תאריך תצוגה: 30/09/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. תקרת הגרעון בשנים 1992 עד 1996
2. תקרת הגרעון בשנים 1997 עד 1999
3. תקרת הגרעון בשנים 2000 ו-2001
4. תקרת הגירעון בשנת 2002
5. תקרת הגירעון בשנת 2003 ואילך
6. סכום ההוצאה הממשלתית בשנים 2005 ו–2006
6א. סכום ההוצאה הממשלתית בשנים 2007 ואילך
7. הוראת שעה לשנים 2005, 2007 ו–2008 - מימון תכנית ההתנתקות
8. הוראת שעה לשנים 2007 ו–2008 - מימון הלחימה בצפון
9. הוראת שעה לשנים 2009 ו–2010 -מימון ההוצאות הנובעות מהמשבר העולמי
11. הוראת שעה לשנת 2015 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת
12. הוראת שעה לשנת 2016 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2016
13. הוראת שעה לשנת 2017 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2017
14. הוראת שעה לשנת 2018 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2018
15. הוראת שעה לשנת 2019 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2019
16. הוראת שעה לשנת 2020 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2020
16א. הוראת שעה לשנים 2021 ו-2022 הצמדת סכום ההוצאה הממשלתית
16ב. הוראת שעה לשנים 2023, 2024, 2026 ו-2027 - הצמדת סכום ההוצאה הממשלתית
17. הוראת שעה לשנת 2021 - מימון התמודדות עם משבר הקורונה בשנת 2021
18. הוראת שעה לשנת - 2022 הגדלת שיעור הגירעון לשם התמודדות עם משבר הקורונה בשנת 2022
19. הוראת שעה לשנים 2023 עד 2025 - הגדלת שיעור הגירעון לשם התמודדות עם משבר הקורונה בשנים 2023 עד 2025
20. הוראת שעה לשנת 2023 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2023 - חרבות ברזל
21. הוראת שעה לשנת 2024 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2024 - חרבות ברזל
22. הוראת שעה לשנת 2025 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית ושיעור הגירעון

חוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992 1

 
1.   
2.   
3.   
4.   
5.   
6.   
6א.   
7.   
(ב) על אף הוראות סעיפים 5 ו–6, לשם מימון תכנית ההתנתקות ולמטרה זו בלבד בשנות התקציב 2005, 2007 ו–2008 יחולו ההוראות כמפורט להלן, לפי הענין:
(1) בשנת התקציב 2005, רשאית הממשלה להגדיל את שיעור הגרעון הכולל מן התמ"ג בשיעור נוסף של עד 0.4%;
(2) בשנת התקציב 2005, רשאית הממשלה להגדיל את סכום ההוצאה הממשלתית בשיעור נוסף על השיעור האמור בסעיף 6, שלא יעלה על 1% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2004 כשהוא צמוד למדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; בשנת התקציב 2007 - בשיעור נוסף על השיעור האמור בסעיף 6 שלא יעלה על 0.5% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2006 המחושב לפי סעיף 6, כשהוא צמוד כאמור ובשנת התקציב 2008 - בשיעור נוסף על השיעור האמור בסעיף 6 שלא יעלה על 0.5% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2007 המחושב לפי סעיף 6א, כשהוא צמוד למדד.
(ג) הגידול בסכום ההוצאה הממשלתית כאמור בסעיף זה לא יובא בחשבון כחלק מסכום ההוצאה הממשלתית בשנים 2005, 2007 ו–2008 לצורך חישוב סכום ההוצאה הממשלתית לפי סעיפים 6 ו–6א בשנים הבאות, למעט לצורך חישוב סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2006 ביחס לשנת 2005.
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
16א.   
16ב.   
17.   
18.   
19.   
20.   
(ב) על אף הוראות סעיף 6א, בשנת התקציב 2023 רשאית הממשלה להגדיל את סכום ההוצאה הממשלתית בשיעור נוסף על השיעור האמור בסעיף 6א, כמפורט להלן:
(1) לשם מימון ההוצאות הדרושות לצרכים צבאיים בשל הפעולות הצבאיות המשמעותיות, ולמטרה זו בלבד - בשיעור נוסף שלא יעלה על 3.75% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת התקציב 2022 המחושב לפי סעיף 6א;
(2) לשם מימון ההוצאות הדרושות לצרכים אזרחיים הנובעים במישרין מהפעולות הצבאיות המשמעותיות, ולמטרה זו בלבד - בשיעור נוסף שלא יעלה על 1.95% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת התקציב 2022 המחושב לפי סעיף 6א.
(ג) הגידול בסכום ההוצאה הממשלתית כאמור בסעיף קטן (ב), לא יובא בחשבון כחלק מסכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2023 לצורך חישוב סכום ההוצאה הממשלתית לפי סעיף 6א לשנים הבאות.
21.   
22.   
(2) לשם מימון ההוצאות הדרושות לצרכים הנובעים במישרין, בשנת התקציב 2025, מהימשכות הפעולות הצבאיות המשמעותיות, ולמטרה זו בלבד, ובהתקיים התנאים האמורים בסעיף 12ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 - בשיעור נוסף על השיעור האמור בפסקה (1), שלא יעלה על 0.8% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת התקציב 2024 המחושב לפי סעיף 6א;
(3) לשם מימון ההוצאות הדרושות לצרכים ביטחוניים בשל הפעולות הצבאיות המשמעותיות, ולמטרה זו בלבד - בשיעור נוסף על השיעור האמור בפסקאות (1) ו-(2), שלא יעלה על 5.6% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת התקציב 2024 המחושב לפי סעיף 6א;
(4) לשם מימון ההוצאות הדרושות לצרכים אזרחיים הנובעים במישרין מהפעולות הצבאיות המשמעותיות, ולמטרה זו בלבד - בשיעור נוסף על השיעור האמור בפסקאות (1) עד (3), שלא יעלה על 0.4% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת התקציב 2024 המחושב לפי סעיף 6א;
(ג) מתוך הגידול בסכום ההוצאה הממשלתית האמור בסעיף קטן (ב), יובא בחשבון גידול של 9.2% בלבד כחלק מסכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2025, לצורך חישוב סכום ההוצאה הממשלתית לפי סעיף 6א לשנים הבאות.
(ד) (בוטל).
 
יצחק שמיר ראש הממשלה
 
יצחק מודעי שר האוצר
חיים הרצוג נשיא המדינה
 
דב שילנסקי יושב ראש הכנסת
 
[1.] ס"ח 1378, התשנ"ב (8.1.1992), עמ' 45 [ת"ט ס"ח 1429, התשנ"ג (30.7.1993), עמ' 158].
תיקונים:ס"ח 1445, התשנ"ד (9.1.1994), עמ' 42;
ס"ח 1609, התשנ"ז (16.1.1997), עמ' 60;
ס"ח 1724, התש"ס (10.1.2000), עמ' 98;
ס"ח 1831, התשס"ב (17.2.2002), עמ' 171;
ס"ח 1850, התשס"ב (16.6.2002), עמ' 443 [התשס"ב (מס' 2)];
ס"ח 1920, התשס"ד (18.1.2004), עמ' 140 (כולל שינוי השם);
ס"ח 1982, התשס"ה (18.2.2005), עמ' 191;
ס"ח 2077, התשס"ז (11.1.2007), עמ' 81. הצ"ח - ממשלה 260, התשס"ז, עמ' 16;
ס"ח 2125, התשס"ח (1.1.2008), עמ' 121. הצ"ח - ממשלה 335, התשס"ח, עמ' 16;
ס"ח 2203, התשס"ט (23.7.2009), עמ' 281 ו-282. הצ"ח - ממשלה 436, התשס"ט, עמ' 348;
ס"ח 2241, התש"ע (3.6.2010), עמ' 515. הצ"ח - ממשלה 498, התש"ע, עמ' 596;
ס"ח 2374, התשע"ב (2.8.2012), עמ' 591. הצ"ח - ממשלה 710, התשע"ב, עמ' 1226;
ס"ח 2398, התשע"ג (13.6.2013), עמ' 82. הצ"ח - ממשלה 760, התשע"ג, עמ' 314;
ס"ח 2445, התשע"ד (26.3.2014), עמ' 414. הצ"ח - ממשלה 847, התשע"ד, עמ' 392;
ס"ח 2505, התשע"ו (29.10.2015), עמ' 6. הצ"ח - ממשלה 951, התשע"ה, עמ' 1652;
ס"ח 2588, התשע"ז (19.12.2016), עמ' 34. הצ"ח - ממשלה 1083, התשע"ז, עמ' 591;
ס"ח 2703, התשע"ח (13.3.2018), עמ' 280. הצ"ח - ממשלה 1196, התשע"ח, עמ' 639;
ס"ח 2835, התש"ף (29.7.2020), עמ' 298. הצ"ח - ממשלה 1341, התש"ף, עמ' 432;
ס"ח 2836, התש"ף (29.7.2020), עמ' 330 [התש"ף (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 1350, התש"ף, עמ' 624;
ס"ח 2850, התש"ף (8.9.2020), עמ' 438 [התש"ף (מס' 3)]. הצ"ח - ממשלה 1353, התש"ף, עמ' 638;
ס"ח 2859, התשפ"א (30.9.2020), עמ' 33. הצ"ח - ממשלה 1365, התשפ"א, עמ' 6;
ס"ח 2931, התשפ"ב (9.11.2021), עמ' 16. הצ"ח - ממשלה 1443, התשפ"א, עמ' 1388;
ס"ח 3044, התשפ"ג (28.5.2023), עמ' 146. הצ"ח - ממשלה 1612, התשפ"ג, עמ' 964;
ס"ח 3128, התשפ"ד (17.12.2023), עמ' 280. הצ"ח - ממשלה 1684, התשפ"ד, עמ' 248;
ס"ח 3179, התשפ"ד (17.3.2024), עמ' 612 [התשפ"ד (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 1708, התשפ"ד, עמ' 516;
ס"ח 3291, התשפ"ד (30.9.2024), עמ' 1514 [התשפ"ד (מס' 3)]. הצ"ח - ממשלה 1791, התשפ"ד, עמ' 1352;
ס"ח 3339, התשפ"ה (25.12.2024), עמ' 144. הצ"ח - ממשלה 1814, התשפ"ה, עמ' 132;
ס"ח 3381, התשפ"ה (24.3.2025), עמ' 358 [התשפ"ה (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 1822, התשפ"ה, עמ' 440;
ס"ח 3454, התשפ"ו (30.9.2025), עמ' 2. הצ"ח - ממשלה 1891, התשפ"ה, עמ' 1012.

מפת מסמך

1. תקרת הגרעון בשנים 1992 עד 1996
2. תקרת הגרעון בשנים 1997 עד 1999
3. תקרת הגרעון בשנים 2000 ו-2001
4. תקרת הגירעון בשנת 2002
5. תקרת הגירעון בשנת 2003 ואילך
6. סכום ההוצאה הממשלתית בשנים 2005 ו–2006
6א. סכום ההוצאה הממשלתית בשנים 2007 ואילך
7. הוראת שעה לשנים 2005, 2007 ו–2008 - מימון תכנית ההתנתקות
8. הוראת שעה לשנים 2007 ו–2008 - מימון הלחימה בצפון
9. הוראת שעה לשנים 2009 ו–2010 -מימון ההוצאות הנובעות מהמשבר העולמי
11. הוראת שעה לשנת 2015 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת
12. הוראת שעה לשנת 2016 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2016
13. הוראת שעה לשנת 2017 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2017
14. הוראת שעה לשנת 2018 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2018
15. הוראת שעה לשנת 2019 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2019
16. הוראת שעה לשנת 2020 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2020
16א. הוראת שעה לשנים 2021 ו-2022 הצמדת סכום ההוצאה הממשלתית
16ב. הוראת שעה לשנים 2023, 2024, 2026 ו-2027 - הצמדת סכום ההוצאה הממשלתית
17. הוראת שעה לשנת 2021 - מימון התמודדות עם משבר הקורונה בשנת 2021
18. הוראת שעה לשנת - 2022 הגדלת שיעור הגירעון לשם התמודדות עם משבר הקורונה בשנת 2022
19. הוראת שעה לשנים 2023 עד 2025 - הגדלת שיעור הגירעון לשם התמודדות עם משבר הקורונה בשנים 2023 עד 2025
20. הוראת שעה לשנת 2023 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2023 - חרבות ברזל
21. הוראת שעה לשנת 2024 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2024 - חרבות ברזל
22. הוראת שעה לשנת 2025 - הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית ושיעור הגירעון