תאריך תצוגה: 18/11/2017
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
פרק ב': חובות זיהוי
2. הכרת הלקוח
3. רישום פרטי הזיהוי
4. אימות פרטים ודרישת מסמכים
5. הצהרה על בעל שליטה ועל נהנה
6. פטור חלקי
6א. הקלות לחשבון מנוהל ברמת סיכון נמוכה
7. זיהוי פנים אל פנים
8. שמירת מסמכי הזיהוי
8א. ביטול הקלות
8ב. מניעת הפרת החובה בדבר איסור גילוי ועיון
פרק ג': חובות בקרה ודיווח
9. בקרה על פעילות הלקוח
10. דיווח של מנהל תיקים
11. פטור מדיווח
12. פרטי הדיווח
13. דיווח על ידי מנהל תיקים שהוא גם חבר בורסה
14. איסור גילוי ועיון
פרק ד': בדיקת פרטי זיהוי אל מול הרשימה
15. חובת בדיקה אל מול הרשימה
פרק ה': שונות
16. קביעת מדיניות
17. ניהול רישומים ושמירתם
18. מסירת מסמכים ידיעות והסברים
19. ביטול
20. תחילה
21. הוראת מעבר

צו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של מנהל תיקים למניעת הלבנת הון ומימון טרור), התשע"א-2010 1

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 7(ב) ו–(ג) ו–32(ג) לחוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000 (להלן - החוק), וסעיף 95(א) לחוק המאבק בטרור, התשע"ו-2016 (להלן - חוק המאבק בטרור), לאחר התייעצות עם השר לביטחון הפנים ועם שר המשפטים ובהסכמת שר המשפטים, ובאישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, אני מצווה לאמור:
1.   
"בנק הדואר" - החברה כהגדרתה בחוק הדואר, התשמ"ו-1986 (בהגדרה זו - החוק) בנותנה שירותים כספיים כמשמעותם בסעיף 1 לחוק, מטעם החברה הבת, כמשמעותה בסעיף 88יא לחוק;
"בעל שליטה" - (נמחקה);
"גוף מוכר" - ועד עובדים או נציגות בית משותף;
"הליך הכרת הלקוח" - בין השאר, בירור מקור הכספים המופקדים בחשבון המנוהל, עיסוקו, מטרת פתיחת החשבון המנוהל, הפעילות המתוכננת בחשבון; לגבי תושב חוץ - גם בירור זיקתו לישראל; האם הלקוח או הנהנה בחשבון הוא איש ציבור זר; לגבי איש ציבור זר שמנהל התיקים סיווג אותו ברמת סיכון גבוהה להלבנת הון ולמימון טרור - גם בירור מקור משאביו הפיננסיים; לגבי מי שהוא בעל עסק - גם בירור סוג עסקיו;
"הממונה" - כהגדרתו בסעיף 12 לחוק;
"הרשות המוסמכת" - כהגדרתה בסעיף 29 לחוק;
"הרשימה" - רשימה מרוכזת של ארגוני טרור מוכרזים ושל מי שהוכרז אדם שהוא פעיל טרור, שפורסמה לפי סעיף 18 לחוק המאבק בטרור; וכן ארגון או אדם כאמור, שהודעה על הכרזתו כארגון טרור או כאדם שהוא פעיל טרור הומצאה למנהל תיקים, ומנהל התיקים לא קיבל הודעה על ביטולה;
"התכתבות עסקית" - הסכם בכתב כמשמעותו בסעיף 13 לחוק העיסוק וכל שינוי בהסכם ודוח רבעוני ללקוח כמשמעותו בתקנה 2 לתקנות הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (דוחות), התשע"ב-2012;
"חברה מנהלת", "קופת גמל" - כהגדרתן בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005;
"חשבון מנוהל" - חשבון ניירות ערך או נכסים פיננסיים שמנהל תיקים קיבל ייפוי כוח לפעול בו;
"חשבון מנוהל ברמת סיכון נמוכה" - חשבון מנוהל שמתנהל אצל תאגיד בנקאי בישראל או אצל חבר בורסה בישראל, ושמנהל התיקים סיווג אותו ברמת סיכון נמוכה להלבנת הון ולמימון טרור, בהסתמך על הליך הכרת הלקוח;
"יחיד" - מי שאינו תאגיד או שאינו מוסד ציבורי או שאינו תאגיד שהוקם בחיקוק בחוץ לארץ או שאינו גוף מוכר;
"לקוח" - מי שנתן ייפוי כוח למנהל תיקים לפעול בחשבון ניירות ערך או נכסים פיננסיים;
"מבטח" - כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981;
"מוסד ציבורי" - משרדי הממשלה, הסוכנות היהודית לארץ ישראל, רשויות מקומיות וכן רשויות, תאגידים או מוסדות אחרים שהוקמו בישראל בחיקוק;
"מספר זהות" - כל אחד מאלה:
(1) ביחיד שהוא תושב - מספר זהותו במרשם האוכלוסין;
(2) ביחיד שהוא תושב חוץ - מספר דרכון או מספר תעודת מסע ושם המדינה שבה הוצאו הדרכון או תעודת המסע; אם היחיד הוא תושב האזור - מספר הזהות יכול שיהיה גם מספר זהותו בכרטיס מגנטי שהנפיק המנהל האזרחי; וליחיד שזוהה לפי מסמך כאמור בסעיף 4(א)(6א) - מספר הזיהוי באותו מסמך ושם המדינה שבה הוצא המסמך;
(3) בתאגיד הרשום בישראל - מספר הרישום במרשם המתאים;
(4) בתאגיד שאינו רשום בישראל - מספר הרישום במדינת ההתאגדות, אם קיים, ושמה, ואם לא קיים רישום לתאגידים מסוגו - מספר הרישום הפנימי אצל מנהל התיקים; ובתאגיד שזוהה לפי מסמך כאמור בסעיף 4(א)(6א) - מספר הזיהוי באותו מסמך ושם המדינה שבה הוצא המסמך;
(5) במוסד ציבורי, בגוף מוכר ובתאגיד בחוץ לארץ שהוקם בחיקוק - מספר הרישום שהקצה לו התאגיד הבנקאי או חבר הבורסה שבו מצוי החשבון המנוהל או מספר הרישום שהקצה לו מנהל התיקים;
"מען" - כל אחד מאלה:
(1) ביחיד - מענו הרשום במסמך כאמור בסעיף 4(א)(1), (2) ו–(6א) או מקום מגוריו, כפי שמסר, הכולל את שם היישוב, שם הרחוב, מספר הבית ומיקוד, אם נתונים אלה קיימים, ובתושב חוץ - גם שם המדינה;
(2) בתאגיד - מענו הרשום במסמך כאמור בסעיף 4(א)(3), (4) ו–(6א) או מקום ניהול עסקיו בישראל, ואם אינו מנהל עסקים בישראל - מקום מרכז עסקיו מחוץ לישראל, וכל אלה - כפי שמסר; המען יכלול את שם היישוב, וכן את שם הרחוב, מספר הבית ומיקוד, אם נתונים אלה קיימים, ובתאגיד מחוץ לישראל -גם שם המדינה;
(3) במוסד ציבורי, בגוף מוכר ובתאגיד בחוץ לארץ שהוקם בחיקוק - המען שמסרו, הכולל את שם היישוב וכן את שם הרחוב, מספר הבית ומיקוד, אם נתונים אלה קיימים, ובתאגיד בחוץ לארץ שהוקם בחיקוק - גם שם המדינה;
"נהנה" - כהגדרתו בסעיף בסעיף 7(א)(1) לחוק, ואם הנהנה הוא תאגיד, יראו את התאגיד ואת בעלי השליטה בתאגיד כנהנים;
"ניירות ערך" ו"נכסים פיננסיים" - כהגדרתם בחוק העיסוק;
"עורך דין" - בעל רישיון לעריכת דין בישראל ולעניין תאגיד שאינו רשום בישראל, גם בעל רישיון לעריכת דין במדינת ההתאגדות של התאגיד, ובלבד שהמדינה או הטריטוריה שבה מואגד התאגיד אינה מנויה בתוספת הראשונה; אם מדינת ההתאגדות היא אחת המדינות החברות ב– OECD - גם עורך דין בעל רישיון באחת המדינות החברות בארגון ה– OECD ;
"פעולה" - פעולה בודדת, אלא אם כן נקבע אחרת בצו זה;
"קרן" - כמשמעותה בחוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד-1994;
"שם" - כל אחד מאלה:
(1) ביחיד - שם משפחה ושם פרטי, הרשומים במסמך הזיהוי כאמור בסעיף 4;
(2) בתאגיד - שמו הרשום, ואם הואגד במדינה שלא מתקיים בה רישום לגבי תאגידים מסוגו - שמו כפי שמסר;
(3) בתאגיד שהוקם בחיקוק - השם שנקבע בחיקוק, בין בארץ ובין בחוץ לארץ;
(4) בגוף מוכר ובמוסד ציבורי, למעט בתאגיד שהוקם בחיקוק - שמם כפי שמסרו;
"תאגיד" - כל אחד מאלה:
(1) חברה, שותפות, אגודה שיתופית, אגודה עותומנית, עמותה או מפלגה הרשומה בישראל;
(2) גוף הרשום כתאגיד מחוץ לישראל;
(3) גוף שהואגד במדינה שלא מתקיים בה רישום לגבי גופים מסוגו, ובלבד שהציג מסמך המעיד על היותו תאגיד;
"תושב" - כמשמעותו בחוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה-1965, לרבות אזרח ישראלי שאינו תושב כאמור, הרשום במרשם האוכלוסין;
"תושב אזור" - מי שרשום במרשם האוכלוסין של האזור;
"תושב חוץ" - מי שאינו תושב;
"תפקיד ציבורי בכיר" - לרבות ראש מדינה, נשיא מדינה, ראש עיר, שופט, חבר פרלמנט, חבר מפלגה בכיר, חבר ממשלה, קצין צבא או משטרה בכיר, נושא משרה בכיר בחברות ממשלתיות, בעל תפקיד בכיר בארגונים בין–לאומיים או כל ממלא תפקיד כאמור אף אם תוארו שונה.
2.   
(ג) מנהל תיקים יבצע בקרה שוטפת בהתייחס להליך של הכרת הלקוח שביצע עם תחילת ההתקשרות, לפי מידת הסיכון של הלקוח להלבנת הון ולמימון טרור וכן בהתאם לאופי פעילות הנחזית להיות בלתי רגילה בחשבון מנוהל, ויעדכן את רישומיו לפי זה; התעורר ספק ביחס לזהות לקוח או לאמיתות מסמכי הזיהוי המצויים בידי מנהל התיקים, יבצע מנהל התיקים הליך הכרת לקוח פעם נוספת לפי מידת הסיכון של הלקוח ותוך נקיטת אמצעים סבירים.
(ד) מנהל תיקים לא ינהל חשבונות בשמות בדויים או חשבונות ממוספרים.
(ה) בירור היותו של אדם איש ציבור זר, יכול שייעשה לפי טופס שיפרסם הממונה.
3.   
4.   
(2) לעניין רישום פרטי הזיהוי שבסעיף 3(א)(1) עד (3) של יחיד שהוא תושב חוץ - דרכון חוץ או תעודת מסע או העתק מאושר של מסמך כאמור; העתקים מצולמים של מסמכי הזיהוי - לגבי פרטי הזיהוי - יישמרו אצל מנהל התיקים; אם היחיד הוא תושב האזור, רשאי מנהל התיקים לרשום את פרטי הזיהוי לפי כרטיס מגנטי שהנפיק המינהל האזרחי, והעתק מצולם שלו - לגבי פרטי הזיהוי האמורים - יישמר אצל מנהל התיקים; קיים מיופה כוח בחשבון המנוהל, בלא סיבה נראית לעין, ישווה מנהל התיקים את פרטי הזיהוי של מיופה הכוח עם מסמך זיהוי נוסף, הנושא תמונה ושם או מספר זהות או שיאמת את פרטי הזיהוי עם מרשם האוכלוסין וישווה את תאריך הנפקת תעודת הזהות המופיע בה עם תאריך הנפקת התעודה האחרונה הרשום במרשם האוכלוסין במשרד הפנים;
(3) לעניין רישום פרטי הזיהוי שבסעיף 3(א)(1) עד (3) של תאגיד הרשום בישראל - תעודת הרישום או העתק מאושר שלה, נסח עדכני של פרטי החברה מרשם החברות או אישור של עורך דין על קיום התאגיד, שמו, מספר הזהות שלו ותאריך ההתאגדות שלו; מנהל התיקים יקבל לידיו וישמור את המסמכים האמורים או העתקים מצולמים שלהם, וכן מסמכים אלה:
(א) העתק מאושר של החלטת האורגן המוסמך בתאגיד להתקשר עם מנהל התיקים לשם ניהול חשבון מנוהל, או אישור של עורך דין שהחלטה כאמור התקבלה כדין;
(ב) העתק מאושר של החלטת האורגן המוסמך בתאגיד על מורשי החתימה בחשבון המנוהל, או אישור של עורך דין על מורשי החתימה בחשבון המנוהל;
(4) לעניין רישום פרטי הזיהוי, כאמור בסעיף 3(א)(1) עד (4), של תאגיד שאינו רשום בישראל - מסמך המעיד על רישומו או העתק מאושר ממסמך כאמור, ככל שפרטים אלה מופיעים במסמך; חסר במסמך אחד הפרטים כאמור - אישור של עורך דין; מנהל התיקים יקבל לידיו מסמך המעיד על רישומו של התאגיד ומסמכים כמפורט בפסקה (3); בתאגיד שהואגד במדינה שלא מתקיים בה רישום של תאגידים מסוגו, יקבל לידיו מנהל התיקים אישור של עורך דין על כך שלא קיים רישום במדינת ההתאגדות; מנהל התיקים ישמור מסמכים אלה או העתקים מצולמים שלהם;
(5) לעניין רישום השם של מוסד ציבורי ושל תאגיד שהוקם בחיקוק בחוץ לארץ - הצהרת הלקוח, ובתאגיד שהוקם בחיקוק - החיקוק שמכוחו הוקם התאגיד או אישור של עורך דין על קיומו של החיקוק; מנהל התיקים יקבל לידיו מסמכים כאמור בפסקה (3)(א) ו–(ב), בשינויים המחויבים; מנהל התיקים ישמור מסמכים אלה או העתקים מצולמים שלהם;
(6) לעניין רישום השם והמען של גוף מוכר - הצהרת הלקוח, לאחר שמנהל התיקים נוכח לדעת, על פי מסמך, שהמבקש להתקשר עמו מוסמך לפעול בשם הגוף המוכר; מנהל התיקים ישמור מסמך זה או העתק מצולם שלו;
(6א) אם נעשו פעולות לפתיחת החשבון מחוץ לישראל, רשאי מנהל התיקים על אף האמור בפסקאות (2) ו–(4), לרשום את פרטי הזיהוי לפי מסמכי הזיהוי המקובלים בחשבון מן הסוג הזה במדינה שנעשה בה הזיהוי, ובלבד שבמדינה האמורה קיימת חקיקה המחייבת זיהוי לקוחות; מנהל התיקים ישמור בידיו עותקים מצולמים של מסמכי הזיהוי;
(7) לגבי קטין שטרם מלאו לו 16 שנים - מסמך זיהוי של אחד מאפוטרופסיו; למן תום שלושה חודשים מיום שמלאו ללקוח 18 שנים, לא יבצע מנהל תיקים כל פעולה יזומה של הלקוח אלא אם כן התקיימו הוראות פסקה (1) או (2), לפי העניין.
(ב) בסעיף זה, "העתק מאושר" - העתק מתאים למקור המאומת בידי אחד מאלה:
(1) הרשות שהנפיקה את מסמך המקור;
(2) עורך דין;
(3) עובד של מנהל התיקים או עובד של תאגיד קשור כהגדרתו בחוק העיסוק, של מנהל תיקים, המנוי בתוספת השלישית לחוק, שהוצג לפניו המסמך המקורי;
(4) רשות שצוינה כאמור בסעיף 6 לאמנה המבטלת את דרישת האימות לתעודות חוץ ציבוריות (להלן - האמנה לביטול דרישת האימות);
(5) נציג דיפלומטי או קונסולרי ישראלי בחוץ לארץ.
(ג) מנהל תיקים ינקוט אמצעים סבירים בהתייחס לסיכון להלבנת הון ולמימון טרור לאימות פרטי הזיהוי של נהנה ובעל שליטה בחשבון כאמור בסעיף 3(ב) עד (ד) תוך שימוש במידע רלוונטי או בנתונים שהתקבלו ממקור מהימן המניחים את דעתו; לצורך כך רשאי מנהל התיקים לאמת את פרטי הזיהוי כאמור עם מרשם האוכלוסין.
(ד) על אף האמור בסעיף זה, רשאי הממונה, בהתייעצות עם ראש הרשות המוסמכת, להורות על דרכי אימות פרטים ודרישת מסמכים חלופיות.
5.   
6.   
(6) חשבון מנוהל, המנוהל2 למטרות קהילתיות לטובת קבוצה גדולה או בלתי מוגדרת של נהנים, ובלבד שניתן לכך אישור של האחראי למילוי החובות לפי סעיף 8 לחוק; פתיחת חשבון כאמור תותנה בהצהרה, לפי הטופס שבתוספת השנייה, של המבקש לפותחו, על המטרה המיוחדת של החשבון;
(7) חשבון מנוהל, המנוהל למטרות קהילתיות לטובת קבוצה גדולה או בלתי מוגדרת של נהנים, ובלבד שהיתרה בחשבון, אינה עולה על סכום של 50,000 שקלים חדשים; פתיחת חשבון כאמור תותנה בהצהרה, לפי הטופס שבתוספת השנייה, של המבקש לפותחו, על המטרה המיוחדת של החשבון;
(8) חשבון מסוג אחר שהורה הממונה.
(ב) חדל להתקיים בלקוח אחד התנאים כאמור בסעיף קטן (א)(6) עד (8), תישלח לו התראה על כך; המשיך הלקוח לפעול בחשבון כאמור לאחר שנשלחה ההתראה, לא יבצע מנהל תיקים כל פעולה יזומה בחשבון, אלא אם כן ימלא הלקוח הצהרה על נהנה לפי סעיף 5.
(ג) האמור בסעיפים 3(ג) ו–(ד)(3) ו–5(ב) לגבי רישום בעל שליטה לא יחול על חשבונות מנוהלים של תאגיד בנקאי, של מבטח, של קרן, של קופת גמל, של חברה מנהלת בעבור קופת גמל שבניהולה ושל חברה שניירות הערך שלה נסחרים בבורסה לניירות ערך בתל אביב או בבורסה במדינה שהיא חברה ב–OECD וכן על חשבון של תאגיד מסוג אחר שהורה עליו הממונה; בסעיף זה, "בורסה" - בורסה לניירות ערך או שוק מוסדר כהגדרתם בחוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד-1994.
(ד) נשלטת חברה בידי חברה כאמור בסעיף קטן )ג(, יראו בחברה כאמור בסעיף קטן (ג) בעל שליטה.
6א.   
7.   
8.   
8א.   
8ב.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
(ג) מנהל התיקים ישמור תיעוד בכתב של בדיקת פעילות כאמור בסעיף 9 וממצאיה לתקופה של חמש שנים ממועד ביצוע הבדיקה או לתקופה ארוכה יותר אם הממונה דרש ממנו לעשות כן במקרים מסוימים שבהם תיעוד בדיקת פעילות כאמור בסעיף 9 וממצאיה נדרשים לצורך חקירה או לשם פיקוח על ביצוע החוק.
18.   
19.   
20.   
21.   


5. פעילות שנראה כי נועדה לבוא במקום פעילות של אדם שהוכרז פעיל טרור לפי סעיף 11(א)(2) או (3) לחוק המאבק בטרור.
6. פעילות הנראית חסרת היגיון עסקי או כלכלי, בהתייחס לסוג החשבון או לדרכי התנהגותו של הלקוח או שאינה מתיישבת עם מטרותיו וייעודו של החשבון המנוהל.
7. פעילות בחשבון של משיכת כספים וניירות ערך, בלא סיבה נראית לעין, סמוך לאחר הפקדתם, שלא במסגרת מהלך העסקים הרגיל, ככל הידוע למנהל תיקים.
8. פעולה יזומה של לקוח או מיופה כוח בחשבון מנוהל, לרבות שינוי הצרכים וההנחיות והיקף הסמכות ושיקול הדעת המוקנים למנהל התיקים על פי ייפוי הכוח, אשר אינה אופיינית ללקוח או לסוג החשבון, בלא סיבה נראית לעין.
9. היקף פעולות יוצא דופן או שינוי משמעותי ביתרת חשבון, בלא סיבה נראית לעין.
10. רצף הוראות של הלקוח לרכישה או מכירה של ניירות ערך, בלא סיבה נראית לעין.
11. פעילות של ארגון שאינו למטרת רווח שככל הידוע למנהל התיקים אינה עולה בקנה אחד עם מטרת הפעילות של הארגון.
11א. פעילות של ארגון שאינו למטרת רווח עם גופים במדינה או בטריטוריה מן המנויות בתוספת הראשונה.
12. פעילות בחשבון שנפתח בעבור השקעה משותפת שנראה כי נפתח רק לצורך ניהול חשבון משותף בלא סיבה נראית לעין.
13. התקשרות של לקוח לשם ניהול כמה חשבונות של אותו לקוח אצל חברי בורסה או תאגידים בנקאיים שונים וכן פעילות ביותר מחשבון מנוהל אחד, בין כלקוח ובין כמי שאחר פועל בעבורו בלא סיבה נראית לעין.
14. לקוח שהצהיר כי הוא פועל בחשבון מנוהל בעבור אחר שאינו ידוע לו.
15. פעולה ראשונה שיזם הלקוח לאחר 17 באוגוסט 2003, בחשבון מנוהל שנפתח לפני 17 בפברואר 2001, בלי שהלקוח זוהה פנים אל פנים.
16. חוסר אכפתיות שמראה הלקוח בנוגע לסיכונים, עמלות ועלויות של הפעילויות.
17. חשבון המנוהל למטרה ציבורית והמבקש להיות לקוח הצהיר לגביו שאין נהנים בו.
18. הצהרה לפי צו זה שנחזית להיות בלתי נכונה.
19. הצהרת לקוח לפי סעיף 5 לצו זה, שהפרטים שמסר בה אינם זהים לפרטים שמסר לתאגיד הבנקאי או לחבר הבורסה שאצלו מתנהל החשבון המנוהל, ככל שידוע למנהל התיקים.
ח' באלול התש"ע (18 באוגוסט 2010)
יובל שטייניץ
שר האוצר
[1.] ק"ת 6943, התשע"א (30.11.2010), עמ' 182.
תיקון:ק"ת 7873, התשע"ח (19.10.2017), עמ' 106.
[2.] במקור נכתב "חשבון מנוהל של המנוהל", כנראה בטעות.

מפת מסמך

פרק א': פרשנות
1. הגדרות
פרק ב': חובות זיהוי
2. הכרת הלקוח
3. רישום פרטי הזיהוי
4. אימות פרטים ודרישת מסמכים
5. הצהרה על בעל שליטה ועל נהנה
6. פטור חלקי
6א. הקלות לחשבון מנוהל ברמת סיכון נמוכה
7. זיהוי פנים אל פנים
8. שמירת מסמכי הזיהוי
8א. ביטול הקלות
8ב. מניעת הפרת החובה בדבר איסור גילוי ועיון
פרק ג': חובות בקרה ודיווח
9. בקרה על פעילות הלקוח
10. דיווח של מנהל תיקים
11. פטור מדיווח
12. פרטי הדיווח
13. דיווח על ידי מנהל תיקים שהוא גם חבר בורסה
14. איסור גילוי ועיון
פרק ד': בדיקת פרטי זיהוי אל מול הרשימה
15. חובת בדיקה אל מול הרשימה
פרק ה': שונות
16. קביעת מדיניות
17. ניהול רישומים ושמירתם
18. מסירת מסמכים ידיעות והסברים
19. ביטול
20. תחילה
21. הוראת מעבר
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית