כללי תאגידי מים וביוב (אמות מידה לשירות), התשע"א-2011 1 |
| 1. |
| 1א. (3) שביתה או השבתה; (4) פגיעה חמורה במערכת מחשב או מערכת תפעולית אחרת שמשמשת את החברה; (5) אירועי טבע חריגים, לרבות שריפה; (8) אירוע שהכריז עליו מנהל הרשות אירוע פגיעה במים או אירוע שמנהל האגף הודיע שחל לגביו מצב הפעלה כהגדרתו בכללי אירוע פגיעה במים. (א1) הממונה ידווח מדי שנה למועצת הרשות הממשלתית על אישורים שנתן לפי סעיף קטן (א). (א2) הממונה, באישור מועצת הרשות הממשלתית, רשאי לתת לחברה הקלה מהוראות כללים אלה אם שוכנע כי יש לכך הצדקה בנסיבות העניין ובלבד שהתועלת ממתן ההקלה עולה על הפגיעה הצפויה בצרכנים, ובלבד שמשך ההקלה שעליה החליט מנהל הרשות לא יעלה על 3 חודשים; מנהל הרשות רשאי להתנות את החלטתו בתנאים ולתת לחברה הוראות לעניין מימוש ההקלה. (ב) אישר מנהל הרשות הקלה או שינוי לחברה כאמור, תביא החברה את החלטת מנהל הרשות לידיעת הצרכנים הנוגעים בדבר, ואם מדובר בכלל צרכני החברה, יפרסמו הרשות הממשלתית והחברה את ההחלטה באתרי האינטרנט שלהן. |
| 1ב. |
| 2. (א) בבית הרשום כבית משותף: (1) פנייה בכתב, חתומה על ידי נציגות הבית המשותף, לחלוקת הפרשי המדידה בהתאם להוראות סעיף 58 לחוק המקרקעין; (2) כתב מינוי נציגות הבית המשותף; (3) נסח רישום מרוכז של הבית משותף; (ב) בבית שאינו רשום כבית משותף — המסמכים המפורטים בפסקה (א)(1) ו–(2) בצירוף אישור בדבר שטחי הדירות בנכס מטעם הרשות המקומית או מטעם הקבלן בונה הבית, ובהיעדר אישורים כאמור, מטעם מודד מוסמך; (2) בחלוקה שווה בין כלל הצרכנים בנכס, כל עוד לא הציגה נציגות הבית המשותף את הפרטים הנדרשים בפסקה (1); (3) לעניין סימן זה, |
| 3. |
| 3א. |
| 4. |
| 5. |
| 6. |
| 7. |
| 7א. (א) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תבדוק את נכונות הקריאה המשודרת אליה לעומת קריא מד–המים בכל אחד ממדי–המים הראשיים ומדי–המים המשויכים שבתחומה, פעם בשנה לפחות. (ב) נוכחה חברה כי קריא מד–המים קטן מהקריאה המשודרת שבעדה חויב הצרכן, תזכה את הצרכן בהפרש הקריאה. |
| 7א1. (תיקון התשפ"א) |
| 8. |
| 9. |
| 10. |
| 11. |
| 11א. |
| 12. |
| 13. |
| 13א. (תיקון התשע"ח) (א) חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק, שנוכחה כי קיים חשש לנזילה בצנרת הפרטית או בצנרת המשותפת בנכס המחובר למערכת לקריאה מרחוק - (1) אם יש ברשותה מספר טלפון של הצרכן, תעשה מאמץ סביר להודיע לו בתוך שני ימי עסקים, בטלפון או באמצעות מסרון, על קיומו של חשש לנזילה; חברה לא תפנה באמצעות מסרון אם הודיע לה הצרכן כי אינו מעוניין לקבל הודעות בדרך זו; (2) תשלח לצרכן הודעה בנוסח המפורט בטופס 1א שבתוספת הראשונה בדבר חשש לנזילה, לא יאוחר מהמועדים האלה, ובלבד שבמועד המשלוח עדיין קיים חשש לנזילה: (א) אם אין ברשותה מספר טלפון של הצרכן - 3 ימי עסקים מהמועד שבו נודע לה על קיומו של חשש לנזילה; (ב) אם לא קיבלה אישור על קבלת ההודעה לפי פסקה (1) - 3 ימי עסקים מהמועד שבו שלחה את ההודעה; (ג) אם קיבלה אישור על קבלת ההודעה לפי פסקה (1) - 7 ימי עסקים ממועד קבלת האישור. (ב) סעיף 13 לא יחול על חברה שפעלה לפי סעיף קטן (א). |
| 13ב. (א) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תחליט על אמות מידה להתקיימות חשש לנזילה במד–מים שאינו נכלל בפסקה (1) להגדרה חשש לנזילה, בהתבסס על מאפייני הצריכה בנכס. (ב) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תפרסם באתר האינטרנט שלה את התנאים לקיומו של חשש לנזילה במד– מים שנכלל בפסקה (1) להגדרה חשש לנזילה ואת אמות המידה שעליהן החליטה לקיומו של חשש לנזילה במד–מים אחר לפי סעיף קטן (א). |
| 14. |
| 15. |
| 16. |
| 17. |
| 18. |
| 19. |
| 20. |
| 20א. |
| 20ב. |
| 21. 2 (תיקון התשע"ח) (א) ביקש צרכן לבטל את רישומו כצרכן בנכס מסוים, תבצע החברה את הפעולה רק אם יוצגו באותו מעמד פרטי צרכן חדש בנכס, הסכמתו של הצרכן החדש להירשם כצרכן בנכס ואם דרשה החברה ביטחונות לפי סעיף 53ב - הביטחונות שנמסרו לפי הדרישה. נרשמו אצל החברה חובות כספיים בשל צריכת שירותי המים והביוב בנכס, יסדיר הצרכן המבקש את תשלום יתרת החוב או ימסור יחד עם הבקשה את פרטי ההתקשרות עמו לצורך הסדרת החוב. (ב) היה הצרכן המבקש שוכר בנכס ולא הוצגו פרטי צרכן חדש, תרשום החברה את משכיר הנכס כצרכן ותשלח הודעה למשכיר על דבר רישומו כאמור; והכל בתנאי שהצרכן המבקש הוכיח כי הסתיימה תקופת השכירות בנכס; לא הוכיח הצרכן המבקש את סיום תקופת השכירות, תיעשה החלפת הצרכן בהתאם להוראות סעיף קטן (א). (ג) (נמחק) |
| 21א 3 [תיקון התשפ"ה (מס' 2)] . (א) חברה תרשום צרכן-בעלים בתור צרכן, אלא אם כן הוגשה לה בקשה לרשום אדם אחר כצרכן. (ב) אדם המבקש להירשם בתור צרכן, יגיש לחברה בקשה בכתב; הבקשה תכיל את הפרטים האלה: (1) כתובת הנכס; (2) מספר מד מים, או מספר חוזה של הצרכן הקודם, אם ישנו; (3) שם מלא; (4) מספר זהות, או מספר דרכון לתושב זר, או מספר ברשם התאגידים, לפי העניין; (5) מספר טלפון נייד ונייח, אם יש; (6) כתובת למשלוח הודעות, אם שונה מכתובת הנכס; (7) כתובת דואר אלקטרוני אם קיים; (8) מועד הכניסה לנכס. (ג) לבקשה יצורף צילום של תעודת זהות או רישיון נהיגה ישראלי או דרכון ישראלי של הצרכן, ואם מדובר באזרח זר שאינו תושב - של דרכון, או של תעודת ההתאגדות אם מדובר בתאגיד. (ד) חברה תרשום צרכן בתוך 7 ימי עסקים מקבלת פנייה מלאה לפי סעיף קטן (ב), ותשלח לו ולצרכן העוזב וכן לצרכן-בעלים, אם ישנם, הודעה על ביצוע הרישום, על המועד שממנו יחול השינוי ואת נתוני הקריאה האחרונים של מד המים והאופן שבו נקראו. (ה) רשמה חברה צרכן בנכס שבו מותקן מד עם מנגנון השבתה - תציין זאת החברה בהודעה כאמור בסעיף קטן (ד) ותצרף לצרכן הסבר על כך שבמהלך ימי מנוחה וחג מד המים לא יראה על צריכה. (ו) מועד רישום הצרכן החדש יהיה מועד הכניסה לנכס שנמסר לפי סעיף קטן (ב), ובלבד שיהיה בתוך תקופת החיוב שהוגשה בה הבקשה במלואה. (ז) חברה רשאית לדרוש מאדם המבקש להירשם בתור צרכן, ביטחונות כמפורט בסימן ו' לפרק השלישי. |
| 21ב 4 [תיקון התשפ"ה (מס' 2)] . (א) צרכן המבקש לבטל את רישומו בפנקסי החברה יגיש לחברה בקשה בכתב, ואם אין בנכס מד קריאה מרחוק או לפי בקשת החברה - יצרף קריאה של מד המים; החברה תודיע לצרכן על ביטול רישומו בפנקסי החברה בתוך 7 ימי עסקים ממועד קבלת בקשה מלאה. (ב) קיבלה החברה בקשה לפי סעיף קטן (א) תפעל כלהלן: (1) רשום בנכס צרכן-בעלים - החברה תודיע לו על ביטול הרישום של הצרכן ועל רישומו של הצרכן-בעלים בתור צרכן בנכס במקום הצרכן שעזב; (2) לא רשום בנכס צרכן-בעלים - החברה תבקש מהצרכן את פרטי בעלי הנכס לרבות שם הבעלים, מספר טלפון וכתובת למשלוח הודעות, ורשאית היא לבקש מהצרכן להציג אסמכתה לסיום הסכם השכירות בנכס; החברה לא תסרב לבטל רישום צרכן בשל אי–הצגת אסמכתה כאמור; (3) לא אותר בעל הנכס או החליטה החברה שלא לרשום אדם בתור צרכן-בעלים של הנכס בפנקסי החברה כאמור בסעיף 21(ט), רשאית החברה לנתק את הנכס מהספקת שירותי מים אם מצאה כי הדבר דרוש לצורך מניעת צריכה בלא תמורה ויחול סעיף 117(ב) ו–(ג). |
| 22. |
| 23. 5 [תיקון התשפ"ה (מס' 2)] ביקש צרכן בנכס מושכר בלא מד מים משויך לבטל את רישומו בפנקסי החברה כצרכן והתקיימו הוראות סעיף 21(ב), יירשם משכיר הנכס כצרכן בנכס; נעשה השינוי האמור, שלא בהסכמת משכיר הנכס, תודיע החברה למשכיר הנכס על דבר רישומו כצרכן ועל האפשרות לשנות את הרישום האמור אם יוכיח לחברה כי ביצע את ההכנות הנדרשות לצורך התקנת מד מים משויך. |
| 24. |
| 25. |
| 26. |
| 26א. |
| 26ב. |
| 26ג. 6 [תיקונים: התשע"ג, התשפ"ה (מס' 2)] (א) לעניין כללים אלה יראו כמניעה הנדסית נכס שבו לא ניתן להתקין מד–מים משויך מסיבות שאינן תלויות בחברה ובצרכן (להלן - מניעה הנדסית). (ב) החברה, לפי בקשת הצרכן, רשאית לבחון את קיומה של מניעה הנדסית; הצרכן יצרף לבקשתו חוות דעת מקצועית מתאימה בדבר קיומה של מניעה הנדסית כאמור. |
| 27. |
| 27א. 7 [תיקונים: התשפ"א, התשפ"ה (מס' 2)] (א) קודם להתקנה ראשונה בנכס של מד קריאה מרחוק חלף מד מים משויך שאינו מד קריאה מרחוק, תודיע חברה, בהודעה שתצורף לחשבון התקופתי שיישלח לצרכן 45 ימים לפחות לפני מועד ההתקנה, על האפשרות לבקש להתקין מד קריאה מרחוק עם מנגנון להשבתה מוחלטת של פעילותו החשמלית בימי מנוחה, כמשמעותם בסעיף 18א(א) לפקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1948, כדי להתחשב בזכותו של הצרכן לקיים את ימי המנוחה לפי דתו או עדתו, בלא עלות נוספת. (ב) בהודעה לפי סעיף קטן (א) יפורטו מועד ההתקנה הצפוי והמועד האחרון להגשת בקשה כאמור, שיהיה 15 ימים לפחות לפני מועד ההתקנה הצפוי, וכן משמעות הפעלת מנגנון ההשבתה על היכולת להתריע לפני הצרכן על חשש לנזילה. (ג) חברה תפרסם באתר האינטרנט שלה פרטים על פעילותה להתקנת מדי קריאה מרחוק, לרבות מועדי ההתקנה הצפויים ומשמעות הפעלת מנגנון ההשבתה כאמור בסעיף קטן (א) על היכולת להתריע לפני הצרכן על חשש לנזילה. (ד) בקשת צרכן לפי סעיף קטן (א) תיעשה בכתב, ובכלל זה באמצעות דואר אלקטרוני וטופס מקוון. |
| 27ב. [תיקון התשפ"ה (מס' 2)] צרכן-בעלים או צרכן רשאי לבקש מחברה להחליף מד קריאה מרחוק משויך המותקן בנכס למד עם מנגנון השבתה או להפך, לפי העניין, בתשלום התעריפים. |
| 28. |
| 28א. (1) נציגות הבית המשותף אישרה שרישומה של חברת הניהול כצרכן בנכס לגבי צריכת מים ברכוש המשותף והפרשי מדידה אושר לפי סעיף 71(ב) לחוק המקרקעין; (2) לכל הצרכנים בנכס מותקנים מדי–מים משויכים; (3) אין בנכס מד–מים שלגביו מתקיים האמור בסעיף 8(א)(3). (ג) רשמה חברה חברת ניהול כצרכן בנכס, תודיע על כך לחברת הניהול וכן לכל הצרכנים בנכס לא יאוחר מהחשבון התקופתי הראשון שלאחר הרישום; בהודעה תצוין תקופת החיוב הראשונה שממנה תחויב חברת הניהול כצרכן בעד הפרשי מדידה. |
| 28ב. |
| 28ג. |
| 28ד. (ב) נציגות בית משותף שמבקשת לבטל את רישומה של חברת ניהול כצרכן בנכס, תשלח על כך הודעה לחברה, ערוכה לפי טופס 2ה לתוספת הראשונה; בהודעה תצהיר נציגות הבית המשותף כי החלטה התקבלה כנדרש לפי סעיף 71(ב)(2) לחוק המקרקעין וכי מסרה על כך הודעה לחברת הניהול. (ג) קיבלה חברה בקשה לפי סעיף קטן (א) או (ב), תבטל את הרישום של חברת ניהול כצרכן בנכס, החל מתקופת החיוב הראשונה שלאחר מועד קבלת הבקשה, ותשלח על כך הודעה לחברת הניהול ולכל הצרכנים בנכס, ערוכה לפי טופס 2ו. |
| 28ה. |
| 28ו. (א) חברה תתקין באתר בנייה מד–מים שמחובר למערכת לקריאה מרחוק והתקן מיגון למד–המים. (ב) נציג החברה יהיה נוכח בעת התקנת מד–המים והתקן המיגון וייוודא כי ההתקנה בוצעה באופן תקין. |
| 28ז. |
| 28ח. התעריף בעד התקנה באתר בנייה של מד–מים שמחובר למערכת לקריאה מרחוק והתקן מיגון למד–מים יהיה לפי פרט (16) בתוספת השנייה לכללי התעריפים. |
| 29. |
| 30. |
| 31. 8 [תיקונים: התשע"ב, התשע"ז, התשע"ז (מס' 2), התשפ"ד, התשפ"ה] לא שולם תשלום המגיע לחברה עד מועד החיוב, תיווסף עליו ריבית פריים + 1% לשנה, שתצורף לקרן בתום כל רבעון, בחישוב יומי, ממועד החיוב עד תשלומו בפועל או עד תחילת הסדר תשלומים, לפי העניין. |
| 32. |
| 33. |
| 34. |
| 35. |
| 36. |
| 37. |
| 38. |
| 39. 10 (ב) הבהרה כי החוב נושא ריבית פיגורים עד לפירעונו המלא וכי אי–תשלומו יגרור פעולות אכיפה וגבייה לפי דין, לרבות באמצעות פקודת המסים (גבייה), ועד ניתוק אספקת המים לנכס; (ג) הסבר בדבר האפשרות לבקש הסדר תשלומים; (ד) להודעה יצורף שובר לתשלום יתרת החוב שטרם שולמה; (13) הודעות שיש לכלול בחשבון התקופתי לפי כל דין; (14) פרטי ההתקשרות עם החברה, לרבות כל אלה: (א) כתובת מרכז שירות הלקוחות של החברה ושעות קבלת קהל; (ב) מספר הטלפון של מוקד השירות הטלפוני של החברה ושעות המענה הטלפוני; (ג) מספר פקסימילה; (ד) כתובת דואר אלקטרוני; (ה) כתובת אתר האינטרנט של החברה; (ו) מספר טלפון לדיווח על תקלות; (15) הדרכים שבהן רשאי הצרכן לשלם את החשבון התקופתי; (16) דברי הסבר לחשבון התקופתי בנושאים האלה: (א) מספר הנפשות הרשומות כמתגוררות בנכס; (ב) סוג הקריאה; (ג) צריכה פרטית והפרשי מדידה; (ג1) הסיבות להיווצרות הפרשי מדידה שליליים, וזכותו של הצרכן להשיג על ההחלטה לפי סעיף 108 לחוק, אם הוא סבור כי לא מתקיימים תנאי סעיף 3א(א); (ד) תעריפי המים; (ה) חיוב מזערי; (ו) אופן חישוב חשבון המים; (ז) אחריות הצרכן לרשת הפרטית; (ח) תוספת ריבית פיגורים במקרה של אי–תשלום במועד; (ט) הדרך לערעור על החשבון התקופתי. (ב) חברה לא תהיה רשאית לכלול בחשבון התקופתי פרטים נוספים על הפרטים שבסעיף קטן (א), למעט אלה: (1) סמליל החברה; (2) שדות לשימוש פנימי של החברה, ובלבד שלא יהיה בהוספתם כדי לגרוע מבהירות החשבון התקופתי; (3) פרטים נוספים שיש לכלול בחשבון התקופתי לפי כל דין; (4) פרט נוסף שמנהל הרשות אישר את הכללתו בחשבון התקופתי, לבקשת החברה. (ג) החשבון התקופתי יופק במתכונת שתאפשר הצגה מותאמת אישית של הנתונים לכל צרכן. |
| 40. |
| 41. |
| 42. |
| 43. |
| 44. |
| 45. |
| 46. |
| 47. |
| 48. |
| 49. |
| 50. |
| 51. |
| 52. (2) על זכותו של הצרכן להשיג על ממצאי הבדיקות לפני הרשות הממשלתית לפי סעיף 108 לחוק, בתוך 30 ימים מיום קבלתן; (3) המלצה לצרכן על ביצוע בדיקות לאיתור נזילות או גורמים אחרים לעלייה בצריכה במערכת המים הפרטית או במערכת המים המשותפת, אם לא התבררה הסיבה לצריכה הגבוהה או החריגה בבירור שנערך לפי סעיפים 43 ו–48(ב); (4) על זכותו של הצרכן לפנות לחברה בבקשה לפי סעיף 52א, ובלבד שכמות המים שנמדדה מהווה צריכה חריגה. |
| 52א. (ה) המנהל הכללי יחליט בבקשה לבירור חיוב חריג ויודיע על כך לצרכן בכתב בתוך 60 ימים ממועד הגשתה; החליט המנהל הכללי לדחות את הבקשה - יפרט בהודעה את נימוקי הדחייה ואת זכותו של הצרכן להשיג על ההחלטה לפני הרשות הממשלתית לפי סעיף 108 לחוק בתוך 30 ימים מקבלתה, לפי סעיף 53. (ו) היה למנהל הכללי של החברה או לקרובו עניין אישי באישור הבקשה, לא ידון בה המנהל הכללי, והיא תועבר להחלטת הרשות הממשלתית לפי הוראות סעיף זה, בשינויים המחויבים; החברה תודיע לצרכן על מניעת המנהל הכללי לדון בעניין עקב עניין אישי, ועל העברתו להחלטת הרשות הממשלתית; לעניין זה, |
| 52ב. |
| 53. |
| 53א. |
| 53ב. (3)11 ממשכיר הנכס או ממי שמבקש להירשם כצרכן, בנכס שיש בו תחלופה של צרכנים וקיים לגביו חוב שלא הוסדר במועד ההחלפה, אם היסטוריית התשלומים של הנכס מצביעה על דפוס התנהגות חוזר של אי–תשלום, ובהתחשב בגובה החוב. (א1)12 חברה רשאית לדרוש ביטחונות בסכום של עד פי שלושה מממוצע החשבון התקופתי בשש תקופות החיוב האחרונות של הנכס או של המבקש להירשם כצרכן שקדמו לדרישה מהמבקש, אם קיימת לגבי המבקש תחלופה תדירה של נכסים וקיים לגביו חוב לאותה חברה שלא הוסדר במועד ההחלפה, אם היסטוריית התשלומים של המבקש מצביעה על דפוס התנהגות חוזר של אי–תשלום לאותה חברה ובהתחשב בגובה החוב. (ב)13 כבטוחה יכול לשמש כל אחד מאלה, לפי בחירת הצרכן: (1) ערבות של ערב תושב ישראל; (2) שיק משוך על בנק כמשמעותו בחוק הבנקאות (רישוי), התשמ"א-1981; (3) כל בטוחה אחרת שהחברה הסכימה לקבל. |
| 53ג. |
| 53ד. |
| 54. |
| 54א. |
| 55. |
| 56. (תיקון התשע"ב) על תיאום ביקור של נציג החברה בחצרי צרכן יחולו הוראות סעיף 18א(ג), (ד) ו–(ו) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, בשינויים המחויבים. |
| 57. |
| 58. |
| 59 - 60. |
| 61. |
| 62. |
| 63. |
| 64. |
| 65. |
| 66. |
| 66א. |
| 67. |
| 68. |
| 69. |
| 70. |
| 70א. (א) פנה צרכן לבירור תלונתו לפי סעיף 108 לחוק, ונתנה הרשות הממשלתית הוראות לחברה, תפעל החברה לפי ההוראות כאמור ובכלל זה לעניין הקפאת הליכים או עיכוב ביצוע. (ב) הוראה להקפאת הליכים או לעיכוב ביצוע כאמור תינתן אך במקרים שבהם סברה הרשות הממשלתית, לאחר בחינה ראשונית של התלונה, כי הנסיבות מצדיקות הוראה כאמור; הוראה כאמור תוגבל ל–3 חודשים, אך ניתנת להארכה לתקופות נוספות של 3 חודשים בכל פעם, אם הצורך בהקפאת ההליכים עודנו קיים. |
| 71. |
| 71א. |
| 72. |
| 73. |
| 74. |
| 74א. |
| 75. |
| 76. |
| 77. |
| 78. (5) הסבר בדבר הליך בירור החשבון התקופתי והליכי הבירור הנוספים העומדים לרשות הצרכן; (7) הנחיות לקבלת אישור להספקת מים לפי חוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, והנחיות לביצוע חיבור ראשון של צרכן לרשת המים; (8) תשובות לשאלות נפוצות בנושאים הקשורים לפעילות החברה; (9) הדוח השנתי של החברה; (10) מידע נוסף שעליה לפרסם לציבור על פי דין. |
| 79. |
| 80. (5) תיעוד פניות קודמות ומענה שניתן להן. |
| 81. |
| 82. (3) מספר הצרכנים של החברה נכון ליום 31 בדצמבר של שנת הדוח ושל השנה שקדמה לה, בחלוקה לפי סוגי צרכנים; (9) הסבר בדבר אופן עריכת החשבון התקופתי; (10) מידע בדבר סך כל הפיצויים ששילמה חברה לצרכניה לפי סעיפים 105 ו–106, תוך פירוט ההפרות שביצעה כלפיהם; (11) תמצית הדו"ח השנתי של החברה. |
| 83. |
[תיקון התשפ"ה (מס' 2)] |
| 83א. |
| 84. |
| 85. |
| 86. (א) בסעיף זה, (ב) הוכח להנחת דעתה של החברה כי אדם התחבר שלא כדין למיתקנים בחצרי צרכן, תפעל החברה באופן סביר לניתוק החיבור. (ב1) חברה תתעד פעולת ניתוק כאמור בסעיף קטן (ב) ותשמור את התיעוד למשך 7 שנים מיום פעולת הניתוק. (ג) חברה רשאית לזכות את הצרכן בעד צריכת המים שנצרכה באמצעות החיבור שלא כדין כאמור בסעיף קטן (ב), ככל שתראה לנכון לפי נסיבות העניין ובכלל זה לפי אומדן מהנדס החברה. (ד) חברה תחייב אדם שהתחבר שלא כדין למיתקנים בחצרי הצרכן, בכל העלויות הכרוכות בניתוק החיבור, וכן בצריכת המים שנצרכה באמצעות החיבור שלא כדין כאמור בסעיף קטן (ב). |
| 87. |
| 88. |
| 89 |
| 90 |
| 91 (ב) אישור כמשמעותו בסעיף 157א(ה) לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, לגבי הנכס של הצרכן; בנכסים שהוקמו לפני שנת 1965 יש להציג אישור מהרשות המקומית כי בניית הנכס נעשתה כדין; (2) קיימת להנחת דעתה של החברה גישה חופשית ונאותה למתן שירותי פינוי; (3) לא קיימת להנחת דעתה של החברה מניעה הנדסית או בטיחותית למתן שירותי הפינוי. |
| 92 |
| 93 |
| 94 |
| 95 |
| 96. |
| 97. |
| 98 |
| 99 |
| 100 |
| 101. |
| 102. |
| 103 (2) הדבקה על דלתות הנכסים שבהם מבוצעת הפסקת המים המתוכננת; לעניין בית משותף כהגדרתו בסעיף 52 לחוק המקרקעין, די בהדבקה על דלת הכניסה לבית המשותף; (3) באתר האינטרנט של החברה; (4) אם פרטי הקשר של הצרכן הנדרשים לשם כך מצויים בידה - באמצעות דואר אלקטרוני, מסרון או הודעה קולית, ובלבד שהחברה לא תפנה לצרכן באמצעי זה אם הצרכן הודיע לה כי אינו מעוניין לקבל הודעות בדרך זו; (5) אם החברה מספקת מקור מים חליפי לפי סעיף 101, תפרסם מידע בדבר מיקומו באמצעי הפרסום והודעות לפי סעיף קטן זה; (6) לעניין הודעות לפי סעיף זה יחול סעיף 73 לכללים העיקריים, ובסעיף קטן (א) אחרי "רוב צרכניה" ייקראו "בשכונה או באזור שבו תבוצע הפסקת המים המתוכננת". (ה) להודעה לפי סעיף קטן (א) ופרסום לפי סעיפים קטנים (ד)(1) ו–(2) יצורף במקום בולט כיתוב בערבית, אנגלית, רוסית ואמהרית הכולל את המילים "הודעה על הפסקת מים מתוכננת". |
| 104. |
| 105. 19 [תיקונים: התשע"ד, התשפ"ה (מס' 2)] (א) חברה שעשתה אחד מאלה, תשלם לצרכן פיצוי בסכום של 50 שקלים חדשים - (1) לא הודיעה לצרכן בחשבון התקופתי כי הוא מבוסס על הערכת צריכה לפי סעיף 11; (2) לא שלחה לצרכן הודעה במועד הקבוע כי כמות המים שנמדדה בנכסו היא צריכה חריגה או צריכה חריגה מאוד, לפי סעיפים 13(ג) ו–13(ג1), לפי העניין; (3) חברה שהתקינה מד מים שלא נבדק במעבדה לפי סעיף 26; (4) לא החליפה מד מים שחלפה תקופת שירותו הקבועה באישור דגם מד המים לפי סעיף 5 לכללי מערכות מדידת מים; (5) לא הודיעה לצרכן במועד הקבוע בסעיף 27(ג) על החלפת מד מים בנכס לפי סעיף 27(א) ו–(ב); (6) לא שמרה צילום קריא של מד המים לפי סעיף 28; (7) לא הודיעה לצרכן על תוצאות בירור בתקופה הקבועה בסעיף 47 או שלא כללה בהודעה את הפרטים הנדרשים בסעיף; (8) לא הודיעה לצרכן על תוצאות הבדיקות הנוספות בתקופה הקבועה בסעיף 52 או שלא כללה בהודעה את הפרטים הנדרשים בסעיף; (9) המנהל הכללי לא הודיע לצרכן על תוצאות בירור צריכה במקרים חריגים בתקופה הקבועה בסעיף 52א(ה) או שלא כללה ההודעה את הפרטים הנדרשים בסעיף; (10) לא תיעדה פניית צרכן לפי סעיף 67; (11) לא שלחה אישור קבלת פנייה לצרכן במועד הקבוע בסעיף 68; (12) לא שלחה מענה בכתב לצרכן במועד הקבוע בסעיף 69; (13) לא שלחה לצרכן הודעה במועד הקבוע כי כמות המים שנמדדה בנכסו היא צריכה חריגה או צריכה חריגה מאוד, לפי סעיפים 13(ג) ו–13(ג1), לפי העניין. (ב) חברה שעשתה אחד מאלה, תשלם לצרכן פיצוי בסכום של 100 שקלים חדשים - (1) ביצעה הערכת צריכה שלא בנסיבות הקבועות בסעיף 8(א) לכללים; (2) לא שלחה נציג לנכס במועד הקבוע בסעיף 13 (ד); (3) לא חיברה את הצרכן בנכס חדש במועד הקבוע בסעיף 26 ב(ב). (ג) חברה שעשתה אחד מאלה, תשלם לצרכן פיצוי בסכום של 200 שקלים חדשים - (1) ביצעה פעולות גבייה בניגוד לסעיף 33; (2) לא פעלה ולא אפשרה לצרכן להסדיר את התשלום לפי סעיף 34; (3) לא החזירה לצרכן במועד תשלום יתר לפי סעיף 53; (4) לא החזירה לצרכן את הסכום ששילם בעד בדיקות נוספות, בניגוד לסעיף 51. |
| 106. 20 [תיקונים: התשע"ד, התשפ"ה (מס' 2)] חברה שלא מילאה אחרי סעיף 105, תשלם לצרכן נוסף על הסכום הקבוע בסעיף האמור, סכום זהה לכל תקופת חיוב שבה נמשכת ההפרה. |
| 106א. 21 [תיקון התשפ"ה (מס' 2)] חברה תפעיל מערכת ממוחשבת לזיהוי הפרות המזכות צרכן בפיצויים לפי סעיפים 105 ו–106, שתאפשר הפקת דוחות בעניין ההפרות והפיצויים ששולמו. |
| 107. |
| 108. |
| 109. |
| 110. |
| 111. |
| 112. |
| 113. |
| 114. |
| 115. |
| 116. |
| 117. 22 (1) צרכן המבקש לנתק נכס ממערכת המים יגיש לחברה בקשה בכתב הכוללת הצהרה ולפיה לא הקנה או העביר את זכויותיו בנכס לצד ג' לפי חוק השכירות והשאילה, התשל"א-1971, או חוק השומרים, התשכ"ז-1967, וכי אין בבקשה כדי לפגוע בזכויותיו של צד ג'; (2) הבקשה תהיה ערוכה לפי נוסח טופס 10 שבתוספת; (3) הצרכן ישלם את התעריף לניתוק מד מים לבקשת צרכן לפי פרט 2 בתוספת השנייה לכללי התעריפים; (4) נרשמו אצל החברה חובות כספיים בשל צריכת שירותי המים והביוב בנכס, יסדיר הצרכן המבקש את תשלום יתרת החוב או ימסור יחד עם הבקשה את פרטי ההתקשרות עמו לצורך הסדרת החוב; (5) בקשה לניתוק מד מים ראשי תוגש כשהיא חתומה בידי כל הצרכנים בנכס. (ב) חברה תבצע פעולת ניתוק אספקת מים בתוך 3 ימי עסקים ממועד קבלת בקשת הצרכן; בעת ביצוע פעולה כאמור תדביק החברה, על הדלת החיצונית או במקום אחר בולט לעין בנכס או בסמיכות אליו, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר ביצוע פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת הצרכן; בהודעה זו תפורט קריאת מד המים בעת ביצוע הפעולה האמורה ויחול סעיף 28 אם הוסר מד המים; על אף ביצוע פעולת ניתוק לפי סעיף קטן זה, תמשיך החברה לשלוח לצרכן הודעות חיוב והודעות הנדרשות לפי כללים אלה. (ג) על אף האמור בסעיף קטן (א), מצאה החברה כי כתובת הצרכן למשלוח דברי דואר שונה מכתובת הנכס שמבקשים לבצע בו פעולה לניתוק אספקת מים או נוכחה החברה לדעת, חרף תצהירו של הצרכן, שמדובר בנכס מאוכלס שיש בו צריכת מים, יחולו הוראות אלה: (1) החברה תדביק על דלת הנכס או במקום אחר נראה לעין בנכס, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר הבקשה לבצע פעולת ניתוק אספקת המים לבקשת הצרכן ולא תנתק את הנכס ממים במועד זה; (2) הציג אדם המתגורר בנכס, בתוך 7 ימי עסקים מיום הדבקת ההודעה האמורה בפסקה (1), מסמכים המעידים לכאורה על זכויותיו בנכס המונעות ביצוע פעולת ניתוק אספקת מים, תעכב החברה את ביצוע הפעולה האמורה עד לקבלת צו שיפוטי המורה על ניתוק אספקת המים; (3) לא הוצגו לפני החברה מסמכים כאמור בפסקה (2), במועד האמור, תבצע החברה את פעולת ניתוק אספקת המים; ואולם אם הוצגו לפניה מסמכים כאמור בפסקה (2) לאחר ביצוע פעולת הניתוק, תחבר מחדש את אספקת המים לנכס בתוך 3 ימי עסקים מהמועד שבו שילם הצרכן את התעריף לחיבור מד מים לבקשת צרכן - הקבוע בפרט 3 לתוספת השנייה לכללי התעריפים. |
| 118. |
| 119. 23 |
| 120. 24 |
| 121. |
| 122. |
| 123. |
| 124. |
| 125. |
| 125א. |
| 126. |
תוספת ראשונה25 (סעיפים 13(ג), 13א, 15, 25(א), 28א, 28 ג, 28ד, 43(ב), 52א(א)(2), 91(1)(א) ו–120(ד)) |
תוספת שנייה (סעיף 101(ד))
|
| הוראות תיקון התשפ"ה (מס' 2) שייכנסו לתוקף ביום 1.3.26 |
| 7. החלפת סעיף 21 |
| 21. |
| 10. החלפת סעיף 25 |
| 25. |
| 16. החלפת סעיף 39 |
| 39. |
| 31. תיקון סעיף 78 (ד) הסיבות להיווצרות הפרשי מדידה שליליים, וזכותו של הצרכן להשיג על ההחלטה לפי סעיף 108 לחוק, אם הוא סבור כי לא מתקיימים תנאי סעיף 3א(א); (ה) תעריפי המים; (ו) חיוב מזערי; (ז) אופן חישוב חשבון המים; (ח) אחריות הצרכן לרשת הפרטית; (ט) תוספת ריבית במקרה של אי–תשלום במועד; (י) הדרך לערעור על החשבון התקופתי;" |
| 41. תיקון סעיף 105 |
| 46. החלפת סעיף 117 |
| 117. (1) צרכן-בעלים המבקש לנתק נכס ממערכת המים יגיש לחברה בקשה בכתב הכוללת הצהרה ולפיה לא הקנה או העביר את זכויותיו בנכס לצד ג' לפי חוק השכירות והשאילה, התשל"א-1971, או חוק השומרים, התשכ"ז-1976, וכי אין בבקשה כדי לפגוע בזכויותיו של צד ג'; (2) הבקשה תהיה ערוכה לפי נוסח טופס 10 שבתוספת; (3) צרכן-בעלים ישלם את התעריף לניתוק מד מים לפי פרט 2 בתוספת השנייה לכללי התעריפים; (4) נרשמו אצל החברה חובות כספיים בשל צריכת שירותי המים והביוב בנכס, יסדיר צרכן-בעלים המבקש את תשלום יתרת החוב או ימסור יחד עם הבקשה את פרטי ההתקשרות עימו לצורך הסדרת החוב; (5) בקשה לניתוק מד מים ראשי תוגש חתומה בידי כל הצרכנים-בעלים בנכס. (ב) חברה תבצע פעולת ניתוק אספקת מים בתוך 7 ימי עסקים ממועד קבלת בקשת הצרכן-בעלים; בעת ביצוע פעולה כאמור תדביק החברה על הדלת החיצונית או במקום אחר בולט לעין בנכס או בסמיכות אליו, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר ביצוע פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת הצרכן-בעלים; בהודעה זו תפורט קריאת מד המים בעת ביצוע הפעולה האמורה ויחול סעיף 28 אם הוסר מד המים; על אף ביצוע פעולת ניתוק לפי סעיף קטן זה, תמשיך החברה לשלוח לצרכן-בעלים הודעות חיוב והודעות הנדרשות לפי כללים אלה. (ג) על אף האמור בסעיף קטן (א), מצאה החברה כי כתובת הצרכן למשלוח דברי דואר שונה מכתובת הנכס שמבקשים לבצע בו פעולה לניתוק אספקת מים, או נוכחה החברה לדעת, חרף הצהרתו של הצרכן, שמדובר בנכס מאוכלס שיש בו צריכת מים, יחולו הוראות אלה: (1) החברה תדביק על דלת הנכס או במקום אחר נראה לעין בנכס, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר הבקשה לבצע פעולת ניתוק אספקת המים לבקשת הצרכן-בעלים, ולא תנתק את הנכס ממים במועד זה; (2) הציג אדם המתגורר בנכס, בתוך 7 ימי עסקים מיום הדבקת ההודעה האמורה בפסקה (1), מסמכים המעידים לכאורה על זכויותיו בנכס כאמור בסעיף 21(ד) או נרשם בחברה כצרכן, תעכב החברה את ביצוע הפעולה האמורה עד לקבלת צו שיפוטי המורה על ניתוק אספקת המים; (3) לא הוצגו לפני החברה מסמכים כאמור בפסקה (2) במועד האמור, תבצע החברה את פעולת ניתוק אספקת המים; ואולם אם הוצגו לפניה מסמכים כאמור בפסקה (2) ולא נרשם אדם המתגורר בנכס כצרכן לאחר ביצוע פעולת הניתוק, תחבר מחדש את אספקת המים לנכס בתוך 3 ימי עסקים מהמועד שבו שילם הצרכן את התעריף לחיבור מד מים לבקשת צרכן, הקבוע בפרט 3 לתוספת השנייה לכללי התעריפים. |
| 48. החלפת סעיף 120 |
| 120. |