תאריך תצוגה: 01/09/2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
1א. הקלה מהוראות הכללים
1ב. מטרות הכללים
פרק שני: צרכנות סימן
א': הפרשי מדידה
2. אופן חלוקת הפרשי מדידה בעלי ערך חיובי
3. אופן חלוקת הפרשי מדידה בעלי ערך שלילי
3א. חיוב בהפרשי מדידה שליליים
4. הפרשי מדידה כאשר מד המים הראשי אינו תקין
5. חיוב או זיכוי בשל הפרשי מדידה
6. הודעות לצרכנים המחויבים בהפרשי מדידה
סימן ב': הערכת צריכה
7. חיוב לפי קריא מד מים
7א. אימות קריאה משודרת
7א1. חובת התקנת מערכת קריאה מרחוק
8. ביצוע הערכת צריכה
9. חיוב בעקבות הערכת צריכה
10. תיקון חיוב בהפרשי מדידה
11. הודעה על חיוב לפי הערכת צריכה
11א. אומדן של מהנדס החברה
12. הערכת צריכה במקרים מיוחדים
סימן ג': צריכה חריגה הנובעת מנזילה
13. בדיקה השוואתית של כמות הצריכה
13א. חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק
13ב. קביעת אמות מידה לחשש לנזילה ופרסומן
14. תנאים להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
15. הגשת בקשה להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
16. הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
17. חיוב במקרה של הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
18. הכרה בצריכה חריגה לצרכן שאין לגביו צריכה רגילה
סימן ד': מד מים נוסף לצרכן
19. התקנה של מד נוסף
20. תעריף בעבור התקנת מד מים נוסף
20א. מיגון מד–מים
20ב. תעריף בעד התקנת התקן מיגון
סימן ה': החלפת צרכן בנכס
21. החלפת צרכן בנכס
21א רישום צרכן
21ב ביטול רישום צרכן
22. החלפת צרכן בנכס בלא מד מים משויך
23. החלפת צרכן בנכס מושכר בלא מד מים משויך
24. החלפת צרכן בהתקיים מניעה הנדסית
25. בקשת השינוי
26. התקנת מד מים שהוסר מנכס אחר
26א. החלפת מד–מים שחלף מועד כיולו
סימן ז': חיבור של נכס למערכת מים
26ב. חיבור לראשונה של נכס
26ג. מניעה הנדסית
27. הודעה על החלפת מד מים
27א. הודעה על התקנה ראשונה של מד קריאה מרחוק
27ב. החלפת מד קריאה מרחוק לבקשת צרכן או צרכן-בעלים
28. שמירת נתוני קריא מד מים
28א. רישום חברת ניהול כצרכן
28ב. הוראות לעניין חברת ניהול הרשומה כצרכן
28ג. אי–תשלום חיוב בידי חברת ניהול
28ד. ביטול רישום חברת וניהול כצרכן
28ה. שמירת חובות
28ו. התקנת מד–מים באתר בנייה
28ז. תקופת חיוב באתר בנייה
28ח. תעריף בעד התקנת מד–מים והתקן מיגון
פרק שלישי: חשבונות ותשלומים
סימן א': חובת תשלום
29. אספקת שירות בכפוף לתשלום
30. מועד אחרון לתשלום
31. ריבית פיגורים
32. הסדר תשלומים
33. השעיית פעולות גבייה
34. תשלום חלקי בהגשת בקשה לבירור
35. החזר תשלום ששולם ביתר
36. תקופת החיוב
37. תדירת החשבון התקופתי
38. משלוח החשבון התקופתי
39. מתכונת החשבון התקופתי
מתכונת החשבון התקופתי
40. זכות לקבלת העתק חשבון תקופתי
41. אמצעי תשלום
42. פיצול התשלום
43. בירור חשבון
44. מד מים שלא נקרא
45. מד מים שלא נבדק או כויל במועד
46. חיוב שגוי בהפרשי מדידה
47. הודעה על תוצאות בירור
48. עריכת בדיקות נוספות
49. בדיקת מד מים לפי בקשת צרכן
50. תיקון חיוב
51. השבת דמי בדיקה
52. הודעה על תוצאות הבדיקות הנוספות
52א. חיוב לפי הערכת צריכה בצריכה חריגה
52ב. זיכוי צרכן במקרים חריגים
53. בירור השגות צרכן
53א. דיווח לרשות הממשלתית
53ב. דרישת ביטחונות
53ג. מסירת ביטחונות - תנאי לרישום
53ד. הודעה על מימוש ביטחונות
פרק רביעי: שירותים לצרכנים
סימן א': ביקור מתואם בחצרי צרכן
54. תיאום ביקור בחצרי צרכן
54א. דיווח של צרכן
55. תיאום ביקור לשם בירור צריכה
56. החלת הוראות חוק הגנת הצרכן
57. תשלום בעד ביקור סרק
58. משלוח הודעות
61. מרכז קבלת קהל
62. מועדי קבלת קהל
63. זמני המתנה
64. מוקד שירות טלפוני
65. מועדי הפעלת מוקד השירות
66. מוקד חירום
66א. ערוצי שירות מקוונים
67. חובת תיעוד פניות
68. אישור קבלת פנייה
69. חובת מענה בכתב
70. פנייה אינה מעכבת תשלום
70א. הוראות הרשות הממשלתית
71. חובת הכשרה
71א. הצגת תעודה
72. חובת הקלטת שיחות
73. שפת מתן השירות
74. נגישות לאנשים עם מוגבלות
74א. אישור הפעלה מותאם
75. אתר אינטרנט
76. שפת האתר
77. דרכי הפנייה לחברה
78. מידע לצרכן
79. פנייה בערוץ שירות מקוון ובטלפון
80. ביצוע פעולות וקבלת מידע אישי
81. דוח שנתי
82. פרטי הדוח השנתי
83. מתן הודעה לצרכן על פרסום הדוח השנתי
83א. הערכה ומדידה של שירות
84. חיבור שלא כדין
85. שיבוש מדידה
86. גניבת מים מחצרי הצרכן
87. שמירת אחריות
פרק שביעי: מתן שירותי ביוב לצרכנים שאינם מחוברים למערכת הביוב
סימן א': נכס במקום שאין בו מערכת ביוב
88. זכאות לשירותי פינוי
89 שירותי פינוי
90 הודעה בדבר
91 תנאים לקבלת
92 בחינת הבקשה
93 פינוי שלא על ידי החברה
94 ביקור נוסף או ביקור מתואם לפינוי נוסף בידי החברה
95 ניהול רישום בידי החברה
96. חובת דיווח
97. הודעה לצרכן בדבר חובת התחברות למערכת ביוב קיימת
סימן ג': נכס במקום שבו מונחת מערכת ביוב לראשונה
98 הודעה לצרכן על התקנה צפויה של מערכת ביוב
99 הימנעות צרכן זכאי מלהתחבר למערכת הביוב
100 שמירת דינים
פרק שמיני: הפסקות מים
101. הפסקת מים מתוכננת
102. הפסקת מים מתוכננת באזורים שבהם מצויים מוסדות ציבור
103 מתן הודעה לצרכנים על הפסקת מים מתוכננת
104. הפסקות מים לצורך תיקון תקלות
פרק תשיעי: תשלום פיצוי לצרכן בשל הפרת אמות מידה
105. נסיבות לתשלום פיצוי לצרכן
106. הפרה נמשכת
106א. הפעלת מערכת ממוחשבת
107. אופן ומועד התשלום
108. עדכון סכומים
109. סייג לפיצוי
110. מדיניות יישום הליכי הגבייה
111. מתן הודעה בדבר אי–מסירת פרטים מזהים
112. התראה לצרכן הביתי טרם העברת בקשה לביצוע פעולת ניתוק אספקת מים
113. תיעוד
114. התראה לצרכן של נכס אחר בשל אי– תשלום
115. הודעה על ביצוע פעולת ניתוק
116. התראה לפני ביצוע ניתוק חוזר
117. פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת צרכן
פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת צרכן
118. חיבור מחדש לנכס שלבקשת צרכן בוצעה בו פעולת ניתוק אספקת מים
119. הודעה על חיבור נכס אחר
הודעה על חיבור נכס אחר
120. אופן שליחת התראות והודעות
אופן שליחת התראות והודעות
121. חובת דיווח ופרסום
פרק אחד–עשר: בדיקה לאיכות מי שתייה
122. הגשת בקשה
123. החיוב בעד הבדיקה
124. בדיקת איכות מי השתייה
125. תוצאות הבדיקות
125א. בחינה תקופתית של אסדרה
126. תחילה
חלק א': ימים שבהם לא תבצע חברה הפסקת מים
חלק ב': ימים שבהם צריכה הרשות להתחשב לפי הרכב האוכלוסייה הצפויה להיות מושפעת מהפסקת המים:
7. החלפת סעיף 21
10. החלפת סעיף 25
16. החלפת סעיף 39
31. תיקון סעיף 78
41. תיקון סעיף 105
46. החלפת סעיף 117
48. החלפת סעיף 120

כללי תאגידי מים וביוב (אמות מידה לשירות), התשע"א-2011 1

בתוקף סמכותה לפי סעיפים 99, 100 ו–101(ב) לחוק תאגידי מים וביוב, התשס"א-2001 (להלן - החוק), ולאחר שקוימו הוראות סעיף 107 לחוקחוק, קובעת מועצת הרשות הממשלתית למים ולביוב כללים אלה:
1.   
"בור ספיגה" , "בור רקב" , "ביובית" , "שפכים" - כהגדרתם בתקנות המים (מניעת זיהום) (בורות ספיגה ובורות רקב), התשנ"ב-1992;
"בכתב" - בפנייה או בהודעה לחברה - לרבות באמצעות שיחת טלפון שהוקלטה למוקד השירות של החברה או באמצעות ערוצי שירות מקוונים;
"דוח שנתי" - כמשמעותו בסעיף 81;
"המחלקה לשירותים חברתיים" , "מיצוי הליכי גבייה" , "נכס אחר" , "נכס של צרכן ביתי" , "צרכן ביתי" , "פעולת ניתוק אספקת מים" כהגדרתם בכללי הניתוק;
"המנהל הכללי" - המנהל הכללי של חברה;
"הפסקת מים מתוכננת" - הפסקת מים שאינה הפסקת מים לצורך תיקון תקלות והיא לצורך טיפול, שדרוג ותחזוקה של תשתיות המים והביוב של החברה או במקרים שבהם דרש מהחברה ספק תשתיות אחר לעשות כן לצורך טיפול, שדרוג ותחזוקה בתשתיותיו המצויות בסמוך או קשורות בעקיפין או במישרין לתשתיות המים והביוב;
"הפסקות מים לצורך תיקון תקלות" - הפסקת מים הנדרשת לצורך תיקון תקלה או בעיה שתיקונה אינו סובל דיחוי או שנדרש בתוך פחות מ–48 שעות;
"הפרשי מדידה" — ההפרש בין הכמות שעברה, בתקופה מסוימת, במד המים הראשי בנכס, לבין סך כל הכמויות שעברו בכל מדי המים המשויכים בנכס, כפי שנמדדו באותה תקופה או כפי שהוערכו, אם בוצעה הערכת צריכה לפי סעיף 8;
"הפרשי מדידה חריגים" — הפרשי מדידה השווים או עולים על 150% מהפרשי המדידה הרגילים;
"הפרשי מדידה רגילים" - הפרשי המדידה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ובלבד שהצריכה באותה תקופה במד–המים הראשי בנכס מהווה צריכה רגילה, ובהעדר תקופה מקבילה כאמור - הכמות הממוצעת של הפרשי מדידה בשתי התקופות האחרונות שהצריכה בהן במד–המים הראשי בנכס מהווה צריכה רגילה;
"הרשות הממשלתית" — כהגדרתה בחוק המים, התשי"ט-1959;
"הוועדה המייעצת" , "חוב שוטף" - כהגדרתם בכללי הניתוק;
"חברה" — כהגדרתה בחוק;
"חברת ניהול" - תאגיד המספק שירותי ניהול ואחזקה של הרכוש המשותף בנכס;
"חשבון תקופתי" - הודעת חיוב של חברה בעד שירותי מים, שירותי ביוב או שניהם גם יחד שניתנו לצרכן במהלך תקופת חיוב;
"חשש לנזילה" - אחד מאלה:
(1) במד–מים משויך, למעט בנכס שמתאפיין בצריכה רציפה של מים או שלא ניתן לקבל לגביו חיווי על צריכה רציפה - מדידה של צריכת מים רציפה במשך פרק זמן העולה על 24 שעות;
(2) בכל מד–מים אחר - לפי אמות מידה שקבעה החברה לפי סעיף 13ב(א);
"יום עסקים" - יום א' עד ה', למעט ערבי חג וחגים;
"כללי אירוע פגיעה במים" - כללי המים (אירוע פגיעה במים), התשפ"ג-2023;
"כללי כמות מוכרת" - כללי המים (קביעת כמות מוכרת), התשע"ו-2016;
"כללי מערכות מדידת מים" - כללי מדידת מים (מערכות מדידת מים), התשפ"ב-2022;
"כללי שפכי מפעלים" - כללי תאגידי מים וביוב (שפכי מפעלים המוזרמים למערכות ביוב), התשע"ד-2014;
"מבדקה" — (נמחקה);
"מדד" - מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה;
"מד מים" - כהגדרתו בכללי מערכות מדידת מים;
"מד מים משויך" - מד מים, אחד או יותר, המודד את כל צריכת המים של צרכן מסוים בנכס מסוים ושהחברה משייכת לאותו צרכן;
"מד מים ראשי" — מד מים המודד את כמויות המים המסופקות לנכס שיש בו יותר ממד מים משויך אחד;
"מד עם מנגנון השבתה" - מד קריאה מרחוק עם מנגנון להשבתה מוחלטת של פעילותו החשמלית בימי השבת ומועדי ישראל, כמשמעותם בסעיף 18א(א) לפקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1948;
"מד קריאה מרחוק" - מד מים, לרבות מד מים עם יחידת תקשורת נפרדת, המאפשר שידור תדיר של נתוני קריאה ממד המים אל החברה;
"מועד החיוב" - המועד האחרון לתשלום חיוב כמשמעותו בסעיף 30;
"מוסד חינוך מוכר" - כהגדרתו בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949;
"מוסד פטור" - כמשמעותו בסעיף 5 לחוק לימוד חובה, התש"ט-1949;
"מוסד רפואי" - כהגדרתו בסעיף 24 לפקודת בריאות העם, 1940;
"מעבדה" - כהגדרתה בכללי מערכות מדידת מים;
"מערכת קריאה מרחוק" - מערכת המאפשרת שידור תדיר של נתוני קריאה ממד–מים אל החברה;
"משכיר נכס" - (נמחקה);
"נכס" — כל קרקע או בניין המחוברים למערכת המים או מערכת הביוב של החברה או צורכים שירותי מים או ביוב ממנה;
"נציג שירות לקוחות" - כמשמעותו בסעיף 71;
"ערוצי שירות מקוונים" - כמשמעותם בסעיף 66א(א);
"פקודת המסים גבייה" - פקודת המסים (גבייה);
"צריכה גבוהה" — כמות המים שנמדדה במד–מים משויך, ובמד–מים ראשי - הפרשי המדידה שנמדדו, השווה או העולה על 130 אחוזים אך נמוכה מ–150 אחוזים מהצריכה הרגילה או מהפרשי המדידה הרגילים, לפי העניין;
"צריכה חריגה" - כמות המים שנמדדה במד–מים משויך, ובמד–מים ראשי - הפרשי המדידה שנמדדו, השווה או העולה על 150 אחוזים מהצריכה הרגילה או מהפרשי המדידה הרגילים, לפי העניין;
"צריכה חריגה מאוד" - כמות המים שנמדדה במד–מים משויך, ובמד מים ראשי - הפרשי המדידה שנמדדו, השווה או העולה על 200 אחוזים מהצריכה הרגילה במד–המים או מהפרשי המדידה הרגילים, לפי העניין;
"צריכה רגילה" — הכמות שעברה במד מים משויך או במד המים הראשי בנכס, לפי העניין, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ובלבד שלא התקיימו לגביה נסיבות חריגות ובהעדר תקופה מקבילה כאמור - הכמות הממוצעת שעברה בשתי תקופות החיוב האחרונות אשר בהן נקרא מד המים המשויך או מד המים הראשי בנכס, לפי העניין, שלא התקיימו לגביהן נסיבות חריגות; לעניין זה, "נסיבות חריגות" - אם הוגשה לגבי התקופה בקשה להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה לפי סעיף 15 או בקשה לעריכת בירור לפי סעיפים 43 או 52א(א)(3), או שהמנהל הכללי החליט כי התקיימו לגביה נסיבות חריגות שבשלן לא ניתן לראות בה צריכה רגילה;
"צרכן" — מי שרשום בפנקסי החברה כמקבל מהחברה שירותי מים, שירותי ביוב או שניהם גם יחד בנכס מסוים;
"צרכן-בעלים" - כהגדרת "בעל נכס" בכללי דמי הקמה;
"צרכן זכאי" - צרכן שמתקיימים בו התנאים שבסעיף 88;
"ריבית החשב הכללי" ו "ריבית פיגורים החשב הכללי" - (נמחקה);
"שירותי פינוי" - שירותי ריקון בור רקב או בור ספיגה המחובר לבור הרקב, באמצעות ביובית;
"תושב" - כהגדרתו בחוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה-1965;
"תקופת חיוב" - תקופת חיוב חודשית או דו–חודשית, שנקבעה לפי סעיף 36;
"תקופת חיוב דו–חודשית" - תקופה שלגביה נמדדה כמות המים שעברה במד המים או בוצעה הערכת צריכה לפי סעיף 8, שלא תפחת מ–56 ימים ולא תעלה על 66 ימים;
"תקופת חיוב חודשית" - תקופה שלגביה נמדדה כמות המים שעברה במד המים או בוצעה הערכת צריכה לפי סעיף 8, שלא תפחת מ–26 ימים ולא תעלה על 36 ימים;
1א.   
(3) שביתה או השבתה;
(4) פגיעה חמורה במערכת מחשב או מערכת תפעולית אחרת שמשמשת את החברה;
(5) אירועי טבע חריגים, לרבות שריפה;
(6) הכרזה על מחלה מידבקת מסוכנת כמשמעותה בסעיף 20 לפקודת בריאות העם;
(7) מצב חירום שהכריזה הממשלה, למעט הכרזה על מצב חירום לפי סעיף 38 לחוק-יסוד: הממשלה;
(8) אירוע שהכריז עליו מנהל הרשות אירוע פגיעה במים או אירוע שמנהל האגף הודיע שחל לגביו מצב הפעלה כהגדרתו בכללי אירוע פגיעה במים.
(א1) הממונה ידווח מדי שנה למועצת הרשות הממשלתית על אישורים שנתן לפי סעיף קטן (א).
(א2) הממונה, באישור מועצת הרשות הממשלתית, רשאי לתת לחברה הקלה מהוראות כללים אלה אם שוכנע כי יש לכך הצדקה בנסיבות העניין ובלבד שהתועלת ממתן ההקלה עולה על הפגיעה הצפויה בצרכנים, ובלבד שמשך ההקלה שעליה החליט מנהל הרשות לא יעלה על 3 חודשים; מנהל הרשות רשאי להתנות את החלטתו בתנאים ולתת לחברה הוראות לעניין מימוש ההקלה.
(ב) אישר מנהל הרשות הקלה או שינוי לחברה כאמור, תביא החברה את החלטת מנהל הרשות לידיעת הצרכנים הנוגעים בדבר, ואם מדובר בכלל צרכני החברה, יפרסמו הרשות הממשלתית והחברה את ההחלטה באתרי האינטרנט שלהן.
1ב.   
2.   
(1) לפי הוראות סעיף 58 לחוק המקרקעין, אם הציגה נציגות הבית המשותף את המסמכים האלה:
(א) בבית הרשום כבית משותף:
(1) פנייה בכתב, חתומה על ידי נציגות הבית המשותף, לחלוקת הפרשי המדידה בהתאם להוראות סעיף 58 לחוק המקרקעין;
(2) כתב מינוי נציגות הבית המשותף;
(3) נסח רישום מרוכז של הבית משותף;
(ב) בבית שאינו רשום כבית משותף — המסמכים המפורטים בפסקה (א)(1) ו–(2) בצירוף אישור בדבר שטחי הדירות בנכס מטעם הרשות המקומית או מטעם הקבלן בונה הבית, ובהיעדר אישורים כאמור, מטעם מודד מוסמך;
(2) בחלוקה שווה בין כלל הצרכנים בנכס, כל עוד לא הציגה נציגות הבית המשותף את הפרטים הנדרשים בפסקה (1);
(3) לעניין סימן זה, "צרכן" - לרבות צרכן שנותק משירותי מים וביוב .
3.   
3א.   
4.   
5.   
6.   
7.   
7א.   
(א) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תבדוק את נכונות הקריאה המשודרת אליה לעומת קריא מד–המים בכל אחד ממדי–המים הראשיים ומדי–המים המשויכים שבתחומה, פעם בשנה לפחות.
(ב) נוכחה חברה כי קריא מד–המים קטן מהקריאה המשודרת שבעדה חויב הצרכן, תזכה את הצרכן בהפרש הקריאה.
7א1.   

(תיקון התשפ"א)
(א) חברה תפעיל מערכת קריאה מרחוק ותתקין אצל צרכן אך ורק מד קריאה מרחוק; החברה תשלים עד יום כ"א בטבת התשפ"ז (31 בדצמבר 2026) התקנת מדי קריאה מרחוק לכל צרכניה.
(ב) נקבע תקן ישראלי לפרוטוקול תקשורת של מערכת קריאה מרחוק, לא תתקין חברה אלא מד קריאה מרחוק העומד בדרישותיו.
8.   
9.   
10.   
11.   
11א.   
12.   
13.   
13א.   

(תיקון התשע"ח)
(א) חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק, שנוכחה כי קיים חשש לנזילה בצנרת הפרטית או בצנרת המשותפת בנכס המחובר למערכת לקריאה מרחוק -
(1) אם יש ברשותה מספר טלפון של הצרכן, תעשה מאמץ סביר להודיע לו בתוך שני ימי עסקים, בטלפון או באמצעות מסרון, על קיומו של חשש לנזילה; חברה לא תפנה באמצעות מסרון אם הודיע לה הצרכן כי אינו מעוניין לקבל הודעות בדרך זו;
(2) תשלח לצרכן הודעה בנוסח המפורט בטופס 1א שבתוספת הראשונה בדבר חשש לנזילה, לא יאוחר מהמועדים האלה, ובלבד שבמועד המשלוח עדיין קיים חשש לנזילה:
(א) אם אין ברשותה מספר טלפון של הצרכן - 3 ימי עסקים מהמועד שבו נודע לה על קיומו של חשש לנזילה;
(ב) אם לא קיבלה אישור על קבלת ההודעה לפי פסקה (1) - 3 ימי עסקים מהמועד שבו שלחה את ההודעה;
(ג) אם קיבלה אישור על קבלת ההודעה לפי פסקה (1) - 7 ימי עסקים ממועד קבלת האישור.
(ב) סעיף 13 לא יחול על חברה שפעלה לפי סעיף קטן (א).
13ב.   
(א) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תחליט על אמות מידה להתקיימות חשש לנזילה במד–מים שאינו נכלל בפסקה (1) להגדרה חשש לנזילה, בהתבסס על מאפייני הצריכה בנכס.
(ב) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תפרסם באתר האינטרנט שלה את התנאים לקיומו של חשש לנזילה במד– מים שנכלל בפסקה (1) להגדרה חשש לנזילה ואת אמות המידה שעליהן החליטה לקיומו של חשש לנזילה במד–מים אחר לפי סעיף קטן (א).
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
סימן ד 1': מיגון מד–מים
20א.   
20ב.   
21. 2
החלפת צרכן בנכס

(תיקון התשע"ח)
(א) ביקש צרכן לבטל את רישומו כצרכן בנכס מסוים, תבצע החברה את הפעולה רק אם יוצגו באותו מעמד פרטי צרכן חדש בנכס, הסכמתו של הצרכן החדש להירשם כצרכן בנכס ואם דרשה החברה ביטחונות לפי סעיף 53ב - הביטחונות שנמסרו לפי הדרישה. נרשמו אצל החברה חובות כספיים בשל צריכת שירותי המים והביוב בנכס, יסדיר הצרכן המבקש את תשלום יתרת החוב או ימסור יחד עם הבקשה את פרטי ההתקשרות עמו לצורך הסדרת החוב.
(ב) היה הצרכן המבקש שוכר בנכס ולא הוצגו פרטי צרכן חדש, תרשום החברה את משכיר הנכס כצרכן ותשלח הודעה למשכיר על דבר רישומו כאמור; והכל בתנאי שהצרכן המבקש הוכיח כי הסתיימה תקופת השכירות בנכס; לא הוכיח הצרכן המבקש את סיום תקופת השכירות, תיעשה החלפת הצרכן בהתאם להוראות סעיף קטן (א).
(ג) (נמחק).
21א 3
רישום צרכן

[תיקון התשפ"ה (מס' 2)]
. (א) חברה תרשום צרכן-בעלים בתור צרכן, אלא אם כן הוגשה לה בקשה לרשום אדם אחר כצרכן.
(ב) אדם המבקש להירשם בתור צרכן, יגיש לחברה בקשה בכתב; הבקשה תכיל את הפרטים האלה:
(1) כתובת הנכס;
(2) מספר מד מים, או מספר חוזה של הצרכן הקודם, אם ישנו;
(3) שם מלא;
(4) מספר זהות, או מספר דרכון לתושב זר, או מספר ברשם התאגידים, לפי העניין;
(5) מספר טלפון נייד ונייח, אם יש;
(6) כתובת למשלוח הודעות, אם שונה מכתובת הנכס;
(7) כתובת דואר אלקטרוני אם קיים;
(8) מועד הכניסה לנכס.
(ג) לבקשה יצורף צילום של תעודת זהות או רישיון נהיגה ישראלי או דרכון ישראלי של הצרכן, ואם מדובר באזרח זר שאינו תושב - של דרכון, או של תעודת ההתאגדות אם מדובר בתאגיד.
(ד) חברה תרשום צרכן בתוך 7 ימי עסקים מקבלת פנייה מלאה לפי סעיף קטן (ב), ותשלח לו ולצרכן העוזב וכן לצרכן-בעלים, אם ישנם, הודעה על ביצוע הרישום, על המועד שממנו יחול השינוי ואת נתוני הקריאה האחרונים של מד המים והאופן שבו נקראו.
(ה) רשמה חברה צרכן בנכס שבו מותקן מד עם מנגנון השבתה - תציין זאת החברה בהודעה כאמור בסעיף קטן (ד) ותצרף לצרכן הסבר על כך שבמהלך ימי מנוחה וחג מד המים לא יראה על צריכה.
(ו) מועד רישום הצרכן החדש יהיה מועד הכניסה לנכס שנמסר לפי סעיף קטן (ב), ובלבד שיהיה בתוך תקופת החיוב שהוגשה בה הבקשה במלואה.
(ז) חברה רשאית לדרוש מאדם המבקש להירשם בתור צרכן, ביטחונות כמפורט בסימן ו' לפרק השלישי.
21ב 4
ביטול רישום צרכן

[תיקון התשפ"ה (מס' 2)]
. (א) צרכן המבקש לבטל את רישומו בפנקסי החברה יגיש לחברה בקשה בכתב, ואם אין בנכס מד קריאה מרחוק או לפי בקשת החברה - יצרף קריאה של מד המים; החברה תודיע לצרכן על ביטול רישומו בפנקסי החברה בתוך 7 ימי עסקים ממועד קבלת בקשה מלאה.
(ב) קיבלה החברה בקשה לפי סעיף קטן (א) תפעל כלהלן:
(1) רשום בנכס צרכן-בעלים - החברה תודיע לו על ביטול הרישום של הצרכן ועל רישומו של הצרכן-בעלים בתור צרכן בנכס במקום הצרכן שעזב;
(2) לא רשום בנכס צרכן-בעלים - החברה תבקש מהצרכן את פרטי בעלי הנכס לרבות שם הבעלים, מספר טלפון וכתובת למשלוח הודעות, ורשאית היא לבקש מהצרכן להציג אסמכתה לסיום הסכם השכירות בנכס; החברה לא תסרב לבטל רישום צרכן בשל אי–הצגת אסמכתה כאמור;
(3) לא אותר בעל הנכס או החליטה החברה שלא לרשום אדם בתור צרכן-בעלים של הנכס בפנקסי החברה כאמור בסעיף 21(ט), רשאית החברה לנתק את הנכס מהספקת שירותי מים אם מצאה כי הדבר דרוש לצורך מניעת צריכה בלא תמורה ויחול סעיף 117(ב) ו–(ג).
22.   
23. 5
החלפת צרכן בנכס מושכר בלא מד מים משויך

[תיקון התשפ"ה (מס' 2)]
ביקש צרכן בנכס מושכר בלא מד מים משויך לבטל את רישומו בפנקסי החברה כצרכן והתקיימו הוראות סעיף 21(ב), יירשם משכיר הנכס כצרכן בנכס; נעשה השינוי האמור, שלא בהסכמת משכיר הנכס, תודיע החברה למשכיר הנכס על דבר רישומו כצרכן ועל האפשרות לשנות את הרישום האמור אם יוכיח לחברה כי ביצע את ההכנות הנדרשות לצורך התקנת מד מים משויך.
24.   
25.   
סימן ו': התקנה והחלפה של מד מים
26.   
26א.   
26ב.   
26ג. 6
מניעה הנדסית

[תיקונים: התשע"ג, התשפ"ה (מס' 2)]
(א) לעניין כללים אלה יראו כמניעה הנדסית נכס שבו לא ניתן להתקין מד–מים משויך מסיבות שאינן תלויות בחברה ובצרכן (להלן - מניעה הנדסית).
(ב) החברה, לפי בקשת הצרכן, רשאית לבחון את קיומה של מניעה הנדסית; הצרכן יצרף לבקשתו חוות דעת מקצועית מתאימה בדבר קיומה של מניעה הנדסית כאמור.
(ג) קבעה החברה כי לא קיימת מניעה הנדסית, רשאי הצרכן להשיג על קביעת החברה לפני הרשות הממשלתית, שתברר את התלונה בהתאם לסמכותה לפי סעיף 108 לחוק.
27.   
27א. 7
הודעה על התקנה ראשונה של מד קריאה מרחוק

[תיקונים: התשפ"א, התשפ"ה (מס' 2)]
(א) קודם להתקנה ראשונה בנכס של מד קריאה מרחוק חלף מד מים משויך שאינו מד קריאה מרחוק, תודיע חברה, בהודעה שתצורף לחשבון התקופתי שיישלח לצרכן 45 ימים לפחות לפני מועד ההתקנה, על האפשרות לבקש להתקין מד קריאה מרחוק עם מנגנון להשבתה מוחלטת של פעילותו החשמלית בימי מנוחה, כמשמעותם בסעיף 18א(א) לפקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1948, כדי להתחשב בזכותו של הצרכן לקיים את ימי המנוחה לפי דתו או עדתו, בלא עלות נוספת.
(ב) בהודעה לפי סעיף קטן (א) יפורטו מועד ההתקנה הצפוי והמועד האחרון להגשת בקשה כאמור, שיהיה 15 ימים לפחות לפני מועד ההתקנה הצפוי, וכן משמעות הפעלת מנגנון ההשבתה על היכולת להתריע לפני הצרכן על חשש לנזילה.
(ג) חברה תפרסם באתר האינטרנט שלה פרטים על פעילותה להתקנת מדי קריאה מרחוק, לרבות מועדי ההתקנה הצפויים ומשמעות הפעלת מנגנון ההשבתה כאמור בסעיף קטן (א) על היכולת להתריע לפני הצרכן על חשש לנזילה.
(ד) בקשת צרכן לפי סעיף קטן (א) תיעשה בכתב, ובכלל זה באמצעות דואר אלקטרוני וטופס מקוון.
27ב.   
החלפת מד קריאה מרחוק לבקשת צרכן או צרכן-בעלים

[תיקון התשפ"ה (מס' 2)]
צרכן-בעלים או צרכן רשאי לבקש מחברה להחליף מד קריאה מרחוק משויך המותקן בנכס למד עם מנגנון השבתה או להפך, לפי העניין, בתשלום התעריפים.
28.   
סימן ח': חברת ניהול בבית משותף
28א.   
(2) לכל הצרכנים בנכס מותקנים מדי–מים משויכים;
(3) אין בנכס מד–מים שלגביו מתקיים האמור בסעיף 8(א)(3).
(ג) רשמה חברה חברת ניהול כצרכן בנכס, תודיע על כך לחברת הניהול וכן לכל הצרכנים בנכס לא יאוחר מהחשבון התקופתי הראשון שלאחר הרישום; בהודעה תצוין תקופת החיוב הראשונה שממנה תחויב חברת הניהול כצרכן בעד הפרשי מדידה.
28ב.   
28ג.   
28ד.   
28ה.   
28ו.   
(ב) נציג החברה יהיה נוכח בעת התקנת מד–המים והתקן המיגון וייוודא כי ההתקנה בוצעה באופן תקין.
28ז.   
28ח.   
התעריף בעד התקנה באתר בנייה של מד–מים שמחובר למערכת לקריאה מרחוק והתקן מיגון למד–מים יהיה לפי פרט (16) בתוספת השנייה לכללי התעריפים.
סימן א': חובת תשלום
29.   
30.   
31. 8
ריבית פיגורים

[תיקונים: התשע"ב, התשע"ז, התשע"ז (מס' 2), התשפ"ד, התשפ"ה]
לא שולם תשלום המגיע לחברה עד מועד החיוב, תיווסף עליו ריבית פריים + 1% לשנה, שתצורף לקרן בתום כל רבעון, בחישוב יומי, ממועד החיוב עד תשלומו בפועל או עד תחילת הסדר תשלומים, לפי העניין.
32.   
33.   
34.   
35.   
סימן ב': החשבון התקופתי
36.   
37.   
38.   
39. 10  
(ג) הסבר בדבר האפשרות לבקש הסדר תשלומים;
(ד) להודעה יצורף שובר לתשלום יתרת החוב שטרם שולמה;
(13) הודעות שיש לכלול בחשבון התקופתי לפי כל דין;
(14) פרטי ההתקשרות עם החברה, לרבות כל אלה:
(א) כתובת מרכז שירות הלקוחות של החברה ושעות קבלת קהל;
(ב) מספר הטלפון של מוקד השירות הטלפוני של החברה ושעות המענה הטלפוני;
(ג) מספר פקסימילה;
(ד) כתובת דואר אלקטרוני;
(ה) כתובת אתר האינטרנט של החברה;
(ו) מספר טלפון לדיווח על תקלות;
(15) הדרכים שבהן רשאי הצרכן לשלם את החשבון התקופתי;
(16) דברי הסבר לחשבון התקופתי בנושאים האלה:
(א) מספר הנפשות הרשומות כמתגוררות בנכס;
(ב) סוג הקריאה;
(ג) צריכה פרטית והפרשי מדידה;
(ג1) הסיבות להיווצרות הפרשי מדידה שליליים, וזכותו של הצרכן להשיג על ההחלטה לפי סעיף 108 לחוק, אם הוא סבור כי לא מתקיימים תנאי סעיף 3א(א);
(ד) תעריפי המים;
(ה) חיוב מזערי;
(ו) אופן חישוב חשבון המים;
(ז) אחריות הצרכן לרשת הפרטית;
(ח) תוספת ריבית פיגורים במקרה של אי–תשלום במועד;
(ט) הדרך לערעור על החשבון התקופתי.
(ב) חברה לא תהיה רשאית לכלול בחשבון התקופתי פרטים נוספים על הפרטים שבסעיף קטן (א), למעט אלה:
(1) סמליל החברה;
(2) שדות לשימוש פנימי של החברה, ובלבד שלא יהיה בהוספתם כדי לגרוע מבהירות החשבון התקופתי;
(3) פרטים נוספים שיש לכלול בחשבון התקופתי לפי כל דין;
(4) פרט נוסף שמנהל הרשות אישר את הכללתו בחשבון התקופתי, לבקשת החברה.
(ג) החשבון התקופתי יופק במתכונת שתאפשר הצגה מותאמת אישית של הנתונים לכל צרכן.
40.   
סימן ג': תשלום החשבון התקופתי
41.   
42.   
סימן ד': בירור חשבון תקופתי
43.   
44.   
45.   
46.   
47.   
48.   
49.   
50.   
51.   
52.   
(3) המלצה לצרכן על ביצוע בדיקות לאיתור נזילות או גורמים אחרים לעלייה בצריכה במערכת המים הפרטית או במערכת המים המשותפת, אם לא התבררה הסיבה לצריכה הגבוהה או החריגה בבירור שנערך לפי סעיפים 43 ו–48(ב);
(4) על זכותו של הצרכן לפנות לחברה בבקשה לפי סעיף 52א, ובלבד שכמות המים שנמדדה מהווה צריכה חריגה.
52א.   
(ו) היה למנהל הכללי של החברה או לקרובו עניין אישי באישור הבקשה, לא ידון בה המנהל הכללי, והיא תועבר להחלטת הרשות הממשלתית לפי הוראות סעיף זה, בשינויים המחויבים; החברה תודיע לצרכן על מניעת המנהל הכללי לדון בעניין עקב עניין אישי, ועל העברתו להחלטת הרשות הממשלתית; לעניין זה, "עניין אישי" ו"קרוב" - כהגדרתם בחוק החברות, התשנ"ט-1999 .
52ב.   
53.   
53א.   
סימן ו': ביטחונות
53ב.   
(3)11 ממשכיר הנכס או ממי שמבקש להירשם כצרכן, בנכס שיש בו תחלופה של צרכנים וקיים לגביו חוב שלא הוסדר במועד ההחלפה, אם היסטוריית התשלומים של הנכס מצביעה על דפוס התנהגות חוזר של אי–תשלום, ובהתחשב בגובה החוב.
(א1)12 חברה רשאית לדרוש ביטחונות בסכום של עד פי שלושה מממוצע החשבון התקופתי בשש תקופות החיוב האחרונות של הנכס או של המבקש להירשם כצרכן שקדמו לדרישה מהמבקש, אם קיימת לגבי המבקש תחלופה תדירה של נכסים וקיים לגביו חוב לאותה חברה שלא הוסדר במועד ההחלפה, אם היסטוריית התשלומים של המבקש מצביעה על דפוס התנהגות חוזר של אי–תשלום לאותה חברה ובהתחשב בגובה החוב.
(ב)13 כבטוחה יכול לשמש כל אחד מאלה, לפי בחירת הצרכן:
(1) ערבות של ערב תושב ישראל;
(2) שיק משוך על בנק כמשמעותו בחוק הבנקאות (רישוי), התשמ"א-1981;
(3) כל בטוחה אחרת שהחברה הסכימה לקבל.
53ג.   
(ב)14 לא קיבלה חברה ביטחונות שדרשה לפי סעיף 53ב(א)(3), היא רשאית לרשום את משכיר הנכס כצרכן עד למסירתן.
53ד.   
סימן א': ביקור מתואם בחצרי צרכן
54.   
54א.   
55.   
56.   

(תיקון התשע"ב)
על תיאום ביקור של נציג החברה בחצרי צרכן יחולו הוראות סעיף 18א(ג), (ד) ו–(ו) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, בשינויים המחויבים.
57.   
סימן ב': הודעות
58.   
59 - 60.   
סימן ג': מרכז קבלת קהל
61.   
62.   
63.   
סימן ד': מוקדים טלפוניים
64.   
65.   
66.   
סימן ה': טיפול בפניות צרכנים
66א.   
67.   
68.   
69.   
70.   
70א.   
(א) פנה צרכן לבירור תלונתו לפי סעיף 108 לחוק, ונתנה הרשות הממשלתית הוראות לחברה, תפעל החברה לפי ההוראות כאמור ובכלל זה לעניין הקפאת הליכים או עיכוב ביצוע.
(ב) הוראה להקפאת הליכים או לעיכוב ביצוע כאמור תינתן אך במקרים שבהם סברה הרשות הממשלתית, לאחר בחינה ראשונית של התלונה, כי הנסיבות מצדיקות הוראה כאמור; הוראה כאמור תוגבל ל–3 חודשים, אך ניתנת להארכה לתקופות נוספות של 3 חודשים בכל פעם, אם הצורך בהקפאת ההליכים עודנו קיים.
סימן ו': הוראות שונות
71.   
71א.   
72.   
73.   
74.   
74א.   
סימן א': אתר אינטרנט
75.   
76.   
77.   
78.   
(4)15 הסבר בדבר אופן עריכת החשבון התקופתי;
(5) הסבר בדבר הליך בירור החשבון התקופתי והליכי הבירור הנוספים העומדים לרשות הצרכן;
(6) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק - התנאים ואמות המידה לקיומו של חשש לנזילה, כאמור בסעיף 13ב(ב);
(7) הנחיות לקבלת אישור להספקת מים לפי חוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, והנחיות לביצוע חיבור ראשון של צרכן לרשת המים;
(8) תשובות לשאלות נפוצות בנושאים הקשורים לפעילות החברה;
(9) הדוח השנתי של החברה;
(10) מידע נוסף שעליה לפרסם לציבור על פי דין.
79.   
80.   
סימן ב': דוח שנתי
81.   
82.   
(8א)17 עיקרי הממצאים והמסקנות של סקרי שביעות רצון מהשירות שערכה החברה לפי סעיף 83א(א);
(9) הסבר בדבר אופן עריכת החשבון התקופתי;
(10) מידע בדבר סך כל הפיצויים ששילמה חברה לצרכניה לפי סעיפים 105 ו–106, תוך פירוט ההפרות שביצעה כלפיהם;
(11) תמצית הדו"ח השנתי של החברה.
83.   
83א.   
84.   
85.   
86.   
(ב) הוכח להנחת דעתה של החברה כי אדם התחבר שלא כדין למיתקנים בחצרי צרכן, תפעל החברה באופן סביר לניתוק החיבור.
(ב1) חברה תתעד פעולת ניתוק כאמור בסעיף קטן (ב) ותשמור את התיעוד למשך 7 שנים מיום פעולת הניתוק.
(ג) חברה רשאית לזכות את הצרכן בעד צריכת המים שנצרכה באמצעות החיבור שלא כדין כאמור בסעיף קטן (ב), ככל שתראה לנכון לפי נסיבות העניין ובכלל זה לפי אומדן מהנדס החברה.
(ד) חברה תחייב אדם שהתחבר שלא כדין למיתקנים בחצרי הצרכן, בכל העלויות הכרוכות בניתוק החיבור, וכן בצריכת המים שנצרכה באמצעות החיבור שלא כדין כאמור בסעיף קטן (ב).
87.   
סימן א': נכס במקום שאין בו מערכת ביוב
88.   
89   
90   
91   
(ב) אישור כמשמעותו בסעיף 157א(ה) לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, לגבי הנכס של הצרכן; בנכסים שהוקמו לפני שנת 1965 יש להציג אישור מהרשות המקומית כי בניית הנכס נעשתה כדין;
(2) קיימת להנחת דעתה של החברה גישה חופשית ונאותה למתן שירותי פינוי;
(3) לא קיימת להנחת דעתה של החברה מניעה הנדסית או בטיחותית למתן שירותי הפינוי.
92   
93   
94   
95   
96.   
סימן ב': נכס במקום שבו קיימת מערכת ביוב
97.   
98   
99   
100   
101.   
102.   
103   
(3) באתר האינטרנט של החברה;
(4) אם פרטי הקשר של הצרכן הנדרשים לשם כך מצויים בידה - באמצעות דואר אלקטרוני, מסרון או הודעה קולית, ובלבד שהחברה לא תפנה לצרכן באמצעי זה אם הצרכן הודיע לה כי אינו מעוניין לקבל הודעות בדרך זו;
(5) אם החברה מספקת מקור מים חליפי לפי סעיף 101, תפרסם מידע בדבר מיקומו באמצעי הפרסום והודעות לפי סעיף קטן זה;
(6) לעניין הודעות לפי סעיף זה יחול סעיף 73 לכללים העיקריים, ובסעיף קטן (א) אחרי "רוב צרכניה" ייקראו "בשכונה או באזור שבו תבוצע הפסקת המים המתוכננת".
(ה) להודעה לפי סעיף קטן (א) ופרסום לפי סעיפים קטנים (ד)(1) ו–(2) יצורף במקום בולט כיתוב בערבית, אנגלית, רוסית ואמהרית הכולל את המילים "הודעה על הפסקת מים מתוכננת".
104.   
105. 19
נסיבות לתשלום פיצוי לצרכן

[תיקונים: התשע"ד, התשפ"ה (מס' 2)]
(א) חברה שעשתה אחד מאלה, תשלם לצרכן פיצוי בסכום של 50 שקלים חדשים -
(1) לא הודיעה לצרכן בחשבון התקופתי כי הוא מבוסס על הערכת צריכה לפי סעיף 11;
(2) לא שלחה לצרכן הודעה במועד הקבוע כי כמות המים שנמדדה בנכסו היא צריכה חריגה או צריכה חריגה מאוד, לפי סעיפים 13(ג) ו–13(ג1), לפי העניין;
(3) חברה שהתקינה מד מים שלא נבדק במעבדה לפי סעיף 26;
(4) לא החליפה מד מים שחלפה תקופת שירותו הקבועה באישור דגם מד המים לפי סעיף 5 לכללי מערכות מדידת מים;
(5) לא הודיעה לצרכן במועד הקבוע בסעיף 27(ג) על החלפת מד מים בנכס לפי סעיף 27(א) ו–(ב);
(6) לא שמרה צילום קריא של מד המים לפי סעיף 28;
(7) לא הודיעה לצרכן על תוצאות בירור בתקופה הקבועה בסעיף 47 או שלא כללה בהודעה את הפרטים הנדרשים בסעיף;
(8) לא הודיעה לצרכן על תוצאות הבדיקות הנוספות בתקופה הקבועה בסעיף 52 או שלא כללה בהודעה את הפרטים הנדרשים בסעיף;
(9) המנהל הכללי לא הודיע לצרכן על תוצאות בירור צריכה במקרים חריגים בתקופה הקבועה בסעיף 52א(ה) או שלא כללה ההודעה את הפרטים הנדרשים בסעיף;
(10) לא תיעדה פניית צרכן לפי סעיף 67;
(11) לא שלחה אישור קבלת פנייה לצרכן במועד הקבוע בסעיף 68;
(12) לא שלחה מענה בכתב לצרכן במועד הקבוע בסעיף 69;
(13) לא שלחה לצרכן הודעה במועד הקבוע כי כמות המים שנמדדה בנכסו היא צריכה חריגה או צריכה חריגה מאוד, לפי סעיפים 13(ג) ו–13(ג1), לפי העניין.
(ב) חברה שעשתה אחד מאלה, תשלם לצרכן פיצוי בסכום של 100 שקלים חדשים -
(1) ביצעה הערכת צריכה שלא בנסיבות הקבועות בסעיף 8(א) לכללים;
(2) לא שלחה נציג לנכס במועד הקבוע בסעיף 13 (ד);
(3) לא חיברה את הצרכן בנכס חדש במועד הקבוע בסעיף 26 ב(ב).
(ג) חברה שעשתה אחד מאלה, תשלם לצרכן פיצוי בסכום של 200 שקלים חדשים -
(1) ביצעה פעולות גבייה בניגוד לסעיף 33;
(2) לא פעלה ולא אפשרה לצרכן להסדיר את התשלום לפי סעיף 34;
(3) לא החזירה לצרכן במועד תשלום יתר לפי סעיף 53;
(4) לא החזירה לצרכן את הסכום ששילם בעד בדיקות נוספות, בניגוד לסעיף 51.
106. 20
הפרה נמשכת

[תיקונים: התשע"ד, התשפ"ה (מס' 2)]
חברה שלא מילאה אחרי סעיף 105, תשלם לצרכן נוסף על הסכום הקבוע בסעיף האמור, סכום זהה לכל תקופת חיוב שבה נמשכת ההפרה.
106א. 21
הפעלת מערכת ממוחשבת

[תיקון התשפ"ה (מס' 2)]
חברה תפעיל מערכת ממוחשבת לזיהוי הפרות המזכות צרכן בפיצויים לפי סעיפים 105 ו–106, שתאפשר הפקת דוחות בעניין ההפרות והפיצויים ששולמו.
107.   
108.   
109.   
110.   
111.   
112.   
113.   
114.   
115.   
116.   
117. 22  
(2) הבקשה תהיה ערוכה לפי נוסח טופס 10 שבתוספת;
(3) הצרכן ישלם את התעריף לניתוק מד מים לבקשת צרכן לפי פרט 2 בתוספת השנייה לכללי התעריפים;
(4) נרשמו אצל החברה חובות כספיים בשל צריכת שירותי המים והביוב בנכס, יסדיר הצרכן המבקש את תשלום יתרת החוב או ימסור יחד עם הבקשה את פרטי ההתקשרות עמו לצורך הסדרת החוב;
(5) בקשה לניתוק מד מים ראשי תוגש כשהיא חתומה בידי כל הצרכנים בנכס.
(ב) חברה תבצע פעולת ניתוק אספקת מים בתוך 3 ימי עסקים ממועד קבלת בקשת הצרכן; בעת ביצוע פעולה כאמור תדביק החברה, על הדלת החיצונית או במקום אחר בולט לעין בנכס או בסמיכות אליו, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר ביצוע פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת הצרכן; בהודעה זו תפורט קריאת מד המים בעת ביצוע הפעולה האמורה ויחול סעיף 28 אם הוסר מד המים; על אף ביצוע פעולת ניתוק לפי סעיף קטן זה, תמשיך החברה לשלוח לצרכן הודעות חיוב והודעות הנדרשות לפי כללים אלה.
(ג) על אף האמור בסעיף קטן (א), מצאה החברה כי כתובת הצרכן למשלוח דברי דואר שונה מכתובת הנכס שמבקשים לבצע בו פעולה לניתוק אספקת מים או נוכחה החברה לדעת, חרף תצהירו של הצרכן, שמדובר בנכס מאוכלס שיש בו צריכת מים, יחולו הוראות אלה:
(1) החברה תדביק על דלת הנכס או במקום אחר נראה לעין בנכס, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר הבקשה לבצע פעולת ניתוק אספקת המים לבקשת הצרכן ולא תנתק את הנכס ממים במועד זה;
(2) הציג אדם המתגורר בנכס, בתוך 7 ימי עסקים מיום הדבקת ההודעה האמורה בפסקה (1), מסמכים המעידים לכאורה על זכויותיו בנכס המונעות ביצוע פעולת ניתוק אספקת מים, תעכב החברה את ביצוע הפעולה האמורה עד לקבלת צו שיפוטי המורה על ניתוק אספקת המים;
(3) לא הוצגו לפני החברה מסמכים כאמור בפסקה (2), במועד האמור, תבצע החברה את פעולת ניתוק אספקת המים; ואולם אם הוצגו לפניה מסמכים כאמור בפסקה (2) לאחר ביצוע פעולת הניתוק, תחבר מחדש את אספקת המים לנכס בתוך 3 ימי עסקים מהמועד שבו שילם הצרכן את התעריף לחיבור מד מים לבקשת צרכן - הקבוע בפרט 3 לתוספת השנייה לכללי התעריפים.
118.   
119. 23  
120. 24  
121.   
122.   
123.   
124.   
125.   
125א.   
126.   
תוספת ראשונה25
(סעיפים 13(ג), 13א, 15, 25(א), 28א, 28 ג, 28ד, 43(ב), 52א(א)(2), 91(1)(א) ו–120(ד))
תוספת שנייה
(סעיף 101(ד))
שם החג
תאריך
(1) יום הזיכרון לשואה ולגבורה
כ"ז בניסן
(2) יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות איבה וטרור
ד' באייר
(3) יום העצמאות
ה' באייר
(4) יום ירושלים
כ"ח באייר
שם החג
תאריך**
(1) ראש השנה
א' ו–ב' בתשרי
(2) צום גדליה
ג' בתשרי
(3) יום הכיפורים
מבוקר יום ט' בתשרי
(4) סוכות
י"ד בתשרי עד כ"א בתשרי
(5) שמיני עצרת
כ"ב בתשרי
(6) הסיגד
כ"ט בחשוון
(7) חנוכה
כ"ה בכסלו עד ב' או ג' בטבת, לפי העניין
(8) צום עשרה בטבת
י' בטבת
(9) תענית אסתר
י"ג באדר
(10) פורים
י"ד באדר
(11) שושן פורים
ט"ו באדר
הוראות תיקון התשפ"ה (מס' 2) שייכנסו לתוקף ביום 1.3.26   






7.   החלפת סעיף 21   
21.   
10.   החלפת סעיף 25   
25.   
16.   החלפת סעיף 39   
39.   
31.   תיקון סעיף 78   
(ה) תעריפי המים;
(ו) חיוב מזערי;
(ז) אופן חישוב חשבון המים;
(ח) אחריות הצרכן לרשת הפרטית;
(ט) תוספת ריבית במקרה של אי–תשלום במועד;
(י) הדרך לערעור על החשבון התקופתי;"
41.   תיקון סעיף 105   
46.   החלפת סעיף 117   
117.   
(2) הבקשה תהיה ערוכה לפי נוסח טופס 10 שבתוספת;
(3) צרכן-בעלים ישלם את התעריף לניתוק מד מים לפי פרט 2 בתוספת השנייה לכללי התעריפים;
(4) נרשמו אצל החברה חובות כספיים בשל צריכת שירותי המים והביוב בנכס, יסדיר צרכן-בעלים המבקש את תשלום יתרת החוב או ימסור יחד עם הבקשה את פרטי ההתקשרות עימו לצורך הסדרת החוב;
(5) בקשה לניתוק מד מים ראשי תוגש חתומה בידי כל הצרכנים-בעלים בנכס.
(ב) חברה תבצע פעולת ניתוק אספקת מים בתוך 7 ימי עסקים ממועד קבלת בקשת הצרכן-בעלים; בעת ביצוע פעולה כאמור תדביק החברה על הדלת החיצונית או במקום אחר בולט לעין בנכס או בסמיכות אליו, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר ביצוע פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת הצרכן-בעלים; בהודעה זו תפורט קריאת מד המים בעת ביצוע הפעולה האמורה ויחול סעיף 28 אם הוסר מד המים; על אף ביצוע פעולת ניתוק לפי סעיף קטן זה, תמשיך החברה לשלוח לצרכן-בעלים הודעות חיוב והודעות הנדרשות לפי כללים אלה.
(ג) על אף האמור בסעיף קטן (א), מצאה החברה כי כתובת הצרכן למשלוח דברי דואר שונה מכתובת הנכס שמבקשים לבצע בו פעולה לניתוק אספקת מים, או נוכחה החברה לדעת, חרף הצהרתו של הצרכן, שמדובר בנכס מאוכלס שיש בו צריכת מים, יחולו הוראות אלה:
(1) החברה תדביק על דלת הנכס או במקום אחר נראה לעין בנכס, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר הבקשה לבצע פעולת ניתוק אספקת המים לבקשת הצרכן-בעלים, ולא תנתק את הנכס ממים במועד זה;
(2) הציג אדם המתגורר בנכס, בתוך 7 ימי עסקים מיום הדבקת ההודעה האמורה בפסקה (1), מסמכים המעידים לכאורה על זכויותיו בנכס כאמור בסעיף 21(ד) או נרשם בחברה כצרכן, תעכב החברה את ביצוע הפעולה האמורה עד לקבלת צו שיפוטי המורה על ניתוק אספקת המים;
(3) לא הוצגו לפני החברה מסמכים כאמור בפסקה (2) במועד האמור, תבצע החברה את פעולת ניתוק אספקת המים; ואולם אם הוצגו לפניה מסמכים כאמור בפסקה (2) ולא נרשם אדם המתגורר בנכס כצרכן לאחר ביצוע פעולת הניתוק, תחבר מחדש את אספקת המים לנכס בתוך 3 ימי עסקים מהמועד שבו שילם הצרכן את התעריף לחיבור מד מים לבקשת צרכן, הקבוע בפרט 3 לתוספת השנייה לכללי התעריפים.
48.   החלפת סעיף 120   
120.   
[1.] ק"ת 7034, התשע"א (22.9.2011), עמ' 1395. על הודעות חיוב שהוצאו אחרי 22.9.11 ומתייחסות לצריכת מים שנעשתה עד 31.3.12 ראו הוראת שעה בשם זהה שפורסמה בק"ת 7034, התשע"א, עמ' 1392 ותיקונה בק"ת 7066, התשע"ב, עמ' 448.
תיקונים:ק"ת 7085, התשע"ב (1.2.2012), עמ' 708;
ק"ת 7135, התשע"ב (1.7.2012), עמ' 1351 [התשע"ב (מס' 2)] (ת"ט בק"ת 7143, התשע"ב, עמ' 1494);
ק"ת 7202, התשע"ג (1.1.2013), עמ' 460;
ק"ת 7354, התשע"ד (13.3.2014), עמ' 944;
ק"ת 7418, התשע"ד (1.9.2014), עמ' 1726 [התשע"ד (מס' 2)];
ק"ת 7502, התשע"ה (23.3.2015), עמ' 1071, 1085 ו–1086 (3 תיקונים);
ק"ת 7749, התשע"ז (28.12.2016), עמ' 429;
ק"ת 7830, התשע"ז (29.6.2017), עמ' 1300 [התשע"ז (מס' 2)];
ק"ת 7912, התשע"ח (28.12.2017), עמ' 621 (כולל שינוי השם) (ת"ט בק"ת 7929, התשע"ח, עמ' 830);
ק"ת 8079, התשע"ט (4.10.2018), עמ' 327;
ק"ת 8250, התשע"ט (22.7.2019), עמ' 3516 [התשע"ט (מס' 2)];
ק"ת 8971, התשפ"א (8.12.2020), עמ' 810;
ק"ת 10659, התשפ"ג (29.5.2023), עמ' 1844;
ק"ת 11335, התשפ"ד (30.6.2024), עמ' 2785 (ת"ט בק"ת 11381, התשפ"ד, עמ' 3064);
ק"ת 11381, התשפ"ד (30.7.2024), עמ' 3062 [התשפ"ד (מס' 2)];
ק"ת 11383, התשפ"ד (31.7.2024), עמ' 3070 [התשפ"ד (מס' 3)]. ת"ט בק"ת 11399, התשפ"ד, עמ' 3162;
ק"ת 11772, התשפ"ה (26.2.2025), עמ' 1262;
ק"ת 11977, התשפ"ה (21.7.2025), עמ' 2252 [התשפ"ה (מס' 2)]. התיקון כולל גם תיקונים עתידיים שטרם שולבו כאן.
[2.] סעיף 21 לכללים יוחלף ביום 1.3.26 בנוסח המופיע בסוף מסמך זה.
[3.] תחילת תוקפם של סעיפים 21א ו–21ב לכללים - ביום 1.3.26.
[4.] תחילת תוקפם של סעיפים 21א ו–21ב לכללים - ביום 1.3.26.
[5.] עפ"י תיקון התשפ"ה (מס' 2), החל ב–1.3.26, בסעיף 23 לכללים, בכל מקום, במקום "משכיר הנכס" יבוא "הצרכן-בעלים" ובמקום "למשכיר הנכס" יבוא "לצרכן-בעלים".
[6.] עפ"י תיקון התשפ"ה (מס' 2), החל ב–1.3.26, בסעיף 26ג לכללים -
(1)בסעיף קטן (א), במקום "ובצרכן" יבוא ", בצרכן ובצרכן-בעלים";
(2)בסעיף קטן (ב), בכל מקום, אחרי "הצרכן" יבוא "או הצרכן-בעלים";
(3)בסעיף קטן (ג), במקום "הצרכן" יבוא "הצרכן או הצרכן-בעלים".
[7.] עפ"י תיקון התשפ"ה (מס' 2), החל ב–1.3.26, בסעיף 27א לכללים -
(1)בסעיף קטן (א) -
(א)אחרי "בהודעה" יבוא "לצרכן-בעלים, ואם אין ברשות החברה פרטיו - בהודעה";
(ב)במקום "מד קריאה מרחוק עם מנגנון להשבתה מוחלטת של פעילותו החשמלית בימי מנוחה, כמשמעותם בסעיף 18א(א) לפקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1948" יבוא "מד עם מנגנון השבתה";
(2)בסעיף קטן (ד), במקום "צרכן" יבוא "צרכן-בעלים או צרכן, לפי העניין,".
[8.] בתיקון התשפ"ה סומן האמור בתקנה 31 כ–(א) ונוסף ס"ק 31(ב) לתקופה שמיום 26.2.25 עד יום 30.6.25.
[9.] ס"ק 32(ה) חל מיום 26.2.25 עד יום 30.6.25 (תיקון התשפ"ה).
[10.] סעיף 39 לכללים יוחלף החל ביום 1.3.26 בנוסח המופיע בסוף מסמך זה.
[11.] עפ"י תיקון התשפ"ה (מס' 2), החל ב–1.3.26, בסעיף 53ב, בסעיף קטן (א), בפסקה (3), במקום "ממשכיר הנכס" יבוא "מהצרכן-בעלים".
[12.] תחילת תוקפו של ס"ק 53ב(א1) - ביום 1.3.26.
[13.] עפ"י תיקון התשפ"ה (מס' 2), החל ב–1.3.26, בסעיף 53ב, בסעיף קטן (ב), במקום "הצרכן" יבוא "הצרכן-בעלים או המבקש להירשם כצרכן, לפי העניין".
[14.] עפ"י תיקון התשפ"ה (מס' 2), החל ב–1.3.26, בסעיף 53ג(ב) לכללים העיקריים -
(1)במקום "53ב(א)(3)" יבוא "53ב";
(2)במקום "את משכיר הנכס" יבוא "את הצרכן-בעלים".
[15.] סעיף 78(4) לכללים יוחלף החל ב–1.3.26 בנוסח המופיע בסוף מסמך זה.
[16.] תחילת תוקפה של פסקה (4) בסעיף 80(ב) לכללים - ביום 1.3.26.
[17.] תחילת תוקפה של פסקה (8א) בסעיף 82 לכללים - ביום 1.3.26.
[18.] תחילת תוקפו של סימן ג' וסעיף 83א לכללים - ביום 1.3.26.
[19.] ראו תיקונים לסעיף 105 שיחולו החל ביום 1.3.26 - בסוף מסמך זה.
[20.] עפ"י תיקון התשפ"ה (מס' 2), החל ביום 1.3.26, בסעיף 106 לכללים, במקום "סכום זהה לכל תקופת חיוב" יבוא "סכום זהה בעבור שלוש תקופות חיוב עוקבות למועד ההפרה ובלבד שבתום שלוש תקופות חיוב עוקבות לא תוקנה ההפרה".
[21.] תחילת תוקפו של סעיף 106א לכללים - ביום 1.3.26.
[22.] החל ביום 1.3.26 יוחלף סעיף 117 לכללים בנוסח המופיע בסוף מסמך זה.
[23.] עפ"י תיקון התשפ"ה (מס' 2), החל ב–1.3.26, בסעיף 119 לכללים, במקום "לבעלים" יבוא "לצרכן–בעלים".
[24.] החל ביום 1.3.26 יוחלף סעיף 120 לכללים בנוסח המופיע בסוף מסמך זה.
[25.] התוספת הראשונה הכוללת מספר טפסים - הושמטה ע"י מערכת "דינים".

מפת מסמך

פרק ראשון: כללי
1. הגדרות
1א. הקלה מהוראות הכללים
1ב. מטרות הכללים
פרק שני: צרכנות סימן
א': הפרשי מדידה
2. אופן חלוקת הפרשי מדידה בעלי ערך חיובי
3. אופן חלוקת הפרשי מדידה בעלי ערך שלילי
3א. חיוב בהפרשי מדידה שליליים
4. הפרשי מדידה כאשר מד המים הראשי אינו תקין
5. חיוב או זיכוי בשל הפרשי מדידה
6. הודעות לצרכנים המחויבים בהפרשי מדידה
סימן ב': הערכת צריכה
7. חיוב לפי קריא מד מים
7א. אימות קריאה משודרת
7א1. חובת התקנת מערכת קריאה מרחוק
8. ביצוע הערכת צריכה
9. חיוב בעקבות הערכת צריכה
10. תיקון חיוב בהפרשי מדידה
11. הודעה על חיוב לפי הערכת צריכה
11א. אומדן של מהנדס החברה
12. הערכת צריכה במקרים מיוחדים
סימן ג': צריכה חריגה הנובעת מנזילה
13. בדיקה השוואתית של כמות הצריכה
13א. חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק
13ב. קביעת אמות מידה לחשש לנזילה ופרסומן
14. תנאים להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
15. הגשת בקשה להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
16. הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
17. חיוב במקרה של הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
18. הכרה בצריכה חריגה לצרכן שאין לגביו צריכה רגילה
סימן ד': מד מים נוסף לצרכן
19. התקנה של מד נוסף
20. תעריף בעבור התקנת מד מים נוסף
סימן ד 1': מיגון מד–מים
20א. מיגון מד–מים
20ב. תעריף בעד התקנת התקן מיגון
סימן ה': החלפת צרכן בנכס
21. החלפת צרכן בנכס
21א רישום צרכן
21ב ביטול רישום צרכן
22. החלפת צרכן בנכס בלא מד מים משויך
23. החלפת צרכן בנכס מושכר בלא מד מים משויך
24. החלפת צרכן בהתקיים מניעה הנדסית
25. בקשת השינוי
סימן ו': התקנה והחלפה של מד מים
26. התקנת מד מים שהוסר מנכס אחר
26א. החלפת מד–מים שחלף מועד כיולו
סימן ז': חיבור של נכס למערכת מים
26ב. חיבור לראשונה של נכס
26ג. מניעה הנדסית
27. הודעה על החלפת מד מים
27א. הודעה על התקנה ראשונה של מד קריאה מרחוק
27ב. החלפת מד קריאה מרחוק לבקשת צרכן או צרכן-בעלים
28. שמירת נתוני קריא מד מים
סימן ח': חברת ניהול בבית משותף
28א. רישום חברת ניהול כצרכן
28ב. הוראות לעניין חברת ניהול הרשומה כצרכן
28ג. אי–תשלום חיוב בידי חברת ניהול
28ד. ביטול רישום חברת וניהול כצרכן
28ה. שמירת חובות
פרק שני א': מדידת מים באתר בנייה
28ו. התקנת מד–מים באתר בנייה
28ז. תקופת חיוב באתר בנייה
28ח. תעריף בעד התקנת מד–מים והתקן מיגון
פרק שלישי: חשבונות ותשלומים
סימן א': חובת תשלום
29. אספקת שירות בכפוף לתשלום
30. מועד אחרון לתשלום
31. ריבית פיגורים
32. הסדר תשלומים
33. השעיית פעולות גבייה
34. תשלום חלקי בהגשת בקשה לבירור
35. החזר תשלום ששולם ביתר
סימן ב': החשבון התקופתי
36. תקופת החיוב
37. תדירת החשבון התקופתי
38. משלוח החשבון התקופתי
39. מתכונת החשבון התקופתי
מתכונת החשבון התקופתי
40. זכות לקבלת העתק חשבון תקופתי
סימן ג': תשלום החשבון התקופתי
41. אמצעי תשלום
42. פיצול התשלום
סימן ד': בירור חשבון תקופתי
43. בירור חשבון
44. מד מים שלא נקרא
45. מד מים שלא נבדק או כויל במועד
46. חיוב שגוי בהפרשי מדידה
47. הודעה על תוצאות בירור
48. עריכת בדיקות נוספות
49. בדיקת מד מים לפי בקשת צרכן
50. תיקון חיוב
51. השבת דמי בדיקה
52. הודעה על תוצאות הבדיקות הנוספות
52א. חיוב לפי הערכת צריכה בצריכה חריגה
52ב. זיכוי צרכן במקרים חריגים
53. בירור השגות צרכן
53א. דיווח לרשות הממשלתית
סימן ו': ביטחונות
53ב. דרישת ביטחונות
53ג. מסירת ביטחונות - תנאי לרישום
53ד. הודעה על מימוש ביטחונות
פרק רביעי: שירותים לצרכנים
סימן א': ביקור מתואם בחצרי צרכן
54. תיאום ביקור בחצרי צרכן
54א. דיווח של צרכן
55. תיאום ביקור לשם בירור צריכה
56. החלת הוראות חוק הגנת הצרכן
57. תשלום בעד ביקור סרק
סימן ב': הודעות
58. משלוח הודעות
סימן ג': מרכז קבלת קהל
61. מרכז קבלת קהל
62. מועדי קבלת קהל
63. זמני המתנה
סימן ד': מוקדים טלפוניים
64. מוקד שירות טלפוני
65. מועדי הפעלת מוקד השירות
66. מוקד חירום
סימן ה': טיפול בפניות צרכנים
66א. ערוצי שירות מקוונים
67. חובת תיעוד פניות
68. אישור קבלת פנייה
69. חובת מענה בכתב
70. פנייה אינה מעכבת תשלום
70א. הוראות הרשות הממשלתית
סימן ו': הוראות שונות
71. חובת הכשרה
71א. הצגת תעודה
72. חובת הקלטת שיחות
73. שפת מתן השירות
74. נגישות לאנשים עם מוגבלות
74א. אישור הפעלה מותאם
פרק חמישי: מידע לציבור
סימן א': אתר אינטרנט
75. אתר אינטרנט
76. שפת האתר
77. דרכי הפנייה לחברה
78. מידע לצרכן
79. פנייה בערוץ שירות מקוון ובטלפון
80. ביצוע פעולות וקבלת מידע אישי
סימן ב': דוח שנתי
81. דוח שנתי
82. פרטי הדוח השנתי
83. מתן הודעה לצרכן על פרסום הדוח השנתי
סימן ג': הערכה ומדידה של שירות18
83א. הערכה ומדידה של שירות
פרק שישי: טיפול בגניבת מים
84. חיבור שלא כדין
85. שיבוש מדידה
86. גניבת מים מחצרי הצרכן
87. שמירת אחריות
פרק שביעי: מתן שירותי ביוב לצרכנים שאינם מחוברים למערכת הביוב
סימן א': נכס במקום שאין בו מערכת ביוב
88. זכאות לשירותי פינוי
89 שירותי פינוי
90 הודעה בדבר
91 תנאים לקבלת
92 בחינת הבקשה
93 פינוי שלא על ידי החברה
94 ביקור נוסף או ביקור מתואם לפינוי נוסף בידי החברה
95 ניהול רישום בידי החברה
96. חובת דיווח
סימן ב': נכס במקום שבו קיימת מערכת ביוב
97. הודעה לצרכן בדבר חובת התחברות למערכת ביוב קיימת
סימן ג': נכס במקום שבו מונחת מערכת ביוב לראשונה
98 הודעה לצרכן על התקנה צפויה של מערכת ביוב
99 הימנעות צרכן זכאי מלהתחבר למערכת הביוב
100 שמירת דינים
פרק שמיני: הפסקות מים
101. הפסקת מים מתוכננת
102. הפסקת מים מתוכננת באזורים שבהם מצויים מוסדות ציבור
103 מתן הודעה לצרכנים על הפסקת מים מתוכננת
104. הפסקות מים לצורך תיקון תקלות
פרק תשיעי: תשלום פיצוי לצרכן בשל הפרת אמות מידה
105. נסיבות לתשלום פיצוי לצרכן
106. הפרה נמשכת
106א. הפעלת מערכת ממוחשבת
107. אופן ומועד התשלום
108. עדכון סכומים
109. סייג לפיצוי
פרק עשירי: הליכים לפי כללי הניתוק
110. מדיניות יישום הליכי הגבייה
111. מתן הודעה בדבר אי–מסירת פרטים מזהים
112. התראה לצרכן הביתי טרם העברת בקשה לביצוע פעולת ניתוק אספקת מים
113. תיעוד
114. התראה לצרכן של נכס אחר בשל אי– תשלום
115. הודעה על ביצוע פעולת ניתוק
116. התראה לפני ביצוע ניתוק חוזר
117. פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת צרכן
פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת צרכן
118. חיבור מחדש לנכס שלבקשת צרכן בוצעה בו פעולת ניתוק אספקת מים
119. הודעה על חיבור נכס אחר
הודעה על חיבור נכס אחר
120. אופן שליחת התראות והודעות
אופן שליחת התראות והודעות
121. חובת דיווח ופרסום
פרק אחד–עשר: בדיקה לאיכות מי שתייה
122. הגשת בקשה
123. החיוב בעד הבדיקה
124. בדיקת איכות מי השתייה
125. תוצאות הבדיקות
125א. בחינה תקופתית של אסדרה
126. תחילה
חלק א': ימים שבהם לא תבצע חברה הפסקת מים
חלק ב': ימים שבהם צריכה הרשות להתחשב לפי הרכב האוכלוסייה הצפויה להיות מושפעת מהפסקת המים:
7. החלפת סעיף 21
10. החלפת סעיף 25
16. החלפת סעיף 39
31. תיקון סעיף 78
41. תיקון סעיף 105
46. החלפת סעיף 117
48. החלפת סעיף 120