רשאים השרים למנות אדם שיופקד על המשך קיום הפעילות ועל ניהול המיתקנים והנכסים שבאמצעותם מבוצעת הפעילות ויחול האמור בסעיף 59יד לחוק החברות הממשלתיות. (ג) ראה שר הביטחון, ולעניין יחסי החוץ - שר החוץ, כי החברה חדלה לקיים פעילות חיונית כאמור בסעיף 2(1) או (2) או כי קיים חשש סביר כי תחדל לקיים פעילות חיונית כאמור, רשאים שר הביטחון או שר החוץ להודיע לשרים כי התקיימו לדעתם התנאים להפעלת סמכותם של השרים לפי סעיפים קטנים (א) ו–(ב) ולפי סעיף 59יד לחוק החברות הממשלתיות. |
| 18. תוספת (א) צו זה ייכנס לתוקף עם הפרטת החברה ויחול גם לאחר הפרטת החברה; הודעה בדבר הפרטת החברה תפורסם ברשומות בתוך 30 ימים מיום הפרטת החברה. (ג) צו זה לא יחול על המדינה כמחזיקת אמצעי שליטה בחברה או כבעלת שליטה בה.
(8) הסכמת המבקש וכל בעל שליטה, דירקטור ונושא משרה בו על קבלת מידע על פרטי רישום כאמור בסעיף 2 לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ”א-1981, הנוגעים להם ועל אישומים בעבירות פליליות שהוגשו נגדם, למעט עבירות תנועה, וכן מידע נוסף מהמרשם הפלילי, בהתאם לאותו חוק, וכן הסכמתם לקבל מידע כאמור ממדינות שונות ומרשויות שונות בהן. (9) חתימת המבקש: ________________________________________ (לגבי התאגיד) על ידי המוסמכים לחתום בשמו; שמות החותמים: _______________________________ חתימותיהם: ____________________________ אישור ביום _____________________ הופיעו לפני _______________________________________ שזיהו עצמם על ידי ת”ז/דרכון _______________________________________ ולאחר שהזהרתי אותם כי עליהם לומר את האמת שאם לא כן יהיו צפויים לעונשים הקבועים בחוק, חתמו בפני על תצהירים דלעיל כמו כן אני מאשר - לגבי תאגיד - כי החותמים מוסמכים לחייב את התאגיד לכל דבר ועניין הקשור לבקשה זו. _______________________________________ עורך דין ט”ז בחשוון התשע”ג (1 בנובמבר 2012)
|