תאריך תצוגה: 16/11/2011
הקליקו על כותרת הסעיף
1. תיקון חוק השקעות משותפות בנאמנות - מס' 2
2. תיקון חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות - מס' 1
3. תיקון חוק ניירות ערך - מס' 47
4. תחילה
5. הוראת מעבר לעניין כינוס אסיפה כללית

חוק ממשל תאגידי למנהלי קרנות ולמנהלי תיקים (תיקוני חקיקה), התשע"ב-2011 1

 
1.   
(1) בסעיף 1 -
(א) אחרי ההגדרה "בנק מחוץ לישראל" יבוא:
""דירקטור חיצוני" - כהגדרתו בחוק החברות; ";
(ב) אחרי ההגדרה "קופת גמל" יבוא:
""קרוב" - כהגדרתו בחוק החברות; ";
(ג) אחרי ההגדרה "חברה קרובה של קרן" יבוא:
""חברת חוץ" - כהגדרתה בחוק החברות; ";
(ד) ההגדרה ""דירקטור מקרב הציבור" ו"חברת חוץ"" - תימחק;
(2) בסעיף 9 -
(א) בסעיף קטן (ד) -
(1) במקום פסקה (1) יבוא:
"(1) היא חברה הנמנית עם קבוצת מנהל הקרן או חברה המחזיקה ביותר מעשרה אחוזים מהון המניות המונפק של מנהל הקרן או של חברה השולטת בו, או שהיא חברה בשליטתה של חברה כאמור;
(1א) היא חברה הנשלטת בידי מנהל הקרן, או שמי מהנמנים עם קבוצת מנהל הקרן מחזיק ביותר מעשרה אחוזים מהון המניות המונפק של החברה;";
(2) במקום פסקאות (3) ו–(4) יבוא:
"(3) המנהל הכללי, עובד או דירקטור של מי מהנמנים עם קבוצת החברה הוא המנהל הכללי, דירקטור או עובד של מי מהנמנים עם קבוצת מנהל הקרן או מועסק על ידי אחד מהנמנים עם קבוצת מנהל הקרן;
(4) יש למי מהנמנים עם קבוצת החברה קשר עסקי עם מנהל הקרן או קשר עסקי מהותי עם אדם השולט במנהל הקרן או עם תאגיד בשליטת אדם כאמור; בסעיף קטן זה -
"קשר עסקי" - קשר בין ספק ללקוח, קשר בין נותן שירות למקבל שירות, מתן הלוואות או קבלת הלוואות, השכרת נכסים, שותפות בעסקים, עסקאות משותפות, שותפות בנכסים או כל קשר מסחרי או כלכלי אחר, והכל בין במישרין ובין בעקיפין, בין דרך קבע ובין באופן חד–פעמי, למעט קשר כאמור הנובע ממתן שירותים אלה:
(1) נאמנות לקרנות או לתעודות התחייבות כהגדרתן בסעיף 35א לחוק ניירות ערך;
(2) שירותים בנקאיים מקובלים במהלך עסקיו הרגילים של בנק ובתנאי שוק, ובלבד שההכנסה מהם אינה עולה על חמישה אחוזים מהכנסות הבנק;
"קשר עסקי מהותי" - קשר עסקי, לרבות קשר עסקי הנובע ממתן שירותים בנקאיים מקובלים, אשר סך ההכנסות ממנו, יחד עם ההכנסות מכלל הקשרים העסקיים של קבוצת החברה עם קבוצת מנהל הקרן, עולה על חמישה אחוזים מסך ההכנסות של קבוצת החברה;
(5) הכנסות קבוצת החברה שמקורן בקשר עסקי כולל עם קבוצת מנהל הקרן עולות על 15 אחוזים מסך ההכנסות של קבוצת החברה; בפסקה זו -
"הכנסות" - סך ההכנסות לפי דוחות כספיים שנתיים אחרונים;
"קשר עסקי כולל" - קשר עסקי, לרבות קשר עסקי הנובע ממתן שירותים כאמור בפסקאות (1) ו–(2) להגדרה "קשר עסקי";
(6) קיימות נסיבות אחרות שבהן עלול להיווצר ניגוד עניינים בין מי מהנמנים עם קבוצת החברה לבין בעלי היחידות בקרן";.
(ב) במקום סעיף קטן (ו) יבוא:
"(ו) בסעיף זה -
"קבוצת החברה" - החברה, אדם השולט בחברה ותאגיד בשליטת אדם כאמור;
"קבוצת מנהל הקרן" - מנהל הקרן, אדם השולט במנהל הקרן ותאגיד בשליטת אדם כאמור";.
(3) בסעיף 11(ב), אחרי "בתום הכהונה" יבוא "ויפרט בהודעתו את הסיבות לסיומה";
(4) בסעיף 12 -
(א) בסעיף קטן (ב), בסופו יבוא "או (ג)";.
(ב) בסעיף קטן (ג), במקום הסיפה החל במילים "לבקש מבית המשפט" יבוא "להורות למנהל הקרן להעביר את הקרן שבניהולו לניהול של מנהל קרן אחר, לפי בחירתו, בתוך תקופה סבירה שתקבע; החל נאמן אחר לשמש בתפקידו לפני תום התקופה כאמור, יראו את הוראת הרשות לפי סעיף קטן זה כבטלה";.
(5) בסעיף 13(ג1), בסופו יבוא "והוראות להבטחת ניהול סיכונים יעיל";.
(6) בסעיף 16 -
(א) בסעיף קטן (א), במקום "דירקטורים מקרב הציבור" יבוא "דירקטורים חיצוניים" והמילים "התשנ"ט-1999" יימחקו;
(ב) בסעיף קטן (א1), המילים "התשנ"ט-1999" יימחקו;
(ג) בסעיף קטן (ב), אחרי "חברת חיתום" יבוא "והכל למעט חברה השולטת במנהל הקרן וחברה בשליטת חברה כאמור";
(ד) במקום סעיף קטן (ד) יבוא:
"(ד) מספר הדירקטורים שהם עובדים של מנהל קרן או מועסקים על ידי מנהל קרן לא יעלה על שליש ממספרם הכולל.
(ה) במינוי דירקטוריון מנהל קרן ייקבע הרכב הדירקטוריון באופן שיאפשר לדירקטוריון למלא את תפקידיו";.
(7) אחרי סעיף 16 יבוא:

"יושב ראש הדירקטוריון
16א. בלי לגרוע מהוראות סעיף 16(ה) -
(1) דירקטוריון של מנהל קרן יבחר אחד מחבריו לכהן כיושב ראש הדירקטוריון;
(2) המנהל הכללי של מנהל הקרן או מי שכפוף למנהל הכללי, במישרין או בעקיפין, או קרובו של המנהל הכללי, לא יכהנו כיושב ראש הדירקטוריון;
 
(3) לא יוקנו ליושב ראש הדירקטוריון או לקרובו סמכויות המנהל הכללי או סמכויות הנתונות למי שכפוף למנהל הכללי, במישרין או בעקיפין; יושב ראש הדירקטוריון לא יכהן כבעל תפקיד אחר במנהל הקרן, למעט כחבר בוועדת דירקטוריון שאינה ועדת ביקורת";
(8) בסעיף 17(ב)(1) ו–(ד), בכל מקום, במקום "דירקטור מקרב הציבור" יבוא "דירקטור חיצוני";
(9) בסעיף 18 -
(א) במקום פסקה (5) יבוא:
"(5) לאשר את מערך הבקרה הפנימית ואת תכנית האכיפה הפנימית;
(5א) למנות מבקר פנימי בהתאם להצעת ועדת הביקורת כאמור בסעיף 20א(א), וכן לאשר את תכנית העבודה שלו בהתאם להמלצת ועדת הביקורת ולדון בממצאיו ובדרכים לתיקון הליקויים שמצא;
(5ב) לדון בעמידת מנהל הקרן בתנאי האישור לפעול כמנהל קרן כקבוע בסעיף 13;";
(ב) בפסקה (6), במקום "בעל עניין במנהל הקרן" יבוא "מי שמועסק בידי מנהל הקרן, בעל עניין במי מהם";
(ג) בפסקה (8), אחרי פסקת משנה (ג) יבוא:
"(ד) ניהול הסיכונים של הקרן בהתאם למדיניות שנקבעה;
(ה) ניהול תקין של עבודת הדירקטוריון וועדותיו;
(ו) היערכות לחירום והבטחת המשכיות עסקית;";
(ד) במקום פסקה (9) יבוא:
"(9) לקבוע נוהל להתקשרות עם חברה סוחרת כאמור בסעיף 69(א), וכן לדון בהתקשרות עם החברה הסוחרת בדרך של מכרז, כאמור בסעיף 69(ב), או בלא מכרז, כאמור בסעיף 69(ד);";
(ה) אחרי פסקה (9) יבוא:
"(10) לדון בכל נושא בעל חשיבות מהותית לפעילות מנהל הקרן או לפיקוח ובקרה עליו";.
(10) בסעיף 19 -
(א) בסעיף קטן (א), במקום "עד (5)" יבוא "עד (5ב)" ובמקום דירקטור מקרב הציבור" יבוא "דירקטור חיצוני";
(ב) אחרי סעיף קטן (א) יבוא:
"(א1) דירקטוריון של מנהל קרן יקבע את הרכב ועדת הדירקטוריון באופן שיאפשר לוועדת הדירקטוריון למלא את ייעודה";.
(ג) בסעיף קטן (ב), במקום "ו–(7א)" יבוא "(7א) ו-(9) לוועדת הביקורת או";
(ד) בסעיף קטן (ג), במקום "דירקטור מקרב הציבור" יבוא "דירקטור חיצוני", במקום "מדירקטור מקרב הציבור" יבוא "מדירקטור חיצוני" ובמקום "דירקטור אחר מקרב הציבור" יבוא "דירקטור חיצוני אחר";
(11) אחרי סעיף 20 יבוא:
"ועדת ביקורת
20א. (א) דירקטוריון של מנהל קרן ימנה מבין חבריו ועדת ביקורת (בחוק זה - ועדת ביקורת).
(ב) תפקידיה של ועדת הביקורת יהיו -
(1) להציע לדירקטוריון מועמד לתפקיד מבקר פנימי, לדון בתכנית העבודה שהוצעה על ידי המבקר הפנימי ולהגיש לדירקטוריון את המלצותיה לגבי התכנית;
(2) לעמוד על ליקויים בפעילות מנהל הקרן, באמצעות המבקר הפנימי וגורמי בקרה ופיקוח אחרים, ולהציע לדירקטוריון דרכים לתיקונם;
(3) לבחון את מערך הביקורת הפנימית של מנהל הקרן ואת תפקודו של המבקר הפנימי, וכן אם עומדים לרשותו המשאבים והכלים הנחוצים לו לצורך מילוי תפקידו;
(4) להחליט אם לאשר את פעולות מנהל הקרן אשר שר האוצר קבע לגביהן בתקנות כי יהיו טעונות את אישור הוועדה;
(5) לדון בהתקשרות עם חברה סוחרת בדרך של מכרז, כאמור בסעיף 69(ב), או בלא מכרז, כאמור בסעיף 69(ד).

 
(ג) מספר חבריה של ועדת ביקורת לא יפחת משלושה, כל הדירקטורים החיצוניים יהיו חברים בה והם יהיו רוב חבריה; יושב ראש הוועדה יהיה דירקטור חיצוני.
(ד) יושב ראש דירקטוריון של מנהל הקרן וכל דירקטור שמועסק על ידי מנהל הקרן או מספק לו שירותים דרך קבע, וכן בעל השליטה במנהל הקרן או קרובו, לא יהיו חברים בוועדת ביקורת.
(ה) המבקר הפנימי יקבל הודעות על קיום ישיבות ועדת הביקורת ויהיה רשאי להשתתף בהן.
(ו) המבקר הפנימי רשאי לדרוש מיושב ראש ועדת הביקורת לכנס את הוועדה לדיון בנושא שפירט בדרישתו, ויושב ראש ועדת הביקורת יכנסה בתוך זמן סביר ממועד הדרישה, אם ראה טעם לכך.
(ז) אחת לשנה לפחות תקיים ועדת הביקורת ישיבה עם המבקר הפנימי בלבד.
(ח) ישיבות ועדת הביקורת יתקיימו אחת לשלושה חודשים לפחות.
(ט) מניין חוקי בישיבות ועדת הביקורת הוא שלושה חברים לפחות, ובהם דירקטור חיצוני.
(י) בישיבות ועדת הביקורת ייערך פרוטוקול שבו יירשמו שמות הנוכחים, עיקרי הדיון וההחלטות שהתקבלו; הפרוטוקול יעמוד לעיונו של כל דירקטור של מנהל הקרן";
(12) בסעיף 30(ב), במקום "דירקטור מקרב הציבור" יבוא "דירקטור חיצוני";
(13) בסעיף 47, סעיף קטן (ב) - בטל;
(14) בסעיף 74, בסופו יבוא "ומנהל קרן לא יפלה בין בעלי היחידות בקרן אחת שבניהולו לבין בעלי היחידות בקרן אחרת שבניהולו";.
(15) בסעיף 77, בכל מקום, המילים "התשנ"ט1999-" - יימחקו, ובסעיף קטן (ב1), במקום "הדירקטורים מקרב הציבור" יבוא "הדירקטורים החיצוניים";
(16) בסעיף 78 -
(א) בסעיף קטן (א) -
(1) ברישה, במקום "על קיום הוראות לפי חוק זה, על הוראות הסכם הקרן ועל ההתחייבויות" יבוא "על קיום הוראות לפי חוק זה, על קיום הוראות הסכם הקרן ועל קיום ההתחייבויות" ובמקום "בסעיף 75" יבוא "בסעיפים 74 ו–75";
(2) בפסקה (2), במקום "מערכת בקרה פנימית המבטיחה" יבוא "מערך בקרה פנימית המבטיח";
(ב) בסעיף קטן (ה) -
(1) במקום פסקה (1) יבוא:
"(1) הנאמן יגיש לרשות ולבורסה, עד שלושה חודשים מתום כל רבעון, דוח שבו -
(א) יודיע אם די במערכת האמצעים לפי סעיף קטן (א)(3) כדי להבטיח את האמור בו;
(ב) יודיע כי בבדיקות שערך אצל מנהל הקרן ברבעון שחלף לא מצא הפרה של הוראות חוק זה, של הוראות הסכם הקרן ושל ההתחייבויות על פי התשקיף או ליקויים בניהול הקרנות, או יודיע כי מצא הפרות או ליקויים כאמור והם תוקנו; נתן הנאמן הוראות למנהל הקרן לתיקון הפרות או ליקויים שמצא והם טרם תוקנו יפרט בדוח את ההוראות שנתן;
(ג) יפרט את הנושאים המרכזיים שנבדקו על ידו אצל מנהל הקרן ברבעון שחלף;
לעניין זה, "רבעון" - תקופה של שלושה חודשים שתחילתה ב–1 בינואר, ב–1 באפריל, ב–1 ביולי וב–1 באוקטובר של כל שנה ";.
(2) בפסקה (2), המילים "לא יאוחר מהמועד שקבע," - יימחקו;
(3) אחרי פסקה (2) יבוא:
"(3) שר האוצר רשאי לקבוע פרטים נוספים שייכללו בדוח כאמור בפסקה (1)";.
(ג) בסעיף קטן (ו)(2), המילים "לא יאוחר מהמועד שקבע," - יימחקו;
(17) בסעיף 99(א), אחרי "ימנה רואה חשבון לקרן" יבוא "בתוך שלושה חודשים מיום הקמתה", והסיפה החל במילים "מינוי רואה החשבון יובא לאישור" - תימחק;
(18) בסעיף 99א -
(א) בסעיף קטן (א), במקום "סעיף 18(5)" יבוא "סעיף "18(5א)" ואחרי "סעיפים 3(א)," יבוא "4(ב),";
(ב) בסעיף קטן (ג), במקום "ויושב ראש הדירקטוריון יעביר את הדוח" יבוא "לוועדת הביקורת" ואחרי "מנהל הקרן" יבוא למנהל הכללי";
(19) בסעיף 100 -
(א) בסעיף קטן (א), אחרי "לקרן פתוחה אחת" יבוא "אם לדעתו אין מניעה לבצע את המיזוג והנאמן שוכנע בכך," ובמקום "בהחלטה מיוחדת של בעלי היחידות" יבוא "בידי הנאמן";
(ב) בסעיף קטן (ג), אחרי "פתוחות או יותר" יבוא "אם לדעתו אין מניעה לבצע את הפיצול והנאמן שוכנע בכך," ובמקום "בהחלטה מיוחדת של בעלי היחידות" יבוא "בידי הנאמן";
(20) בסעיף 101, סעיף קטן (א) - בטל;
(21) בסעיף 120, אחרי סעיף קטן (ג) יבוא:
"(ד) הוראות סעיף 52סד לחוק ניירות ערך יחולו לעניין מפר והפרה, ואולם סכום העיצום הכספי המרבי שניתן להטיל לפי אותו סעיף על המנהל הכללי בתאגיד, לא יעלה על מחצית מן הסכום האמור בסעיף קטן (ב)";.
(22) בתוספת הראשונה -
(א) בחלק א', אחרי פרט (5) יבוא:
"(5א) כיהן כדירקטור או כחבר ועדת השקעות ביותר משתי חברות ניהול השקעות נוספות בעת אחת, בניגוד להוראות סעיפים 16(ג) ו–20(ב2), או כיהן כחבר ועדת ביקורת בניגוד להגבלות הקבועות בסעיף 20א(ד);
(5ב) לא ערך פרוטוקול בישיבת דירקטוריון כנדרש בסעיף 17(ג), בישיבת ועדת דירקטוריון כנדרש בסעיף 19(ד) או בישיבת ועדת ביקורת כנדרש לפי סעיף 20א(י);";
(ב) בחלק ב' -
(1) בפרט (2), במקום "או (ג)" יבוא "(ג) או (ד)";
(2) בפרט (4), במקום "סעיף 16(ד)" יבוא "סעיף 16א(2) או (3)" ובסופו יבוא "כהונת יושב ראש הדירקטוריון והקניית סמכויות המנהל הכללי";
(3) בפרט (6), אחרי "(5)" יבוא "(5א), (5ב)";
(4) אחרי פרט 15 יבוא:
"(15א) הפר את הוראות סעיף 20א(ב)(1) או (2) בכך שוועדת הביקורת שמינה לא דנה בתכנית העבודה של המבקר הפנימי או בדרכים לתיקון ליקויים שנמצאו, או הפר את הוראות סעיף 20א(ב)(5) בכך שוועדת הביקורת שמינה לא דנה בהתקשרות עם חברה סוחרת;
(15ב) הפר הוראות לפי סעיף 20א(ג) או (ד) בדבר הרכב ועדת ביקורת שמינה והגבלות על כהונה בה;
(15ג) הפר את הוראות סעיף 20א(ז) או (ח) בעניין קיום ישיבות ועדת ביקורת;";
(ג) בחלק ג' -
(1) אחרי פרט (2) יבוא:
"(2א) לא מינה יושב ראש דירקטוריון, בניגוד להוראות סעיף 16א(1);";
(2) אחרי פרט (3) יבוא:
"(3א) לא מינה ועדת ביקורת, בניגוד להוראות סעיף 20א(א);";
(23) בתוספת השלישית, בחלק ב', בפרט (1), אחרי "(5)" יבוא "(5א), (5ב)".
2.   
(1) אחרי סעיף 24 יבוא:

 
"פרק ד'1: ממשל תאגידי
הגדרות
24א. בפרק זה -
"גוף פיננסי" - כל אחד מאלה: קופת גמל או חברה מנהלת, כהגדרתן בחוק הפיקוח על קופות גמל, מבטח, תאגיד מורשה, מנהל קרן או חתם כהגדרתו בחוק ניירות ערך, והכל למעט חברה השולטת בחברת ניהול תיקים גדולה וחברה בשליטת חברה כאמור;
"דירקטור חיצוני" ו "קרוב" - כהגדרתם בחוק החברות;
"חברת ניהול תיקים גדולה", "קבוצה" ו "שווי נכסים כולל" - כהגדרתם בתוספת ראשונה א'.
דירקטוריון
24ב. (א) בדירקטוריון של חברת ניהול תיקים גדולה יכהנו חמישה דירקטורים לפחות; לעניין מינוי דירקטורים חיצוניים, דין חברת ניהול תיקים גדולה כדין חברה שניירות הערך שלה הוצעו לציבור על פי תשקיף ונמצאים בידי הציבור, ויחולו הוראות סעיפים 239 עד 249 לחוק החברות לעניין מינוי דירקטורים חיצוניים, בשינויים המחויבים, אלא אם כן נקבע אחרת לפי חוק זה.
 
(ב) חברת ניהול תיקים גדולה תמנה את הדירקטורים החיצוניים לאחר שוועדת הביקורת בדקה ואישרה כי מתקיימים לגביהם תנאי הכשירות שנקבעו בסעיף 240 לחוק החברות, ואולם בלי לגרוע מהוראות סעיף קטן (א), הוראת סעיף קטן זה לא תחול על מינוים של הדירקטורים החיצוניים הראשונים בחברה.
(ג) מספר הדירקטורים של חברת ניהול תיקים גדולה המכהנים גם כדירקטורים של גוף פיננסי אחר לא יעלה על שליש ממספרם הכולל.
(ד) דירקטור של חברת ניהול תיקים גדולה לא יכהן כדירקטור ביותר משני גופים פיננסיים נוספים בעת אחת אלא במקרים שהתיר שר האוצר בתקנות.
(ה) מספר הדירקטורים שהם עובדים של חברת ניהול תיקים גדולה או מועסקים על ידה לא יעלה על שליש ממספרם הכולל.
(ו) במינוי דירקטוריון חברת ניהול תיקים גדולה ייקבע הרכב הדירקטוריון באופן שיאפשר לדירקטוריון למלא את תפקידיו.
יושב ראש הדירקטוריון
24ג. (א) דירקטוריון של חברת ניהול תיקים גדולה יבחר אחד מחבריו לכהן כיושב ראש הדירקטוריון.
(ב) המנהל הכללי של חברת ניהול תיקים גדולה או מי שכפוף למנהל הכללי, במישרין או בעקיפין, או קרובו של המנהל הכללי, לא יכהנו כיושב ראש הדירקטוריון.
(ג) לא יוקנו ליושב ראש הדירקטוריון של חברת ניהול תיקים גדולה או לקרובו סמכויות המנהל הכללי או סמכויות הנתונות למי שכפוף למנהל הכללי, במישרין או בעקיפין; יושב ראש הדירקטוריון לא יכהן כבעל תפקיד אחר בחברה, למעט כחבר בוועדת דירקטוריון שאינה ועדת ביקורת כאמור בסעיף 24ח(ד).
סמכות שר האוצר
24ד. שר האוצר רשאי לקבוע תנאי כשירות לדירקטורים ולחברי ועדות שעל דירקטוריון חברת ניהול תיקים גדולה למנות לפי פרק זה, הוראות להבטחת יעילותם של מערך הבקרה הפנימית ותכנית האכיפה הפנימית ופעילותם התקינה, לרבות הוראות לעניין חובת מינוי בעלי תפקידים שיהיו ממונים על המערך ועל התכנית כאמור ותנאי כשירותם, וכן הוראות להבטחת ניהול סיכונים יעיל.

ניהול ישיבות הדירקטוריון
24ה. (א) ישיבות הדירקטוריון של חברת ניהול תיקים גדולה יתקיימו אחת לשלושה חודשים לפחות.
(ב) רוב הדירקטורים יהיו מניין חוקי בישיבות הדירקטוריון, ובלבד שיתקיימו כל אלה:
(1) נכח בישיבה דירקטור חיצוני;
(2) מספרם של דירקטורים המכהנים כדירקטורים של יותר מגוף פיננסי אחד, שנכחו בישיבה, לא יעלה על שליש מהנוכחים.
(ג) בישיבות הדירקטוריון ייערך פרוטוקול שבו יירשמו שמות הנוכחים, עיקרי הדיון וההחלטות שהתקבלו.
(ד) נעדר דירקטור חיצוני מארבע ישיבות רצופות של הדירקטוריון, תפקע כהונתו.
תפקידי הדירקטוריון
24ו. תפקידיו של דירקטוריון חברת ניהול תיקים גדולה יהיו, בין השאר:
(1) למנות מנהל כללי, לפקח על תפקודו ולבחון את אופן ביצוע החלטות הדירקטוריון בידי המנהל הכללי;
(2) לאשר את מערך הבקרה הפנימית ואת תכנית האכיפה הפנימית, ולוודא כי קיימים בידי החברה כלים שמאפשרים מעקב אחר יישום מדיניות ההשקעה בהתאם להוראות ולצורכי הלקוח;
(3) למנות מבקר פנימי בהתאם להצעת ועדת הביקורת, וכן לאשר את תכנית העבודה שלו בהתאם להמלצת ועדת הביקורת ולדון בממצאיו ובדרכים לתיקון הליקויים שמצא;
(4) לאשר את נוהלי העבודה שהחברה מחויבת לקבוע בהוראות לפי חוק זה;
(5) לדון בעמידת החברה בתנאי הרישיון כקבוע בסעיף 8;
(6) לדון בכל נושא בעל חשיבות מהותית לפעילות החברה או לפיקוח ובקרה עליה.
איסור אצילה
24ז. דירקטוריון של חברת ניהול תיקים גדולה אינו רשאי לאצול את סמכויותיו לפי פסקאות (1) עד (5) של סעיף 24ו.

ועדת ביקורת
24ח. (א) דירקטוריון של חברת ניהול תיקים גדולה ימנה מבין חבריו ועדת ביקורת (בחוק זה - ועדת ביקורת).
(ב) תפקידיה של ועדת הביקורת יהיו:
(1) להציע לדירקטוריון מועמד לתפקיד מבקר פנימי בהתאם לסעיף 24ו(3), לדון בתכנית העבודה שהוצעה על ידי המבקר הפנימי ולהגיש לדירקטוריון את המלצותיה לגבי התכנית;
(2) לעמוד על ליקויים בפעילותה של החברה באמצעות המבקר הפנימי וגורמי בקרה ופיקוח אחרים, ולהציע לדירקטוריון דרכים לתיקונם;
(3) לבחון את מערך הביקורת הפנימית של החברה ואת תפקודו של המבקר הפנימי, וכן אם עומדים לרשותו המשאבים והכלים הנחוצים לו לצורך מילוי תפקידו.
(4) לאשר כי מתקיימים לגבי הדירקטורים החיצוניים תנאי הכשירות שנקבעו בסעיף 240 לחוק החברות כאמור בסעיף 24ב(ב).
(ג) מספר חבריה של ועדת הביקורת לא יפחת משלושה, כל הדירקטורים החיצוניים יהיו חברים בוועדת הביקורת והם יהיו רוב חבריה; יושב ראש הוועדה יהיה דירקטור חיצוני.
(ד) יושב ראש דירקטוריון החברה וכל דירקטור שמועסק על ידי החברה או מספק לה שירותים דרך קבע, וכן בעל השליטה בחברה או קרובו, לא יהיו חברים בוועדת הביקורת.
(ה) המבקר הפנימי יקבל הודעות על קיום ישיבות ועדת הביקורת ויהיה רשאי להשתתף בהן.
(ו) המבקר הפנימי רשאי לבקש מיושב ראש ועדת הביקורת לכנס את הוועדה לדיון בנושא שפירט בדרישתו, ויושב ראש ועדת הביקורת יכנסה בתוך זמן סביר ממועד הבקשה, אם ראה טעם לכך.
(ז) אחת לשנה לפחות תקיים ועדת הביקורת ישיבה עם המבקר הפנימי בלבד.
(ח) ישיבות ועדת הביקורת יתקיימו אחת לשלושה חודשים לפחות.

 
(ט) מניין חוקי בישיבת ועדת הביקורת הוא שלושה חברים לפחות, ובהם דירקטור חיצוני.
(י) בישיבות ועדת הביקורת ייערך פרוטוקול שבו יירשמו שמות הנוכחים, עיקרי הדיון וההחלטות שהתקבלו; הפרוטוקול יעמוד לעיונו של כל דירקטור של החברה.
מבקר פנימי
24ט. (א) על המבקר הפנימי שימונה לפי סעיף 24ו(3) יחולו הוראות סעיפים 3(א), 4(ב), 8, 9, 10 ו–12 לחוק הביקורת הפנימית, התשנ"ב-1992, בשינויים המחויבים.
(ב) המבקר הפנימי יבדוק, בין השאר, את תקינותן של פעולות החברה מבחינת השמירה על הוראות דין, על נוהל עסקים תקין ועל הנהלים שקבע הדירקטוריון של החברה לפי חוק זה.
(ג) המבקר הפנימי ידווח על ממצאיו ליושב ראש הדירקטוריון, לוועדת הביקורת ולמנהל הכללי.
סייג לתחולה
24י. הוראות פרק זה לא יחולו על חברת ניהול תיקים גדולה בששת החודשים הראשונים מאז הפכה לחברת ניהול תיקים גדולה.
שינוי תוספת ראשונה א'
24יא. שר האוצר רשאי, בצו, על פי הצעת הרשות או בהתייעצות עמה, בהסכמת שר המשפטים ובאישור ועדת הכספים של הכנסת, לשנות את התוספת הראשונה א'";.
(2) אחרי התוספת הראשונה יבוא:
"תוספת ראשונה א'
(סעיף 24א)
"חברת ניהול תיקים גדולה" - חברה שהיא בעלת רישיון מנהל תיקי השקעות אשר ביום 31 בדצמבר התקיים לגביה לפחות אחד משני תנאים אלה:
(1) היו לה ולחברות אחרות שהן בעלות רישיון ניהול תיקים השייכות לאותה קבוצה, יחד, מעל 50 לקוחות ושווי הנכסים הכולל שלהן היה מעל 5 מיליארד שקלים חדשים;
(2) היו לה ולחברות אחרות שהן בעלות רישיון ניהול תיקים השייכות לאותה קבוצה, יחד, מעל 1,000 לקוחות;
ימשיכו לראות חברה כחברת ניהול תיקים גדולה גם אם חדלו להתקיים בה התנאים האמורים עד תום שלוש שנים מיום שלא התקיים בה אף אחד מאותם התנאים;
"קבוצה" - קבוצה של תאגידים שמקיימים ביניהם קשרי שליטה, לרבות חברה–בת וחברה קשורה, כהגדרתן בחוק ניירות ערך, וחברה בשליטת חברה השולטת בכל אחת מהן;
"שווי נכסים כולל " - שוויים של ניירות הערך והנכסים הפיננסיים שבניהולה של חברת ניהול תיקים";.
(3) בתוספת השנייה -
(א) בחלק א', אחרי פרט (23) יבוא:
"(23א) הפר הוראות לפי סעיפים 24ב(א) עד (ג) או (ה) בדבר כהונה או מינוי של דירקטורים חיצוניים או הגבלות על כהונה בדירקטוריון של חברת ניהול תיקים גדולה;
(23ב) כיהן כדירקטור ביותר משני גופים פיננסיים בעת אחת, בניגוד להוראות סעיף 24ב(ד), או כיהן כחבר ועדת ביקורת, בניגוד להגבלות הקבועות בסעיף 24ח(ד);
(23ג) הפר את הוראות סעיף 24ג(ב) או (ג) בדבר הגבלה על כהונת מנהל כללי והקניית סמכויות המנהל הכללי;
(23ד) הפר הוראות לפי סעיף 24ד בדבר תנאי כשירות לדירקטורים ולחברי ועדות, בדבר מערך הבקרה הפנימית ותכנית האכיפה הפנימית;
(23ה) הפר את הוראות סעיף 24ה(א) או (ב) בדבר ניהול ישיבות דירקטוריון;
(23ו) לא ערך פרוטוקול בישיבות הדירקטוריון או ועדת ביקורת כנדרש לפי סעיפים 24ה(ג) או 24ח(י);
(23ז) הפר את הוראות סעיף 24ו(2) בכך שהדירקטוריון לא אישר את מערך הבקרה הפנימית ואת תכנית האכיפה הפנימית במשך תקופה העולה על שישה חודשים;
(23ח) הפר את הוראות סעיף 24ו(4) או (5) בכך שהדירקטוריון לא מילא תפקיד מתפקידיו לפי הסעיף האמור במשך תקופה שעולה על שישה חודשים;
(23ט) הפר את הוראות סעיף 24ח(ב)(1) או (2) בכך שוועדת הביקורת שמינה לא דנה בתכנית העבודה של המבקר הפנימי או בדרכים לתיקון ליקויים שנמצאו;
(23י) הפר הוראות לפי סעיף 24ח(ג) או (ד) בדבר הרכב ועדת ביקורת שמינה והגבלות על כהונה בה;
(23יא) הפר את הוראות סעיף 24ח(ז) או (ח) בעניין קיום ישיבות ועדת ביקורת;";
(ב) בחלק ב', בסופו יבוא:
"(7) הפר את הוראות סעיף 24ג(א) בדבר מינוי יושב ראש דירקטוריון;
(8) הפר את הוראות סעיף 24ו(1) בדבר מינוי מנהל כללי;
(9) הפר את הוראות סעיף 24ו(3) בדבר מינוי מבקר פנימי;
(10) הפר את הוראות סעיף 24ח(א) בדבר מינוי ועדת ביקורת";
3.   
בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 -
(1) בסעיף 52לא, בהגדרה "הפרה", בפסקה (1) שבה, במקום "כמפורט בתוספת" יבוא "כמפורט בסעיפים 52סד(ב), 52סז ו–54(א1) ובתוספת";
(2) בסעיף 52מג(א), במקום "כמפורט בתוספת" יבוא "כמפורט בסעיפים 52סד(ב), 52סז ו–54(א1) ובתוספת";
(3) בסעיף 52סד -
(א) בסעיף קטן (ב), במקום "(6) עד (8)" יבוא "(9) עד (11)", במקום "וניתן להטיל עליו" יבוא "ויראו אותו כמבצע הפרה של הוראה המנויה בחלק ג' לתוספת השביעית, ואולם לא יהיה ניתן להטיל עליו אמצעי אכיפה למעט" והמילים "אלא אם כן הוכיח שמילא את חובתו לפי סעיף קטן (א)" - יימחקו;
(ב) אחרי סעיף קטן (ב) יבוא:
"(ב1) הוכיח המנהל הכללי של התאגיד או שותף למעט שותף מוגבל בשותפות, לפי העניין, שמילא את חובתו לפי סעיף קטן (א), לא תחול עליו החזקה לפי סעיף קטן (ב)";.
(4) בסעיף 54א, בהגדרה "הפרה", הסיפה החל במילים "וכן הפרה" - תימחק;
(5) בסעיף 54יא10, בהגדרה "הפרה", הסיפה החל במילים "וכן הפרה" - תימחק.
4.   
5.   
לא יראו באי–כינוס אסיפה כללית בנסיבות המנויות בסעיפים 47 ו–99 עד 101 לחוק השקעות משותפות בנאמנות כנוסחם בסעיף 1(13), (17), (19) ו–(20) לחוק זה, משום פגיעה בזכויותיהם של בעלי היחידות, אף אם הסכם הקרן שהם בעלי היחידות בה כולל הוראות המחייבות את כינוס האסיפה הכללית.

 
בנימין נתניהו
 
יובל שטייניץ
 
ראש הממשלה
 
שר האוצר
שמעון פרס
 
ראובן ריבלין
 
נשיא המדינה
 
יושב ראש הכנסת
 
[1.] ס"ח 2320, התשע"ב (16.11.2011), עמ' 6. הצ"ח - כנסת 387, התשע"א, עמ' 158.

מפת מסמך

1. תיקון חוק השקעות משותפות בנאמנות - מס' 2
2. תיקון חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות - מס' 1
3. תיקון חוק ניירות ערך - מס' 47
4. תחילה
5. הוראת מעבר לעניין כינוס אסיפה כללית