תאריך תצוגה: 08/04/2008
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. חובת מינוי ממונה על תלונות הציבור
3. עצמאות הממונה במילוי תפקידו
4. חובת סודיות
5. הגשת תלונה
6. דרך הגשת התלונה
7. תלונות שאין לבררן
8. דרכי בירור תלונה
9. איסור הפרעה
10. הפסקת הבירור
11. תוצאות הבירור
12. סייגים להודעה
13. דחיית התלונה
14. זכויות וסעדים
15. דין וחשבון
16. חומר שאינו ראיה
17. פרסום
18. ביצוע
19. תחילה
20. הוראות מעבר

חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח-2008 1

 
1.   
2.   
חובת מינוי ממונה על תלונות הציבור
(א) (1) מועצת רשות מקומית תמנה את מבקר הרשות המקומית לממונה על תלונות הציבור ואולם היא רשאית, מטעמים מיוחדים, למנות לתפקיד זה עובד בכיר אחר של הרשות המקומית, והכל ובלבד שלא יהיה בעיסוקו האחר כדי להפריע למילוי תפקידיו כממונה על תלונות הציבור.
(2) לא ימונה עובד בכיר כאמור בפסקה (1), אלא אם כן הוא בעל תואר אקדמי מוכר מאת מוסד להשכלה גבוהה בישראל, כמשמעותם בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958, או תואר אקדמי מאת מוסד להשכלה גבוהה בחוץ לארץ שהוא מוסד מוכר במדינתו, ובעל ניסיון של חמש שנים בתפקיד ניהולי במגזר הציבורי.
(ב) אין בהוראות סעיף קטן (א) כדי למנוע מרשות מקומית להעסיק ממונה על תלונות הציבור בתפקיד זה בלבד, ובלבד שהעסקתו כאמור תוקצבה במסגרת התקציב המאושר של הרשות המקומית והתקיימו בו התנאים האמורים בסעיף קטן (א)(2).
(ג) ראה השר כי רשות מקומית אינה ממנה ממונה על תלונות הציבור, רשאי הוא לדרוש ממנה, בצו, כי תמנה ממונה על תלונות הציבור כאמור בתוך הזמן הנקוב בצו; לא מילאה רשות מקומית אחר הצו בתוך הזמן האמור, רשאי השר למנות ממונה על תלונות הציבור במקומה.
(ד) על מינויו וכהונתו של הממונה על תלונות הציבור ברשות המקומית יחולו ההוראות החלות על עובדי אותה רשות מקומית, ואולם לא יועבר הממונה על תלונות הציבור מתפקידו אלא על פי החלטת מועצת הרשות המקומית, ולאחר שניתנה הודעה כדין לכל חברי המועצה שדבר העברתו מהתפקיד יידון באותה ישיבה.
(ה) הרשות המקומית תעמיד לרשות הממונה על תלונות הציבור משאבים הולמים הדרושים לו לשם מילוי תפקידו.
3.   
4.   
5.   
(ב) תלונה כאמור בסעיף קטן (א) תהא בעניין הנוגע למילוי תפקידיו של הנילון, ובלבד שהתקיימו שני אלה:
(1) המעשה פוגע במישרין במתלונן עצמו, או מונע ממנו במישרין טובת הנאה, או מעשה הפוגע, במישרין באדם אחר או המונע ממנו במישרין טובת הנאה והמתלונן קיבל, להנחת דעתו של הממונה על תלונות הציבור, את הסכמתו של אותו אדם להגיע תלונה בעניינו;
(2) המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למינהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי–צדק בולט.
6.   
7.   
(ב) לא יהיה בירור בתלונות אלה, אלא אם כן מצא הממונה על תלונות הציבור שיש סיבה מיוחדת המצדיקה את בירורן:
(1) תלונה בעניין שניתנה בו החלטה שעליה אפשר, או היה אפשר, להגיש על פי דין השגה, ערר או ערעור והוא אינו מסוג העניינים שסעיף קטן (א)(1) דן בהם;
(2) תלונה שהוגשה לאחר שעברה שנה מיום המעשה שעליו נסבה התלונה או מיום שהמעשה נודע למתלונן, לפי המאוחר יותר.
(ג) הוגשה תלונה שלפי סעיף 5 או לפי סעיפים קטנים (א) או (ב) אין לברר אותה, יודיע הממונה על תלונות הציבור למתלונן, בכתב, שלא יטפל בה ויציין את הנימוקים לכך.
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
[1.] ס"ח 2147, התשס"ח (8.4.2008), עמ' 440. הצ"ח - כנסת 200, התשס"ח, עמ' 138.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. חובת מינוי ממונה על תלונות הציבור
3. עצמאות הממונה במילוי תפקידו
4. חובת סודיות
5. הגשת תלונה
6. דרך הגשת התלונה
7. תלונות שאין לבררן
8. דרכי בירור תלונה
9. איסור הפרעה
10. הפסקת הבירור
11. תוצאות הבירור
12. סייגים להודעה
13. דחיית התלונה
14. זכויות וסעדים
15. דין וחשבון
16. חומר שאינו ראיה
17. פרסום
18. ביצוע
19. תחילה
20. הוראות מעבר