תאריך תצוגה: 02/11/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
פרק שני: המועצה, תפקידיה ומוסדותיה
2. הקמת המועצה
3. תפקידי המועצה
4. המועצה
5. הרכב המועצה
6. נציגי הציבור
7. נציגי הממשלה והסוכנות
8. נציגי הסוכנות
9. נציגי המגדלים
10. נציגי המסחר הסיטוני
11. תיאום בייצוג המגדלים והייצוג הסיטוני
12. נציגי המסחר הקמעוני
13. נציגי הצרכנים
15. מי לא יהא חבר המועצה
16. תקופת כהונה
17. מינוי שנית
18. העברת נציג הציבור
19. ממלא מקום נציג הציבור
20. מנין חוקי בישיבות המועצה
21. יושב ראש בישיבות המועצה
22. קבלת החלטה
23. הנוהל במועצה
24. ועד פועל
25. תפקידי הועד הפועל וסמכויותיו
26. מנהל כללי
27. סמכויות שמורות למועצה
28. ועדת בקורת
29. ועדות שונות
30. קיום סמכויות
פרק שלישי: הסדר גידול עופות4
31. מכסה ארצית ומכסות אישיות לייצור ביצי מאכל לשיווק
32. ועדת מכסות
32א. קביעת מכסות שניתן פיצוי בשל ויתור עליהן
33. ועדות ערר
34. העברת מכסות
34א. העברת מכסות מהאזור או אליו
35. שיווק או גידול לפי מכסה
36. הפחתה כללית של מכסות
37. הסדר הדגרה
37א פיצוי מגדלי תרנגולות מטילות בשל ביטול התכנון בענף ההטלה
פרק רביעי: הסדר טיפוח, ייצור ביצי-דגירה, הדגרה וסחר בחומר-רביה
38. כללים בדבר עיסוק בטיפוח, ברביה ובהדגרה
39. תנאי רשיונות
40. רכישת חמרי ייצור
41. מסחר בחומר רביה
42. ערר
43. פרסום ממצאים
פרק חמישי: שיווק ביצים ועופות
44. קבלנים מורשים לשיווק
45. ועדת ערר
46. שיווק על ידי קבלנים מורשים
48. היתרי יצוא
49. תנאים והגבלות לענין היתר יצוא
49א. ערר לענין היתרי יצוא
50. היטלים
50א. אגרה ודיווח
51. קרנות
52. תמיכה במחירי תוצרת
53. כללים בענין שיווק
54. סמכויות המועצה לשיווק
55. הוצאות השיווק
פרק ששי: הוראות שונות
56. סמכויות המועצה לעסקאות ולמפעלים
57. המועצה - סוכן הממשלה
58. סמכויות
59. תקציב
60. קנס
61. ועדות קנסות
62. שמיעת טענות
63. ועדת ערר
64. ערר
65. דיון בועדת ערר
66. דין החלטה בדבר הקנס
66א. הפרשי הצמדה
67. בקורת
68. טיפול בדברים שנתפסו
69. עונשין
72. ביצוע ותקנות
73. אצילת סמכויות
74. הוראות מעבר
75. פרסום ברשומות
76. מינוי מינהלה זמנית - הוראה מיוחדת
77. מינוי חברי המועצה החדשים
78. תוקף וביצוע
1. ת קנה 1
7. תקנה 7(א) עד (ד) ו–(יא)
8. תקנ ה 8
9. תקנ ה 9
11. תקנה 11
12. תקנה 12
13. תקנ ה 13
14. תקנה 14
תוספת שנייה לתקנות

חוק המועצה לענף הלול (ייצור ושיווק), התשכ"ד-1963 1

1.   
"תיקון 18" - חוק המועצה לענף הלול (ייצור ושיווק) (תיקון מס' 18 והוראת שעה), התשפ"ב-2022;
"השר" , "שר החקלאות" - שר החקלאות ופיתוח הכפר;
"השרים" - שר החקלאות ושר המסחר והתעשיה.
2.   
3.   
(1)2 לתכנן את היקפו של גידול העופות להטלה, לפיטום ולהדגרה, בהתאם להנחיות שר החקלאות בדבר התכנון ולהסדירו בהתאם לתכנון;
(2) לפקח על הטיפוח;
(3) להסדיר את הייצור של חומר רביה ושיווקו בארץ ובחוץ-לארץ;
(4) להסדיר שיווק ביצים ובשר-עוף בארץ ובחוץ-לארץ;
(5) לעודד ולסייע -
(א) התקנת בשר-עוף לשיווק, לרבות הקפאה ושימור;
(ב) הקמת מחסני מיון ואריזה לביצים, לרבות מפעלים להקפאה;
(ג) מחקר השווקים ושיטות הייצור של ענף הלול ודרכי הטיפול בתוצרת;
(6) לתת שירותים בכל הנוגע לעופות ולתוצרת הלול, למעט שירותים בעת עיבוד של עופות שנעשה לאחר התקנתם; "התקנה" , לענין פיסקה זו ופיסקה (7) - שחיטת עופות, הכשרתם, ביתורם, הקפאתם, החסנתם והטענתם לצורך הובלה;
(7)3 (נמחקה);
(8) לפעול להגברת הצריכה של תוצרת ענף הלול בארץ ובחוץ-לארץ.
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
29.   
30.   
31. 4
מכסה ארצית ומכסות אישיות לייצור ביצי מאכל לשיווק

[תיקונים: התשפ"ב, התשפ"ה (מס' 2)]
(א) גודל משק הלול בהיקף ארצי לייצור ביצי מאכל לשיווק בכל שנה יהיה גידול תרנגולות מטילות לייצור 2,650 מיליון ביצי מאכל לשיווק או מספר אחר של ביצי מאכל לשיווק שנקבע לפי סעיף קטן (ב) (בסעיף זה - המכסה הארצית).
(ב) השר, לאחר התייעצות עם המועצה, רשאי להגדיל, בצו, אחת לשנה, את היקף המכסה הארצית, אם ראה שנוצרו תנאים המצדיקים זאת, בשיעור שלא יעלה על 6% מהמכסה הארצית, ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת - בשיעור גבוה יותר.
(ג) מי שנקבעה לו מכסה אישית לפי תקנות 2022 עד ערב פרסומו של תיקון 18 (בסעיף זה - מגדל קיים), רשאי להמשיך ולייצר את מכסתו בתקופת המעבר; הותקנו תקנות לפי סעיף קטן (ד), יחולו הוראות התקנות על ייצור המכסה לפי סעיף קטן זה; לעניין זה, "תקופת המעבר" - התקופה כאמור ברישה של סעיף 10 לתיקון 18 .
(ד) השר, לאחר התייעצות עם המועצה, רשאי לקבוע בתקנות -
(1)5 עקרונות לקביעת מכסות אישיות לייצור ביצי מאכל לשיווק למגדלים קיימים ולמבקשים חדשים של מכסות, ובכלל זה תוספת מכסה למגדלים קיימים, ובלבד שלעניין מגדל קיים, המכסות ייקבעו על בסיס המכסה שהייתה לו בשנה הקודמת ושסך המכסות האישיות שייקבע לא יעלה על המכסה הארצית;
(2) אמות מידה והגבלות על הקמת שותפויות בין מגדלים, ובכלל זה הגבלת מספר השותפים בהן, מרחק גאוגרפי בין משקיהם וגודל מכסותיהם;
(3) הוראות לעניין מקום הגידול של המכסות האישיות.
(ה) כל עוד לא הותקנו תקנות לפי סעיף קטן (ד), יחולו לעניין ייצור מכסות אישיות, בשינויים המחויבים, תקנות 1, 7(א) עד (ד) ו–(יא), 8, 9 ו-11 עד 14 לתקנות 2022 שנוסחן מובא בתוספת, ויראו אותן כאילו הותקנו לפי סעיף קטן (ד).
(ו) השר, לאחר התייעצות עם המועצה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לשנות את התוספת.
32. 6
ועדת מכסות

(תיקון התשפ"ב)
(א) המועצה תמנה מבין חבריה ועדת-מיכסות אחת או יותר, שתהא מוסמכת לקבוע מיכסות אישיות או לסרב לקבען בכפוף להוראות סעיף 31(ד) ו–(ה) ובלבד שהרוב בועדת-מיכסות יהיה מבין חברי המועצה שהם נציגי המגדלים.
(ב) החלטת ועדת-מיכסות בדבר קביעת מיכסה אישית או בדבר סירוב לקבעה, חתומה בידי יושב-ראש הועדה, תומצא למבקש, בתוך 60 ימים מהמועד האחרון להגשת בקשה למכסה, ואם נקבע שקביעת המכסה תיעשה בהגרלה - בתוך 120 ימים מאותו מועד.
(ג) מבקש מכסה זכאי לקבל את פרוטוקול ההחלטה בעניין בקשתו.
(ד) ועדת המכסות תשלח למבקש את החלטתה לפי סעיף זה לכתובת הדואר האלקטרוני שציין בבקשתו, ואם אין בידי הוועדה כתובת דואר אלקטרוני כאמור - תשלח אליו את החלטתה בדואר.
32א. 6
קביעת מכסות שניתן פיצוי בשל ויתור עליהן

(תיקון התשפ"ב)
(א) השר רשאי לקבוע בתקנות הוראות לעניין קביעת מכסות שניתן פיצוי בשל ויתור עליהן לפי סעיף 34(ד)(1), בהליך שוויוני, ויכול שייקבע הליך תחרותי לעניין קביעת המכסות כאמור, ובלבד שסך המכסות שייקבע לא יעלה על המכסה.
(ב) בתקנות לפי סעיף קטן (א), רשאי השר לקבוע קדימות בקביעת המכסות למגדל שהוא בעל מכסה ומייצר את מכסתו.
(ג) על אף האמור בסעיף 32, משרד החקלאות ופיתוח הכפר מוסמך לקבוע את המכסות לפי סעיף קטן (א).
33. 7
ועדות ערר

(תיקון התשפ"ב)
(א) לענין סעיף 32 ימנו השרים ועדת-ערר אחת או יותר של חמישה חברים, מהם יהיו שלושה לפחות, לרבות היושב-ראש, שלא מבין חברי המועצה, וחברי המועצה שיתמנו - יהיו שלא מבין חברי ועדת-המיכסות; שלושה חברים, ובהם שניים שאינם חברי המועצה, יהיו מנין חוקי בישיבות ועדת-ערר.
(ב) הרואה עצמו נפגע על ידי החלטת ועדת-המיכסות רשאי לערור עליה, תוך חמישה-עשר יום מיום קבלת החלטתה של ועדת המכסות, לפני ועדת-ערר ואם לא נמסרה לו ההחלטה - בתוך חמישה עשר ימים מתום המועד האמור בסעיף 32(ב), לפי העניין.
(ג) החלטת ועדת-ערר היא סופית.
34. 7
העברת מכסות

(תיקונים: התשנ"ו, התשנ"ח)
(א) מכסה אישית ניתנת להעברה, כולה או מקצתה, בין בעל מכסה אישית אחד למשנהו בלבד.
(א1) על אף האמור בסעיף קטן (א) -
(1) מכסה אישית של בעל מכסה שנקבעה לפי תקנה 5 לתקנות 2022 מיום פרסומו של תיקון 18 או לאחריו, ומכסה אישית שנקבעה למגדל חדש משנת 2023 ואילך, אינן ניתנות להעברה; הוראות פסקה זו לא יחולו על הורשה לפי דין כמשמעותה בסעיף 10 לחוק הירושה, התשכ"ה-1965, ועל הורשה לפי צוואה ליורש שניתן היה להוריש לו בהורשה לפי דין בהתאם לסעיף האמור;
(2) תוספת מכסה שנקבעה לבעל מכסה אישית לפי תקנה 7(ג) עד (יא) לתקנות 2022 מיום פרסומו של תיקון 18 או לאחריו, וכל תוספת מכסה שנקבעה לבעל מכסה אישית משנת 2023 ואילך, אינן ניתנות להעברה; הודיע בעל מכסה כאמור כי הוא מבקש להעביר את מכסתו, כולה או חלקה, תתבטל תוספת מכסה שנקבעה לו כאמור קודם למועד ההעברה, בגובה חלק המכסה שהוא מבקש להעביר או בגובה התוספת שנקבעה לו, לפי הנמוך; הוראות פסקה זו לא יחולו על תוספת מכסה שתינתן לפי תקנה 7(א) לתקנות 2022 החלה לפי סעיף 31(ה), או על תוספת מכסה בשל ויתור על שימוש חקלאי בקרקע לטובת הקמת לולים - אם תיקבע לפי סעיף 31(ד).
(ב) שר החקלאות ושר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, רשאים לקבוע, בהודעה שתפורסם ברשומות, מכסה מרבית ומכסה מזערית לגבי כל מין של תוצרת הלול, ומשקבעו כך לא תהיה מכסה אישית ניתנת להעברה לפי סעיף קטן (א), אם יהיה בהעברה כדי להגדיל את מכסתו האישית של הנעבר מעל למכסה המרבית או להקטין את מכסתו האישית של המעביר מתחת למכסה המזערית שנקבעו כאמור.
(ג) דרכי העברת המכסה ורישום ההעברה יהיו בהתאם לנהלים שתקבע המועצה; נהלים כאמור יפורסמו ברשומות.
(ד) (1) בעל מכסה, שהודיע למועצה על ויתור על מכסתו, יהיה זכאי לפיצוי מהמדינה; גובה הפיצוי, אופן התשלום של הפיצוי, אמות מידה לקדימות בקבלת הפיצוי, מועד תשלומו של הפיצוי והיקף המכסה המזכה בפיצוי ייקבעו בידי שר החקלאות ושר האוצר באישור ועדת הכלכלה של הכנסת;
(2) על פיצוי המתקבל לפי סעיף זה בשל ויתור על מכסה, החל בשנת 1995 ואילך, יחול מס בשיעור של 10%.
(ד1) על אף האמור בסעיף קטן (ד)(1), מכסה אישית שנקבעה לפי תקנה 5 לתקנות 2022, תוספת מכסה שנקבעה לפי תקנה 7(ג) עד (יא) לתקנות האמורות וכל מכסה שנקבעה למגדלים חדשים או תוספת מכסה שנקבעה, מיום פרסומו של תיקון 18 או לאחריו, אינה מזכה בפיצוי מהמדינה; הוראות סעיף קטן זה לא יחולו על תוספת מכסה שתינתן לפי תקנה 7(א) לתקנות 2022 החלה לפי סעיף 31(ה) או על תוספת מכסה בשל ויתור על שימוש חקלאי בקרקע לטובת הקמת לולים - אם תיקבע לפי סעיף 31(ד).
34א. 8
העברת מכסות מהאזור או אליו

(תיקון התשע"ח)
(א) בסעיף זה -
"אזור" - כהגדרתו בתקנות שעת חירום (יהודה והשומרון - שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), התשכ"ז-1967, כפי שהוארך תוקפן ותוקן נוסחן בחוק מעת לעת;
"יישוב באזור" - יישוב באזור, הנתון לפיקוח מנהל השירותים הווטרינריים כאמור בסעיף 30א(ב) לפקודת מחלות בעלי חיים [נוסח חדש], התשמ"ה-1985;
"מכסה מהאזור" - מכסה אישית לייצור ושיווק לביצים ביישוב באזור, שנקבעה לפי הדין החל באזור.
(ב) על אף האמור בסעיף 34(א), בעל מכסה אישית רשאי להעביר לבעל מכסה מהאזור את מכסתו האישית, כולה או מקצתה, ורשאי לקבל ממנו מכסה מהאזור.
(ג) הוראות סעיף 34(ב) ו–(ג) יחולו לעניין סעיף זה.
(ד) הועברה מכסה מהאזור או אליו כאמור בסעיף קטן (ב), תשתנה המכסה הארצית שנקבעה לפי סעיף 31(א) בהתאם להעברה האמורה.
35. 9
שיווק או גידול לפי מכסה

(תיקונים: התשנ"ד, התשפ"ב)
(א) לא ייצר אדם ביצי מאכל לשיווק אלא אם כן נקבעה לו מכסה אישית לפי תקנות 2022 או לפי סעיף 31(ד) ו-(ה), ולא מעל המכסה שנקבעה לו כאמור, בתוספת מכסה שהועברה אליו או בהפחתת מכסה שהוא העביר לפי סעיף 34(א).
(ב) הוראות סעיף זה לא יחולו על מי שמגדל לא יותר מ-10 עופות לצריכת עצמו ובני-משפחתו בלבד.
(ג) על אף האמור בפרק זה, רשאים השרים בצו, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הכספים של הכנסת, להתיר לכלל המגדלים בעלי מכסות אישיות לייצור ולשיווק של מין פלוני של תוצרת הלול, לייצר ולשווק מעל למכסתם; בצו כאמור ייקבעו השיעור או הכמות של התוצרת המותרת לשיווק מעל למכסה.
36. 9
הפחתה כללית של מכסות

[תיקונים: התשס"ג (מס' 2), התשפ"ב]
(א) השר רשאי בכללים להקטין את המכסה הארצית לפי סעיף 31(א), אם נתגלה הצורך בכך עקב צמצום אפשרויות השיווק בארץ או בחוץ-לארץ.
(ב) הקטין השר את המיכסה הארצית כאמור, רשאי הוא בכללים ובהתחשב עם הנחיותיו בדבר התכנון החקלאי -
(1) להפחית באחוזים את המיכסות האישיות;
(2) לדרג את אחוזי ההפחתה בהתחשב במשקלו הכלכלי של הלול במשקו של המגדל ולקבוע הוראות-תיאום בקשר לכך;
(3) לפטור מהפחתה כאמור מיכסות שגדלן אינו עולה על מינימום שהשר יקבע באותם כללים.
37. 9
הסדר הדגרה

[תיקונים: התשנ"ד, התשס"ג (מס' 2)]
השרים, באישור שר האוצר, רשאים בכללים להסדיר הדגרת-ביצים במדגרות ואספקת אפרוחים מהן, ולקבוע איסורים והגבלות בקשר לכך, לרבות השמדת אפרוחים ממין זכר של גזעים קלים.
37א 10
פיצוי מגדלי תרנגולות מטילות בשל ביטול התכנון בענף ההטלה

(תיקון התשפ"ב)
. (א) מגדל שהתקיים בו אחד מהתנאים שלהלן זכאי לפיצוי מהמדינה בשל ביטול התכנון בענף ההטלה, ובלבד שהמשיך לייצר את המכסה האישית שלו עד יום י"ט בתמוז התשצ"ב (28 ביוני 2032) או עד למועד התחילה שקבע השר לפי סעיף 9 לחוק המועצה לענף הלול (ייצור ושיווק) (תיקון מס' 18 והוראת שעה), התשפ"ב-2022 (בסעיף זה - תיקון 18):
(1) נקבעה לו מכסה אישית לייצור ביצי מאכל לשיווק בהתאם לתקנות לפי סעיף 31 כנוסחו ערב פרסומו של תיקון 18, עד ליום פרסומו של התיקון האמור;
(2) נקבעה לו לראשונה מכסה אישית לייצור ביצי מאכל לשיווק בהתאם לתקנות לפי סעיף 31 כנוסחו ערב פרסומו של תיקון 18 לשנים 2016 עד 2018, וטרם החל לייצר את מכסתו, ובלבד שהחל לייצרה לא יאוחר משנתיים מיום פרסומו של תיקון 18.
(ב) השר ושר האוצר יקבעו בתקנות את גובה הפיצוי כאמור בסעיף קטן (א), את היקף המכסה המזכה בפיצוי, את אופן התשלום של הפיצוי ואת מועד התשלום.
38.   
39.   
40.   
41.   
42.   
43.   
44. 11
קבלנים מורשים לשיווק

(תיקון התשנ"ד)
(א) שר החקלאות יסמיך קבלנים מורשים לענין שיווק ביצים, בשר עוף וחומר רבייה.
(ב) שר החקלאות יקבע כללים בדבר הסמכת קבלנים מורשים, התנאים להסמכה ולביטולה, והכל מטעמים של שמירה על בריאות הציבור בלבד.
(ג) החלטת שר החקלאות בדבר ההסמכה לפי סעיף זה תימסר למי שההחלטה חלה עליו.
44א.   
45.   
46.   
(ג)12 מקום שנקבעה מיכסה משותפת לאגודה שיתופית כאמור בסעיף 34, לא ישווק חבר אותה אגודה ביצים, בשר-עוף או חומר-רביה אלא לקבלן מורשה שנקבע על ידי האגודה או באמצעותו.
47.   
48.   
49.   
(8)13 קיום מכסות ייצור ושיווק אישיות שנקבעו לפי סעיף 31;
(9) קיום ההוראות על פי חוק זה.
(ב) שר החקלאות, לאחר התייעצות עם המועצה, רשאי לקבוע, בין היתר, הוראות בענינים אלה:
(1) הכשירות הנדרשת ממבקש, לרבות ניסיון, היקף פעילות, מתקנים, ציוד ואמצעים הולמים, לצורך ביצוע יצוא;
(2) נהלים להגשת בקשה להיתר יצוא וסדרי הדיון בה;
(3) אגרות שישולמו למועצה בעד בקשה להיתר יצוא, ובעד היתר היצוא, חידושו או הארכתו;
(4) איסור על העברתו של היתר היצוא לאחר, הגבלות ותנאים אחרים;
(5) תקופת היתר יצוא, שינויו, התלייתו או ביטולו;
(6) דו"חות שעל מקבל היתר יצוא להגיש למועצה.
(ג) תקנות לפי סעיף קטן (ב)(3) יותקנו באישור ועדת הכלכלה של הכנסת.
49א.   
50.   
50א.   
(2) מועדים ודרכים לתשלום האגרה, לרבות ניכויה מסכומים המגיעים לחייבים בה מהמועצה, וכן חיוב לנהל רישום ולמסור דינים וחשבונות לענין האגרה.
(ב) כללים מכוח סעיף קטן (א)(1) ייקבעו בהתייעצות עם ועדת הכלכלה של הכנסת.
51.   
52.   
53.   
(1)15 חובת הצמדה של כל מגדל לקבלן מורשה שיבחר בו לענין שיווק תוצרת הלול, דרכי ההצמדה ותקופותיה והוראות בדבר ביטולה, תנאי ההצמדה וזכויות וחובות הכרוכות בה, וכן הוראות בדבר יישוב סכסוכים הנובעים מכל אלה; ובלבד שמגדל או קבלן מורשה של תוצרת לול, למעט אווזים, יהיה רשאי להשתחרר מהצמדה כאמור ולהיצמד לקבלן מורשה אחר על ידי מתן הודעה למועצה ששים ימים מראש או בתום תקופת הצמדה כאמור שעליה הסכימו בכתב המגדל והקבלן המורשה אם אינה עולה על שנה אחת;
(2) סיווג תוצרת הלול לסוגים שונים, לפי המשקל, הטיב או לפי כל בחינה אחרת;
(3) דרכי הטיפול, המיון, האריזה והסימון של תוצרת הלול ופיקוח על פעולות אלה;
(4) (בוטלה);
(5)16 קביעת מיכסות לשיווק תוצרת הלול לפי מועדים, וכן חיוב איסומה והקפאתה;
(6) פיקוח על המסחר בתוצרת הלול ועל הובלתה.
(ב)17 נקבעה חובת-הצמדה כאמור בסעיף-קטן (א), חייב המגדל למסור את התוצרת לקבלן המורשה והקבלן המורשה חייב לקבל ממנו את התוצרת כל עוד ההצמדה ביניהם היא בתוקף; לא קויימה חובה זו, חייב הצד המפר, מבלי לגרוע מאחריותו בשל העבירה, בתשלום הנזק שנגרם לצד השני. לא קיים קבלן מורשה את החובה כאמור, רשאית המועצה לבטל הסמכתו כקבלן מורשה.
54.   
55.   
56.   
57.   
58.   
59.   
60.   
(2) על מגדל שהוא חברה, אגודה שיתופית או חבר בני אדם אחר -19,700 118 שקלים חדשים;
(3) על קבלן מורשה, בין שהוא יחיד ובין שהוא חברה, אגודה שיתופית או חבר בני אדם אחר - 19,700 18 שקלים חדשים;
(4)19 על אגודה שיתופית שהפרה את הוראת סעיף 34(ג) - 19,700 18 שקלים חדשים.
61.   
(ט) על ועדת קנסות יחולו הוראות סעיפים 9 עד 11 לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968.
(י) עד שהוזמן להעיד או להציג מסמך או מוצג אחר לפני ועדת קנסות, רשאי יושב ראש הועדה לפסוק לו דמי נסיעה ולינה או שכר בטלה כמו לעד שהוזמן להעיד בפני בית משפט; סכום שנפסק לפי סעיף קטן זה ישולם מקופת המועצה.
62.   
63.   
64.   
65.   
66.   
66א.   
67.   
(2) לדרוש מכל אדם המחזיק או המוביל תוצרת הלול - למעט תוצרת הלול בכמות המקובלת לתצרוכת עצמית כפי שקבע השר אותה בכללים - שיראה את התעודות בנוגע לאותה תוצרת וימסור פרטים ביחס אליה ולחקור אותו ביחס לאותם פרטים, אולם לא יידרש אדם למסור כל פרטים או ידיעות שיש בהם כדי להפלילו;
(3)21 לדרוש מכל אדם, שיש ברשותו מסמכים הנוגעים לחלוקת מיכסה משותפת לפי סעיף 34, להראות לו את המסמכים וכן לתפסם, אם לפי הנחתו הסבירה עשויים הם לשמש ראיה במשפט על עבירה לפי הסעיפים 34(ג) או 35(א).
(ב) המבקר רשאי לתפוש תוצרת הלול שיש לו יסוד סביר להניח שנעברה בה עבירה לפי חוק זה או התקנות או הכללים שניתנו לפיו, את חמרי אריזתם, או מסמכים הנוגעים לאותה תוצרת, שלפי הנחתו הסבירה עשויים הם לשמש ראיה במשפט על עבירה כאמור.
68.   
69.   
מי שעבר על הוראה מהוראות חוק זה או תקנות או כללים לפיו, או הפר תנאי של רשיון או היתר שניתן לפי חוק זה, או הפריע למבקר או מנע ממנו למלא תפקידו, או לא נתן פרטים נכונים ומלאים או תשובות נכונות ומלאות לפי דרישה או בחקירה בהתאם לסעיף 67, או סירב להראות את התעודות או המסמכים שהוא חייב להראות לפי חוק זה, דינו, ביחיד - קנס כקבוע בסעיף 61(א)(2) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, ובתאגיד - כקבוע בסעיף 61(א)(3) לחוק האמור, או בכל אחד מהם - פי ארבעה מערך הדבר שבו נעברה העבירה, הכל לפי הקנס הגבוה שבהם; ורשאי בית המשפט, בנוסף לכל עונש שיטיל, לצוות על חילוט התוצרת שבה נעברה העבירה וחמרי אריזתה או על חילוט דמי מכרם, לטובת המועצה, וחילוט כאמור יכול שיהיה מלא או חלקי.
70 - 71.   
72.   
73.   
74.   
75.   
76.   
77.   
78.   
(א) עד לכניסתם לתוקף של כללים ותקנות שיתקין השר לפי חוק זה כנוסחו בפרק י"א לחוק התכנית להבראת כלכלת ישראל ימשיכו לעמוד בתוקפם הכללים והתקנות שנקבעו על ידי המועצה לפי חוק זה כנוסחו ערב המועד האמור, בשינויים המחוייבים לפי הענין.
(ב) השר רשאי, בהסכמת שר האוצר, לקבוע הוראות נוספות לשם ביצוע הוראות סעיפים 76 ו-77.
1.   ת קנה 1   
"להקה" - מטילות בגיל אחד שמחזיק מגדל;
"לול בלא כלובים" - לול ששטחו הכולל עולה על 10 מ"ר ושהמטילות שבו אינן סגורות בכלובים ויש להן אפשרות לתנועה חופשית במתחם הלול;
"לול הבסיס" - לול המצוי במשקו של בעל מכסה במען הרשום שלו או במשק של בעל מכסה אחר בתחום אותו יישוב;
"לול חדש" - לול שהוקם ואוכלס לראשונה במהלך שנת התכנון ומתקיימים לגביו התנאים הקבועים בתקנה 9(ב)(3);
"לול כלובים" - לול הטלה שהתרנגולות המטילות שבו מוחזקות בכלובים;
"מטילות" - תרנגולות שגילן עולה על חמישה חודשים;
"עופות להטלה" - מטילות, פרגיות ואפרוחות;
"פרגית" - תרנגולת בגיל שמונה ימים עד חמישה חודשים;
"שנת התכנון" - שנת 2022;
"שנת התכנון הקודמת" - שנת 2021.
7.   תקנה 7(א) עד (ד) ו–(יא)   
8.   תקנ ה 8   
9.   תקנ ה 9   
(ב) ניתן לגבי הלול רישיון לפי חוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968, ובלבד שמתקיימות לגביו ההוראות הקבועות בתקנות רישוי עסקים (תנאים לרישוי משקי עופות ולולים), התשמ"א-1981;
(ג) הלול שבו תיוצר המכסה הוא לול בלא כלובים; לבקשה לוועדת המכסות תצורף התחייבות של המגדל, חתומה בפני עורך דין, ולפיה הוא מתחייב לייצר את המכסה שתיקבע לו בלול כאמור.
(ב1) על אף האמור בתקנת משנה (ב)(3)(ב), ועדת המכסות תיתן לבעל מכסה היתר, לפי פסקה (3) לתקנת המשנה האמורה, לייצר את מכסתו בלול שניתן לגביו היתר להכנסה של תרנגולות מטילות לפי תקנה 2(א) לתקנות מחלות בעלי חיים (הסדרת תנועת בעלי חיים בישראל), התשמ"ב-1982, גם אם הלול שבו תיוצר המכסה לא עומד בתנאים הקבועים בתקנת המשנה האמורה, וזאת בשל אחת מהנסיבות האלה:
(1) המרחק ממנו לדרך המקשרת בין משקי עופות שמגדלים בהם תרנגולות מטילות בגיל שונה, הוא פחות מ–30 מטר;
(2) המרחק ממנו למשק עופות אחר שמגדלים בו תרנגולות מטילות בגיל שונה, הוא פחות מ–300 מטר.
(ב2) החלטת ועדת המכסות לפי תקנת משנה (ב1) טעונה אישור מאת המנהל הכללי של משרד החקלאות וביטחון המזון, לאחר שבחן אם מתקיימים התנאים הקבועים בתקנת המשנה האמורה.
(ג) על אף האמור בתקנת משנה (ב)(3)(ג), ועדת המכסות, באישור המנהל הכללי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, תיתן לבעל מכסה היתר לפי פסקה (3) לתקנת המשנה האמורה, גם אם הלול שבו תיוצר המכסה הוא לול כלובים, ובלבד שהשטח שיעמוד לרשות כל תרנגולת מטילה לא יפחת מ-750 סמ"ר.
11.   תקנה 11   
12.   תקנה 12   
13.   תקנ ה 13   
14.   תקנה 14   
[1.] ס"ח 409, התשכ"ד עמ' 12 (37).
תיקונים:ס"ח 760, התשל"ה (13.2.1975), עמ' 74;
ס"ח 984, התש"ם (18.8.1980), עמ' 229;
ס"ח 1017, התשמ"א (7.4.1981), עמ' 179;
ס"ח 1068, התשמ"ג (7.12.1982), עמ' 14;
ק"ת 4453, התשמ"ג (20.1.1983), עמ' 675;
ק"ת 4631, התשמ"ד (21.5.1984), עמ' 1500;
ק"ת 4751, התשמ"ה (27.1.1985), עמ' 548;
ק"ת 4900, התשמ"ו (7.2.1986), עמ' 502;
ק"ת 4995, התשמ"ז (1.1.1987), עמ' 286;
ק"ת 5087, התשמ"ח (25.2.1988), עמ' 504;
ס"ח 1260, התשמ"ח (27.7.1988), עמ' 180 [התשמ"ח (מס' 2)];
ק"ת 5209, התשמ"ט (8.8.1989), עמ' 1235;
ס"ח 1335, התשנ"א (21.12.1990), עמ' 31;
ס"ח 1394, התשנ"ב (7.4.1992), עמ' 174;
ס"ח 1406, התשנ"ג (7.1.1993), עמ' 19;
ק"ת 5506, התשנ"ג (4.3.1993), עמ' 488 [התשנ"ג (מס' 2)];
ס"ח 1445, התשנ"ד (9.1.1994), עמ' 49;
ק"ת 5607, התשנ"ד (14.6.1994), עמ' 1009 [התשנ"ד (מס' 2)];
ק"ת 5684, התשנ"ה (8.6.1995), עמ' 1506;
ס"ח 1554, התשנ"ו (8.1.1996), עמ' 27;
ק"ת 5775, התשנ"ו (29.7.1996), עמ' 1464 [התשנ"ו (מס' 2)];
ס"ח 1656, התשנ"ח (26.2.1998), עמ' 142;
ק"ת 5925, התשנ"ח (14.9.1998), עמ' 1305 [התשנ"ח (מס' 2)];
ק"ת 6009, התש"ס (14.12.1999), עמ' 132;
ס"ח 1882, התשס"ג (29.12.2002), עמ' 160;
ס"ח 1892, התשס"ג (1.6.2003), עמ' 455 [התשס"ג (מס' 2)];
ס"ח 2008, התשס"ה (29.6.2005), עמ' 528;
ס"ח 2075, התשס"ז (1.1.2007), עמ' 40;
ס"ח 2510, התשע"ו (30.11.2015), עמ' 174. הצ"ח - ממשלה 951, התשע"ה, עמ' 1352 (ת"ט בס"ח 2664, התשע"ח, עמ' 4);
ס"ח 2724, התשע"ח (17.6.2018), עמ' 696. הצ"ח - ממשלה 1205, התשע"ח, עמ' 688;
ס"ח 3000, התשפ"ב (6.7.2022), עמ' 1028. הצ"ח - ממשלה 1443, התשפ"א, עמ' 965;
ק"ת 11759, התשפ"ה (18.2.2025), עמ' 1214;
ק"ת 11874, התשפ"ה (29.5.2025), עמ' 1784 [התשפ"ה (מס' 2)].
[2.] המילה "להטלה," תימחק מסעיף 3(1) החל ביום 29.6.2032.
[3.] פיסקה 3(7) תימחק מנוסח החוק ביום 1.3.2020 או 4 חודשים ממועד תחילת פעילותו של התאגיד כאמור בפרק ו'1 לחוק הרופאים הווטרינריים, לפי המוקדם (ראו בסעיף 320(ו) לתיקון התשע"ו).
[4.] הפרק השלישי (סעיפים 37-31) בטל החל ביום 29.6.2032.
[5.] עפ"י סמכותו בס"ק 31(ד)(1) קבע השר תוספת מכסה בשיעור 3% לבעלי מכסה (ק"ת 11874, התשפ"ה, עמ' 1784 ועדכן את הקביעה והתנאים בק"ת 12081, התשפ"ו, עמ' 160).
[6.] הפרק השלישי (סעיפים 37-31) בטל החל ביום 29.6.2032.
[7.] הפרק השלישי (סעיפים 37-31) בטל החל ביום 29.6.2032.
[8.] הפרק השלישי (סעיפים 37-31) בטל החל ביום 29.6.2032.
[9.] הפרק השלישי (סעיפים 37-31) בטל החל ביום 29.6.2032.
[10.] תחילת תוקפו של סעיף 37א ביום 29.6.2032.
[11.] השר אצל את הסמכות לפי סעיף זה למנהל הכללי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר.
[12.] ס"ק 46(ג) בטל החל ביום 29.6.2032.
[13.] ס"ק 49(א)(8) בטל החל ביום 29.6.2032.
[14.] ההפניה לסעיף 3(7) בסעיף 50א(א)(1) תימחק ביום 1.3.2020 או 4 חודשים ממועד תחילת פעילותו של התאגיד כאמור בפרק ו'1 לחוק הרופאים הווטרינרים, לפי המוקדם (ראו בסעיף 320(ו) לתיקון התשע"ו).
[15.] פיסקה 53(א)(1) תימחק החל ביום 29.6.2032.
[16.] החל ביום 29.6.2032, בפיסקה 53(א)(5) המילים "קביעת מכסות לשיווק תוצרת הלול לפי מועדים, וכן" - יימחקו, ואחרי "והקפאתה" יבוא "של תוצרת הלול".
[17.] ס"ק 53(ב) בטל החל ביום 29.6.2032.
[18.] שיעור הקנס התעדכן בק"ת 6877, התש"ע, עמ' 949.
[19.] פיסקה 60(4) תימחק החל ביום 29.6.2032.
[21.] פיסקה 67(א)(3) תימחק החל ביום 29.6.2032.

מפת מסמך

פרק ראשון: פרשנות
1. הגדרות
פרק שני: המועצה, תפקידיה ומוסדותיה
2. הקמת המועצה
3. תפקידי המועצה
4. המועצה
5. הרכב המועצה
6. נציגי הציבור
7. נציגי הממשלה והסוכנות
8. נציגי הסוכנות
9. נציגי המגדלים
10. נציגי המסחר הסיטוני
11. תיאום בייצוג המגדלים והייצוג הסיטוני
12. נציגי המסחר הקמעוני
13. נציגי הצרכנים
15. מי לא יהא חבר המועצה
16. תקופת כהונה
17. מינוי שנית
18. העברת נציג הציבור
19. ממלא מקום נציג הציבור
20. מנין חוקי בישיבות המועצה
21. יושב ראש בישיבות המועצה
22. קבלת החלטה
23. הנוהל במועצה
24. ועד פועל
25. תפקידי הועד הפועל וסמכויותיו
26. מנהל כללי
27. סמכויות שמורות למועצה
28. ועדת בקורת
29. ועדות שונות
30. קיום סמכויות
פרק שלישי: הסדר גידול עופות4
31. מכסה ארצית ומכסות אישיות לייצור ביצי מאכל לשיווק
32. ועדת מכסות
32א. קביעת מכסות שניתן פיצוי בשל ויתור עליהן
33. ועדות ערר
34. העברת מכסות
34א. העברת מכסות מהאזור או אליו
35. שיווק או גידול לפי מכסה
36. הפחתה כללית של מכסות
37. הסדר הדגרה
37א פיצוי מגדלי תרנגולות מטילות בשל ביטול התכנון בענף ההטלה
פרק רביעי: הסדר טיפוח, ייצור ביצי-דגירה, הדגרה וסחר בחומר-רביה
38. כללים בדבר עיסוק בטיפוח, ברביה ובהדגרה
39. תנאי רשיונות
40. רכישת חמרי ייצור
41. מסחר בחומר רביה
42. ערר
43. פרסום ממצאים
פרק חמישי: שיווק ביצים ועופות
44. קבלנים מורשים לשיווק
45. ועדת ערר
46. שיווק על ידי קבלנים מורשים
48. היתרי יצוא
49. תנאים והגבלות לענין היתר יצוא
49א. ערר לענין היתרי יצוא
50. היטלים
50א. אגרה ודיווח
51. קרנות
52. תמיכה במחירי תוצרת
53. כללים בענין שיווק
54. סמכויות המועצה לשיווק
55. הוצאות השיווק
פרק ששי: הוראות שונות
56. סמכויות המועצה לעסקאות ולמפעלים
57. המועצה - סוכן הממשלה
58. סמכויות
59. תקציב
60. קנס
61. ועדות קנסות
62. שמיעת טענות
63. ועדת ערר
64. ערר
65. דיון בועדת ערר
66. דין החלטה בדבר הקנס
66א. הפרשי הצמדה
67. בקורת
68. טיפול בדברים שנתפסו
69. עונשין
72. ביצוע ותקנות
73. אצילת סמכויות
74. הוראות מעבר
75. פרסום ברשומות
76. מינוי מינהלה זמנית - הוראה מיוחדת
77. מינוי חברי המועצה החדשים
78. תוקף וביצוע
תוספת
1. ת קנה 1
7. תקנה 7(א) עד (ד) ו–(יא)
8. תקנ ה 8
9. תקנ ה 9
11. תקנה 11
12. תקנה 12
13. תקנ ה 13
14. תקנה 14
תוספת שנייה לתקנות